פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_3667

עזה כמוות
גדעון ספירו (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 2:32)


עזה כמוות

גדעון ספירו



במלחמה מהסוג שישראל והפלסטינים מעורבים בה, מצד אחד מעצמה קולוניאלית המבצעת פשעי מלחמה ומולה עם הנלחם לשיחרורו מהכובש, אני באופן טבעי סולידרי עם הצד החלש, עם הדוִד הנאבק בגוליית.
כאשר אני רואה נשים פלסטיניות נסות עם ילדיהן הקטנים מאש הטנקים והטילים של צבא הכיבוש הישראלי, ליבי עימן. הן מזכירות לי נשים באזורי מלחמה אחרים, בין אם נשות דארפור הנסות מאימת השלטון הסודני, נשים יהודיות הנסות מאימת הכובש הגרמני או נשות דרום אפריקה הנסות מאימת חיילי האפרטהייד. מנקודת מבטן של הנשים וילדיהן, אין הבדל בין קלגס גרמני, סודני, או ישראלי. כולם באים להרוג, להרוס, לדכא, לשעבד. אני כותב בתחושת תסכול על שאין ביכולתי לסייע להן כפי שמגיע להן.

ב-‏40 השנים האחרונות, אין לי ספק כי בגדול, הפלסטינים הם הצד הצודק במאבק מול ישראל. ב-‏40 שנות הכיבוש מנסה ישראל שוב ושוב לשבור את רוחו של העם הפלסטיני, להוריד אותו על ברכיו, להביא אותו לתחינה שיאמר ''טוב לי עם אדוני המשעבד'', והעם לא נשבר.
אינני יכול שלא להתפעל מיכולת העמידה של הפלסטינים למרות הסבל. מעט עמים עברו תלאות ועינויים כפי שהשית הכובש הישראלי על העם הפלסטיני. סאת היגון והייסורים מלאה זה מכבר.
גם עתה, עם הפלישה הנפשעת לעזה, הפלסטינים עומדים כמעט עירומים, עם נשק קל, מול מכונת מלחמה ישראלית אדירה, שחוץ מפצצת אטום מפעילה את כל כלי הנשק, תותחים, טנקים, חיל אוויר, גולני, גבעתי, אוגדות שלמות מצויידות במלה האחרונה של תעשיית ההרג, והפלסטינים משיבים בכוחם הדל מלחמה שערה. על פי הדיווח המקוטע שמשחררים דוברי צבא הפלישה הישראלי, נלחמים אנשי הגרילה הפלסטינים בגבורה באוגדות הפולש הישראלי. העובדה שהם אנשי חמאס, מקשה על איש השמאל החילוני להזדהות איתם, לא בטווח המיידי של הסגת הפולש לאחור, שהרי זו מטרה צודקת, אלא במטרה הגדולה וארוכת הטווח שלהם, להקים על החורבות שהותיר הכובש ישראלי מדינת הלכה מוסלמית, שכמו כל מדינת הלכה של כל דת, היא לא דמוקרטית ולא שוויונית.

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ ממשיכים בהצהרות הרהב שלהם בנוסח ''לא נשחרר אסירים מחבלים'', שפירושו הפקרת החייל השבוי גלעד שליט. השפה הקולוניאלית שהתאזרחה בישראל מתייחסת אל האסירים הפלסטינים כאל ''מחבלים'' שעה שבפועל הם לוחמי שחרור שנישבו או נחטפו על ידי הקולוניאליזם הישראלי ולאחר מכן ''נשפטו'' בבתי דין צבאיים או אזרחיים, וכמובן הורשעו.
ישראל חייבת לנהל מו''מ עם שוביו של גלעד שליט על חילופי שבויים. שאם לא כן, עלול גורלו של גלעד להיות כמו זה של הנווט רון ארד. להזכירכם, כאשר ניתן היה לשחרר את רון ארד בחילופי שבויים ישראל סירבה, כאשר כעבור שנים הייתה מוכנה רון ארד כבר לא היה בין החיים.

בינתיים מתנהגים השובים הפלסטינים בג'נטלמניות אל גלעד. על אף ההרג והחורבן שישראל זורעת בעזה, גלעד, על פי הדיווחים, זוכה ליחס טוב משוביו, כולל טיפול רפואי. השאלה כמה זמן יוכלו להמשיך בכך במציאות בה מכונת המלחמה הישראלית ממשיכה לטבוח באוכלוסיה האזרחית הפלסטינית.
אולמרט שואל בנאומיו ''איזו מדינה היתה מסכימה כי יירו אל שטחה קסאמים''? זו צדקנות. כי השאלה האמיתית היא: איזה עם היה מסכים לחיות תחת כיבוש בלי להתקומם? וכל עוד ממשלת אולמרט פרץ ממשיכה לדכא עם אחר, העם הזה ימשיך במרד עד שיהדוף את הכובש.
הפלסטינים חשים כיום את מה שהיהודים חשו במלחמת העולם השנייה – העולם עומד מנגד.







http://www.faz.co.il/thread?rep=80140
http://www.brainpop.co.il/category_9/subcategory_150/subjects_26
soria (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 3:31)

גם ילדים ונשים בישראל פוחדים.

על איזה כיבוש אתה מדבר ????? המילה כיבוש משמשת גם במשמעויות אחרות של השתלטות כגון:

כיבוש עבדים;
כיבוש השממה;
כיבוש האוורסט;
ואף אונס.
וכן במשמעויות אחרות, לרבות משמעויות מושאלות.

המשך ערך זה, דן בכיבוש צבאי של שטחים (טריטוריה).

על פי אמנת ז'נבה מדינה כובשת חייבת לדאוג לצרכים של תושבי השטחים שבשליטתה.

הכיבוש הוא לעתים תופעה זמנית, המסתיימת כאשר הכובש נסוג מהשטחים שכבש ומחזיר את השליטה בהם לבעליהם הקודמים, ולעתים הוא הופך לתופעה קבועה, כאשר הכובש מספח אליו את השטחים שכבש, ואף זוכה להכרה בינלאומית בצעד זה. לעתים הופך הוויכוח על מעמדם של שטחים כבושים לוויכוח בן שנים רבות.

נמאס לי לשמוע את המילה כיבוש כי ישראל לא כבשה אלה לקחה בחזרה את שמגיע לה מקורח מלחמה או מילחמות שניכפו עליה אז וגם במטרה להחזיר את הרוב תמורת שלום , די עם הטימטום שבמילת הקסם_ כ י ב וש _ .המילה כיבוש קיימת במילון השמאל ארץ ישראלי כמילת מפתח ללא הבנתה נכון!!!! לעם הפלשתנאי זכות לגור בארץ על עצם היותם תושבי הארץ אין לי ויכוח בנושא . אך עפ'י דרכם הפרועה והמרצחת הזכות לגור לאלטר מתרחקת בגדול..... .ועוד ולחשוב על הבאתם של כשלושה דורות כמיכוח אבסורד גם האינדינים של קנדה וארהב יודעים שאינם יכולים למגר את הלבנים דאז והיום. דרך אגב האוניברסיטאות של קנדה עובדות יפה עם אוניברסיטאות ישראל ביחוד בנושא החקלאות מאמר של איזה שהוא בנושא אינו משקף את המציאות בשטח , כיבוש הסגר גם מצרים לא רוצה את עזה הסכם השלום עם המצרים גם לא רצו את עזה,האמן גם הפלשתנאים לא רוצים את עזה מימי קדם מי רצה את עזה ישראל יצאה מעזה על מה?'' היללות של השמאל הימין והעזתים על מה '' עזה- אמא שלי תמיד מספרת שחוף עזה הוא אחד החופים היפים בעולם ידוע בלובן החול ורכותו והמיקום, אזי למה הפלשתנאים במקום ליצור קאסמים וכלי הרס יפנו לפיתוח החוף על משאבי תירות , לא הם... הגדילו ליבחור חמס שהוציא צו ראשוני לא לרקודי בטן ועוד הילולות שטרם עבר בחוק ברמאללה אן איך שזה עובר שם . רבים זמרים ונגני מצרים ביטלו את הגעתם לחתונות בקיץ ממצרים לעזה, בגלל זאת! הידעתה שרוב הנשים בפאלסתין בחרו בחמס בכדי לשפר את מצבן הכלכלי לאחר שעארפת וסוהא ושו''ת ששדדו את העם הפלשתנאים , עכשיו הפלשתנאים בוכים על מה על שבחרו בחמס על שדרך השלום היתה בידם ובחרו בדרך המלחמה כולם בוכים המראות קשים נכון ואף קשים ביותר, ובארוע האחרון הם שהביאו זאת על עצמם ולא הכיבוש הנהד.ר למטבע שני צדדים ואין כל צידוק לאמר אנ -י בצד החלש דם וכאב שווה בשני הצדדים (.שכחתי קצת עיברית סליחה ובמידה יש שגיאות) אז אז יאלה צדיקים יש בכל מקום והדם ממשיך ליזרום סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=80156
אמנת ג'נבה לא מתייחסת ממש לכיבוש בשטחים
א. פרקש (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 12:46)
בתשובה לsoria

אמנת ג'נבה מדברת על מלחמות בין מדינות ושטחים כבושים של מדינה א' בידי מדינה ב'. ומאחר ואין לנו מדינה א', שהרי מצרים וירדן התנערו מבעלותן בעקבות כיבושי 1948-9 בניגוד לכל החלטתאו''ם של אז, הרי שישנה שאלה גדולה לגבי בעלות לאומית על השטחים האלה. אחד הפתרונות היה לתת דווקא לערבים שם להקים מדינה חדשה. אבל זה לא פתרון יחידי אפשרי, במסגרת פוליטית אפשרית. בכל מקרה, כדי ללבן את סוגיית הפתרון המדיני ישראל טענה שהפלסטינים צריכים לסיים עם הטרור כי אפשר וצריך לדבר על שלום. אבל הפלסטינים התנגדו לקונספציה הזאת (וטעמיהם עימם). אם כך, הפתרון הנכון הוא להגן על קיום ''היישות הציונית'' בכוח ולא להיכנע ל''תורת השלבים'' הפלסטינית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=80144
ספירו הטפש...
חזי (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 7:55)

כתבתה:
'' עם הפלישה הנפשעת לעזה, הפלסטינים עומדים כמעט עירומים, עם נשק קל, מול מכונת מלחמה ישראלית אדירה, שחוץ מפצצת אטום מפעילה את כל כלי הנשק, תותחים, טנקים, חיל אוויר, גולני, גבעתי, אוגדות שלמות מצויידות במלה האחרונה של תעשיית ההרג, והפלסטינים משיבים בכוחם הדל מלחמה שערה''

מה הם ציפו ?
האם מדינה אחרת היתה ממתינה כל כך הרבה זמן בסבלנות ולא להפעיל את הכוח הזה לצורך הגנה בלבד ?

זה כמו האדם שמכה את האריה במקל, ומתפלא שהאריה כמעט והרג אותו...

http://www.faz.co.il/thread?rep=80155
היתרון של ספירו עלינו שהוא אינו צריך להיצמד לעובדות
א. פרקש (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 12:40)

כדי לשאת את מסריו לכל עבר. מספיק שהוא טוען טענה, בכוונה תחילה או כבדרך אגב, והיא עושה את טענתו לנכונה. האמת לא חשובה לו.

1. ספירו מכנה את ישראל ''מעצמה קולוניאלית''. הוא מתעלם מהעובדה שהוא צריך להוכיח זאת. ישראל היא לא 'מעצמה' ובודאי שאינה 'קולוניאלית'. הלוואי שישראל היתה 'מעצמה', אז היו מתחשבים קצת יותר בדעת בעולם הגדול וגם במזרח התיכון. לצערי, ההיפך הוא הנכון, ובטח בעיני הערבים ישראל היא בסך הכל ''ישות ציונית'' ברת השמדה. ישראל גם לא קולוניאלית כי היא השתלטה על ה'שטחים' במלחמת מגן קלאסית. והיא לא יכולה להחזיר את המציאות לאחור, בודאי כשאין לנו פרטנר לשלום. השטחים האלה הם שיטחי מריבה ואינם שייכים כלל לרשות פלסטינית כלשהי. הם נכבשו ממדינות תוקפניות שהחזיקו את השטחים בניגוד לחוק הבינ''ל, ושפתחו מלחמה בישראל.

2. ספירו נהנה להרגיש גוליית כנראה. לרגע הוא יכול להתחזות לפלישתיני -להיות עִם - ולהגיש טוב - כלומר 'בלי'. המונח 'דוד' ו'גוליית' אינם רק מונחים של עוצמה. אבל נניח שהם היו מונחים של עוצמה. אז רק אדם כמו ספירו יכול לתאר את ישראל כ'גוליית' בלב מזרח תיכון של אסלאם ארסי וקיצוני שרוצה להשמידה. אינני משער שתיאורה של ישראל כ''גוליית' אל מול הפלסטינים, סורים, איראנים, אוסאמה בין לאדן, האחים המוסלמים ועוד חיות טורפות הוא מונח אמין, גם לשיטתו של ספירו. אבל ספירו חומק ממשמעותו של המונח - ש'דוד' מייצג מוסר וצדק אמונה ואמת. ואת זה עדיין אין לערביי פלסטינים שחותרים עדיין כמעשהו של הגוליית, להכרית את קיום הישראלי על ארצו. לא כל ''בן דוד'' הוא ''דוד''. בעניין זה ספירו נוהג בבחינת ''הרצחת וגם ירשת''.

3. ספירו רואה נשים פלסטיניות נסות עם ילדיהן הקטנים מאש הטנקים והטילים של צבא הכיבוש הישראלי, ליבו עימן. האם הוא גם רואה את הטרור הפלסטיני ואת קורבנותיו היהודים וליבו גם איתם?

ישנה התחסדות ספירואית בלתי ניתנת לביקורת בה הוא תמיד רואה את האלים, הטרוריסט כצודק ולא חשוב מה יעשו השיראלים. אין לספירו כל ביקורת על מנהגם של הפלסטינים להפעיל טרור נגד אוכלוסיה ישראלית בכווה תחילה כמאמץ להשפיע על הממשלה ולשבור אותה וכמאמץ לשבור את החברה הישראלית וליצור תהליכי הגירה. למזלנו הטרור הערבי לא השיג את יעדיו. לעומת זאת, ישראל לא מפעילה כל טרור. ישראל מתגוננת אל מול הטרור ופועלת ר ק נגד מובילי הטרור. הרוגים פלסטינים אזרחים מוצאים את מותם רק בשל מנהגם של הפלסטינים להילחם מתוך יישובים, בהנחה שהאזרחים משמים עבורם חגורת הצלה (לצד חגורות הטרור שלהם). ישראל חייבת לפגוע בטרוריסטים ובמידה והם מתחבאים בינות לאזרחים, תוצאות התקיפות על ראשי הפלסטינים. מה עוד, שבמרבית המקרים כל מי שמת אצל הפלסטינים מיד נרשם כאילו מסוק או תותח ישראלי הרגו אותו - ראו מקרה חוף עזה ומקרה סג'עייה אתמול. גם טיעוניו הגרמניים (נמנעתי מכינויים כנאציים כדי להימנע ממחיקה קלה) של ספירו המשווים את צה''ל לגרמנים הנאצים לא מעידים על אמת כלשהי ובודאי לא על שפיות. כי אם כבר להשוות את הנאצים אז מן הראוי להשוותם לפלסטינים, שרוצחים ביהודים בגלל היותם יהודים. לא שמעתי ולא ראיתי (ואני שומע ורואה היטב) על חיילים שקיבלו פקודה צה''לית לחסל אזרחים פלסטינים. ובמקרה הבודד שקרה לפני כשנה היה החייל מחוץ לשירות ועשה את עשה על דעתו בלבד והמדינה וצה''ל הענישו את משפחתו.

בקיצור, זכותה של ישראל להגן על עצמה לא צריכה להיעצר בשמלת הפלסטינית ולא להירתע מתעמולה אנטישמית.

4. ספירו יכול להתרשם שהפלסטינים צודקים ב-‏40 השנים האחרונות. שיחשוב כך. אבל מחשבתו זו אינה צריכה להשפיע או לחייב אותנו. כי לאמת פנים רבות. ואם ספירו שם עצמו כפלסטיני בודאי שהוא יחשוב את אשר הוא חושב. גדולים ממנו אמרו זאת (למשל: אהוד ברק). אבל לישראל יש את הצדק שלה וכל עוד היא מייצגת את עצמה מן הראוי שתדבק באמת שלה, שבאה לידי ביטוי בד''כ בבחירות לכנסת (כשהמשטר הוא לא חוטפני ופלילי). אני למשל לא רואה שום צדק בלהפעיל 10 ק''ג על אמא שנושאת אתתינוקה בעגלה או על המון שנוסע באוטובוס בירושלים או בת''א. אם הספירו הזה היה יכול להסביר לי איזה צדק יש בזה, אז ניחא, עוד היינו יכולים להתווכח ואולי גם להבין את ניבכי נפשו המתיר שפיכת דם יהודים סתם כך. אבל הוא גם לא עונה כשמצלצלים פעמיים.

5.מה נפשע בפלישה לעזה? למה זה לא היה נפשע כשהפלסטינים ירו קסאמים והרגו יהודים? מה פתאום הוא מתעודד ומתעורר? האם אנחנו צריכים לבכות שיש לנו מסוקים וכלי ירייה ולפלסטינים רק נשק קל ואבנים? האם זה אומר שהפלסטינים צודקים יותר? האם זה אומר שצריכים לקרוא לשופט שיתן לפלסטינים מטוסים וטנקים קודם שנתקוף אותם?

היה חכם שאמר פעם ''סליחה שנצחנו''. אני בטוח שאם היה חי היום היה כותב ספר על ''סליחה שאנחנו חזקים יותר''. אנחנו חזקים, חכמים וצודקים ולא צריכים להתנצל לפני אף אחד. הגיע הזמן שיהודי יהיה גם חזק וגם צודק. חכם הוא כבר היה לפני כן, ונותר כך. אני מעדיף ש''לוחמי החופש והטרור'' של ספירו יילחמו ב''גבורה'' בצה''ל שנכנס לעה מאשר יילחמו ברפיון מוסרי כשהמחבלים הפלסטינים מתפוצצים ''בגבורה'' (אליבא דפרשנות הספירואידית) ברחובות ישראל.

6. ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ אינם ''My cup of tea'' אבל הודעתם שאינם ישחררו מחבלים בתמורה לעסקה כלשהי מקובלת עלי. כי אם נשחרר עכשיו, אז נאלץ להתמודד הלאה עם הרבה חטיפות נוספות. הדרך הנכונה להתמודד כעת היא לחסל את כל מי שהיה לו חלק בחטיפת החייל, מראש הממשלה האנייה ועד לשומר במבנה בו מוסתר החטוף. ספירו קובע ש''בינתיים מתנהגים השובים הפלסטינים בג'נטלמניות אל גלעד''. השאלה למה הוא מאמין להודעות הפלסטינים. לי נראה שהוא לא זוכה ליחס ג'נטלמני, ואני בטוח שידיעות בעניין הזה יתפרסמו בהרחבה בסוף האפיזודה המצערת הזאת. אני בטוח שספירו לא יאכל את הכובע שלו, ולא בגלל שאין לו כובע, אלא על אף שהֶטעה את כולנו הוא עדיין חושב שהצדק איתו.

7. הפלסטינים לא חשים מה שאנחנו חשנו במלחמת העולם השניה. אף אחד לא הכריז על השמדתם רק בגלל שהם פלסטינים, דמגוג קטן שלי. על אף שניתנה להם ממשלה ושטח הם לא מצליחים להשתחרר משנאת היהודים. אתה מער לעצמך מה היה מצב היהודים אם בישראל היתה ממשלה יהודית ב-‏1939? הפלסטינים לא היו רוצחים את יהודי אירופה כמו שעשו אז. כי ליהודים היה מקום מקלט ראוי. (לא טעיתי, רשמתי פלסטינים במקום גרמנים רק כדי לשים אותם במשבצת אחד משום שזכור לנו שהפלסטינים שיתפו פעולה עם הנאצים במלחמה להשמדת יהודי אירופה - יוגוסלביה, אלבניה, הונגריה וטרנסילבניה. חיילים נאציים חסו תחת הגנתם לפני המלחמה כשבאו לעשות כאן נפשות נגד היהודים והבריטים. אות זה ספירו אפילו לא ידע). בינתיים העולם עומד ממול ובשקט כשרוצחים יהודים. וכבר פותח את הפה הקופיפי שלו שרואים שיהודים יכולים להחזיר מלחמה ולהגן על עצמם. לערבים יש 50 מדינות מוסלמיות ועוד 100 ארצות שלישיות התומכות בהם. הלוואי שליהודים היתה אז מדינה אחת שתתמוך בהם..... או שתיים שיתמכו היום.

אם היה יהודי אחד שקרא להשמדת גרמניה והגרמנים, והקים יחידות טרור וחיסול גרמנים, עוד הייתי יכול לנסות ולחשוב שהתועמלן הספירואידי צודק. אבל כמובן, מי שחרט על דיגלו השמדת יהודים בגלל היותם יהודים, היו הגרמנים של אז והפלסטינים של היום (וגם של אז).

http://www.faz.co.il/thread?rep=80260
השחיתות ברכבת ישראל (נחשפה היום) ומקור התופעה
מיכאל שרון (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 12:45)

חלק מתרבות השקר וההונאה בישראל, כפי שהוא עולה בין השיטין במאמר ספירו, מקורו בסגנון התפעולי של מה שכיניתי ''הפסיכוטיזם הביטחוני'', שכולו תפעוליות, ונעדר אתיקה לחלוטין. סגנון זה, לכאורה תפעולי, מביא בעקר לכשלי ענק (כגון התאונות הרבות ברכבת ישראל).

התגלות השחיתות ברכבת ישראל היום.
הייתי הראשון בישראל שהיצביע על השחיתות ברכבת ישראל במאמרי ממרץ 2003, בו היצגתי את מה שכיניתי ''כנופיית השלושה'' יוסי שניר, גד יעקבי ואפריים סנה, ומעלליהם.

ניתחתי גם את סגנון פעולתם, כמה שכיניתי, פסיכופתיזם תפעולי ביטחוניסטי. בשולי המאמר דיון, בהשתתפות ד''ר אורי מילשטיין.

מיכאל שרון:השחיתות ברכבת ישראל וכנופיית השלושה
סגנון הפסיכופתיזם הביטחוניסטי

http://www.faz.co.il/thread?rep=80262
העומדים מנגד, חוסר האונים, ופרעות הביטחוניזם התפעולי
מיכאל שרון (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 13:07)

כתבתי אתמול: מדיניות אולמרט היא להטיל אימה על הפלשתינים, על-ידי שהוא מראה להם, שאין לו כל מעצורים. בצד הרג ילדים ואזרחים (שעלה מדרגה מאז סוף מאי), הוא מאיים על חיי הניה עצמו, והראה שגם כאן אין לו כל מעצורים, בכך שהוא עצר את שרי החמאס. כל אלה הם, מבחינה מסויימת, שבירת טאבואים שמטרתם לשתק את כוח ההתנגדות ורצונו של היריב באופן מהיר. כיניתי מגמה זאת שזיהיתי אותה מייד עם תחילת ארועי הטבח בעזה, שהחלו בתחילת יוני, ''טיפול בהלם''. אולמרט, כפי שכתבתי, מייצג את חוגי ההון הגדול בישראל, וההון הגדול חושב שטרור, אף אם הוא רועש בלבד (קסאמים) וכמעט אינו מביא לחללים בצידנו (פרט לאחד בתקופה של 7 חודשים, בעוד מאות נהרגו בתקופה זאת בתאונות דרכים), זה רע מאד לעסקים ולתיירות. לכן, ההון הגדול מגלה אפס סובלנות לכל גילוי התנגדות ולו הקטן ביותר. ומגיב באופן לא מידתי בצורה מופרזת, על-מנת לשתק באחת את הצד היריב. ההון הגדול בישראל נעדר כל אתיקה וחמלה (דבר המתבטא בהרעבת זקני ישראל ו-‏20% מאוכלוסייתה) וחוקו היחיד הוא חוק הברזל (שהופגן אומנם בעמונה ובנושא ההתכנסות), כשהמבחן היחיד הוא מבחן התפעוליות. נושא ההתכנסות ויד הברזל בעמונה קנה לאולמרט שתיקת רבים מהשמאל-מרכז. וכך, הוא יכול כיום לבצע כל פשע מלחמה שהוא, כאשר מדיניות החוץ של אולמרט-ליבני והדגש על אי לגיטימיות ממשלת החמאס, קנתה גם תמיכה של גורמים קובעים בקהילייה הבינ''ל, או לפחות עצימת עין ממה שקורה. הפלשתינים כיום חסרי מגן לחלוטין, ואף מוברק לא תומך בהם, שהרי יש לו עניין עם האחים המוסלמים בארצו, והחמאס הוא ''צאצא'' של האחים המוסלמים. ברור שאם יהיה חלילה פיגוע גדול בתל אביב למשל, הרי שבאחת יערער הקהל הישראלי על לגיטימיות גישת אולמרט ויעלו ספקות (שהרי עם הצלחה לא מתווכחים, אבל נוכח כישלון עושים חושבים, במצב התרבותי הנוכחי בישראל, בו רק התפעוליות מדברת לציבור). אלא שאולמרט, איש אולי ריק אך פיקח באופן לא מצוי, דאג מראש לחשק את הנייה והצמרת העליונה של החמאס, באמירה שישראל לא תרתע מלחסלם.

מדיניות הטלת האימה
http://www.nfc.co.il/replyes/showReply.asp?docId=105...

_____________________________________

חלק מתרבות השקר וההונאה בישראל, כפי שהוא עולה בין השיטין במאמר ספירו, מקורו בסגנון התפעולי של מה שכיניתי ''הפסיכוטיזם הביטחוני'', שכולו תפעוליות, ונעדר אתיקה לחלוטין. סגנון זה, לכאורה תפעולי, מביא בעקר לכשלי ענק (כגון התאונות הרבות ברכבת ישראל).

התגלות השחיתות ברכבת ישראל היום.
הייתי הראשון בישראל שהיצביע על השחיתות ברכבת ישראל במאמרי ממרץ 2003, בו היצגתי את מה שכיניתי ''כנופיית השלושה'' יוסי שניר, גד יעקבי ואפריים סנה, ומעלליהם.

ניתחתי גם את סגנון פעולתם, כמה שכיניתי, פסיכופתיזם תפעולי ביטחוניסטי. http://www.faz.co.il/reply?id=1259&rep=26552&...

מיכאל שרון:השחיתות ברכבת ישראל וכנופיית השלושה. בשולי המאמר דיון, בהשתתפות ד''ר אורי מילשטיין.


http://www.faz.co.il/thread?rep=80269
ספירו החלוץ ההולך לפני המהפכה
עמיש (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 16:55)

כמו החיילים היפניים ששכחו שהיא נגמרה


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.