פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חוק האזרחות של ישראל ביתנו
יובל ברנדשטטר (יום שני, 01/06/2009 שעה 8:00)


חוק האזרחות של ישראל ביתנו

ד''ר יובל ברנדשטטר



כצפוי, חוק האזרחות של ישראל ביתנו מעורר את התגובות הנזעמות של השמאל הנאור והתגובות הזהירות של האקדמיה הציונית. פרופסור למשפטים רות גביזון, שהיא אולי הנציגה היחידה של העילית המשפטית שהציונות נר לרגליה, גם היא מתנגדת לחקיקת חוק האזרחות, מכיוון שיש דברים שלא עושים בחוק, אלא באמצעים אחרים. אלו אמצעים? סתמה ולא פרשה.

ברור שאיש איננו מבין את המטרה האמיתית של החוק. הרי אין כוונה להפוך אויבים לאוהבים, או אזרחים שאינם נאמנים, לנאמנים, וזמרי ''איטבאח-אל-יאהוד'' לפייטני ''נפש יהודי הומייה''. יש לו רק מטרה אחת: הפסקת תשלום הג'יזיה.

ג'יזיה הוא התשלום שדורש המוסלמי מן היהודי, וגם הנוצרי, כדי להותיר אותו בחיים. כל קהילה יהודית בארצות האיסלאם הייתה חייבת בג'יזיה שהוטלה עליה בידי המושל המקומי, ואם לא שלמה, הותר דמה. כיום במדינת ישראל המצב זהה. מדינת ישראל משלמת הון עתק למושל הערבי, לאזרח הערבי, כדי לקנות שקט מאינטיפאדה. כך כל הרשויות הערביות נמנעות מגביית ארנונה, ותקציבן מגיע מן המדינה, דהיינו משלמי המסים, דהיינו, היהודים. כך, יש אפס מימון של הערבים למערכת החינוך שלהם, והיהודים משלמים עבורה. כך, תקבולי המסים מן האוכלוסייה הערבית הם חמישה אחוזים מן ההוצאות עליהם. כך מתקבלים ומתקבלות מאות סטודנטים למכללות ללימודי חינם בעוד בוגרי צה''ל משלמים במיטב כספי הוריהם. כך מקבלים אחיהם הבלתי חוקיים של אזרחים ערבים שרות רפואי ברוחב לב ממדינה שאיננה מסוגלת לאזן תקציב. ועוד ועוד, תקצר היריעה, הכל ג'יזיה, הכל כופר נפש, הכל פרוטקשן כדי להימנע מהתמודדות עם העוינות הבסיסית של ערביי ישראל למדינה שמזינה אותם. והכול תחת המטריה של המושג הקרוי 'אזרחות', ושוויון האזרחים בפני החוק.

ישראל ביתנו התחייבה לבוחר הישראלי להעמיד את השקר הזה בפני מבחן בג''ץ, דרך חקיקת חוק אנטי-ג'יזיה, חוק שמקפל את מטריית האזרחות מעל התושבים שהם חלק מן המזה''ת העוין. רות גביזון שרוצה מדינה יהודית ודמוקרטית יכולה להתפתל בכל הניסוחים הנפלאים והמפותלים אבל איננה יכולה להתחמק מן העיקר. העוינים דורשים ג'יזיה, ולה אין דרך שלא לשלם אותה, אלא דרך חקיקת חוק.

אין ספק שעתה יוסרו כל הכפפות, ומערכת המשפט תתגייס לפרק למר ליברמן את הצורה, כלכלית משפטית וגאוגרפית. לא אתפלא אם נוקדים תהיה לפתע פתאום למאחז בלתי חוקי. אתמה מאוד אם תתמהמה המשטרה מלהגיש המלצה חמה להעמיד את מר ליברמן לדין, פרונטו.

מפלגת 'ישראל ביתנו', בניגוד לדרך העקלתון של מפלגות אחרות, מנסה להגשים את הציפיות שתלו בה בוחריה. אם תמשיך בדרכה זו תהיה למפלגה הגדולה בישראל כבר בבחירות הקרובות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  יש פה כ''כ הרבה מתנצרים שלא ברור  (סתם אחד)
  למרות רצוני הטוב לא הצלחתי  (סתם אחד)
  עלה לי רעיון גאוני  (סתם אחד) (17 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי