פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_3703

ד''ש מהשמאל
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 25/07/2006 שעה 21:00)


ד''ש מהשמאל

גדעון ספירו



בוודאי לא הייתי היחיד שקיבל בימים אלה באמצעות הדואר האלקטרוני תמונות המראות ילדים יהודים מוסתים הכותבים על פגזי תותחים בטרם שליחתם איחולי מוות לילדי לבנון.
האיחולים הוצאו לפועל. תופעה מבעיתה השייכת כולה לחידושי מלחמת לבנון השנייה. תמונות אלו יוטבעו ברבות הימים בזיכרון הקולקטיבי של מלחמה זו.
מי שלא מסתמך על הידיעות המסוננות של השידורים המגויסים של תחנות הטלוויזיה הישראליות, וטורח גם לראות את שידורי החדשות המאוזנים יותר של בי.בי.סי., סקאיי וסי.אן.אן ראה את תמונות הזוועה של ילדים לבנונים הרוגים, שרופים ופצועים, פרי ההילולים של מכונת פשעי המלחמה של ישראל.

השמאל הישראלי העביר מסר אחר לילדי ואזרחי לבנון. בשתי הפגנות שקיים בתל-אביב, (שהיה לי הכבוד להשתתף בהן), הראשונה מיד בתחילת המלחמה ב-‏16.7.2006 בהשתתפות כמה מאות מפגינים, והשנייה ביום שבת 22.7.2006 בהשתתפות אלפי מפגינים יהודים וערבים, הועבר מסר של שלום, של התנגדות למלחמה, של אחווה וסולידריות עם קורבנות המלחמה משני צדי קווי החזית ששילמו מחיר נורא על לא עוול בכפם.

בעיני חלקים ניכרים של הימין הישראלי השמאל היותר רדיקלי נתפש כמקשה אחת. אין טעות גדולה מזו.
בהפגנת השמאל הגדולה נגד המלחמה השתתפו ציונים ואנטי ציונים, חברי מפלגות החל ממרצ הציונית (לא חברי הנהגה, אבל חברי ועידה) ועד חד''ש ובל''ד האנטי ציונים; פעילי ארגונים חוץ פרלמנטרים מיש גבול, עבור לאנרכיסטים וכלה בתאעיוש כמו גם רבים שאינם חברים בארגון כלשהו אבל חשו כי אינם רשאים להבליג לנוכח הרס הלבנון שמבוצע בידי ישראל.
המכנה המשותף של כולם הינו התנגדות למלחמה, ובעיקר לפשעי המלחמה, אולם הדבר לא מטשטש מחלוקות.

יש מפגינים שהולכים שבי אחר מלל אנטי אמריקאי ומוכנים תמורת כמה סיסמאות עסיסיות נגד האימפריאליזם האמריקאי לאמץ אל ליבם כמעט כל זב ומצורע, ויש כאלה שמלל כזה לכשעצמו לא שובה באופן אוטומטי את ליבם ולא מהווה עבורם תעודת כשרות שמאלית. יש צורך בעוד כמה נתונים. אני שייך לאחרונים. אולם אלה גם אלה סבורים כי שביית שני חיילים אינה עילה להכרזת מלחמה פראית על מדינה שכנה, מה עוד וממשלת אותה מדינה כלל לא מזדהה עם המעשה.

זכורני כי כאשר נשיא ארה''ב לשעבר ביל קלינטון פירסם את תכנית השלום שלו, הימין הישראלי התנפל עליו בחרפות וגידופים כפי שנסראללה ואחמדינג'אד עושים עתה ביחס לנשיא בוש. המלל האנטי אמריקאי של הימין הישראלי לא הפך אותו לבן בריתי. גם הרודן של צפון קןריאה או מי ממנהיגי אל קאעידה לא הופכים לבני ברית רק בגלל שהם שופכים אש וגופרית על ארה''ב.
הדברים הם מעט יותר סבוכים. כאשר הנשיא בוש פולש לעיראק וגורם למותם של מאה אלף בני אדם הוא אחראי לפשעי מלחמה שבגינם יש להעמידו לדין בבית הדין הבינלאומי לפושעי מלחמה, אולם כאשר הוא שולח את צבאו לסייע לקורבנות הצונאמי באינדונזיה, הוא ממלא תפקיד הומניסטי. לפעמים אתה מגלה אצל אותו אדם פינות אפלות בצד תכונות תרומיות.

הבעיה שלי אינה עם כמה מהמטרות המוצהרות של המלחמה. אין לי התנגדות למימוש החלטה 1559 של מועצת הביטחון שקוראת לפירוק כל המיליציות בלבנון מנשקן, או לדרישה מממשלת לבנון לממש את ריבונותה על שטחה בדרום ולפרוס את צבאה על הגבול הבינלאומי עם ישראל. אלא שאיני סבור שדרישות אלה מצדיקות מלחמה, לא קטנה ולא גדולה. אלו מטרות שניתנות להשגה גם בהליך מדיני, הגם שיהיה ארוך יותר ומפותל. כפי שסוריה עזבה את לבנון בלי שישראל הכריזה מלחמה, כך גם פירוק המיליציות מנשקן, כולל החיזבאללה, והעברתו לצבא המדינה, היה בסופו של דבר מושג בעזרת הקהילה הבינלאומית.

מאגר הרקטות והטילים שניבנה על ידי החיזבאללה, היווה ללא ספק איום על ישראל, כפי שהחימוש הישראלי היווה איום על החיזבאללה ועל לבנון בכלל.
בהבדל אחד: לחיזבאללה הייתה סיבה לחשוש מישראל, שהרי ישראל כבר פלשה מספר פעמים ללבנון, ואילו ארגון החיזבאללה מעולם לא כבש נתח כלשהו מישראל. זה כמובן לא הופך אותו לחסיד אומות העולם, ואין לי ספק כי החיזבאללה, בנוסף להיותו ארגון לבנוני הוא גם זרוע מוארכת של שלטון כוהני הדת של איראן. בהחלט לא סימפאטי.
גם זה לא מצדיק הכרזת מלחמה על לבנון, הפיכת חלקים ממנה לעיי חורבות וחצי מיליון מתושביה לפליטים חסרי בית והריגת מאות ופציעת אלפים מקרב האוכלוסייה האזרחית.
מדינת ישראל הפרה את החוק ההומינטרי הבינלאומי, וראשי ממשלתה וצבאה צברו כתבי אישום נוספים בתחום פשעי המלחמה.

אין לי כמעט ספק כי לנוכח התמיכה הבינלאומית תקצור ישראל הישגים מדיניים וצבאיים, לפחות בטווח הקצר. ארגון החיזבאללה, גם אם לא יובס לחלוטין, יחלש משמעותית באשר ליכולתו הצבאית. ישראל תרחיק את אנשי החיזבאללה מגבולה וכוח בינלאומי יוצב שם.
מה יקרה בטווח הארוך? הסיכונים הם רבים. הניסיון מלמד כי מה שנראה בתחילה כהישג מתגלה ברבות הימים כנפילה מהפח את הפחת. גירוש ערפאת וחייליו מביירות ב-‏1982, הביא את החיזבאללה. מלחמת יוני 1967 (''ששת הימים'' בשמה הרשמי) הביאה את מלחמת יום הכיפורים. הסירוב לנהל מו''מ עם ערפאת ולאחר מכן עם אבו מאזן הביא את החמאס.
הכיבוש הפך את ישראל למדינה אלימה ולאומנית ואת העם הפלסטיני לחבורה קשוחה של לוחמי שחרור מהכיבוש.

על פי הידע ההיסטורי החלקי שלי, בתוספת חיפושים באינטרנט, לא מצאתי דוגמא שמדינה פתחה במלחמת חורמה נגד שכנתה בגין הריגת שני חיילים ושבייתם של שניים אחרים. אז נכון שהחדירה הקצרה של אנשי החיזבאללה לשטח ישראל הייתה הפרה של ריבונותה, אולם זה הדבר האחרון שממשלת ישראל וצבאה רשאים להתרגש ממנו, משום שישראל מפרה את ריבונותה של לבנון מדי יום במשך שנים על ידי מטוסי חיל האוויר שטסים בשמי לבנון כאילו היו בעל הבית.
מה יהיו שובלי המלחמה הזו לטווח הארוך? אחת הסכנות - שמשורות החיזבאללה המובס יצמח ארגון חדש, מיליטנטי יותר, שיצליח להתחמש בחימוש משוכלל יותר ואנחנו נשלם ברבות הימים על כך מחיר קשה.
שלום לא יצמח מזה. מי שיכול, שיכין אופציית הגירה.


השטן התורן

נשיא איראן אחמדינג'אד הוא היום בישראל השטן התורן. נאומיו שבהם הוא מערער על זכות קיומה של ישראל, מזכים אותו אצל חלק מעיתונאי ישראל בתואר ''היטלר''. ההד הרב שהכרזות אלה יוצרות מוצאות חן בעיניו ועל כן הוא חוזר עליהן שוב ושוב.
אותי לא כל כך מפחידות הצהרותיו אלה, אלא הרבה יותר סוג המשטר שהוא מסמל. מדינה הנשלטת על יד מועצת כהני דת היא סכנה לכל מי שחפץ לחיות במדינה חופשית ודמוקרטית. בישראל קיימים הכוחות הפוליטיים הנאבקים למען מדינת הלכה דתית קנאית וקיימת הסכנה שתיווצר סיטואציה פוליטית שתממש אותה.

אין הצדקה כלשהי להצמיד לאחמדינג'אד את התואר היטלר, ולו משום שהוא לא פיתח תורת גזע שמבקשת להשמיד את העם היהודי. הנשיא האיראני לא מפקפק בזכותם של היהודים לחיות במדינות העולם. הוא גם לא מאיים על חיי היהודים באיראן. הוא רק חושב שאין זה כל כך מוסרי להקים מדינה יהודית בפלסטין ובעטיה לגרש מיליון פלסטינים ממולדתם, שב-‏60 שנות פליטות כבר גדלו לכ-‏4 מיליון.

הוא אפילו לא מפקפק בזכותם של היהודים למדינה משלהם, אלא סבור שיש להקימה במקום אחר. לדעתו, אם אירופה גדושה בתחושות אשמה באשר לשואה (שהוא מבקש לחקור אם בכלל התרחשה או שמא אגדה היא), מדוע שגרמניה או מדינה אחרת בקהילה האירופית לא תקצה שטח להקמת המדינה היהודית? בכך באופן בלתי צפוי מתקיים מפגש היסטורי בין אחמדינג'אד האיראני עם חוזה המדינה היהודית בנימין זאב הרצל שבגילגולו הראשון רצה להקים מדינה יהודית במקום שנראה הכי פחות מעורר התנגדות. הוא בחר באוגנדה, אבל אילו הייתה אירופה מציעה לו חלקת קרקע בשטחה, האם הרצל לא היה לוקח זאת בשתי ידיים? הוא הרי רצה מדינה יהודית אירופית במהותה. גם כיום זהו מחוז החפץ של מדינת ישראל. היא מבקשת להיות חלק מאירופה. זה בא לידי ביטוי בספורט כמו בפוליטיקה.
לכן, מה שצריך לעשות ברצינות, זה לבדוק, האם יש באירופה שטח אדמה פנוי שניתן להעמידו לרשות בניית מדינה יהודית ולהחזיר את הגזילה לפלסטינים.
עוד ואריאציה הרצליאנית לפיתרון הסכסוך המזרח תיכוני.


הבו גודל וכבוד לעיתונאי ישראל

האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל הודיע על פרישתו מפדרציית העיתונאים הבינלאומית, לאחר שמזכיר הארגון אידן ווייט גינה את הפצצת תחנת הטלוויזיה הלבנונית אל מנאר על ידי חיל האוויר הישראלי. ווייט טוען שהפגזת התחנה ממחישה את הסכנה שבסימון אמצעי התקשורת כמטרות שגרתיות במצבים של סכסוך, כדי להשתיקם בדרך אלימה. הוא מוחה נגד היחס לעיתונאים בלתי חמושים כאילו היו לוחמים, בשל זיקתם הפוליטית, ומביע חשש לחופש העיתונות, דווקא מצד מדינה דמוקרטית כישראל .

ירון אנוש, איש קול ישראל, יו''ר אגודת העיתונאים בירושלים ואחד הנציגים הישראלים בפדרציה התמלא עוז ועזוז פטריוטים והודיע למזכ''ל וייט כי ''אין בדעתי להיות חבר ולהחזיק בתעודת עיתונאי של ארגון שנתן כרטיס דומה לאיש חיזבאללה''.
וייט סירב לחזור בו מהגינוי אבל הוא הציע לבוא לישראל לישר את ההדורים, אבל עיתונאינו החמודים כה כועסים עד שהודיעו לוייט שהוא אישיות בלתי רצויה ומוטב שלא יבוא.

שוב אנו עדים כיצד הפטריוטיזם מסמא את האדם. זה מאד מדאיג שירון אנוש וחבריו אינם מסוגלים להתרומם מעבר לשייכותם הלאומית ולראות את העיקרון האוניברסאלי של חופש עיתונות גם בימי קונפליקט. תחנת אל מנאר קשורה לחיזבאללה שהוא גם ארגון פוליטי, מיוצג בפרלמנט הלבנוני ובממשלה.
אם עיתונאיו הם מטרה כשרה לטילי הרצח של מטוסי חיל האוויר, בגלל שלדעת ירון אנוש הם ''משרתים את הטרור'' אזי אותו עקרון תופש גם לגבי קול ישראל, גלי צה''ל ותחנות הטלוויזיה הישראליות, שהרי מנקודת מבטם של מתנגדי המלחמה, בישראל ובחו''ל, הם משרתים את הטרור הישראלי בלבנון. באולפנים מתארחים ללא הפסק פושעי מלחמה במדים ובלעדיהם, ולכן מותר על פי ההגיון העקום של ירון אנוש להפציצם.

מזכ''ל הפדרציה צודק במאה אחוזים. אסור להפציץ את אל מנאר, ואסור להפציץ את קול ישראל ואפילו אסור להפציץ את תחנת הרדיו של המתנחלים שהיא ללא ספק תחנת טרור לכל דבר. המלחמה הזו משבשת להרבה אנשים את פעולתם הסדירה של תאי המוח.







http://www.faz.co.il/thread?rep=81141
והרי ידיעה שהגיעה זה עתה.
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 0:27)

בדקתי במילון. מתברר שמלחמה היא סכסוך אלים בין אויבים. משום מה הצטיידו שני האויבים – ממש לא להאמין – בכלי נשק לפני שיצאו למלחמה. מתברר שכשמפעילים כלי נשק בסיכסוך אלים, אנשים מתים מזה.

הגעתי למסקנה, כמו הכותב, שמלחמה היא דבר רע. לכן חבל שהחיזבאללה פתח בה מלכתחילה. גם חבל שהוא מאיים עלינו במלחמה מזה שנים רבות, כמו הצדיק אחמדיניג'אד, שרק רוצה לפתור בצורה תרבותית את הבעיה ולחסל במהלך הפתרון את הכופרים.

הבעיה העיקרית ביישום תוכנית אי-המלחמה היא שככל שהדברים נראים כרגע, הדרך היחידה להפסיק את המלחמה היא להשמיד את החיזבאללה, וגם זה חבל, משום שהמטרה תושג רק לאחר שיישפך דם רב משני הצדדים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81156
בעזה ילדים קטנים גם מוסתים על כתפי אבותיהם הצועקים לחורבן ישראל
soria (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 14:46)

בהפגנות החמס ,הילדים לבושים בגדי צבא כשסרט חמס על מיצחם. אותו דבר גם בלבנון ילדים ביחד עם אזרחים שורפים ורומסים את דיגלי ישראל וארה''ב . משתתפים בצעדות לבושים ביגדי קרב כשאנשי החיבלזה יורדים על חבלים כעכבישים לתוך דגלי ישראל וצועקים להרג וחורבן ישראל , אז מה הבעיה של גידעון פרופגנדה יש לכל צד.מענין מי מנשק את טילי הקטיושה לפני שליחתם לחיפה . ושאלה מי בכלל מאמין לתחנות הטלויזיה כמו אותה בדיחה אחרונה של ה-cnn של אותו כתב היסטרי ניק רובינסטון שרץ בחורבות מעוז החיבאללה בבירות רץ ומדלג עם פעיל קשר חיזבאללה מסתכל לשמים עם עיני עגל כשהשני מפנטס ומוסיף עם אצבע גדולה ובשרנית כמתוך מערבון זול(.לציין שאותו ניק ניזרק מעיראק ע''י סאדם בבושת פנים אומנם מובר בסיפור מצב אחר אך..)פרופגנדה פרופגנדה הערבים אלופים בזאת ומשנים עושים אלפים .רק חבל לי שאדם נאור כמו גידעון נופל לרשת הפרופגנדה.סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=81157
בעזה ילדים קטנים גם מוסתים על כתפי אבותיהם הצועקים לחורבן ישראל
soria (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 14:52)
בתשובה לsoria

רק עוד תוספת קטנה לגידעון בקשר למה שכתב -על פי הידע ההיסטורי החלקי שלי, בתוספת חיפושים באינטרנט- ביום הראשון שניגשתי ללמוד מחשב ואינטרנט אמר לי בגדול המורה '' - לא כל מה שכתוב באינטרנט מהימן -סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=81158
בעזה ילדים קטנים גם מוסתים על כתפי אבותיהם הצועקים לחורבן ישראל
צדק (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 14:53)
בתשובה לsoria

גידעון לא נופל לרשת הפרופגנדה,
הוא מהטווים של רשת הרשע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81159
גם בישראל
דוד סיון (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 18:59)
בתשובה לsoria

גם בישראל ילדים ונערים ''מוסתים'' להפגין
ולמחות עם כל מיני סמלים ושלטים.
בישראל זה כבר קורה הרבה שנים... פעם הם
''מוסתים'' על ידי חרדים, פעם על ידי שמאלנים
ופעם על ידי ימניים הזויים.

האם כל אלו הם פרופוגנדה? מה רע בפרופוגנדה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81161
גם בישראל
soria (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 20:18)
בתשובה לדוד סיון

שום דבר לא רע . את אותה השאלה תפנה למר ספירו !.
''''''''

--------------------------------------------------------------------------------

ד''ש מהשמאל
גדעון ספירו

--------------------------------------------------------------------------------

בוודאי לא הייתי היחיד שקיבל בימים אלה באמצעות הדואר האלקטרוני תמונות המראות ילדים יהודים מוסתים הכותבים על פגזי תותחים בטרם שליחתם איחולי מוות לילדי לבנון.
האיחולים הוצאו לפועל. תופעה מבעיתה השייכת כולה לחידושי מלחמת לבנון השנייה. תמונות אלו יוטבעו ברבות הימים בזיכרון הקולקטיבי של מלחמה זו.
Soria

http://www.faz.co.il/thread?rep=81164
השאלה הופנתה אליך
דוד סיון (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 20:32)
בתשובה לsoria

מישהו התייחס ברצינות לדבריך ואת מעדיפה לחפף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81174
השאלה הופנתה אליך
soria (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 22:53)
בתשובה לדוד סיון

בבקשה תקרא את שכתבתי בשנית! התיחסתי לאשר כתבת !אך ספירו בשכתב קיצר את תהליך תשובתי .אין רע בפורפגנדה כי מדובר אך ורק בפרופאגנדה השאר ?: משפיע, או לא ,על זה או זו זה כבר תלוי במוסתים או..סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=81170
נדמה לי שגדעון ספירו מתיקש להסיק מסקנות הפוכות
א. פרקש (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 22:26)

בכל עניין שהוא הופך בו.

את עניין התמונות נשאיר בצד כי הן לא תמונות רישמיות אלא תמונות שמאן דהוא הפיץ לעצמו באינטרנט והן עשו שם ברחבי האינטרנט בעולם לזיקפתם של האנטישמים. פשוט, אנשים טיפשים נתנו כלי תעמולתי מיותר לאוייב.

* ה- בי.בי.סי., סקאיי וסי.אן.אן מאוזנים כי הם פשוט מפיצים יותר שקרים מהצד הלבנוני. זכור לי כתב בשם Brown מה-BBC שהתרוצץ כמו מריונטה ברחובות ה''דאחייה'' ההרוסה ומדווח ישירות מפיו של דובר החזבאללה שורות של תעמולה בלי שהוא העמיד אותו בפינה עם שאלות מתחייבות שכל עיתונאי מתחיל היה שואל. מר בראון הודה בכישלונו, אבל זה עבר ועשה את שלו.

* תמונות הילדים הלבנונים (ומה עם האנשים גדעון? הם לא בני אדם? ... כאילו הוא יענה) הן תעמולה צרופה. מרבית נפגעי דרום ביירות היו מחבלי חזבאללה. נפגעו רק אלה שנותרו ב'דאחייה' למרות התרעות חיל האויר במשך יומיים לפני התקיפה הראשונה, וגם אח''כ. התוצאות על כתפי המחבלים. אבל אני אומר שמרבית ההרוגים והנפגעים היו מהחזבאללה, אלא שהחזבאללה במסגת מלחמת התעמולה שלו לא מפרסמת פרטים שיכולים לפגוע בתעמולה שלהם.

* הפגנת השמאל - קרוב לודאי שהיו שם יותר ארגונים ושמות של ארגונים מאשר ההמפגינים עצמם.

* אין לספירו בעיה עם מטרות המלחמה וזה נחמד. אבל הוא מעלה למבחן אישי שלו את ההצדקה ליציאה למלחמה. הבעיה שהוא לא בוחן באותה דרך את החזבאללה ואת השתלטותו על משבצת הביטחון בלבנון. הוא מעלה בתמימות שכאילו החזבאללה היה מתפרק מרצונו והופך ללבנוני עסלי. אבל הוא שוכח לציין שכל פעם שהעניין הזה עלה, טרח נאסראללה להזכיר לנו שהוא כלבנוני נאמן מבטא את נאמנותו דרךהחזבאללה. כלומר, לא היתה שום כוונה חזבלאית להתפרק כלל. להיפך, החזבאללה משמש כסוכן של מדינה זרה, איראן, בלבנון. ולכן כל שאיפתו אינה עומדת במבחן המציאות.

* ספירו משווה את ''מאגר הרקטות והטילים שניבנה על ידי החיזבאללה'' ל''חימוש הישראלי (ש)היווה איום על החיזבאללה ועל לבנון בכלל''. אינני זוכר מתי הנשק הישראלי איים על לבנון בלי שלבנון איימה על ישראל... גוף זר ואלים בתוכה איים על ישראל. המשוואה אינה שווה בשני צדדיה - ישראל היא מדינה רודפת שלום שכל ענייננה הוא שלבנון לא תהיה מדינה מארחת טרור. החזבאללה הוא גוף ל''יצוא המהפיכה האסלאמית'' המופעל ע''י איראן כדי לא להרדים את קיצוני האסלאם ולהשאיר את המלחמה והמאבק חמים בתודעת הערבים הקיצוניים. מספיק לשמוע את הצהרות אחמדינאג'אד ונאסראללה.

* ספירו טוען שישראל הכריזה מלחמה על לבנון ולא היא. ישראל הגיבה במלחמה נגד התגרות החזבאללה והפרת ההסכם המדיני עם לבנון. ישראל נלחמת רק בחזבאללה ובחיבורים שלו לסורים.

* הפליטים הם המעשה ההוגן ביותר שישראל היתה צריכה לרצות. וטוב שישראל הודיעה מראש שכדאי לתושבים לפנות את יישובי הדרום כדי שלא לפגוע באזרחים. ראינו שממקומות שאזרחים לא נהו להתפנות, נפגעו יותר מהם. אם כי אין מספרים מדוייקים.

* ישראל לא הפרה שום חוק בינ''ל. מדינת לבנון הריבונית היא שהתירה לארגון טרור המנוהל ע''י מדינה חיצונית לפעול בעצמאות בתוכה. חזבאללה הוא ארגון טרור (בנוסף להיותו תנועה דתית-חברתית) שמחזיק מעין צבא פרטי בתוך המדינה בלי יכולת המדינה לפקח או להגביל אותו. אפשר להשוות את החזבאללה לכנופיית פשע מאורגן שמנהל חלק גדול מענייני המדינה, ובעיקר חלק בעניין הביטחון. מעבר לכך, על אף היותו של החזבאללה ארגון טרור, יש לו מפלגה לגיטימית, חברי פרלמנט ואפילו שני שרים! בממשלת לבנון. מכאן שלבנון הרישמית לא יכולה להיתמם. ממשלת לבנון היתה צריכה ע''פ חוק לעצור את החזבאללה מהשתוללותו בדרום, לפרק אותו מנישקו ולהתיר לו להיות תנועה חברתית ופוליטית בלבד. לבנוןן נכשלה ועל כך היא משלמת.

* לאחר שיושג הסכם הפרדה והחזבאללה יידעך בכוחו שומה על ישראל לשים את מעייניה על פגיעה נוספת בחזבאללה באמצעות מבצעים חשאיים. אם נאסראללה לא יחוסל במבצע הנוכחי צריך לסמן אותו ל'אחרי המלחמה'.
כל בר דעת חי חייב להבין שלישראל יש עניין להבהיר לכולם שחזרה על תופעת החזבאללה תיצור תגובה ישראלית מיידית בטרם יבהיה מאוחר מדי. ספירו כמובן אומר שהכיבוש ב-‏1982 הביא את החזבאללה, אבל הוא כנראה לא יודע שלידתו החלה באיראן שלאחר המהפיכה ועוד בטרם פרצה המלחמה. אבל הוא כמובן יטען ששל''ג הוליד את החזבאללה (כמו שהאינתיפאדה הראשונה הולידה את החמאס).

* ספירו מיתמם כהרגלו. הוא כהרגלו באינטרנט, לא מצאתי דוגמא שמדינה פתחה במלחמת חורמה נגד שכנתה בגין ''הריגת שני חיילים ושבייתם של שניים אחרים''. אולי אם היה כותב 3 חיילים אז הוא כן היה מוצא דוגמה דומה?????
או לחילופין, אם היה מחפש רצח יורש עצר אוסטרו-הונגרי אז היה מגלה שבגלל רצח שלו פרצה מלחמת עולם ראשונה? מה קרה לפסירו שנהיה עצלן??? כמובן שהרצח והחטיפה של החיילים (וירי קטיושות להסחה, שכהרגלו של ספירו הוא שוכח פרטים קטנים) היו סיבה מספקת לפרוץ המלחמה (?) או אולי מבצע. מה צריך יותר לקרות מאשר הפרה חמורה של השקט בגבול כאשר אין ללבנון שום תביעה מהותית כנגד ישראל?!
כמובן שאפשר לומר שתקיפת החזבאאללה שימשה כיסוי לתקיפה הצהלית, אבל למיטב ידיעתי צה''ל לאתכנן כלל ברצינות שום עמות ושום מלחמה עם לבנון. המצב שנוצר, נוצל ע''י צה''ל להווריד את איום החזבאללה שהלך ונבנה 6 שנים. וכל שנה נוספת האיום הוכפל. בעוד 5 שנים כש'חומרים מלוכלכים' יכנסו לשימוש האיום החיזבלאי יהיה איוֹם ביותר.

* שלום ספירו, אתה בהחלט מוזמן להכין את אופציית ההגירה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81172
תודה לסוריא...
א. פרקש (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 22:33)
בתשובה לא. פרקש

שם כתב ה-CNN הוא רובינסטון (ולא ה-BBC בראון), זה שהתהולל ברחובות ה''דאחייה'' כשדובר החזבאללה מריץ אותו ושר לו שירי תעמולה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81173
השטן התורן
א. פרקש (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 22:47)

ספירו כמעט ומתאהב לו בשטן הקטן ששכח לסגור את הפה. ממש מדהים. אני בטוח שאם איזה ימנמן קטן עם זקן וכובע סרבלים לראשו היה מצהיר במוצאי שבת שהערבים הם כמו שפנים אז לא היה אחד מביננו שרועש וזועם יותר מספירו עצמו על אותו רב ירושלמי פטפטן. אבל זה רק כשהרב מדבר.

אבל שפשיסט אירני מדבר על השמדת ישראל זה בסדר. הרי מה רק הוא אמר, שאפשר להרוג את היהודים כי ''פלסטין'' זה לא ביתם (דוד סיון, אני זוכר את הויכוח הקטן ביננו בעניין הזה) והם בסך הכל גנבו אותו מידי המוסלמים. ואיזו בעיה בכלל קיימת בדבריו? הרי הרצל, אומר ספירו, בכלל רצה להקים מדינה באוגנדה. אז לכל היותר היהודים יברחו לאירופה או אנטארקטיקה ושמה יקימו להם מדינה חדשה. פתרון פסירואי ביותר.

ולהוכחת ''אמיתות'' פרשנותו את אחמדיניג'אד, הוא טורח לצטט רק חלק מהצהרותיו שנוחות לו, אף על פי שגם בהן קיימת גזענות ואנטישמיות. האם ספירו היה תומך בדרישה דומה שלנו אל הפלסטינים?

אחמדינאג'אד איננו 'היטלר'. כי היטלר ימ''ש היה ומת. אבל אחמדינג'אד הוא ממשיכו של היטלר. הרי גם היטלר לא אמר בתחילת דרכו שיש להשמיד את היהודים. היהודים הושמדו רק לאחר שהיטלר עבר תהליך שבו רצה לגרש יהודים (אבל אלסקה ואנטרקטיקה לא קיבלו אותם). במידה והיה להיטלר האיראני הקטן את הגרעין בין ידיו היכולת לבצע את ההשמדה היתה עומדת לנגד עיניו. לא צריך להיתמם ולא צריך להיות צודק יותר מהאפיפיור. איום קיומי כאחמדיניג'אד חייב להיות מטופל, כמו צדאם, לכל הפחות. כאן אין הנחות ואין 'כאילו' ואפילו לא ''שלום עכשיו''.

לכן, ספירו מוזמן לרדתלאירוה ולחפש לו מדינה יהודית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81182
השטן התורן
יעקב ברלינ ר (יום חמישי, 27/07/2006 שעה 2:37)
בתשובה לא. פרקש

מי שיש לו סבלנות להזים את כל השטויות והשקרים של פרקש, שהם גם ביטוי לבורותו, יבורך. לי אין. אסתפק על כן בשתי דוגמאות.
1) פרקש כותב: ''היטלר לא אמר בתחילת דרכו שיש להשמיד את היהודים''. האמת היא, שאמר גם אמר, והדברים מופיעים בספרו ''מיין קאמפף''.

2) פרקש כותב שנשיא איראן אמר ''שאפשר להרוג את היהודים כי פלסטין זה לא ביתם''. נשיא איראן, כמו פרקש, מדבר לא מעט שטויות, אבל את המשפט הזה אחמדינג'אד מעולם לא אמר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81189
שטויות פרופגאנדה גם ספירו ו אבנרי ואחרים כותבים ,
soria (יום חמישי, 27/07/2006 שעה 8:36)
בתשובה ליעקב ברלינ ר

שקרים אולי לא נכון להגיד, אלא קצת אחרת. אך בעצם מה זה משנה היטלר אמר או לא אמר, השמיד שישה מיליון יהודים -אמת !.המטורף הפרסי טוען למחיקת ישראל מהמפה או דומה לזה זה לא רחוק מלהרוג יהודים כי פלסטין לא ביתם.כוונתו סוגרים את מדינה כולם לים .האמן לי יעקב שם נשחה אתה ספירו אבנרי אני ונראה מי יטבע ראשון .בקשר לבורות כשמגיעים כולם לויכוחים פולטיים כולם בורים בשל דעתם השונה סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=81196
אין בסיס לויכוח
יעקב ברלינ ר (יום חמישי, 27/07/2006 שעה 14:48)
בתשובה לsoria

מאחר וסוריא, כמו פרקש, אינה מקנה כל חשיבות לעובדות - אמר לא אמר, מה זה משנה? - לא מתקיים תנאי בסיסי לקיומו שחל ויכוח.
אני משאיר את הבמה לשניים למען ימשיכו להזין אחד את השנייה בבדותות שהם רוקחים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81201
אין בסיס לויכוח
soria (יום חמישי, 27/07/2006 שעה 18:28)
בתשובה ליעקב ברלינ ר

''ביטוי לבורותו'' הכך מיתנהל ויכוח לכן קטונתי מלהשיב בהרחבה פשוטו ,soria

http://www.faz.co.il/thread?rep=81222
השטן התורן
א. פרקש (יום שישי, 28/07/2006 שעה 6:51)
בתשובה ליעקב ברלינ ר

אני שמח שליעקב ברלינ ר יש בכל זאת כוחות נפשיים לנסות להזים את דברי. אבל משום מה הוא נכשל ומחפה על שטויותיו בסיפורי ב''דים.

1. קודם כל טענתי שהפשיזם האסלאמי הוא ממשיכו של הנאציזם, ואת זה כמובן שאדון הברלינאי שלנו לא הצליח להזים (עשה בודאי איגוף אנכי). אחמדינג'אד הוא בן דמותו של היטלר. והינה, מנסה איש ברלינר יקר שלנו לומר לנו שלא כצעקתה, בטיעון סרק שכלל לא טענתי. מה שכתוב ב''מיין קאמפף'' כתוב וידוע לכל מי שמתעניין בזה. ברור שלא לכך כיוונתי. אני דיברתי על מדיניות הטיהור האתני כפי שהיטלר ביצע בפועל כ ש ה י ה _ ב ש ל ט ו ן בחצי השני של שנות ה-‏30 והחצי הראשון של שנות ה-‏40. היטלר החל ב-‏1933 בדיכוי יהודים מתוך ניסיון לגרום להם לברוח מגרמניה. ואכן מדיניות זאת הצליחה בחלקה. מעט מאוד יהודים הגיעו לפלשתינה, ארץ היהודים, ולאמריקה ארץ החלומות של היהודים. מדיניות ההשמדה האתנית החלה רק לאחר תחילת המלחמה.

באותו אופן, ידידנו ה''חכם'' הברלינאי מתעלם מהעובדה שמודל זה מתקיים באישיותו של אחמדינג'אד. במסמך הכינון של איראן הפונדמנטליסטית מדובר על השמדת ה''ישות הציונית''. האם איראן מבצעת זאת בפועל? בינתיים לא, כי היא חלשה למשימה הזאת. האם היא תנסה לבצע זאת לכשיהיה לה נשק להשמדה המונית? בסבירות גבוהה שכן. בינתיים עלה המן הצורר לשלטון, ובליבו תקווה להגשמת חלומו הרטוב, ולכן הוא עצמו איום שאנחנו צריכים להשמידו. לפחות זאת צריכה להיות נקודת המוצא שלנו, אם חפצי חיים אנחנו.

אז תדייק הֶר ברלי נר.

2. סליחה.... הוא לא דיבר על חיסול יהודים. הוא רק דיבר על חיסול הציונים. וזה בהחלט משהו אחר שיכול להתקבל בהבנה במוחות השמאלנים האנרכיסטים מבית המדרש המק''יסטי. הבעיה שהוא מדבר על ''הבעיה הציונית'' באותו אופן שהנאצים דיברו על ''הבעיה היהודית''. ומי שמתעלם מכך בעקבות האידיאולוגיה האדומה שלו, חורץ את גורלו שלו.
אני מסתייג מטענתך בפרשנותך את קריאתו ש''למחוק את הישות הציונית (קרי, ישראל שהוא אינו מכיר בה) מן המפה'' היא בעצם קריאה לתת ליהודים חיים אבל במקומות אחרים. למשל לתת להם וילות בקנדה. להיפך, קריאה כזו היא בפירוש קריאה להשמדת ישראל. כשמישהו מדבר על ''למחוק מישהו מהמפה'' המובן הראשוני הוא להשמידו, למחוק את זכר קיומו. בודאי כשהוא מדבר גם בהקשר של נשק להשמדה המונים שהוא טורח לבנות במחילות קבורתו. רק כָּלי עיניים ועורגי ניצוצות של שלום, שבכל יריקה הם רואים גשם, יאמרו שהם מבינים זאת כיציאה לגלות ספירואיסטית בערבות קנדה או על נהרות ברלי נר.

אז תדייק הֶר ברלי נר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81232
שכחת?
דוד סיון (יום שישי, 28/07/2006 שעה 7:56)
בתשובה לא. פרקש

למיטב זכרוני אחמדינג'אד כבר אמר שאם אנחנו רוצים מדינה
אז אירופה צריכה לפנות לנו מקום לשם כך.

מכאן שהוא כאילו כבר דאג לנו ועכשיו כאילו ''מותר'' לו ...
לבצע את החלק השני של הטיהור הלאומי ...

זה דומה למה שאתה מציין על היטלר שבתחילה ''רק הציק''
ליהודים שיברחו. (אבל היטלר לא ''סידר'' ליהודים מדינה
חליפית כמו אחמדינג'אד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81239
שכחת?
א. פרקש (יום שישי, 28/07/2006 שעה 10:00)
בתשובה לדוד סיון

דוד, אחמדינג'אד אמר הרבה דברים מאז שהיה לנשיא באוגוסט 2005. משום מה אתה מצטט רק חלק מדבריו במנותק מיתר דבריו ומהקונטקסט בהם הם נאמרים.

גם היטלר וגם אחמדינג'אד הם אנטישמים. הם לא אחד לאחד אלא אחד ועוד אחד. ואל תיפול להצטדקויות של הברלינ ר הזה.

איראן הקיצונית במשטר האייתולות חרטה על דיגלה את הפצת מהפיכת האסלאם ותוך כך חיסול מדינת היהודים (שהוא קורא להם ציונים, מתוך כוונה להטעות ולעשות הפרדה בין הציונות והיהדות, כדרך שאנטישמים ''לבנים'' עושים).

לא מדובר כאן על גחמות או בדיחות רעות של להעביר את היהודים למקום אחר, ולכן צריך להבין שאנחנו (ישראל והמערב) הולכים לקראת התנגשות הכרחית עם איראן (והאסלאם הפונדמנטליסטי בכלל). ראוי שתקרא את דבריו של בוגי יעלון בעניין http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicCont... .

http://www.faz.co.il/thread?rep=81243
עוד טעות שלך
דוד סיון (יום שישי, 28/07/2006 שעה 10:39)
בתשובה לא. פרקש

לא מנותק ולא בטיח אלא בהמשך למה שכתבת מקודם.

הוספתי פרט מידע שלדעתי עושה הבדל בין שני האישים.
מותר לך לחשוב שאין לו חשיבות.

אל תיפול לדרכם של רבים אחרים כאן שמחפשים תירוצים
(תוויות) כדי להאשים משתתפים בדברים של כתבו, אמרו
או חשבו. בצורה הזאת אתה מזכיר במשהו את משטרת המחשבות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81253
עוד טעות שלך
א. פרקש (יום שישי, 28/07/2006 שעה 16:25)
בתשובה לדוד סיון

הפרט מידע הזה דווקא מעיד על דימיון בינהם....

http://www.faz.co.il/thread?rep=81254
זכותך לחשוב כך
דוד סיון (יום שישי, 28/07/2006 שעה 17:24)
בתשובה לא. פרקש

אני חשבתי וחושב אחרת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81267
דוד, הפעם אני מסכים איתך 100%....
א. פרקש (שבת, 29/07/2006 שעה 8:38)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=81279
סוף סוף הבנ ת: --:)(
דוד סיון (שבת, 29/07/2006 שעה 14:45)
בתשובה לא. פרקש


http://www.faz.co.il/thread?rep=81289
סוף סוף הבנ ת: --:)(
א. פרקש (שבת, 29/07/2006 שעה 23:27)
בתשובה לדוד סיון

(-:

http://www.faz.co.il/thread?rep=81276
פרקש תסלח לי - דברי הבל
רמי נוי (שבת, 29/07/2006 שעה 12:46)
בתשובה לא. פרקש

אין שום מכנה משותף בין הפנדמנטליזם האיסלאמי לנאציזם, פרט לשנאת ישראל...

הנאציזם היה תורה ''מדעית'' מבוססת על דארווינזם גזעי וטענה כי הגרמנים הם גזע עליון. הנאציזם היה ונשאר אנטי דתי, אולם דוגל בעליונות המדע והטכנולוגיה. באופן בסיס הנאציזם היה ענף שוטה מגזע תרבות המערב.

הפנדמנטליזם האיסלאמי כופר בכל תרבות המערב, הוא מבוסס על אמונה קנאית באל של אומת האיסלאם ובהשמדת הכופרים באל.

נשיא אירן לא מדבר על השמדת יהודים אלא על השמדת ישראל. לא שזה צריך לשנות לי כקרבן פוטנציאלי, אולם אירן לא משמידה ואף לא רודפת את יהודי החסות שלה. הם אינם נרדפים כמו היהודים בגרמניה.

ההשוואה הזו לא מועילה לכלום. אירן היא אויב מר ומסוכן של מדינת ישראל, וסכנתה עצומה. זו לא סיבה להדביק בהם תווית של ''נאצים'' ואפילו לא ''פאשיסטים''.

יתכן שקשה לך לראות בדת משהו שטני, ולכן אתה מחפש תוויות אחרות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81285
תראו מי שמדבר
יובל רבינוביץ (שבת, 29/07/2006 שעה 20:41)
בתשובה לרמי נוי

אינני יודע מהו „דארוויניזם גזעי”, אך כל מי שמנסה לקשר בין גזענות לבין דארוויניזם אינו יודע דארוויניזם מהו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81290
הנאצים ניסו
רמי נוי (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 0:09)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הדרוויניזם היה אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התנועה הנאצית, שניתה ךתרגם את האבולוציה הגנטית למונחים ''לאומיים'' וגזעיים.

קרא ניתוח של העניים במאמר מעניין זה:


http://www.faz.co.il/thread?rep=81304
הנאצים ניסו
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 3:19)
בתשובה לרמי נוי

זה המקור שלך??
האתר trueorigin.org מנוהל על ידי אחד, טים וואלאס, ששם לעצמו למטרה להילחם בתורת האבולוציה ואוסף מאמרים הזויים מכל מִני מקומות. המאמר המסויים הזה נלקח מהאתר answersingenesis.org, הכותב כך על עצמו:

Answers in Genesis is a Christian ministry that seeks to share the truths of God’s Word from the very first verse.

במאמר עצמו יש אוסף של הצהרות שגויות בענייני אבולוציה. אחת מהן היא Of the many factors that produced the Nazi holocaust and World War II, one of the most important was Darwin’s notion that evolutionary progress occurs mainly as a result of the elimination of the weak in the struggle for survival.

זו אחת מהשגיאות הנפוצות של המומחים בעיני עצמם לענייני אבולוציה. דארווין לא דיבר על כך שהחזקים ישרדו והחלשים יושמדו במלחמת הקיום, קל וחומר שלא דיבר על כך שהחזק ישמיד את החלש או רעיון עיוועים מעין זה. דארווין היה מזועזע מקיומה של עבדות הכושים והתבטא בחריפות נגדה. דארווין כן הסביר את המנגנונים לשינוי פאונות ועל כן אנחנו יודעים כיום שהמינים החיים כיום שונים מהמינים שחיו בעבר.

אמירות שגויות אחרות המיוחסות לעתים לדארוויניזם הן שמוצא האדם הוא מהקוף, שהחיים נוצרו במקרה או שהדינוזאורים נכחדו משום שהיו טפשים ומגושמים. הכל כדי להראות שהאבולוציה היא התקדמות בנתיב כלשהו המוליך בצורה זו או אחרת אל האדם. זה לא נכון ודארווין מעולם לא אמר זאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81292
יתרה מזו - התיאוריות הנאציות
רמי נוי (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 0:14)
בתשובה ליובל רבינוביץ

של ''השבחת הגזע'' , מבצע ההשמדה של המפגרים וחולי הרוח שקדם לשואה, בדיקת ''טוהר הדם'' של האס אס וחברי המפלגה הנאצית, וכמובן השואה עצמה, כל אלה היו חלק מן הקבעון הגנטי של היטלר וחבורתו.

אינני טוען חלילה שהדרוויניזם מוביל לגזענות. אני טוען, וקל להוכיח זאת, שהנאצים השתמשו בדרוויניזם להצדקת תורת הגזע , תורת האדם העליון והאנטישמיות הרצחנית שלהם

http://www.faz.co.il/thread?rep=81294
אז איך זה מתיישב עם העובדה
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 0:29)
בתשובה לרמי נוי

שכאשר הביאו להימלר הוכחות על מוצאו היהודי של עוזרו הראשי, היידריך, תגובתו היתה ''אני הוא זה שקובע מי הוא יהודי'' (זה נשמע יותר טוב בגרמנית, אבל אינני זוכר כרגע את הציטוט המדוייק). זה נראה לך דארוויניסטי?

בצי הגרמני שרתו עשרות קצינים ממוצא יהודי (אם יהודיה לפחות) - פסולים לכל הדעות ע''פ תורת הגזע הנאצית. אפילו מפקד ה''ביסמארק'' --- אחד התפקידים היוקרתיים ביותר בצי הגרמני היה שייך לקבוצה הזאת, וזה כלל לא היה סוד. זה נראה לך דארוויניסטי?

הם היו מספיק פרקטיים להתאים את התיאוריה לצרכים. סביר להניח שאם היתה להנהגה מודעות כל שהיא לחשיבות של חקר הגרעין הם היו מוצאים דרכים להכשיר את הפיסיקאים היהודיים שלהם במקום לגרש אותם לארה''ב ואנגליה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81291
רמי תסלח לי - דברי הבל
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 0:11)
בתשובה לרמי נוי

''הנאציזם היה תורה 'מדעית' מבוססת על דארוויניזם גזעי'' --- גיבוב של מלים חסרות משמעות (למרות שהמשפט נשמע יפה).

הנאציזם היה גידול פרא של הסוציאליזם-מרקסיזם שביסס את קיומו על ''תאוריה'' גזעית פיקטיבית (הם לא המציאו את תורת הגזע, הם רק אמצו אותה). אין שום קשר בין נאציזם ומדע, ומי שמזכיר את הדארוויניזם בהקשר הזה, פשוט אינו יודע מה זה דארוויניזם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81298
רמי תסלח לי - דברי הבל
א. פרקש (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 1:25)
בתשובה לישראל בר-ניר

ישראל, ישנה אמת היסטורית שהנאצים ניסו לבנות אותה וניכשלו וישנה אמת מדעית שלא קשורה לעניין.

העובדה היא שהנאצים עשו השוואת בין ה''אדם הגרמני'' לבין הסלאבים, יהודים, צוענים בענייני ''גזע'' והציבו את הנתונים, הסטטיסטיקות בטבלאות ובתמונות. לא לחינם הם טיפחו את מראהו הדמגוגי של ה''גזע הלבן'' כבחור צעיר, זקוף, גבה קומה, רזה וחטוב, אף שפיצי, עיניים כחולות, שיער בלונדיני, כוח רב וכו'. ואת היהודי כנמוך, כפוף עם גיבנת, ראש מוארך, אף גדול ופחוס, אוזניים גדולות ושמוטות (בקיצור,כפי שהמוסלמים הקיצונים והפחות קיצונים מציירים בימים אלא את ה''ציונים''). http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%96%D7%A2%D7%A... אפילו מדענים ואוניברסיטאות מובילות בגרמניה בשנות ה-‏40-20, עסקו ב'אופן מדעי' בנסיון לבחון את מהות ההבדל שעושה את ה''אדם הלבן'' לגזע עליון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81307
רמי תסלח לי - דברי הבל
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 3:38)
בתשובה לא. פרקש

כל מה שאתה אומר הוא נכון, אך אינו קשור לאבולוציה או לדארוויניזם. תורות גזע למיניהן, הטוענות שהאדם הלבן הוא תוצר משוכלל יותר מגזעים אחרים או שגזעים לא לבנים הם מנוונים, הן חלק מתאוריה מדעית הנקראת אאוגניקה (eugenics).

האאוגניקה עתיקה יותר מתורת האבולוציה. על פי הקריטריונים שקבע קרל פופר להיותה של תיאוריה מדעית, היא אכן מדעית, היות שהיא ניתנת להפרכה. היא אכן הופרכה.

היו, אכן, מדענים – חלקם ידועי שם – שהצהירו על תמיכה באידיאולוגיות נאציות. הידועים שבהם הם כנראה קארל גוסטב יונג וקונרד לורנץ. יתכן שמישהו מהם שירבב את המִלה „אבולוציה” לטיעוניו, אבל לא מדובר במדענים אבולוציוניסטיים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81370
האאוגניקה אינה תורה מדעית
רמי נוי (יום שני, 31/07/2006 שעה 1:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ

זוהי פילוסופיה סוציאלית הטוענת שאפשר להשביח את הגזע האנושי באותו אופן בו משביחים גזעי פרות. ברור שיש לכך קשר חזק לגנטיקה שהיא בסיסה של האבולוציה.

מכיוון שהאאוגניקה היא שיטה, היא אינה ניתנת להפרכה. נהפוך הוא. ברור שאם , נאמר, יהרג כל בעלי העור השחור, יעלם הגן הזה מן העולם.

העובדה שהנאצים השתמשו לרעה באבולוציה אינה עושה אותה לפחות נכונה, באותו אופן שבהעובדה שהם העריצו את בטהובן לא הופכת אותו למלחין דגול פחות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81379
האאוגניקה אינה תורה מדעית
מהנדס אזרחי (יום שני, 31/07/2006 שעה 7:45)
בתשובה לרמי נוי

מה לך עם דרוין ונאציזים?

לך תאמר פרקי תהילים יותר טוב לך ולכולנו

http://www.faz.co.il/thread?rep=81388
הדרויניזם מוביל לנאציזם
צדק (יום שני, 31/07/2006 שעה 10:02)
בתשובה לרמי נוי

אלו שמאמינים בתורה זו מוציאים מהאדם את הנשמה,
ומשאירים רק את המולקולות.
כשאין נשמה אין מוסר ואין מצפון.
למולקולות אין צורך להתייחס באופן מיוחד
רק בגלל שבמקרה הם קיבלו צורה של אדם.

מטרתם של הדרויניסטים היא הוצאת הנשמה.
מטרתם היא חיסול המוסר, על מנת לאפשר לעצמם כל דבר.
הנאצים רק ממשיכים עוד צעד קטן קדימה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81526
הדרויניזם מוביל לנאציזם
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/07/2006 שעה 21:52)
בתשובה לצדק

מטרת „צדק” ותואמי החשיבה שלו הוא לחסל את המחשבה העצמאית, לרצוח את המדע ולחנוק את החופש.
כמו הנאצים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81528
הדרויניזם מוביל לנאציזם
צדק (יום שני, 31/07/2006 שעה 22:00)
בתשובה ליובל רבינוביץ

מטרת היהודים היא חשיבה עצמאית ושמירה על המוסר.

מטרת יובל ותואמי החשיבה שלו היא חשיבה מופקרת,
רצח של המדע בעזרת תיאוריות הזויות,
ולחנוק את המוסר והמצפון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81530
הדרויניזם מוביל לנאציזם
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/07/2006 שעה 23:04)
בתשובה לצדק

שכחת להוסיף רצח תינוקות ושימוש בדמם לאפיית מצות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81532
הדרויניזם מוביל לנאציזם
צדק (יום שני, 31/07/2006 שעה 23:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הדרויניסטים אכן מבצעים רצח תינוקות.
מהקמת המדינה ועד היום רצחו הדרויניסטים
למעלה ממיליון וחצי תינוקות !!

אמרתי, דרויניזם מוביל לנאציזם !!
הנאציזם טען שיפור הגזע.
הדרויניזם טוען זכות האשה.
התירוצים שונים, התוצאות זהות.

אין אפס !!

http://www.faz.co.il/thread?rep=81533
הדרויניזם מוביל לנאציזם
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 3:58)
בתשובה לצדק

מה הקשר בין דארויניזם, זכויות נשים, הפלות או עפיפונים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81544
הדרויניזם מוביל לנאציזם
צדק (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 9:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בתור דוקטור אתה קשה הבנה למדי.

כאשר מוציאים את הנשמה מהאדם כל פשע הוא אפשרי.
כשאין נשמה אין מוסר.
והדרך לכל פשע כולל רצח, כבר סלולה.

רוצחים עבור טוהר הגזע. (ברירה טיבעית, החזק שורד)
רוצחים כי קבוצת המולקולות כבר לא מועילה.
רוצחים עבור זכות האשה להיפטר מ''גידול'' ברחמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81559
הדרויניזם מוביל לנאציזם
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 17:53)
בתשובה לצדק

אני אמשיך בכל זאת להפגין את חוסר ההבנה שלי.

מה הקשר בין דארוויניזם לבין קיום נשמה או היעדרה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81584
הדרויניזם מוביל לנאציזם
צדק (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 5:37)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אתה אכן ממשיך.

הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר.
אין שום הבדל מעשי בין האדם לבין כל יצור חי אחר.
בדארויניזם אין שום מקום למושג הרוחני, נשמה.
זו הנותנת לאדם את היחוד, את יכולת הבחירה, את המוסר.
אם הדארויניסט יאמר שיש נשמה,
כיצד יסביר הדארויניסט את מקורה?
איזה תהליך אבולוציוני עברה הרוחניות הזו?

כשאין נשמה, אין מוסר.
כשאין נשמה, הפשע הותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81602
הדרויניזם מוביל לנאציזם
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 20:26)
בתשובה לצדק

>„הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר.”

אתה משקר. אתה מתבקש בזאת להביא מראה מקום לשטות הזו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81636
הדרויניזם מוביל לנאציזם
צדק (יום שישי, 04/08/2006 שעה 12:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אתה מבקש ממני למצוא ריק, הבל, שוא?
בלתי אפשרי.

תראה לי איפה בדארויניזם יש משהו מעבר לחומר.
אין דבר כזה !!

http://www.faz.co.il/thread?rep=81644
שוב חוזר הסיפור
דוד סיון (יום שישי, 04/08/2006 שעה 14:23)
בתשובה לצדק

צדק: ''הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81584).
לאחר שהתבקש להציג ''...מראה מקום לשטות הזו'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81602).

צדק: 'תראה לי אתה...'

מתי צדק ילמד שחובת ההוכחה היא על הטוען?
מתי צדק ילמד שללא היכולת להוכיח את טענותיו עדיף להמנע מהן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81645
הליצן הפרופסור
צדק (יום שישי, 04/08/2006 שעה 14:58)
בתשובה לדוד סיון

הליצן רוצה שאני אעבור על כל דברי ההבל
כדי למצוא הוכחה ש--אין-- משהו רוחני בדרויניזם.
מדע חדש בא לעולם: ''תוכיח שאין''

במקום שהליצן יצביע על המקום בו הדרויניזם
מוכיח קיומה של רוח באדם.
הוא הרי טוען שהדרויניזם מכיר בכך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81650
כאילו הליצנות היא המקצוע שלך
דוד סיון (יום שישי, 04/08/2006 שעה 17:07)
בתשובה לצדק

ליצן הוא מי שעושה מעשה ליצנות.
מעשה ליצנות הוא כמו ההצהרה חסרת הבסיס שלך, ''הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81584).

בנתיים מי שטען כל מיני דברים על הדרויניזם ללא יכולת
לבססם זה אתה, צדק, ולא אף אחד אחר המשתתף בדיון הזה.

אף אחד חוץ ממך לא טען (עד עכשיו): ''... שהדרויניזם מכיר בכך'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81645).

מספר מעשי הליצנות שלך עולה עם כל הודעה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=81653
כאילו הליצנות היא המקצוע שלך
צדק (יום שישי, 04/08/2006 שעה 18:23)
בתשובה לדוד סיון

הליצן מבקש להוכיח את ההבל, את הריק.
המשכיל מבקש להוכיח עובדות.

תראה לי איפה בתורת דרויש יש משהו על רוח.
יראה לי כל כופר היכן יש רוח בתורת דרויש.
דרויש והפנאטים שלו אינם יכולים לעסוק ברוח,
זה נוגד את האידיאולוגיה הגזענית שלהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81655
אתה כורה לעצמך בור ואח''כ נופל לתוכו
דוד סיון (יום שישי, 04/08/2006 שעה 21:41)
בתשובה לצדק

יש לך הרגל מגונה:
1. אתה ממציא טענה לא בדוקה,
2. מישהו, נקרא לו x, מבקש שתבסס אותה,
3. אתה נכנס למצוקה כי אתה לא יכול,
4. אתה מבקש ש-x יבסס טענה הפוכה שכאילו טען (לא תחליף ראוי),
5. ההתנהלות הזאת מזכירה התנהלות של מישהו שמכין מלכודת וקופץ לתוכה ולכן עושה צחוק מעצמו.
6. מרוב מבוכה אתה מכנה את x ליצן, אלא שאתה הוא הליצן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81654
הדרויניזם מוביל לנאציזם
יובל רבינוביץ (יום שישי, 04/08/2006 שעה 21:35)
בתשובה לצדק

גם פיזיקה ומתמטיקה אינם עוסקים במשהו מעבר לחומר. הם לא דנים בשאלה אם יש או אין נשמה. רוב תחומי החיים, מנגרות ועד כלכלה אינם עוסקים בשאלה זו. כולם מובילים לנאציזם?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81717
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום ראשון, 06/08/2006 שעה 19:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ

תורת דרוין איננה מדע,
היא איננה עונה על אף קריטריון מדעי מינימלי.
כל כולה תיאוריה עלובה שבאה לספק
את רצונם של הכופרים להיפטר מהנשמה,
ולאפשר חיי הפקרות והוללות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81728
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 06/08/2006 שעה 21:37)
בתשובה לצדק

ומה אומרת התיאוריה העלובה הזו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81729
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום ראשון, 06/08/2006 שעה 21:46)
בתשובה ליובל רבינוביץ

התיאוריה העלובה הזו אומרת שהחיים נוצרו במקרה.
התיאוריה העלובה אומרת שסיכוי של 1 לעשרות מיליארדים הוא אפשרות סבירה.
התיאוריה העלובה אומרת שדג הפך לדינוזאור, חמור הפך לג'ירפה, וקוף הפך לאדם.
התיאוריה העלובה אומרת שהאטומים חושבים ומחליטים על המהלך הבא שלהם.

התיאוריה העלובה שמתאימה רק לעלובי נפש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81732
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 06/08/2006 שעה 21:53)
בתשובה לצדק

שטויות במיץ.

דארווין לא אמר אף אחד מהמשפטים האלה. אתה מוזמן להביא מראה מקום לאחת מההצהרות האלה אצל דארווין.

אבל מה אפשר לצפות ממישהו שאופה מצות מדמם של ילדים נוצרים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81738
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום ראשון, 06/08/2006 שעה 23:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ

גם היטלר לא אמר באף מקום ''תרצחו יהודים''.
אך כל יצור בעל מנת משכל סבירה מבין שזה נאמר מבלי להיאמר במפורש.

דרויש לא צריך לאמר בדיוק את המשפטים שכתבתי.
כתביו אומרים בדיוק את מה שאמרתי רק במילים אחרות,
מדעיות לכאורה, מנופחות מחשיבות ריקה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81829
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 08/08/2006 שעה 23:34)
בתשובה לצדק

באיזה מכתביו זה נאמר ובאיזו צורה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81831
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום רביעי, 09/08/2006 שעה 0:40)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בכל מאמר הקשור לתיאורית האבולוציה.
תבחר איזה מאמר שאתה רוצה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81832
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 09/08/2006 שעה 1:07)
בתשובה לצדק

קראתי מאמרים רבים שלו. מעולם לא נתקלתי במשהו מהדברים שאתה אומר. אתה יכול להביא דוגמא אחת. זה יספיק. הרי קראת, אז שתף גם אותנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81833
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום רביעי, 09/08/2006 שעה 1:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אין לי את הספרים שלו במחשב בו אני משתמש.
תביא כל מאמר מדעי העוסק באבולוציה לכאן, תבחר חפשי.
ואני אראה לך שכולו חומר וחומר.
כולו הפיכה מחמור לצפרדע ומקופיקו לקופי ענאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81912
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 11/08/2006 שעה 20:46)
בתשובה לצדק

שוב אתה מטיל את חובת ההוכחה לשטויות שלך על אחרים.

האם קראת אי פעם מאמר כלשהו של האדם אותו אתה משמיץ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81913
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 11/08/2006 שעה 20:56)
בתשובה לצדק

לא שמגיעה לך תשובה, אבל בכל זאת.

הנה ספרו של צ'ארלס דארווין „מוצא המינים”.

הספר כולו נמצא ברשת במספר מקומות. להלן שניים מהם (הם זהים. הקישור הכפול מובא למקרה שאחד המקורות יהיה לא נגיש):


http://www.faz.co.il/thread?rep=81938
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 1:54)
בתשובה ליובל רבינוביץ

למה לא רואים מיני ביניים?
שאלה המצביעה על מעבר מחיה אחת לחיה אחרת,
אחרת, מאיזו סיבה צצה השאלה?

why, if species have descended from other species by insensibly fine gradations, do we not everywhere see innumerable transitional forms? Why is not all nature in confusion instead of the species being, as we see them, well defined?

--

דוגמה מעשית לחיה ההופכת לחיה אחרת:
דג מעופף הופך לציפור........

Seeing that a few members of such water-breathing classes as the Crustacea and Mollusca are adapted to live on the land, and seeing that we have flying birds and mammals, flying insects of the most diversified types, and formerly had flying reptiles, it is conceivable that flying-fish, which now glide far through the air, slightly rising and turning by the aid of their fluttering fins, might have been modified into perfectly winged animals. If early transitional state they had been inhabitants of the open ocean, and had used their incipient organs of flight exclusively, as far as we know, to escape being devoured by other fish?

---

הקושי להבין שמין מסוים הפך למין אחר הוא מכיוון שקשה
לקבל שינויים גדולים.
הוכחה נוספת לעז שהופכת לצפרדע.

But the chief cause of our natural unwillingness to admit that one species
has given birth to other and distinct species, is that we are always slow in admitting any great change of which we do not see the intermediate steps.


http://www.faz.co.il/thread?rep=81940
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 3:14)
בתשובה לצדק

נו, והיכן מה שייחסת לדארווין? בתגובה 81729 כתבת:

התיאוריה העלובה הזו אומרת שהחיים נוצרו במקרה.
התיאוריה העלובה אומרת שסיכוי של 1 לעשרות מיליארדים הוא אפשרות סבירה.
התיאוריה העלובה אומרת שדג הפך לדינוזאור, חמור הפך לג'ירפה, וקוף הפך לאדם.
התיאוריה העלובה אומרת שהאטומים חושבים ומחליטים על המהלך הבא שלהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81947
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 9:38)
בתשובה ליובל רבינוביץ

היכן?
הפרופסור שואל היכן?
הפרופסור לא יודע להסיק מעובדה מסקנות בסיסיות?

הפרופסור לא יודע להסיק מהעובדה,
''Seeing that a few members of such water-breathing classes as the Crustacea and Mollusca are adapted to live on the land''
שהחיות מחליטות בעצמן למה להסתגל, האטומים מחליטים !!

הפרופסור איננו יודע להסיק מהעובדה שדרוין מתנגד ל''תיאורית'' הבריאה,
כי הוא מאמין שהעולם נוצר במקרה,
ועולם נוצר במקרה פירושו,
''התיאוריה העלובה אומרת שסיכוי של 1 לעשרות מיליארדים הוא אפשרות סבירה.''

מסקנות ברמה שילד צריך להסיק מעובדות נתונות,
הופכות לבעיה קשה אצל פרופסור .........
מה מלמדים אתכם באוניברסיטה?
הסקת מסקנות אלמנטריות נמצא בתכנית הלימודים שם?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81952
עוד טענה לא מוסברת
דוד סיון (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 10:29)
בתשובה לצדק

צדק: ''הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81584).
אחרי שלא טרחת להציג את המקורות לטענה הזאת אולי כעת תצליח אחרי שמישהו עשה עבורך חלק מהעבודה.

לפני שכותבים אגדות כדאי לבדוק את העובדות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81957
עוד פרופסור
צדק (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 11:13)
בתשובה לדוד סיון

מה דעתך על מסקנה שאליה יכול להגיע כל ילד בפעוטון.

כאשר אדם כותב מאמר על החיים, והמאמר כולו מדבר על חומר,
כאשר אדם גם טוען שלא היתה בריאה,
מגיעים למסקנה שהאדם הזה טוען שהחיים הם רק חומר.

אם מצאת משהו מעבר לחומר, ספר לנו על התגלית המדהימה,
אולי תזכה בפרס נובל ......

http://www.faz.co.il/thread?rep=81959
עוד קשקשן
דוד סיון (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 11:45)
בתשובה לצדק

צדק: ''הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר'' (תגובה 81584).

טענו שאתה משקר ודרשו ממך ''...להביא מראה מקום לשטות הזו'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81602).
בצר לך ביקשת שיציגו לך מאמרים על אבולוציה כדי שתראה
ביסוס לטענותיך.
גם זה לא עזר לך כי לא הראית שקיימת טענה כזאת.

אחרי שהפגנת שאינך מכיר את הנושא אתה מספר לנו שאתה
מסיק מסקנות כמו ילד בפעוטון.

עדין אין בסיס לטענה שלך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=81961
ליצן בעל תואר
צדק (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 12:25)
בתשובה לדוד סיון

במאמר על פיזיקה גרעינית אין מילה אחת על מלפפונים.
מסקנה אין מלפפונים בפיזיקה גרעינית.

עכשיו דורש הליצן ''תוכיח לי שאין מלפפונים בפיזיקה גרעינית''

למות מצחוק ומעצב.............
אלו הפרופסורים שלנו.......ה' ירחם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81964
צדק עוסק בליצנות
דוד סיון (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 13:57)
בתשובה לצדק

ליצן הוא מי שעושה מעשה ליצנות - הצהרות הבל דמיוניות.

אז ההצהרה הקודמת שלך היא חסרת בסיס וכך הדוגמה שלך.
כדי שלדוגמה שלך יהיה קשר כלשהו להצהרה הקודמת היא צריכה להיות משהו כמו:
'פיזיקה גרעינית [טוענת ש]אין מלפפונים'...

הדוגמה שלך כמו ההצהרה הליצנית הקודמת שלך, 'הדארוויניזם טוען...', נשארו חסרות שחר.

אם אתה עדין חי סימן שאינך יודע בושה מהי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81965
פרופסור עוסק בליצנות
צדק (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 14:08)
בתשובה לדוד סיון

''כדי שלדוגמה שלך יהיה קשר כלשהו להצהרה הקודמת היא צריכה להיות משהו כמו:
'פיזיקה גרעינית [טוענת ש]אין מלפפונים'...''

טוענת שאין? בדוגמה שהבאתי, טוענת שאין קשר.
תלמד עיברית בתור התחלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81968
דוד סיון (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 15:34)
בתשובה לצדק

צדק: ה''דוגמה שהבאתי, טוענת שאין קשר'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81965).

איפה בדיוק?

-----

כדי להקל עליך הנה כל ההודעה בה הצגת את הדוגמה:

צדק: ''במאמר על פיזיקה גרעינית אין מילה אחת על מלפפונים.
מסקנה אין מלפפונים בפיזיקה גרעינית.

עכשיו דורש הליצן ''תוכיח לי שאין מלפפונים בפיזיקה גרעינית''

למות מצחוק ומעצב.............
אלו הפרופסורים שלנו.......ה' ירחם'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=81961).

-----

איפה בדוגמה בדיוק נטען ''שאין קשר''?
האם באמת אינך יודע בושה מהי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81970
יש סיכוי שתדע פעם עיברית?
צדק (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 16:19)
בתשובה לדוד סיון

אתה מקשקש ''פיזיקה גרעינית [טוענת ש]אין מלפפונים'''
כלומר, אתה מזבל כאילו הטענה היא: שאין מלפפונים בכלל.

ואני כתבתי: ''אין מלפפונים בפיזיקה גרעינית.''
כלומר, אין מלפפונים בפיזיקה גרעינית.

לילדי הגנון: מצאו את ההבדלים בין שני המשפטים,
ומסרו לגננת. תשובה נכונה תזכה בספר ''אלפוני''..

הפרופסור ישאר עוד שנה בגן כדי שישפר את העיברית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81977
צדק אתה מקרה אבוד
דוד סיון (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 18:17)
בתשובה לצדק

נתחיל לאט ונתקדם לאט. הנה טענות ומענות שלך:
1. צדק: ''הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר'' (תגובה 81584).

2. הדוגמה של צדק: ''במאמר על פיזיקה גרעינית אין מילה אחת על מלפפונים.
מסקנה אין מלפפונים בפיזיקה גרעינית'' (תגובה 81961).

כעת השאלות בשפה הכי פשוטה שאפשר:

א. איפה בדארוויניזים כתובה הטענה שהאדם הוא רק חומר?
ב. איך קשורה הדוגמה שלך לטענה בקודמת שלך (תגובה 81584)?
ג. איפה בדוגמה שלך כתוב ''שאין קשר''

אם לא ברור לך אלו לא שאלות על מה עשו בגן היום. לכן
תפסיק לקשקש על חוויותיך מהגן ותנסה לענות לעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81979
צדק אתה מקרה אבוד
דוד סיון (יום ראשון, 13/08/2006 שעה 18:23)
בתשובה לצדק

נתחיל לאט ונתקדם לאט. הנה טענות ומענות שלך:
1. צדק: ''הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר'' (תגובה 81584).

2. הדוגמה של צדק: ''במאמר על פיזיקה גרעינית אין מילה אחת על מלפפונים.
מסקנה אין מלפפונים בפיזיקה גרעינית'' (תגובה 81961).

כעת השאלות בשפה הכי פשוטה שאפשר:

א. איפה בדארוויניזים כתובה הטענה שהאדם הוא רק חומר?
ב. איך קשורה הדוגמה שלך לטענה הקודמת שלך (תגובה 81584)?
ג. איפה בדוגמה שלך כתוב ''שאין קשר''?

כדאי שתפסיק לקשקש על חוויותיך מהגן ותנסה לענות לעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=82002
לענות לענין? זה נראה כמו שיעור בעברית לילדי הגן
צדק (יום שני, 14/08/2006 שעה 0:42)
בתשובה לדוד סיון

א. איפה? בכל מאמר ומאמר.

ב. הדוגמה שלי קלה הרבה יותר.
אף אחד לא מצפה שיזכירו מלפפונים במאמר על פיזיקה גרעינית.
הזכרת נשמה כאשר מדובר בחיים, היא דבר היגיוני וצפוי.
ואי הזכרתה הוא אינדיקציה לדעתו של הכותב.

ג. לא כתוב, חסר השכלה שכמוך, זה מובן מהכתוב.
''במאמר על פיזיקה גרעינית אין מילה אחת על מלפפונים.''
אתה פירשת את המשפט בצורה אידיוטית לחלוטין.
'פיזיקה גרעינית [טוענת ש]אין מלפפונים'

כאשר אני אומר שהוזכרו עצים במשפט ''הלכתי ביער'',
תשאל אותי ''איפה כתוב כאן עצים?'' LOL

http://www.faz.co.il/thread?rep=82011
לענות לענין? זה נראה כמו שיעור בעברית לילדי הגן
יובל רבינוביץ (יום שני, 14/08/2006 שעה 5:10)
בתשובה לצדק

טענת „הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר”.
נשאלת היכן זה כתוב. אתה עונה: „בכל מאמר ומאמר”.

אז זה צריך להיות לך הרבה יותר קל: היכן מצויין, במאמר שהובא כדוגמא, שהאדם הוא רק חומר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=82024
בכל מאמר ומאמר
צדק (יום שני, 14/08/2006 שעה 8:39)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בכל המאמרים אין כלום חוץ מחומר, חומר, וחומר..
מסקנה ברורה- בעולמו של דארוין אין כלום חוץ מחומר.

אם מצאת משהו אחר, תפקידך להביאו.
מי שימצא מלפפונים במאמר בנושא
פיזיקה גרעינית, שיביא אותו.
לא זה הטוען שאין מלפפונים צריך להביא מובאה,
כי כל המאמר הוא הוכחה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=82037
קשקשנות לא תוציא אותך מהבור שכרית
דוד סיון (יום שני, 14/08/2006 שעה 10:15)
בתשובה לצדק

א. כל עוד לא הראית שכתוב 'דארוויניזם טוען...' בכל מאמר ומאמר התשובה שלך היא קישקוש.

ב. הדוגמה שלך ('במאמר על פיזיקה גרעינית אין מילה אחת על מלפפונים') לא מתאימה לטענותיך. התשובה שלך לא לעניין כי היא לא מראה את הקשר.

ג. לא כל מה שאתה, צדק מבין או מניח שנמצא בקטע כתוב הוא עובדה, אמת, או רלוונטי. גם כאן יצא לך קישקוש.

-----

לא ענית תשובות נכונות על שלוש שאלות פשוטות - העדפת לקשקש.
חכם לא היה מפיל עצמו בחדווה למלכודת שכרה בעצמו.

כבעבר אתה תמשיך לטבוע בקישקושים או בנסיון להעליב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=82049
פרופסור, קשקשנות לא תוציא אותך מהבור שכרית
צדק (יום שני, 14/08/2006 שעה 12:32)
בתשובה לדוד סיון

א. כל עוד לא הראית שכתוב ' היטלר דורש לרצוח יהודים...'
בכל מאמר ומאמר הטענה שלך שהיטלר רצה לרצוח יהודים היא קשקוש.

ב. ליצן. הדוגמה שלי מקלה עליך.
והיא עזרה בתחום העברית בה אתה מתקשה במיוחד.

ג. כל מה שאני מסיק מהמאמר הוא עובדה.
כאשר דרוין אומר שהוא ראה דג בים.
אני מסיק שהיו שם מים.........LOL
עובדה או לא עובדה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=82059
צדק לא יעזור לך
דוד סיון (יום שני, 14/08/2006 שעה 13:49)
בתשובה לצדק

העובדה העיקרית לא השתנתה (כבר 10 ימים):
עדין לא הראית שההצהרה שלך, צדק, 'הדארויניזם טוען שהאדם הוא רק חומר' (תגובה 81584), נכונה.
העובדה החשובה השניה: גם הדוגמאות שלך הן לא רלוונטיות גם בגלל ניסוחן.
העובדה החשובה השלישית: אינך מגלה הבנה שאלו העובדות החשובות.

כינויים והתייחסות אישית לא ישנו את העובדות הללו עד אז הדיון שהחל בהערה שלי (http://www.faz.co.il/thread?rep=81644), יישאר תקוע.

לכן עד שתגלה הבנה ... היה שלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=82070
צדק תמיד עוזר
צדק (יום שני, 14/08/2006 שעה 15:19)
בתשובה לדוד סיון

עדיין לא הראית שההצהרה שלך ''בים יש מים'' היא נכונה.
תביא ציטוט מדויק של דארוין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=82085
עכשיו צדק חזר לעסוק בשקר ובהשמצה
דוד סיון (יום שני, 14/08/2006 שעה 21:39)
בתשובה לצדק


http://www.faz.co.il/thread?rep=82012
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום שני, 14/08/2006 שעה 5:16)
בתשובה לצדק

לא דובר שם על שום החלטה של אטומים, של חיות או של אלוהים.

הבאתי לך מאמר. מדוע שוב אתה צריך לומר שזו „עובדה” שדארווין התנגד לתיאוריית הבריאה? הבא את הציטוט המתאים מהמאמר.

אחרי שתביא את מראה המקום הזה תוכל להתרכז בנסיון להראות שדארווין חשב שהעולם נוצר במקרה.

אתה, כמובן, יכול לטעון שמקריות ובריאה הן האופציות היחידות, אבל זו תהיה התאוריה שלך, לא של דארווין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=82027
במדע טהור הסיפור שונה
צדק (יום שני, 14/08/2006 שעה 9:10)
בתשובה ליובל רבינוביץ

''Seeing that a few members of such water-breathing classes as the Crustacea and Mollusca are adapted to live on the land''

ציטוט שכבר הבאתי המצביע על חיות שמחליטות,
אטומים שמחליטים.

----
It is so easy to hide our ignorance under such expressions as the `plan of creation,' `unity of design,' &c., and to think that we give an explanation when we only restate a fact.

התנגדות לתיאורית הבריאה.

הציטוט מיותר לחלוטין,
כאשר כל דבריו מצביעים על טבעיות לכאורה.

ברור שדארוין חשב שהעולם נוצר במקרה, טענה מצחיקה.
מי שאינו מאמין בבריאה, מאמין במקריות.
אין עוד אפשרויות !!

http://www.faz.co.il/thread?rep=82095
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום שני, 14/08/2006 שעה 22:41)
בתשובה לצדק

בוא נטפל בציטוטים אחד-אחד, כדי שתוכל להתרכז. הנה תרגום של הציטוט הראשון:

„... רק בעלי חיים מעטים מהמחלקות נושמות המים כמו הרכיכות והסרטניים מותאמים לחיי יבשה”.

איפה ראית במשפט הזה שמישהו החליט על משהו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81914
במדע טהור הסיפור שונה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 11/08/2006 שעה 21:34)
בתשובה לצדק

הנה הוא בכל הדרו, המאמר המקורי של צ'ארלס דארווין ואלפרד ראסל וואלאס בפני החברה הלינאנית של לונדון. הוא מוקדם יותר מהספר „מוצא המינים” וזהו הפרסום המסודר הראשון של תורת האבולוציה. המאמר הוגש לחברה הלינאנית בשנת 1858: http://www.linnean.org/index.php?id=54

http://www.faz.co.il/thread?rep=81538
הדרויניזם מוביל לנאציזם
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 6:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אני מתפלא עליך תגובה כזו חריפה ועל מה? על שיהודי אומר ליהודי ''תדבוק בתורת אביך''?

מה קרה לך ד''ר? מה התורה מגבילה את המחשבה?
תראה עד לאן היגענו במדינה הציונית שלך שבה יהודי תוקף את חברו ושכנו היהודי על דברים של מה בכך. אבכי עליך בכי.

הרי יש רבים מאיתנו יהודים יראי שמיים והם גם פרופסורים ומדענים שלא לדבר מהנדסים אזרחיים שלמדו בבית הספר מהמתקדמים בעולם המערבי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81594
האאוגניקה אינה תורה מדעית
א. פרקש (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 18:33)
בתשובה לרמי נוי

האם 'שיטה', ככל שיטה, אינה ניתנת להפרכה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81299
גם בין דארויניזם למדע אין שום קשר
צדק (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 1:42)
בתשובה לישראל בר-ניר

כך ששניהם בנויים על אותו עיקרון.
תיאוריות הזויות בלבד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81305
הקשר בין דארויניזם למדע
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 3:22)
בתשובה לצדק

המכנה המשותף בין דארוויניזם, מדע ויהדות הוא שאינך מבין באף אחד מהתחומים האלה.

אבל זה קשר חלש מכדי לבסס עליו תיאוריה סדורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81306
הנאציזם?
יעקב ברלינ ר (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 3:25)
בתשובה לישראל בר-ניר

לא דרווניזם, לא מדע ולא אלוהים. הנאציזם הוא פשוט מוטאציה פראית של הציונות. כשהלאומיות הופכת ללאומנות, הקצה שלה מוביל לנאציזם. לא במקרה טבע פרופסור ליבוביץ המנוח את המונח יודונאצים. ישראל מלאה מהם, וגם באתר זה יש להם למרבה הצער יצוג נכבד. לא מכבר פורסמה עבודה אקדמית באוניברסיטת תל-אביב שבדקה פרסומים בישוב היהודי בארץ ישראל בשנות ה-‏30 וה-‏40 של המאה הקודמת, ממנה אנו למדים כי האידאל הציוני בדבר היהודי החדש, דומה מאד, למעשה זהה, לאידיאל הארי של הנאצים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81315
היי הֶר ברלינ ר
א. פרקש (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 7:05)
בתשובה ליעקב ברלינ ר

תמיד טענתי שבסוציאליזמוס יש משהו נאציסטי (-: כי בסוף כל האידיאלים האלה נשפכים לאותו בור ביוב של ההיסטוריה.

אף שלא שמעתי על העבודה האקדמאית באוניברסית תל אביב הציונית לא אתפלא אם אתה לא משקר ואכן היא קיימת. אבל כמו שנוכחנו לדעת, לא תמיד עבודות אקדמאיות מכילות אמת או הגיון הרלוונטיים למחקר האקדמאי או לאפליקציות שלו בחיי היום יום. שהרי כל מי שרוצה להיות ד''ר חנוּן (הקירבה הפונטית לד''ר חנין מקרית בלבד) בסופו של יום חייב לכתוב שקרים על טנטורה.

בכל מקרה אודה לך אם תביא לינק ל''עבודה אקדמית באוניברסיטת תל-אביב'' כדי שתעמוד בביקורת התבונה הטהורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81297
פרקש תסלח לי - דברי הבל
א. פרקש (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 1:05)
בתשובה לרמי נוי

לפחות דיברי הבל ולא דיברי קין כשלך....

וברצינות, צר לי לאכזבך, ולו רק משום שאינך מכיר את המכנה המשותף ההיסטורי והאידיאולוגי שמונח בבסיס 'אשמתי' את האסלאם הקיצוני ולכן מתקפתך מיותרת בהחלט.

קודם כל איננו מדברים על פונדמנטליזם אסלאמי, אלא על אסלאם קיצוני. כמו שאינך יכול לומר שכל החרדים מתנגדים לציונות. רק החלק הגדול של נטורי קרתא מתנגד לקיום מדינת ישראל, ואין כל סיבה שנתייחס לכל החרדים כמקשה אחת. כך גם לגבי העולם המוסלמי.

אנחנו מדברים על אסלאם קיצוני, שברובו הוא מה שמכונה ''פונדמנטליסטי'', אבל לא רק פונדמנטליסטי. ישנם הרבה אינטלקטואלים, לכאורה חילוניים (אם כי המונח הזה לא ממש קיים בתרבות האסלאם) ובודאי מעורים בחיי המערב, שגם הם שונאים את ישראל ורואים בה גוף זר באומה הערבית. http://www.intelligence.org.il/sp/as2_04/as_hp.htm .

מעבר לכך לא טענתי שנאציזם וקיצוניות אסלאמים זהים במאה אחוז, כי הם היו אז כאחד. ואני טענתי שהם אחד לצד אחד, ומכאן שבכל מקרה אין זהותם שווה, אלא רק דומה וחופפת בחלקה.

הנאציזם אכן היה תורה ''מדעית'' מבוססת על דארוויניזם וטענה כי הגרמנים הם גזע עליון. אבל לא רק זה. אני משער שגם ללא תורת דארווין היו מוצאים האנטישמים הקשים סימוכין אחרים לדעתם. מעבר לכך הנאציזם היה דת בפני עצמה עם כל המאפיינים של דת (אלוהים-אדם, תפילות-שירים וסיפורת, בתי מקדש-בתי התנועה, טקסים, הדלקת לפידים, מצעדי חג,משמעת עצמית מתוך אמונה בצדק עליון וכו') . והנאציזם היה אנטי דתי כלפי דתות אחרות. זה הפרדוכס הגדול. שאמונה אינה נעלמת עם המרד בדתות הקיימות, אלא מולידה אמונות חדשות, לכאורה חילוניות, כקומוניזם, הנאציזם והדאיזם (''דת ההגיון'').

אכן, 'הפונדמנטליזם' (הקיצוניות) האיסלאמי כופר בכל תרבות המערב, הוא מבוסס על אמונה קנאית באל של אומת האיסלאם ובהשמדת הכופרים באל. בדיוק כמו שהנאציזם כפר גם הוא בתרבויות המערב השונות ורצה להפוך את אירופה לארץ ה'גזע הלבן'. הגם שהסיבות ינקו ממקורות אמונה שונים, ואפי הארגון והשלטון שונים, הדרך היתה/הינה דומה. כלומר מימוש בכוח של אמונת האידיאולוגיה, הפגאנית מצד אחד והאלוהית מצד שני.

נשיא איראן לא מדבר על השמדת ישראל אלא על השמדת ה''יישות הציונית'' כי הוא אינו מכיר בקיום ישראל. אבל דווקא התבטאות זו מעמידה אותו קרוב יותר לנאציזם, שכן גם הם לא התנגדו לקיום ישראל (שעוד לא היתה קיימת אז לצערינו) אלא התנגד רק לקיום היהודים (כאידיאולוגיה) אבל בדרך למימוש אותה אידיאולוגיה היו 6 שנים מכריעות (תקופת ''בין המיצרים'' 1933-1939) בהם הוא נתן ליהודים לברוח ואפילו הבריח כמה, אבל מדינות העולם לא רצו בהם. רק מעטים הגיעו ארצה או לאמריקה. כפי שהסברתי כאן http://www.faz.co.il/thread?rep=81222 . להיות היום ''אנטי ציוני'' זה כמו להיות אנטישמי לפני ובמלחמת העולם השניה.

וכי לא ברור שגם יהודי איראן יושבים בתקופת ''בין המיצרים'' שלפני הגשמת החלום האסלאמי? וכי למה יונח ליהודי איראן לחיות באיראן כשמדינתם חותרת לסלק (לפי פרשנות מקילה של ספירו או להשמיד לפי פרשנות ריאלית) את היהודים מיתר מדינות המזה''ת?
זו תמימות להסתכל על העניין הזה בדרך החלקית והמקילה שאתה הצגת. כאילו גם העניין של לסלק את היהודים מישראל הוא שולי וזניח.....

ההשוואה שעשיתי מועילה ביותר כדי שנכיר נכון את האוייב. אינך יכול להילחם נגד מישהו שאינך מבינו היטב וכדי להבינו צריך להכירו ולנבור במקורותיו. אינני ''מדביק'' בהם תווית אלא אני קורה את התוויות שהם הדביקו על עצמם.

מעבר לכך ישנה אידיאולוגיה די מקיפה של חיבור בין הנאציזם המקורי לבין ארגונים מוסלמיים שונים. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1999773,00.h... ההתחלה מתחילה בשם ''הגזע הארי'', ארי, במובן שמוצא ה''גזע הלבן'' לפי תיאוריית הגזע היא באדם ההינדו-אירופאי, במולדת ה- Aryan היא איראן. מעבר לכך היה שת''פ בין ארגוני טרור ומהפיכה מוסלמיים מפלשתינה-א''י http://www.faz.co.il/thread?rep=77960 , http://www.faz.co.il/thread?rep=80498 , מצרים, תורכיה, עיראק, סוריה (גם דרך ממשל וישי) ולוב (דרך הפאשיסטים האיטלקים) עם התנועה הנאצית הגרמנית משנות ה-‏30 ועד סוף המלחמה ובין מבוקשים נאצים אחרי המלחמה שמצאו מקלט מדיני במצרים וסוריה. יש חיבור הדוק בין האידיאולוגיות של הפתח, החמאס והאיראנים לבין המקורות הנאציים של תחילת המאה ה-‏20. אבל החיבור הזה אינו מסתיים באסלאם הקיצוני כמו שאמרתי, אלא מצא לו שלוחות לשכבת האינטלקטואלים. באיראן ישנו חיבור נוסף, בין מדינת טרור הדוגלת בהשמדת ה''ישות הציונית'' (וצד לי אם למישהו זה נשמע פעוט מחיסול יהודים) לבין מאמציה להתחמש בנשק להשמדה המונית. http://www.faz.co.il/thread?rep=76743 .

אמירתך זו פשוט לא נהירה לי: ''יתכן שקשה לך לראות בדת משהו שטני, ולכן אתה מחפש תוויות אחרות.'' ואינני יודע מהן מקורותיך לאמירה זו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81309
פרקש תסלח לי - דברי הבל
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 3:48)
בתשובה לא. פרקש

היטלר טען שהשמדת היהודים היא רצון האל. ראה גם התייחסות לספר בשם „הרייך הקדוש” מאת ריצ'ארד סטייגמן: http://atheism.about.com/b/a/234652.htm .

http://www.faz.co.il/thread?rep=81314
פרקש תסלח לי - דברי הבל
א. פרקש (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 6:54)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אכן זה מה שאמרתי ש''הנאציזם היה דת בפני עצמה עם כל המאפיינים של דת'' ושהיטלר 'התנגד לקיום היהודים' מתוך עקרונות אותה דת. אבל בין הזמן שנכתב ''מיין קאמפף''בשנות ה-‏20 והנאציזם עלה לשלטון ב-‏1933 ועד לתחילת מלחמת העולם השניה 1939-40 היה חלון זמן שהיטלר לא יכול היה לממש את רצונו או שהעדיף להיפטר מיהודים ע''י הכבדת היד עליהם, איומים והתעמרות. ורק מעט מאוד יהודים הצליחו לעזוב את גרמניה באותו פרק זמן (מה שנקרא אצלנו ה''עליה החמישית''). ההשמדה החלה לאחר שהמלחמה החלה.

טענתי שאפשר לפרש את התנהגות איראן באופן דומה. הם כותבים ומדברים על ''השמדת הישות הציונית'', וכרגע הם נמצאים שזמן הביניים עד אשר תהיה להם יכולת צבאית לממש אותה. בשלב הביניים מעודד ההיטלר האיראני (הארי) את הגירת היהודים מישראל.

מודל דומה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81175
הבו גודל וכבוד לעיתונאי ישראל
א. פרקש (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 23:02)

אין ספק שיש לתתכבוד לאלה שהחליטו לשים פס על ''מפדרציית העיתונאים הבינלאומית''. נקווה שעיתונאי ישראל יגלגלו מהלכים לפרישת ארגונים ועיתונאים נוספים ואולי להקים ארגון מקביל, הוגן, אמין ומוסרי יותר.

אל ''מנאר'' היא תחנה המשרתת ארגון טרור וכשכזה הוא חלק מהמטרות הלגיטימיות לתקיפה. ללבנון יש תחנות לאומיות וסקטורליות אחרות, והן יכולות לשרת את מטרות המדינה בצורה טובה והוגנת.

אל ''מנאר'' היא תחנה שמעבירה בזמן אמיתי הודעות מהצעיות, מודיעין חשוב ולכן היא מהווה מרכיב בכוח הלחימה של ארגון הטרור. ומכאן שהצבא הפועל מולו רשאי לפגוע ביכולת זו. למה הדבר דומה? שאם לחזבאללה היתה יכולת לפגוע בגל''צ ובגלגל''ץ במינימום הפגיעה הסביבתית, מטרות אלה היו ראויות מבחינת החוק. זאת במידה והחזבאללה היה נלחם רק נגד צה''ל. אבל הוא לא, הוא נלחם נגד כל יהודי ויהודי ומי שבינהם (קורבנות ערביםתמימים שזכו להקדש נאסראללה ודרגת ''שאהיד'', בניגוד לרצונם).

אבל ספירו כדרכו להסיט את הויכוח מליבתו הולך ומרחיק לטענות '' חשש לחופש העיתונות, דווקא מצד מדינה דמוקרטית כישראל'' וכו'. מה בין זה לזה?

אם היינו יכולים אז, אז בטח היינו מפציצים את ה''דר שטירמר'' ואת רדיו של גרמניה הנאצית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81257
משהו קטן לשבת (נא לא לקחת ברצינות)
סתם אחד (יום שישי, 28/07/2006 שעה 18:28)

מה לעשות כאשר אתה נקלע לתוך שיחה, בה אחד מיפי הנפש התורניים, בדברו על מתקפות טרור, אינו מאמין שיש צורך בתגובה נמרצת כנקמה?

1- כנס לשיחה ותשאל האם התגובה צבאית מקובלת עליו.

2- כאשר יגיד ''לא'', שאל ''למה לא?''

3- חכה עד שיאמר משהו בנוסח ''..מכיוון שהדבר יגרום למותם של חפים מפשע נוספים, שזה דבר נורא.. ויביא לאלימות נוספת
ולהסלמה..''

4- כאשר יגיע למחצית המשפט - הכה בו בכוח בפניו.

5- כאשר תראה שהוא מנסה להחזיר מכה, תעיר את תשומת ליבו, והסבר לו שזו תהיה שגיאה גסה מצידו, וזה מנוגד לערכים שלו שירביץ חזרה, כי הדבר עלול להביא להסלמה ואלימות נוספת.

6- חכה עד שיסכים לטיעון זה, והסכים לא לבצע אלימות נוספת.

7- הכה בו שנית, הפעם ביתר שאת.

8- חזור על השלבים 5-8 עד אשר יבין שלפעמים צריך להכות בחזרה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81580
גם זה שמאל - אבל קצת יותר מפוקח
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 4:59)


http://www.faz.co.il/thread?rep=81595
גם זה שמאל - אבל קצת יותר מפוקח
א. פרקש (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 18:35)
בתשובה לישראל בר-ניר

מה בדיוק אתה רוצה לרמוז?

http://www.faz.co.il/thread?rep=81603
גם זה שמאל - אבל קצת יותר מפוקח
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 02/08/2006 שעה 22:40)
בתשובה לא. פרקש

שגם בשמאל יש אנשים שסו''ס מתחילים להכיר במציאות. זה לקח הרבה זמן, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. זאת שאלה טובה למה זה לקח כל כך הרבה זמן ומה זה אומר עליהם, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=81843
עוד ד''ש מהשמאל
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 09/08/2006 שעה 18:24)

אף אחד לא ילמד אותי מה זאת אהבת הארץ,
אך ליתר ביטחון כבר הוצאתי דרכון גרמני.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.