פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האם תיתכן התקפת פתע ערבית דווקא עכשיו?
אלברט שבות (יום חמישי, 24/03/2011 שעה 6:00)


האם תיתכן התקפת פתע ערבית דווקא עכשיו?

אלברט שבות



בהודעה תמימה של סוכנות הידיעות הסורית ''סנא'' נאמר שנשיא סוריה וראש המודיעין המצרי נפגשו בשבוע שעבר בדמשק ושוחחו על שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות. נשאלת השאלה: האם תיתכן התקפה ערבית דווקא עכשיו?

כן, אני מוצא הגיון בהתקפה ערבית - דווקא עכשיו כנגד ישראל. אין ספק שבמגירות שרי הביטחון הערבים ישנן תוכניות מוכנות ומזומנות אך רדומות, של שיתוף פעולה בינערבי צבאי למקרה של החלטה למתקפת פתע נגד ישראל. התשובה לשאלה מדוע דווקא עכשיו יפתחו את המגירות - היא פשוטה: כי מעולם לא ראו השליטים הערבים את ישראל כאוייבת פוטנציאלית המאיימת על ביטחונם או על יציבותם. בעיית היציבות תמיד היתה פנימית ואחת השיטות להתמודד איתה היא להרדים את העם עם האויב הציוני ולהפנות באופן יצירתי בזאת את שימת ליבו... רוב הערבים אינם מסמפטים את הפלשתינאים ואף שונאים אותם – זו קביעה שכל מזרחן מכיר, אז שיספרו לסבתא שלי שמבקשים לשחרר את פלסטין ולהסתכן במלחמה יקרה עבורם...

לאסד אולי יש עניין אישי עם ישראל והוא החזרת רמת הגולן, אבל לדעתי צוואת אסד האב לבנו הסתכמה בזאת: השאר את ישראל על אש קטנה כל עוד ואין לך צורך פנימי להבעיר את האזור. צורך פנימי עכשיו יש ויש לאסד! האינתיפאדה התחילה לאיים עליו ואסד מסתכל על שכניו ומתייחס לאיום הזה בכל הרצינות. השלטון יכול להישמט מידו תוך ימים; זה מה שלמד מהשכנים ועליו לתת מענה מיידי לבעיה; מענה יצירתי ומה טוב מלפתוח דווקא עכשיו את המגירה וליזום מבצע מצומצם ואפילו שיודע במאה האחוזים שיצא ממנו וידו על התחתונה - אבל עם השלטון ביד...

ולמה שמצרים תושיט לו יד דווקא עכשיו? כי ימי החסד של הצבא המצרי הולכים ואוזלים, ויש להקים ממשלה אזרחית אם לא מחר אז מחרתיים; יש לערוך בחירות ובבחירות האלה כוחם של האחים המוסלמים הוא הגדול ביותר במדינה כי הם הקבוצה המאורגנת היחידה במצרים. אבל מפקדי הצבא המצרי הם אותם המפקדים של מובארק וכמוהו הם סולדים מהאחים המוסלמים ורואים בהם סיכון לאומי עבור מצרים. אז מה עושים?! יש לתת מענה מיידי לבעיה וימי החסד כפי שאמרתי הולכים ואוזלים.

תשובה יצירתית: פותחים את המגירה... עם סוריה ועם עוד מספר שכנים שיש להם צורך מיידי לתשובה יצירתית לאיום הפנימי המיידי שלא נותן להם לנשום, כמו ירדן למשל... ואפילו קדאפי בימים הראשונים של ההפכה המצרית כאשר עוד כל העולם הימר על מובארק ונתן לו קרדיט וכוח, הוא קדאפי ניבא את הבאות והרגיש באיום שאוטוטו מגיע אליו... לא יודע אם שמתם לב לתגובה שלו ששודרה בין יתר התגובות בערוץ 2 הישראלי. כאשר נאם באוהל שלו: ישראל היא, היא האשמה בכל מה שקורה במצרים ועל הפלשתינאים לעשות מעשה ולצאת נגד הציונים כאשר מגובים בכל כוחות הצבא הערביים והצבא הלובי בראשם... מישהו זוכר את התגובה הזו?

מישהו זוכר את תגובת מובארק עצמו כאשר הגיעו מים עד נפש... גם הוא נתן הוראה מיידית לטלויזיה שלו להפנות את תשומת הלב לישראל שהיא האחראית לכל הבלגן... ואם היה בידו היה מכריז מלחמת חורמה על ירושלים באופן מיידי, אבל לא היה לו זמן.

שורה אחרונה: בשאר אל אסד ומצרים ועוד הרבה שליטים ערביים נמצאים עכשיו בעמדה מסוכנת שרק ישראל יכולה להוציא אותם ממנה. לדעתי, ישראל תטעה אם תתעלם מהזווית הזאת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אלברט שבות מאיר עיניים!  (רפי אשכנזי)
  וואללה, שרק יתן לנו סיבה להשמיד אותו, האסד הזה  (חוק שימור האלרגיה) (23 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי