המהפכה שלי - תחבורה | |||||
גיל שוהם (יום שני, 05/01/2004 שעה 20:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=39547 | |
סליחה על שאני מגיב ראשון או בכלל | |
נסים ישעיהו (יום שני, 05/01/2004 שעה 20:30) | |
אבל נדמה לי שבבעיה המרכזית לא נגעת כאן. והיא העובדה שבישראל אין בכלל מושג של אחריות אישית/ערכית למשהו. כל שיש הוא אחריות פלילית. וכאשר זה מה שמשאירים לו לנהג, הרי כל העניין הוא לא להתפס ע''י נציג החוק. חוסר האחריות של הנהג אינו שונה מהותית מחוסר האחריות של הורים על חינוך ילדיהם, של נתמכי קיצבאות על פרנסת עצמם ובני ביתם ועוד כהנה וכהנה. כולם צומחים מאותו שורש, שאולי ראוי לקרוא לו 'חקיקת יתר', ואת הפירות הבאושים כולנו אוכלים. אז שיפור מרכיבים כאלה ואחרים יכול בהחלט להועיל, אבל כדי לפתור את הבעיה יש לטפל בשורש. בברכה, נסים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=39578 | |
סליחה על שאני מגיב ראשון או בכלל | |
אליצור סגל (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 10:46) בתשובה לנסים ישעיהו | |
לק''י מסכים עם נסים - ההצעה הזו רק תביא לטרטור נוסף של האזרח הנלחץ ממילא על ידי השלטון בכל רגע ורגע מימי חייו. צריך לעשות ההפך - לבטל לחלוטין את משטרת התנועה ואת חוקי התנועה. ברגע שהאזרח ישתחרר מהנטל המנטאלי שרוצפים אותו ומצפים לו בכל סיבוב ומחאורי כל עץ רענן איכות נהיגתו תשתפר פלאים ומספר התאונות ירד לאין שיעור. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=39595 | |
סליחה על שאני מגיב ראשון או בכלל | |
גילאון שהם (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 21:15) בתשובה לנסים ישעיהו | |
סלח על כי התמהמתי בתשובתי, פשוט הייתי על הכביש 14 שעות ביום האתמול... חוסר האחריות והנהיגה ה''פרועה'' יטופלו ע''פ המהפכה בשלשה אופנים. הראשון טכני:פשוט אי אפשר יהיה להשתולל על קטע נסיעה נתון שרוחבו 3 מטר ואורכו 45 ק''מ . לא אתה תוביל את הרכב אלא מערכת אינטראקטיוית דרך/רכב שתמכסם את מהירות הנסיעה ע''פ נתוני הדרך. אתה תוכל לקרוא משניות ברוב זמן הנסיעה .כעת ברור? השני:חינוכי והרי צריך להתחיל ועדיף להתחיל בצעירות וצעירים. שלישי: טפוח יכולות והתפרקות באזורים המיועדים לכך.דבר שהיום אין לנו כלל ! מדינה מערבית יחידה בעולם בה בני תשחורת אינם יכולים ל''שרוף'' אדרנלין במסלול המיועד לכך! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=39559 | |
לעניות דעתי רוב הצעותיך הן | |
רמי נוידרפר (יום שני, 05/01/2004 שעה 22:30) | |
בכיוון הלא נכון. מדינת ישראל היא מן הצפופות בעולם. האזורים האורבניים של ישראל הם צפופים , בנויים לגובה , וכל נסיון לבמות כבישים נוספים יביא רק לעלית הצפיפות והדוחק בערים , לזיהום אוויר ולגזילת שטחים ירוקים. מה שישראל צריכה זו מערכת הסעים המוניים יעילה - קומבינציה של רכבות אולטרה מהירות ורגילות , רכבות תחתיות , רכבות פרברים , כמו במתוקנות שבמדינות אירופה ואסיה. מערכת כזו עם תחנות בלב הערים תביא לפריחה מחדש של מרכזי הערים הגוססות , להורדת צפיפות הרכב , לקירוב הפריפריה למרכז (תארו לעצמכם מצב שבו באר שבע היא במרחק 30 דקות נסיעה מתל אביב) במרחק, לחיסכון אדיר בזמן ובכסף. דווקא כביש חוצה ישראל הוא דוגמה שלילית מובהקת. הכביש ריק רוב שעות היממה , מפסיד המון כסף , גרם לנזק אקולוגי לא מבוטל ומביא , אם בכלל להגדלת צפיפות הרכב בערים ולא להקטנתו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=39590 | |
רמי כאח לי, לא הבנתי | |
גילאון שהם (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 20:27) | |
את תגובתך לחלוטין. אני מציע שתשוב ותקרא את המאמר שלי. העוסק במצב נתון: 500 הרוגים ,40,000 פצועים. אבדן של עשרות מילארדים בשנה. בוודאי שהמהפכה תדאג לרכבת תחתית לכל 2,000,000 תושבי גוש דן. רכבת שתחבר את איסטנבול-אילת-עקבה-ריאד.היא ענין נתון,לא צריך להכביר מילים. אני פשוט משנה את טון ההתיחסות לנושא התנועה המוטורית! כפי שבקשו גם שני המגיבים האחרים למאמר. לא הנהג אשם ואין אזכור של משטרה ו''אכיפה'' במאמר כולו. אינני מאמין בהפחדה ובגורם האנושי בול-שיט. בסך הכל מדובר במערכת מאד מיושנת שניתנת לשיפצור וטיוב די בקלות ולצורך כך עולים על בריקאדות... אזכור כביש שש מחייב התיחסות מיוחדת אליך כתופעה מייצגת. הכביש נועד לשרת אותנו אנשי הפריפריה נ ק ו ד ה. הוא לא נועד לתושבי המרכז יפי נפש שאינם יודעים היכן נמצאת לקיה,ומי האומללים שנתקעו בשלומי. הכביש נפלא, מקצר את הארץ עבורנו והופך אותה לנגישה ורלוונטית לחלק הדרומי שכבר חובר. לגבי חלקו הצפוני של הכביש שיחבר את אבו סנאן ונהריה אל מרכז הארץ, פשוט חבל על הזמן, השלמת הכביש תהוה הארוע המרכזי של חופש הפרט מאז קום המדינה לחלקה הצפוני של הפריפריה. האומללים שצריכים כדי לצאת מעכו לזחול דרך הקריות ,להמתין לשווארמות ביציאה מחיפה, ולשאול חזור ושאול מדוע אין עדיין מנהרות מתחת לכרמל. ישוחררו ללא תנאי, ובא לציון גואל | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |