פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_219

מכתב לאמנון דנקנר
מושיק (שבת, 04/05/2002 שעה 18:56)


לאמנון דנקנר שלום רב !

כמנוי ותיק של מעריב, הרשה לי לחזק את ידיך בצעדיך האמיצים מיום קבלת שרביט העריכה של העיתון.
עד לתחילת כהונתך, נראה היה ששלושת העיתונים המובילים, ידיעות, מעריב והארץ, מתחרים זה בזה מי יותר קיצוני שמאלי.
גם היום, למרות שנפרדתם מקיצונים כגון משה נגבי, מאיר שניצר ורון מיברג, עדיין חסר מאד איזון בכיסוי המדיני. לעיתים נדמה שבן כספית, וחמי שלו הם שניהם אותו אדם, בשמות אחרים, כולם ששים אלי ביקורת של שרון, לא מבוססת, לא הגונה וחסרת כל כיסוי עובדתי.
בן כספית, לזכותו ייאמר, כתיבתו מעניינת, אך רובה ככולה רכילות וחידודי לשון, בלי שום ACCOUNTABILITY לדיוק הן בעובדות והן במסקנות ששוב ושוב טופחות על פניו.
חמי שלו, המשמיצן הסדרתי ב-CNN שמשום מה מחזיק אותו כ''מומחה'' מדיני, מצטייר כשונא פתולוגי של שרון וכל מה שהוא מייצג. הוא גם רואה עצמו כמנתח דעות העם, מפרשן ומבקרן כבלתי נכונות בעת ובעונה אחת.
העם טועה וחמי תמיד צודק.

בזמן האחרון התחלתי לקרוא גם את ''מקור ראשון'' ואני חייב לציין שיש שם כתבים לא פחות טובים מ''מעריב'' המנתחים את המצב בהגינות ובשיקול דעת. ההבדל הוא שהם אינם שמים את שרון וערפאת באותו סל, ועושים
את ההבחנה הברורה בין מנהיג תקיף אך ישר לבין טרוריסט סידרתי ושקרן כרוני. דוגמאות הם אמנון לורד, זאב גלילי, דוד בדין וחני לוז. למה ש''מעריב'' לא יגייס כתבים מעולים אלו לשורותיו? נבצר מבינתי מדוע הם תמיד ב''גטו הימין''. כנ''ל נשמח אם תקחו את שמעון שיפר המעולה מהמתחרים.

גם בטלוויזיה אין מנוס מהגווארדיה הזאת: ערוץ 10 מחליף את ''בן ורוזן'' ו''שטח פרטי'' ב''חידוש'' מרענן: רצועת אקטואלייה בהנחיית עמנואל (החמוץ) רוזן (2 ערבים בשבוע), בן (הרכלן) כספית (2 ערבים בשבוע) ובערב החמישי (הפתעה!) יעל דן ! ממש כמו השיר מהתנועה על תפוחי האדמה.

אמנון, אנא, אל תעצור ! אנו רוצים עיתון אמין, נושך כשצריך אך גם מפרגן כשצריך, והעיקר עיתון היודע שאין לנו ארץ אחרת !


בברכה,
מושיק





מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.