פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מה קרה לאובמה?
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 02/10/2011 שעה 7:00)


מה קרה לאובמה?

גדעון ספירו



ממשלת ישראל והימין הישראלי נכנסו לשנה היהודית החדשה, תשע''ב, בתחושת סיפוק גדולה. נתניהו חזר מעצרת האומות המאוחדות כסופרמן שחסם את ההכרה ברשות הפלסטינית כמדינה, וכמי שהצליח ''לגייר'' את נשיא ארה''ב, ברק אובמה, שנשא נאום ציוני ימני, שגם שר החוץ ליברמן סמך את ידו עליו. ואכן, הנשיא אובמה, שרק תמול שלשום כונה על ידי מתנחלים גזענים ''כושון'', הפך במחי נאום אחד באו''ם ליקיר הימין הישראלי. מה השתנה בין אובמה של מאי השנה, שם דיבר על פתרון שתי מדינות בהתבסס על גבולות 1967 (הקו הירוק), לבין אובמה של ספטמבר שבנאומו באו''ם התנגד להכרה במדינה פלסטינית, לא הזכיר את גבולות 1967 כבסיס לפתרון, אימץ את הנרטיב של הליכוד המטפח את האגדה של ישראל הנמצאת בסכנת השמדה, הזכיר את זכותם של ילדי ישראל לחיות ללא פחד מקסאמים, וכיוצא באלה דברים המחממים את ליבם של ישראלים רבים. כיצד קורה שהנשיא שכח את זכותם של ילדים פלסטינים לחיות ללא אימת הכיבוש הישראלי, כיצד להסביר שבנאום בו הוא מעלה על נס את מאבקם של מצרים, לובים ותוניסאים לדמוקרטיה נפקד מקומם של הפלסטינים הנאבקים כבר כמעט מחצית המאה לחירותם?

אז מה קרה לאובמה שנבחר על בסיס של נאומים סוחפים שהעלו על נס זכויות אדם, צדק ועורר תקוות כה רבות אצל שוחרי זכויות אדם בעולם, וכמובן גם בישראל? האם נפגש עם כומר מהחגורה הפונדמנטליסטית הנוצרית שסחרר את ראשו? או שמא הציפיות ממנו היו מופרזות מלכתחילה, שהרי מדובר בנשיא של מדינה שכל מספר שנים מעורבת במלחמה, בין ישירות ובין בעקיפין באמצעות אספקת נשק, ותעשיית הנשק הנתונה בידיים פרטיות חשובה מכל העקרונות שעומדים מאחורי פרס נובל לשלום.

פרשנים רבים נטו ליחס את חברותו החדשה של אובמה במפלגותיהם של נתניהו וליברמן בניסיון לא לאבד את הקול היהודי לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הקרובה. (חברות מטאפורית כמובן, כי באופן מעשי לא היה מתקבל, לא ל''ליכוד'' ובוודאי לא ל''ישראל ביתנו'' שהרי הוא גם שחור וגם גוי, צירוף נתונים שהגוף הגזעני הישראלי דוחה).

אם כך הם פני הדברים הרי יש כאן עלבון צורב ליהודי ארה''ב, כאילו מדובר בעדר שוטים שיצביע על פי הוראות סוכניו של נתניהו הרפובליקני הפועלים בשדולת איפאק. כמי שכיהן כעיתונאי בארה''ב וערך מסעי הרצאות מספר פעמים מחוף לחוף, ההתרשמות שלי שונה. נשיא אמריקני שיאמר למצביעים יהודים ביושר כי הוא ידיד ישראל דמוקרטית אבל לא של ישראל קולוניאליסטית השולטת על עם אחר, שוללת זכויות אדם, מקיימת משטר של אפרטהייד ועינויים, היה זוכה לתמיכה גורפת של הציבור היהודי. אחת הבעיות בהקשר זה, שדברים אלה ודומים להם יתקשה הנשיא אובמה לומר, שהרי הבטיח לסגור את מתקן העינויים בגוונטאנאמו, קובה, ולא קיים.

מי שהאזין בראש פתוח לנאומיהם של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן וראש ממשלת ישראל נתניהו בעצרת הכללית של האו''ם, לא יכול היה שלא להבחין בהבדלים התהומיים בין השניים. מכאן נתניהו, קולוניאליסט זחוח, שחש בטוח לנוכח תמיכה אמריקנית גורפת, מנסה להוליך שולל את שומעיו בדברי כיבושין בנוסח ''מו''מ ישיר ללא תנאים מוקדמים''. כאן טמונה התרמית. ללא תנאים מוקדמים פירושו לפי נתניהו המשך בנייה בהתנחלויות היוצרת עובדות ותנאים מוקדמים המאיינים למעשה את המו''מ.

נתניהו מסרב לענות על השאלה מהם גבולות המדינה הפלסטינית לשיטתו, שהרי מה טעם לדון בפתרון שתי מדינות כאשר המעצמה הכובשת מסרבת להציב את הגבולות. סרבנותו של נתניהו ברורה. מרגע שישרטט את גבולות המדינה הפלסטינית תתבהר לעין כל שרלטנותו, שלא מדינה הוא מבקש, אלא מעין בנטוסטן חסרת יכולת קיום עצמאית הנתונה בצבת השלטון הישראלי.

מנגד, נאומו של הנשיא אבו מאזן היה למעשה דין חשבון על סבלו של העם הפלסטיני, על אימי הכיבוש ושגרת הכיבוש, על ההרג, ההתנחלויות, ההשפלות, המחסומים, שוד הקרקעות, עקירת עצי הזית של הפלסטינים על ידי המתנחלים והצבא, העוצרים, הריסת הבתים, העינויים, מחנות המעצר, שריפת והשחתת מסגדים, הגזענות, חומת וכבישי האפרטהייד. היה זה נאום של זעקה לעולם, די, די, די תנו לנו לחיות כעם חופשי. אבל הקריאה נענתה בהפניית גב בוטה מצד ארה''ב, שאמורה הייתה להיות מתווך הוגן, ונהגה למרבה המבוכה לא כמעצמה אלא כגרורה ישראלית. הזנב הישראלי כשכש בכלב האמריקאי. מי שליבו לא גס בזכויות אדם לא יכול היה שלא להזדהות עם הכמיהה לחירות של הקורבן הפלסטיני.

אבו מאזן חזר לרמאללה חבול, נתניהו חזר לישראל יהיר. מדיניותו היא למסמס, למזמז, להרוויח זמן ולהמשיך להניע את מה שקרוי ''תהליך שלום'' בלי שלום שנמשך כבר 20 שנים בהילוך סרק. נראה שלפלסטינים נמאס. מה הלאה?
אם תשמע עמדתי, אציע בכל הצניעות לפלסטינים לשנות דיסקט. שיתוף הפעולה עם ישראל לא הוכיח עצמו. יש להפסיק את כל התיאומים הביטחוניים והאחרים. יש לפרק את הרשות הפלסטינית שממילא אין לה שליטה ממשית על כלום, אבל מורידה מהשלטון הישראלי את טרדות הניהול היומיומי של פינוי האשפה וכיוצא באלה דברים. להעביר את המפתחות לאו''ם, שיחליט מה לעשות. בינתיים תחזור ישראל להיות הכובש שמנהל את ענייני האוכלוסייה הכבושה. זה דורש עוד צבא, עוד כוח אדם, עוד תקציב שיילקח מהרווחה המרוששת.

לחזור למאבק לא אלים, שעיקרו אי שיתוף פעולה עם הכובש. להקים בריגדה בינלאומית כמו במלחמת האזרחים בספרד, אבל במקום נשק יהיו חמושים בעט, בניר, בדיבור. בריגדה של שוחרי זכויות אדם שתהיה מורכבת מפלסטינים, ישראלים, אמריקאים, צרפתים, אנגלים, גרמנים, שבדים, דרום אפריקאים, סינים, קוריאנים, יפנים, גאנאים ואחרים. יש בעולם די והותר בני אדם שמכירים את מציאות הכיבוש ויהיו מוכנים להשתתף בבריגדה הבינלאומית.

צוותים של הבריגדה יכסו את כדור הארץ, ייפגשו עם חברי ממשלות, חברי פרלמנט, סופרים, עיתונאים, יקיימו אסיפות, ויספרו בדיבור, בשקפים, בתמונות בסרטונים איך נראה הכיבוש, מהם חייו של פלסטיני תחת כיבוש, מהו השיפוט הצבאי שהופך את חיי הכבושים לגהינום, כיצד מענים בחדרי החקירות, כיצד עוצרים ילדים בני עשר במחנות מעצר, ועוד מחיי היום יום, ויבקשו להחרים את ישראל כל עוד היא מקיימת משטר כיבוש ואפרטהייד.

במקביל יצטיידו במרשם התושבים הישראלי, דיסקט שניתן בקלות להשגה, ויוציאו משם את כל שמות האזרחים הישראלים המתגוררים מעבר לקו הירוק, יעבירו לממשלות העולם ויבקשו לא לכבד את דרכונם הישראלי כל עוד הם שותפים לפשע מלחמה, כפי שההתנחלויות מוגדרות באמנת רומא. בסוף הכיבוש ייפול כמו שנפל משטר האפרטהייד בדרום אפריקה. צריך אורך רוח, סבלנות והתמדה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  השקרים שכותב גדעון ספירו .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  אמנת רומא  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (2 תגובות בפתיל)
  אוי ווי, חרב עולמו של ספירו !  (ע.צופיה)
  האזרח הגרמני SPIRO עושה קרעכצן , זה טוב ליהודים  (יענקלה)
  אולי היית עיתונאי בארה''ב, אבל היית עיתונאי של הנישה השמאלנית  (חכם ציון)
  כתבה חסרת רגליים, חסרת גב ובעיקר חסרת ראש ושכל !!!!!!!!!!!!!!!  (המסביר לצרחן)
  אני תומך בעמדת גדעון ספירו שהפלסטינים יתחילו במאבק לא אלים  (גלעד היפתחי)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי