פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_4070

אהרון ברק – פרישה הנושאת עימה אות קלון
גדעון ספירו (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 7:00)


אהרון ברק – פרישה הנושאת עימה אות קלון

גדעון ספירו



פורסם באתר ''יש גבול'' במדור עמוד הקלון המוקדש כל חודש לאישיות אחרת. איש הקלון של חודש ינואר הוא אהרן ברק.
ככל שהתקרב מועד פרישתו של אהרן ברק מתפקיד נשיא בית המשפט העליון, הלכו והתרבו טקסי הפרידה מהאיש, ובכולם הורעפו עליו דברי קילוסין שלא אחת גבלו בפולחן אישיות. השיא היה בטקס החגיגי בכנסת בהשתתפות כל המי ומי במדינה שם נפרד ברק מתפקידו בנאום חגיגי ודורית ביניש הושבעה כנשיאה החדשה של בית המשפט העליון.אהרון ברק
מה לא נאמר עליו? שהוא גאון המשפט, שלא היה ולא יהיה עוד איש כברק (דורית ביניש בנאום ההכתרה), שהוא שומר הסף של הדמוקרטיה הישראלית, מגן שלטון החוק, ליברל, איש זכויות האדם, פילוסוף המשפט, ועוד ועוד. באחת, בדומה לאמרה על הרמב''ם ''ממשה עד משה לא קם כמשה'' כך ברק, ''מאהרן עד אהרן לא קם כאהרן''.
האזנתי וקראתי את כל המחמאות, ושפשתי את עיניי: הזהו ברק שאני מכיר? שהרי יחד עם חבריי אנו נאבקים שנים רבות למען זכויות אדם ודמוקרטיה, ואיכשהו, לא זו בלבד שלא מצאנו את ברק לצידנו, אלא בדרך פלא הוא כמעט תמיד ניצב מולנו ונגדנו.
אין ספק, ברק הצליח ליצור סביבו הילה של איש זכויות אדם, שחרגה מתחומי ישראל. זו הצלחה תעמולתית אדירה שמעטים כמוה בתולדות האנושות, בעיקר אם לוקחים בחשבון שברק הוא במידה רבה המעצב והמגבה המשפטי של שלטון הפרת זכויות האדם בשטחים הכבושים.

אילו הייתה ישראל ממשיכה להתקיים בגבולות הקו הירוק, ניתן היה למצוא אצל ברק ניצוצות של ליברליזם, זכויות אדם ודמוקרטיה, הגם במינונים מחושבים היטב, אולם 40 שנות כיבוש שהפכו את ישראל למעצמה קולוניאלית השולטת על עם אחר ומבצעת פשעי מלחמה לרוב, הטביעו את חותמם האפל על אופייה של המדינה ובתוכה מערכת המשפט שלה. בעניין זה יש לברק מניית בכורה.

ברק הוא המצביא המשפטי שנתן כמעט לכל עוולה של הכיבוש הכשר חוקי ומשפטי. הוא הוביל את מערכת המשפט להיות השפחה החרופה של המערכת הביטחונית, יהיו אלה הצבא, השב''כ, המוסד או המתנחלים, מה שקרוי בשפה הרשמית ''כוחות הביטחון''.
הוא גיבה ירי על אוכלוסיה אזרחית, נתן הכשר להפקעת קרקעות, להריסת הבתים ושאר שיטות של ענישה קולקטיבית, להתנחלויות, למעצרים מינהליים, לחומת האפרטהייד, לעיוותי מערכת משפט הצבאית בשטחים הכבושים, לעינויים, (כן, על אף פסק הדין שהתקבל לכאורה נגד עינויים, הוא הותיר פתח רחב להמשכם בדמות ''הגנת הצורך'', והם אכן נמשכים בכל עוזם עד היום), והגרנד פינאלה היה בפסק הדין האחרון בו הנפיק תווית כשרות למדיניות הוצאה להורג לא משפט.

לברק היה כישרון מיוחד לעטוף את פסקי הדין הקשים ביותר מבחינת הפגיעה בזכויות אדם, במלל מתקתק בדבר המחוייבות לזכויות אדם ודמוקרטיה. מההיבט הזה ברק היה אמן השפה האורווליאנית ופסקי הדין שלו רוויים בה. הקו אותו מבקש ברק להנחיל בפסקי הדין, שעובר כחוט השני בדרכו המשפטית, הוא, ''האיזון''. ברק בספריו, בפסקי הדין, בנאומיו, חוזר תמיד על כך שצריך ''לאזן בין הדמוקרטיה וזכויות אדם לבין צרכי הביטחון''. ובדרך פלא, כאשר זכויות הפלסטינים בשטחים הכבושים מתנגשות לכאורה לפי ברק בביטחון, גוברת כמעט תמיד המחויבות למה שקרוי ''ביטחון''. בהנהגת ברק הועמק הנוהג המשפטי הפסול של שמיעת אנשי שב''כ, משטרה וצבא במעמד צד אחד, כך שהנתבעים ועורכי דינם נשארים בערפל מידע ולא יכולים לבצע חקירה נגדית. אין עציר מינהלי שיכול לתקוף את שיקולי המעצר של השב''כ, כי הוא לא יודע מה הם. אנשים חזרו ונעצרו לתקופות של חצי שנה שהצטברו לשנים, כאשר בכל שישה חודשים מתקיים הטקס של עיון חוזר, שעיקרו מידע הנמסר לשופטים ''במעמד צד אחד'' והמעצר כמובן מאושר. גם כאשר מדובר במי שכבר סיים את תקופת מעצרו, כמו אסיר המצפון מרדכי ואנונו, הוא עדיין נתון להגבלות שאת הנימוקים להן אינו יודע כי הכל נעשה בלשכות הסגורות של השופטים במעמד צד אחד.

ברק הוא שותף מרכזי בהטמעת שפת הכיבוש בשיח הישראלי. ישראל אינה מעצמה כובשת שנוקטת בשיטות של טרור מדינה, אלא ''נלחמת בטרור''; הפלסטינים המתנגדים לכיבוש ונאבקים על שיחרורם מעולו הם ''טרוריסטים''; חומת האפרטהייד היא ''גדר ביטחון למניעת טרור''; כאשר ''הגדר'' חוצה את העיירה אל-ראם הסמוכה לירושלים, מפרידה בין משפחות, בין ילדים לבית ספרם, בין חולים לרופאים ובתי חולים, בין עובדים למקומות עבודתם, באחת – הופכת את חייהם לגיהינום, הרי מדובר ב''פגיעה מידתית'', חלק מהלקסיקון שברק איזרח ומקל על עיכול הפשע והרשע; ההתנחלויות אינן פשע מלחמה (בניגוד לאמנות ג'נבה ורומא) והמתנחלים אינם פושעי מלחמה או למצער שודדי קרקעות של עם שכן, אלא מדובר ''בישובים ואזרחים ישראלים שחובת המדינה להגן עליהם''; כאשר מדובר בעצירים מינהליים, מעצרם נועד תמיד למען ''ביטחון הציבור''.
כל העוולות האלה, שהם חלק מהתוקפנות הישראלית כלפיי העם הפלסטיני, נועדו כמובן למען ביטחון ישראל, והם נעשים במסגרת ''דמוקרטיה מתגוננת'', עוד ביטוי אורווליאני שברק עושה בו שימוש מניפולטיבי בפסק דינו המצדיק הוצאות להורג ללא משפט. לא הפלסטינים מתגוננים מפי הכיבוש הישראלי, אלא ישראל היא ''דמוקרטיה מתגוננת''.

פרשנים רבים של ברק מייחסים חשיבות רבה ל''מהפכה החוקתית'' עליה הכריז עם קבלת שני חוקי היסוד ב-‏1992 ''כבוד האדם וחירותו'' ו''חופש העיסוק''. ואכן, ככל שמדובר באזרחי ישראל, ובעיקר היהודים שבהם, היו לחוקי היסוד השפעה מסוימת בפסיקות בית המשפט העליון, אולם ככל שמדובר בשטחים הכבושים ובזכויות האדם של הפלסטינים, אין זכר לכבוד האדם, ולחופש העיסוק. פסיקות הדיכוי לפני קבלת חוקי היסוד לא היו שונות במהותן מפסיקות הדיכוי לאחר קבלת החוקים.
לדוגמא אקח את בג''צ 72/86 שפסק דינו ניתן במרץ 1986 בטרם חוקי יסוד ובטרם אינתיפאדה. מדובר בשלושה בעלי חנויות בבית הדסה בחברון, שעתרו נגד כוחות הכיבוש לאחר שהצרו את יכולתם להתפרנס בגין גדרות שהוקמו ובדיקות מעיקות שכל פלסטיני היה צריך לעבור על ידי חיילי הכיבוש בטרם נכנס לאזור החנויות.
השלושה טענו כי הדבר נועד ליבש אותם, להכריחם לעזוב את המקום במסגרת מגמה לייהד את החנויות. העותרים הציעו דרכים חלופיות שגם יאפשרו הגנה על המתנחלים וגם לא יפגעו בפרנסתם (למשל הפיכת הרחוב למדרחוב).
נציג הפרקליטות שייצג את ''המפקד הצבאי לאזור יהודה ושומרון'' ואת ''המפקד הצבאי לאזור חברון'' (המשיבים) טען כי אין מנוס מגידור החנויות שנועד להגנה על חיי ''המתיישבים''.

אהרן ברק היה בהרכב השופטים (יחד עם סגנית הנשיא מרים בן פורת ומנחם אלון) וכתב את פסק הדין. שני עמיתיו הצטרפו בשיטת ''אני מסכים''. הוא היה בתחילת דרכו כשופט בעליון, עוד לא נשיא. ברק דחה את טענות העותרים וקבע ''כי אין ספק שלמשיבים סמכות לנקוט באמצעים הדרושים להגנה על חיי המתיישבים בבית הדסה. בוודאי שסמכות זו נתונה בכל הנוגע לאותם מתיישבים המהווים חלק מכוחות צה'ל''. (הסימביוזה המוכרת בין ''מתיישבים'' לבין ''כוחות צה'ל'' – ג.ס.). הוא קבע ''שאמנם האמצעים שננקטו פוגעים בפרנסתם של העותרים אך בעיקרו של דבר זכויותיהם נשמרות'' (דבר והיפוכו –ג.ס.) האמצעים הם ''כדין'' והם חלק ''מהאיזון הראוי שעשוי להשתנות''. ברק דחה את טענת הייהוד וקבע ''כי אין כל אחיזה לטענה כי המשיבים פעלו מתוך רצון 'לייהד' את החנויות''. וכדי להדגיש מי כאן בעל הבית, קנס ברק את העותרים ב-‏1,500 ש''ח ''שכר טרחת עורך דין'' שבוודאי סייעו למימון ההתנכלויות של צבא הכיבוש לעותרים, בשיטת ''התנכלת והרווחת''. מה שקרה ברבות השנים לבעלי החנויות אנו יודעים. הם נושלו מרכושם על ידי המתנחלים.
בפסק דין זה נטועה כל השיטה הברקית בדבר ''איזון'' שאינו מאוזן, שבאורח מופלא פועל לטובת הכיבוש והכובש . היא תופיע גם בהמשך, ביתר שאת בתקופת נשיאותו, עד לפסיקה האחרונה בדבר אישור ההוצאות להורג ללא משפט.

הכפפת מערכת המשפט לאינטרסים הצבאיים והמדיניים של ישראל לא החלה עם ברק. שמגר, קודמו של ברק בנשיאות בית המשפט ובעברו פרקליט צבאי ראשי, היה ממניחי היסודות של השיטה, אבל ברק שיכלל ופיתח אותה כמעט לשלמות.

מי שרוצה לתהות על המקורות מהם שאב ברק את השקפת עולמו המשפטית, ימצא מראי מקום רבים. בהופעותיו הציבוריות כמו בכתביו הוא לא מסתיר את היותו ציוני ואת דבקותו בהגדרת המדינה כ''יהודית ודמוקרטית''. הוא לא רואה סתירה בין שני המרכיבים, אף על פי שפסיקותיו הן מצבה לסתירה הטמונה בהגדרה זו.

מקום חשוב תופשת אצלו השואה. ברק הוא ניצול שואה, וכמו ישראלים רבים בצמרת המדינה הוא מבליט אותה כעילה לקיומו של צבא חזק. בהרצאה שנשא בכנס של לשכת עורכי הדין במאי 2002 דיבר על כך כי אין דבר יקר לו יותר מהמדינה, וכניצול שואה הוא מקנה לצבא חשיבות עליונה. ''מה הלקח שלמדתי? [מהשואה-ג.ס] חשיבותו של הצבא'' לאחר מכן הוא מוסיף במסגרת האיזון גם את ''החשיבות לאדם, לחירות ולכבוד''.
שוב אנו רואים כיצד השואה מנוצלת להצדקת פסיקות גזעניות נגד הפלסטינים (משני צדי הקו הירוק) שהרי ''האדם הכבוד והחירות'', שלכאורה ברק מייחס להם חשיבות עליונה, (וכאמור מנטרות אלו חוזרות בפסקיו, ספריו ונאומיו בכמויות אדירות) נמוגים עם חציית הקו הירוק לעבר מדינת האפרטהייד הישראלית ונשחקים בתוך הקו הירוק כאשר מדובר באזרחים ערבים ולעתים גם באנשי שמאל.

ברק הדגיש תמיד את היותה של ישראל מדינה דמוקרטית המתנהלת על פי חוק וכי בית המשפט הוא המפרש המוסמך של החוק. אשר על כן, לפי הפירוש של ברק את החוק, מעשי ישראל בשטחים הכבושים, הרג אלפי אזרחים פלסטינים, כולל נשים זקנים וקרוב לאלף ילדים, הריסת אלפי בתים של משפחות פלסטיניות שלא פשעו, הפקעת מאות אלפי דונמים, כריתת מטעים (במסגרת מה שקרוי ''חישוף''), טירטור והשפלה יומיומיים של מיליוני פלסטינים במחסומים, כל אלה, לפי גירסת ברק, תואמים את שלטון החוק הדמוקרטי. שוחר זכויות אדם לא יכול לקבל פרשנות כזו, ולדידו היא בלתי חוקית בעליל.
אם נשפוט את אהרן ברק לפי תוצאות פסיקותיו המגבות את הכיבוש והפרות זכויות האדם, הרי שלא למד את הלקח העיקרי מהשואה: שזכויות אדם הן אוניברסליות, חובקות כל מי שנברא בצלם, חוצות גבולות ועמים, כפי שנקבע בהצהרה העולמית בדבר זכויות האדם, (מסמך שהאו''ם קיבל ב-‏1948 כאחד הלקחים מהשואה).

הנזק שברק וחבריו השופטים גרמו לאופייה הדמוקרטי של החברה הישראלית, ולהתגברותם של הלכי רוח גזעניים, לאומניים, פונדמנטליסטים וטוטליטריים הוא לאין שיעור. וזאת בגין היוקרה ממנה נהנה בית המשפט. ישראלים רבים הולכים בהרגשה שזוועות הכיבוש הן ''חוקיות'' ו''לא כל כך נורא כמו שכמה שונאי ישראל טוענים'' שהרי בית המשפט העליון, שעל פי המוניטין שלו מאד רגיש לזכויות אדם, נתן לכך את ברכתו.

עוולות פסקי הדין של ברק שכוונו לשטחים הכבושים, לא נעצרו בקו הירוק. הן חוזרות אלינו כבומרנג, בצורה של אלימות גוברת בחברה הישראלית, ביריונות משטרתית, שוטרים ואנשי שב''כ רבים שקיבלו הכשרתם בשטחים הכבושים ונהגו שם באלימות ''ברשות ובסמכות'' ממשיכים בכך בתפקידים אחרים בתחומי ישראל הריבונית.

יש כמובן עוד היבטים לפעילותו של ברק בתחום המשפטי מקצועי (למשל: סוגיית משקלה של ההודאה בחקירה) ובתחום החברתי כלכלי. ברק בכמה פסיקות חשובות הגן על ההפרטה, על בעלי ההון, התנכל לשובתים וסרב לעתירה שביקשה מבית המשפט להגדיר את זכויות האדם בתחום החברתי-כלכלי.
ברשימה זו התמקדתי בתפקיד ההרסני של ברק בכל הקשור לכיבוש. היא בפירוש לא אוביקטיבית, ולא מאוזנת ומנסה להאיר צדדים שהפובליציסטיקה והשיח המשפטי הממוסדים ממעטים לחשוף.

קיימת מחלוקת בין המומחים האם שני חוקי יסוד דיים להצדיק מהפיכה חוקתית, אולם אם ניצמד אל מהפיכת ברק, יפים לה הדברים שכתב ג'ורג' אורוול בגב ספרו חוות החיות: מהפכה שסטתה מדרכה והתירוצים המצוינים שניתנו על כל צעד ושעל לסילופה ועיוותה של התורה המקורית.







http://www.faz.co.il/thread?rep=90692
מאמר מדהים. אתה איש אמיץ, גדעון.
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 17:47)

ישר כוח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90715
לזה ייקרא: ''הרצחתה וגם ירשתה'' ?
חזי (יום שני, 08/01/2007 שעה 8:15)

עוד פסק דין מטומטם של שופטת...

עד מתי ימשיכו לגזול את הגברים בבתי המשפט שלנו ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=90716
המקרה אינו קשור לגזילת גברים
צדק (יום שני, 08/01/2007 שעה 8:33)
בתשובה לחזי

ניתן לקשרו לכך רק ע''י פסיכולוגיה, פסיקה מתוך הרגל.

אך הנושא הוא עקרוני יותר. האם לרוצח יש זכות לרשת את הנרצח.
אם האשה היתה באמת חולת נפש ולא תכננה לזכות בירושתו של התינוק,
וזו הנקודה הבעיתית מבחינתי, והיא גם הנקודה החשובה ביותר,
הרי שמשהו מהרכוש מגיע לה.
לדעתי מעט ככל האפשר שיספיק לקיום בסיסי בלבד.
מסירת חצי מהרכוש לידי האשה תהיה בלתי מוסרית לחלוטין,
ותפתח פתח מסוכן לעבריניות נוספות שלא יצליחו להשיג את מבוקשן בדרך אחרת.

אסור לשכוח שחולה נפש איננו חולה 24 שעות ביממה,
רוב הזמן הוא אדם רגיל לחלוטין, חלקם חכמים מאד ומודעים היטב למצבם,
ויודעים היטב כי הם יכולים לנצל את מצבם לביצוע עבירות מבלי להיענש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90727
לזה ייקרא: ''הרצחתה וגם ירשתה'' ?
חזי (יום שני, 08/01/2007 שעה 12:26)
בתשובה לחזי

אגב,
(אני לא נוהג לקרוא בעיון דברי טמטום מסוג זה, אבל...)
ההגיון אומר כי מדובר בירושה של הבעל (האב), ולא ירושה של הילד.
האם לילד היה רכוש להוריש ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=90728
לזה ייקרא: ''הרצחתה וגם ירשתה'' ?
צדק (יום שני, 08/01/2007 שעה 12:41)
בתשובה לחזי

לילד יש רכוש באופן אוטומטי.
לדוגמה: אם האב נפטר.
האם מקבלת חצי מהירושה, ועוד חלק מהחצי השני, המחולק שווה בשווה בין האם לילדים.

לילדים יש תמיד חלק ברכוש ללא שום קשר לנסיבות.
זה היגיוני כי הם החלשים ביותר בסיפור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90736
לזה ייקרא: ''הרצחתה וגם ירשתה'' ?
חזי (יום שני, 08/01/2007 שעה 14:55)
בתשובה לצדק

זו טענתה שטותית,
אני מקוה שבבתי משפט בארץ הם לא עד כדי כך מטומטמים.

לילד אין ''רכוש'', בדיוק באותה מידה שלאדם שמצפה לירושה ''אין רכוש'' כל עוד לא קיבל ירושה בפועל.

לילד חי יש ''זכויות'' לפרנסו ע''י אימו וע''י אביו.
כאשר הילד נפטר, הוא לא ''מעביר'' את הזכות הזו ''בירושה'' לאף אחד.

אני לא משפטן שבקיא בחוק במדינת ישראל, אבל זה מה שהגיון פשוט אומר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90738
לזה ייקרא: ''הרצחתה וגם ירשתה'' ?
צדק (יום שני, 08/01/2007 שעה 15:25)
בתשובה לחזי

ברור שאין לו רכוש בפועל כאשר הוא קטין, וכאשר אין נסיבות הדורשות חלוקת רכוש.

הילד הנפטר איננו מעביר רכוש.
פטירתו משאירה חלק גדול יותר ליורשים החיים.
רק הניסוח שונה, מעשית אין הבדל.

הדוגמה שהבאתי היא דוגמה מעשית.
כך מחלקים רכוש בנסיבות שציינתי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90740
לזה ייקרא: ''הרצחתה וגם ירשתה'' ?
חזי (יום שני, 08/01/2007 שעה 16:45)
בתשובה לצדק

סתם ברבורים.
לא מדובר ''ביורשים חיים'' כי בשביל יורשים, צריך הבעל למות, והוא עדיין חי, לצער האישה...

אתה לא מבין בזה, אז אל תקשקש סתם...

http://www.faz.co.il/thread?rep=90760
פוליטיקאי ממולח
לוי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 7:51)
בתשובה לחזי

אהרון ברק הפך את מערכת המשפט הישראלית למפלגה פוליטית . הוא ניצל עד תום את התנוונות המערכת הפוליטית הישראלית . תקף אותה והיא , בגלל חוסר כושר הכרעה הפכה לסמרטוט ריצפה מלוכלך .
הוא כפה על מדינת ישראל חוקה משלו .
הוא פלפל וקשקש על זכויות האדם כאשר מטרתו האמיתית היתה כפית עמדה פוליטית על מדינת ישראל . התרגיל היה פשוט , להקשות ולמנוע ממדינת ישראל להגן על עצמה .
זכויות האדם של יהודים וערבים לא ענינו אותו ולא היוו שיקול בפסיקותיו .המגמה היתה דהלגיטימציה של מדינת ישראל והיהדות .
הוא הצליח בעקבות תרגילים מסריחים לסרס את שרי המשפטים כדי שיכנעו לתעלוליו . כך הקים את ערימת הזבל המהווה את בית המשפט העליון . מעל ערימת זבל זו קרא את קריאות הגבר שלו .
נחשפתי פה ושם לליקוקי הדינור אשר הענקו לו בלשון ארוכה . מסכן, הוא צריך לעבור ניתוח קשה כדי לחלץ מהרקטום שלו את הלשונות הרבים אשר נתקעו בתוכו .
לא יעבור זמן רב והאימה והפחד אשר הטיל על סביבותיו בעזרת אי אלו פרקליטים מגויסים יפוג ואז הכתרים אשר הותקנו על ראשו ינשרו לאשפתות .
ברוך דין אמת !!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=90764
כבר התחלתי בניקוי הרקבון
חזי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 14:23)
בתשובה ללוי

כפי שהזכרתי כאן לפני מספר ימים,

כבר שלחתי 120 פקסים ממוענים אישית לכל חברי ה=כנסת, באורך של שני עמודים כל אחד,
תחת הכותרת הענקית:

''זעקה גדולה ומרה לניקוי הרקבון בבית המשפט העליון''.

בפקסים ציינתי שני מקרים צורמים של עיוותי דין,
מצד בית המשפט העליון. כולל מספרי התיקים בבתי המשפט.

אם למישהו יש חומר בנושא זה,
אשמח לצרפו למחזורי מכתבים נוספים,
אשר אני מתכנן לשלוח לכל חברי הכנסת.

בשלב זה,
עדיין לא הפצתי את נוסח המכתבים לאמצעי התקשורת...

http://www.faz.co.il/thread?rep=90765
פוליטיקאי ממולח
יובב (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 14:44)
בתשובה ללוי

קראת אי פעם מתחילתו ועד סופו פסק דין שכתב ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=90767
פוליטיקאי ממולח
חזי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 15:27)
בתשובה ליובב

כפי שציינתי זאת במכתבים לחברי הכנסת:
הוא היה מצרף ''להרכב שופטים'' שופט אשר אוטומטית היה מצדד בדעתו,
ללא כל הנמקה
(אני משאיר לכם לעשות בדיקה קטנה, במי מדובר),
ובצורה זאת היה מקבל ''רוב'' של שנים נגד אחד לטובת דעתו, כלמר: החלטה ''בהרכב שופטים''.

''ההצגה'' הזו עבדה במשך הרבה שנים,
ועדיין לא נתקלתי במישהו שחשף זאת בציבור לפני המכתבים האחרונים ששלחתי לכל חברי הכנסת...

http://www.faz.co.il/thread?rep=90768
פוליטיקאי ממולח
יובב (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 16:43)
בתשובה לחזי

לא ענית לשאלתי

http://www.faz.co.il/thread?rep=90770
פוליטיקאי ממולח
חזי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 17:23)
בתשובה ליובב

כן קראתי.

בבקשה לעיון מחדש בערעור שהוא היה ''המוביל'' בו, כתבתי:

''האם כבוד השופט המהולל, אהרון ברק כתב את זה ? לא יתכן,
הרי....''

השופט ריבלין אשר דן בבקשתי לעיון נוסף, כתב:

רק בגלל ''דברי הבלע'' אילו, היה ראוי לדחות את הבקשה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=90775
קללת ההתכחשות לישוע המשיח
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:26)
בתשובה לחזי

דבר לא יעזור לכם עד אשר תקחו חלק בישוע, עם סורר. המשך תמשיכו ללכת לאבדון, לקללה הניצחית. רצונכם להמלט מאובדנכם תלוי רק בדבר אחד - לקחת חלק בישוע המשיח, ולחזור בכם מהתכחשותכם עזת המצח והפושעת לחסד האל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90783
''האחות אותליה'' אני יכול רק לרחם עליך
חזי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:24)
בתשובה להאחות אותליה

שטיפת המוח שעברת, לא משאירה בך מעט מחשבה עצמאית...

http://www.faz.co.il/thread?rep=90787
הרשע קיים בגלל אלה ההולכים בדרך השטן
האח עמנואל (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:36)
בתשובה לחזי

ודוחים את חסדי האדון ישוע המשיח. מתכחשים לאדון, לעצמם ולמציאות בכל עוצמת נואשותם המקוללת. ושופכים הם דם, טובעים בפשע, בטבח ובשחיתות (כמו בישראל) בשביל לשכוח ולהטביע את חרדתם הנוראה מהקללה הניצחית ועינויי הנצח. גורלם - אובדן הנשמה, גרוש מהאל, ויסורי תופת ניצחיים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90784
''האחות אותליה'' אני יכול רק לרחם עליך
חזי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:24)
בתשובה להאחות אותליה

שטיפת המוח שעברת, לא משאירה בך מעט מחשבה עצמאית...

http://www.faz.co.il/thread?rep=90812
להאחות אותליה מה שנותר להשיב אלה וואכבאר אלה אל עזים
סוריא (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 9:00)
בתשובה להאחות אותליה

אלה אלה איללה ומוחמד רסול אלה -האמיני לי מוחמד פי אלף טוב יותר מיושיע. אך האחד ויחיד מכולם הוא האלוהים ,

http://www.faz.co.il/thread?rep=90772
פוליטיקאי ממולח
לוי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:13)
בתשובה ליובב

כן , יותר מפסק דין אחד .
כמו כן קראתי את סיפרו ''שיקול דעת שיפוטי'' ומספר מאמרים שלו .
אדם מנוול ונבזה .
הוא השתמש בכלים הנבזיים ביותר כמו דחיות דיון למועדים שכבר לא היתה משמעות לפסק הדין . הוא בחר בהרכבים כאלה שהתוצאה האנטישמית היתה ברורה מראש .
הרס טוטאלית את האמון בבתי המשפט ובמערכת המשפטית בכללותה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=90790
[•] נתקלתי בקטע ישן של ראיון עם חוטר-ישי
חזי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 21:04)

[• הוסר קטע שהועתק]
לשעבר, יושב ראש לשכת עורכי הדין,
הוא אמר:
''
לאחר הפוגה של מספר שבועות שב הנושא ועלה בחודש נובמבר. הפעם היה זה עורך הדין דרור חוטר-ישי, יושב ראש לשכת עורכי הדין, שמצא עצמו בעין הסערה. וגם הפעם הוצת הגפרור על ידי יתד נאמן, אשר פרסם ריאיון ארוך עם חוטר-ישי שהתמקד בדעותיו על פעילותו של בית המשפט העליון. מבלי לנקוב בשמו של ברק,36 האשים חוטר-ישי את בית המשפט בהתעסקות כה רבה בפעילויות לא-ראויות עד שאינו מספיק למלא את חובותיו הבסיסיות כבית משפט. חוטר-ישי הבחין בין ''צדק'' ל''חוק'', בטענה כי:

בית משפט אסור לו... לעשות צדק. בית משפט צריך לעשות משפט... הדבר הכי מסוכן שיכול לקרות לבית משפט, זה ששופט יהיה חופשי לעשות כל מה שבדעתו וכל מה שנראה לו לפי השקפת עולמו כנכון וצודק.
כאן הקישור למאמר ארוך, מלפני עשר שנים:

http://www.faz.co.il/thread?rep=90791
נתקלתי בקטע חדש
לוי , האב , והבן (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 21:25)
בתשובה לחזי

ביניש ספרה לנו לאחרונה כמה קשה עובדים שופטי בית המשפט העליון-מגיעים לעליון 12000 תיקים לשנה . בית המשפט העליון האמריקאי דן ב-‏80 תיקים בשנה .
רבותי 12000 תיקים זו פיקציה הם לא קוראים את החומר אלא סתם מברברים .
הפרוטוקולים של משפט דרעי כללו 40000 עמודים . פסק הדין 916 עמודים . לא מאמין שהדיון בערעור היה עניני סתם הפליצו מה שהו והמשיכו לשלשל קטעי משפטים ''חכמים''.
ברק רצה לנהל את המדינה לכן החליט שלכל אחד יש ''מעמד''בכל נושא . האנטישמים והסמולנים הריחו לאן נושבת הרוח (אולי בעקבות רמזים שלו) והפכו אותו למנכל המדינה .
הרס החוק , הצדק , האמת , והאמינות .
חוטר ישי מתח ביקורת, אז כלבות הפרקליטות אשר אח''כ מונו לבית המשפט העליון הלבישו עליו תיק פיקטיבי. הוא יצא זכאי אך בינתיים השעה עצמו מהועדה למינוי שופטים .
סופר שחיתות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=90807
הסיפור הזה הועלה אחרי הגשת הטענות שלי כלפיה
חזי (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 6:17)
בתשובה ללוי , האב , והבן

לפני כשנתיים העליתי בעקבות ערעור על פסיקת פיצויים,
שהתנהל בבית המשפט העליון בפני השופטים: ברק, ביניש והלוי,
את הטענה כי למעשה מתחמק בית המשפט העליון מדיון בסעיפי ערעור שאינם נוחים לו,
והוא דן רק בסעיפים אשר ''מעניינים אותו''.
חזרתי שוב ושוב על טענות אילו, בנסיונות חוזרים ונשנים מצד בית המשפט העליון,
להפיל בקשות לעיון חוזר בפסק הדין.

לפני מספר שבועות,
מנהל בתי המשפט,
השופט משה גל,
נתן ראיון לעיתון הארץ, בו הוא יוצא ''ביוזמה'' להוריד מבית המשפט העליון את ''העומס''.
רק הוא שכח לציין כי זה כבר שנים שבית המשפט העליון הוריד מעצמו את ''העומס'',
וכי זה כבר שנים רבות שבית המשפט העליון אינו דן בכלל בסעיפי ערעור,
גם אם מדובר בערעור ראשוני (כלומר, שלא נדון קודם בשום ערכאה של בית משפט), אלא אם הוא ''מעוניין'' בכך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=90796
בחירה חופשית - אהבה קדושה וכמוסה
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 22:05)

בידיכם בחירה חופשית:

התכחשות וגרוש מהאל - וזעקתה הנוראה והנואשת עד כלות של הנשמה למעט, מעט מים חיים של חסד רך ונפלא שכבר לא יהיו עוד, לנצח נצחים. מריה, האם הטובה עד אין קצה, אם הרחמים, לא עוד תהיה בלבבך ותתן לך כוח לשאת בלילך הניצחי. רוח הקודש - אבדה לעולמי עולמים.

או אהבה, חסד ישוע, וגאולה אמיתית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90813
יא אחותי אותליה ביסמילה רחמן אל ראחים
סוריא (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 9:09)
בתשובה להאחות אותליה

האחד ויחיד מכולם הוא האלוהים ,

http://www.faz.co.il/thread?rep=90800
המגורשים מהתבונה ומחסד האל - חיזרו למציאות שהיתה תמיד שלכם
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 23:26)

אנשים, אתם עוסקים בשני דברים עיקריים: קשקוש ססמאות נימלצות (ראו מליצות אהרון ברק) ובפשיעה (ישירות, או נוטלים בה חלק פסיבי). לפעמים קשקוש המליצות הזה הוא פרוגרמטי כגון ''לכן רק סולדריות בין בני האדם ומנהל תקין ונקי יכולים לגרום לנו לבנות מדינה רצינית וראויה לדרות הבאים'', לעיתים קשקוש המליצות מחפה על פשעים, ולרוב, משקף חרדה או מניפולציה.

לכל אלה אפשר להגיד: בן אדם, אתה, אתם כולכם, מקשקשים. הרי אפילו בשעת כתיבת הססמאות הללו הרגשת חסר אונים לחולל משהו ממשי, לא כך? המדינה הזאת כולה מקשקשת, היה קשקוש, והיה עוד אחד - וכלום. אבוי לנו, נשארנו באותה מדמנה. אתם מנסים לטבע את חרדתכם הקשה, את תחושת אובדנכם (מלחמת לבנון השנייה, השחיתות חסרת התקדים הזאת, העושק הנורא מצד המדינה, שאינה אלא חבר מושחתים וגונבי כספים - ראו רשות המיסים). כבר הנביא ישעיהו אמר: כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים. הוא כוון בדיוק להיום, לרגע זה, כשפסע ביניכם ובין האובדן. רק השלמות הפנימית, אהבת האל האין סופית בליבכם, לקיחתכם חלק בדבר הנפלא הזה שאתם מתכחשים לו בכזו איוולת חרופה - וסובלים, סובלים ללא טעם, לכל אורך 2000 שנות ההתכחשות למלכות שמים המפכה כבר בלבבות, רק זאת יהווה את אותו מעיין נפלא של רוח הקודש האמיתית, שתתן לכם את היכולת לחשוב, לראות, לעשות, ליצור. אתם כרגע מגורשים מהתבונה. ונלחמים בכל כוחכם במציאות, באמת, בגרעין הוויתכם האמיתית. אינכם אלא עלה יבש ונידף. אנשים - חיזרו לחיים האמיתיים, הראויים לאדם, אלה שהוענקו לו בחסדי אהבת האל לבני האדם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=90814
אלה וואכבאר אלה אל עזים ביסמילה יא רמחן אל
סוריא (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 9:13)
בתשובה להאחות אותליה



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.