פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_4569

אין מנוחה לאנשי ציבור
ע. צופיה (שבת, 29/09/2007 שעה 14:00)


אין מנוחה לאנשי ציבור

ע. צופיה



המרדף בקניון רמת-אביב

ביום שישי, בחדשות ערוץ 2, בהנחיית העיתונאי המוערך (לפחות על ידי) אהרון ברנע, הוצג קטע קצר בו נראית עיתונאית צעירה עם צלם מאחוריה, בקניון רמת–אביב, רודפת אחר שר האוצר לשעבר, חה''כ אברהם הירשזון. איננו שומעים מה העיתונאית אומרת לו, אך אנו שומעים ואף רואים כיתוב על התמונה: ''תעופי''.
המערכת מציגה זאת כדוגמא להתנהגות אנשי ציבור בפומבי.

ואני שואל? האם אין לאנשי ציבור גם זמן פרטי לעצמם? לצרכיהם? אולי הלך מר הירשזון לקנות מתנה לנכדתו? האם בכל זמן ובכל מקום הוא (ואחרים) חשוף לטרדות העיתונאים?

נניח, מר ברנע, שכתובתך ומספר הטלפון שלך פורסם בציבור ואנשים מטלפנים או מתדפקים על דלתות ביתך בכל שעות היממה בכדי לשאול או להגיב על התכנית שהגשת.
נניח שאתה יושב עם משפחתך או עם חברים במסעדה וכל הזמן אנשים נגשים אליך ושואלים או מגיבים על דברים, הכיצד תרגיש?
ואולי צריך מישהו להטריד קצת את ''כוכבי'' התקשורת בכדי שיחושו על בשרם מה הם מעוללים לאחרים.

מאין נטלה לעצמה התקשורת את הזכות הזאת להטריד אנשים, שהיא מגדירה אותם כאנשי ציבור, בכל זמן ובכל מקום שהוא?
ניקח לדוגמה את עניין הלוויות של אנשים שמתו בנסיבות שונות. התקשורת רואה לעצמה זכות לבוא ולצלם לפני הלוויה, בעת הלוויה, לאחר הלוויה, לראיין אנשים שונים שהקשר שלהם לעניין רופף. היא אינה חושבת שהיא בכלל צריכה לבקש רשות מהמשפחה.

חבריה, זה לא שהם אשמים, זה שאנחנו פראיירים.
אני חושב שמר הירשזון היה צריך קודם ל''הפליק'' לעיתונאית סטירה טובה ורק אחר כך להגיד לה ''תעופי''.


האלוף התם

היה מעניין לקרוא את הראיון עם האלוף הפורש יאיר נווה, במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות.
אהבתי את השורשיות הציונית, ארץ-ישראלית שלו.
אהבתי את האבחנה הדקה והנכונה שעשה בין חטיבות החי''ר העממיות לבין יחידות העילית האליטיסטיות.
אהבתי את ההנחה הבסיסית והנכונה כי לכל דבר יש מחיר, גם לשקט בגבולות, גם בלבנון וגם בשדרות.

הוא איבחן נכון את המצב במבט למטה, אל השטח. אך טעה לחלוטין במבט למעלה אל האנשים שמעליו, החל מהרמטכ''ל ומטהו וכלה במנהיגי הציבור ביש''ע. בשעת המבחן אף אחד מהם לא היה לידו.
אין חידוש בתיאור התנהגות הציבור הדתי בכלל, וביש''ע בפרט כלפיו וכלפי משפחתו. חוו את זה גם אחרים (האלוף וויס, האלוף שטרן) .
סובלנות מעולם לא הייתה תכונה נפוצה בקרב היהדות והיהודים.

אהבתי את אבחנתו לגבי ההתנתקות (''מדיני'' מהתחלה עד הסוף) ואת אבחנתו לגבי מלחמת לבנון (הדרג המדיני אינו מוריד הנחיות טקטיות לשטח).
עכשיו הוא בהודו בונה בניינים להודים ורווחים לבוימלגרין מ''אזורים''.
ופה אני חייב לספר בדיחה עם זקן.

חקלאי מעמק יזרעאל נסע לטיול בהודו. כאשר חזר נשאל איך היה?
''אותו דבר כמו פה, בכל בוקר שורפים את ההודים המתים''.
יאיר נווה, אני אישית חושש שיום אחד תתעורר בהודו ותרגיש כמו בישראל. ההודים לא ירצו אותך יותר ומבוימלגרין לא תשמע יותר.







http://www.faz.co.il/thread?rep=104827
לא - אין מנוחה להם
דוד סיון (שבת, 29/09/2007 שעה 15:16)

להיות איש ציבור משמעותו שאין לו פרטיות בשטח ציבורי כמו קניון, איצטדיון וכו'. זה נכון כמובן גם לגביך ולגבי כל מי שהתקשורת לא מתעניינת בו כלל. מי שרוצה לנוח שישאר בביתו.

יחד עם זאת ראוי כל אדם שכבודו ישמר גם כאשר הוא נמצא ברשות הרבים. לפי התיאור שלך המרדף ברחבי קניון לא שמר על עיקרון זה ולכן לא היה ראוי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=104830
הוא כבר לא איש ציבור
עוזיהו הגלעדי (שבת, 29/09/2007 שעה 19:46)
בתשובה לדוד סיון

מעבר לזה את צודק

http://www.faz.co.il/thread?rep=104847
יאיר נווה מרוטש
גולדה (יום ראשון, 30/09/2007 שעה 11:56)

ירד מצריימה לאכול מסיר הבשר של הודו.אולי יצמחו לו צפורניים או כרבולת ואז הוא יוכל באמת לתקוף את כל העולם בחרבונו.כולם לא היו בסדר רק הוא מנטש (כלומר, לאשכנזים שבינכם: בן אדם)

http://www.faz.co.il/thread?rep=104938
יאיר נווה מרוטש
קלאוס פון מאוס (יום רביעי, 03/10/2007 שעה 6:26)
בתשובה לגולדה

אז מה?מותר לו
הוא כבר עשה את מה ששולחיו ציפו ממנו,
דפק את המתנחלים,ליקק לשרון ולכנף של המטוס,
קיבל משכורת טובה ורכבים צמודים,
ועכשיו נתנו לו לעשות שאנטי בהודו,
רק שלא יחזור לארץ ויגיד שכל גירוש היהודים
היה טעות אחת גדולה,אחרת לא נוכל עוד להאמין לו !!!!!!!!!!!!!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=104967
יאיר נווה מרוטש
אוברעמישיגענעפוץ (יום חמישי, 04/10/2007 שעה 11:43)
בתשובה לקלאוס פון מאוס

הפילדמרשל נווה אמנם הוריד מדים אבל ממשיך לחשוב כגנרל
והוא גם יורה לכל עבר כדי להרוג את אלה שהפריעו לו
להיות גנרל לתפארת


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.