פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שילם את מחיר הטרור הישראלי
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 9:00)


שילם את מחיר הטרור הישראלי

גדעון ספירו




ג'ורג' חורי, סטודנט באוניברסיטה העברית, נרצח בגבעה הצרפתית מירי שנורה לעברו ממכונית נוסעת שעה שיצא לריצת ג'וגינג. המשטרה קבעה שמדובר בפיגוע ''על רקע לאומני'', זהו הנוסח המקובל שעה שפלסטינים פוגעים בישראלים.

הגבעה הצרפתית היא שכונה יהודית בשטחים הכבושים שאדמותיה נשדדו על ידי מדינת ישראל מהבעלים הפלסטינים והיא סופחה לירושלים. הגם שבקרב מרבית הישראלים לא נחשבת הגבעה הצרפתית לשטח כבוש, ראוי לזכור ולהזכיר כי היא חלק מפסיפס השכונות היהודיות שניבנו מסביב למזרח ירושלים וסופחו לאחר מכן לירושלים הישראלית, וכולן נכללות בשוד הקרקעות הגדול שביצעה מדינת ישראל לאחר מלחמת יוני 1967.

האם השוד הזה מצדיק התנקשות בחייו של צעיר שיצא לריצת ג'וגינג? בוודאי שלא. התנקשות בחייו של אזרח לא חמוש, בוודאי באחד שאין לו חלק ונחלה בפשעי מלחמה, הוא מעשה שפל ונפשע. חורי נפל קורבן לשיטות הדיכוי הבזויות שכוחות הכיבוש והטרור של מדינת ישראל הנהיגו בשלוש השנים האחרונות, כאשר מאות ילדים, נשים, זקנים ואזרחים אחרים חפים מפשע נהרגו כתוצאה מירי צלפים של צבא הכיבוש והטירור.

רצה הגורל, ודווקא בסוף השבוע שבו נרצח חורי בגבעה הצרפתית פרסם גדעון לוי במוסף השבועי של עיתון ''הארץ'' כתבה מזעזעת המספרת על רציחתה של דלאל אבו אל חסן, צעירה פלסטינית בת 23 מג'נין, אם לשלושה ילדים קטנים, בני ארבע, שלוש והתינוקת היבה בת 40 ימים. דלאל נרצחה שעה שתלתה על הגג כביסה וצלף מחיל הכיבוש הישראלי ירה לעברה כדור אחד שגרם למותה. פשע מלחמה ברור.

ג'ורג' חורי שילם בחייו את מחיר שיטות הכיבוש.



עונש לשקרנים

הימין בישראל ובחו''ל ניסה לשרטט את הניצחון המרשים של המפלגה הסוציאליסטית בבחירות בספרד, יומיים בלבד לאחר פיגוע הרכבות ב-‏11 במרץ, ''ככניעה לטרור של אל קאעידה''. ולא היא.

הניצחון של הסוציאליסטים היה התשובה של הבוחרים בספרד לממשלה ששיקרה לעם שעה שהטילה את האחריות לפיגוע על המחתרת הבסקית, כאשר היה ברור כבר מהרגע הראשון שככל הנראה מדובר בפיגוע של פונדמנטליסטים איסלאמים.

המסר של הבחירות בספרד הוא: ולשקרנים לא תהי תקווה.
לצערי המסר הזה טרם נקלט בישראל. ממשלת ישראל משקרת לעם ללא הרף, אבל העם, כסומא בארובה, ממשיך לבחור בה. ראש הממשלה שיקר כאשר הבטיח שלום וביטחון והביא עלינו רצח, מלחמה וטרור, שלא לדבר על מסכת שקריו בכל הקשור לפרשות הפליליות בהן הוא מסובך, ובכל זאת נבחר שוב.

אני מקנא בדמוקרטיה הספרדית. בעוד שספרד מתרחקת מעידן הרודן הפשיסטי פרנקו, ישראל מתקרבת אליו באמצעות אימוץ סולם הערכים שלו.


גזען מתלונן על גזענות - רק בישראל

ח''כ מפד''ל המתנחל שאול יהלום, הגיש עתירה לבג''צ נגד מתן פרס ישראל לפסל יגאל תומרקין. בעתירה מתלונן בין השאר יהלום על גזענותו של תומרקין.

תראו מי מדבר. שאול יהלום, שחי בתוך הביצה הגזענית של ההתנחלויות, שנימנה עם תומכיו של משטר האפרטהייד בשטחים הכבושים, האיש הזה, גזען נקלה שעל פי החוק הבינלאומי הוא שותף לפשע מלחמה, מתלונן על גזענות. רק בישראל.

במדינה מתוקנת היה בית המשפט זורק את יהלום מכל המדרגות בגלל הנימוק שאינו בא בידיים נקיות. אבל בית המשפט הגזעני בישראל, לא יעשה זאת. בכל מקרה הכרעת השופטים תסתיים בתמיכה בגזען כלשהו, או בזה שטען כי כשהוא רואה חרדים הוא מבין מדוע הגרמנים השמידו יהודים, או בזה ששותף לגניבת קרקעות של העם הפלסטיני וחי בתוך זוהמת הגזענות והאפרטהייד.


שחיתות או סתם הונאה?

עופר לפלר, דובר שירות בתי הסוהר, הצליח לגרור בטענות כזב את אסיר המצפון מרדכי ואנונו לראיון טלוויזיה בן שעה וחצי. לפלר או מי משליחיו, שכנעו את ואנונו כי מדובר בראיון פרידה לקראת שחרורו. משהו לצרכים פנימיים גרידא. כאשר התגלה העניין גייס לפלר נימוקים ''פטריוטיים'' ואמר שכוונתו היתה ל''חשוף את כוונותיו של ואנונו'' כדי לסייע למערכת הביטחון שביקשה למנוע את שחרורו. הפטריוטיזם כמפלטו של הנבל.

לפלר בא לתפקיד הדוברות מתחום העיתונות. הרצון לראיין את ואנונו הוא חלומם הרטוב של מספר עיתונאים בישראל. כל אחד רוצה את הראיון הראשון. אני יודע כי לפלר ניהל מגעים עם גורמים שונים בתקשורת, ביניהם אחת התכניות המובילות של הערוץ השני, שפנו אליו בבקשות להסדיר ראיון עם מרדכי ואנונו.

זהו מקרה קלאסי לעבודה של תחקירן בלתי משוחד, שיבדוק האם הראיון שבוצע אינו תוצאה של אותן פניות אל לפלר במסגרת עיסקה כלשהי?

במלים אחרות: האם מדובר בשחיתות ממש או ''רק'' בהונאה?


בגלל הח' והע'?

לא התפקדתי ל''יחד'' משלל סיבות. שני המתמודדים לראשות ''יחד'' יוסי ביילין ורן כהן לא העמידו בפני הבוחר אלטרנטיבה של ממש. מבחינה פוליטית שניהם כמעט תאומי סיאם. שניהם מתנגדים לסרבני המצפון שמסרבים להימנות עם דכאני צבא הכיבוש בשטחים הכבושים; שניהם מתנגדים לאסיר המצפון מרדכי ואנונו ותומכים בחימוש הגרעיני הישראלי; שניהם היו חברים בממשלת ברק שהשקיעה בהתנחלויות יותר כספים מאשר ממשלת הליכוד בראשות נתניהו; שניהם תומכים בכלכלת שוק חופשי שמעשירה את העשירים ודוחפת את העניים לעבר מחוזות דלות ללא מוצא; שניהם מתנגדים להענקת תושבות ואזרחות למהגרי העבודה הנמצאים בישראל שנים ותומכים בגירושם; שניהם מתנגדים להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה; שניהם תומכים במדינה בה שוררת דמוקרטיה ליהודים (כי זוהי המשמעת האמיתית של ''מדינה יהודית ודמוקרטית''). רן כהן כשר התעשייה והמסחר סייע למתנחלים ונאבק יחד עימם נגד סימון סחורות יצוא שיוצרו בשטחים הכבושים, כפי שתבעו ראשי השוק המשותף.

שניהם תמכו בשיטת בחירות לראשות ''יחד'' שלפיה רק מי שמסוגלים לגייס חצי מיליון שקלים יכולים להתמודד, ובכך רוקנו לחלוטין את עקרון השוויון בכלל ושוויון ההזדמנויות בפרט, למי שאין ביכולתם לגייס מאות אלפי שקלים.

הפריעה לי העובדה שרן כהן גאה בדרגתו (אלוף משנה) ושירותו הצבאיים שכלל בין השאר את השתתפותו באסון מלחמת לבנון על פשעיה ומוראותיה, ואילו יוסי ביילין ממשיך להתייחס אל שמעון פרס, שהוביל אותנו מדחי אל דחי, כאל ''מורי ורבי''.

עתה בא מוני מרדכי, מזכ''ל שלום עכשיו לשעבר, ומגלה לי (''הארץ'' 18.3.2004) שרן כהן לא ניבחר בגלל מוצאו המזרחי ובגלל הח' והע' שלו. וזה מאד מבלבל. מדוע תמך יאיר צבן האשכנזי ברן כהן, בגלל מוצאו? דרך אגב, רן כהן לא מדבר בח' וע' מזרחיים (חבל, משום שזו העברית התקנית) מאז שנפגשתי איתו לפני למעלה משלושים שנים במסגרות השמאל החוץ פרלמנטרי, כשעוד היה איש שמאל מעט יותר רדיקלי.

זה לא שאין אפליה כלפי מזרחיים. היא קיימת במישורים רבים, אבל שימוש מניפולטיבי בה מעקר אותה. ככל שמדובר בממסד המפלגתי, השלטוני והצבאי ההשתלבות של המזרחיים היא מרשימה. לצערי רובם הגדול נמנים עם אנשי הימין והם פועלים בשותפות ובהרמוניה עם חבריהם האשכנזים ביישום מדיניות גזענית שמונעת על ידי שנאת ערבים.

יחד עם זאת, אני שוקל לאמץ את השיטה של מוני מרדכי, שהופכת את החיים קלים יותר. מדוע לא בחרו בי כיו''ר מרצ בבחירות בפברואר 1999? לא בגלל עמדותיי שתמכו בביטול חוק השבות, בהענקת אזרחות למהגרי עבודה החיים בישראל שנים רבות, בהעברת הבעלות על הבנקים לידי הציבור, במיסוי כבד על עשירוני ההכנסה הגבוהים, בחיסול מאגר פצצות האטום שבידי ישראל ומתן פרס ישראל למרדכי ואנונו, בתמיכה בסרבני המצפון, בפרוק כל ההתנחלויות ובהטלת מס על המתנחלים למימון יישובם מחדש בתחומי הקו הירוק, לאחר שסחטו את הקופה הציבורית במשך שנים במיליארדים, ועוד.

לא נבחרתי כי אני יוצא חלציה של יהדות גרמניה. כמה פשוט ונוח.
יש בהחלט מקרים בהם מוצאו המזרחי של האדם מהווה נתון שבעטיו מגביר המימסד את התנכלותו. ראה מרדכי ואנונו.
אבל דווקא במקרה זה, לא זכור לי כי מוני מרדכי נימנה עם הנאבקים למען מרדכי ואנונו. מדוע שתק המזרחי מרדכי?


מגה פיגוע - עניין של זמן

פעולת הגרילה הפלסטינית בנמל אשדוד היא עוד דוגמה כיצד מצליח הטרור הפלסטיני הנגדי, על אף אמצעיו הדלים והמשת''פים שכוחות הכיבוש הישראלי הצליחו לגייס, להתל בכל אמצעי הביטחון של ישראל ולהגיע ליעדים הקרויים בישראל ''אסטרטגים''.

הכתבים לענייני צבא ומשטרה טרחו לחזור ולהדגיש כי שני אנשי הגרילה המתאבדים לא היו רחוקים ממתקן הברום בנמל אשדוד, שאילו הגיעו אליו היה מתרחש אסון בסדר גודל של עשרות אלפי נפגעים.

זהו עוד פן של הכיבוש הישראלי. קברניטי הכיבוש והדיכוי בישראל מוכנים לקחת את ההימור של מגה פיגוע ביעדים אסטרטגים כמו הכור הגרעיני בדימונה, מתקן הברום או חוות הגז בפי גלילות, ולסכן את חייהם של מאות אלפי תושבי ישראל על מזבח הגנת פשע ההתנחלויות.

ככל שהכיבוש והדיכוי יוחרפו, הסכנה כי מגה פיגוע יתרחש רק גדלה. הנסיון בעולם כמו בישראל מלמד כי חומות האפרטהייד לא תעזורנה, הן רק מעצימות את האתגר של המדוכאים להתגבר עליהן.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תעלול מילולי ספירו  (רמי נוידרפר) (4 תגובות בפתיל)
  הטרור פוגע בלי הבדלי דת גזע ומין  (שרף)
  גידי ידידי הדמגוג  (ישראל אחת)
  מגה פיגוע עניין של זמן - מה אתה אומר?  (ישראל אחת)
  אין לי עניין לעסוק בסמרטוט  (pit)
  גזען מתלונן על גזענות?  (רמי נוידרפר) (5 תגובות בפתיל)
  קשה להיות יקה  (מיכאל שרון) (18 תגובות בפתיל)
  צודק בהחלט  (פנחס)
  גדעון לגבי תיאור הבילניזים, והרן כוהנזים, אני עימך  (סוריא)
  יאסין חוסל. ועכשו קדימה לאבו-עמאר  (מיכאל שרון) (5 תגובות בפתיל)
  אחמד יאסין שילם את מחיר ה''טרור הישראלי''  (בננה ספליט) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי