פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_2572

צדק יהודי נוסח ישראל
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 13/12/2004 שעה 20:28)


צדק יהודי נוסח ישראל (1)


גדעון ספירו




לאחרונה פורסמו גזרי דין מפליגים שנגזרו על שני מורשעים פלסטינים. בית הדין הצבאי של צבא הכיבוש היושב במחנה ''עופר'' סמוך להתנחלות גבעת זאב בשטחים הכבושים (במכבסת מונחי צבא הכיבוש הוא מכונה ''בית משפט צבאי ביהודה'') גזר 47 מאסרי עולם על מחמוד אבו ורדה ו-‏67 מאסרי עולם על עבדאללה ברגותי. לוחם המחתרת הפלסטינית וחבר הפרלמנט מרואן ברגותי נידון כזכור על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב ל-‏5 מאסרי עולם.
העקרון ברור. מספר מאסרי עולם כמספר האנשים שהנאשמים הורשעו בגרימה למותם.

מה היה הדין עם נאשמי מחתרת הטרור היהודית של המתנחלים בשנות ה-‏80 של המאה ה-‏20?
שלושה מתנחלים, מנחם לבני, עוזי שרבף ושאול ניר הורשעו ברצח שלושה סטודנטים פלסטינים מהמכללה האיסלאמית בחברון.
כל השלושה הורשעו ברצח, בניסיון לרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע, אחזקה והובלה של נשק, פעילות בארגון טרור ופגיעה בזדון ברכוש צבאי.
הם נידונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים למאסר עולם אחד. לאחר מכן הומתק עונשם מספר פעמים במיזם משותף של ממשלת הליכוד ונשיא המדינה הגנרל חיים הרצוג (מפלגת העבודה).
בפעם הראשונה קצב הנשיא את עונשם ל-‏24 שנים, בפעם השניה קיצר את העונש ל-‏15 ושנה לאחר מכן קצב את עונשם ל-‏10 שנים. הם שוחררו לאחר פחות מ-‏7 שנות מאסר בעקבות פסיקת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לנכות שליש מתקופת מאסרם. יצוין כי גם את שנות המאסר הבודדות הם ריצו בתנאים מקלים (לימוד בישיבה וכו').

סברתי כי אין לעבור לסדר היום על שחרור שלושת הרוצחים לאחר פחות מ-‏7 שנות מאסר ועתרתי לבית המשפט העליון שיוציא צו על תנאי נגד ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בו יורה על עיכוב שחרורם של השלושה עד לפסק דין בעתירתי (בג''צ 5721/90 מיום 26 בדצמבר 1990).

בסעיף 8 לעתירה נאמר כי החלטת ועדת השחרורים ''שתוצאתה הישירה והמיידית
הינה שחרור אנשים שהורשעו ברצח שלושה בני אדם ובעבירות טרור נוספות בנסיבות כה חמורות לאחר פחות מ-‏7 שנים נגועה בחוסר סבירות קיצוני. לא היה תקדים לעונש כה קל על עבירות כה חמורות, והדעת, המוסר וחוש הצדק הבסיסי אינם סובלים יחס כה מקל לעבירות כה חמורות''.

בסעיף 10 ציינתי כי בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לאחרונה ב-‏29.11.1990 שלושה עונשי מאסר מצטברים ועוד 20 שנות מאסר על עאמר סעיד אבו סירחאן שהורשע ברצח שלושה יהודים בשכונת בקעה בירושלים וניסיון לרצח של יהודי נוסף. השופטים דחו את בקשת הסניגור לקבוע כי עונשים אלה יהיו חופפים, באומרם כי ''עונש מאסר עולם נקבע במקום עונש מוות ופירושו כליאתו של המורשע בבית כלא לכל ימי חייו פשוטו כמשמעו''. אשר על כן הדגשתי בעתירתי כי ''אין סיבה חוקתית ומוסרית לכך, כי תינקט מדיניות ענישה כה מפלה בין יהודי הנאשם ברצח ערבי לבין ערבי הנאשם ברצח יהודי''.

בסעיף 14 לעתירה ציינתי כי שלושת הרוצחים היהודים אפילו לא הביעו חרטה על מעשיהם וראש מחתרת הטרור היהודית המתנחל הרוצח מנחם לבני אף צוטט בטרם שחרורו בחוצפה שלא תתואר בראיון בעיתון ידיעות אחרונות כי ''ממשלת ישראל עוד תבקש מאיתנו סליחה''.

שלושה שופטים מבית המשפט העליון דנו בעתירה. הנשיא מאיר שמגר והשופטים שלמה לוין ואליעזר גולדברג (כיום מבקר המדינה). הם פסקו כי ''לא גילינו עילה שתצדיק בשלב הנוכחי התערבותו של בית המשפט הגבוה לצדק בהפעלת סמכותה על פי דין של ועדת השחרורים''.


צדק יהודי בישראל (2)

סמוך לסיום ארבעת חודשי המעצר המנהלי שנגזרו על פעילת השלום טלי פחימה, לקראת דיון מחודש בבית המשפט המחוזי בנושא, החליט השב''כ להתחכם והמיר את מעצרה המנהלי ב''מעצר פלילי'', בתואנה כאילו יש ''חומר חדש''. טלי הובאה בפני שופט בית המשפט השלום באשדוד אריאל חזק, וזה החליט, איזו הפתעה, לאשר את מעצרה ל-‏12 ימים ''להמשך החקירה''.

מהם ''הגילויים החדשים'' על פיהם החליט השופט על מעצרה? אם כן, אין חדש בממלכת המשפט הישראלית. כפי שהשופטים הרכינו ראשם בפני השב''כ ואישרו את מעצרה המנהלי מבלי שטלי ופרקליטיה נחשפו להאשמות ומבלי שיכלו להתגונן, כך גם הפעם, בדיון על ''המעצר הפלילי'', שוב חזרה התופעה של ''חומר סודי'' המוגש לשופט בלבד, מבלי שטלי ופרקליטתה תוכלנה להתגונן, לאתגר ולהזים את ההאשמות באמצעות חומר ראיות וחקירה נגדית.

השופט חזק התגלה כגיבור על חלשים.
טלי הועברה לבית הסוהר באשקלון, כלא הידוע כמעבדת עינויים של השב''כ, ושם היא עוברת מסכת של עינויים בתקווה לסחוט ממנה הודאת שווא בעבירות שכלל לא ביצעה. עד היום גילתה טלי איתנות נפשית ועמדה בגבורה מול הנבלות.

עם שחרורו של עזאם עזאם מהכלא המצרי התרחש כאן פסטיבל חגיגות שבו שותפו כל אזרחי ישראל. השמחה על שחרורו היא טבעית, ואפילו התעטפותו בדגל ישראל, שהזכירה את הזוכים בענפי ספורט באולימפיאדה, יכולה להתקבל בהבנה גם אצל מי שחש בדרך כלל ניכור כלפי הדגל לאור הערכים שמייצגת היום מדינת האפרטהייד הישראלית.

שמונה שנים בכלא המצרי בתנאי כליאה קשים, אינו דבר של מה בכך, בוודאי לא כאשר עזאם עזאם חוזר ומדגיש כי הוא זך ונקי כשלג, שההאשמות כלפיו פוברקו.
בישראל היו הכתבים והפרשנים שמתוארים ''כמומחים לענייני ערבים'' שותפים לגרסת החפות של עזאם ולא הסתירו את הבוז שהם רוחשים למערכת המשפט המצרית, בעיקר לבית המשפט לביטחון המדינה ששפט את עזאם.

אכן, גם אני סבור שהליכי המשפט של בית המשפט לביטחון המדינה במצרים דומה יותר לסניף הוצאה לפועל של השלטון מאשר לבית משפט שמקפיד על הליכים הוגנים ועצמאות מול השלטון כפי שראוי שיהיה במדינות דמוקרטיות.
אבל לפני שכל הפרשנים מצטרפים לעזאם בביטויי תרעומת כלפי בית המשפט המצרי, יתמקדו בניקוי האורוות המזוהמות בטונות של אי צדק במערכת המשפט הישראלית.
כאשר מדובר במה שקרוי ''ביטחון המדינה'' אין לנאשמים בישראל סיכוי, ובתי המשפט הישראלים הם לא יותר מאשר העתק דהוי של בית המשפט לביטחון המדינה בקהיר, או בית המשפט לביטחון המדינה באיראן. סניף של השלטון.


מה הם מחפשים בצבא הכיבוש?

חיילי ''הגדוד המדברי'' שמורכב מבדווים אזרחי ישראל הם הקורבנות (5 הרוגים, 7 פצועים) של פעולת הגרילה המוצלחת של לוחמי ההתנגדות הפלסטינים שהביאה לקריסת המוצב ברפיח ליד הגבול עם מצרים.

מלבד ההישג המבצעי של החמאס ו''ניצי הפתח'', כפי שהדגישו הכתבים הצבאיים (4 חודשי כריית מנהרה מבלי שהתגלתה והטמנת טונה וחצי של חומר נפץ), חוזרת ועולה השאלה, מה מחפשים האזרחים הבדווים בצבא הכיבוש, ומדוע הם מוכנים להיות (בהתנדבות) חלק מקלגסי צבא הכיבוש הישראלי ולהילחם נגד בני עמם הפלסטינים הנאנקים תחת עול הדיכוי?

הבדווים הם האוכלוסיה המקופחת ביותר בישראל. המדינה מתעללת בהם לכל אורך הדרך בכל נושא אפשרי. הם מופלים לרעה בתחום הבריאות, החינוך, השיכון, העבודה, ואם כל אלה לא מספיקים המדינה באמצעות הסיירת הירוקה הורסת את בתיהם, מרססת בחומר כימי את שדותיהם וגוזלת את אדמתם.
הבדווים שנהרגו ונפצעו בפעולה יודעים זאת היטב כי הם עברו את סאת היסורים הזאת על בשרם.

אז מה מביא אותם לסכן את חייהם ולהתנדב לצבא של מדינה שכה מתעללת בהם? מה עוד והם יודעים, כאשר הם מפנים מבט אל גורלם של החיילים שקדמו להם והשתחררו, כי השירות הצבאי לא יטיב עימם והם יחזרו לכפריהם כשאין חשמל, אין ביוב, אין עבודה – רק אפליה וניכור מצד שלטונות המדינה.

נראה שמדינת ישראל הצליחה לדכא אצל חלק מהבדווים את הכבוד העצמי עד כדי כך, שהם מוכנים, תמורת שכר חודשי, להיהרג ולהרוג את בני עמם. זילות חיי אדם.

למה הדבר דומה? ליהודים שהסכימו לשרת את הרייך השלישי בתקווה כי הדבר יצמצם את האנטישמיות. זה לא עזר שם, זה לא עוזר כאן. אין תחליף למאבק אזרחי בממשלת ישראל. במקום שהבדווים יתגייסו לצבא בשירות המתנחלים בשטחים הכבושים ויכוונו את נשקם כלפיי בני עמם, ראוי שיעשו אחורה פנה ויכוונו אותו (במטאפורה) כלפי מפקדיהם ומדכאיהם.


מכבסת המלים עובדת שעות נוספות

בצבא נבהלו מהפרסום הבולט של רצח פצוע פלסטיני לא חמוש בידי חיילי השייטת, והם החליטו להיאבק בו בשיטת מכבסת המלים. אלוף פיקוד המרכז הודיע לעיתונאים כי לאחר ''תחקיר ראשוני'' הוא הגיע למסקנה כי לא היה ''כשל מוסרי'' אלא ''ליקויים מבצעיים''. מעתה יוכלו הניאו נאצים בגרמניה לאמץ את הטרמינולוגיה הישראלית ולומר, כי אכן היו חיילים גרמניים במלחמת העולם השניה שרצחו פצועים, אבל זה לא היה כשל מוסרי, לכל היותר ליקוי מבצעי.








http://www.faz.co.il/thread?rep=55016
וצייץ הזרזיר וסיפרר הספירו ....
יודע דבר (יום שני, 13/12/2004 שעה 22:28)

צדק יהודי נוסח ישראל (1)
---------------------

מה הקשר בין מחתרת השלום היהודית שחיסלה כמה מחבלים לבין מחתרות השלום הערביות שמיסחו כמה יהודים? ההבדל הוא שהראשונים נלחמו להגנתנו והשניים רוצים לחסלנו. גם את גידי השלומוסלים הקנאי.
ולכן צדקו השופטים הנכבדים בפסיקתם כנגד ההתשה שלך.

צדק יהודי בישראל (2)
------------------

פעילת השלום טלי פחימה פעלה למען תא טרור בג'נין תמורת סקס והרפתקה, והיתה קרוב לודאי מעורבת פעילת בהכנת התקפת טרור אחת או יותר. לכן היא צריכה להיענש למאסרי עולם כמספר הקורבנות שפעילותה גרמה.

עזאם עזאם
----------

התעטפותו של עזאם עזאם בדגל המדינה מעידה יותר מכל שהאפרטהייד נמצא רק בראשך הקודח בדימיונו.

מה הם מחפשים בצבא הכיבוש?
--------------------------

אז אולי זה לא צבא הכיבוש?

אני מקווה שצה''ל לא יכנע לתכתיב ממשלת השרון להנמיך את הפעילות המבצעית כנגד לוחמי המחתרות החירות הפלסטיניים ויפגע בכל נושא נשק משורותיהם בלי לבדוק מראש שייכות ועם וידוא הריגה כנדרש ע''פ החוק. רק חיסולים ממוקדים ורבים ככל הניתן יניעו את הטרוריסטים הנותרים לברוח מחדש לארצות מהן הם באו.

מי שלא מקבל את היהודים בארצם כדבר נכון וטיבעי שיחזור הוא עצמו למקורותיו הוא. הערבים שמשרתים בצבא הכיבוש מבינים זאת ותורמים את דמם לכיבוש הצודק.

מכבסת המלים עובדת שעות נוספות
-----------------------------

בצבא לא נבהלו. מה זה ''פצוע פלסטיני לא חמוש''? מחבל שנפגע ושכב מדמם ומדומם. הוא לא היה סנטה קלאוס. חובה היה לפגוע בו מקרוב כדי לוודא הריגה, שמא הוא מתחזה ומחכה להזדמנות לכוון את נישקו, כמו שהיה לא אחת.

ונטיית ליבך תמיד להשוות אותנו לנאצים מראה עליך שהם נמצאים תמיד בין שפתותיך שלך, כמלקקם כלקק השוקולדה. שהרי אתה מקורב אליהם רעיונית ודוגל בחיסול לא ממוקד של ישראלים. sorry, אבל זו בעיה שלך עם הפסיכיאטר שלך. לא בעיה שלנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55020
מה זה צדק יהודי? צדק שאוכל גפילטע פיש?
סתם אחד (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 0:28)

ספירו ממש כמו חבריו הקיצונים ב''ארגון נפגעי הטרור'' מעדיף את הנקמה על ההשלמה. טוב שביהמ''ש באופן עקבי לא נכנע לנקמנותם ולא מונע שחרור אסירים עם דם על הידיים כל אימת שהדרג המדיני מחליט לנקוט פייסנות. קצת גדלות נפש הייתה מאפשרת לספירו וחבריו לתת לרוצחים הזדמנות שנייה. הנסיון מוכיח שחלקם אמנם ניצלו את ההזדמנות שקיבלו ורצחו בשנית.

בתמונה: צדק יהודי (jewpiter)

http://www.faz.co.il/thread?rep=55021
ספירו הוא לא מארגון נפגעי הטרור
יודע דבר (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 2:52)
בתשובה לסתם אחד

אלא מארגון נפגעי הטרוף שתומך בארגוני הטרור אותם הוא מכנה לוחמי חופש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55022
פחימה טוביאנסקי ופארק היורה של השב''כ
יהודי מארץ ישראל (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 10:54)

האם מוטציה של פרשת טוביאנסקי עולה עלינו ממחשכי ההיסטוריה של טרום המדינה, בגין נסיונות פזיזים של מדור ההנדסה הגנטית בשב''כ?

האם בסופו של דבר לא יהיה הכרח לבקש את התערבותו של נשיא מצרים לשיחרורה של טלי פחימה, כשם שאריק שרון הטיל בסופו של דבר את כל כובד משקלו לשיחרורו של עזאם עזאם?

ישוו נא מנהיגיה ושופטיה של מדינת ישראל בין שתי הפרשות העלומות, ואולי יצליחו לגלות לפחות לעצמם (כי מאיתנו, האזרחים הפשוטים, הם עושים כמיטב יכולתם להסתיר את מה שהם יודעים לכאורה או לא יודעים בהחלט) מה הם באמת חושבים וחשים כשהם מדמים את עצמם בנעליהם של שני הנרדפים.

אינני יודע אם זה מפאת היותי כבד שמיעה בשל שירות ממושך בחיל השריון או שמא זה בעטיה של שתיקתו של נשיא בית המשפט העליון - שלא שמעתי את דעתו בעניין כתב האישום והמשפט שנערך במצרים לעזאם עזאם.
אם שם נעשה לדעתו אי-צדק משפטי משווע לעזאם עזאם, שמא נעשה עתה אצלנו אי-צדק משווע לטלי פחימה?

אתם שמעתם משהו מכבוד הנשיא בעניין זה?
אני, לצערי הרב, לא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55023
מה אתה משווה
סוכן מכירות (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 11:28)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל

ביננו לבין המצרים? מי שמך לקבוע ששני המקרים אליהם אתה מתייחס דומים בכלל? אולי אתה לא רק כבד שמיעה, אלא כבד xxx גם כן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55145
לא פלא שאתה מזדהה כסוכן מכירות
יהודי מארץ ישראל (יום שלישי, 21/12/2004 שעה 8:58)
בתשובה לסוכן מכירות

כשאין לך מה למכור - אתה משמיץ את אלה שיש להם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55150
עם 'מוצרים' כמו שאתה מנסה למכור
סוכן מכירות (יום שלישי, 21/12/2004 שעה 22:58)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל

בכלל לא צריך להשמיץ אותך. אתה עושה את זה לבד מיצויין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55028
יופי פחימה נחמה!
סוכן מכירות (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 15:40)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל


http://www.faz.co.il/thread?rep=55024
אין ספק שלספירו יש 'ליקוי מבצעי'
סוכן מכירות (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 11:30)

והוא כבר לא מתפקד כבעבר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55026
הבל פה של אספ-סוף מתלהם
נחמה (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 15:28)

רבים מדי מאזרחי מדינת ישראל שכחו בטעות ואולי רע מזה - בכוונה תחילה, שגברת טלי פחימה לא הורשעה על-ידי שום ערכאת שיפוט.גם אם תורשע אי-פעם (על פי כתב אישום שיוגש לבסוף, אחרי כל מיני סוגי מעצרים שבהם היא מוחזקת) ע''י ערכאת שיפוט נמוכה, עדיין תעמוד לה זכות ערעור בפני ערכאת שיפוט גבוהה יותר.

קראתי שטלי פחימה שומרת עתה על זכות השתיקה ושהדבר מטריף את דעתם של חוקריה והם מאיימים עליה באיומים שונים ומפעילים עליה אמצעי לחץ פסאודו-אינקוויזיציוניים, ונזכרתי ששני בניו של ראש ממשלת ישראל שומרים בקנאות על זכות השתיקה שלהם, ואיש לא מעז להפעיל לחץ קל שבקלים אפילו על שלפוחייות השתן שלהם. מסתבר שוב ושוב שהרבה יותר קל למערכות אכיפת החוק שלנו להיות גיבורות על איזו טלי פחימה מרדנית, שהוריה אינם נמנים כנראה על בעלי השררה, מאשר על בניו של ראש ממשלה מכהן. במילים אחרות: החוקרים יודעים בדיוק מתי והיכן אפשר ואפילו כדאי לנהוג איפה ואיפה.

אני חושבת שבאמת הגיע הזמן שהמדינה שלנו תחדל להלך עלינו אימים עם כל מיני סיפורי בגידה בדיוניים בנוסח פרשת נפסאו האימתנית שהסתיימה ב''אופס טעינו''. השיטה הדבילית הזאת כבר מזמן לא מסיחה את דעתנו מהבעיות האמיתיות והחמורות מאין כמותן שהמדיניות הכלכלית הביאה עלינו בשטח החינוך, הבריאות והעבודה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55027
יופי נחמה!
סוכן מכירות (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 15:39)
בתשובה לנחמה

(עמיש).

http://www.faz.co.il/thread?rep=55029
נו באמת...
נמרוד פינסקי (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 18:29)

קשה לי לראות את המצב הזה שהגענו אליו.
אדם שכותב טור הגיוני נתקף מכל הכיוונים ע''י אנשים בורים וגזענים. גם אם דעותיכם שונות, כשלי, לא קשה להבין כי יהודי רוצח וערבי רוצח-הם שניהם רוצחים.
------------------------------------------------------
צדק יהודי 1: חברי ''המחתרת היהודית'' לדורותיה הם בורה של גזענים. רוצחים חסרי מוסריות וצלם אנוש, אם יש דבר כזה. כמובן שאם כל הערבים יירצחו, עם ישראל יחיה בשלום (בשלום עם מי...?) אך אם כל היהודים יירצחו, יחיו הערבים בשלום.
כל דבר אפשר להשיג ע''י פאשיזם, אך האמצעים הם פסולים ואין לקחת אותם בחשבון אפילו בחלומות הלילה.
לא ייתכן שאדם הרוצח ערבי מקבל עונש כאילו במתנה רק משום היותו יהודי. קורבנות המחתרת מעולם לא נמצאו כקשורים לפיעולת טרור ערבית. היהודים חברי המחתרת הם הטרוריסטים ומספיק קורבן אחד בכדי לשים את רוצחו בכלא לכל חייו ללא תנאים מקלים!
------------------------------------------------------
צדק יהודי 2: מצחיק לראות איך קמפיין שלם נוהל נגד תהליך המעצר המנהלי כאשר נפל בו הרוצח נועם פדרמן. כמה היה הנוהל ''לא דמוקרטי ולא מוסרי נגד אדם שלא נמצאו הוכחות לפעילותו ההרסנית''. אך כאשר מדובר במישהי שחושבת אחרת, שמאלנית, קול תרועת הימין עולה באוויר ''והיא מחבלת והיא רוצחת יהודים ויש לשים אותה בכלא לכל ימי חייה והמעצר המנהלי הוא נכון ומוסרי''.
אל תהיו צבועים. מעולם לא ראיתי שום הוכחה המעידה על פעילותה של פחימה. אני חושב שגם פחימה (כידוע היא חברה טובה של רב-מרצחים) וגם פדרמן (ששמו נקשר אינספור פעמים לפעולות גזעניות ולרצח ערבים) שניהם אשמים. אולם, מעולם הובאו ההוכחות.
------------------------------------------------------
מה הם מחפשים בצבא הכיבוש: צבא ישראל הוא אכן צבא כיבוש, ואין זה כלל קשור לדעות פוליטיות אלא לעובדות בשטח. אני, למשל, תומך בכיבוש הזה אך מאמין שהוא לא הושלם כל עוד האוכלוסייה הכבושה תקועה בשטחים הכבושים. אני מאמין שיש לשחרר אותם לארצות ערב להתייחד עם משפחותיהם, למצוא עבודה, חינוך וכו'.

האוכלוסייה הבדואית בישראל היא אכן מהמדוכאות וגם אני מרים גבה על שירותם של משתייכי האוכלוסייה בצבא. המדינה דיכאה אותם לכל אורך חייה ותמיד ידעה לטייח את האשמו בכך שהיא ''הקימה להם עיר''. עיר של ביוב, אשפה ובערות.
------------------------------------------------------
מכבסת המילים: איני יודע מה קרה בדיוק באירוע השייטת, משום שלא הייתי שם ולדבריה של דוברת צה''ל אסור להאמין אף פעם, היא פשוט שקרנית פתולוגית.
מה שאני יודע זה שהצבא לא מודה בטעויותיו ובכשלים המוסריים שבו. מזלו של ספירו שהוא לא יודע על הרבה ''כשלים'' שנתקלתי בהם בעצמי בזמן שירותי בעזה בתקופה האחרונה. הצבא יודע לטייח או כמו צאר האוצר ''לייפה'' פעולות נוראיות.
אני חוזר ואומר, על אירוע השייטת איני יכול להגיב משום שאני לא בקיא במה שהתרחש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55036
נו באמת...
סוכן מכירות (יום רביעי, 15/12/2004 שעה 0:33)
בתשובה לנמרוד פינסקי

אתה גם מוכן לפרש את מה שכתבת?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55033
מה זה מעצר לפי חוקי ההגנה לשעת חירום?
בוזגלו (יום שלישי, 14/12/2004 שעה 21:34)

ממה שסיפרו לנו כשהיינו קטנים ותמימים זה שחוקי ההגנה לשעת חירום זה למעשה חוקים שצבא הכיבוש הבריטי בארץ ישראל חוקק נגד המחתרות שלנו, ובכלל נגד כל המקומיים שהפריעו לו לשלוט, אבל בגלל שהאנגלים היו נורא נאורים ותלו מיספר מצומצם של אנשי מחתרת ואת הייתר היגלו לאיזשהו חור נידח באפריקה ותקעו אותם שם במחנות עד סוף השילטון האנגלי בארץ ישראל, אז בגלל ההשפעה של הנאורות הזאת על הממשלה הראשונה שקמה לנו אחרי אלפיים שנות גלות, ישר אימצנו את החוקים האלעה ונתנו להם שם עברי על הכיפק.

אבל עכשיו ברצינות: אם 56 שנו עצמאות ודמוקרטיה יהודית לא הצליחו למחוק את חרפת חוקי החירום הבריטיים והמעצרים המינהליים, אז אני לגמרי לא בטוח שאנחנו יכולים לקרוא לעצמנו מדינה דמוקרטית ולהרגיש שאנחנו באמת חיים במשטר דמוקרטי, ולא באיזושהי דיקטטורה של שירותים חשאיים.
אולי עוד מעט יהיה מאוחר מדי לתקן את הקלקולים האלה. חברה תפתחו את העיניים ותשמרו על התחת שלכם, כי אתם עוד עלולים לחטוף אותה בניגוד לדרך הטבע וא חשוב אם אתם בימין או בשמאל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55037
מה הקשר?
סוכן מכירות (יום רביעי, 15/12/2004 שעה 0:42)
בתשובה לבוזגלו

למה לדמוקרטיה אסור להתגונן מפני איום חיצוני בחוק לשעת חירום? זה נהוג בכל הנאורות שבמדינות העולם, וגם בין הנאורות ביותר מבינהן, כמו ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55039
אם תרפרף קצת בהיסטורה של הדמוקרטיות
בוזגלו (יום רביעי, 15/12/2004 שעה 9:42)
בתשובה לסוכן מכירות

אני בטוח שתיזכר לאן הגיעו כמה דמוקרטיות מפורסמות כשחוקקו או הפעילו חוקים מיוחדים לשעת חירום. חלקן מלקקות מידי פעם את הפצעים עד ניום, כמו הנבלה הקולקטיבית שעשו האמריקאים לאזרחיהן היפניים הנאמנים בתקופת מלחמת העולם השנייה, וכמו דמוקרטיה אירופית נאורה ומפורסמת מאוד, שבה היה ליהודים הכי טוב שיכול להיות מבחינה כלכלית וחברתית, ושאיש לא האמין לאיזה שפל ושיפלות תהומית היא יכולה להתרדר בתוך זמן קצר, בתירוץ שהיא מגוננת על עצמה בשעת חירום לאומית.
מרוב תיעוב אני לא נוקב בשמה המפורש, אבל אתה בטח יודע למי אני מתכוון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55041
לסוכן מכירות
נמרוד פינסקי (יום רביעי, 15/12/2004 שעה 17:56)
בתשובה לבוזגלו

דבר ראשון-מה לא הבנת בתגובה שכתבתי? אני חושב שהיא היתה ברורה ופרטנית. תכתוב בדיוק אילו מהדברים לא הבנת ואני אשתדל להבהיר את עצמי.

דבר שני-ישראל היא לדעתך מהמדינות הנאורות ביותר בעולם? חבל מאוד, כדאי שתתעורר ותגלה ממשלה עוכרת אזרחיה למען ניירות ערך... אני לא יודע אילו עוד מדינות אתה מחשיב כנאורות אבל אני לא נתקלתי אפילו במדינה אחת שלא פוגעת באזרחיה באופן שיטתי.

בוזגלו-אתה צודק בהחלט. המעצר המנהלי הוא בושה וחרפה ואין לו מקום במדינה דמוקרטית. היות וישראל אינה דמוקרטית באמת (וכך גם אף מדינה אחרת בעולם), החוקים האלו מתקבלים פה בהבנה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55043
דמוקרטיה
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 15/12/2004 שעה 20:46)
בתשובה לנמרוד פינסקי

הקביעה שאין אף מדינה דמוקרטית בעולם היא מוזרה. אולי כדאי שנחזור להגדרות. מה צריך להתקיים כדי שמדינה תיחשב דמוקרטית בעיניך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55082
דמוקרטיה
נמרוד פינסקי (שבת, 18/12/2004 שעה 8:18)
בתשובה ליובל רבינוביץ

דמוקרטיה=שלטון העם. כל ילד לומד את זה בביה''ס.
ישראל, ארה''ב, גרמניה, אנגליה, איטליה, צרפת (והרשימה עוד ארוכה)=שלטון אחוז זעיר מהעם, שלטון בעלי ההון.

הם, האחוז הזעיר הזה, קובע כמה נשלם, למי נשלם, מתי ומול מי נצא למלחמה.
הם שולטים בפוליטיקה, בכלכלה, בחברה ובכל תחומי חיינו.
בשביל להיחשב כמדינה דמוקרטית עלינו להשיב לעם את כוחו ולתת לו להחליט מה יהיה גורלו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55084
יש לך חוסר הבנה בהבנת המונח ''שלטון העם''
אפריימק'ה (שבת, 18/12/2004 שעה 11:06)
בתשובה לנמרוד פינסקי

כשאומרים שלטון העם לא מתכוונים לקומוניזים בו כל העם שווה ושולט על הכול. זו בדיוק הטוטליטריות מצד אחד או האנרכיה מצד שני. הכוונה היא ש''העם'' בוחר בדרך מסויימת ושולח את נציגיו לפרלמנט/כנסת כדי לנהל את ענייני המדינה כדרכם, ע''פ חיתוך תוצאות הבחירות. ממתי ''ההמון'' קבע משהו במשטר דמוקרטי? רק נציגיו צריכים ויכולים לנהל מדינה, וככל שיהיו מקצועיים יותר כך יהיו נכונים יותר.

לכן אמירתך הפופוליטית ''בשביל להיחשב כמדינה דמוקרטית עלינו להשיב לעם את כוחו ולתת לו להחליט מה יהיה גורלו.'' היא מגוכחת או לחילופין מסוכנת ביותר. באותה דרך מחשבה שלך החלו שתי המפלגות הטוטליטריות ותאבות הדם ביותר בעולם את דרכן: הקומוניזם והנאציזם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55114
כוחו של העם
נמרוד פינסקי (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 16:15)
בתשובה לאפריימק'ה

נתחיל בכך. הקומוניזם אמנם התחיל באותה דרך מחשבה, אך איבד את דרכו וזכותו לכנות עצמו קומוניזם ברגע שנפל בידי הדיקקטור סטאלין. הנאציזם מעולם לא דגל בדרך מחשבה זו ודווקא כל דרך מחשבתו היתה קיבוץ סמכויות בידי השליט הטוטליטרי.

עכשיו. לא ציפיתי באמת שהעם ''ינהל'' לבדו את המדינה. קשה לי לראות איך הדבר מתבצע. כוונתי לשלטון העם היא שהעם ישלוט באמצעות נציגים. אולם, מעטים מאוד האנשים במדינה שישנה איזושהי מפלגה שמייצגת אותם. מי שיגיד לי מר''צ, שהרי מר''צ וכל המפלגות ימינה לה מייצגות באופן בוטה לא את האינטרסים של העם, כי אם את האינטרסים של בעלי ההון.
כשאתה בא כיום להצביע ליכוד, אתה אינך מצביע בעד ארץ-ישראל השלמה, מו''מ ללא אש, הורדת מיסים, מלחמה בתאונות הדרכים וכו'. אתה פשוט מצביע באופן עיוור למען גניבת כסף מהעניים לעשירים + עסקאות מדיניות הנוגדות את ''מצע'' המפלגה (משהו שאיבד משמעות לפני שנים רבות) כמעטפת לעברת כספים לאישים מסויימים.

המתקפה על ה''קול הדומם'' היא נפשעת, שכן איך אתה מצפה מאדם שאף מפלגה לא מייצגת אותו ומשלטון ההון הוא סובל כל חייב, לתת לגיטימציה לאותם אנשים!

ומה עם מי שלא רוצה לתרום לשחיתות? איך הוא אמור להצביע? הרי כמעט כל המפלגות נגועות עמוקות בשחיתות.

ראו דוגמה: העם בחר בשרון, כלומר ב:ארץ ישראל השלמה, הורדת מיסים, שלטון נקי משחיתות, שלום ובטחון. ומה קיבל העם בתמורה ללא שיהיה לו שום אפשרות להתנגד? ארץ ישראל חתוכה ושסועה, מיסים גבוהים למרות ההפרטות, ראש-ממשלה שעמד לדין מספר פעמים, מלחמה ופחד מהסתובבות ברחוב. הפוליטיקאים שאנו בוחרים לא עומדים בשום מילה. הם שקרים ומושחתים וכל קשר בינם לבין העם הוא מקרי בהחלט!

http://www.faz.co.il/thread?rep=55127
מאמרך בולט ומנקר עיניים
דבֵק בצדק (יום שני, 20/12/2004 שעה 7:58)
בתשובה לנמרוד פינסקי


http://www.faz.co.il/thread?rep=55088
דמוקרטיה
בוזגלו (שבת, 18/12/2004 שעה 12:15)
בתשובה לנמרוד פינסקי

כמעט שליש מהעם, זה המכונה ''הרוב הדומם'' לא הולך להצביע בבחירות. אז אין לו זכות להתלונן על תוצאותיהן.

חוץ מזה, פעם הקים אדם ידוע ומכובד, בשם עו''ד גדעון בן ישראל, מיפלגת קשישים כדי לאלץ את הכנסת לדאוג לזכויותיהם הרמוסות של הקשישים מעוטי היכולת, שגם הליכוד וגם מפלגת העבודה, שלא לדבר כבר על שינוי - מתייחסים אליהם אחרי כל מערכת בחירות כאל כלי אין חפץ בו. אבל מה יצא מזה? שאותו איש לא עבר אפילו את אחוז החסימה, מפני שכל הקשישים זחלו להצביע וגם הצביעו בהתאם להרגליהם מתקופת הינקות למפלגות המושחתות האלה, ולמחרת המשיכו לבכות שאין מי שידאג בכנסת למצוקותיהם האמיתיות.

אילו כל הפנסיונרים המקופחים בגלל התשלומים המגוחכים והמעליבים של המוסד לביטוח לאומי ובגלל סל הבריאות שעושה כמיטב יכולתו להגביר את סיבלם, להמאיס עליהם את חייהם ולזרז את מותם כדי שהמדינה תוכל לשלם מה שפחות שנים אפילו את קיצבאות הזיקנה העלובות - אילו כל הפנסיונרים והפנסיונריות האלה היו קמים ומחליטים שהם בלתי מיפלגתיים ומצביעים למפלגת פנסיונרים עצמאית במקום לכול המיפלגות שמשתינות עליהם בקשת אחרי כל מערכת בחירות - הם היו יכולים להשתלט על שליש מהכנסת לפחות, ופיתאום היה מתברר שהביטוח הלאומי יכול לשלם להם בקלות את שכר המינימום שנקבע בחוק לכלל העובדים במדינה, ולאפשר להם לחיות בנחת ובכבוד תוך שאיפה בריאה להגיע למאה ועשרים (גם שנים וגם חברי כנסת).

''והדרת פני זקן'' הוא יסוד היסודות של כבוד האדם וחירותו, מפני שמדינה הדואגת דאגה אמיתית לזקניה וחוליה, היא מדינה שבה לא יתכן גם שיהיה אפילו ילד רעב, ולא יתכן שיהיה אפילו אדם אחד שהמדינה תחסוך ממנו תרופה מצילת חיים.

אז הינה לקח לכולנו: פרצופה של הדמוקרטיה נקבע על-ידי היד השמה את הפתק בקלפי, ולא משנה אם זו יד ימין או שמאל - העיקר שבעל היד הזאת מגיע להצביע, יודע למה הוא מצפה מהמדינה ואיך הוא רוצה שהיא תיראה במבט לאחור בהגיעו לזיקנה ושיבה.

מי שיושב ביום הבחירות בבית ומחכה שאחרים יעשו בשבילו דמוקרטיה, או הולך ומצביע שוב ושוב לאותן מיפלגות מושחתות ומסואבות מימין או משמאל - שלא ישאל מה זו דמוקרטיה ולא יבוא בטענות לדמוקרטיה הישראלית שבעלי ההון מסובבים אותה על אצבעותיהם השמנות והשמנוניות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55089
דמוקרטיה
יובל רבינוביץ (שבת, 18/12/2004 שעה 12:16)
בתשובה לנמרוד פינסקי

השבנו לעם את כוחו. הוא החליט בבחירות דמוקרטיות להמליך על עצמו שוב את אותם שליטים.

אולי כדאי שאתה תעלה למעלה ותחליט בשביל כולנו מה אנחנו באמת רוצים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55047
בוזגלו ופינסקי
סוכן מכירות (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 0:02)
בתשובה לבוזגלו

וקודם פינסקי: אם אין אף מדינה דמוקרטית בעולם וגם ישראל לא דמוקרטית, אז למה שתהיה בכלל? למה לא לעצור מנהלית במקרים חריגים? הרי אנחנו לא פוגעים בשום עקרון דמוקרטי שלא קיים. ד''א, מחר אני שולח את משטרת המחשבות לטפל בך שתהיה מוכן לפעול למען מדינתנו הלא-דמוקרטית באש ובמים ועוד לומר תודה (-: .

בוזגלו: דמוקטיות מפורסמות שרדו רק בשל ''חוקים דרקוניים'' אלה, שהם יוצאים מן הכלל ורק לשעת חריום. לשיטתך דמוקרטיה היא שיטת משטר לא אחראית שבה הכל פרוץ ומותר עד כדי סיכון הדמוקרטיה בעצמה. אז אני רוצה להרגיע אותך ולומר שזה לא זה. דמוקרטיה היא משטר שרוצה לשרוד ולכן גם צריך לדעת להתגונן בזירות בהן הוא מתגונן מול אוייב הפועל בדרכים לא בדמוקרטיות.

דוגמת היפנים בארה''ב במלחה''ע השניה היא דוגמה טובה, בה פעלו האמריקאים בתום לב ונכון מול האוייב היפני.

דוגמתך השניה טובה ומדוייקת, ומראה כיצד דמוקרטיה נקיה ללא חוקים מיוחדים לשעת חירום לא יכולה להתגונן על עצמה מבפנים ומפקירה את עצמה לשלטון טוטליטרי באופן דמוקרטי, שגם בסופו של דבר המיט אסון על היהודים, אבל גם על כל אירופה כולל על עצמם. אני לא רוצה להיות ''נאור'' כמותם, אלא לפעול ע''פ אמות מידה מוסריות, חוקיות ומעשיות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55044
ובג''צ שאינו מורה לחשוף לאלתר את המתרחש במתקן הכליאה המכונה 1391
יהודי מארץ ישראל (יום רביעי, 15/12/2004 שעה 20:57)

למרות שאני די מציאותי קשה לי להאמין שקיימים במדינת ישראל מתקנים שאפיינו את רוסיה בתקופת סטאלין.
אם אכן קיימים כאלה - יש להעמיד לדין פלילי את אלה שהקימו אותם ואת אלה שמקיימים אותם ואת אלה שלא מסרבים לשרת בהם. איזה מן טיפוסים הם בכלל???
הרי במקומות כאלה יכולים להעלים בני אדם לנצח בלי שאיש יידע שהם לא נחטפו ע''י הסורים או החיזבאללה.
אני מקווה שאין שם מרתפי עינויים ומתקני השמדה. אבל אני כבר לגמרי לא בטוח.
ואתם???

http://www.faz.co.il/thread?rep=55048
מה אתה שמח?
סוכן מכירות (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 0:07)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל

איזה סטאלין יש לך בראש? אתה עדיין מדבר בשמו ומצדיע לו כל בוקר? לא מספיק שהשמדתם שם איזה 30 מיליון עמישים, אז אתה עוד בא להאשים את היהודים?

מתקן הכליאה הזה מוכר וידוע לכל מי שמתעסק בזה, והוא אינו ידוע למי שלא צריך להיות ידוע. זה מתקן כליאה רגיל, עם תנאי מחיה רגילים למתקן תיקני בישראל ומעצרים בו תמיד נעשו דרך בתי המשפט.

וד''א הוא יותר קרוב לחדרה מאשר ליוקנעם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55062
מה עשית שם?
אפריימק'ה (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 8:58)
בתשובה לסוכן מכירות

היית בצד הנחקר או החוקר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55067
הוא האחראי על הזבל שם
סתם אחד (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 14:42)
בתשובה לאפריימק'ה


http://www.faz.co.il/thread?rep=55085
איך אתה יודע? היית עצור שם
אפריימק'ה (שבת, 18/12/2004 שעה 11:07)
בתשובה לסתם אחד

ולא סיפרת לנו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55066
מה אתה שמח?
יהודי מארץ ישראל (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 10:31)
בתשובה לסוכן מכירות

השארתי את הכותרת שלך בכוונה, כי אני מקווה שהתכוונת ללשון סגי נאור, שאם לא כן - דיבורך הוא פשיסטי טהור, ואז אין לי אתך שיג ושיח.

אבל כדי לא להוסיף ולשחת מילים לשוא, אני מפנה אותך לדבריו של הנשיא הנוכחי של בית המשפט העליון שלנו, בענין מתקן הכליאה הסודי הזה. מתקן שמשום מה ידוע לך היטב, לפי דבריך. זה שאתה נמנה על ''יחדי הסגולה'' שמכירים אותו ומצדיקים את קיומו, צריך להדאיג שבעתיים את ההמון הנבער מידיעה זו, המון שאליו חייב להשתייך כל יהודי שנפשו הומיה וחרדה מפני התפתחותם והשתלטותם של מנגנוני ביטחון פשיסטיים או קומוניסטיים על המדינה.

זה תמיד מתחיל בקטן ומתוך רגשות פטריוטיים, זוכה להצדקה מוחלטת מצד כל מיני אינטרסנטים שפרנסתם על כך וקיצוניים שגאוותם על כך - ולעולם נגמר לא טוב, אם הדמוקרטיה לא מתגוננת מפני הרעה החולה הזאת מבעוד מועד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55074
אני מקווה שצביקה פיק לא נחטף והוחלף ע''י חייזר
סתם אחד (יום שישי, 17/12/2004 שעה 0:19)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל

אבל אני כבר לגמרי לא בטוח. ואתה???? (עליתי ליתרון 1 בסימני שאלה).

http://www.faz.co.il/thread?rep=55075
אני, בניגוד לרובכם, בטוחה
נחמה (יום שישי, 17/12/2004 שעה 0:53)
בתשובה לסתם אחד

שכל אדם סביר במדינה מפסיק לצחוק למשמע בדיחות על מתקני כליאה אנונימיים, ברגע שנודע לו שמדובר בכאן ועכשיו ולא בעיראק של סאדאם חוסיין או באיראן של ההייאטולה חומייני. אבל במקרה הזה להפסיק לצחוק זה לא מספיק. נקודה!

http://www.faz.co.il/thread?rep=55076
סימן קריאה.
סתם אחד (יום שישי, 17/12/2004 שעה 1:06)
בתשובה לנחמה

אני מבין שלרגל צאת המדור ''פס כסף בצבע כסף'' לחופשה (הנכספת), התגובות הצדקניות על הסאטירה עברו הנה? אני ממליץ על כמה בדיחות טלי פחימה אצל אסף הראל או בדיחות לריסה טרימבובלר / אלישבע פדרמן אצל ארז טל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55079
יופי נחמה
סתם אחד (יום שישי, 17/12/2004 שעה 13:23)
בתשובה לנחמה


http://www.faz.co.il/thread?rep=55130
מה עניין צביקה מס-פיק לענייננו?
דבֵק בצדק (יום שני, 20/12/2004 שעה 8:41)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=55103
מדינת הגועל
מיכאל שרון (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 6:52)

אכן, הכוחניות האטומה הזאת הביאה למה שניתן לראות בו כיום מדינת גועל. כוחניות זאת מביאה ליחסי חפץ השוררים בחברתנו ולעויינות צפה רבה. לא בכדי כינה שגריר צרפת בבריטניה את ישראל: ''מדינת החרא הקטנה הזאת'' That shitty little country

ראו בנושא זה את מאמרי: ''האבסורד וההשלמה בחיים בישראל''

עד כמה שהדבר מעניין, ההיסטוריה של התדרדרות היחסים עם צרפת היא גם ההיסטוריה של התדרדרות התרבות בישראל. בשנות ה-‏50 ותחילת שנות ה-‏60 היתה עדיין התרבות בישראל יחסית גבוהה, כאשר המחזאים הפופולריים היו ניסים אלוני, אלתרמן וברכט. בשנות ה-‏70 פלשו הבורקס והאטימות השמנונית והפיראית ביתר שאת לתרבות הישראלית, ומאז, דומה שמתדרדר הפרופיל התרבותי הישראלי הממוצע לדרגת הגדרת ''הישראלי'' על ידי עיתון אוסטראלי: ''חן ותרבות של האדם הניאנדרטאלי''. בטלויזיה הישראלית חוגגים צווחות טברנה פרועות, טיפלות נוראה ופסיכולוגים בגרוש שהריטינג שלהם נימדד על פי מספר הפעמים שהם או מרואייניהם מתיזים בבוטות כאילו אמיצה את המלה ''זיון''.

והישראליות הצעירות, ממש כמו נערות סייגון בזמן מלחמת וויטנאם, ניצמדות בעווית ובהערצה של יליד פרימיטיבי לכל כתב טלויזיה או עיתונות צרפתי ומציעות לו את חמודותיהן תמורת הזכות להראות בחברתו, באנגלית עילגת או בצרפתית מרוקנית.

הישראליות כפי שהיא נראית כלפי העולם היא מגושמת, גסה, אגרסיבית, ובעיקר חסרת חן. אז האם ניתן לצפות שבני תרבות צרפת, למשל, אלה שהימציאו את העידון והחן, יאהבו אותנו? מה יש לאהוב כאן? גם חסרי חן, גם תוקפנים ללא גיבוי וגם עושי צרות מקצועיים במזרח התיכון.

וגם מפיצים את פשיעת הסמים וסוגי פשיעה אחרים ברחבי היבשת. זו ישראל כיום, וייתכן שיש כאלה שלא מוצאים כאן הרבה סיבות להתפעלות אוהבת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55108
מדינת הגועל
יהודי מארץ ישראל (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 9:35)
בתשובה למיכאל שרון

סדר יום ישראלי נוסח 2004 :
יום שישי: רצח באמצעות סכין במועדון נוער.
שבת: אונס אכזרי (כאילו שיש אונס לא אכזרי).
יום ראשון: ''עליית מדריגה'' בתאונות דרכים כתוצאה מנהיגה אלימה.
יום שני: אישור בדיעבד להקמת שכונת מגורים חדשה ליד מפעל לייצור רעלים קטלניים.
יום שלישי: אישור בדיעבד להקמת מפעל לייצור חומרי נפץ ליד שכונת מגורים.
יום רביעי: מכות רצח למורה מחליף בגלל שהסכים להחליף.
יום חמישי: רצח בגלל סיכסוך על מקום חניה זמני.
יום שישי: חיילים בני 19 נשלחים בפעם המאה להרוס כמה עשרות בתים ברצועת עזה, כאות לזקיפות קומה התנתקותית.
שבת: התפרעות שיגרתית במיגרש כדורגל, כולל הפיכת מכונית על יושביה.
יום ראשון: ''עליית מדריגה'' בהתכתשויות מילוליות אחרונות בין הליכוד ומיפלגת העבודה לקראת שבת שרים גם-יחד בממשלת שחיתות לאומית.

וחוזר חלילה, תוך ''עליות מדריגה'' מתישות (המעליות מתעכבות כנראה בגלל עיצומים בנמלים).

חג-מולד שמח לכולנו...

http://www.faz.co.il/thread?rep=55109
מדינת הגועל
מיכאל שרון (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 10:09)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל

אכן, זהו לחם חוקנו: שחיתות נוראה, אלימות נוער הגבוהה ביותר בעולם, אוליגרכיה חמסנית של העשירון או המאיון העליון (ופערי ההכנסה הגבוהים ביותר המערב), ובעיקר - גועל, כאשר שמנוניות העור וטיפלות ''התרבות'' מתחרות בסאוב ובדריסת שכנינו.

אז לכבוד הבשורה וחג המולד (ישוע ניסה קצת לעזור כנראה, וניצלב בפראות לבקשת המון פרוע וכאיפה כהן החמס) ניפצח כולנו בשירת:

''לחיי העם הזה, כמה טוב שהוא כזה, הופ הופ הופה...''

http://www.faz.co.il/thread?rep=55111
מדינת הגועל
נחמה (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 11:36)
בתשובה למיכאל שרון

אילו לא היה מדובר במדינה שלנו ובעם שלנו, גם אני הייתי צוחקת, ואולי אפילו שרה: ''לחיי העם ההוא, כמה טוב שהוא דפוק, שאנחנו זה לא הוא, הופה-הי וסקובי-דו''...

http://www.faz.co.il/thread?rep=55112
אובדן מרכזי הגרוויטציה - אדם בתוך עצמו הוא חי (אם זה נקרא חיים)
מיכאל שרון (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 12:04)
בתשובה לנחמה

זה רק אומר שאנחנו תקועים בתוך עצמנו ומתבשלים במיץ הנאלח למדי של תבשיל שהיקדחנו פה לעצמנו במו ידינו. או שחלק מאיתנו היקדיחו.

והנקודה הכואבת, הטרגית כל כך היא שאנחנו נישאבים.

ומאבדים את מרכזי הגרויטציה שלנו.

הגניוס היהודי, התוסס כל כך, והמתסיס, היוזם, חסר המנוחה, המחפש כל העת נתיבים חדשים, החש עצמו כה מושבק נוכח צפידות פאשיסטית ודיכוי, דומה שכהה כאן. הרגישות, התסיסה - דוכאו.

וזאת לא מפני שנירדמנו בשמירה, אלא מפני שמצצו לשומרים את נישמתם כמעט עד כלות. הוומפיריות הזאת היא בראש וראשונה מעשי ידינו להתפאר, חלק מאיתנו לפחות:

כיצד קרה הדבר?

יש לחפש זאת, אולי יותר מכל דבר אחר, באתוס האדם הציוני החדש. כשם שהיו בקירבנו הקאפואים, שהיזדהו עם הכוח העירום ומרמס המגף של הנאצים, אך בניגוד לנאציונל סוציאליסטים, היו נטולי כל אידאולוגיה. ויהודים גם היו ראשי רוב הגולגים בתקופה הסטליניסטית, עמדו בראש הצ'קה והנ.ק.וו.דה, במדינת הביורורקרטייה הסטליניסטית ההיא, שהעלתה את טרור המדינה לשיאים חדשים.

איך אמר הפילוסוף היהודי-אנגלי ישעיהו ברלין? ''היהודים, אם ניסתכל על הממוצע, אינם רעים יותר או טובים יותר (באופן ממוצע כמובן) מבני עמים אחרים. אך בשני המקרים - הן זה של הרע והן זה של הטוב, הם נוטים להגזים במקצת''...

ראי מאמרי אודות השבקת הרוח ואתוס האדם הציוני החדש והאטום


http://www.faz.co.il/thread?rep=55115
אובדן מרכזי הגרוויטציה - אדם בתוך עצמו הוא חי (אם זה נקרא חיים)
נחמה (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 17:00)
בתשובה למיכאל שרון

קראתי את מאמרך שבהפניה ומאחר שמעולם לא מצאתי נחמה בפילוסופיה של הגל וממשיכי דרכו, ולא נושעתי משום נסיון לאחד ניגודים בדרך מהפכנית או אפילו הדרגתית, ואפילו אספינוזה (שפינוזה באידיש) לא עשה לי את היום בהכרזתו שאלוהים הוא הטבע (או להפך) - נותרתי בתסכוליי הרבים ממה שקורה במדינה, לפחות בעשרים השנים האחרונות.

נסיונות יצירתיים, פחות או יותר, שנעשו בראשית שנות העשרים של המאה שעברה, בחיפוש אחר מיבנה חברתי חדש, רענן ושיוויוני, שהיה להם מקום בזמנה של המדינה שבדרך - אין להם מקום בימינו, והם מיותרים, בזבזניים, מעוותים ומשחיתים את חיינו כאן.

שום ביתניה אמיתית לא יכולה לקום כיום בשטחים הכבושים, וכך גם לא דגניה ואחיותיה.

שום הבראה חברתית לא יכולה להתרחש כל עוד עשרות מיליארדי דולרים נשרפים על מזבח ההתנחלויות האנכרוניסטיות, וכל עוד המדינה מאפשרת לבנקים שבאחריותה (וכולם בסופו של דבר כאלה) להתקרטל ולהשתולל על חשבון הציבור, וכנ''ל לאיזה אלפיון עליון ששולט במיפלגות למיניהן ובפוליטיקאים למיניהם.

אני נגעלת לפחות כמוך מפרצופה של המדינה ומהתנהגותה כלפי השכבות החלשות שלה וכלפי מיעוטיה, ומהתנהגותם של יותר ויותר אזרחים צעירים שהאלימות היא האלוהים שלהם.

והדברים כרוכים זה בזה כמו קשר גורדי.

אני לא רואה ולא מאמינה שביחסי הכוחות הפוליטיים והאינטרסים של כמה בעלי הון עתק, יכולה לקום ממשלה שמסוגלת להתיר קשר רע כזה בין הון, שילטון ודת , בשיטת אלכסנדר הגדול.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55118
הכוח, מירכוזו ובעיותיות פסיכולוגית מובנית
מיכאל שרון (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 19:14)
בתשובה לנחמה

נחמה, הבעייה הינה באמת חד מוקדיות של הכוח הכלכלי-פוליטי. ישראל היא כלכלית מדינת קרטליזם, שאין בה אפילו את יתרונות ביזור הכוח שיש לכלכלת שוק חופשי. מדובר במבנה צפיד של כוח ותפעולו האלים, כשהכוח ניתפס כחזות הכל באופן המנציח את מבנה הכוח החד-מוקדי והממורכז הזה.

יש בישראל גם בעייה יחודית נוספת המביאה לכוחניות יתר וראיית הכוח כחזות הכל, והערכת כל דבר ועניין על פי מימדים של כוח עירום בלבד:

כך, דומה שבקרב העם היהודי יש פרטים רבים המגיבים באופן מסוחרר ונישאבים באופן מאד רגיש לתנודות הכוח סביבם בגלל נירוזות קולקטיביות ובפרט נוורוזה היסטרית.

דומה שעקב נוורוזות אלה שהתפתחו בגלל המצב היהודי במשך מאות שנים, של נישול מכוח ממשי ומשליטה בפרמטרים מרכזיים של המצב, נוצר בעיקר מצב היסטרי (לפרושי להיסטריה) בו הפרט יוצר מעין הגברה (אמפליפיקציה) של כל פרור של עוצמה. כך תכופות השאלה של סטלין ''כמה דויוזיות יש ל-X'' הפכה גם לשאלה היהודית בה' הידיעה המאפילה על מימדים אחרים. זאת בפרט שדומה שמוקד הכוח המסורתי, ''ה' צבאות'' בגד בעמו עוד ב-‏70 לספירה ובוודאי ב-‏132 לספירה (מרד בר-כוכבא) והותיר את עמו מנושל מכוח ומיכולת פעולה כקולקטיב לכיד. מאז הפרט היהודי נאבק לא כל כך בהגדרת זהותו, אלא בגיבוש מוקדי גרויטציה, מוקדי כוח פנימיים, ונשאב בהתלהבות והשתאות היסטרית לכל שמץ של מוקד כוח מתפתח כלשהו.

בישראל, בנוסף, הציונות פיתחה גישה הרואה בתיפעול כוח את הערוץ הכמעט בלעדי לפעילות קולקטיבית, כשהדגשים כאן הינם קיומיים-דרויניסטיים (עניין שהועצם לאחר השואה): כה הרבה ישראלים מרבים להשתמש בכל דבר ועניין ובנושאים שונים בביטויים כמו ''השרדות''; ''מי שלא חזק לא שורד''; ''החיים הם בעיקרם ג'ונגל'' וכיוצא באילה מימדים כוחניים-קיומיים שהפכו את הוויתנו כאן לשממה מחליאה עתירת עליבות קשה. חנוך לוין היטיב להצביע על מרכזיות הכוח ויחסי החפץ בהוויית החיים הישראלית. בארץ זכו מחזות אלה להצלחה גבוהה. בלונדון הם הוגדרו כתיאטרון גרוע, משום שהקהל האנגלי תופס אולי את המציאות באופן עשיר יותר ובעל מימדים נוספים שאינם קורסים רק לגוונים של יחסי כוח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55120
הכוח, מירכוזו ובעיותיות פסיכולוגית מובנית
נחמה (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 20:52)
בתשובה למיכאל שרון

מה הפלא ש ''יפי הבלורית והתואר'' מתקופת מחלחמת השיחרור, מוצגים ברוב התמונות הרשמיות כשהם אוחזים בנשק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55122
הכוח, מירכוזו ובעיותיות פסיכולוגית מובנית
מיכאל שרון (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 21:03)
בתשובה לנחמה

כאן עוד אפשר להבין - מאבק לעצמאות. אך מה בדבר הכוחניות העירומה והלעגנית בשיר של חיים חפר מתקופת מלחמת השחרור ''סרסנוך, יא מוחמד''?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55134
הכוח, מירכוזו ובעיותיות פסיכולוגית מובנית
נחמה (יום שני, 20/12/2004 שעה 8:50)
בתשובה למיכאל שרון

לחיים חפר היו לרוב יציאות רוחניות קלות ומשעשעות, אבל פה ושם גם יציאות קשות ומטרידות, העלולות לגרום ואף גרמו לו לבעייה מיוחדת, שאפשר לכנותה ''טחורים תודעתיים''.
לדוגמה: יציאותיו בקשר לתרבותם של יוצאי עדות המזרח.
אבל בסך הכל הוא איש של מקאמות עוקצניות בטוב-טעם ופזמונים שקולים ושווים לכל נפש, שכבר הפכו כמעט לשירי-עם.
אני חושבת שלפי התבטאויותיו העכשוויות, אפשר לסווג אותו בין אלה שבסך הכל סולדים מכוחניות, או לפחות נואשו ממנה מזמן.
במקרה הזה, שתי האפשרויות הן חיוביות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55135
יופי נחמה!
דבֵק בצדק (יום שני, 20/12/2004 שעה 8:56)
בתשובה לנחמה

עמיש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55128
יופי נחמה!!!
דבֵק בצדק (יום שני, 20/12/2004 שעה 8:36)
בתשובה לנחמה

זה נכון שאיבדת את הגרביטציה שלך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55159
אמת מארץ ישראל
מיכאל שרון (יום רביעי, 22/12/2004 שעה 7:39)
בתשובה לדבֵק בצדק

על מה שלא רואים משם: להלן מאמר הדן, בין היתר, בכמה שאלות יסוד במעמדנו מבחינה גלובלית בסכסוך הישראלי-ערבי

אתם במו ידיכם, אחי גיבורי התהילה

http://www.faz.co.il/thread?rep=55161
את הגרביטציה המושכת לתהום
נחמה (יום רביעי, 22/12/2004 שעה 11:16)
בתשובה לדבֵק בצדק

שאליה מנסים להוביל אותנו המתנחלים ותומכיהם - רצוי וטוב לאבד מהר ככל האפשר.

אבל אני חוששת שתגובותיך מעידות על כך שאתה הולך ומאבד את הגרביטציה השומרת על אי-התנתקות מהשכל הישר,
ועל כך יש להצטער.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55168
יופי נחמה!
דבֵק בצדק (יום חמישי, 23/12/2004 שעה 2:03)
בתשובה לנחמה


http://www.faz.co.il/thread?rep=55129
מדינת הגואל
דבֵק בצדק (יום שני, 20/12/2004 שעה 8:39)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל

מה המיוחד בתיאוריך, זולת קיבוץ דברים שקרו במשך 4 שנים לשבוע אחד? הכבש ה-‏16?

אנחנו מדינה נורמלית שיש בה פשע מצד אחד (רציחות, גניבות ושאר מעשים רעים) ומצד שני אנחנו נלחמים בפשע (דופקים ערבים).

כלומר אנחנו קיימים. וזה מה שקודם כל החשוב ביותר!

אחר כך נרפא את הפצעים בתוכנו ומחוצה לנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55331
צדק יהודי נוסח ישראל (2)
יהודי מארץ ישראל (יום שישי, 31/12/2004 שעה 10:48)

מאחר שהעיתונות ובעקבותיה - רבים בציבור כבר שפטו את טלי פחימה וגזרו את דינה, ומאחר שהיא כבר ממילא יושבת במעצרים קצרים, ארוכים ומוארכים למיניהם ומרצה את עונשה זמן רב בטרם הוכרע דינה על-ידי ערכאה שיפוטית כלשהי;

ומאחר שבית המשפט מושפע לא במעט ע''י משפט העיתונות למיניה והציבור למסותיו מושפע על אחת כמה וכמה;

אני ועוד כמה וכמה יהודים תמימים פחות או יותר מארץ-ישראל, מאמינים שזה מכבר הגיע הזמן שהציבור, שכבר שפט אותה וגזר את דינה - יזכה לראות בשעה טובה את כתב האישום.

אשר על-כן, אני מציע למערכת הנכבדה לפרסם במלואו את כתב האישום שבישלו טבחי השב''כ, המשטרה והפרקליטות ימים כה רבים נגד טלי פחימה, בסיועם של כמה שופטים שאצבעם קלה על הדק המעצרים, בייחוד כשהשב''כ מדגדג את כושר השיפוט שלהם.

כך יוכל הציבור שכבר שפט את טלי פחימה באמצעות העיתונות, להקדים פעם נוספת את בית המשפט ולשמש גם כערכאת ערעור.

כששופטים כה רבים מקרב העיתונות והציבור הנוהה אחריה, ממהרים לעשות את מלאכתם ''נאמנה'' ומקדימים בקלות ובהפרש משמעותי את בתי המשפט הרשמיים של מדינת ישראל בכבודם ובעצמם - מי צריך את המערכת השיפוטית המסורבלת, היקרה, האיטית ולא תמיד האמינה, מסיבות השמורות בקנאות עמוק בתוככיה.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.