אתאיסט ואגנוסטי – מי כופר טוב יותר? | |||||
גלעד זליבנסקי (שבת, 03/11/2007 שעה 13:40) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=106281 | |
אתה יודע מה משמעותה של ''להעריך אוייב''? | |
קלאוס פון מאוס (שבת, 03/11/2007 שעה 15:22) | |
להעריך את האוייב משמעותו להעריך את יכולותיו, כוונותיו ומעשיו כנגדנו ולא להעריך אותו דווקא כבן אדם. כי יש לנו הרבה אוייבים שהם אינם בני אדם. אנחנו צריכים לעשות הפרדה בין חומרה לתוכנה. עלינו להעריך את האוייב כ''חומרה'' - מעשיו, מחשבותיו, התנהגותו, התבטאויותיו. אבל בודאי אסור לנו להעריך את האוייב כ''תוכנה'', כמוסרי, כהתגלמותהאנושיות. כשמערבבים בין השניים, אנשים טובים מתדרדרים למחלת השמאלנות, הויתור, הריקוד על הגדר, הזילזול וכו' מתוך הריסת גדר ההפרדה שבין שני המונחים. המודיעין לעומת זאת מתמקד ב''חומרה'' שלו כדי להכיר היטב את האוייב. ואת ה''תוכנה'' הוא שומר ומגן עליה כדי שוירוס התעמולה המוסלמית לא ידבק ויהרוס את המערכות המוסריות של איש המודיעין, של הציוני, של בן האדם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106471 | |
אני מקבלת בשלמותם את כל הדברים שאמרת | |
יונה הנביאה (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 18:43) בתשובה לקלאוס פון מאוס | |
ורואה בשמאלנות אי הבנה בסיסית של משמעות הסכסוך בעיניים של הפלסטינים. השמאלנים מוליכים שולל את עצמם וגוררים את כולנו למפץ הגדול בתנאים הכי פחות טובים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106693 | |
אתה יודע מה משמעותה של ''להעריך אוייב''? | |
גלעד זליבנסקי (יום שישי, 09/11/2007 שעה 16:14) בתשובה לקלאוס פון מאוס | |
אני מניח שאני מבין את הכוונה שלך בהסתייגות מהערכת האוייב ובהבחנה בין תוכנה לחומרה במובן הזה, אבל לדעתי וגם לפי מה שאפשר להבין מכתבי ניטשה בתרגום של ד''ר ישראל אלדד, ההערכה של האוייב בכל המובנים אינה מפריעה למלחמה אלא דווקא מעדנת אותה לדרגה גבוהה יותר ובכך למעשה מעודדת אותה בדומה לפילוסופיה ולאומנות יפה. אם לא נתרחק מההקשר של ניטשה שאותו הבאתי, לא תהיה שום בעיה של ''התאהבות'' באוייב בגלל הזדהות וכדומה... מבחינה מוסרית ממילא מערכת הערכים של ניטשה שונה מזו שאתה מזדהה איתה בתגובה שלך... מוסר מוערך אצלו בצורה שונה מזו שמקובלת במסורת שלנו ושל הנוצרים, קצת יותר כמו האתיקה הפגאנית, אבל אנחנו לא צריכים להתעמק בזה לצורך ההקשר שלנו באתר הזה. מספיק יהיה לציין שברמת המודעות העצמית והערכית הגבוהה ביותר שבאה לידי ביטוי בהתפתחות אינדיבידואלית בריאה שמכירה בהתפתחות של אוייב מכובד, מדובר בשלמות רוחנית וקנאית מטבעה שלא תרצה ממילא להזדהות עם רעיונות או אנשים שמנוגדים לרוח שלה. השמאל לא יכול להסתמך על ניטשה בשום עמוד, אלא אם כן הוא מסלף אותו הופך אותו ל''פוסטמודרניסט'' מהמאה ה-19. ואגב בכרך השני של הרצון לעוצמה, ניטשה טוען שגם אם האדם העליון יפגוש אדם שמשתווה אליו, סביר שהם ירמו אחד את השני, כלומר יהפכו לאוייבים או לא יכירו זה את זה. אהבת האוייב שאתה מדבר אליה מאפיינת אישיות חלשה או מנוונת מאוד, אבל נכון שרוב אוכלוסיית העולם המערבי דומה לה יותר מאשר לניטשה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106301 | |
הרהור של רגע | |
אלכסנדר מאן (שבת, 03/11/2007 שעה 22:29) | |
אני אכן אגנוסטי לפי הגדרות אלה, שכן מעודי לא הייתי בעצם אתאיסט, ובכל זאת: יש בי אפילו כבוד מסויים לחידה ששמה אלוהים ולסוציאליזציה המתקשרת אליה, שכן הדבר הזה חשוב לתקופת הילדות והזקנה, ולרגעים הקשים בהם מחפש כל אדם מזור לנפשו. עקרונית, במידה והייתי מצוי בעולמות של אמונה, הרי שתפיסות עולם פוליתיאיסיות מדברות אליי יותר, אם כי אני בהחלט מבין את היחוד המונותיאיסטי שמבקש שלא להשתקע בחומר. לעיתים אני מוצא עצמי מעוניין להאמין בכוח עליון, אולם אני ממשיך בספקנותי – ואולי בשל כך מעודי לא חשתי כדאיסט. (ראה גם http://mann.blog.lab.co.il/story_107 ). אולי זוהי גם הסיבה שיש כה מעט אגנוסטיים ביחס לאלה המצהירים תמידית על האתיאיזם המצוי בהם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106408 | |
הרהור של רגע | |
זוהר בדשא (יום שני, 05/11/2007 שעה 20:54) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
יש לי סיפור ממלחמה : ברגע מסויים כאשר נחלצנו ממצב ביש כולנו בלי יוצא מהכלל חוץ ממני כמובן, הניחו תפילין לבקשתו של הדתי בפלוגה,שעבר מאחד לאחד בסבלנות עם התפלין וסידור התפילה, בפלוגה היה רוב מוחלט חילוני בני קיבוצים וכל מה שקשור בזה , ו כולם גם ברכו את ברכת הגומל, אני לא כי אז חשבתי שאם איני מאמין זו זילות וחוסר כנות לבקש נחמה ממנו למעלה, וחשבתי שזו התרסה גדולה אז כי מה פתאום אני מעז לותר על הכיף הנורמטיבי הזה של ולו שבריר רגע של מגע עם משהו מעבר לוילון. והיה משהו מנחם ויפה ברגע הזה של ההודיה שאפילו נראית כעיסקה חשאית שמראש מנסה להניח שהכל אפשרי. אבל אני לא בטוח שהיום הייתי מסרב, בכל זאת קצת התבגרתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106488 | |
הרהור של רגע וחצי | |
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 20:37) בתשובה לזוהר בדשא | |
אינני בא לשפוט אדם במצב של מלחמה, שכן במצב מסוג זה ''אם הבוג רוצה – גם מטאטא יורה''. אם זה הדבר שמעלה את המוראל וגורם לניצחון וריסוק כוח האוייב, אדרבא ואדרבא. בכלל, במלחמה אין הרבה מקום לרגשות קוגנטיביים מעבר לשיקולים תועלתניים בטווח בינוני, והמקום להכנסת האוקולטי כמקדם מוראל בתנאי שדה של שרידות נטו ברמת המיקרו הלוחם – נראה לי עוד איכשהו סביר, לפחות כל זמן שהאוקולטי אינו עוסק בשאלות רטוריות שמשמעותן רפיון שרירים. יחד עם זאת אסור לשכוח כי גיוס האוקולטי ברמת המאקרו הנו מתכון להפסד בטוח, שכן היסמכות על ניסים ונפלאות חייבת להיות מופרטת ככל האפשר. לשון אחר: היחיד חייב להאמין שיחזור בשלום מהתופת. נפוליאון גרס שהצבא צועד על קיבתו – וזה כמובן נכון לכשעצמו, אך ברור שצבא באשר הוא זקוק לתחושת ה- cum dei, ולא בדמות ריטואלים מהסוג האמור שכל משמעותם אינה אלא ''אנחנו או הם''. ארנסט יונגר, כך נראה לי, הבין נקודה אחרונה זו היטב. עקרונית נראה לי שעדיף להיות חכם ולא להיכנס לבעייה שפיקח אולי יודע איך לצאת ממנה, אך מלחמות הן דבר שקורה ולא רק דבר שמתכנן עצמו לדעת – ועל כן יש מקום לסלחנות אמוציונלית במצב מסוג זה, שכן מצב זה בכללותו אינו רחוק ממצוקה ילדות ו/או מזקנה חסרת תקווה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106695 | |
משאבי חירום רוחניים | |
גלעד זליבנסקי (יום שישי, 09/11/2007 שעה 16:30) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
בנוגע לחישול או התאמה של הרוח למטרות מעשיות וניווט של הספינה הרוחנית בסערות הנפש, צר לי שבני האדם שיש להם כלכך הרבה משאבים מההיסטוריה הרוחנית עם אפשרויות להתפתח בתחום הזה מסתפקים בברירות מחדל ממוסדות ופשטניות. אני מכיר בתרומה העצומה של הדתות המונותאיסטיות להתפתחות הרוחנית והפילוסופית של המערב מהעת העתיקה ועד היום, ולמעשה אפילו ניטשה כתב שהנצרות הייתה צריכה להיכנס להיסטוריה כדי שאפשר יהיה להתגבר עליה בעתיד. הבעיה היא שאין כמעט השכלה לגבי תורות אפשרויות רוחניות אחרות חוץ ממה שפלוני שמע בבית או בשכונה שבא הוא גדל. אי אפשר לזלזל בצורך ולמעשה בהכרח במובנים שונים בבסיס רוחני, דתי או חילוני... אבל מצד שני מי שבקיא מעט בהיסטוריה האינטלקטואלית והדתית של המערב יודע שיש הרבה דרכים אפשריות, אינדיבידואליות, מסורתיות, פילוסופיות ואחרות להשיג את המטרה הזאת עבור עצמו בדרך הטובה ביותר. הרי רוב הפילוסופיה לפחות בתקופות מסויימות סיפקה כלים ואמצעים מתקדמים מאוד ולפעמים היא העמיקה הרבה מעבר לדתות שנפוצות אצל ההמונים של ימינו או אפילו מעבר לשורשים האותנטיים של הגירסאות של הדתות בנות זמננו. כל אדם יכול ללמד את עצמו את הדרך שמתאימה לו בלי לחשוש מהחברה או מהאינקוויזיציה הספרדית, אבל בכל זאת הוא פשוט צורך את הרוח מהסביבה שלו או מחרים אותה, בדיוק כמו מוצר פיזי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106499 | |
אני תמיד דחיתי | |
עמיש (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 22:15) בתשובה לזוהר בדשא | |
ביותר או בפחות נימוס את כל טפילי התפילין הללו. באותה מלחמה כששכבתי קצת חסר אונים בבית חולים הגיע אלי איזה טרדן חבדניק והתחיל ללפף אותי. מזל שאבא שלי הגיע והעיף אותו לכל הרוחות אחרת עוד היה מבצע את זממו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106503 | |
אני תמיד דחיתי | |
זוהר בדשא (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 22:27) בתשובה לעמיש | |
זו לא המלחמה שאני השתתפתי בה לדעתי. אבל נכון הרגשתי שאט נפש מהרגש היהודי ההומה אז, ואני די אוהב יהודים למרות הכל, היה בקטע הזה משהו מזוייף את זה אני מבין . אולי חבל שלא לפלף אותך בתפילין לך תדע מה היה משתנה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106696 | |
על הדחייה של הדת והפולחן | |
גלעד זליבנסקי (יום שישי, 09/11/2007 שעה 16:37) בתשובה לזוהר בדשא | |
לדעתי דחייה קטגורית, גם אני מאוד מזדהה איתה ולפעמים אני נמשך אליה בעצמי, היא לדעתי סימן היכר של אתאיסט ולא של אגנוסטי מהסוג שתיארתי או מהסוג הנטרלי והסובלני. עצם הכעס על הדת, כשלא מדובר בהתמקדות שלו במניפולציות פוליטיות באמצעות הדת או בשימוש לרעה בדת כקרדום, אמור היה אצלי ואצל אגנוסטים מהמין שתיארתי לא להתקיים, כשבמקומו צריכה להיות הרגשה של אירוניה ועליצות אינטלקטואלית. זוהי במפורש הרוח שניטשה מכוון אליה בכה אמר זרתוסטרא כשהוא טוען שיש להמית את רוח הכבדות ויש להמית אותה בצחוק... הכעס וההתנגדות הרצינית מעניקים לדת כוח גדול מידי ובסופו של דבר משחקים לידיה שכן בעיקרה היא מבוססת על שילהוב יצרים ועל מחוות תאטרליות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106514 | |
בדיחות עם זקן | |
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 23:27) בתשובה לעמיש | |
בסדר, אבל אתה בכל זאת דתילוני בהקשרים אחרים. היכן עובר הגבול לשיטתך? מדוע ליל סדר כן ותפילין-של-רגע-אחד לא? מדוע להתבשם במעט יידישקייט מרגיע ולדחות את מבטו האבהי של ארוך זקן המבקרך בבית החולים? מדוע ללכת 'בלי' ולבקש לרצות להיות 'עם'? ממה כל הפחד בעצם? מדוע ברגעי ההכרעה של קבלת דין אזרחי לחוקי אישות מקבלות כל המפלגות המתקראות חילוניות-ציוניות רגליים קרות ועיניים לחלוחיות? האיש הדתי שבא לבקר את הפצוע אינו הבעייה, האמן לי, אלא אם כן אתה מאמין כי שבו אותך בגיל הינקות וקיימת סכנה שארוך זקן זה יחלצך מכך, לשיטתו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106518 | |
למה אני צריך שיטה עם גבולות? | |
עמיש (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 23:56) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
אני חייב משהו למישהו? מכל מקום, המטיפים המקצועיים למיניהם מביאים לי את הקריזה. (זה כולל בודקי ומתקני מזוזות שמצלצלים אצלי בדלת) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106698 | |
למה אני צריך שיטה עם גבולות? | |
גלעד זליבנסקי (יום שישי, 09/11/2007 שעה 16:46) בתשובה לעמיש | |
לדעתי העניין או חוסר העניין בדת עלול לשקף בעיה רוחנית עמוקה יותר. לא רצוי עד כמה שאני מבין לבחור מכל האפשרויות דווקא את האמונה ההמונית והוולגרית ביותר שנמצאת כרגע בסביבה, במיוחד כשהיא מתיימרת לשקף את הנצח ולא את האופנה הנוכחית, כמו שהיא מתגלמת בפועל ולא בהכרח נעשית יפה יותר מהדגמים הישנים שלה... אבל עדיין אני מעריך שאדם צריך שיהיו לו מקורות רוחניים, רצוי לא דוגמטיים ולא אתנוצנטרים, אלא כאלה שמייצגים אותו ואולי גם את השורשים העמוקים שלו. אפשר גם לאסוף רעיונות משיטות שונות ולשלב אותם בצורה הגיונית, אבל עדיין חשוב מאוד להבחין בין חוסר שיטה לבין שיטה חופשית במובן הרוחני, שכן ללא רוח בכלל, אפילו הדתות האורתודוכסיות נעלות יותר. כל אדם יכול לפתח בעצמו את השקפת העולם שלו ולמצוא את העקרונות שלו משתקפים בפילוסופיות, תורות מזרחיות, דתות, מיסטיקה וכדומה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106785 | |
אם תיתן 5 שקלים אז הם יסתלקו מהר מהבית שלך | |
מתו שלח (שבת, 10/11/2007 שעה 18:43) בתשובה לעמיש | |
גידי, אני במקומך לא הייתי משאיר את כתובתי לליצנים האלה. הם אוספים כספי גמילחות חסדים לכיסם | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106520 | |
בדיחות עם זקן | |
אריק פורסטר (יום רביעי, 07/11/2007 שעה 3:03) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
הסדר וחגי ישראל הם חלק מהתרבות שלי, לא הדת שלי. התפילין אינם חלק מתרבותי, וגם לא הקפוטה והשטריימל על הראש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106558 | |
בדיחות עם זקן | |
זוהר בדשא (יום רביעי, 07/11/2007 שעה 14:52) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
לכל אחד דרך התמודדות שונה , יש לזכור שנניח בטיול באסיה נזיר בודהיסטי לו פנה אלי והיו מסבירים לי שעלי לעשות לו מחווה של רצון טוב, הייתי עושה את זה מתוך דרך ארץ כלפיו וזאת מבלי שאני מבין על מה מדובר וגם לא מתיימר שאני בודהיסט , לכן באותו אופן אני חושב שאני צריך לנהוג באיש עם תפילין, יש מנהגים יהודיים שאינם מובנים אבל הם לא שונים ממנהגים של עמים אחרים , אני מניח שנוצרי חילוני נוהג ללכת לבית כנסיה לשמוע זמירות ולראות ואולי גם כי זה נעים במובן מסויים . כך הייתי נוהג בכנסייה ובמיסגד לו בקשו ממני לחלוץ נעליים ואו לשים כיסוי ראש ואפילו להתפלל לישו לא איכפת לי , הרי איני עושה זאת לשם מלכות שמיים אלא לתת כבוד לבן אדם שמבקש את המחווה הזו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107141 | |
בדיחות עם זקן | |
אריק פורסטר (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 0:10) בתשובה לזוהר בדשא | |
במשך השנים יצא לי להכיר יהודים, נוצרים ומוסלמים אדוקים ביותר. ביניהם היו אנשים נפלאים, אך דבר אחד שהאדיקות נתנה לכולם היה מין שגעון פנימי שמפעם לפעם התפרץ החוצה. לדעתי, תוך פחות מ-50 שנה תסווג הפסיכיאטריה את הדתיות כמצב סוציופאטי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107143 | |
בדיחות עם זקן | |
גלעד זליבנסקי (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 2:05) בתשובה לאריק פורסטר | |
לפי המצב המוזר שבו נמצאת כיום הפסיכולוגיה שמתיימרת לטפל בהשקפות רוחניות בלי שה''מטפלים'' מקבלים אפילו השכלה הומניסטית בסיסית, סביר יותר שבעתיד הנראה לעין הדת המתגברת תגדיר את הפסיכולוגיה ככפירה או כדיבוק ולא להיפך (ובמידה רבה של צדק ולצערנו הרב). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107147 | |
בדיחות עם זקן | |
אריק פורסטר (יום חמישי, 15/11/2007 שעה 2:39) בתשובה לגלעד זליבנסקי | |
''דת'' הסיינטולוגיה כבר עשתה זאת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107287 | |
שטויות | |
עמיש (יום שישי, 16/11/2007 שעה 11:18) בתשובה לגלעד זליבנסקי | |
טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי אינו עוסק בשום השקפות רוחניות אלא בהתנהגות של בני אדם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107320 | |
שטויות | |
אריק פורסטר (יום שישי, 16/11/2007 שעה 22:14) בתשובה לעמיש | |
תקרא את קרל יונג. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107335 | |
קראתי גם קראתי | |
עמיש (שבת, 17/11/2007 שעה 18:30) בתשובה לאריק פורסטר | |
לכל פעולה אנושית יש איזה בסיס או רקע פילוסופי עיוני, אצל יונג זה קצת יותר מובהק ומרוחק. מאידך, הטיפול עצמו אינו עוסק בפילוסופיה אלא בפרקטיקה של ההתנהגות ושנוי ההתנהגות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106780 | |
אני תמיד דחיתי === גמני !!!!!!! | |
עמישלינג (שבת, 10/11/2007 שעה 18:38) בתשובה לעמיש | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106325 | |
אם יש כופר ''טוב'' | |
צדק (יום ראשון, 04/11/2007 שעה 12:54) | |
אז זה רק כופר השומר את שקריו לעצמו ואינו מנסה להחטיא את הרבים. סוגי הכופרים הם כמו סוגי הנוכלים, כל אחד ושיטתו המיוחדת להונאת הבריות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106376 | |
דתו של ניטשה | |
אריק פורסטר (יום ראשון, 04/11/2007 שעה 23:57) | |
ניטשה תיעב את הנצרות, בה ראה ''מוצר רכרוכי שנוצר על ידי היהדות, שהיא דת העבדים''. הוא היה אתיאיסט, אך אמר שלו היה מחליט לאמץ דת כלשהי, היה בוחר בדת המיתולוגית הנורדית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106386 | |
דתו של ניטשה | |
חושף שקרנים (יום שני, 05/11/2007 שעה 6:29) בתשובה לאריק פורסטר | |
לא מפתיע בכלל. מה כבר יכול איש גרמאני-ויזגוטי לעשות באמונה? הוא צריך פגאניזם שפיתח את האמונה בגמדים, טרולים, ענקים ודרקונים. מתאים לו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106394 | |
דתו של ניטשה | |
יערה (יום שני, 05/11/2007 שעה 10:27) בתשובה לאריק פורסטר | |
התקפתו של ניטשה היתה התקפה על הנצרות ולא על ישו זו אכן היתה התקפה אלימה ומלודרמטית-כיון שהוא עצמו חונך ע''י כמרים והוא בא מתוך העולם התיאולוגי הנוצרי אביו היה שרת-קדש לותרני ,ואימו רצתה שהוא יהיה כהן דת ניטשה אף העריץ את האפיפיורים לבית בורג'ה כך שהעמדה שלו לא חפה מאינטרסים הוא לא היה איזה סתם מטיף לאתיאיזם רדוד, אלא פילוסוף המעורב אישית ניטשה הכריז במפורש על הערצתו ליהודים,ועל תיעובו העמוק את האנטישמיות | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106397 | |
דתו של ניטשה | |
יערה (יום שני, 05/11/2007 שעה 11:53) בתשובה ליערה | |
אם נניח שניטשה השלים את המשימה העצומה שנטל עצמו- קרי:תורות המוסר,הערכים ואמות המידה שירשנו ושהיו מבוססים על אמונה באל, שנועדו לאדם הפשוט,יחליפו אותם ערכים שיועדו לבני תמותה ''עליונים'' הרי שנראה שלא רק שלא הצליח להביא חלופה אחרת שתעמוד במבחן המציאות,אלא שאפילו שמשה במידה מסוימת בסיס-לפחות בחוגי האינטלקטואלים- לכמה מן הדוקטרינות הפוליטיות השערורתיות ביותר בזמננו, ולכמה מן השיטות הפאשיסטיות של תחילת המאה 20 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106405 | |
דתו של ניטשה | |
אלכסנדר מאן (יום שני, 05/11/2007 שעה 20:19) בתשובה ליערה | |
ניטשה לא הכריז על הערצתו ליהודים כמחמאה, אלא כדי להבדיל את גודל הכישלון הנוצרי בבשורה לעולם, לשיטתו. יחסו ליהודים אמביוולנטי ומאוד לא מחמיא, בלשון ההמעטה, שכן כידוע החיה הבלונדית אינה מחפשת תלמידי חכמים עם פיאות מסולסלות ופילפולי תלמוד לקינוח. לשון אחר: אם לא אהב את תורת המוסר הנוצרית המיועדת לעבדים, על אחת כמה וכמה לא חיבב את העבדות היהודית אל ה- Bog בהקשר זה. ניטשה העריך את הפנתיאון הנורדי, ככל הנראה, ועל כן גם את הבשורות הבוקעות משם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106412 | |
דתו של ניטשה | |
סתם אחד (יום שני, 05/11/2007 שעה 21:25) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
יצירתו המאוחרת של ניטשה ה''על אדם'',הוא מושג שהוליד הרבה אי הבנות אנשים קישרו אותו עם הארי הטהור מן המיתולוגיה של היטלר,ועם החיה הבלונדינית מן הקרקטורות האנטי-נציות כמובן שאין שום קשר בין כל זה ,ובין מה שניטשה התכוון. העל אדם יכול להיות תוצר של כל תרבות שהיא. העל אדם הוא אדם שבאופן טבעי לא חש תחושות של טינה. כך שנדיבות הרוח הנוצרית לא כל כך רחוק מעולם המושגים של ניטשה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106413 | |
דתו של ניטשה | |
יערה (יום שני, 05/11/2007 שעה 21:42) בתשובה לסתם אחד | |
זו פעם שניה שהכינוי ''סתם אחד'' מחליף את שמי למחשבים פתרונים...(ולתשומת לב המנהלים!) ההודעה לעיל היא שלי תודה -יערה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106473 | |
יקירתי, אם את משאירה את השורה ''מאת: .... '' ריקה | |
סתם אחד (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 18:46) בתשובה ליערה | |
אז המחשב ה''חכם'' שלך ממלא אותה ב''סתם אחד'' כברירת מחדל. הינה דוגמה שלי: יונה הנביאה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106483 | |
יקירתי, אם את משאירה את השורה ''מאת: .... '' ריקה | |
יערה (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 20:18) בתשובה לסתם אחד | |
תודה ''סתם אחד '' יקר אקח זאת לתשומת ליבי... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106484 | |
יקירתי, אם את משאירה את השורה ''מאת: .... '' ריקה | |
יערה (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 20:20) בתשובה ליערה | |
ואכן נפלאות דרכי האל... והמחשב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106490 | |
דתו של ניטשה | |
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 20:49) בתשובה לסתם אחד | |
אינני רואה שום אי הבנות. יש לקרוא את ניטשה במקור ולהבין שלא הלך סחור-סחור כדי להבהיר את עמדותיו, אלא קלע ביד בטוחה ובזרוע נטוייה במטרה, לשיטתו, ללא כל עכבויות מיותרות. בכלל, כל הניסיון האפולוגטי הזה ''לגייר'' את ניטשה ולהפכו ל- judenfreundlich נראה לי פתאטי ומייגע. ניטשה נשאר בראש ובראשונה נאמן לעצמו ול- ''רעיון הבלונדיני [1]'' שליווה אותו, ולא חילק שום מחמאות לדת העבדים המקורות (יהדות) שלשיטתו הולידה את דת העבדים הבאה (נצרות). הראשון היה בעיניו טריפה והשני נבלה, עם או בלי קומפלימנטים טאקטיים. דבר זה לכשעצמו לא הופך את ניטשה ל''נאצי'', אבל הבחור היה בהחלט מאוהב ברעיונות שנלקחו מהפאנתיאון הנורדי, גם אם מפרשיו היהודים והישראלים גורסים משום מה אחרת, וזאת במסגרת חיפוש ''נקודות הזכות'' בו. --------------- [1] כנראה שלא שיער שבמאה ה-21 רוב בני האדם יבקשו לצבוע שיערם לבלונד הרצאסיבי, ואף ימצאו את הנוסחה הכימית לכך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106496 | |
דתו של ניטשה | |
זוהר בדשא (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 22:07) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
הבלונד יעלם לפי הסברה שפורסמה לא מזמן, המין האנושי הופך לכהה בהדרגה , כלומר תוך כמה מאות שנים, לא ישארו בלונדיים בכלל , ואז מה בעצם יובן ע''י קוראים בעוד כמה מאות שנים על הנטיה הזו לבלונד של ניטשה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106513 | |
נצחונה של החיה הבלונדינית | |
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 23:16) בתשובה לזוהר בדשא | |
אתה טועה. הבלונד אמנם יעלם, אך כמות הבלונדיניים תגדל. אם אינך מאמין לי, הצץ מבעד לחלון דירתך ורשום את רשימת הנשים הבלונדיות מכל הגילים שעוברת מולך... ייתכן שגם כמה גברים יהיו ביניהם. ייתכן שזו היתה גם הסיבה לשמחה הגלוייה לגבי העלייה הרוסית של שנות ה-90 של המאה שעברה: כמות הבלונדיניים האמיתיים גדלה. מסתבר שהחייה הבלונדינית של ניטשה ניצחה, לפחות בתעשיית הקוסמטיקה. גברים מעדיפים בלונדיניות ונשים מעדיפות להיות בלונדיניות. מסתבר שגם ב''ז-הרצל היה בדיעה ספציפית זו, אם הדבר מעניין אותך, ולא רק הוא: הפיאה הנמכרת ביותר בשוק החרדי היא הפיאה הבלונדינית. אם יהיה ביקוש לדבר ייתכן שאעלה סברות שונות לנצחון הבלונדיני בעולם שהולך ונעשה נטול בלונדיניים... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106606 | |
לאיפה ייעלם הבלונד? | |
אוברמישמישפוץ (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 11:33) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
מי רוצה להשמיד אותו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106701 | |
תיקונים לקריאה בכתבי ניטשה | |
גלעד זליבנסקי (יום שישי, 09/11/2007 שעה 17:16) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
כמובן שקראתי אותו בעברית, בתרגומו של ישראל אלדד ואולי כמה מהמגיבים הם במקרה קוראי גרמנית ברמה פילוסופית, אבל בכל זאת אני מניח שיש עקרונות בסיסיים שברורים גם בתרגום העברי ואולי לא ברורים לקוראים שלא ניגשים אליהם בצורה מרוכזת... 1. ניטשה מעריך את היהדות הקדומה ואת עקרונותיה שמתוארים בתנ''ך, בחוק המקראי וברוח העלילות של גיבורים ומלכים. מן הסתם בסביבות תקופת התלמוד היהדות נעשתה קרובה בערכיה לנצרות הקדומה וברור שניטשה לא אוהב את זה. 2. ניטשה העריך את היהודים המאוחרים בתור מעין סופיסטים דתיים שיוצרים תפיסת עולם מופרכת ורבת עוצמה כדי לשרוד ולשמור על כוח שורשי ורוחני. אני די הזדהיתי איתו כשקצת קראתי על התלמוד ולמשל על הטיפול המפורסם ב''בן שורר ומורה''. 3. לקשור בין ניטשה למיתולוגיה נורדית זאת טעות שנובעת מהקשירה שלו לואגנר (שהייתה מוגבלת אפילו לפני שנפרד ממנו) וללאומנים הפרה-נאצים. כל אחד שמבין בהיסטוריה של הפילוסופיה ושל האינטליגנציה במערב יודע שהמיתולוגיה הנורדית היא ברברית וכמעט חסרת ערך בהשוואה למיתולוגיה היוונית, לתנ''ך ואפילו לברית החדשה. ניטשה היה בהכשרתו פילולוג קלאסי והושפע כמו כל אינטלקטואל שמכבד את עצמו מספרות ופילוסופיה עתיקה ביוונית ולטינית וכמובן ממחברים אירופאים שונים מהרנסנס ועד ימיו ומהמסורת הפילוסופית המורדנית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106702 | |
איפה המיתולוגיה הנורדית? | |
גלעד זליבנסקי (יום שישי, 09/11/2007 שעה 17:23) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
קראתי בתרגום את רוב הכתבים של ניטשה בשנים האחרונות ואף פעם לא נתקלתי שם באלילים הנורדים כלכך הרבה פעמים כמו בפורום הזה. אפשר למצוא אצל ניטשה מבחר עשיר של מסורות ומוטיבים מיתולוגיים ותאולוגיים, אבל הוא מתמקד בעיקר בנצרות, גם ביוון העתיקה, מעט ביהדות... אבל אין כמעט בכלל מיתולוגיה נורדית וברור שהרעיונות הפילוסופיים שלו נובעים מעיסוק בנצרות ובחלזרה לערכים קלאסיים מסויימים מהעולם היווני רומי... הוא חושף את המקורות האלה ברצון לעוצמה ובעוד כמה כתבים שלו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106419 | |
God is back | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 1:56) | |
God is back After years of disbelief, Antony Flew has changed his mind. It is up to atheists to prove their case, he says. Mark Vernon http://commentisfree.guardian.co.uk/mark_vernon/2007... MichaelSharon Comment No. 905293 November 4 6:27 ISR If you believe in the Grace of God, and if you are Christian, then you must acknowledge the importance of corporeal, material things in this world in their various forms, and recognize that the beauty in this world is not a vain matter, as some religions preach. But rather, beauty wherever available is life-enhancing and is a grace offered for turning away from defilement matters and willfuly accept the gifts of God and Christ. And if you are open to the beauty of this world wherever it is, you must resist atavistic forms of defilements that extinguish and shrink enlightened life and purport to minimize the presence of the holy spirit in your life and work. These terms may sound to some of you here as alienating religion-content-specific, yet they are well integrated and explicate every-day experience in an elaborate and refined, exact terms. It follows that if non defilement of true life-enhancing forms is dear to you as well as Divine Grace, you have to resist oppression and atavistic-kind defilement and shrinkage of the soul as well as deprivation of vital resources for living, as they are practiced by Israeli oppression in the occupied areas. Please note the appeal of the Latin Patriarch of Jersualem to all christians and truely religious beings of the world: JERUSALEM (Catholic Online) - The occupation of Palestinians imposed by the Israeli government must be ended, said Jerusalem's Catholic Latin-rite patriarch, noting that the continuation of the conflict endangers the ''present and future of Christians'' in the Holy Land. http://www.catholic.org/international/international_... Some of his words: Despite all the signs of solidarity mentioned above, it seems that all the churches are not sufficiently aware of this ministry and of this obligation, either by negligence or by fear of involving themselves in the aspect of the conflict that concerns Judaism and the Jewish people. Christians of the Holy Land, the land of the redemption itself, wait for more awareness, more courage, and more concerted and decisive action on the part of the churches Some U.S. congressmen, these days, have shown interest in our survival and believe we are endangered by our Muslim society. Others think we can be a disincarnated and purely religious community, belonging to nothing. They offer to help us, to protect us, as a special community, independently of the conflict, while the overall occupation, oppression and injustices are taking place. We say: uprooting us from our Palestinian society is not the way to help us. It is the way to kill us. We keep saying: we are human beings; we are part of our society, of those who die, of those who go to prison, and of those whose houses are demolished. All these people are part of us, and we are part of every human being, of Muslims and Jews alike. We are part of this land. We are part of the conflict because it is not a conflict between Muslims and Jews; it is a conflict about the dignity of the human person, and about human rights and freedom. Christians cannot and must not be set apart as mere spectators entitled to enjoy an ''inhuman disembodied'' life, while others are paying the price of freedom by their life or their daily suffering Again we say to those political leaders interested in helping Christians: you must understand that the best support you can offer us is to get involved in the process of reconciliation between the two peoples because this is the true and real condition for our survival, and this is our vocation and our mission in this land. Brought by M.S. http://www.cogiss.com http://www.cogess.com | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106459 | |
God is back | |
חושף שקרנים (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 14:43) בתשובה למיכאל שרון | |
למה, מתי הוא הלך? אתה מוכן לספר לנו קצת על הקישקוש שכתבת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106472 | |
God is back | |
יונה הנביאה (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 18:44) בתשובה לחושף שקרנים | |
הוא לא כתב כלום. הוא נוהג לעשות C&P גם של עניינים שאינם קשורים לויכוח והוא מאריך בהם, וככל שהוא מאריך וחוזר על עצמו ככה דעתו פחות נחשבת בעיני עצמו, וגם בעיני קוראיו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107382 | |
God is back | |
עמישראפוץ (שבת, 17/11/2007 שעה 21:43) בתשובה למיכאל שרון | |
אתה מוכן לתרגם את זה לנו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106542 | |
יום הדין של המדוכאים - ''פשעי'' יום הדין בהאג | |
מיכאל שרון (יום רביעי, 07/11/2007 שעה 9:28) | |
דורון אלמוג לא לבד - ''פשעי'' יום הדין בהאג ה''פשעים'' ביום הדין איני מבין אנשים טובים וחסודים מה העניין כאן. החוכמה ותחושות הצדק העממיות בנו קונסטורקצייה דימיונית הנקראת ''יום הדין'' בה הפושעים ונבלות החלאה עלי אדמות יערפו, ישופדו בקלשונים, ויעונו לנצח כשבאפם ריח גפרית מבאישה. אין עונשם של חלאות האדם בידי המדוכאים והמעונים, מאופס משום שהחלאות יזמו את הדיכוי והעינוי. השתגעתם? משום שחלאות ומדכאים יוזמים פשיעות, אז טענתכם היא שזו המציאות הנורמטיבית, ולכן אין להענישם בידי המדוכאים לשעבר? ולכן אין יום הדין של המדוכאים עלי אדמות? יום הדין שעושים המרצים האנגלים, התובעים האירופים, והפלשתינאים, מוצדק כי הוא בבחינת יום הדין. מאידך, פשעי בלגיה, ארה''ב ומדינות אימפריאליסטיות וקולוניאליסטיות אחרות, חייבים להענש, כל אחת, בכל הזדמנות שתבוא, בכל הזדמנות שתקרה, בחוזק יד, באומץ אנושי, בתחושת צדק נוקבת. ואין לשעות לטענות משוגעי הזדון האומרים כי אין להעניש את ישראל עד שלא תוענש בלגייה. טענת ''קודם הימלר ורק אחר כך, אייכמן'', היא לגלוג השטן. שום פושע מלחמה או פורע אקדמייה ומטיף ג'נוסייד בלבנון בעיתון ישראלי לא צריך לחוש בטוח מיום הדין של המדוכאים, רק משום שכמה ליצני שטן כותבים בגדה השמאלית ומנסים לבלבל את מלאכי יום הדין מיכאל וגבריאל (על דרך האנלוגיה, כמובן...) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106607 | |
אתה אדם חכם ואמיץ מיכאל שרון | |
אוברמישמישפוץ (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 11:37) בתשובה למיכאל שרון | |
אתה ראוי לפרס שלנו על שאתה לא נרתע מלהציב את ישראל בחזית הפשע הבין לאומי.תמיד טענתי שציונות היא האחות הקטנה של הנאציזם,ואני ממש מאושר שגם אתה תומך בעמדתי המוסרית הזאת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106781 | |
אז אולי גם אתה תתנצר? | |
עמישלינג (שבת, 10/11/2007 שעה 18:39) בתשובה לאוברמישמישפוץ | |
ותהיו לזוג !!!!!?!!!!!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106783 | |
אני חיסלתי 4 מחבלים ובתוך כדי כך הרגתי נער | |
מתו שלח (שבת, 10/11/2007 שעה 18:41) בתשובה למיכאל שרון | |
כבן 17 עם חגורת נפץ סביב מותניו. אז יש לי שאלה אליך: האם גם אני זכאי שישפטו אותי בהאג של הנוצרים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=107383 | |
יום הדין של המדוכאים - ''פשעי'' יום הדין בהאג | |
כהן (שבת, 17/11/2007 שעה 21:46) בתשובה למיכאל שרון | |
מה זה ''''פשעי'' יום הדין בהאג''?????? איזה פשעים? איזה יום הדין? איזה האג,או חג של שמאלנים? כמה ק''ג ט.נ.ט יספיקו כדי למוטט את חרפת האג לדעתך? | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |