פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_4648

להחזיר חביתה לביצה
אורי אבנרי (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 14:26)


להחזיר חביתה לביצה

אורי אבנרי



התעוררתי משינה עמוקה בגלל הרעש. בחוץ התחוללה מהומה שהתגברה מרגע לרגע, קולותיהם הנרגשים של הרבה אנשים. זה נשמע כהתפרצות אדירה של שמחה.

הוצאתי את אפי מבעד לדלת חדרי במלון החיפאי. אנשים נלהבים בישרו לי שזה עתה החליטה עצרת האו''ם על חלוקת הארץ.

חזרתי לחדרי וסגרתי את הדלת. לא היה לי חשק להשתתף בשמחה.

זה היה ב-‏29 בנובמבר 1947 - יום ששינה את חיינו לתמיד.

מדוע הייתה לי דווקא באותו רגע היסטורי הרגשה של בדידות, ניכור, ובעיקר עצבות?

הייתי עצוב מפני שאני אוהב את הארץ כולה - את שכם וחברון לא פחות מאשר את תל-אביב וראש-פינה.

הייתי עצוב מפני שידעתי שיישפך דם, הרבה דם.

אך הסיבה העיקרית הייתה נעוצה בהשקפתי הפוליטית.

הייתי בן 24. שנתיים לפני כן הקמתי, עם קבוצה של חברים, חוג פוליטי-רעיוני, שעורר תגובות נזעמות ביישוב העברי. רעיונותינו, שזכו לתהודה רבה, נחשבו לדברי כפירה מחפירים.

חוג ''ארץ-ישראל הצעירה'', שפירסם מעת-לעת חוברת בשם ''במאבק'' (ועל כן נודע יותר בשם ''קבוצת במאבק'') הטיף לתורה מהפכנית, שעיקריה:
  • אנחנו, בני הדור הצעיר שגדל בארץ, מהווים אומה חדשה.
  • על פי שפתנו ותרבותנו, ראוי לקרוא לנו האומה העברית.
  • הציונות הולידה את האומה הזאת, ובזאת היא גמרה את תפקידה ההיסטורי.
  • מכאן ואילך, אין עוד קיום לציונות. היא מפריעה להתפתחותה החופשית של האומה החדשה ויש לפרקה, כשם שמפרקים פיגומים אחרי בניית הבית.
  • האומה העברית החדשה היא אמנם חלק מהעם היהודי - כשם שהאומה האוסטרלית החדשה, לדוגמה, היא חלק מהעם האנגלו-סכסי - אך יש לה זהות נפרדת, אינטרסים משלה ותרבות חדשה.
  • האומה העברית שייכת לארץ, והיא שותפה טבעית לאומה הערבית, השייכת גם היא לארץ. שתי התנועות הלאומיות דבקות בארץ ועליהן להזדהות עם ההיסטוריה של הארץ בכל תקופותיה, מימי התרבות השמית הקדומה ועד ימינו.
  • האומה העברית החדשה אינה שייכת לאירופה ול''מערב'', אלא לאסיה המתעוררת ול''מרחב השמי'' - מושג שהמצאנו אז כדי להסתייג מהמושג האירופי הקולוניאלי ''המזרח התיכון''
  • על האומה העברית החדשה להשתלב במרחב, כשותפה מלאה ושוות-זכויות. יחד עם כל אומות המרחב השמי, היא שואפת לשחרור המרחב מהאימפריות הקולוניאליות.
השקפת-עולם זו הביאה אותנו בהכרח לשלילה גמורה של התוכנית לחלוקת הארץ. חודשיים לפני החלטת האו''ם, בספטמבר 1947, פירסמתי חוברת בשם ''מלחמה או שלום במרחב השמי'', ובה הצגתי תוכנית נגדית: שהתנועה הלאומית העברית והתנועה הלאומית הערבית-פלסטינית יתחברו לתנועה לאומית אחת ויקימו בכל הארץ מדינה משותפת, שתהיה מושתתת על אהבת הארץ (פטריוטיזם, במובנו האמיתי).

הרעיון הזה היה רחוק מתוכנית המדינה ה''דו-לאומית'', שהיו לה חסידים באותן השנים, כמו קבוצת מגנס-בובר ותנועת השומר הצעיר. מעולם לא האמנתי בה. שני לאומים, שכל אחד מהם דוגל בחזון לאומי נפרד, אינם יכולים לדור יחד במדינה אחת. החזון שלנו היה מבוסס על יצירת לאום משותף חדש, שיש בו מרכיב עברי ומרכיב ערבי.

את תמצית החוברת תירגמנו בחיפזון לאנגלית ולערבית, ואני עצמי הלכתי ליפו כדי לחלק אותה למערכות העיתונים הערביים. יפו כבר לא הייתה זו שהיכרתי מימי נעוריי, כאשר חלק מעבודתי (פקיד במשרד של עורכי-דין) היה במשרדים הממשלתיים שם. חשתי באווירה קודרת, מעיקה.

לקראת החלטת האו''ם החלטנו להוציא גיליון מיוחד של ''במאבק'', שיהיה מכוון כולו נגד החלוקה. את ציור השער אמור היה לצייר סטודנט בטכניון, ועל כן שהיתי באותו רגע גורלי במלון קטן בהדר-הכרמל.

לא יכולתי עוד להירדם. קמתי ובהתרגשות הרגע חיברתי שיר, שהתפרסם כעבור יומיים באותו גיליון מיוחד. הבית הראשון היה:

נשבעתי לך, מולדת,
ביום שפלך המר –
גדולה ומאוחדת,
תקומי מעפר.
ימאיר בלב בניך
הפצע האכזר,
עד יינשאו דגלייך
מים ועד מידבר.

אחד מחברינו חיבר לשיר מנגינה, ושרנו אותו בימים הבאים, בהם נפרדנו מחלומותינו.

ברגע שהתקבלה החלטת האו''ם, היה ברור לי שעולמנו השתנה לבלי-הכר, שהסתיימה תקופה והחלה תקופה חדשה, לא רק בחיי הארץ, אלא גם בחייו של כל אחד מאיתנו.

עוד הספקנו להדביק על לוחות-המודעות כרזה גדולה, ובה הזהרנו מפני ''מלחמת-אחים שמית'', אך המלחמה כבר פרצה. ברגע שנורה הכדור הראשון, נשברה לעולמים האפשרות של הארץ האחת, המשותפת והמאוחדת.

אני מתגאה ביכולתי להסתגל במהירות לשינויים קיצוניים. יתכן שהיא נובעת מהעובדה שחיי השתנו באחת, ולחלוטין, כאשר הגיע אדולף היטלר לשלטון בגרמניה. הייתי אז בן תשע, וכל דבר שקדם לאותו יום מת בשבילי. התחלתי בחיים חדשים לגמרי בארץ-ישראל. ב-‏29 בנובמבר 1947 הבנתי ששוב קורה לי - ולכולנו - דבר דומה.

אימרה שגורה אומרת ש''אפשר לעשות מביצה חביתה, אבל אי-אפשר לעשות מחביתה ביצה.'' אימרה בנאלית, אבל מאוד-מאוד נכונה.

ברגע שפרצה המלחמה העברית-ערבית, מתה האפשרות ששני העמים יחיו יחדיו במדינה אחת. מלחמות יוצרות מציאות חדשה.

התגייסתי ל''גדודי ההגנה'', שקדמו לצה''ל. כחייל בפלוגת-הקומנדו המיוחדת שנקראה לימים ''שועלי שמשון'', ראיתי את המלחמה כמו שהיא - מרה, אכזרית, בלתי-אנושית. עמדנו תחילה מול לוחמים פלסטיניים, ואחר-כך מול לוחמי העולם הערבי. עברתי בעשרות כפרים ערביים שננטשו בסערת הקרב, וגם בכפרים שתושביהם גורשו אחרי כיבושם.

זאת הייתה מלחמה אתנית. בחודשים הראשונים לא נשארו ערבים מאחורי הקווים שלנו, ולא נשארו יהודים מאחורי הקווים הערביים. שני הצדדים ביצעו מעשי-זוועה לרוב. בראשית המלחמה ראינו בצילומים את הראשים הכרותים של חברינו נישאים על כידונים בעיר העתיקה בירושלים. ראינו את מעשה הטבח שבוצע על-די אנשי אצ''ל ולח''י בדיר-יאסין. במחצית הראשונה של המלחמה ידענו שאם ניפול בשבי, נישחט. גם הלוחמים הערביים ידעו שזה יהיה גורלם.

ככל שהתארכה המלחמה, כן התחזקה בי ההכרה שאכן יש אומה ערבית פלסטינית, שעימה צריך להגיע לשלום בתום המלחמה, וכי השלום צריך להתבסס על שותפות בין שתי מדינות.

עוד במהלך המלחמה ביטאתי אמונה זו בכמה מאמרים, שפורסמו בזמן אמת ב''הארץ''. מיד עם שוך הקרבות, כשאני לובש עדיין את מדי צה''ל כחייל פצוע בהחלמה, התחלתי בפגישות עם שני צעירים פלסטיניים (שהפכו לימים לחברי-כנסת) כדי להתוות דרך להגשמת תוכנית זו. לא העליתי על דעתי שכעבור 60 שנה עוד יהיה המאמץ הזה בעיצומו.

כיום עולה פה ושם הרעיון לחזור ולהפוך את החביתה לביצה, לפרק את מדינת-ישראל ואת מדינת-פלסטין-שבדרך, ולהקים מדינה אחת, כפי ששרנו אז: ''מים ועד מידבר''.

זה מופיע כרעיון חדש וטרי, אך למעשה פירושו להחזיר את הגלגל אחורה, להחיות מציאות שהלכה לבלי שוב. בהיסטוריה האנושית, זה לא קורה. מה שנוצר בדם ואש של מלחמות ואינתיפאדות - מדינת-ישראל והתנועה הלאומית הפלסטינית - לא ייעלם כלא היה. מדינות יכולות להגיע ממלחמה לשלום ולשותפות, כמו גרמניה וצרפת, אך הן לא הופכות מרצונן החופשי למדינה אחת.

אינני אדם נוסטלגי. אני מסתכל אחורה על המחשבות של צעירותי, ומנסה לנתח את מה שהיה ומה שנותר.

המחשבות של ''קבוצת במאבק'' היו אכן מהפכניות ונועזות - אך האם היו ניתנות להגשמה? בהסתכלי אחורה, ברור לי שרעיון המדינה-המשותפת כבר היה בלתי-מציאותי כאשר העלינו אותו. יתכן שזה היה אפשרי דור אחד או שניים לפני כן. אבל באמצע שנות ה-‏40 כבר הובילה ההתפתחות לכיוון אחר. לא היה מנוס מחלוקת הארץ.

אני מאמין שצדקנו בגישה היסודית שלנו: שעלינו להזדהות עם המרחב שבו אנו חיים, לשתף פעולה עם התנועה הלאומית הערבית וליצור שותפות עם האומה הפלסטינית. כל עוד אנחנו רואים את עצמנו כחלק מאירופה ו/או ארצות-הברית, איננו מסוגלים להגיע לשלום. על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו רואים את עצמנו כחיילים במסע-צלב עולמי נגד התרבות המוסלמית והעמים הערביים.

כפי שאמרנו אז, עוד לפני החלטת-החלוקה: העם הערבי-הפלסטיני קיים. גם אחרי 60 שנה, שבהן ספג מכות שעמים מעטים ידעו כמותן, העם הפלסטיני דבק בארצו בעקשנות שאין למעלה ממנה. אמנם, החלום של חיים-ביחד במדינה אחת מת, והוא לא יקום לתחייה. אבל אין לי ספק שאחרי שתקום מדינת-פלסטין, שתי המדינות ימצאו את הדרך לחיות ביחד בשותפות הדוקה. החומות יופלו, הגדרות יפורקו, הגבולות ייפתחו, והמציאות של הארץ המשותפת תגבר על כל המכשולים. דגלי הארץ - שני הדגלים של שתי המדינות - אכן יתנופפו זה לצד זה.

החלטת האו''ם מה-‏29 בנובמבר 1947 הייתה אחת ההחלטות החכמות ביותר בתולדות הארגון העולמי. כמי שהתנגד לה אז בכל נימי נפשו, אני מכיר בחוכמתה.







http://www.faz.co.il/thread?rep=107864
לא להאמין, אבנרי ''חוזר בתשובה'' ???
חזי (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 16:00)


http://www.faz.co.il/thread?rep=107867
לא להאמין, אבנרי ''חוזר בתשובה'' ???
חזי (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 17:20)
בתשובה לחזי

כתבתה:
''כיום עולה פה ושם הרעיון לחזור ולהפוך את החביתה לביצה, לפרק את מדינת-ישראל ואת מדינת-פלסטין-שבדרך, ולהקים מדינה אחת, כפי ששרנו אז: ''מים ועד מידבר''.

זה מופיע כרעיון חדש וטרי, אך למעשה פירושו להחזיר את הגלגל אחורה, להחיות מציאות שהלכה לבלי שוב''

זה לא רעיון חדש וטרי.
זו היתה השאיפה של האנטי-ציונים מאז ומתמיד,
ונראה לי כי מספרם הולך ומתמטע בגלל מוות טבעי...

http://www.faz.co.il/thread?rep=107865
התעלמות פושעת
מני (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 16:25)

אתה כותב מאמר תוך התעלמות פושעת מההיסטוריה התרבות והדת היהודית מכוח מה באת אתה ואנחנו להתיישב פה אם לא מכוח זכות הסטורית וכן כן גם דתית ולאומית לכן כל חשיבתך מעוותת מיסודה כלך לך מכאן ואל תפריע לנו לחיות פה

http://www.faz.co.il/thread?rep=107869
למה אבנרי מתאמץ לעשות חביתה מבעיה מסובכת יותר?
מי שזוכר (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 17:46)

אז מה היה לנו?

הלמוט אוסטרמן מקים חוג פוליטי רעיוני של ''בני הדור הצעיר שגדל בארץ''.......

אורי אבנרי חושב שמשנה שם משנה מזל..... אז אולי בגלל זה הוא רצה גם לשנות את שמו ולא רק את שם האומה שלו.....

הוא נופל לסמנטיקה מיותרת, שהרי במה הוא יותר עברי מכל יהודי או ישראלי אחר בעולם? אז בסדר, במקום ה''אומה הישראלית'' האם השם ה''אומה העברית'' היה פותר לנו בעיות יסוד? ואם התנועה הציונית הולידה את ה''עם העברי'' אז לא יותר טוב לקרוא לאומה החדשה ה''אומה הציונית''?

כאילו לאומה הישראלית אין זהות נפרדת ומשלימה לאומה היהודית בדיוק באותה מידה כמו שלאומה האוסטרלית יש מקום של כבוד בעם האנגלו-סקסי.

לי לא איכפת שמי שרוצה שיקרא לנו / עצמו ה''עם העברי'' ובלבד שיהיה נאמן למושגים ולמשמעות של להיות עם עברי. ארץ ישראל אינה זרה לעם העברי כמו שהיא זרה לאורי אבנרי. העם העברי כבש את הארץ והתחבר אליה ואל העממים שגרו בה ונטמעו בעם העברי. אז מה מפריע לאבנרי שגם העם העברי-ישראלי יכבוש את הארץ, יתחבר אליה וגם הערבים יטמעו בו (אם ירצו)?

כשאבנרי אומר ה''אומה הערבית'' הוא משתמש בביטוי לינגוויסטי שדומה ל''אומה העברית'' אבל מבחינה מהותית הוא ממש שונה, כי המשמעות היא שהערבים שייכים לערב, וערב אינה ארץ ישראל וגם לא פלסטינה. לכן, יש משמעות שונה לביטויים האלה שנוגדים את תפיסתו של אבנרי.

האומה הישראלית החדשה אינה שייכת יותר לאירופה משהיתה ה''אומה העברית'' אם היתה קמה לאבנרי. בודאי לא בעולם גלובלי ופתוח מצד אחד, אל מול עולם מוסלמי, קיצוני, סגור, אלים ודוחה מהצד השני.
לכן תמוה בעיני שאבנרי רואה עדיין את ה''עבריות'' כדבר שהוחמץ ולכן הביא עלינו או לא מנע מאיתנו את הצרות. זוהי רק סמנטיקה פשוטה שמתעלמת מיסודות הסכסוך. הערבים לא היו מקבלים שום עם חדש ולא חשוב מה יהיה שמו או אופיו ובלבד שהוא אינו מוסלמי.
אנחנו בתקופה של 60 שנים קשות שעברו על המזרח התיכון, בה נהרגו מיליוני בני אדם במלחמות האחד בשני וכל זה בכלל לא בגלל ה''עם הישראלי''. אם מוסלמי שיעי יכול להילחם ולרצוח מוסלמי סוני ולהיפך, שם ''עבריות'' לא היתה מגינה עלינו. בטח לא אם המוסלמים השיעים והסונית מתלכדים כנגד אלמנטים זרים בקירבם כמו הנוצרים לסוגיהם שנטבחו, נטבחים ומגורשים מכל חלקה טובה במזה''ת. הנוצרים בעיראק כמעט ונעלמו, בעזה הרוב היגרו ונותרו מעטים, ברמאללה ובבית לחם נותרו כחצי מכמות הנוצרים שהיו ב-‏1994 (מה בדיוק קרה אז?), בלבנון הם הפכו מהחלק הגדול באוכלוסיה לעדה השלישית בגודלה כשרבים מהנוצרים מהגרים מערבה, במצרים הם נרדפים ומוכים ובסוריה הם שומרים מרחק מהשלטון. רק בישראל הם יכולים לפצוח פה ולהיות לאומנים ערבים יותר לאומנים מהמוסלמים. השלמת פערים. מצבו של ה''עם העברי'' לא היה טוב ממצבו של ה''עם הישראלי'' / ה''עם היהודי''. אין מה לדבר על שותפות טיבעית וזוהי רק אילוזיה מסוכנת שלחשוב שמשנה שם משנה מזל או מהות.

מעניין שרק היהודים ראו שיש עם ערבי פלסטיני, בטח ב-‏1948. כי לפי מיטב הרישומים ההיסטוריים אפילו הערבים עדיין לא הבינו שהם עם. הם היו אסיריאניים ברובם, להוציא את מחוז עזה שדם מצרי זורם בעורקיו. אולי אם אבנרי וחבריו היו אומרים לערבים כבר אז שהם עם אז היינו יכולים להקדים לעשות איתם שלום כבר ב-‏1948. אבל אני מבין שאבנרי לא הבין אז שיש עם, אלא רק היום בדיעבד הוא אומר שהוא הבין שיש עם ערבי פלסטיני.

קיים או לא קיים עם ערבי פלסטיני אז הוא צריך מדינה משלו. אבל לא מדינה על חשבוננו. ארץ ישראל - פלסטין חולקה כבר ב-‏1922 בין הערבים ליהודים. הערבים קיבלו את חלקם בעבר הירדן והיהודים קיבלו קדחת. כעת הזמן להשלים את משימת שתי המדינות לשני העמים ולתת ליהודים / לעברים את כל מערב הירדן ולערבים / פלסטינים תישאר מזרח הירדן. נהר הירדן יהיה הגבול המכובד שיחצה בין השניים.

הפליטים ייושבו כולם במדינה הפלסטינים ממזרח לירדן. כל הפלסטינים שגרים היכן שגרים, כולל במדינת ישראל, יצביעו לפרלמנט בעמאן. וכל היהודים אזרחי ישראל, גם אם יגורו בפלסטין-ירדן יצביעו בכנסת בירושלים. באופן זה אנחנו ננטרל את המוקש הדמוגרפי שכה שגור ופופולרי בפיות השמאלנים. במתכונת זו נוכל לחיות בשלום זה לצד זה כמדינות וזה בתוך זה כפרטים. ובאופן זה ננטרל את קיומו של ענן שחור על אופיה היהודי / ישראלי / עברי של מדינת ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107907
יש בעיה
theWatcher (יום שני, 26/11/2007 שעה 10:22)
בתשובה למי שזוכר

''נהר הירדן יהיה הגבול המכובד שיחצה בין השניים'' - הבעיה היא שהגולן נמצא מהצד המזרחי של הירדן.

אבל חוץ מזה לפי הנתונים שבתמונה הזאת: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/N...

ניתן לראות שפלסטינים רבים מעדיפים את ירדן כביתם. שים לב שרוב ארצות האזור הן מדינות שההגירה היא מהן והלאה חוץ מכמה מדינות עם אוכלוסיה יציבה כולל ישראל, ירדן היא המדינה היחידה באזור שמקבלת הגירה (טוב גם כמה מדינות במפרץ הפרסי אך זה פחות רלוונטי). ובהחלט ניתן להבין מאין באה ההגירה אם מבחינים, למרות הגודל המזערי, בצבע הכתום שביהודה ושומרון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107965
יש בעיה
עמישושקראנץ (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:39)
בתשובה לtheWatcher

מה הבעיה. נניף על הגולן דגל או''ם ונחשוב שאנחנו מפקחים שם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107994
אין בעיה
מי שזוכר (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 23:54)
בתשובה לtheWatcher

אין שום בעיה. אני דיברתי רק על פתרון הסכסוך ביננו לבין ערביי ארץ ישראל. הגבול ביננו צריך להיות נהר הירדן.

לא הכנסתי את סוריה למשחק, כי בעיני היא לא העניין החשוב והמהותי בעניין חלוקת הארץ. הירדן הוא גבולנו בין ישראל לפלסטין. ואין לזה כל השלכה או השפעה על המשך או הפסקת שליטתנו בגולן. העניין מול סוריה יכול להיפטר במו''מ בין שתי מדינות. הסכסוך שלנו עם הפלסטינים אינו סכסוך קלאסי ופשוט והוא בעצם סכסוך בין עם עתיק עם עם חדש שקם בבוקר וחושב שהוא עם. כאן ניתוח ההפרדה כואב ומדמם הרבה יותר.

העדפת הפלסטינים את ירדן היא טיבעית ומצביעה על הצורך העז לקבוע את ירדן כביתם הלאומי של ערביי ארץ ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107880
אני עדין לא מבינה אורי ,מה אתה עדין עושה פה ?
soria (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 18:13)

באותו יום צריך היה עליך לחזור הביתה לגרמיה !

http://www.faz.co.il/thread?rep=107892
זה שאת ברחת מן הארץ
סתם אחד (יום שני, 26/11/2007 שעה 0:43)
בתשובה לsoria

לא מחייב אנשים אחרים.
ומאחר ואת עזבת את הארץ, לא ברור לי מדוע את משתמשת בביטוי ''פה'', את לא פה, את שם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107894
זה שאת ברחת מן הארץ
soria (יום שני, 26/11/2007 שעה 3:31)
בתשובה לסתם אחד

אני לא ברחתי והרבה ישראלים אחרים שגרים בעולם החופשי והרחב מחוץ לישראל גם לא ברחו כל אחד עזב את הארץ בשל סיבה אישית זו או אחרת ואף אחד לא צריך להתבייש או להתנצל !!!! אני !!!! כשכולם ישנו כולל ערבי ישראל דאגתי שכולם ישנו בשלווה את שלי תרמתי למען ישראל.!!!!זה לא אומר שרחוק מהארץ הלב לא בארץ ובפרט שאחי ואחיותי ואבי גרים בישראל ומהם אף משרתים למען המולדת ולגבי אורי שכתב אזי במקום שיבכה על אותו נושא בנוסטלגיה כואבת, אמת יחל מזמן לעזוב !!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=107904
בכל מקרה את לא ''פה''
סתם אחד (יום שני, 26/11/2007 שעה 8:16)
בתשובה לsoria

את נמצאת ''שם'' אז אין לך זכות להשתמש במילה ''פה''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107928
What Ever !!!!! או בעברית מיצידי !!!!
soria (יום שני, 26/11/2007 שעה 18:49)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=107966
בכל מקרה את לא ''פה''
סתם אחד (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:44)
בתשובה לסתם אחד

אבל אני חייב לומר את האמת שגם אני לא ''פה'' ואפילו לא ''שם''....

http://www.faz.co.il/thread?rep=107967
בכל מקרה את לא ''פה''
סתם אחד (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:45)
בתשובה לסתם אחד

אבל אני חייב לומר את האמת שגם אני לא ''פה'' ואפילו לא ''שם''....

http://www.faz.co.il/thread?rep=107909
[•]
יהודה אשר (יום שני, 26/11/2007 שעה 11:35)
בתשובה לsoria


http://www.faz.co.il/thread?rep=107968
[•]
אשר יהודה (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:46)
בתשובה ליהודה אשר

[•]

http://www.faz.co.il/thread?rep=108016
[•]
יהודה אשר (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 10:48)
בתשובה לאשר יהודה

>>>>

http://www.faz.co.il/thread?rep=107889
גם נימול אי-אפשר להחזיר למצב ערל!
ד''ר שלום פליסר (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 22:48)

וגם זה מצב בלתי-הפיך. אנחנו יהודים, חביבי, גם אם זה אינו ראוי בעיניך ואינו לרוחך.
מי שבועט באמו, הורתו ויולדתו - קל וחומר שיבעט באמו-מולדתו. והרי מפורסם הסיפור על צוואת אמו של אורי אבנרי, כמו רוב הכיבוד שכיבד את יולדתו...
עם ישראל לא יבעט במורשתו ובמולדתו. סבלנו ממשומדים גרועים ממך? נשארנו בחיים? עם-ישראל חי? - נשרוד גם אחריך ואחרי הרעיונות ה''גרנדיוזיים'' שלך...!!!
(אגב: האם ''שועליו של שמשון'' עוד דוהרים לך, אבנרי, במדבר ???)

http://www.faz.co.il/thread?rep=107913
גם נימול אי-אפשר להחזיר למצב ערל!
זוהר בדשא (יום שני, 26/11/2007 שעה 15:10)
בתשובה לד''ר שלום פליסר

נימול כן אפשר להשיב למצב ערל בניתוח פלסטי די פשוט, אפילו לא בתולה , אפשר להשיב לה את בתוליה, מתפלא עליך דוקטור שאינך מכיר את הפרוצדורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107969
גם נימול אי-אפשר להחזיר למצב ערל!
אשר יהודה (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:49)
בתשובה לזוהר בדשא

להשיב עורלה? עם דבר פלסטיק?
אין דבר כזה, בטח אם העורלה כבר נתייבשה.כלומר, אין דבר כזה אם הגבר רוצה שגם יעמוד לו לפעמים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107912
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
אריה עירן (יום שני, 26/11/2007 שעה 14:49)

אורי אבנרי וכנראה גם אחרים לא מייחסים תשומת לב להלוך רוחות מיוחד . כאן בפורום מישהו , אינני זוכר מי טען בוויכוח על אלטלנה ואחרכך על בגין-סאדת שצריך להביא בחשבון מה ידעו המעורבים באותה נקודת זמן , או משהו כזה .
אז הנה לכם מנה קטנה לאכילה .
החלטת החלוקה התקבלה ביום 29/11/47 . זה 104 ימים אחרי חלוקת הודו ופקיסטן שהיה ב- 15/8/47 . חלוקת הודו לוותה ב ט ר נ ס פ ר . 15 מיליון בני אדם החליפו את מגוריהם . התהליך נמשך בערך חודשיים ובמהלכו נהרגו חצי מיליון עד מיליון בני אדם .
להתעלם מהאירוע שהיה אז ומהשפעתו על החלטת החלוקה של פלסטינה (א''י) באום זה עיוורון היסטורי . כל בר דעת רואה שאבנרי נזהר מחוסר ברירה ואינו כותב שהערבים התנגדו להחלטה באום . 13 מדינות . אבל חשוב במיוחד שהוא לא כותב כי היריה הראשונה הייתה של פלסטינים על יהודים . למעשה יריות רבות .
החלטת האום מאז היא אות מתה . אבנרי כנראה קורא מה שאני כותב , כי הוא טורח במאמרו הנוכחי לציין שהוא בעל גמישות מחשבתית , זה בניגוד לדעתי עליו . חא חא חא .
אין פסול ברצון לקיים בארץ ישראל מדינה יהודית , מדינה ''יהודית'' או ''מדינת יהודים'' . זה יכול להיעשות בהגינות , ובפיצוי כספי נאה לערבים העוזבים , זה יכול להיעשות בטרנספר מוסכם , או בטרנספר כפוי , או בנאקבה נוספת .
כל מה שנחוץ זה שידרכו ליהודים חזק על בהונות הרגליים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=107947
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
חזי (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 8:14)
בתשובה לאריה עירן

אתה צודק במטה אחוז.
שכחתה רק את ''החלפת האוכלוסין'' בין יהודי ארצות האיסלאם לבין ערביי ישראל.

יש הבדל קטן: הערבים הם אומה ''נבחרת'' לכן יש להתייחס אלהם בקריטריונים אחרים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=107971
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
אשר יהודה (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:51)
בתשובה לחזי

הטרנספר אינו מאוחר אף פעם. צריך לחשוב על האופציה הזאת אם הפלסטינים לא יצליחו לממש את חזון השלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=108017
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
יהודה אשר (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 10:50)
בתשובה לאשר יהודה

למה לטרנספר שאפשר להרוג?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108021
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
אריה עירן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 12:15)
בתשובה ליהודה אשר

למה להרוג כשכסף בינלאומי יכול לפתור את הבעיה ?
יש בערך 700.000 משפחות פלסטיניות בשטחים . אם כל משפחה תקבל 100.000$ סיוע שיקום במדינות ערביות , זה יעלה 70 מיליארד $ . כסף זה הוא פיתוי גדול , למשפחות וגם למדינות שייקלטו אותם .
לשם השוואה המלחמה בעירק עלתה למשלם המיסים האמריקאי 200 מיליארד $ עד כה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=108029
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
מי שזוכר (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 12:58)
בתשובה לאריה עירן

מי יסכים לתרום 70 מיליארד דולר בשביל לפתור את הבעיה של הערבים והיהודים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108046
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
אריה עירן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 19:00)
בתשובה למי שזוכר

70 מילארד $ זה המון כסף אבל השוויתי אותו למלחלמת ארה''ב בעירק . שם 200 מיליארד $ הוצאות מלחמה לא פתרו את הבעיה . כאן אני מציע פתרון בלי דם . יש מדינות שזה יכול להיות רצוי עבורם .

http://www.faz.co.il/thread?rep=108030
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
נפתלי דן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 12:59)
בתשובה לאריה עירן

מה קרה שאתה מציע פתרונות של שמאלנים.בכסף תקנה את זכות השיבה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108031
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
דן נפתלי (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 13:00)
בתשובה לנפתלי דן

מה איכפת לך שהערבים ישובו לערב?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108032
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
נפתלי דן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 13:05)
בתשובה לדן נפתלי

למה אתה חושב שהם יסכימו לותר על דתם תמורת כסף?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108035
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
דן נפתלי (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 13:12)
בתשובה לנפתלי דן

למה אתה רוצה שהם יוותרו על דתם?

אני מוכן לשלם להם רק שיישארו מוסלמים, אבל טובים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=108040
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
נפתלי דן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 14:13)
בתשובה לדן נפתלי

דתם היא הרג כופרים יהודים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=108045
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
אריה עירן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 18:57)
בתשובה לנפתלי דן

נפתלי , דן , אשר, זבולון ,יששכר ,ראובן , לוי , יהודה , שמעון , בנימין , אפרים , גד , מנשה . הדת המוסלמית לא מצווה להרוג יהודים אלא להגן אליהם אם , אם הן נכנעים לשלטון המוסלמי . אם מוסלמי עוזב את האיסלם דינו מוות .
אנחנו חזרנו למולדתנו , מולדת אבותינו . על אדמתנו התיישבו זרים . אם אפשר לפתור את הקונפליקט בכסף אני מעדיף . אם לא אז הכל פתוח .
לשמאל יש בעיה לוגית . הם מכסים עליה בעזרת שקר .
השקר הוא ''בסופו של דבר תקום מדינה פלסטינית''
למה זה שקר ? כי אף אחד , גם לא אני יודע מה יהיה בעתיד .

אני חושב שאם היו משקמים את הפליטים במקום להנציח את עליבותם היה פתרון של שלום קרוב יותר . גם טרנספר דומה למה שהיה בהודו-פקיסטן אבל יותר מסודר ונדיב היה מקטין את החיכוך . אבל טרנספר זו מילה גסה באשמת השמאל הבלתי רציונאלי . זה משאיר אפשרות להגליה צבאית . האם לדעת השמאל זה מצב רצוי ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108093
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
נמרוד אודם (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 11:33)
בתשובה לאריה עירן

מה זה אצלך הכל פתוח?

בכסף אפשר לשלוח כל היהודים בחזרה לאירופה

http://www.faz.co.il/thread?rep=108094
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
נמרוד אודם (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 11:34)
בתשובה לאריה עירן

מה זה אצלך הכל פתוח?

בכסף אפשר לשלוח כל היהודים בחזרה לאירופה

http://www.faz.co.il/thread?rep=108100
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
מי שזוכר (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 12:32)
בתשובה לאריה עירן

אגדת האסלאם

האסלאם הוא רודף היהודים והנוצרים מעצם טיבעו. האסלאם מצווה על המוסלמי לרדוף אחר היהודי ולהורגו עד שיגיע היום ואללה יתערב ויאמר לשיחים ולאבנים שאחריהם מתחבאים היהודים הנמלטים להרוג את היהודים שמבקשים הצלה במחיצתם!

http://www.faz.co.il/thread?rep=108131
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
לוי שמעון (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 14:15)
בתשובה למי שזוכר

דברי אלוהים חיים

http://www.faz.co.il/thread?rep=108139
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
יכין חקל (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 14:45)
בתשובה ללוי שמעון

זה אלוהים זה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108157
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
לוי שמעון (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 16:59)
בתשובה ליכין חקל

זה יהוה בכבודו ובעצמו

http://www.faz.co.il/thread?rep=108047
לא תביתה ולא ביצה . סטייק שותת דם !
אריה עירן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 19:06)
בתשובה לנפתלי דן

בסף ושיקום שנלווה אליו אינו פתרון אבסוליטי אבל הוא פיתרון מצוין . הוא גם מקרר את הסיכסוך לרמה מאד נמוכה . לכן מדינות ערב מסרבות 60 שנה לשיקום הפליטים . הם רוצים פליטים פלסטינים עלובים , עניים ומסכנים . זה די מצליח גם אצל יהודים בישראל שתומכים במאבק הפלסטיני . אתה יודע מי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=108160
פליטים, פליטים
האח של יוסלה (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 17:26)
בתשובה לאריה עירן

כמה דורות הם רוצים להישאר עוד פליטים. ועוד שכבר היה ויש להם מדינה פלסטינית בשם ירדן. אז מה הם כל כך נהנים כל כך לדפוק את עצמם? למה האו''ם צריך עדיין לממן את אונר''א.... ששמה הוא בעצם או''ם-רע .... שמשמרת את הפליטות כבר דור רביעי. כמו שאין כבר פליטים יהודים מארצות ערב, כך אין כבר פליטים ערבים מישראל. אסור לנו לתת לערבים לשחק בדם ילדיהם!

http://www.faz.co.il/thread?rep=108163
פליטים, פליטים
יורגן ואברסאלט (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 17:34)
בתשובה להאח של יוסלה

מי שמתעלם מהעובדה שבאו“ם של החלטה 181 היו רק שליש מהמדינות החברות בו כיום; מי שמתעלם מהדה-קולוניזציה, ובעצם מכל ההיסטוריה שלאחר אותו רגע נבחר וממוזל של 1919; מי שבוחר לשמוט את ההצדקה הבינלאומית היחידה לקיומה של מדינתו – החלטה 181 – מעיד על עצמו שהוא חי במימד אחר. מימד שבו, למשל, יש קטגוריה של “זכויות העם היהודי על פי החוק הבינלאומי“.

http://www.faz.co.il/thread?rep=108165
קשה לי להבין את הודעתך.
אריה עירן (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 18:14)
בתשובה ליורגן ואברסאלט

אנסה ונראה לאן זה הולך . האום הוקם ב- 1945 לא 1919 . הגבולות נקבעו כאן לפי הסכם סייקס-פיקו ב- 1916 וקיבלו חיזוק בועידת סן-רמו ב- 1920 .
ב- 29/11/47 התקבלה באום החלטה לחלק ל- 2 את פלסוינה (א''י) המנדטורית . ההחלטה הייתה על הקמת מדינה יהודית עם 650.000 יהודים + 650.000 ערבים ומדינה ערבית עם 650.000 ערבים בלי יהודים .
להחלטה זו הסכימו היהודים למרות שהייתה דרקונית לנו . להחלטה התנגדו הערבים למרות שהייתה נפלאה לפלסטינים . את ההחלטה הם מחקו בכח הנשק .הם פתחו במלחמה שנקראה לימים מלחמת השיחרור בעיברית ונאכבה בערבית .
הפליטים מאז נשארו ללא שיקום . לא בגלל התנגדות ישראל אלא בגלל התנגדות ארצות ערב . ניתן לראות שאני צודק באתר של אונר''א . לא צריך להאמין לי .
לרוע מזלם של הפלסטינים לנו יש מדינה עם צבא סדיר והם נשארו ללא מדינה ויש להם כוחות של מיליציות במקרה הטוב וכנופיות טרור במקרה הרע .
אני לא מתעניין בהם בכלל . החשיבות היחידה שאני מייחס להם זה הנזק שהם גורמים לעם שלי . מצידי שימותו כולם . לא בגלל גיזענות , כמו שמנמסים ליחס לי , אלא כי הם אויבים . פשוט אויבים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=108166
קשה לי להבין את הודעתך.
נפתלי דן (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 18:27)
בתשובה לאריה עירן

אויב יש להרוג

http://www.faz.co.il/thread?rep=108167
קשה לי להבין את הודעתך.
נפתלי דן (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 18:28)
בתשובה לאריה עירן

אויב יש להרוג

http://www.faz.co.il/thread?rep=108240
קשה לי להבין את הודעתך
דן נפתלי (שבת, 01/12/2007 שעה 8:37)
בתשובה ליורגן ואברסאלט

אתה מוכן לומר שנית והפעם ברור יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=108242
פליטת פה, פליטת פה, יה פקח או''ם שמורבגי
שוֹקוֹלָטֶה (שבת, 01/12/2007 שעה 8:53)
בתשובה ליורגן ואברסאלט

~ החלטת או''ם 181 היתה החלטה חשובה שסייע לישוב היהודי להתקדם שלב להקמת מדינה יהודי. ככל שהיתה חשובה, היתה קמה מדינה יהודית גם בלעדיה, אבל במחיר כבד יותר ליהודים. לכן יש לברך עליה, אבל לא לקדש אותה.

~ שליש מהחברות? - אז מה! זה כלל לא רלוונטי לענייננו.

~ 1919? למה השנה הזאת חשובה בהודעתך?

~ דה-קולניזציה? - שו האדה?

~ ''181 היא ההצדקה לקיומה של מדינתו'' - מדינתו של מי? 181 לא היתה ההצדקה להקמת המדינה אלא התוצאה של ההצדקה הזאת. ההצדקה קיימת מעצם טיבעה ו-‏181 פירשה אותה בדרך פוליטית. אינני זקוק שהאו''ם יגיד לי אם מותר לי לחיות. אני באו''ם כדי שיהיה לי קל יותר לחיות במרחק ה''פוליטיקל קורקט''. הכל כאן זה משחק פוליטי, העיקר זו הישרדות פוליטית.

~ ''מימד אחר שבו, למשל, יש קטגוריה של “זכויות העם היהודי על פי החוק הבינלאומי“ - ישנן זכויות טיבעיות שאינני צריך לבקש את אישורן מאיש, כולל לא מהאו''ם. השאלה היא אם מתייחסים אלי כאילו זכותי להתקיים, או לא. ובהתאם לזאת אני רשאי להתנהג לפי שיקול דעתי. אני לא ביקשתי מהאו''ם שיאשר את זכויותי, ונדמה לי שכולנו מבינים זאת כך.

~ אנחנו צריכים לברך את הערבים שישבו אז בארץ ישראל שהתנגדו ל-‏181 ובכך כפו עלינו מלחמת הישרדות, שהיתה הדרך היחידה שנוכל לבצר כאן מדינה. אם הערבים היו חכמים הם היו מקבלים את 181 ובכך חונקים את המדינה היהודים בטרם נולדה. למזלינו הערבים הם האוייבים שלנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=108247
צודק.
אריה עירן (שבת, 01/12/2007 שעה 9:08)
בתשובה לשוֹקוֹלָטֶה

ראה תשובה שלי מאתמול בערב .

http://www.faz.co.il/thread?rep=107977
מעניין שאורי אבנרי ''ההומני'' מתעלם משימוש הפליטים לצרכים פוליטיים
חזי (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 16:29)

לא נתקלי אפילו פעם בתלונה שלו על השליטים הערביים שהם מתעללים בצאצאי הפליטים,
ומונעים בכוח את שיקומם.

בשבילי, המבחן החשוב ביותר לבחינת רצון הערבים בשלום,
הוא הסכמתם כבר עכשו לאפשר למי שרוצה מצאצאי פליטים אילו להשתקם.

גם ממשלות ישראל בעבר ובהווה לא הבינו נקודה זו, ולא העלו אותה בכל הזדמנות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=107980
הנה העתק מהויקיפדיה.
אריה עירן (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 17:13)
בתשובה לחזי

''אונר''א (UNRWA - United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East) היא סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים פלסטינים של האו''ם (בפליטים שאינם פלסטינים מטפלת נציבות האו''ם לפליטים- ארגון ה-UNHCR, שבניגוד לאונר''א רשאית לישבם גם במקומות מושבם הנוכחיים).
לפי הגדרת אונר''א, פליט פלסטיני הוא מי שהיה תושב פלסטינה (א''י) בין יוני 1946 למאי 1948 ואיבד את ביתו ומקור פרנסתו עקב מלחמת העצמאות, וכל צאצאיו , בשנת 2004 נכללו בקטגוריה זו, לפי רישומי אונר''א, 4 מיליון אנשים, הזכאים לסיוע של אונר''א''.

הנה הדגשות שלי
1- הארגון הוקם 5 ימים בלבד לאחר יסוד ארגון ה-UNHCR... משום שתכלית ארגון ה-UNHCR הייתה שילוב הפליטים בעולם במדינות בהם הם שוהים, תכלית אליה התנגדו מדינות ערב.
2- בראיונות רשמיים פקידים של אונר''א הודו בכך שהם לא בודקים בציציות של הנזקקים לשירותיהם ומטפלים ביו''ש גם בערבים שאינם במעמד של פליטות.
3- גם במדינות ערב, רואים בארגון גוף המנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים, מאחר ובמקום לסייע להם להיקלט במדינות בהם נמצאים מחנות הפליטים (כמו בלבנון ובירדן), הם מסייעים למעשה בשימור מצבם.
4- תקציבה השנתי הוא כ-‏400 מיליוני דולרים, שמקורם בעיקר במדינות תורמות, שהעיקריות שבהן הן ארצות הברית, קנדה, האיחוד האירופי, בריטניה ושבדיה.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אין ארגון נוסף של האו''ם שטיפולו מיוחד כמו הפלסטיני. המדינות הערביות לא רוצות לפתור את בעיית הפליטים הפלסטינים . המדינות הערביות לא תורמות כסף לאחים הפלסטינים. הפלסטינים מאשימים אותנו בנאכבה שהם התחילו .FUCK THEM .

http://www.faz.co.il/thread?rep=108043
נמרוד אודם (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 16:39)

שטחי רמה''ג הינם שטחי א''י הנצחית. הנחלה היא של שבט נפתלי.
להזכירכם שמי שניסה (והצליח) להחזיר שטחים (בהתנתקות) קרס פיזית או פוליטית. את השמות אתם כבר ודאי יודעים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=108181
שו האדא ''שבט נפתלי''?
אריק פורסטר (יום שישי, 30/11/2007 שעה 4:53)
בתשובה לנמרוד אודם

שבט נפתלי? לא מכיר אותו. אתה מתכוון לזה מסיפורי האחים גרים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=108243
שו האדא ''שבט נפתלי''?
דן נפתלי (שבת, 01/12/2007 שעה 8:54)
בתשובה לאריק פורסטר

חבל שאתה לא מכיר אותו. הוא היה שכן טוב וידידותי לחצי הדן. התרחצנו ביחד בבניאס.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.