פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חולשת קצה הרומח
אריה עירן (יום רביעי, 07/11/2007 שעה 7:00)


חולשת קצה הרומח

אריה עירן



הפלדה בקצה הרומח תמיד זילזלה במוט העץ הארוך.הרי מפלדה היא, מחושלת ומושחזת. היא החודרת ומפלחת. ומוט העץ, סתם עץ, לא כל כך ישר ולא כל כך חלק.ולפעמים המוט נשבר כשהקצה מבצע את מלאכתו. למה אפשר לצפות מעץ?

כששמעתי את יובל רבין, רק קצת וראיתי את תמצית דבריו בעיתון, רק קצת, נזכרתי בגולדה מאיר. ובהרבה אחרים, כולל יואב מלונדון.

במדינת ישראל יש חלוקה שעיתונאים ציניים ומפוקחים קוראים לה, חלוקה שבטית. יש אתיופים, שהם סתם כושים. יש יוצאי ארצות-איסלמיות שנקראים מזרחיים. יש ילידי ברה''מ שנקראים רוסים. יש יוצאי רומניה שנקראים אשכנזים מחוסר ברירה. ויש אנשי שלומינו. אני מניח ולא במקרה שיהיו רבים שיתרעמו ויכעסו על הפיסקה הבוטה, אבל זה המצב.

אנשי שלומנו הם האנשים שמסכימים עם גולדה מאיר. ''הם לא נחמדים'' היא קראה לאנשים שכונו בנוכחותי ''חומר חרא''. חומר? בלשון התנך נאמר ''בחומר ולבנים'' יהודים הם חומר? לפי התנהגות צמרת מדינת ישראל, אני משער שזה מה שהם חשבו.

אני שמעתי את סעדיה מרציאנו צועק ''אשכנצים'' כלפי אנשי צמרת ההיסתדרות. שמעתי את ויקטור טיאר טוען שהביאו ארצה את יהדות המזרח כדי שיהיו לאשכנזים פועלים פשוטים. כשאמרתי שמעמדם החברתי והכלכלי נובע מחוסר השכלה ומהעדר תרבות טכנולוגית מודרנית, לא הסכים איתי הוא ואחרים.

חלפו שנים.

עמיר פרץ נבחר להוביל את מפלגת העבודה. מרוקאי. יש סימנים ברורים מהבחירות האחרונות שאנשי מפלגת העבודה רבים לא הצביעו ''אמת'' בגללו. איזה קרעים אוחו?

וכעת עולה לבמה יובל רבין. ומתוך כאבו שלבטח התעצם עם השנים מאשים מחנה שלם על שרוצח אביו יצא מהם.גולדה מאיר הייתה חרשת למצוקת הלא נחמדים. היו לה טענות שכנגד. אני ראיתי שגם רבין היה חרש. הוא קרא לחצי העם ''פרופלורים''. יותר מכל העידה אמירתו ''הכל דיבורים'' על חרשותו. אבל יובל רבין עיוור. כמו מאיר שלו שדיבר שם בכיכר בשנה שעברה. כמו רבים אחרים, אלמלא היה זה מצחיק היה ראוי לקרא להם הלן קלר.

אין לי מושג ממה מתפרנס יובל רבין. אינני יודע היכן הוא גר ומה נתן לאזרחי ישראל, למדינה. אבל את המשיכה הגדולה זו הקורעת את העם שמעתי.

יאיר צבן אמר שיגיע יום שחיל צהל מזרחי יירה בגבו של חיל צהל אשכנזי בשעת קרב. כך קרה בצבא האנגלי כשחילים ירו בגבם של סארג'נטים שנואים.

היכן עומד אהוד אולמרט בכל זה? כמו כל מעשה אחר שעושה פרקליט מפוקפק זה, בצד המזיק. הגאון הפוליטי ששכנע את שרון לצאת מעזה.שדירדר את מפלגת המרכז ורק מזלנו הרע הביא אותו לראשות הממשלה. שקפץ באנג'י למלחמה בלבנון. שמפנה גבו למורים. שתומך בלחם צר ומים לחץ לקשישים.שיטופל רפואית בידי מיטב הרופאים. שמגן על קמצנות בסל התרופות. עומד לצד המחנה הקורע את העם. PS‏ הוא עמד על המרפסת המפורסמת דבוק לנתניהו. כעת הוא יורק לבאר הבוחרים שלו מהעבר. אפילו זאת פעולה ניקלית

למר אולמרט יש דבק בין ישבנו וכסאו. אין לו דבק לחבר את חלקי העם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מאמר מוגזם  (אליצור סגל)
  העובדות הן פשוטות:  (ע.צופיה) (4 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (יואב (אנגליה)) (11 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (בן-דוד) (5 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי