המאמר פורסם גם באתר iwomen.למי מכם לא נמאס מהחשיפה המסיבית לפרסומות? טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, עיתונות וכד'.
חברות הפרסום מעסיקות אנשי מקצוע שתפקידם לנצל חולשות אנושיות כדי שאנחנו נבזבז כסף והמשווקים ירוויחו אותו.
לאור זאת להלן כמה דברים שצריך לשנן כדי להתגונן מהמתקפה המתואמת הזאת:
- שום חפץ ואביזר שנקנה לא ייתן לנו אושר.
ואם יש כאלה שסבורים, שלשלם על אושר לזמן קצר זאת עסקה טובה - נסו לדרוש כסף בחזרה כשה''אושר'' נעלם.
אם היה צדק הייתם משלמים על השכרת אביזרים שמביאים אושר זמני ולא על קנייתם.
- עשו לעצמכם כלל: מטלפנים אליכם הביתה ורוצים למכור לכם ''מבצע'' ענו מייד: סליחה, אני לא קונה דרך הטלפון. ותטרקו.
- דוגמנים ודוגמניות נראים טוב בלי שום קשר למה שהם לובשים.
- אין דבר כזה ''משקה לצעירים''. תשתו מה שטעים ומרווה.
ניסיתי הרבה משקאות. עדיין לא הכרתי משקה שטעים ומרווה יותר מלימונדה פשוטה.
- אנשי מקצוע בפרסום בונים על הרצון שלנו להרגיש שייכות למשהו נערץ (יופי, נעורים, הצלחה וכו'). מכנה משותף, עאלק.
רוצים מכנה משותף לכם ולמלכת אנגליה. ועוד בחינם?
תפליצו. גם היא עושה את זה.
- כשמישהו מלחיץ אתכם על ''הזדמנות שתכף לא תהיה יותר'' תחשבו: אם המוצר כזה טוב למה צריך להלחיץ אתכם?
המחיר פיצוץ? אם המוצר כזה מבוקש למה הם עושים עליו מבצע?
והתשובה: מלחיצים אתכם כדי שלא תפעילו, חלילה, שיקול דעת.
אגב, טכניקה ידועה למנוע מכם שיקול דעת היא לדבר מהר. הפצצה של מילים (סליחה, ''נתונים''). מייד לנתק מגע!
- פרסומות בטלוויזיה: לא רק הטרדה לצורך בזבוז כסף אלא שהם דואגים לשדר אותם בווליום גבוה במיוחד כדי להעיר את מי שהספיק להירדם.
כשתתקלו במוצר שהפרסומת שלו הפריעה לכם לתוכנית חישבו כך:
פרסומת בטלוויזיה עולה המון כסף. על מי הם בונים שיחזיר להם את ההשקעה?
רבותיי, הכל כלול במחיר.
- פרסומות ברדיו: שמתם לב לאלמנטים שחוזרים על עצמם ברדיו?
הקריין המבוקש ביותר הוא יעקב אילון בגלל יכולתו הייחודית לבטא בקול בס עמוק ומודגש מילים שמסתיימות בצליל ''אהה'':
''...ועכשיו מבצעעעעעעעעעעע, עגבניהההההההה בהנחההההההההה''
שמעתם הרבה פרסומות המופנות לנשים?
נכון שהקרייניות מגלמות שם ברוב המקרים דמות של פוסטמה נהנתנית?
- אמצו לעצמכם את ההגדרה:
מבצע – מילת קסמים שנועדה למכור לפראיירים סחורה נחותה יותר ממה שיש למתחרים.
בשורה התחתונה:
צריך להדוף את הניסיונות לשטיפת מוח שנועדה שתבזבזו כסף ללא שיקול דעת.