פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
*דגל שחור* (א) יום חמישי
יורם המזרחי (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 23:22)


ארגנטינה

במלאת שמונה שנים לפיגוע במרכז הקהילתי היהודי בבואנוס איירס, נערכה אזכרה ל89 הקרבנות, רובם יהודים. גורמים שונים ממשיכים לתבוע מהממשלה לגלות את הידוע לה על הפיגוע ולהעמידם לדין. מקורות שונים אומרים שמאחורי הפיגוע עומדים טרוריסטים מוסלמים פרו-איראנים, כנראה תומכי החיזבאללה, ומאשימים את הנשיא לשעבר, קרלוס מנם, בהשתקת החקירה תמורת עשרה מיליון דולר, שקיבל לכאורה מאירן. יחד עם זאת, יש המאשימים בפיגוע אירגונים ניאו-נאצים.

קוסטה ריקה/פנמה

עבריין פנמי שנמלט מבית כלא בקוסטה ריקה, נטרף על ידי תנינים כשניסה לחצות נהר המפריד בין שתי המדינות. הקטע בו נטרף אוסוואלדו מרטינז, נמצא בג'ונגל.
מרטינז נמצא במעצר אחרי שרצח שופט .

תאילנד

ילד תאי בן 8, וטיאצי'י בונטון, היה לגיבור לאומי, אחרי שרכב על אופניו לחפש את אמו. המסע נמשך ארבעה ימים לאורך 100 קילומטרים. אמו של הילד עזבה את כפר מגוריהם כדי לחיות עם מאהב חדש. הילד הושאר אצל דודו, אך משזה היכה אותו הוא החליט לחפש את אמו.

דרום-אפריקה

הגזען הלבן,יוג'ן טרה-בלאנש היושב בכלא, נכשל בנסיון להשיג שחרור מוקדם. טרה-באנש הוא מנהיג מפלגה לבנה קיצונית, בעלת סממנים ניאו-נאציים, שניסתה לחבל בתהליך חיסול האפרטהייד. בדרום אפריקה מכנים את טרה=בלאנש
e-t

דרום אפריקה

אב שהגן על ילדיו בפני חוטפים ירה והרג שניים מהם. החוטפים זינקו לחצר בית ביוהנסבורג בדיוק כשהאב עמד להסיע לבית הספר את שלושת בנותיו. נגע חטיפת כלי רכב ובני ערובה מתפשט במדינה. אתמול נרצחה אשה על ידי חוטפי רכב, ובאזור קווא-זולו נורה למוות חוטף רכב שנאבק עם בעל מכונית שסירב להכנע לו.

דרום-אפריקה

נעצר מבוקש סלובקי החשוד ברצח בנו של נשיא סלובקיה לשעבר
האיש, איוון לקסא,יוסגר בקרוב לסולבקיה.

אוגנדה

שישים בני אדם ניספו בהתנגשות בין אוטובוס למיכלית דלק.

קניה

שני פקחי טבע נטרפו, בהבדל של יום אחד מהשני, על ידי אריות. אחד הפקחים נראה כשהוא מנסה להימלט מאריה שרדף אחריו, התיז את ראשו ואחר כל.....אכל את קרבנו.

ברזיל

שלושה עשר בני אדם נהרגו, ועשרות נפצעו, בתאונת שרשרת בה היו מעורבים עשרים כלי רכב.

האיטי

שדרן הרדיו הפופלארי ישראל ג'ק קנטנא נרצח על ידי אלמונים. השדרן הוא העיתונאי השלישי שנרצח בתוך חודש.

אוסטרליה

דייג שניסה להחזיר לים כריש בגודל בינוני שעלה ברשת, ננשך על ידי הדג הטורף שכמעט משך אותו למים. שלושה מעמיתיו של הדייג הצליחו לשחררו ממלתעות הכריש כשהשתמשו ב....מברג גדול.

אוסטראליה/סידני

בהלה פרצה ברובע העסקים כאשר שני מטוסי קרב ומטוס תובלה גדול, שנמצאו בתרגיל, חגו במשך רבע שעה מעל גורדי שחקים. הבהלה פרצה אחרי שעוברים ושבים צעקו שכנראה מדובר במטוס המנסה להתרסק לתוך הבניינים.

ניו-זילנד/בריטניה/ פיטקריין

משטרות ניו-זילנד ובריטניה חוקרות פרשת התעללות מינית שאירעה באי הקטן פיטקריין. האי נמצא במחצית הדרך בין ניו-זילנד לפרו. באי, שנוסד על ידי מורד מהבאונטי, מתגוררים רק 44 בני אדם. החשד הוא שילדות ונערות נחשפו לאונס והתעללות מינית קשה.

פילפינים

כוכב הקולנוע הפילפיני סוני פרסונס, הרג שני שודדים שחדרו לביתו ואיימו על חיי ילדיו. פרסונס כיכב ב 29 סרטים ובדרך כלל מילא תפקידי מאהב או בלש.

בורונדי

צבא בורונדי, מסר בבירה בוג'מבורא, שביומיים האחרונים נהרגו 209 מורדים, רובם חברי אירגוני פליטים מרואנדה.
בקרבות נהרגו שני אזרחים.

סין

שלושה עשר בני אדם נהרגו, ועשרים ושלושה נפצעו בהתנגשות בין אוטובוס למשאית. האסון אירע במחוז אן-הואי

סין
----
שבעה בני אדם נהרגו, ואחר עשר נפצעו בהתפוצצות מפעל לייצור זיקוקין די נור.

סין/רוסיה

שרי ההגנה של סין ורוסיה, הנפגשים בפקין, החליטו להקים וועדה שתבדוק שיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי המדינות.

אירלנד

משטרת אירלנד ביקשה את עזרת האינטרפול והקהיליה האירופאית כדי לנטרל כנופיות פשע סיניות המקימות מאחזים באי.
השבוע, בדבלין, התנגשו כנופיות סיניות, ובמהלך הקטטות שוסף גרונו של מהגר סיני. בתגרה השתתפו עשרות סינים מנופפי סכינים, אלות מסומרות, סכיני מ'חטא וחרבות.

הודו/קשמיר

לפחות שלושה בני אדם נהרגו, ותשעה נפצעו, בהתקפת רימונים ליד מסגד. זו ההתקפה השניה מסוגה בתוך יומיים.

הודו

המשטרה ירתה למוות בארבעה עבריינים שניסו לחטוף שחקנית קולנוע ידועה. נבדק חשד שהארבעה היו חברי ארגון קומוניסטי-מאואיסטי.

הודו

המשטרה, באזור בנגל, נתקלה בחוליית מאואיסטים ובחילופי יריות הרגה שניים מהם.

מונגוליה

עיתוני מונגוליה הבליטו ידיעה על מברק ברכה של הנשיא קצב לכבוד חג העצמאות הלאומי של המדינה.

מונגוליה

מספר קרבנות מכת הברד עלה משבעה לששה עשר,זאת אחרי קבלת ידיעות מאזורים מבודדים. עשרות נפצעו.

טאהיטי

דייג שנקלע לסופה ואיבד את מפרש סירתו, נסחף בים במשך 133 יום והתגלה כשהוא בחיים, אך סובל מתת תזונה. האיש התקיים על בשר דגים ואצות ושתה מי גשם.

מאלזיה/סינגפור/אינדונזיה/פילפינים

משטרת מאלזיה הודיעה על חשיפת ארגון טרור חדש, בעל נטיות מוסלמיות קיצוניות, שמטרתו איחוד מדינות מוסלמיות. הארגון נקרא נוסנטאר, שפירושו באחד הניבים האינדונזים - הארכיפלג. נראה שהארגון הוקם על ידי פורשים מארגון ג'מעה איסלמיה, הנלחמים נגד צבא אינדונזיה ופועלים בעיקר באיזור אא'צא.

מאלזיה

המפלגה המוסלמית הקיצונית שבאופוזיציה, ניצחה בשורה של בחירות מוקדמות, ובכך עוררה חשש בפני התחזקות הקו המוסלמי, התובע הקמת מדינה לפי חוקי השאריע'ה.התוצאות החרידו גם את המיעוט הסיני הגדול וקבוצות אתניות-דתיות נוספות.

אינדונזיה

ממשלת אינדונזיה הכריזה בחבל אא'צא על ''מצב חירום אזרחי''. והיא מחישה לאזור כוחות צבא גדולים. באזור פועלת מחתרת מוסלמית בדלנית ובה רבים מוותיקי הטאליבן. ההכרזה היא שלב ראשון לפני הטלת משטר צבאי.

ארה''ב

הבולשת הפדרלית אומרת שהגזען הלבן, הארי ''הפטיש'' שטראוס, שנעצר באזור בוסטון, הקים פלג קיצוני של ארגון האומות-האריות, ויחד עם שני חשודים נוספים תכנן לפעול ''כבר בזמן הקרוב'' נגד יהודים ושחורים.
שטראוס קרא לחבורה שלו''תא ארי מספר 1''

ניגריה

ממשלת ניגריה הודיעה שבדעתה לתבוע מקום בכס המשפט הבין לאומי החדש. הניגרים, מהמדינות היותר מושחתות ונגועות הפשעים החמורים באפריקה, אומרים שאין להשאיר את בית המשפט החדש ''בידיים לא אחראיות''.

ניגריה

מאות נשים ניגריות צרות על מתקני חברת הדלק האמריקאית שברון, זאת אחרי שהפסיקו מצור קודם על מתקן של חברת טקסכו. הנשים תובעות עבודה לבעליהן ובניהן.

ניגריה

האשה שנידונה למות בסקילה, באשמת ''ניאוף'' התחתנה עם אחד מקרוביה. האשה ממתינה להחלטת הממשלה בעניין גזר הדין, אך כעת אומרים חכמי השאריע'ה הניגרים שנישואיה מבטלים את הצורך לסקול אותה למוות מפני שכעת היא ''אשת איש''

פקיסטן

התביעה דורשת להטיל עונש מוות על ארבעת הנאשמים בפרשת האונס הקבוצתי של נערה בת 18. האונס בוצע לפי הוראת ''מועצת זקנים'' של שבט, הרואה עצמו בכיר לשבטה של הנערה, שאחיה בן ה 11 התרועע עם בת לשבט הבכיר.
------------
טאיוואן

בית המשפט הטיל עונשי מאסר על כעשרים נאשמים במשפט שוחד הקשור לסחר נשק ובינוי בסיסים. אחד הנאשמים, בדרגת לוטננט גנרל, נשלח ל14 שנות מאסר.

קונגו

נציג האו''ם תובע מממשלת קונגו ''לגלות ולעצור'' את האחראים לטבח מאה ושמונים פליטים רואנדים שנרצחו במאי האחרון.

יוון

משטרת יוון מודיעה על התקדמות בחקירת המחתרת הקונמוניסטית נובמבר 17 (n17). אחרי מעצר מנהיג הארגון אלכסנדר גיוטופולוס בן ה 58. המעצר התאפשר אחרי שחבר האירגון נתפס כשעל גופו התפוצץ מטען חומר נפץ קטן. האיש הוא צייר האיקונים סאווס קפינרוס בן ה40. המחתרת אחראית לעשרות פיגועים ורצח 22 בני אדם.קרבנם הראשון, היה מנהל תחנת הסי אי איי באתונה ריצ'רד וולש שנורה למוות בשנת 1975.

מקסיקו

ממשלת מקסיקו הודיעה על כוונתה להקים ''סוכנות מהגרים'', שתטפל בעשרים מליון המכסיקנים החיים בארצות-הברית. אחד מיוזמי התכנית משווה אותה ל....''סוכנות היהודית''.

מקסיקו

המשטרה הודיעה שבדעתה לחקור את הנשיא וינצנטה פוקס, בחשד שקיבל שלא כחוק טובות הנאה ושיחד מומחי פרסומת. כל זה במהלך הבחירות ההיסטוריות של שנת 2000 שהעלו אותו לשלטון.

קולומביה

נעצרו שמונה חברי כנופיה שחטפה והחזיקה במשך שנתיים איש עסקים מוונצואלה. החטוף שוחרר.
=--------------

אוקראינה

מאה ושמונים גוויות התגלו בבית קברות חשאי של הק ג ב
שניהל במנזר לשעבר, מרכז חקירות סודי, שפעל בעיקר בסוף שנות הארבעים והחמישים.

פראגוואי

שוחררו כל 297 עצורי ההפגנות האחרונות נגד הנשיא מאאצ'י.

אקוודור

עשרות כפריים נעדרים בעקבות מפולת בוץ שקברה מספר ישובים קטנים ומבודדים.
--------------


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  יורם, יש גם חדשות טובות בעולמנו?  (אבנר בן בסט) (13 תגובות בפתיל)
  *דגל שחור* (ב) יום שישי  (יורם המזרחי) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי