פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מדיניות השטחים הפתוחים
יובל ברנדשטטר (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 16:00)


מדיניות השטחים הפתוחים

ד''ר יובל ברנדשטטר



מתקפת הקסאמים על מערב הנגב הולכת וגוברת. למרות זאת לא נראה ששר ה''ביטחון'' מתרגש יתר על המידה, כדיוק כמו קודמיו לתפקיד, פרץ ומופז. הסיבה: מרביתם של הקסאמים נופלים בשטחים פתוחים ואינם גורמים לנזק או הרג של ממש. הקסאם איננו מוצר מדף של תעשיית נשק. הקסאם הוא תוצר של תעשיות ביתיות השומרות בקפדנות על התקנים הנמוכים ביותר של עבודה ערבית, ולכן הוא לא מדויק ולא מכוון, כל כולו אמצעי להטלת טרור באוכלוסייה אזרחית. ואכן האוכלוסייה האזרחית זועקת לעזרה, אלא שמדיניות השטחים הפתוחים מונעת התייחסות משמעותית לבעיה.

על כן יש לי הצעה כיצד לפתור את בעית הקסאם. להפוך את כל השטח בו הוא עתיד ליפול לשטח פתוח. למשל, אפשר להפוך את שדרות לשטח פתוח, ובכך למנוע פגיעה בנפש או רכוש. אפשר להפוך את נחל-עוז לשטח פתוח, ואז למי אכפת אם יפלו בו קצת קסאמים. גם את אשקלון אפשר להפוך לשטח פתוח, ובכך למנוע פגיעות בנפש ורכוש, והכל יבוא על מקומו בשלום.

כיצד אני יודע מראש שהפיכת מערב הנגב לשטח פתוח תפתור את הבעייה? עובדה, איש לא יודע אם נופלים קסאמים על גוש קטיף. פעם היו שם אנשים ובתים ורחובות ובתי ספר ותעשייה וחקלאות.. קסאמים ופצמרי''ם היו פוגעים שם לעתים מזומנות, ולעתים גם בנפש ורכוש. הבעיה נפתרה לאחר שכל השטח הפך לשטח פתוח. עכשיו איש לא מדווח על פגיעות בנפש או רכוש בגוש קטיף כי זה שטח פתוח, הצלחה רבתי של מדיניות השטחים הפתוחים.

האמת, אפשר כך לפתור את כל הבעיה של ארץ ישראל. להפוך את כולה לשטח פתוח, ואז לאיש לא יהיה אכפת אם הקסאמים קטיושות הגראדים ואטומים יפלו בה.

על פי הגישה הריבונית, כל שטח מארץ ישראל ראוי להגנה. על פי הגישה של מדיניות השטחים הפתוחים, אין שטח של ארץ ישראל ראוי להגנה מכיוון שאפשר לעשות כל שטח לשטח פתוח. השיקול היחיד לצורך הגנה הוא הערך הנדל''ני של השטח המועמד להפוך לפתוח, לכן על העזריאלי יש צורך להגן ועל מרכז קניות שדרות אין צורך להגן. יתר על כן, ככל שערך הנדל''ן של שדרות יורד, בשל הקסאמים, ערך העזריאלי עולה, ערך מגדלי אקירוב עולה, ולכן אין הגיון, מבחינת תושבי מגדלי אקירוב, ושוכרי המשרדים במגדלי העזריאלי, להגן על הנגב המערבי.

עכשיו הבנתם את מדיניות השטחים הפתוחים?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  no mans land  (סתם אחד) (5 תגובות בפתיל)
  הבעיה שלך שאתה לא מבין את ההבדל   (סתם אחד) (45 תגובות בפתיל)
  המצור על עזה  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי