פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
דין ירושלים כדין נצרים
יובל ברנדשטטר (יום רביעי, 18/11/2009 שעה 14:00)


דין ירושלים כדין נצרים

ד''ר יובל ברנדשטטר



אם יש אמרה שקרית באוצר אמרות הכנף שהופרחו על ידי פוליטיקאים ישראלים הרי המככבת בראש היא ללא ספק סיסמת הבחירות של אריאל שרון, ''דין נצרים כדין תל-אביב''. לכולם ברור שהאמרה המסוימת הזו הייתה שקרית, שכן לו אמר אריאל שרון שכוונתו להחריב את נצרים כדי לזכות באתרוגות, לא היה נבחר.

ועתה, אמרה נוספת מפי ראש ממשלת ישראל על רקע התביעות האמריקניות האנטישמיות בכל האמור בבנייה בעיר הקודש ירושלים. דין ירושלים כדין תל אביב וחיפה. לאור העובדה ששלושת ראשי הממשלה בעשור האחרון באים מאותה סיעה, והעובדה שכל ראשי הממשלות שיקרו בריש-גלי לקראת שינוי מדיניות, הרי שירושלים צריכה לחשוש לגורלה וניר ברקת כדאי לו להתחיל ולהקים מחנות פליטים.

מה פרוש דין ירושלים כדין תל-אביב? לפי ההיגיון של ראשי הממשלות שלנו שכולם מן הליכוד, פירושו שדין ירושלים כדין נצרים, שכן דין תל-אביב כדין נצרים. כמו שהעם בתל-אביב, חיפה מודיעין ובאר- שבע קיבל בשוויון נפש את דין נצרים, חורבן, כך יקבל גם את דין ירושלים, רוצה לומר, יאפשר להחריב אותה על מנת לקנות לעצמו עוד אשליות בסגנון ''שטחים תמורת שלום''. הרי מה יותר חשוב, מגדלי אקירוב או מגדל דוד? מגדלי ''יו'' או רכס גילה? פרויקט שרונה או מערת חזקיהו? מובן מאליו מה חשוב יותר ולמי חשוב יותר, ושוכן איזה מגדל מכנה את השטחים ''כבושים'' ואיזה עיר מאתרגת את מי שמשקר במצח נחושה והופך את מצע הבחירות ומצע המפלגה שבשמה נבחר לנייר שאחריתו ידועה.

אלא ששיא החוצפה איננה להתפנות ליד הדלת ולבקש נייר תועלת מבעל הבית. שיא החוצפה היא להתגדר במילה ציונות, ולהשוות את מעמדה של ירושלים, ציון, למעמדה של תל-אביב. לא זכורות לי תפילות לשיבת תל-אביב במהלך 2000 שנות גלות. לא זכורה לי תפילת 'אם אשכחך תל-אביב תיבש ימיני, תדבק לשוני לחכי'. זכורות לי מאות תפילות המזכירות את ציון, וירושלים הבנויה כמשאת-הנפש של כל יהודי באשר הוא. והנה ירושלים בפי ראשי ממשלת ישראל איננה אלא עוד עיר, כמו תל-אביב או חיפה, ואולי היא גם נצרים.

התשובה הציונית לתל-אביבים, לאמריקנים אנגלים צרפתים, ולבסוף גם לערבים, היא שמדינת ישראל וירושלים חד הם, ודין ישראל כדין ירושלים. ריבונות עם ישראל בירושלים תידון רק כאשר תושב וושינגטון לאמריקן נייטיבס, לונדון לקלטים, פריס לגאלים, בגדד לאשורים, וקהיר לקופטים. עד אז ירושלים בפרט וארץ ישראל בכלל אינן לדיון טריטוריאלי, ומי שלא אוהב את זה ישתה את הים של עזה.

החלופה כמובן היא דין נצרים כדין תל-אביב, ואחמדיניג'אד מתכוון לקיים כל מילה שאמר וניבא אריאל שרון.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אתה לא הבנת  (עמיש) (7 תגובות בפתיל)
  אשים את ירושלם אבן מעמסה לכל העמים  (חזי, הרצליה)
  דין אל קודס הערבית כדין שאר השטח הכבוש  (מיכאל שרון) (2 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (telavivsanur@gmail.com) (22 תגובות בפתיל)
  מדובר באיש יחודי שעשה דברים חשובים מאד  (מיכאל שרון)
  למה הוא טורח לכתוב באתר זה? נו?  (מיכאל שרון) (17 תגובות בפתיל)
  אין מה לעשות - הכסף זה הדבר היחיד  (מיכאל שרון)
  תגובות למאמרים בכלל ולזה בפרט  (יוסף אליעז) (7 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי