פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמרטוט אדום / טור שבועי
גדעון ספירו (יום שני, 10/02/2003 שעה 13:06)


סמרטוט אדום - טור שבועי




גדעון ספירו






לא להתגייס- למען החוסן הרוחני והגופני

ביום שבת האחרון השתתפתי בהפגנת תנועת ''יש גבול'' שהתקיימה על ההר הצופה אליי כלא 6 בהבעת הזדהות ותמיכה באסירי המצפון, סרבני הגיוס והכיבוש, שאינם מוכנים להיות חלק מצבא ההתבהמות ופשעי המלחמה בשטחים הכבושים הנושא את השם ''צה'ל''.
במודעת ''יש גבול'' שהתפרסמה (''הארץ'' יום שישי 7 בפברואר) תחת הכותרת ''הבחירות עברו וההתנגדות נמשכת'' נקראים החיילות והחיילים לסרב להשתתף בפעולות לא מוסריות ולא חוקיות כי:
''ירי לעבר לא חמושים ולעבר בתי מגורים - אינו מוסרי ואינו חוקי; הריסת בתים ועקירת פרדסים ומטעים - אינה מוסרית ואינה חוקית; מניעת אספקת מזון וטיפול רפואי - אינה מוסרית ואינה חוקית; מעצר ממושך ללא משפט - אינו מוסרי ואינו חוקי; ביצוע גזר דין מוות ללא משפט ('חיסול ממוקד') - אינו מוסרי ואינו חוקי''.
סרבני הגיוס נועם בהט, דרור בוימל, יוני בן ארצי, שחר בן הר, הלל גורל, אדם מאור, חגי מטר, שמרי צמרת, מתן קמינר, אורי יעקובי וסרבני הכיבוש אנשי המילואים סמ''ר אלון בן עזר, סמ''ר אליאס זכרוביץ, סגן איתי סביסקי, סגן צחי סלונים, סמ''ר דן צחור, סמ''ר יוני קוזלובסקי, סמ''ר ניר רכב, סמ''ר דן שחף ורס''ל נ.ש. הכלואים עתה בבתי הכלא הצבאיים, הם וחבריהם שניכלאו ועבר ויכלאו בעתיד, הינם הגיבורים האמיתיים של החברה הישראלית, ולא שטופי הזימה המלחמתית שמוכנים להרוג נשים בנות 95 או ילדים פלסטינים המשחקים במגרשים תוך שימוש בפגזי פלאשט, נשק בלתי חוקי על פי המשפט הבינלאומי.

עתה מתברר כי יש לצעירים העומדים בפני גיוס סיבות נוספות לא להתגייס ולחיילים שכבר עשו את הטעות והתגייסו, סיבות מצויינות לצאת כמה שיותר מהר מהארגון הרצחני. (וכל דרך מילוט הינה לגיטימית).
בצבא הישראלי מתבצעים ניסויים רפואיים על חיילים, שגורמים להם נזקים, חלקם מיידיים, אחרים בלתי ידועים משום שהנזק יכול להיות ארוך טווח.
בעיתונות פורסם כי טירונים מהנח''ל הנימצאים בצבא שבועות מועטים, משמשים כשפני נסיון לתרופה שמיועדת לנשים הסובלות מבריחת סידן.
מדובר בחיילים בריאים לחלוטין, שבאמצעותם רוצה הצבא לבדוק את עניין שברי ההליכה. התרופה גורמת לבחילות ועוד נזקים אחרים, אבל נאמר לחיילים ''שבדרך כלל אין בעיות''. לא במקרה ניבחרו טירונים, שהם רק זמן קצר בצבא, שנימצאים עדיין תחת הלם הבולשיט הצבאי של מפקדים נובחים וצועקים ומעליבים, שעוברים תהליך של איבוד אישיותם העצמאית כדי להפכם לעדר צייתני, ו''מבקשים'' מהם להיות שפני ניסיון. וראה זה פלא כמעט כולם מסכימים. באווירת המשמעת הצבאית השוררת בטירונות, יש להם ברירה? וזה לא הנסוי היחיד. בעבר נערך ניסוי על חיילים באמצעות סמי מרץ כדי לבדוק את תפקוד החיילים במצב של חוסר שינה.
מי שהיה קצין רפואה ראשי, המתנחל (ושותף לפשעי מלחמה על פי אמנת רומא של האו''ם) ד''ר אריה אלדד, מס' 7 ברשימת הטרנספר של הימין הקיצוני ''האיחוד הלאומי'' , מגן על ניסויים רפואיים שנעשים על חיילים.
והדבר לא מפליא. הקודים המוסריים שלו, לאו דווקא ברפואה, מגנים על פשעי המלחמה של צבא הכיבוש בשטחים הכבושים, שמונע בין השאר סיוע רפואי מחולים, וגרם כבר למאות מקרי מוות. איפה עוד ראיתם רופאים המוכנים לעשות ניסויים רפואיים בקבוצות אוכלוסיה שיכולת ההתנגדות שלהן קטנה או שואפת לאפס?
אינני אומר שד''ר אלדד הוא מנגלה ישראלי, בשום אופן לא, מה פתאום, איך אפשר להשוות? הוא בסך הכל פשיסט יהודי חם וידידותי שרק תומך בכיבוש, בהתנחלויות, בטרנספר, לא יותר, אבל לדעתי הוא ממוקם על קו הרצף שמנגלה נימצא בסופו.



מי כאן זקוק לבדיקה פסיכיאטרית?

בקניון ''גני אביב'' בלוד הסתובבה לה אשה עם בתה הקטנה בערום מלא.
בידיעה העיתונאית נכתב כי שוטרים ''השתלטו'' על האם, הובילו אותה בכוח לביתה להתלבש, לקחו ממנה את הבת ומסרו אותה לגרמי רווחה, והיא נישלחה לבית החולים באר יעקב לבדיקה פסיכיאטרית.

הידיעה הזו אופיינית לחברה כוחנית ושמרנית. קודם כל, מדוע צריכים שוטרים ''להשתלט'' על אשה שלא גרמה נזק לאיש, לא תקפה אף אחד, אלא הלכה לה בנינוחות בקניון בלבוש על פי טעמה, שהוא חוסר לבוש. כפי שמותר לבני אדם להתלבש בכל מיני דברי לבוש יוצאי דופן שמושכים תשומת לב, כך מותר להם לדעתי לעשות אותו הדבר אם אינם רוצים להתלבש.
מדוע זה בכלל עניין של המשטרה ''להשתלט, עליו?
הבה נניח לרגע כי הליכה בערום מלא טורפת את מנוחתם של כמה שומרי מוסר. אז מדוע, אחרי שהאם נילקחה לביתה והתלבשה, היא נישלחה לבדיקה פסיכיאטרית? היכן קלטה החברה הישראלית את הקלות הבלתי ניסבלת הזו לשלוח אנשים לבתי חולים פסיכיאטרים?
ומדוע נילקחה ממנה בתה? הרי איש לא טען שהבת מוזנחת, או האם לא מטפלת בה כהלכה, או שהאם נהגה בה באלימות, או היא סבלה מתת תזונה. היא בסך הכל הלכה עם הבת בערום זה הכל.

חכאן בישראל המושגים עומדים על הראש. אשה ישראלית הלובשת מדים, חמושה בנשק, מטרטרת בני אדם במחסומים, מוכנה להרוג ילדים מטעם צבא הכיבוש, אשה כזאת, המקבלת מהמדינה סמכות לרצוח ברשיון, ובלבד שתהיה לה כומתה ירוקהה או שחורה או אדומה על הראש, נחשבת כאן ''נורמלית'' ותקנית. אבל אם תזרוק את המדים, תשבור את הרובה, תשרוף את הכומתה ותלך ערום בקניון, המשטרה ''תשתלט'' עליה ותשלח אותה לבדיקה פסיכיאטרית. המדינה משתגעת.



שקרנים

מי שהיה שר האוצר יעקב נאמן, אמר בכנס ''ראשי המשק'' (ביטוי שמשתמשים בו כל אימת שכמה בעלי הון ומנכ''לים מתכנסים לסוף שבוע דשן במלון חמישה כוכבים) במלון קלאב הוטל באילת כי הממשלה הסתירה מהציבור את האמת על מצב הכלכלי הקשה בשל הבחירות.
עם חלוף הבחירות, עולה תמונה קשה של תקציב שכבר בעת אישורו בדצמבר 2002 ידעו מתכנניו כי הוא לא רלבנטי.
עתה מכינים את הציבור לגזירות כלכליות נוספות.
קצת מצחיק לשמוע מנציג בעלי ההון יעקב נאמן טענות על ''אי אמירת אמת'' מפי האוצר. אפשר לחשוב כי שעה שהוא כיהן כשר האוצר, סיפר לציבור רק את האמת. גם הצעותיו אופייניות למי שליבו גס במיעוטי היכולת. הוא מציע לפגוע בדמי אבטלה, וכמובן להמשיך בהפרטה של חברות ממשלתיות. הפולחן הזה של הפרטה, טרם נס ליחו, אף על פי שכלכלית הוא לא הוכיח את עצמו. מצבו של בנק הפועלים לאחר ההפרטה הרבה יותר גרוע מאש לפניו. המפעלים הכימיים בחיפה, אותם קיבל בחצי חינם חברו המיליונר של שרון, אריה גנגר, מהווים היום סכנה סביבתית הרבה יותר גדולה מאשר לפני שעברו לרשותו.

יעקב נאמן, ידיד המתנחלים, לא מציע להפסיק את העברת המיליארדים להתנחלויות, או להקטין את ההשקעה בצבא הכיבוש, או להפסיק את סלילת כבישי האפרטהייד בשטחים הכבושים שנועדו למתנחלים בלבד, ושאין לעם ישראל כל צורך בהם. הוא מוכן לגרור את ישראל לפשיטת רגל ובלבד שהכיבוש ימשך והמובטלים לא יקבלו דמי אבטלה. אז במה הוא שונה משר האוצר וראש הממשלה הנוכחים? גם הוא מרמה את הציבור כאשר הוא מוכר לציבור את האשלייה כי אפשר להמריא כלכלית בלי הסכם שלום עם הפלסטינים והנהגתם הנבחרת, שכיום עומד בראשה הנשיא ערפאת.
בכנס באילת אמר פרופסור איתן גלבוע כי ישראל נימצאת בתהליך דה לגיטימציה באירופה, והביא לדוגמא את הצהרת שר החוץ הבלגי, לואי מישל, לפיה הציונות הפכה לבעיה המרכזית של המזרח התיכון.
צודק שר החוץ הבלגי. הציונות בנוסח שרון איתם יעלון לוינגר היא בבחינת קטר קטלני שמושך את הרכבת הישראלית והמזרח תיכונית אל התהום, וככל שנקדים להיפטר ממנה, כן ייטב. כל עוד הציונות הזו מושלת בכיפה, גם המצב הכלכלי לא ימריא אל על. יעקב נאמן וחבריו ''ראשי המשק'' לא יסבלו כל כך, כי הם כבר דאגו לעצמם בהפקדות מט''ח בחו''ל. אבל רוב העם, שהצביע בעד תלייניו, יאכל את החרא, ויאשים את ערפאת. עם חכם? עם מסכן.



בוש ושרון בלחץ-אולי תמנע המלחמה

בישראל משמיעים הרמקולים של הממשלה ושרתיהם בתקשורת את המנגינה ''את המלחמה הזו אי אפשר למנוע''.
בארופה טרם ניכנעו. יש נסיונות של גרמניה וצרפת להציג למועצת הביטחון אלטנטיבה לפיה יימשך מהלך פרוק נישקה הלא קונבנציונלי של עיראק, בלי להזדקק למלחמה.
הנשיא בוש מנסה בכל יכולתו למחוץ את סכנת השלום. בשביל מה העביר את הארמדה הענקית למזרח התיכון? צריך לרוקן את את מלאי התחמושת ולהניע שוב את גלגלי הייצור של תעשיית המלחמה.
האם המלחמה תסתיים כטיול קליל שתוצאותיו מובטחות מראש? אין חברת ביטוח שתוציא על כך פוליסה. הסתבכות בנוסח ויטנאם אינה בלתי אפשרית. כאשר שלחה ארה''ב את צבאה לויטנאם היא לא תיכננה את ההסתבכות. ושם, את זה מנסים להשכיח, השתמשה ארה''ב בנשק כימי, הרבה לפני סדאם חוסיין, שתוצאותיו הקטלניות ניכרות עד היום בלידתם של ילדים פגועים.

המלחמה בעיראק יכולה להתפתח לשואה אקולוגית (אם למשל יבעירו את שדות הנפט הענקיים), שלא לדבר על האפשרות המזוויעה של שימוש בנשק אטומי שהנשיא בוש כבר רמז עליו, ''אם עיראק תשתמש בנשק כימי או ביולוגי''.

בינתיים התפרסם ראיון עם פרופסור מרטין ון קרפלד, מומחה להיסטוריה צבאית המלמד באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטאות בארופה, בו הוא מזהיר מפני ישראל כמדינה מטורפת, המחזיקה במאות טילים גרעיניים היכולים להגיע לכל בירות ארופה. הוא קובע כי מדיניותו של שרון היא בעלת היבטים שואתיים, לפיהם הוא מחכה להזדמנות לגרוש המוני של הפלסטינים, ואם העולם יפריע, ישראל מסוגלת להוריד את העולם שאולה יחד איתה על ידי הפצצה גרעינית של כל בירות ארופה.
פרופסור ון קרפלד מצטט את משה דיין שאמר פעם שרצוי לראות בישראל ''כלב שוטה'' שמסוגל למעשים מטורפים, ובחסות החשש ממעשי טרוף ישראלים לאפשר לה לבצע פשעי מלחמה.

הפרופסר ון קרפלד, חוזר על האזהרות שמתנגדי הנשק הגרעיני בישראל, כולל כמובן כותב שורות אלה, משדרים לעולם כבר שנים: הסכנה הגדולה אינה עיראק, שיכולתה הלא קונבנציונלית מדולדלדת עד לא קיימת, אלא ישראל הימנית והפונדמנטליסטית בעלת מאות פצצות אטום, ומחסנים מלאים של נשק ביולוגי וכימי. מאות הטונות של ביוב שישראל מזרימה היום לים התיכון, ותוך כדי כך מחסלת ומשמידה את החיים בים, הם ביטוי סמלי ליכולת הישראלית להשמיד את כדור הארץ יחד עימה, בבחינת תמות נפשי וכו'. ישראל היא היום שור מועד עם מעט מאד ריסונים. במקום לטפל בה בעדיפות ראשונה למען הצלת האנושות, מתעסקים בסכנה שולית.

דרך אגב, האם זה מקרה שהסבא של הנשיא ג'ורג' ו. בוש, פרסקוט בוש, סחר עם הנאצים עוד ב- 1942, כאשר יהודים וצוענים וליברלים והומוסקסואלים הובלו למשרפות? הסבא עזר למכונת המלחמה הנאצית, האבא עזר למכונה המלחמה העיראקית, והבן עוזר למכונת המלחמה הישראלית. איזו חד גדיא מעניינת. כל שלוש המכונות פעלו ופועלות בשרות העריצות ופשעי המלחמה.



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  עד עכשיו סתם חשבתי שצינור הביוב התפוצץ  (מי שזוכר) (5 תגובות בפתיל)
  גדעון, אתה טועה לגבי האפשרות  (דוד סיון) (2 תגובות בפתיל)
  לעניין ניסויי צה''ל בבני אדם  (יובל רבינוביץ) (12 תגובות בפתיל)
  הפאשיזם פושה בכל  (נמרוד ברנע) (7 תגובות בפתיל)
  איש קטן שנדחק לשולי הפובליציסטיקה הישראלית  (ישראל אוסטר) (20 תגובות בפתיל)
  ''ראשי המשק הדואגים'' - מזכיר לי את שרי ההיא המסכנה  (אנה)
  לגבי הסיפור עם האישה העירומה  (אסף) (3 תגובות בפתיל)
  נראה אותך מטייל ערום ועריה בעזה מיד לעספוריה המקומ  (סוריא)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי