פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5521

האזרח נאווי
גדעון ספירו (יום שני, 22/06/2009 שעה 18:00)


האזרח נאווי

גדעון ספירו



עזרא נאווי שובר את כל הסטריאוטיפים של פעיל שלום נגד הכיבוש. הוא מזרחי, הוא הומוסקסואל, ובמקצועו הוא שרברב.
עזרא הוא פעיל מרכזי בתעאיוש, שותפות יהודית ערבית, שמתמקד, בין השאר, בסיוע לפלסטינים תושבי אזור חברון בכלל ודרום הר חברון בפרט. בתוך הציבור הפלסטיני, החי במצוקה בתנאי כיבוש, תושבי דרום הר חברון, שחלק ניכר מהם גרים במערות, נמנים עם העניים ביותר שסובלים מידם הנוגשת של המתנחלים היהודים באזור. כמעט מיותר לומר, שצבא הכיבוש ומשטרת הכיבוש (מג''ב בפרט), הם חלק ממערכת הפרת זכויות האדם, ולא אחת חוברים למתנחלים בהתקפות על הפלסטינים.

עזרא נאווי מקדיש את מרבית זמנו החופשי, מרצו ומשאביו לתמיכה וסיוע לפלסטינים שהכיבוש אימלל אותם.
הפעילות של עזרא וחברי תעאיוש אחרים, נעשית בתנאים קשים במיוחד. הם פועלים בתוך אזור השורץ אלימות של מתנחלים וצבא, תוך הקפדה על שיטות מאבק בלתי אלימות. הם מלווים תלמידים לבתי ספר במטרה להגן עליהם מהטרדות המתנחלים, מסייעים לחקלאים הפלסטינים להגיע לשדותיהם, מביאים עימם סיוע הומניטרי, עובדים על פרויקטים של אנרגיה חלופית, ועומדים כתף מול כתף עם הפלסטינים בהתנגדות פסיבית להריסות רכושם.

עזרא נאווי, בגלל ייחודו, היה גם נושא לסרט ''האזרח נאווי'' שהוצג ב-‏2007 בפסטיבל הקולנוע בירושלים (במאי נסים מוסק). הסרט משרטט את דיוקנו המרתק של נאווי, אישיותו הצבעונית, שפתו הציורית, ומחויבותו ללא סייגים לזכויות אדם.
הסרט משקף את כל השנאות והפוביות של המתנחלים. אנשים אלה, עם פאות, ציציות וכיפות גדולות, שמתיימרים לייצג את היהדות והתורה, מתנהגים כאחרוני הפרחחים. מגדפים ומקללים את עזרא בלשון מזוהמת, גסה, כאחרוני עברייני ובריוני העולם התחתון.
עזרא נאווי הגיב באצילות אל מול התגרויות המתנחלים, חייך חיוך רחב והמשיך בדרכו לסייע לפלסטינים המעונים.

בסרט מונצח אירוע שהתרחש ב-‏14 בפברואר 2007 בו הרסו שוטרי מג''ב וחיילי הכיבוש פחון של משפחה פלסטינית באמתלה מגוחכת של ''מבנה בלתי חוקי''. 42 שנים אחרי הכיבוש, וטרם התרגלתי לשפת הכיבוש המכובסת לפיה כוחות הכיבוש הבלתי חוקי הופכים לשומרי החותם של החוק, שאינו אלא החוק של הרודן. נאווי יחד עם הפלסטינים ניסו בהתנגדות פסיבית למנוע את ההריסה. השוטרים פינו באלימות את הפחון, נאווי נעצר, הועלה על מכונית משטרה כשידיו אזוקות.

כוחות הכיבוש מכירים את מסירותו ללא לאות של נאווי למען הפלסטינים המדוכאים. המשטרה החליטה לנצל את אירוע פינוי הפחון כדי לתפור נגדו תיק, וכך לחבל בפעילותו. הוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים שמורכב מסעיפים של ''השתתפות בהתפרעות'' ו''תקיפת שוטר''. כתב האישום הוא עלילה זדונית. נאווי לא התפרע ולא תקף שוטר. המתפרעים היו דווקא שוטרי משמר הגבול.

מי שמכיר את נאווי, ואני מכיר אותו לא רק כחבר ועמית לרעיון, יודע, שהוא לא ירים יד על שוטר במסגרת פעילותו בשטחים הכבושים. אירוע הריסת הפחון צולם, וברור על פניו כי איש לא היכה שם שוטרים, בוודאי לא נאווי. המשטרה התחכמה וטענה כי הכאת השוטר נעשתה בתוך הפחון כאשר ''המצלמה לא ראתה''.

המשפט התקיים בפני השופטת אילתה זיסקינד. לפני מספר שבועות ניתנה הכרעת הדין, לפיה הורשע עזרא נאווי בשני האישומים. קריאת הכרעת הדין מאפשרת להבין כיצד עובדת מערכת משפט טוטליטרית. עדי התביעה סתרו איש את רעהו, עדותם לא הייתה קוהרנטית, אבל מה זה משנה? השופטת החליטה כי היא מאמינה לשוטרים, וכל הטקסט נתפר לפי ''האמונה''.

הכרעת הדין היא דוגמה מצוינת כיצד הכיבוש כבש את השופטת, השתלט על מוחה עד כדי איבוד היכולת לראייה מאוזנת ובלתי תלויה, המצופה משופטים במדינת חוק דמוקרטית. אולם כאשר מדובר בשטחים הכבושים, ישראל זה שנים אינה מדינת חוק דמוקרטית, ומערכת המשפט שלה היא שפחה חרופה של שלטון הכיבוש. הדבר בא לידי ביטוי באימוץ שפת הכיבוש, מה שמאפשר לנו למצוא בהכרעת הדין משפטים אורווליאנים לרוב. כוחות הכיבוש המפעילים טרור נגד אוכלוסיה אזרחית כבושה, הופכים בהבל פיה ''לכוחות שמירת החוק והשלום'' ואילו נאווי וחבריו, המגוננים על עקרונות הדמוקרטיה וזכויות האדם, הופכים אצל ''כבוד השופטת'' ל''מתפרעים''.

ליבי ליבי לעו''ד לאה צמל שהגישה סיכומים מפוארים המוכיחים את האבסורד שבאישומים, ועומדת אחת לאחת על כל הסתירות של עדי התביעה, אבל אין לה סיכוי. האמת המרה היא, שלא משנה מה תכתוב. משעה שהשופטת החליטה לאמץ את נורמות הכיבוש, המשפט הוכרע עוד בטרם התחיל. המשפט הזה הוא העתק של מערכת המשפט הגזענית בדרום ארה''ב בשנות ה-‏50 של המאה ה-‏20 כפי שבא לידי ביטוי בסרט המרשים ''מיסיסיפי בוערת''.

ולבסוף הצימוק. בצמוד להכרעת הדין מופיעה החלטת השופטת לפיה ב-‏1 ביולי 2009 יתקיימו הטעונים לעונש ומתן גזר דין. בסעיף 2 היא כותבת ''המזכירות תזמן מתורגמן לערבית''. במלים אחרות, השופטת סבורה כי עזרא נאווי הוא ערבי. (הסיכוי שיהודים מתנגדי כיבוש יזכו בימים אלו למשפט הוגן הינו נמוך מאד, אולם לאור האפליה המובנית במערכת המשפט הישראלית נגד ערבים בכלל ופלסטינים בפרט, האפשרות למשפט הוגן מדרדר לנקודת ההקפאה). לא עולה על דעתה הגזענית של השופטת שיש יהודי מזרחי ''הנראה כמו ערבי'' שמתנגד לכיבוש. אם הוא נראה כמו ערבי ומתנגד לכיבוש הוא לבטח ערבי. היא עוד לא התרגלה לרעיון שיש נשיא שחור בארה''ב.
סכנת מאסר מרחפת על ראשו של חברי עזרא שהורשע על לא עוול בכפו. עוצו עצה ותופר.


צבועים

הצביעות נשפכת כמים בהתייחסויות ישראליות למאבק באיראן למען דמוקרטיה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לאחת מרשתות הטלוויזיה האמריקניות והביע את הערכתו להפגנות ההמוניות בעד דמוקרטיה תוך גינוי שיטות הדיכוי מצד משטר האייטולות.
נתניהו מוכר סחורה פגומה. הוא אישית אחראי לשיטות דיכוי לא פחות חמורות מאלו של איראן. חיילי הכיבוש הישראלי מדכאים הפגנות פלסטיניות התובעות חופש בשיטות אכזריות של הרג ופציעת מפגינים בדומה לנעשה באיראן.
עודד בן עמי, מגיש החדשות המרכזי של הערוץ השני, מביע מדי יום את תמיכתו בהפגנות החופש באיראן. חכם על אחרים. לא שכחתי כי רק לפני זמן לא רב כיהן בן עמי כדובר צה''ל בדרגת גנרל, הוציא הודעות תמיכה בפעולות ההרג והדיכוי של צבא הכיבוש הישראלי.

עיתונאי הספורט בישראל כתבו בהערכה על שחקני הכדורגל של נבחרת איראן האמיצים, שענדו סרטים ירוקים כביטוי לתמיכתם ברפורמה, שעה שהנבחרת האיראנית שיחקה בדרום קוריאה.
אותם כתבי ספורט לא מצאו לנכון לגנות את שחקני הקבוצה הגזענית ביותר בישראל, בית''ר ירושלים, על שלא מחו נגד הקריאות ''מוות לערבים'' שנהמו אלפי האוהדים.

מתי נראה בישראל הפגנות המוניות במחאה על ההרג והטרור שממשלת ישראל מפעילה נגד העם הפלסטיני? איראן זה כאן.


בשולי נאום בר אילן של נתניהו

לא הייתי שותף לטוטו הלאומי ''מה יאמר נתניהו'' שהשתלט על ישראל לקראת נאומו באוניברסיטת בר אילן. האם יאמר דברים חדשים, האם נראה את אופק השלום מתקרב מעט? לי היה ברור שנתניהו הוא עדיין בשלב של באר חרבה, שאינה מפכה מים חיים.
העובדה שלקראת סיום נאומו, שהכיל תעמולה לרוב ומעט אמת, הזכיר את שתי המלים ''מדינה פלסטינית'', לא עוררה בי התרגשות. הוא עטף את מילים אלו בכל כך הרבה הסתייגויות, עד שהמושג התרוקן מכל משמעות.
הדבר מזכיר בעל מכה שהבטיח להפסיק להכות את אשתו אם תציית לכל הוראותיו, תכין לו את כל הארוחות בזמן ותהיה שפחת מין שתעמוד לרשותו כל אימת שיצווה עליה.


''קום התנערה''

פיטוריו של העיתונאי והמחזאי ב. מיכאל מ''ידיעות אחרונות'', לאחר 15 שנות עבודה, הוא לטעמי כמעט פצצת אטום תקשורתית, ובכל זאת התקשורת הישראלית ודעת הקהל לא זועזעו. השתלטות ההון על התקשורת, חיסול ההסכמים הקיבוציים והמעבר לחוזים אישיים, הפכו את העיתונאים לציבור חסר חוליות, כאשר כל עיתונאי מסתגר בחוזהו, נאטם בפני רעהו, וחושש מידם הנקמנית של העורך והמו''ל. הסולידריות מתה. אילו החוזה הקיבוצי היה בתוקפו, הפיטורים קרוב לוודאי לא היו באים לעולם, ואם כן, עיתון ''ידיעות אחרונות'' היה מושבת וב. מיכאל מוחזר לעבודה.
להלן שני מכתבים ששלחתי בדוא''ל לעורך ''ידיעות אחרונות''. טרם קיבלתי תשובה.

8 ביוני 2009
לכבוד
שילה דה-בר
עורך ראשי
ידיעות אחרונות

אישי העורך,

אני מבקש לצרף את קולי למוחים על פיטוריו של ב. מיכאל. דומני שגם אתה לא חולק על כך שמדובר באחד הכותבים המוכשרים ביותר שעבדו בעיתון. נכס עיתונאי ראשון במעלה. ב. מיכאל מצטיין לא רק באיכות כתיבתו, אלא הוא יחיד ומיוחד בעמדות שהביע.
בתשובתך לאחד המוחים כתבת כי ''ידיעות אחרונות'' הוא עיתון ''שלא נתון ללחצים ומקדם כתיבה, מקורית, דעתנית, מנומקת והגונה''. נשמע מעט סיסמתי וחלול לאור העובדה שהיה לך ביד יהלום כזה וויתרת עליו. כאשר עיתון מוותר על נכס כזה, הוא חייב הסבר לקוראיו. אלפי קוראים חיכו מדי שבוע לטורו של ב. מיכאל, וצינור החמצן החשוב הזה נותק, מבלי להסביר מדוע. בטורו האחרון (5.6.2009) צנזרתם את הסיומת הבאה: ''אפילוג :זהו מאמרי האחרון בעיתון זה. פוטרתי. שלום''. אפילו להיפרד מקוראיו לא אפשרתם לו.
אתה כותב כי הסיבה ''לפרידה'' (מלה מכובסת לפיטורים) מב. מיכאל היא ''פנימית'' ובכך אתה פוטר עצמך מפירוט.

על פי המידע שברשותי, המבוסס גם על שיחות עם עובדי העיתון, החלטתם ''להיפרד'' מב. מיכאל באמצעות שיטה מאד משפילה: ביקשתם ממנו לוותר על חמישים אחוזים משכרו, בעוד אחרים בעיתון התבקשו לוותר על 12 אחוזים משכרם. המסר ברור: נוכחותך בעיתון אינה נוחה לנו. מדוע אינה נוחה? לא קשה לנחש: ממשלת הימין החדשה, עם חוקיה הגזעניים שהוגשו לכנסת, יוצרת מציאות חדשה בה אנשים כב. מיכאל הם ''סמרטוט אדום'' המתנוסס מדי שבוע בעיתון הנפוץ במדינה. כוחו לא רק בביקורת המושחזת המוטחת כלפיי גופי השלטון, אלא גם ביכולתו המופלאה, כמי שמכיר ומצוי היטב בארון הספרים היהודי, לייסר את הממסד הרבני והדתי המושחת בשפתו.

פיטוריו מהווה פגיעה חמורה בחופש העיתונות, ונראה כי זהו הקורבן שהעיתון מקריב למולך השלטון החדש. אתה כותב ''אנחנו מחפשים תחליף לב. מיכאל'', ואני שואל אותך: מדוע לחפש תחליף כשיש לך ביד את המקור?
אדרבה, אם אני טועה, אין קל מאשר להוכיח זאת על ידי החזרתו לעבודה מבלי לקצץ בשכרו. מודה מראש על תשובתך.

בברכה,

גדעון ספירו


17 ביוני 2009
שילה דה בר שלום,

אתה בוודאי שוקד על תשובה מנומקת לדוא''ל הקודם אליך, (המצורף), ואולי תוכל לשלב בתשובתך גם תגובה להערות הבאות:

ימים ספורים לאחר הופעת טורו האחרון של ב.מיכאל פורסם כי ניר חפץ, עורך 7 ימים, המוסף השבועי של ''ידיעות אחרונות'', מונה לראש מערך ההסברה של ראש הממשלה נתניהו.
גם מי שיראה בסמיכות זמנים זו מקריות בלבד, (שמעתי גם דעות אחרות), יש בכל זאת סמליות בסדר האירועים: ביום שישי 5.6.2009 מורד טורו של החריף והחכם שבמבקריו של נתניהו וממשלו, וביום רביעי ה-‏10 ביוני מודיע ראש הממשלה על מינויו של עיתונאי בכיר אחר מאותו עיתון לתפקיד המסביר הלאומי. אין ספק שמלאכתו של ניר חפץ קלה לאין ערוך כאשר העיתון של המדינה משחרר את קוראיו מהטור שמציג את ההסברה של המדינה במערומיה.

בידיעה על מינויו של ניר חפץ הובאו דברים מפיך לפיהם הבעת סיפוק על כך שאיש של ''ידיעות אחרונות'' נבחר לשרת את המדינה.
חבל. מדוע יביע עורך עיתון המצהיר כי הוא בלתי תלוי ועצמאי, שמחה על כך שאחד מעיתונאיו בחר לשרת ממשלה שמדיניותה מעוררת מחלוקת קשה בישראל ובעולם? האם מי שמונה להיות אחראי על התעמולה הממשלתית ''משרת את המדינה''? הצהרה מיותרת.

דפדפתי בעיתון של יום שישי, 12 ביוני 2009, הגיליון הראשון ללא טורו של ב. מיכאל, והוא נראה עני ודל. המשקל הסגולי של הטור לעיתון, עולה בהרבה על גודל השטח שהוקצב לו. לעומת זאת טורו של הטרוריסט מתנחל חגי סגל, כן הופיע. גם זו סמליות. שלא יובן חס ושלום שאני קורא להורדת טורו של סגל. בשום אופן!!! כחסיד חופש הביטוי, גם של דעות מקוממות, אין לי עניין בצנזורה או הסתרת דעות, מה עוד וסגל הוא היום במובנים רבים ביטוי לרוב, לערכים של מדינת הטרור הישראלית, כך שפרסום טורו גם לא מצריך אומץ רב. במציאות עצובה ומסוכנת זו, החשיבות של טור כמו זה של ב. מיכאל, היא ללא שיעור, שהרי דמוקרטיה בה המיעוט מושתק היא דמוקרטיה בגסיסה. זאת המשמעות של פיטורי ב. מיכאל.

אני חוזר וקורא לך להחזיר את הטור של ב. מיכאל ולרדת מכל השטיקים האלה של קיצוץ חמישים אחוז בשכר. אתה לא היית מסכים לכך, ואין לצפות שזולתך יסכים לכך.

ברכות,

גדעון ספירו


ויקטוריה בוך ז''ל

דקות לפני שליחת הטור לפרסום הגיעה אלי הידיעה העצובה על מותה בטרם עת של פרופסור ויקטוריה בוך.

היא הייתה גדולה מהחיים. שילוב נדיר של מצוינות אקדמית עם מחויבות לזכויות אדם.

השאירה מאחוריה שובל של מעשים טובים, שעוד ידובר ויסופר בהם.
היא ייסדה את מגזין כיבוש, אחד מאתרי האיטנרנט החשובים ביותר במאבק לחברה דמוקרטית, צודקת שוחרת שלום ושוויון.

היא מותירה אחריה הרבה אנשים עצובים משני עברי חומת האפרטהייד. היא הייתה גשר של הבנה, חברות וידידות במקום בו בנו חומות איבה ואדנות.

הציבור שוחר שלום וזכויות אדם יימצא את הדרכים להנציח את זכרה.
טור זה איבד קוראת נאמנה שעצותיה הטובות יחסרו לי מאד.







http://www.faz.co.il/thread?rep=134246
ידיעות
אריק פורסטר (יום שני, 22/06/2009 שעה 19:05)

פעם היתה סילבי קשת, ולאחריה ב. מיכאל, אשר השתמשו בעטיהם המושחזות כדי לחשוף ולהוקיע את השחיתות והצביעות באשר היא. היום יש לנו... בעצם אף אחד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134247
ידיעות
ע.צופיה (יום שני, 22/06/2009 שעה 20:21)
בתשובה לאריק פורסטר

סילבי קשת לא חשפה אף מעשה שחיתות. היה לה טור ציני וחד כסכין שזכה להערכה רבה.
לאחר זמן נודע כי היה לה מערכת יחסים אינטימית עם עורך העיתון בו כתבה.
האם זה השפיע על שיקולי המערכת?
אם כן, זו שחיתות.
אגב, אני הייתי קורא את טורה בשקיקה.
ב. מיכאל גם כן לא עסק בחשיפת שחיתויות.
איני יודע למה פוטר וזה גם לא מעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134248
ידיעות
אריק פורסטר (יום שני, 22/06/2009 שעה 20:30)
בתשובה לע.צופיה

התכוונתי לשחיתות מוסרית, לא כספית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134250
ידיעות
ע.צופיה (יום שני, 22/06/2009 שעה 20:33)
בתשובה לאריק פורסטר

שחיתות היא שחיתות.
סילבי קשת, בציניות, חשפה את הציניות שבהתנהגותם של הפוליטיקאים ואנשי ציבור אחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134280
אריק ידידי
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 12:13)
בתשובה לאריק פורסטר

איך זה שלוחמי השחיתו האלה מעולם לא חדרו ממש לעומק שחיתות גוש שלום עכשיו?
ואני מתכוון לשחיתות שחיתות, לא רק לשחיתות כספית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134249
מצ''ב פסק הדין.
ע.צופיה (יום שני, 22/06/2009 שעה 20:31)

כדאי לקרוא אותו בכדי להיווכח עד כמה ספירו מסלף את העובדות.http://www.courts.co.il/SR/shalom/s07003246-82.htm
אגב, המצלמה שלא צילמה היא מצלמתו של במאי הסרט שצילם סרט על הנאשם ולא מצלמת משטרה.
הסרט שצילם האיש של נאווי מראה בבירור את אלימותו המילולית והגופנית ולא מותיר ספק לגבי אשמתו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134256
למה אני לא מתפלאת על סילוף העובדות ?
סתם אחד (יום שני, 22/06/2009 שעה 22:15)
בתשובה לע.צופיה

מהכתבה נודף ריח חריף של שנאה לישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134257
מצ''ב פסק הדין.
אריק פורסטר (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 0:27)
בתשובה לע.צופיה

קראתי את פסק הדין, והוא סובל מחוסר אמינות - ממש כמו שספירו תיאר אותו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134267
מצ''ב פסק הדין.
ע.צופיה (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 6:57)
בתשובה לאריק פורסטר

עלית לדרגת שופט שופטים.
מה אתה אלוהים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134275
יפה צופיה
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 8:21)
בתשובה לע.צופיה

פורסטר מרגיש מעל אלוהים אבל מתחת לחוסיין בראכה אובאמה.
הוא דוקטור מומחה יודע ה-כל ומומחה לענייני כל מה שזז צומח
ודומם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134505
יפה צופיה
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 9:26)
בתשובה לסתם אחד

אין יותר אלוהים מחוסיין אובמה. תשכח מזה. אפילו האריק פורסטר מכיר בכך שהוא רק שני לאלוהים!

Falseter

http://www.faz.co.il/thread?rep=134573
יפה - V V V Falseter
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 9:22)
בתשובה לסתם אחד

כלהכבוד!

http://www.faz.co.il/thread?rep=134282
אריק ידידי
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 12:16)
בתשובה לאריק פורסטר

אל תסמוך על גדעון ספירו, הוא בעל אינטרסים בעניין. גם הוא הורשע בכמה פיסקי דין ועדיין חושב שהוא צודק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134313
אני מצליח לא רע לחשוב בכוחות עצמי
אריק פורסטר (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 21:36)
בתשובה לסתם אחד

נקודת המוצא שלי היא שכל אינטרסנט משקר. מה שנותר לעשות הוא לנפות את מה שנותר, ופה ושם אני מצליח למצא פנינים ואפילו זהב. להוותי, הזהב שמוצאים בכתבי ודברי חוגי הימין הוא ברוב המקרים זהב של שוטים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134316
אני מצליח לא רע לחשוב בכוחות עצמי
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 22:02)
בתשובה לאריק פורסטר

אריק,

מה לדעתך יהיה הפתרון לסכסוך הערבי-יהודי ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134319
אני מצליח לא רע לחשוב בכוחות עצמי
אריק פורסטר (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 1:48)
בתשובה לסתם אחד

אילו היו מקשיבים לי ב-‏1967 ומחזירים את השטחים הכבושים לירדן ולמצרים, לא היתה נוצרת בעית שתי המדינות (ואם כן, זו היתה הופכת לבעייתן של ירדן ומצרים).

נכון להיום, מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל היא פתרון עדיף למצב הנוכחי. האם יהיה אי פעם שלום אמיתי? אולי, אם כל צד יסכים לראות את בני הצד השני כבני אדם ולא כחיות טרף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134338
אריק, זו טפשות, או לפחות נאיביות
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 8:17)
בתשובה לאריק פורסטר

בכל מקרה,
חמאס או ארגון ערבי טרוריסטי אחר היה שולט שם,
והיינו בבעיה עוד יותר חמורה.

אז אל תדבר על מה היה צריך לעשות.

מה עכשו צריך לעשות ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134376
אריק, זו טפשות, או לפחות נאיביות
אריק פורסטר (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 17:22)
בתשובה לסתם אחד

השאלה אינה מי שולט שם, אלא מה הם עושים כלפי ישראל. התשובה היא 'נחיה ונראה'. מי שיודע מראש את כל התשובות - ושבמוחו הן כולן שליליות - הוא הנאיבי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134406
אריק, זו טפשות, או לפחות נאיביות
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 5:18)
בתשובה לאריק פורסטר

מי שהתנהגו בעבר בגניבה בשוד ברצחנות ובטרור , חשודים בעיני .
מי שמחנכים את ילדיהם על שקרים וסילוף עובדות , חשודים בעיני .
מי שמחנכים את ילדיהם לתרבות של מוות , טרור ושאהידיות , חשודים בעיני .
מי שמחנכים את ילדיהם לעסוק בשקרים , בהסתה , בהנצחת האיסלם או דר-א-סלם ובבוגדנות ככתוב בקוראן ונעשה בקורייש , חשודים בעיני .

אינני מתכוון לשים את ראשי בלוע הארי , בתקווה שאינו נוגס .

לכן התשובה 'נחיה ונראה' אינה התשובה הנכונה .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134408
אריק, זו טפשות, או לפחות נאיביות
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 5:44)
בתשובה לאריק פורסטר

בקיצור:

אתה סתם ''אנטי'' הממשלה הנוכחית,
ואין לך פתרון טוב יותר מזה של הממשלה הזו...

http://www.faz.co.il/thread?rep=134389
מ.ש. פעם ג'נטלמנים לבושי חליפות ירדנים שלטו בגדה
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 21:24)
בתשובה לאריק פורסטר

עם תחילת הכיבוש הגדה היה מקום נעים להסתובב בו, האדמיניסטרצייה הירדנית היתה בכל מקום, הרוחות היו מתונות - כמו בירדן, בה יש רוב לאוכלוסיה פלשתינית.

כאן ניכנס אביר האיוולת יצחק שמיר (קלקל גם את היחסים עם ארה''ב בגלל פולרד, שהופעל בהיות שמיר ראש ממשלה). הוא דחה את הסכם לונדון מ-‏1988 לפיו חוסיין היה מקבל את יריחו, והאדמיניסטרצייה הירדנית היתה נישארת בגדה. בגלל איש זה, היכריז חוסיין שהוא מסתלק לחלוטין מהגדה, ושישראל תשבור את הראש עם הפלשתינים.

גם לאכול דגים באושים וגם להיות מגורש מהעיר.

קראו את המאמר ''אשמת שמיר'' הכולל רשימה מדהימה של כל איוולות שמיר, ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות ישראל. ושוב לא תוכלו זמן מה לישון בשקט כשתבינו איזה פוחלצים יכולים לנהל את המדינה. העניין אינו כאן שמאל או ימין, אלא עניין אחר לגמרי - איוולת צרופה. אם מישהו מביא אסונות או מישהו מושחת ומועל, זה לא משנה אם הוא ימין או שמאל.

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134423
כמה תיקונים לשקרים של מיכאל שרון
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:09)
בתשובה לסתם אחד

1. לא היתה אדמיניסטרציה ירדנית תחת הכיבוש אלא אדמיניסטרציה ישראלית. חלק מהפקידים היו כאלה שעבדו תחת שלטון ירדן, אבל מאז הכיבוש הם עברו לשלטון ישראל ושירתו תחתיו.

2. במקרה פולארד גוייס כשבגין עוד היה רוה''מ והוא נחשף ב-‏1985 כששמעון פרס היה ראש הממשלה.

3. בכל מקרה הגיוס של פולארד נעשה ע''י גוף של משרד הביטחון - הלשכה לקישרי מדע / לק''ם בזמן שיצחק רבין היה שר הביטחון.

4. גם הכתבה שאתה נסמך עליה שווה לגליל שבבית השימוש בתחנה המרכזית בת''א. אף אחד לא מתקרב אליה ובבודאי של נוגע או מריח אותה.

5. ממשלו של שמיר היה היציב והטוב ביותר ב-‏40 השנים האחרונות. כל האינפנטילים ידעו רק לזמזם סביבו, אבל לא השפיעו לרעה על ישראל. ודווקא בזמן כהונתו השניה של שמיר יחסי החוץ של ישראל התרחבו להדהים גם בעקבות קריסת הגוש המזרחי וגם בעקבות שדרוג הראשון ביחסים עם יפן, סין והודו.

6. לך לקושש זרדים. אולי בזה אתה טוב יותר.

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134427
מיכאל שרון: תודה על ההיבטים הנוספים שציינת
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:22)
בתשובה לסתם אחד

איני מתיימר להיות ביוגרף. הבאתי כמה הבטים, ואני בהחלט מוכן לקבל שהם לוקים בחסר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134429
מיכאל שרון: תודה על ההיבטים הנוספים שציינת
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:30)
בתשובה לסתם אחד

חביבי, אל תשקר ואל תשנה היסטוריה כמו שמאלנים אחרים כאן. בך אני בוטח שתנסה לדייק ככל הניתן ולא לפזר שמועות ושקרים ולחתום עליהם כאילו הם אקסיומות. אתה השמאלני השפוי היחיד כאן, אז תנסה לכתוב לעניין ובלי לעגל פינות. אנחנו בונים עליך לויכוח ענייני וממשי אבל בלי לפזר קלישאות בלתי בדוקות.

אז שחילאק!

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134430
מיכאל שרון: השאלה מה ערך ''קשרינו'' עם רוסיה וסין
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:35)
בתשובה לסתם אחד

מבחינה כלכלית - שום דבר. היצוא הישראלי וסיוע החוץ הוא עם מערב אירופה, רומנייה במזרח, ובעקר ארה''ב. יצוא נשק - רוסיה וסין מתחרות שלנו, וקשות, גרועות מהאמריקנים, כי הם מוכרים בזול יותר, ומציעים קשרי חוץ רציניים יותר מישראל הקטנה. רוסיה וסין נוטות לעולם הערבי מטעמי ראל פוליטיק, ורק מסבנות אותנו בנושא. ליברמן דיבר יפה עם פוטין ומדווב, אך אין כאן שום דבר ממשי. במסגרת כניסה לכלכלה הגלובלית וקשרים עם ארה''ב, רוסייה וסין משלמות מס שפתיים לישראל. אשר להרשאת הגירה לישראל של קומץ רפיוזניקים בשנות ה-‏80 - שמיר שילם מחיר יקר מנשוא (איזכור עניין פולארד).

ההגירה המסיבית לישראל מחבר העמים החלה ב-‏1989 עם השלב האחרון של הגלסנוסט, ללא כל זיקה לקומבינות שמיר עם הק.ג.ב.

בתקופת שמיר צמיחת התוצר היתה נמוכה ביותר, בסביבות 1.5 אחוז שנתי. התוצאה - פיגור כלכלי מעמיק בתקופת צמיחה עולמית
מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134431
מיכאל שרון: טיבעי היה ששמיר (מיכאל) כאיש לח''י לשעבר
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:43)
בתשובה לסתם אחד

יחתור לבסס קשרי חוץ נירחבים, מחוץ למעגל הצר של ארה''ב-אנגליה. זאת היתה האוריינטצייה שלו כלוחם-מרי בעבר.

הרעיון נכון ויפה וחשוב, אך השאלה היא - מה באמת ישראל יכולה להציע לעומת העולם הערבי. אולי טובה בהקשר זה היתה הגישה של לח''י שהיציעה אוריינטצייה איזורית, כנעניות, המרחב השמי, וכיוצ''ב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134504
לא היתה אוריינטציה '' איזורית, כנעניות, המרחב השמי, ''. בלח''י !!!
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 9:17)
בתשובה לסתם אחד

זו היתה אוריינטציה רק של אחד או שניים בלח''י, בינהם נתן ילין מור, בכיר בלח''י. לא מוכרים בכירים אחרים בלח''י שדגלו ברעיון הכנעניות. ילין מור חבר לשוליים הסהרורים בהגנה, חייל בשל אורי אבנרי, ועוד כמה סטודנטים צעירים כמו עוזי אורנן, אוריאל שלח הלפרין הוא יונתן רטוש (ערך את ''בחרב'' עיתון תנועת האצ''ל), בנימין תמוז, עמוס קינן, אהרון אמיר ויצחק דנציגר ודומים להם.

לח''י שאף למדינה יהודית בארץ ישראל שתשלב בין תרבות הרוח של המערב המתקדם לתרבות הגוף של המזרח הפרימיטיבי.

חצי חציל

http://www.faz.co.il/thread?rep=134506
לא היתה אוריינטציה '' איזורית, כנעניות, המרחב השמי, ''. בלח''י !!!
ע.צופיה (יום שישי, 26/06/2009 שעה 10:02)
בתשובה לסתם אחד

נתן פרידמן-ילין-מור, פנה לכיוון הכנעני-שמי רק באמצע שנות החמישים.
בעת היותו בלח''י לא נטה כלל לכיוון זה.
האידיאולוג של הלח''י היה שייב(אלדד) אביו של ח''כ אריה אלדד. וזו הייתה אידיאולוגיה ימנית מאוד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134433
מ.ש. לא אתעלף אם יתברר שהרוסים הידליפו לאמריקנים עניין פולארד
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:13)
בתשובה לסתם אחד

במסגרת הסדרים גלובליים איתם. הרי בצופנים הללו ממילא לא היו משתמשים, אלא רק במקרה של מלחמה גרעינית, דבר חסר ממשות. וכי מי בארה''ב העלה אז בדעתו דבר בדומה לכך לגבי ישראל הנאמנה והתלותית? אילוליא היתה כאן הדלפה.

איזה סנטימנטים יש בכלל לרוסים כלפינו?

לישראל הקטנה, מתוחכמת ככל שתהיה, אין הרבה מרחב תימרון. לא תמיד רואים זאת כשאתה יושב בלשכה ממוזגת אויר, נוסע בלימוזינה, מוקף באומרי הן, ונהנה מהכוח הניתן לאדם, צנוע ככל שיהיה, שבעבר נידחק לשוליים בידי הממסד המפאיני''קי.

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134438
מ.ש. לא אתעלף אם יתברר שהרוסים הידליפו לאמריקנים עניין פולארד
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:43)
בתשובה לסתם אחד

לפי הצופן הכלכלי הנסתר יש משמעות עצומה לקשרים שקשרנו עם אבות הכלכלה ההורסנית של מרקס. הכלכלה הישראלית הצליחה להכניס רגל בכלכלות האלה ולשלוף את היד המלאה המזומנים. זה דבר מרטיט ונשגב לראות כיצד מיליארדים של דולרים ומוצרים זרמו מכאן לשם ומשם לכאן. יש הסכמים בילטרליים ויש פרוייקטים משותפים ברמה הרישמית ובין בעלי עסקים פרטיים. אנשי עסקים ישראלים התנחלו במזרח אירופה ובנו אותה לתפארת. פולין והונגריה נבנו מחדש בעקבות הסיוע הזה ועל כל האנטישמים התחילו להרים ראש, כהוכחה לכך שהיהודים תורמים ובונים. אין נייר לקמוס טוב מזה. במשך ה-‏20 שנים השתיים הגדולות האלה הלכו כיברת דרך רבה לכיוון ישראל, אז למה לא לחכות עוד כמה שנים כדי שההתקרבות תהיה גדולה יותר?
אינטרסים כלכליים ביננו תחזק גם את התמיכה המדינית להילחם נגד מחלות הלאומניות הערבית במזרח התיכון.

אירופה כל יום מתעוררת לרחובות שחורים יותר. האירופאים נעלמים דום למראה השתלטות המוסלמים על מדינותיהם. ההנהגות המדיניות עדיין שותקות ברובן, אבל למטה מהשטח כבר מתחילים להישמע זמירות ישנות של שנאה גזענית מסוכנת.

ישראל חייבת בדיפלומטיות להשתמש בתהליך הזה כדי לקרב את האירופאיות לישראל, כדי לחזק את ישראל מול מדינות ערב הגזעניות, אבל גם כדי לשמש תמרור אזהרה מול אירופה לא לדרדר את המצב כנגד שואה שניה נגד המוסלמים. רק היהודים יכולים לתקן את העולם. כבר הנוצרים והמוסללמים מודים בזה כאשר הראשונים האלמינו בתלמיד חכם יהודי כאלוהים, והשניים ניכסו לעצמם את אברהם, יצחק, יעקב, משה, דוד, שלמה וישו. זה אומר דרשני, שהאמת נמצאת אצלנו!

מרחב בתמרון הישראלי רחב כמו כל העולם. רק תושיט את היד וגע בו.

בתקופת שמיר החלה קליטת העולם מרוסיה, וניטעה שתשתית החברתית-תעשייתית לפיתוח המדהיר שנעה מאזץ. כמובן שאתה צודק שגם לביבי יש תרומה אדירה בניהול המשק במשברים בינ''ל, אבל את הקרדיט עלינו לתת ליצחק שמיר שהחל בדבר, והוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי של קריסת הקיבוצים בתחילת שנות ה-‏80.

ישראל יכולה להציע עושר רוחני, אמוני, כלכלה מתקדמת, תעשייה מפותחת שמובילה בחלק מתוצריה בעולם, השכלה ומדע מפותחים ומובילי עולם, יעכשיו אפילו גז. רק נפט אין לנו, ולערבים יש רק נפט. נפט הוא משאב מתכלה, וכשהנפט ייגמר אז ייגמר לערבים גם השכל והכסף.
אז לא תהיה לאירופאים כל סיבה ללכת שבי אחריהם.

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134446
אותו סגנון כתיבה כמו נשוא הביקורת. מריח מסריח...
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 14:50)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134445
והוא עוד קורא לעזצמו ''חוקר ומדען דגול''
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 14:49)
בתשובה לסתם אחד

איך הוא לא מתבייש ?!
מדובר בחפיפניק ענק שלא בודק את מקורותיו לעומק ומפריח הנחות שווא לאוויר. לא פלא שלא הסכימו להעסיק אותו...

http://www.faz.co.il/thread?rep=134574
והוא עוד קורא לעזצמו ''חוקר ומדען דגול'' !!!!!!!!!!!!
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 9:29)
בתשובה לסתם אחד

יש אנשים שראויים לקרוא לעצמם ''חוקר ומדען דגול'' ואחד מהם הוא מיכאל שרון. מיכאל שרון הוכיח יכולות אינטלקטואליות יוצאות דופן ונדירות ששינו את פני המחקר הסוציו-פסיכולוגי בעולם כולו. התיזות שלו זכו להכרה ולהוקרה והן נלמדות במיטב האוניברסיטאות האמריקאות כבר משנות ה-‏80. אף גנב לא יוכל לקחת ממנו את הקרדיט הרשום על שמו, וגם לא כמה ''פרופסורים'' באוניברסיטה העברית שעצרו את קידומו בשל הגילויים המסעירים שלו, כדי שיוכלו לגנוב ממנו את התיאוריה של הקיום האנושי. אבל כולנו יודעים מיהם הגנבים ומיהו הגאון הגדול מיאכל שרון!..

http://www.faz.co.il/thread?rep=134624
איך אתה מסביר את זה שלא שמעו עליו והוא טרם סיים את לימודיו
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 14:46)
בתשובה לסתם אחד

האקדמיים עוד משנות ה- 70 המוקדמות.

ומיהם בדיוק הגנבים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134487
כמה תיקונים לשקרים של מיכאל שרון
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 22:24)
בתשובה לסתם אחד

הפלסטינים בגדה,
למדו לאט לאט שהם יכולים לעשות מה שלא היה עולה בדעתם תחת שלטון ירדן הנוקשה.

הם יכולים לרגום חיילים באבנים,
הם יכולים לזרוק בקבוקי תבערה כלפי יהודים,

והדמוקרטיה היהודית תעבור על זה בשתיקה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=134519
¥ מיכאל £ ידידי ₪ , תבוא לטייל גם היום ביו''ש
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 16:07)
בתשובה לסתם אחד

ותראה כמה נחמד לטייל. אתה מוזמן לבוא ולהתארח ולהינות מהכנסת אורחים למופת, אוכל טעים, דיאטטי וכשר, טיולים לסביבה כולל לישובים ערבים. רק אל תביא שלטים של ''שלום עכשיו'', ''די לכיבוש'' וכיוצא באלה כי זה מרגיז את הערבים והם יתחילו להתפרע.

יחזקאל מהשומרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134554
מ.ש. תודה יחזקאל
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 4:23)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134390
דברי הבל איש לא אינטליגנטי
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 21:36)
בתשובה לאריק פורסטר

מי יודע מי הוא האריק פורסטר הזה האדון ''יודע כל'' הנביא אריק,
''האם יהיה אי פעם שלום אמיתי? אולי, אם כל צד יסכים לראות את בני הצד השני כבני אדם ולא כחיות טרף. ''

אם היו מקשיבים לי ס1922 ומביאים לכאן במקום חורנים וערבים מהגרים מלוקסמבורג היה כאן לבטח שלום

http://www.faz.co.il/thread?rep=134394
דברי הבל איש לא אינטליגנטי
אריק פורסטר (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 22:12)
בתשובה לסתם אחד

ה' נתן לך 1500 גרם של תאים אפורים אותם הציב בין אזניך. מטרת התאים היא לאפשר לך לחשוב, וזהו מותר האדם מהבהמה. במקרה שלך, אם זה מה שחשבת ב-‏1922, אני מניח שהיום אתה כבר במצב של אלצהיימר מתקדם. חבל, כי תרופה אין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134422
אריק פורסטר, אז גם אתה שולל את קיומו המיתי של 'עם פלסטיני'
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 11:54)
בתשובה לאריק פורסטר

Well come to the Club !

http://www.faz.co.il/thread?rep=134522
©אריק®איך¶בכלל¬אפשר©להחזיר§שט חים²
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 16:41)
בתשובה לאריק פורסטר

למי שהשטחים§¹לא היו¡שלו«כחוק¥וכדין ?? § ??
÷מה¶הטעם²®לתגמל© את הגנב³ ??

http://www.faz.co.il/thread?rep=134264
באמריקה היו כותבים הוא יהודי ,הוא גיי ,הוא שחור ,ומה לא הההה
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 6:28)

עזרא נאווי שובר את כל הסטריאוטיפים של פעיל שלום נגד הכיבוש. הוא מזרחי, הוא הומוסקסואל, ובמקצועו הוא שרברב,

http://www.faz.co.il/thread?rep=134269
באמריקה היו כותבים הוא יהודי ,הוא גיי ,הוא שחור ,ומה לא הההה
ע.צופיה (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 6:59)
בתשובה לסתם אחד

אילו היה פעיל שלום,הייתי מעריך אותו. יש עוד הרבה כאלה.
הענין שהוא לא פעיל שלום, הוא אנטי-ישראלי.
מוצאו,נטיותיו ומקצועו, ממש לא לענין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134279
המוסר הכפול של צופיה העין
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 11:47)
בתשובה לע.צופיה

כותב צופיה על נאווי,

''אילו היה פעיל שלום,הייתי מעריך אותו. יש עוד הרבה כאלה.
הענין שהוא לא פעיל שלום, הוא אנטי-ישראלי.
מוצאו,נטיותיו ומקצועו, ממש לא לענין.''

אך הרי לפני רגע נזף בבת העין בפורסטר,
על ש'העז' להביע דיעה בנושא כתב פסק הדין:

''עלית לדרגת שופט שופטים.
מה אתה אלוהים?''

לא נותר לי אלא לשאול את חד-העין
את אותה השאלה: מי שמך שופט של אישיותו
וכוונותיו של מר נאווי?

ובמאמר מוסגר: מי שמך שופט ליכולתו ותבונתו
של פורסטר?

ובמאמר שולי עוד יותר: מדוע במאי השנה, טען
העין שאינו עוסק בתיווך דירות, וכעת בצלח עליו
הרוח הוא מודיע שאכן בנכסי דלא ניידי עיסוקו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134295
הצביעות של הפלשתינאי
ע.צופיה (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 14:33)
בתשובה לסתם אחד

מזמן כבר פסקתי להתווכח עם תעמולתן פלשתינאי מקצועי ולא טעיתי.
אין ספק שאם אינך מעוות את הדברים אין לך מה לכתוב.
לכן ידידי הפלשתינאי, ביי ביי.
הקהל פה מכיר אותך וחוץ מפתי אחד או שנים היתר אינם מתייחסים ברצינות לכתיבתך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134274
באמריקה היו כותבים הוא יהודי ,הוא גיי ,הוא שחור ,ומה לא הההה
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 7:30)
בתשובה לסתם אחד

אז מה אם הוא שרברב ?
פקיד סוכנות מתוסכל בפנסיה , תוקף אותי השכם והערב ובין השאר לועג למקצוע שלי . מה זה קשור למאבק עם הפלסטינים ?

דווקא הומוסקסואל הוא שמאלניני בפוטנציה .

אריה עירן .
יוצק , מחשל ומשחיז .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134298
עוד פנינה של אריה עירן
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 16:23)
בתשובה לסתם אחד

אם לא היה אריה עירן בנמצא היה צריך להמציאו
לצורך האפקט הקומי לפחות. כי הנה בכל פעם שהלה
חובט במקלדתו יוצאת עוד הצהרה גדפנית:

''דווקא הומוסקסואל הוא שמאלניני בפוטנציה .''

ואילו היינו מכירים את עירן כמי שאינו לוקח
את דברי עצמו ברצינות היינו חושבים: נו עוד
נפיחה מקרית של משתתף מתוסכל,

אך הרי עירן מא חשיבות דבריו, והמוטו שלו הרי
''אריה עירן אומר'',
ובהודעה האחרונה הגדיל לקשור כתרים לראש
עצמו בכתבו:

''אריה עירן .
יוצק , מחשל ומשחיז .''

ולכן עלינו לתת להגיגי המסגר-רתך-אינסלטור
את תשומת הלב הראויה, ולו גם במחיר הרעיון
המוטעה שזה עלול לתקוע במוחו של הלה, - שאנו
עסוקים בלדבר עליו - אריה עירן, כאשר למעשה אנו
דנים בדברים שהוא כותב, והמספקים לנו חומר עשיר
לניתוח.

מה מביא את היוצק יציקות ומשחיז שחז לטעון ש-
''דווקא הומוסקסואל הוא שמאלניני בפוטנציה''?

האם לא היתה ההסטוריה שבה הוא כה בקיא
מלאה בדיקטטורים ומנהיגי ימין שהעבירו זמנם
הפרטי במשכב זכר? האם אהבת התחת שמורה
רק לאנשי שמאל? ומה, אם מותר לשאול, עושה
את ידידנו אריה עירן למומחה בתחום?

אשמח לקבל תגובה עניינית לשאלה,
אך איני מצפה ליותר מאשר עוד גידוף
כולל שיופנה אל אנשי שמאל. הרי בארץ
הצבי אנחנו, לא סתם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134299
עוד פנינה של אריה עירן
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 16:26)
בתשובה לסתם אחד

למעלה צ''ל,
''אך הרי עירן מלא חשיבות דבריו''
ולא כפי שנכתב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134303
עוד פנינה של אריה עירן
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 17:22)
בתשובה לסתם אחד

יש הומוסקסואלים בכל שדרות החברה .
הומו מוחצנים הם אנשי שמאל , מעצם היותם מוחצנים .
רק יוסלה נחבא בארון למרות שמאלניותו .
הוא מתפעל מאינסטלטור שמאלני כמו מקנגורו .
הרי ''שמאלניני'' הוא ''אינטלקטואל'' , כיצד זה אינסטלטור בשורות השמאל ?
ומזרחי ? עירקי במוצאו ?
הרי יוסלה ''יודע'' שהמזרחיים הם נמוכי מצח ודתיים תומכי הימין .
כן , כן . יוסלה חי בסטריאוטיפים , שם במערה האפלולית של פקידותו הטפילית .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134311
עוד פנינה של אריה עירן
אריק פורסטר (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 20:35)
בתשובה לסתם אחד

והרי הימנונים כבר הוכיחו בשבוע שעבר, בדיון אחר, שאני הומו. הם טובים, הימנונים האלה. אי אפשר לעבוד עליהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134425
עוד פנינה של אריה עירן
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:14)
בתשובה לאריק פורסטר

מי הוכיח? אף אחד לא הוכיח. אתה אמרת (כתבת) את זה בעצמך !

http://www.faz.co.il/thread?rep=134669
אתה התוודת לפני כמה חודשים
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:37)
בתשובה לאריק פורסטר

שאתה הומו ואפילו התגאת בכך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134701
אתה התוודת לפני כמה חודשים
אריק פורסטר (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 0:32)
בתשובה לסתם אחד

נדמה לי שאתה סובל מליקויי למידה וחוסר יכולת התרכזות. מה שכתבתי לפני מספר חדשים הוא שאני מנדב מספר שעות בחודש למרכז ה-LGBT בלוס אנג'לס. אני מנדב גם מספר שעות בכנסיה שחורה כאן, וזה עדיין לא השחיר את עורי או הפך אותי לנוצרי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134575
''הוא מזרחי, הוא הומוסקסואל, ובמקצועו הוא שרברב''
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 9:33)
בתשובה לסתם אחד

מה זה בדיוק 'שרברב'?

זה אחד שקודח בחורים של הערבים כדי להעביר את הצנרת שלו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134283
אל לנו לחשוד בעזרא נאווי שהוא עושה זאת רק בגלל אידיאולוגיה
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 12:22)

כבר בצעירותו בשנות ה-‏70 אני זוכר שהוא רדף אחרי 'תיישים' צעירים שחורי גב וגוון בהרי חברון, וכנראה זה מה שקירב אותו אליהם והיקריב אותו על מזבח ה'תיישים'. בזיקנתו הוא כבר עבד נירצה למאווייו וחסר שיקול דעת עד כדי אי-ריציון הדעת!

שמואליק

http://www.faz.co.il/thread?rep=134288
אל לנו לחשוד בעזרא נאווי שהוא עושה זאת רק בגלל אידיאולוגיה
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 12:57)
בתשובה לסתם אחד

מדוע היות מישהו הומוסקסואל
מעלה אצל ההומופובים והשוביניסטים
באתר דימויים מיניים המובילים בתגובה
שלמעלה לרצח אופי במדיום ציבורי:

''הוא כבר עבד נירצה למאווייו וחסר שיקול דעת עד כדי אי-ריציון הדעת!''

מי נתן להומופובים היהודים כאן רשיון להשמיץ אדם רק בשל
העדפתו המינית?

הדברים הנוגעים להתנהגות המינית של נאווי, פוגעים, לא בנאווי עצמו,
אלא בכל הומוסקסואל באשר הוא, ולכן הם בגדר עברה על החוק.
ולמרות שנראה שאנשי המחנה האמוני-לאומני 'חפים' מאהבת גברים -
והאתוס הכיבושי שלהם כנראה מעודד את פולחן הגבר שאינו מסתודד עם
בני מינו - הרי אין זה בגדר הסבירות שאין הומוסקסואלים בקרב המתנחלים
או בקרב אנשי המחנה האמוני.

לכן אומר לכותב:
שמור את הערותיך ההומופוביות למי שזקוק להן במחנה שלך.
ובדוק תחילה בציציותיך שלך, כי מנסיוני דווקא אלה המטיחים גידופים
בכל דבר הקשור בהומוסקסואליות, הם פעמים רבות בעלי נטיה ברורה
אם גם מודחקת בכיוון.

ואל לנו לחשוד בכותב,
שכותב הוא כפי שהוא כותב,
''רק בגלל האידיאולוגיה''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134290
אל לנו לחשוד בעזרא נאווי שהוא עושה זאת רק בגלל אידיאולוגיה
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 13:04)
בתשובה לסתם אחד

כשמדברים על שמאלנים אז צריכים לחפש להם קודם בתוך התחתונים, שם מוצאים את המוטיבציה לאידיאולוגיה שלהם.
כשמאלני רואה שתי גבעות הוא כבר מדבר על פטריה ארקטוס.
כשימני הוא גבר הוא כובש את האדמה וממנה צומחים הגפנים, החיטה, הזית והתאנה.
אתם מדברים רכות עם הערבי אבל גובים ממנו כפליים מין האחוריים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134297
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 15:05)
בתשובה לסתם אחד

ואם עוד היה ספק בלב מי מהמשתתפים
שהכותב מחפש,

''קודם בתוך התחתונים,''

הרי בא היוצר של כתב הההשמצה
ההומופיבית על מר נאווי, ומסביר
בגאווה את שיטתו:

הימני הוא,
''גבר הוא כובש את האדמה'',

ואיש השמאל הוא אוהב גברים
פשרן וחרמן.

אילו הכל היה כה פשוט!

דברים כה נחרצים ופשטניים מעידים
בדרך כלל על הבעיות והדיעות הקדומות
של הכותב, יותר מאשר על הנושא לדיון.
וכפי שכבר אמרתי קודם, פעמים רבות
אלה הנמשכים אל האתוס הגברי המזוייף
של הבריונות היהודית בשטחים, סובלים
בעצמם מבעיות בתחום המיני, - והדיבור
הפטריוטי-גברי- כובש-אונס בא למלא
את החסר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134314
אל לנו לחשוד בעזרא נאווי שהוא עושה זאת רק בגלל אידיאולוגיה
אריק פורסטר (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 21:39)
בתשובה לסתם אחד

דבר ידוע בפסיכולוגיה הוא שהומופובים הם הומו-לטנטים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134327
אל לנו לחשוד בעזרא נאווי שהוא עושה זאת רק בגלל אידיאולוגיה
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 7:42)
בתשובה לאריק פורסטר

אתה מדבר על עצמך?

כבר ראינו למה אתה מתכוון כשאתה אומר ''דבר ידוע [לך]''..... אז מסתבר ששום דבר לא ידוע לך.

שיפוצניק

http://www.faz.co.il/thread?rep=134330
אל לנו לחשוד בעזרא נאווי שהוא עושה זאת רק בגלל אידיאולוגיה
אריק פורסטר (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 7:50)
בתשובה לסתם אחד

אם אתה מקרטע כמו שיפוצניק, מקעקע כמו שיפוצניק וכותב מכתמים סוג ג' כמו שיפוצניק, קרוב לודאי שאתה ברווז.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134333
אל לנו לחשוד בעזרא נאווי שהוא עושה זאת רק בגלל אידיאולוגיה
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 7:55)
בתשובה לאריק פורסטר

אם... אם... אם.... היו לך גלגלים אז אתה היית סבתא.

שיפוציק

http://www.faz.co.il/thread?rep=134284
מישהו יכול להסביר לי למה גדעול ספירו
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 12:48)

נטפל לנתניהו בעניין איראן?
מה הוא רוצה ספירו, שנתניהו יעשה שקר עם עצמו ולא יגנה את הטרוריסטים האסלאמיסטים שמטילים מום בעמם?
ראוי שגדעון ספירו יברך ברכת הגומל על שיש לו ראש ממשלה מוסרי ואמיץ כזה!
נתניהו לא מוכר שום 'סחורה פגומה' כי קריאה לדמוקרטיה אינה 'סחורה פגומה'.

חוץ מזה ההשוואה שעושה ספירו בין איראן לישראל בלתי הוגנת כי הוא לא יכול מצד אחד להקל באיראנים ומנגד להחמיר עם ישראל. זו הסחורה הפגומה של ספירו.

1. האיראנים נלחמים נגד עמם שנאבקים למימוש זכותם לחופש ולדמוקרטיה - וזה מאבק ראוי, מוסרי ונשגב.

2. הפלסטינים נלחמים להשמדת עם אחר שנאלץ להתגונן בתנאים קשים, כאשר כל האנטישמים בעולם תומכים בפלסטינים. וזו משימה קשה ליהודים אבל הם יכולים לעמוד בה.

המשמעות היא שאם נהרגים 2 פלסטינים בשנה על הפגנות הגדר, אז לפי מדד ההרוגים של ספירו (לפי נוסחת הדם זה: 2 חלקי 365 ימים = 0.00547945205 א ל מול 200 חלקי 7 ימים שזה 28.5714285714), ישראל בהחלט מדינה אולטרה-דמוקרטית והומנים לעילא. וכל זאת רק לפי מדד הדם נטו של ספירו בלי להיכנס לאידיאולוגיה, תאוות ערבים לטרור, אנטישמיות אסלאמיסטית וכו'.

לדעתי עלינו כישראלים, יהודים, אנשי מוסר וחוק להפגין נגד ממשלת ישראל שהיא מחסלת עוד ועוד טרוריסטים ערבים. לפחות שנגיע למדד 28.5714285714 של משטר שגדעון ספירו כה משתמש בו להוואה מול ישראל. האם ספירו מבין את המשמעות של 'חוק הדם' המוסלמי שלו?

שמואליק

http://www.faz.co.il/thread?rep=134291
ויקטוריה בוך ז''ל כל כך הצליחה
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 13:08)

שרק היום, עכשיו שלום, אני שומע את שמה ועל עשייתה לראשונה.
זה בהחלט לא מעיד עלי, אלא זה מעיד עד כמה הם מנותקים השמאלנים שלנו מהישראלים. שנאמר, זבש''כם!

ונאמר כולנו שירחם אלוהים עליה ועל השלום ז''ל!!!!

שמואליק

http://www.faz.co.il/thread?rep=134318
סתם אחד (יום שלישי, 23/06/2009 שעה 23:07)
בתשובה לסתם אחד

והנה צמח לנו עוד שוביניסט בוטה
בדמותו של 'שמואליק'.

עוד אחד סתמי שמנופף במרכולתו
הבריונית בשמחה שרק טרול חסר
עניין ומצפון מסוגל לה.

מה יודע הטרול על ויקטוריה בוך ז''ל?
אם גדעון ספירו סופד לה, הרי ברור
שאויבת לעם ישראל היא, ותוקע הטרול
טלפיו בזכר אשה יקרה שכלל אינו
מכיר, רק לשם מילוי עוד נקניק דמוי
תגובה שימנע מבעלי שיחה לשוחח.

רק עכשיו שומע היצור על ויקטוריה בוך
לראשונה, וזה כמובן אומר שאין לעבודתה
ולהישגיה ערך כלל, כי הרי האלמוני המסתתר
מאחורי עשרים או שלושים כינויים שונים
- הפחדן המפגע באתר - לא שמע עליה.

אל דאגה, ידידי, יש לנו פה מקרה עם משתתף
שלא שמע עדיין על הכיבוש, וגם על הטבח
שביצע צה''ל בתושבי עזה בדצמבר 2008ֿ לא
שמע עדיין. קשה לו במקום מחבואו וצפוף
לו עם שלושים השמות השונים המאכלסים
את חדרונו העבש. מעט הוא יודע על העולם
ועל המעט הזה הוא מדביק סטיקר של טלאי
צהוב ומזוזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134323
כמה ילדים היו לויקטוריה בוך?
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 5:41)
בתשובה לסתם אחד

איזה מעשי פלא היא עשתה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134326
אז אולי תזביר לשמואליק ולנו
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 7:40)
בתשובה לסתם אחד

מי זאת מילוי עוד נקניק ויקטוריה בוך ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134348
קשקשנוסי , לא חרשנו די בשדות עזה
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 10:14)
בתשובה לסתם אחד

ולא שרפנו בה מספיק בתים!

אז מה אתה מקטר על טבח?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134347
טוב שהעיפו את ב. מיכאל מידיעות אחרונות
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 10:13)

הוא היה סתם אוכל חינם בעיתון. פעם בשבוע שעמומון יבש ומתפתל בדף אחורי של שבת, ולפעמים עושים לו טובה ומפרסמים פיהוקון קטן בעמוד הדיעות, רק ששם לא ראינו דבר מיוחד ואינטליגנטי מלבד העלאת קבס ושיהוקין בבית המיכאלוש.

ועל כך צריכים לברך קוראי ידיעות אחרונות, טוב שפטרנו ממתקפות הייבוש של מיכאל !!!!!!

ויפה גם שעה אחת אחר כך!
העיקר שהלך לו לבלי שוב!!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=134667
גם אני חושב שב. מיכאל היה כתבן משעמם עד אימה
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:35)
בתשובה לסתם אחד

היו זמנים שעוןד ניסיתי לקרוא אותו אבל השעמום פרץ מבין השורות בעוצמה אדירה. עד שהוא הגיע למצב שהשעמום פרץ כבר בקריאת השורה הראשונה.

מהשורות של ב. מיכאל משחררים רק החיים !!!!!!!!!!!!!

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134352
ישוחרר עזרא נאווי עכשיו !
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 12:05)

לכבוד כולם!

התכוונתי לכתוב אודות האירוע עם המתנחל קיפל האריס בערב הקודם אבל אני ממהרת, אז אני אדחה את זה למחר. אני רק רוצה להוסיף בעניין שטיפת המוח עם גלעד שליט על רקע ההפגנות שנערכות ע''י תומכיו. חברים יקרים, חייל של כוחות מזויינים שיחידתו לל כל ספק עשתה ''דברים יפים'' לעזתים אינו נחשב לחטוף! חיילים במדים ובתפקיד אינם חטופים! הם שבויים! נקודה! אזרחים הם חטופים. חיילים בתפקיד הם שבויים. הבא נשאיר את המילון נקי ולא נערבב.
אבל רציתי להעיר לגבי עזרא נאווי מספר הערות,
עזרא נאווי הוא כמו הגרמנים שהצילו יהודים במלחמת העולם השניה ושישראל משבחת ומעתירה אותם במדליות. עלינו לשבח את מר נאווי שהגיע השבוע לדרום הר חברון להגן ולעזור לאנשים נרדפים במצור. ישראל גונבת אדמה פלסטינית, מכריזה על אזורים סגורים, רק כדי להרגיז. מר נאווי מנסה להראות את הפנים האחרות של ישראל.

האם ראיתם שמר נאווי הטריד מישהו? נאווי מוכר כרך דיבור גם לכוחות הכיבוש הישראליים וגם לקולוניאליסטים. נראה שההתנכלות למר נאווי היא רק בשל ניסיונותיו להקל את הכיבוש על הפלסטינים ולעזור להם למצוא דרכים נאותות להשיג את מטרותיהם.

בברכה

דורותי נעור הנוערת, הרצליה

http://www.faz.co.il/thread?rep=134358
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 13:34)
בתשובה לסתם אחד

מ. ש. ל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134369
תיאסר דורותי הנוערת עכשיו !
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 16:47)
בתשובה לסתם אחד

בלשון נקיה .
האנשים שמבקש החמס שנשחרר תמורת שחרור גלעד שליט הם פושעים שנידונו למאסר על פי דין .

עזרא נאווי מי ש''ניסיונותיו להקל את הכיבוש על הפלסטינים ולעזור להם למצוא דרכים נאותות להשיג את מטרותיהם.'' הוא בוגד באינטרס הישראלי-יהודי .

אין ''אדמה השייכת לפלסטינים'' . כל-ארץ-ישראל היא אדמה השייכת ליהודים .

אריה עירן .

בטרנספר זה ייגמר .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134375
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 17:15)
בתשובה לסתם אחד

האם יכול אריה עירן
להראות ש''כל ארץ ישראל
היא אדמה השייכת ליהודים''?

אני חושב שלא.

על מה הוא מסתמך?
בדרך כלל על דרווין.

אך במקרה הזה
הוא מסתמך על אלוהים,
שבו אינו מאמין בדרך כלל,
או ליתר דיוק על הכתוב
בתנ''ך, למרות שאינו מאמין
שהתנ''ך הוא דברי אלוהים
חיים.

על מה אם כן מסתמך אריה עירן
באומרו שכל ארץ ישראל היא אדמה
השייכת ליהודים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134407
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 5:32)
בתשובה לסתם אחד

כמה מקורות מראים את שייכות ארץ ישראל לעם היהודי .
התנך שהוא מסמך משולב , המכיל הלכות דתיות ותרשומת היסטורית .
הברית החדשה שעוסקת בישו חושפת גם את חיי היהודים בארץ ישראל . ישו עצמו היה יהודי שחי בגליל .
התרשומות המדינות של עמים שסבבו את ארץ ישראל וחלקם אף כבשו כמו אשור , בבל , ופרס .
התרשומת ההיסטורית של כובשים גדולים כמו אלכסנדר ואחר כך הרומאים .
התרשומת הערבית , התרשומת הצלבנית , והתירשומות של כובשים נוספים .

אצל כל המוזכרים הללו יש הזכרה של היהודים שישבו כאן .
אצל הערבים-המוסלמים ברור ללא ספק שהם כבשו את ארץ ישראל בשנת 640 .

מלבד 4 ערים נושאים כל הישובים בארץ ישראל שמות עבריים קדומים עם שיבושים .

חפירות אכיאולוגיות , חושפות ברחבי ארץ ישראל את שרידי הקיום היהודי כאן .

אריה עירן .

דרוין לא עסק בארכיאולוגיה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134412
רישומי ההיסטוריה
דוד סיון (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 5:55)
בתשובה לסתם אחד

העדויות והממצאים ההיסטוריים שיהודים ישבו ויושבים כאן יהודים לא מספיקות כדי לטעון שיש לנו בעלות על הארץ. הרי אם בודקים את כל העדויות והממצאים ניתן לראות שהיו וישנם כאן גם עמים אחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134415
רישומי ההיסטוריה
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 6:23)
בתשובה לדוד סיון

אני מסכים עם הטיעון ''ניתן לראות שהיו וישנם כאן גם עמים אחרים'' .
הרומאים אינם . הבבלים והאשורים והמונגולים והצלבנים כבשו את הארץ לזמנים קצרים וכעת אינם . הערבים כבשו את הארץ בשנת 640 . מלבדם גם הסורים-אומיה , המצרים-ממלוכים , והעותומנים .
כולם באו והלכו ואינם טוענים כי זו ארצם מלבד הערבים , אשר כאמור נמצאים כאן משנת 640 .
הישראלים-יהודים כבשו את הארץ מהכנענים לפני 3300 שנה והיא ארצנו מאז .
ארצם של הממלוכים היא מצרים . של העותומנים טורקיה , של הכורדים צפון מסופוטאמיה . של בבל ואשור מסופוטאמיה . של הצלבנים ארצות אירופה ובעיקר צרפת אנגליה וגרמניה .

השיטה שלך להציג שבב אמת כאילו הוא עיקר האמת היא שיטה שקופה ויש לראותה כשקר מוסווה .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134417
שוב התחלת לשקר
דוד סיון (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 6:41)
בתשובה לסתם אחד

השיטה שלך, פיזור אקסיומות והנחות כמסקנות, היא שיטה פגומה.
הטענה שלך, שהטלת ספק בתוצאות של השיטה הזאת היא שקר, גם היא מופרכת.

לכן גם הטענות שלך בדבר שקר הן מופרכות ונבזיות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134420
אז מי ינענע את נאווי?
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 11:51)
בתשובה לדוד סיון

טענותיך שיקריות, ניבזיות ומגמתיות כנגד העם היהודי. יש מונח בעל משקל די כבד, גם אם הוא לא מוגדר במדוייק ושנקרא 'תרבות עולם', ובתרבות הזאת יש עם יהודי חי, קיים, נושם ונרדף ואין עם ערבי מיוחד בפלסטין.
אתה לא שואל עצמך למה כי אתה מפחד מהתשובה!
פשוט כי אין ולא היה עם ערבי פלסטיני,
בשעה שכל העמים הכירו בקיומו של העם היהודי
ובקשר המיוחד והבלתי ניתן לניתוק לארץ ישראל.
מעולם לא צויין ולא דובר על עם ערבי שקם כאן בארץ,
ויש הרבה עדויות לאורך 2000 שנות.

לא צריך 'אקסיומה' צריך רק הגיון צרוף ולב נקי ומבין.
ואתה חסר את שניהם, דוד סיון!

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134424
טענותיך, אבישי ר., שקריות, נבזיות - דמגוגיה !
דוד סיון (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:12)
בתשובה לסתם אחד

שלושה שקרים במשפט אחד: ''טענותיך שיקריות, ניבזיות ומגמתיות כנגד העם היהודי''.

שקר רביעי: ''... אין עם ערבי מיוחד בפלסטין''.

יש כמובן עוד שקרים בהודעה הנבזית שלך, אבישי ר.. בעלי היגיון סביר היו כמובן מנסים להחביא את השקרים. מאחר שלא הצלחת יש לך היגיון בעייתי. מאחר שכך הרי שההודעה שלך מצטרפת לרשימה ארוכה של מוצרי דמגוגיה ירודה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134426
טענותיך, אבישי ר., שקריות, נבזיות - דמגוגיה !
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:20)
בתשובה לדוד סיון

מה יש להוכיח שהשמש זורחת עכשיו מעל ראשינו בשעה שאתה אומר שעכשיו חושך מלא?

תתעשת, אתה לא הוכחת דבר בטענותיך מלבד נאצות, שקרים וסיסמאות. לכן אינני מתפלא שאתה נדרש לקללות רדודות וירודות.

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134436
טענותיך, אבישי ר., שקריות, נבזיות - דמגוגיה !
דוד סיון (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:30)
בתשובה לסתם אחד

עוד שקרים נבזיים, למשל ''... שאתה אומר שעכשיו חושך
מלא'', ודמגוגיה של מבית היוצר של אבישי ר.
אם מישהו צריך להוכיח משהו, או לפחות להסביר, זה אתה אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134428
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 12:26)
בתשובה לסתם אחד

היות ישוב יהודי קיים בארץ ישראל
בתקופת המקרא ולאחריה,
כלל אינו הוכחה לזכות הקניין של
העם היהודי על ארץ ישראל.

דומה הדבר למי ששכר דירה למשך
ארבעים שנה, ונאלץ לעזוב בשל אי-תשלום
שכר הדירה, וכעבור עוד מאתיים שנה חוזר
לאותה העיר בן נינו של השוכר המקורי
וטוען לזכותו לרשת את הדירה.

אין קשר אחד לאחד בין מקום הישוב
של היהודים, לבין טענתם לזכות קניין
על ארץ ישראל. והיהודים יודעים זאת,
ולכן יאמר לכם כל יהודי וישראלי כשר
שאלוהים הבטיח את ארץ ישראל לעם
ישראל במעמד הר סיני, ולאברהם יקירו
עוד לפני כן.

ובאופן שאינו מחניף לגזענים בינינו,
הבטחת ארץ ישראל לזרעו של אברהם
הרי כוללת גם את ישמעאל בנו - הערבים
והפלסטינים של היום.

נושא ההבטחה האלוהית את ארץ ישראל
לעם ישראל הוא בעייתי, כי אין לו ערך הסטורי
הניתן לתרגום של 'בעלות' במונחים מדיניים
של המאה העשרים ואחת.

לכאורה, אין לציבור הישראלי-יהודי כל עכבות
להשתמש בהבטחה אלוהית כמטבע עובר לסוחר,
אך במקרה של אריה עירן, שאינו איש מאמין,
בלשון המעטה, השימוש במונח 'אלוהים' במשפט
על זכות הקניין היהודית על ארץ ישראל נשמע
אבסורדי לגמרי.

הסיבה לתערובת הזאת של טקסט דתי עם טקסט
חילוני נעוצה במבנה הבלתי אפשרי של המקראות
שסופקו לילדי ישראל בחינוך הממלכתי: במקראות
אלה מופיעים הטקסט התנכ''י והטקסט הציוני-חילוני
(א.ד. גורדון, טשרניחובסקי, רופין) זה הצד זה, ועוסקים
כביכול באותו נושא: כיבוש הארץ, כיבוש העבודה,
ויצירה מחודשת של מדינה יהודית בארץ ישראל.

אך אין זה משנה כלל את העובדה הפשוטה
שההבטחה את ארץ ישראל לעם היהודי, נמצאת
רק בטקסט הדתי, וערכה ההסטורי מוטל בספק.

לכן משונה לראות יהודים שאינם דתיים מכריזים
שוב ושוב שאלוהים נתן את ארץ ישראל לעם היהודי.

ובכלל, הרי בפעם האחרונה שאלוהים עוד מופיע כדמות
הסטורית כביכול, הוא עוסק בהגליית ישראל לקצווי
עולם, וזאת בשל חטאיהם. כך שגם אם היינו מקבלים את
האוטוריטה האלוהית כבעלת משמעות הסטורית פרקטית
- גם אז הבשורה היא הגלייה מתמשכת של העם היהודי.

מה השתנה בשנים האחרונות כדי להביא לביטול העונש
האלוהי על עם ישראל העתיק? שום דבר. לישראל-פלסטינה
הגיעו במאה הקודמת אלה החושבים עצמם לצאצאיהם של
עם ישראל (היהודים) של תקופת התנ''ך, וטוענים, בניגוד
למופיע בתנ''ך (העונש לעם ישראל) ובניגוד לכל הגיון מדיני
אחר ש'כל ארץ ישראל מובטחת לעם היהודי'.

זה לא מדויק במקרה הטוב, וככל הנראה משמש כסות דקה
ולא מספקת על ערוות היהדות החדשה, שמצליחה להוכיח
שוב ושוב שאין בה אמונה או יושרה מוסרית. והשאלה
המכרעת צריכה להיות, לא האם ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל,
אלא האם העם הטוען להיותו העם היהודי אכן עומד
בתנאים הבסיסיים בהם אמור לעמוד העם שהתנ''ך הוא ספר
החוקים שלו.

ומי אלה היהודים לכאורה המטיפים לכל מעשה פשע נגד אדם
ואלוהים בכל הזדמנות כאן באתר? הרי לפריצי חיות יש יותר
מוסר ותמימות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134432
העאם קראת את המקראות הפלשתיניות?
ע.צופיה (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:11)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134434
אבל יהודים לא נטשו את דירתם
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:26)
בתשובה לסתם אחד

תמיד חיו יהודים בדירה. בפעמים המעטות ששהקבלן הצלבני עשה רמונט בדירה אז לא היו יהודים וגם לא ערבים.

בתרבות האסלאמית כמו הנוצרית תמיד הקפידו להזכיר את ארץ הקודש כארצם של היהודים, זה לפני שהמוסלמים התחילו לשחק ברוגז. אבל בו ונעזור את האמונה שאין לה קשר בכלל להכרתו של האדם ותרבותו, כפי שאתה מנסה לטעון. פשוט תסתכל על יושבי הארץ ותמיד תראה בינהם גם יהודים.
בהנחה שהגודל לא קובע, אז זכותם של היהודים לא אבדה כמו שלא אבדה תקוותם.

אל תידבר לאלוהים לשווא כי בסוף הוא יידבק אליה וידביק בך ערברבים.

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134435
אבל יהודים לא נטשו את דירתם
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:27)
בתשובה לסתם אחד

נעזור = נעזוב

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134437
אבל יהודים לא נטשו את דירתם
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:37)
בתשובה לסתם אחד

איש מדהים אתה

מ.ש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134439
אבל יהודים לא נטשו את דירתם
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:43)
בתשובה לסתם אחד

תודה לך מ.ש

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134440
אבל יהודים לא נטשו את דירתם
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 13:55)
בתשובה לסתם אחד

טענת רצף הישוב היהודי בארץ ישראל
גם אינה רלוונטית לנושא קניין ארץ ישראל
כולה.

גם אם היה רצף כזה, אין הוא מבטיח קניין
יהודי על חלקי ארץ, ובוודאי שאינו מצדיק
את התכניות לגרש את האוכלוסיה הפלסטינית
הקיימת.

מי שנושא את דבר ה' לשוא
הם ה-shape-shpfters באתר,
רבי-הפרצוף שאמונתם קרדומם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134442
אבל יהודים לא נטשו את דירתם
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 14:28)
בתשובה לסתם אחד

אתה כמובן טועה. כי כאשר אתה יורה באקדח אז מבחינת הכדור נורה ופגע בול, אבל כשיורים נגדך באותו אקדח אתה אומר ''פוס, לא משחקים'' ואתה שובר את הכלים. אז תחליט באיזה הגיון אתה רוצה לפעות, ואל תתעוות כל רגע וכל תשובה.

אומרים לך תכלס שארץ ישראל היא של עם ישראל,
אז אל תבזבז את מכמניך על שטויות של 'גירוש פלסטינים',
'לא רלוונטי פתאום לנושא קניין ארץ ישראל' ושאר טענות סרק שלך.

תהיה דוגרי ותגיד כבר שאתה מחרבן על עם ישראל
ומלקק לעם הפלסטיני, ותהיה מחובר לאמת שלך.
אבל חדל זיגזוג מיש פה ומיש שם.
ככה אתה לא תבנה עם פלסטיני חדש!

וזה עוד לא הכל

http://www.faz.co.il/thread?rep=134456
אני משאיר לאחרים את הטיעון בדבר ההבטחה האלוהית .
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 18:06)
בתשובה לסתם אחד

שאר דבריך הם הבל גמור .
לפני 3300 שנה לא היו כתבי בעלות על הקרקע ואם היו לא נשתמרו , שזה מעשית - אותו דבר .
מאז ועד 135 חיו כאן היהודים ולא ערבים שמכנים עצמם פלסוטינים . כלומר 1500 שנה . אפילו בזמן גלות בית ראשון עדין חיו כאן יהודים ולא ערבים-פלסטינים .
לכן זו ארצנו ולא ארץ הערבים .
בשנת 640 כבשו את הארץ הערבים המוסלמים . מאז היו עוד כמה כיבושים וכולם קצרי זמן . לפני המנדט הבריטי היו כאן הטורקים והם חילקו קושאן לכל המרבה במחיר . כלומר נהגו בארץ ישראל כאילו רכושם הוא .

כאן יש שתי אפשרויות
האחת - שהארץ היא רכוש הכובש ואז אנחנו הכובשים והיא שלנו .
השניה - שהארץ היא של הבעלים הקדמון ולא של כובשים מזדמנים ואז וודאי היא שלנו .

לכן כל טיעונך הוא מוץ לרוח .

אריה עירן .

כי לנו , לנו ארץ זו !

http://www.faz.co.il/thread?rep=134464
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 19:46)
בתשובה לסתם אחד

היות והינך מסתמך על ההבטחה האלוהית,
אינך יכול להטיל את העיסוק בפרטיה על אחרים.

תגובתך מלאה טעויות: למשל, בכל התקופות,
גם לפני 3000 שנה היו כתבי בעלות, ורבים השתמרו
עד ימינו.

אך הבעלות של יהודי זה או אחר על כברת אדמה
ביהודה ושומרון בתקופת המקרא אינה קשורה
ישירות להבטחה שהבטיח אלוהים לאברהם.

אם הטענה של יהודים כמוך - שאינם מאמינים כלל באלוהים -
היא שארץ ישראל כולה היא קניינו של העם היהודי בהתבסס
על ההבטחה שנתן אלוהים לאברהם, הרי שכל עניין היות הארץ
קניינו של העם היהודי מבוסס על אמונה תפלה - או במקרה
הטוב, על אגדה עממית.

והיות ואתה מתבסס בהטפתך לטרנספר כפוי של התושבים
הפלסטיניים של ארץ ישראל על ההבטחה האלוהית, יש
לצפות ממך להסבר מדויק ומפורט יותר, כיצד אתה, כיהודי
חילוני למהדרין מבסס צעד כה חמור כגירוש ארבעה מליון
פלסטינים מארץ ישראל על הבטחה שאלוהים, שבו כלל אינך
מאמין, נתן לפי המסופר בתנ''ך לבני ישראל לפני אלפי שנים.

קח עצמך בידיים וענה לעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134531
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 19:09)
בתשובה לסתם אחד

תחילה עליך להראות שאני מסתמך על ההבטחה האלוהית .
אחר כך עליך להראות שארץ ישראל לא הייתה ארץ ישראל . אחר כך עליך להראות שהיא הייתה ארץ הפלסטינים .
אחרי זה נעסוק בך הלאה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134543
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 20:19)
בתשובה לסתם אחד

אריה,
כבר עברנו על זה.

כל ה'עובדות' על רצף יהודי בארץ
ישראל וגם עובדת היות ישוב יהודי
גדול בארץ בתקופת המקרא,

אינם בגדר הוכחה או סימוכין לכך
שליהודים של ימינו יש זכות בלעדית
לארץ ישראל כולה.

היות ואתה, אריה, מבסס על הזכות-כביכול
הזאת את התזות השונות שלך (בין אם בנוגע
להגברת הילודה, או הטפתך לטרנספר)
ראוי ויאה שתביא סימוכין לזכות זו,
ולא תברח לעובדה שפעם חיו יהודים בארץ
ישראל.

על מה הינך מבסס את הזכות היהודית
לארץ ישראל? כמו כל החילונים הטובים
אתה אומר שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל.

אך אם עצם הישוב היהודי בארץ בעבר אינו
מהווה סימוכין ל'זכות' ריבונית או קניינית,
מה נותר לך מלבד 'ההבטחה שאלוהים נתן
לאברהם'?

ואם זה המקרה, אז כיצד נוצר מצב
בו אדם לא מאמין כמוך נותר עם 'דוקומנט'
דתי באופיו להצדקת הזכות בה מדובר?

האם אתה דוחה את הדיון בגלל הלומבגו
או הפלטפוס, או סתם מצב רוח?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134559
אני דוחה את הדיון בגלל הפלט-בריין שלך .
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 7:00)
בתשובה לסתם אחד

אתה מתחיל ב''עברנו את זה'' דבר שהוא השקר בהתגלמותו . כתבתי לך ''שתראה את זה'' ואתה לא הראית . זה כל כך פשוט .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134615
אני דוחה את הדיון בגלל הפלט-בריין שלך .
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 13:50)
בתשובה לסתם אחד

נראה לי שעירן דוחה את הדיון
לא בגלל הלומבגו, או הדיסלקציה,
או מפלס הדימוי העצמי המתעתע,

אלא בפשטות בגלל שאין לו תגובה
עניינית למה שנשאל.

ושוב:
מה הסימוכין שעירן יכול להביא
לזכות של היהודים על ארץ ישראל כולה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134621
מיכאל שרון: זכות היהודים. נתחיל ממינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 14:35)
בתשובה לסתם אחד

1) ראשית מדובר בבני הדת היהודית, הקשורים בהם ובעלי הזיקה אליהם. מושג זה מעורבב עם המושג העמום ''הלאום היהודי''. האחרון הוא מושג עתיק, שכן צאצאי אברהם היו גם בני ברית האלוהים והיו קבוצה אתנית הומוגנית (כשם שהיפנים או הפולנים הם קבוצה אתנית הומוגנית יחסית)- אך היום זה לא כך, אין קשר רב בין בני בית שני והמכונים היום ''יהודים''.

מאידך, אירע כאן תהליך אחר - האנטישמיות ורדיפות יהודים, בפרוש מבדלים אנשים אלה, בתוקף היותם יחודיים, מבחינת רדיפות, שנאה אינסטינקטיבית, המעטה בערכם. וגם מבחינות אחרות - משקלם הגדול של אנשים אלה בארצות מסויימות, בתקשורת, באירגונים קובעי ומשפיעי מדיניות רבים, באירגונים חברתיים מוליכים (הם מימין והן משמאל), בכלכלה, בקולנוע, וגם במדעי החברה, ופחות מזה במדעים ועוד פחות - בטכנולוגיה. למשל: אפילו באירגונים אמריקנים לשימור מורשת השואה הארמנית, או זכויות הכורדים, תצמצא במקומות הראשונים בעלי שמות יהודיים מובהקים (מה שאני אומר אינה אנטישמיות, אלא ציון עובדה אמפירית, סטטיסטית).

יוצא שצדק הפילוסוף ז'אן פול סארטר בכתבו לפני 40 שנה: האנטישמיות היא המגדירה מיהו יהודי, מגדירה את היהודי כבעל יחוד. בדומה לאופן שבו אינדיוידואל אינטרוורטי, ירדף על ידי ביריון הכתה וחבורתו, בעזרת מורה צדקתנית ורעה. וגם מפריען הכתה, יבדל אף הוא.

2) מכיוון שקיימת בעייה יהודית, שכבר הרצל טולטל על ידה בזעזוע, במשפט דרייפוס -

הערות:

כקוריוז מעניין, אין כלל הוכחות ברורות שדרייפוס לא היה, מבחינה עובדתית פשוטה, אכן מרגל בתשלום בשרות הביון הגרמני. אך עניינו עורר תופעה חברתית, וזה כבר עניין אחר. אילו לא היה מתעורר גל האנטישמיות, יתכן שדרייפוס היה נמק בכלא שנים רבות.

מרגלת צרפתייה אחרת בשרות הגרמנים אז, השחקנית מאטה הארי, הוצאה להורג מול כיתת יורים. אם דבר דומה היה קורה לדרייפוס, ולא היו מונעים הוצאתו המיידית להורג, בגלל תרומתו כקצין צרפתי, לא היתה כלל מתעוררת פרשת דרייפוס, הרצל היה נישאר עיתונאי בינוני בעיתון אוסטרי, ולא היתה ישראל היום.

_______

מכיוון שכך, פלסתין-א''י הוא מקום סביר מעט יותר להתיישבות טריטוריאלית יהודית, בגלל המטען התרבותי, הדתי וההיסטורי, מקום מעט סביר יותר מאשר ארגנטינה (הברון הירש) או אוגנדה (הרצל, בשלב מסויים).

אך אין הוא מקום סביר מבחינות אחרות, וכבר זיגמונד פרויד היצביע על כך במכתבו לקרן היסוד ב-‏1929: אין זה סביר שהעולם הערבי ישלים עם כך. היהודים, בפנטיות שלהם, עוררו לא מעט את שכניהם נגדם, כתב פרויד.

גם אחד העם ב-‏1890 כתב על בעיית הנישול וההתעמרות בפלשתינאים.

יש כאן בעייה של היתכנות, יש כאן בעייה של נישול. וכך, גורמים ציוניים שונים, מנסים להפיח מוטיבצייה במתיישבים היהודים לעמוד מול כל זאת, הן על ידי מכחישנות, הן על ידי סילוף עובדות היסטוריות, הן על ידי סילוף התנ''ך (שקבע שהיהודים איבדו זכותם על א''י בגלל חטאיהם, ותהיה שיבה ברצון ה' רק עם כולם יהפכו ליהודים שומרי תורה ומצוות, צדיקים גמורים, דבר שלא ארע בישראל החילונית ומוכת השחיתות), והן על ידי ניפוח ממדי האנטישמיות כיום, שאגב, מעשי הטבח של ישראל בעזה ולבנון אחראים לא במעט לגידול שיעורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134663
אני דוחה את הדיון בגלל הפלט-בריין שלך .
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:10)
בתשובה לסתם אחד

התנ''ך
יוסלה
התנ''ך

http://www.faz.co.il/thread?rep=134704
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 0:57)
בתשובה לסתם אחד

התנ''ך הינו בגדר אסמכתא ל'זכות של עם ישראל על ארץ ישראל',
רק עבור יהודי מאמין.

עבור אריה עירן שאינו איש מאמין,
אין התנ''ך יכול לשמש כאסמכתא
גם אם יעשה שמיניות באוויר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134717
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 9:03)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
אין יהודי שלא מאמין
יש יהודי שלא מאמין
שהוא מאמין
זה כולל
אותך
והראיה פשוטה מאוד
אתה חי בפתח-תיקווה
שעליה אומרים הערבים שהיא שדודה
ודורשים אותה בחזרה
הם גם דורשים
שיבת כל הפליטים
גם מאירופה ואמריקה
אבל אתה לא מאמין בזה
ותילחם על ארץ ישראל כל עוד נשימה
ונשמה
רק כדי שתוכל להטיח
מוסר יהודי של שלושת אלפים
שנה
במתנחלים
ביהודה ושומרון
זו ממש קדושה נוראה
בהיפוכה
זה יהודי!

http://www.faz.co.il/thread?rep=134719
שעטנז
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 11:04)
בתשובה לסתם אחד

''אין יהודי שלא מאמין
יש יהודי שלא מאמין
שהוא מאמין''

ברור שהכותב,
שאובססיה לו
עם פתח-תקווה,

חושב שכל מי שנולד
לאם יהודיה, ועבר ברית
מילה, אכן יהודי מאמין.

לא ברור לי באיזו תרדמת
שוהה הכותב,
אך כרגיל באתר הזה
מוחק הוא בהבל פה
כמאה ועשרים שנה
של התפתחות הרעיון של
היהדות החילונית.

רק היום התפרסם ב'הארץ' מאמר
של שולמית אלוני, הלוחמת האמיצה
לזכויות האדם בישראל (ואוייבתם
הנצחית של חבריו של הכותב המנסה
לכפות דתו אפילו בשיחה זו). הנה קטע:

''שולמית אלוני | מותה של העבריות.
המהפיכה היהודית שהתחוללה כאן מחקה את חזונם של מקימי המדינה, והשתיתה את המושג יהודי על יסודות של טהרת הגזע.
''היישוב העברי'' בטל ומבוטל. הוא נזנח ביחד עם ה''ישראליות'' ורוב העקרונות שהופיעו ב''הכרזת העצמאות'', אותם עקרונות שהבטיחו כי המדינה שתקום ''תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום... תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות''. גם התוכן שמאחורי המושגים ''ההתיישבות הציונית'' ו''העם העברי העצמאי'' היה כלא היה. ''מדינת ישראל'' נהפכה ל''מדינה יהודית'', כפי שראש הממשלה רוצה שיכירו בה, ובידי רבניה הופקד המשמר על ''טהרת הגזע''.''

לא נותר אלא לומר
לכותב, העושה מאמץ ניכר
לייצג את מה שנהגנו לכנות
בשנות הששים ה'כפיה הדתית'
וכמובן גם את היהודים גונבי האדמות
והחמורים ביהודה ושומרון,
-לא נותר לי אלא לומר לו,

כלך לך שטן!

http://www.faz.co.il/thread?rep=134722
שעטנז
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 12:10)
בתשובה לסתם אחד

היותך היום פה ביננו
צורח בכל פה
כלך לך שטן
היא אך ורק משום שהוריך ואבות אבותיהם
היו יהודים.
אם אמך או סבתך היתה שולמית אלוני
קרוב לודאי שהיית יושב היום
כמו כל גרמני טיפוסי
בעל מזג טוב
ולוגם בירה דשנה ומבריאה
באיזה בר של שפנפנות
באירופה.
חילונים היו תמיד לאורך ההיסטוריה היהודית
זו אינה המצאה של שולמית אלוני
או שלך
במאה השנים האחרונות.
אבל מעולם לא התפתחה תרבות חילונית.
הם היו ונעלמו כלעומת שבאו.
אחרים שבאו במקומם - באו ממקומות אחרים
וגם הם נמוגו
או שחזרו לקן היהודי
או שהתנצרו והתאסלמו
הם נעלמו.
אם שולמית אלוני רוצה להיות רוזה לוכסנבורג הלבנה
בפתח-תיקווה
איש לא מפריע לה.
על מה זעקתה?
כל החילוניות הזאת לא מחזיקה מים
העובדה שהיא נשמרת עדין בישראל
אחרי שישים שנה וקצת יותר
היא תוצאת השנאה היוקדת של הערבים
ורצונם להשמיד כל יהודי - גם חילוני.
אם החילוניים היו מתפזרים במזרח התיכון
כפי שהם עושים זאת באירופה ואמריקה
הם היו נעלמים כהרף עין
כפי שהם עושים זאת באירופה ובאמריקה
וכל תרבותם היתה
תרבות נבטית
שקוראים עליה בעלוני ארכאולוגיה
תרבות של תעלות מים שהתייבשו

http://www.faz.co.il/thread?rep=134725
שעטנז
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 13:14)
בתשובה לסתם אחד

ברור מדבריך
שהבורות ההסטורית
מנחה אותך.

אך חוץ מזה,
נראה שלפי הגדרתך
היהדות החילונית
נעה בין הפריצות
ה'גרמנית' שאתה מתאר
לבין התבוללות מוחלטת
(אבדן האופי היהודי).

ויש כאן כשל כפול המזין
עצמו עד לחידלון:

ידיעותיך בנושא קלושות
עד לא קיימות, וזה מה שאתה
יודע.

רגשית הינך חש שיהודי שאינו
חי באופן דתי-יהודי אינו יהודי,
וזה גם לא נכון (גם לא תואם את
המציאות של מדינה שלמה שנבנתה
בעיקר על ידי יהודים חילוניים
מובהקים).

יוצא שבין מה שאתה חושב שאתה יודע
לבים מה שהינך חש ומרגיש בנושא,
יש שטח הפקר מוזנח, ששהותך המתמשכת
בו אינה תורמת ולא כלום למידת השכנוע
של דבריך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134730
שעטנז
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 14:24)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
אתה מתאמץ להסביר אותי?
אולי תנסה להסביר את
עצמך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134660
יוסלה והתפל
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:07)
בתשובה לסתם אחד

''על האמונה התפלה או במקרה הטוב, על אגדה עממית''

קיים עם ישראל כבר שלושת אלפים שנה ויותר
וגם אתה.
כל קוראי הפורום רואים שאתה מתייחס אל עצמך
כאל תפל
אבל עדין לא אגדה
יתכן והפלסטינים יראו אותך
בבוא היום כאגדה
בפתח-תיקווה
למצער
אגדת ה-%

http://www.faz.co.il/thread?rep=134703
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 0:52)
בתשובה לסתם אחד

ספינר,
תתאפק קצת יותר
עם הפתח-תקווה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134469
מ.ש. קשה לקיים את התורה כולה.
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 19:59)
בתשובה לסתם אחד

לכן השליח פאולוס אמר שהחסד שבישוע גואל אותנו מעולה של התורה. אנו מוצדקים בכוח החסד שהתגלם בבשורה, ולא בכוח מעשים של שמירת התורה, שניבצר לקיימה. על פי עדות אישית, אכן לא מעטים מהניראים שומרי מצוות כשרים שבכשרים, עוברים עבירות בסתר, כולל זימה ענפה. זאת לא משום שהם בני זונה, אלא משום שכמעט ניבצר לקיים את כל מצוות התורה. אז הברירה היא או צביעות, או קבלת החסד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134471
מ.ש. קשה לקיים את התורה כולה.
אריק פורסטר (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 20:02)
בתשובה לסתם אחד

יש ברירה יותר טובה: יהדות הומניסטית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134478
מ.ש. הייתי בשנות ה-‏80 בקטע הזה: מרצה מטעם האגודה ליהדות
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 20:42)
בתשובה לאריק פורסטר

הומניסטית חילונית שייסד השופט חיים כהן. אין לי מלה רעה לאמר על זה ולא על מכללת עלמא, ארון הספרים היהודי וכל זה. אך כבר אז היבחנתי, שהמקור זה ערכי המהפכה הצרפתית וקראו לזה ''יהדות הומניסטית'' - זה לא כך שנברו ביהדות וגילו את הדברים הללו שם. אלא, מדובר בערכי המהפכה הצרפתית, ועם זה ערכו search במקורות יהודיים והיתאימו מה שהיתאימו. וגם קצת נצרות. אז מה יש לנו פה? משהו בנוסח היהדות הרפורמית. והרי בזמן שהייתי בארה''ב לימדתי יהדות ועברית ב-sunday school של הטמפל הרפורמי.

אין לי מילה רעה לאמר על זה, רק שזה נראה לי קצת פארווע, משעמם את מוות, חסר לכידות, קטעים מפה ומשם.

היהדות הרבנית אינה פארווע, היא לכידה ובעלת סובסטנס, אבל כאן עליך להחליט אם אתה רוצה להיות ''עבד השם'' הקם כארי לעבודת הבורא? אלי זה לא מדבר והנצרות כן מדברת, היא יפה להפליא. פשוט אין להאמין כמה זה יפה. לכן אגב רוב היהודים באירופה התנצרו, ועוד מליארד בני אדם ויותר התנצרו. מליארד ושלוש מאות מליון איש אינם טועים :)

http://www.faz.co.il/thread?rep=134910
מ.ש. זכותך להתנצר
סתם אחד (יום שישי, 03/07/2009 שעה 11:53)
בתשובה לסתם אחד

אבל לפחות גם להתנצל
על שאתה שונא יהודים
ומחבב ערבים.
ישו לא היה חובב ערבים
ואפילו בז לרומאים.
הוא מילא את כל מצוות התורה,
לפחות במה שיכול היה לעמוד לו,
ולא התחסד בחסידות הנוצרית.
אם אתה מחפש חסד היית יכול
למצוא אותה אצל הלובביצר.
אבל אתה כנראה רוצה גם למשש את האלוהים שלך,
בעיקר כשהוא עשוי משיש מוצק וקריר.

רוב היהודים באירופה התנצרו לא משום אהבת השיש
אלא משום רדיפות ופיתוי.
במאות ה-‏15 וה-‏16 התנצרו מאות אלפי יהודים
בספרד ובפורטוגל, לא מאהבת הצלב אלא מהפחד ממנו.
משפחות יהודיות קיימו את היהדות בסתר
למרות שאינקוויציה נכנסה להם למיטה ולמטבח
כדי לאתר בפגיעה המורלית בישו משיש.
ואפילו שבראש האינקווזיציה עמד בן של מומר יהודי,
אכזר ונודף אלכוהול, יכלו יהודים מתנצרים לדבוק
ביהדות בסתר. עד שבסוף גם צאצאי צאצאיהם
שכחו את מקורותיהם.
אבל הינה היום מתעוררים ספרדים ופורטוגזים
ומחליטים שהם יהודים, כי משהו בליבם, במנהגם,
במאכליהם, בסימליהם, בדברים הקטנים של חגי היהודים,
נותר הקוד היהודי. 20% מהעם הספרדי, העם הכי אנטישמי
באירופה, מקורו באותם יהודים שמדמיינים שישו הכה
אותם בצלבו.
אומנם רק מעטים כרגע פוקחים עיניים וכמהים לאמונה
ומוצאים את עצמם חוזרים ליהדות. חלק די נכבד של
יתר המומרים הם דווקא שונאי ישראל כאחד הנוצרים
הנוצרים את שנאתם לאחר שגנבו את ישו לעצמם.

רק ראוי שתדע שהנצרות הוזנתה ע''י הגויים. כל עוד
היתה הנצרות בתוך גבולות היהדות היא היתה נאמנה
לדרך של האמונה והמצוות. מרגע שהוזנתה הנצרות
בתרבות הפגאנית הרומאית היא איבדה מזוהרה
והפכה לדת של קישוטים, קישקושים, השפרצת מים
קדושים והפרחת נודים זהובי ארומה. לאותה נצרות שלך
אין קשר יותר ליהדות, אין קשר לישו, אין קשר
לארץ ישראל ואין קשר לאלוהים.
בחרת לעבוד לפסל, שהיא עבירה חמורה לכל דבר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134488
מ.ש. קשה לקיים את התורה כולה.
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 22:33)
בתשובה לסתם אחד

מיכאל שרון,

התחלתי אפילו להטיף לנצרות ?

מעניין מאוד...

http://www.faz.co.il/thread?rep=134400
וטרונספרו המתחזים לנשים - הפרובוקטורים השקופים
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 23:20)
בתשובה לסתם אחד

מאורת מתחזים, אנשים לא טובים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134508
תיאסר דורותי הנוערת עכשיו !
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 10:14)
בתשובה לסתם אחד

קיבלתי מברק בזה הלשון מחברי התנועה נגד הכיבוש בבריטניה.

ה-BBC2 מקרין סרט על מסמכי קונספירציה מסביב לפיצוצים של 7/7 בלונדון. אני יודעת שה-BBC מנסה להפוך אנשים כמוני למטומטמים לפי כל תורות התעמולה, ואני יודעת שהם יגחכו לנוכח מחקרי המבוסס והעמוק, שנתמך על ידי ביקורת שנעשתה ע''י תנועת אינדימדיה-בריטניה, שבו העליתי 12 נקודות חשובות כמפורט כאן http://www.abolishwar.org.uk
מחקרים חדשים מוכיחים שישו לא היה יהודי אלא פלסטיני! והברית החדשה נכתבה בערבית ולא בעברית וביוונית!!!
צוות מחקר באוניברסיטת רמאללה עומד לפרסם עבודת מחקר בת עשר שנים שמגלה פרטים חדשים על ההיסטוריה של פלסטין שבה מסתבר שממלכות ישראל ויהודה היו ממלכות שוליות בחלק קטן של השטח ורק למשך 70 שנה, בשעה שהממלכות העיקריות היו ממלכות פלסטין, פיניקיה, אדום ומואב. ישו היה בן תערובת של ערביה ואדומי ואין לו קשר ליהודים בכלל. קרוביו של ישו, בני ובנות אחיו הלכו והתרבו והם המקור של העם הפלסטיני של היום. מחקרים גנטיים שיפורסמו בקרוב יראו קשר ישיר בין הפלסטינים של היום לבני ישראל, בשעה שליהודים אין קשר ולו הקטן ביותר לבני ישראל!

לכן עלינו לצאת בקריאה נרגשת לאמריקאים להפסיק לתמוך בנשק בישראל כי הנשק הזה הורג את צאצאיו של ישו המשיח!

דורותי נעור שנוערת, הרצליה
אתר ''זוכרות''

http://www.faz.co.il/thread?rep=134399
די להתחזות השקופה, תהיו מי שתהיו
סתם אחד (יום רביעי, 24/06/2009 שעה 23:18)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134443
עזרא נאוי מדלג על הגבעות ביהודה
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 14:31)

ואחרי טוסיקו משתרכים ערבים ושמאלנים שכל מטרתם לפגוע במתנחלים שעושים ממש עבודת קודש.

היהודים נוטעים בוסתנים ואז בא עזרא נאווי גורר אחריו ערבים ופעילי שמאל ודווקא בשבת לשטח הישוב שדה בועז שבגוש עציון, והחלו לנטוע עצי זית שהביאו עמם, http://www.inn.co.il/News/News.aspx/159142 תוך שהם עוקרים בוסתן עצי פרי של היהודים.

רק על זה היו צריכים להושיב את עזרא בכלא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134444
עוד אמת על עזרא נאווי
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 14:47)
בתשובה לסתם אחד

בסביבות שעה 2 בצוהרי יום שבת, 20 לינואר 2007 חדר פעיל ''תעיוש'' עזרא נאווי לשטח צבאי סגור לישראלים סמוך לחוות מגן דוד יחד עם פעילי שמאל וערבים, בעל החווה יוחנן שרת הפנה את תשומת לב הקצין הצה''לי שיש מקום לעכב את נאווי עד בוא המשטרה האמונה לטפל בהפרת צו האלוף. הקצין בנוכחות שני חיילים נוספים ניסה לעכב את האיש אבל זה הגיב באלימות, הקצין המופתע עצר והסביר לנאווי שיש השלכות להכאת קצין צה''ל,נאווי היכה את הקצין בשנית ועמד לברוח.על מנת למנוע את בריחת העבריין מזירת האירוע קצין צה''ל ירה ארבע יריות באוויר. כמובן שמצלמתו הזריזה של פעיל השמאל קלטה במקרה את הקטע הזה דווקא - לפניו ואחריו היא היתה ב'נבצרות זמנית'. לאחר הירי באוויר נאווי נעצר ונחשו מה? תקף את הקצין בפעם השלישית. נאווי נעצר אבל אל חשש הוא מעל החוק הוא גם שוחרר ועובד על מזימותיו הבאות ויש גם בונוס בפריים טיים של מדורת השבט הישראלית של ערוץ 10, הוא שוייך ל'חפים מפשע' שאיזה קצין ''שאיבד את העשתונות'' ירה לעברם כאילו. כמו שאנחנו מכירים את נטיות הצבא בשנים האחרונות אותו קצין יוקרב לבטח על מולך מזבח ריצוי הפאן ערביסטים.

עזרה נאווי מצידו נהנה מכל העולמות, עושה בשטח כבתוך שלו, הוא נעצר עשרות פעמים על עברות בטחוניות עברות הסטת המון ערבי חילול מהומות עירטול בפני מתיישבי האזור ועוד. הוא מכה חיילים ושוטרים מארגן פרובוקציות בשטח, משתלט עם ארגונו על שטחים פרטיים ושטחי מדינה ואיש לא עומד בדרכו להפך העובדות שהוא קובע בשטח במקומן עומדות והוא גם זוכה להיות בצד הקורבן. כשנאווי נעצר יד נעלמה מגבוהה דואגת שלאחר כמה שעות עוד באותו ערב ישוחרר. כך קרה עשרות פעמים ועל כן באמת אין לנאווי שום סיבות לחשוש, מידע לא מאומת מצביע על כך שהמלאך השומר הוא לא אחר מאשר יוסי ביילין, משום מה.

החוות החקלאיות בשטח דרום הר חברון סובלות באחרונה מהפקעת אדמות ע''י המנהל האזרחי ובג''ץ לטובת הערבים בגלל פעולות אותו ארגון תעיוש של נאווי.

יוסי ביילין כבר פרש מהכנסת. יוסי ביילין לא יכול להקל על הטיפול בחברו הקרוב עזרא נאווי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134452
אכן מנקודת המבט של גנבי האדמות היהודיים בשטחים נאווי הוא בעיה
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 15:38)
בתשובה לסתם אחד

כי כיהודי ישר הוא מוחה על כל דונם שנגנב מכפר סמוך, ועוזר לנפגעים
להם אין עמידה בשווה בערכאות לתנות את פרטי הגזל לאור יום.

כל היהודים היו צריכים לעשות כדוגמת נאווי.

ושיא הצביעות הוא כמובן הטרוניה של המתנחלים ש'מפקיעים להם אדמות'.
וברוך האירגון תעיוש אם אכן אחראי הוא להשבת הגזלה.

חבל רק שבמדינת ישראל כיום מסתובבים אלפי יהודים המעורבים
בדרגות שונות בגנבת אדמות של פלסטינים בשטחים ואין איש מביאם
לבית המשפט כדי שיתנו את הדין על העברות שעברו. וכך גם לגבי
הבריונים המתנחלים הממשיכים להשתולל בשטחים. אין דין ואין דיין.

האין זה מביש שאנשים אלה מכנים עצמם 'יהודים'?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134457
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 18:10)
בתשובה לסתם אחד

אין ''אדמות ערביות'' לכן אי אפשר לגנוב אותן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134503
אכן מנקודת המבט של גנבי האדמות הערבים בשטחים נאווי הוא בעיה
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 8:53)
בתשובה לסתם אחד

מי דיבר על עזרה לנפגעים.
כשמו כן לא הוא - הוא לא עוזר לערבים אלא רק מסכסך בין שכנים. עזרא כל חייו הבגירים, ותודות לכיבוש, יכולה היה לכבוש טוסיקי ערבים חינם אין כסף.
שהרי נכתב עליו: '' ...עושה בשטח כבתוך שלו, הוא נעצר עשרות פעמים על עברות בטחוניות עברות הסטת המון ערבי חילול מהומות עירטול בפני מתיישבי האזור ועוד. הוא מכה חיילים ושוטרים מארגן פרובוקציות בשטח, משתלט עם ארגונו על שטחים פרטיים ושטחי מדינה ואיש לא עומד בדרכו להפך העובדות שהוא קובע בשטח במקומן עומדות והוא גם זוכה להיות בצד הקורבן.'' - כלומר, מקומו היה בכלא בכל מדינת חוק, אלא שאנחנו אנרכיה ולא מכניסים שמאלנים קשים לכלא על עבירות פליליות.

בית המשפט שלנו הוא שמאלני ומספיק היה לשמוע מה אמר אתמול אהרון ברק.

יו''ש הוא שטח של העם היהודי ושום כיבוש מוסלמי או בריטי לא יכולים לשנות את ההגדרה הזאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134455
עוד אמת על עזרא נאווי
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 17:26)
בתשובה לסתם אחד

''...חדר פעיל ''תעיוש'' עזרא נאווי לשטח צבאי סגור לישראלים סמוך לחוות מגן דוד יחד עם פעילי שמאל וערבים, בעל החווה יוחנן שרת הפנה את תשומת לב הקצין הצה''לי שיש מקום לעכב את נאווי עד בוא המשטרה...''

כך כותב המתנחל התורן.

האם עלה בדעתו עד כמה אבסורדית הידיעה
על דבר ''שטח צבאי סגור לישראלים סמוך לחוות מגן דוד...''

הרי בחוות דוד דרים ישראלים מתנחלים,
כך שאין כל סיבה להכריז על השטח כשטח צבאי סגור,
לבד מהכוונה הברורה למנוע מבעלי הקרקע הפלסטינים
ומהפעילים הישראליים של תעיוש גישה לאדמות, שהן מלכתחילה
בבעלות פלסטינית.

הכותב רק עוזר להבין עד כמה אבסורדיים המחזות הנשנים
ביהודה ושומרון בכל אתר ואתר: יהודים בריונים גונבים אדמות
פרטיות פלסטיניות ומתיישבים עליהם, והצבא עוזר להם במניעת
הגישה בפני בעלי הקרקע החוקיים באמצעות צווי 'שטח צבאי סגור'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134458
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 18:12)
בתשובה לסתם אחד

אין בעלות ערבים על הקרקע .
אין אדמה ערבית בארץ ישראל .

בעלי הקרקע הם היהודים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134465
כן, ולסבתא יש גלגלים
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 19:47)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134681
כן, ולסבתא יש גלגלים
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 22:00)
בתשובה לסתם אחד

אז יש לך בעיה עם סבתא שלך.
למה אתה חושב שזה מעניין אותנו או צריך להשפיע על שיקולנו?
מספיר שזה משפיע עליך.

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134496
מי שתוקף חיילים שלא יתלונן
דוד סיון (יום שישי, 26/06/2009 שעה 7:24)
בתשובה לסתם אחד

בין המתנחלים מסתובבים לא מעט (מאות או אלפים) אנשים שלא בוחלים באף בהכאת חיים וקצינים, השמדת רכוש צה''ל כדי להמשיך ולהחזיק במאחזים לא חוקיים. הם הפיצו חוברות הדרכה להתארגנות למטרות כאלה ובאיזה נכסים פרטיים של פלשתינאים, תשתיות ונציגי הריבון בשטח. יש להם רשת קריאה שכוונתה לעורר מהומות שבהם פוגעים באנשים שאין להם יד ורגל בצמתים ברחבי יהודה ושומרון. אז כמובן שום צו שטח צבאי סגור לא מפריע להם. כך הם התארגנו (בקייץ שעבר) לפגוע בחיילי וקציני פלוגת צה''ל וזה כלל שבירת ידים, ל שבירת ידיים, שיסוי כלבים נגדם, פגיעה ברכושם הפרטי של החיילים ועוד (http://www.faz.co.il/story_5135).

קשה להמנע מהתחושה שבחלק מההתארגנויות האלה שבני קצובר מכנה פעולות מחאה, מעורבים מבכירי המתנחלים.

למיטב זכרוני אף פורע חוק לא נעצר ואם כן לא נשפט על מעשיו באותו ארוע. גם בארועים דומים אחרים מעטים המעצרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134534
רק את זה עשו? חבל.
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 19:14)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=134631
השמצות שווא
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 15:38)
בתשובה לדוד סיון

אין לך אפילו הוכחה אחת לדבריך ולמספריך.
אתה אולי מדבר על הכוכבים אבל בטח לא על המתנחלים.
יש לך אוסף קלישאות וזוטות שלא נוגעות בעניינך.
אין גם כזה מושג ''בכירי במתנחלים'', כי הם לא ארגון
אחד כמו צבא למשל. מי קובע מיהו בכיר? אתה?
בקיצר, קישקושי סרק חסרי משמעות ותוכן
רק כדי להוציא את מררתך עליהם.
ואת הקיבוצניקים השמצת כבר היום?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134711
כתבתי דברים נכונים על מתנחלים
דוד סיון (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 6:11)
בתשובה לסתם אחד

מתנחלים הוזעקו באמצעות רשת מאורגנת מראש כדי להפריע
לחיילים לבצע את תפקידם וגם
איימו עליהם בסכינים, חיבלו ברכושם ושברו להם ידיים.

בהשוואה לנסיון ההכחשה שלך ניתן לכנות את דברי אלה כהוכחה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134493
שדה בועז אינו מעוז הצדק
דוד סיון (יום שישי, 26/06/2009 שעה 7:01)
בתשובה לסתם אחד

1. הישוב הוא מאחז בלתי חוקי שהוקם תוך רמיסת זכויות קניין של פלשתינאים.

2. השתילים ששתלו העוקרים גם הם נעקרו.

בקיצור היה שם מאבק על זכויות קנין שנרמסו. לא היתה שם עבודת קודש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134511
הפלסטינים תמיד צודקים - די לכיבוש !
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 10:48)
בתשובה לדוד סיון

לא נוכל לשבור את רוחם ובסוף הם ינצחו אותנו!
לכן עלינו להגיע לפשרה ולסגת מיד למצב שהיה לפני מלחמת הכיבוש של 67' בלי תנאים. לא נצטער על הצעד הזה כי השלום יביא פריחה וידידות!

לא נוכל לשבור את רוחם של הפלסטינים בכל מקרה. גם באירופה הם חוגגים ושמחים http://www.youtube.com/watch?v=c6N3rhMNuXQ ואנחנו לא ניוושע במלחמה!

דורותי נעור הנוערת, הרצליה, ''זוכרות''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134518
מספיק לשקר ולהחבא מאחורי פסדובנים
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 12:46)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134537
הפלסטינים תמיד צודקים - די לכיבוש !
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 19:19)
בתשובה לסתם אחד

אילו היית בעלת תבונה הייתי מסביר לך שעבורינו היהודים הישראלים , הסכם עם הפלסטינים זה חרא .
טרנספר יש לו ייתרונות גדולים . לכן זה מה שיקרה .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134542
הפלסטינים תמיד צודקים - די לכיבוש !
אריק פורסטר (יום שישי, 26/06/2009 שעה 20:11)
בתשובה לסתם אחד

אריה, ''דורותי נעור'' היא אחת מכם - פרובוקטורית ימנונית המסתמשת בשמה של פעילת השלום דורותי נאור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134560
הפלסטינים תמיד צודקים - די לכיבוש !
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 7:05)
בתשובה לאריק פורסטר

איך אתה יודע מי היא דורותי נעור או דורותי נאור ?
מי בכלל ''פעיל שלום'' ?
אחרי שתמחק מהרשימה שאתה חושב עליה וירטואלית את מי שפעילים למען מדינה פלסטינית , מה ישאר לך ? כלום !

אריה עירן .

שלום הוא חצי מהמטרה שלי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134535
רמיסת ערבים פלסטינים היא עבודת קודש.
סתם אחד (יום שישי, 26/06/2009 שעה 19:16)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=136771
עזרא נאווי הינו פדופיל מורשע
סתם אחד (שבת, 08/08/2009 שעה 10:22)
בתשובה לסתם אחד

בשנת 99 אנס עזרא נאווי ילד פלסטיני והורשע על כך בבית המשפט.
לידיעתכם ...

http://www.faz.co.il/thread?rep=134447
נאווי הוא פרובוקציה גאה
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 14:59)

שרברב במקצועו, פותח חורים, כבן 55, הומו לא מוסתר, בן למשפחה שעלתה מעיראק, מדבר במבטא מזרחי בולט. הוא חולק את חייו עם בני זוג פלסטיניים, חלקם שוהים בלתי חוקיים. לא בדיוק החומר הטיפוסי של השמאל הרדיקלי – אקדמאים עגולי משקפיים או סבתות אנגלוסקסיות. הפלסטינים מקבלים אותו כמו שהוא, בגובה העיניים, אדם עם לב רחב ומרץ אינסופי, שותף למאבקם הצודק; רק הישראלים לא יכולים לשאת את שבירת הסטריאוטיפים שהוא מייצג, ושונאים אותו על כך. שנאה צרת-מוחין, קרתנית ונקמנית; שנאתו של הזעיר-בורגני המתגונן מפני השונה והמאתגר.

אם יישלח לכלא, יצטרף נאווי לשרשרת משולשת של ''בוגדים מזרחיים'' – וענונו-פחימה-נאווי – שפרקו עול וסירבו לשחק את המשחק הציוני שהוקצה להם. שני קודמיו כבר נענשו על כך בחומרה, בלי שום פרופורציה למעשיהם (לא מיותר להזכיר: וענונו מעולם לא ''בגד'', כי לא העביר מידע חסוי לאויבי ישראל; ופחימה מעולם לא ''סייעה'' לאויב). חטאם העיקרי היה שניסו לסדוק את הנחת היסוד של הלאומיות הישראלית: קיר ההפרדה המנטלי והתרבותי שחוצץ בינינו לבין המרחב הערבי.

דווקא משום שמוצאם באותו מרחב, הם היו אמורים להפגין את הניכור והאיבה הגדולים ביותר כלפיו, להוכיח שתהליך ההמרה ו''החינוך'' שלהם נשא פירות (המשפט המכתיר את הצלחת החינוך הזה: ''אני הרי מכיר את המנטליות של הערבים האלה, הגעתי משם''). שהרי רוב המזרחים בארץ חונכו היטב, ותמיד הצביעו באופן גורף למפלגות הימין. תחת זאת, וענונו, פחימה, ונאווי חתרו, איש אישה בדרכם, תחת קיר ההפרדה הלאומי, והושיטו יד של שלום, יד אישית ואמיצה, אל שכניהם הערבים. לא מתוך החינוך בביתם ובסביבתם הקרובה (ההיפך, הם מרדו בו), לא מתוך השתקעות למדנית במשנות שמאל מהפכניות; אל המהפכנות, אל ההומניזם הרדיקלי, הגיעו משורש נשמתם, בתהליך צמיחה אישי, רצוף מכאובים, ומרהיב עוז

גזר הדין של נאווי עבר בשתיקה תקשורתית, ואולי גם כניסתו לכלא תידחק לשוליים. אם אכן יישלח לכלא, יהיה זה אות קלון, בוהק במיוחד, על מצחה של שנת 2009: השנה שבה הפכו הרדיפות הפוליטיות בישראל לעובדה מוגמרת (סמיח ג'בארין, ''פרופיל חדש''). הקמפיין הבינלאומי להצלתו, שהחל במאמר של ניב גורדון, הוא גם קמפיין להצלת נשמתם של אזרחי ישראל (ולא של מדינתם; למדינות אין נשמה). האזרחים האלה יכולים להצטרף אליו, אם רק ירצו; והם יכולים גם לעמוד בצד ולשתוק בשעה שגיבור אמיתי, אדם שמייצג את כל הטוב שבהם, נזרק לכלא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134459
נאווי הוא פרובוקציה גאה
ע.צופיה (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 18:15)
בתשובה לסתם אחד

מדוע שיירך ליבנו על פרו-פלסטינאי שמצטרף לפרו פלשתינאית אחרת ואל בוגד מובהק?
כמה שיותר מהר נקיא מקרבנו את המתחברים אל אוייבינו והמתיימרים להיות לצידנו כן ייטב!
אם היה בידי, הייתי מציע לנאווי,במקום כלא, התחייבות לגור בתחומי הרשות הפלשתינאית ולא לצאת משם לתחומי מדינת ישראל.
גם לפחימה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134466
נאווי הוא פרובוקציה גאה
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 19:51)
בתשובה לע.צופיה

אינך צריך להתאמץ, צופיה, כדי להוכיח שני דברים:

א. שידיעותיך בנושא בו אנו דנים מוגבלות ביותר.
ב. שההטפה לגירוש 'בוגדים' (הלוחמים לזכויות האדם)
מקרב הציבור הישראלי, היא מפלטו של הפחדן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134472
נאווי הוא פרובוקציה גאה
ע.צופיה (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 20:13)
בתשובה לסתם אחד

שיגור קצת עם השפנים משכם.
חופשה יקבל בתל-אביב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134467
נאווי הוא פרובוקציה גאה
אריק פורסטר (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 19:53)
בתשובה לע.צופיה

''אויבינו''? הדיעות שאתה מביע כאן מהוות איום גדול יותר לעתיד המדינה והיהדות מאשר כל תעלולי ''אויבינו''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134473
נאווי הוא פרובוקציה גאה
ע.צופיה (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 20:14)
בתשובה לאריק פורסטר

אז תשאר היכן שאתה גר ותרגיש בטוח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134476
נאווי הוא פרובוקציה גאה
אריק פורסטר (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 20:29)
בתשובה לע.צופיה

איזה חלק מהמשפט ''עתיד המדינה או היהדות'' לא הבנת? לא דיברתי על ביטחוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134485
נאווי הוא פרובוקציה גאה
ע.צופיה (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 22:01)
בתשובה לאריק פורסטר

בטח ובטח שלא דברת על בטחוני.
הבנתי בדיוק מה שכתבת והגבתי בהתאם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134460
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 18:16)
בתשובה לסתם אחד

הוא עוזר לגנבים ולכן הוא גנב .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134479
הפתיל הזה מעורר תחושת גועל
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 20:49)
בתשובה לסתם אחד

יש כותבים שהנוכחות שלהם בכל מאמר מעוררת תחושת קבס וגועל. גזענות חשוכה, הומופוביה, שינאת זרים ונשים, אנטישמיות, שמרנות ומשיחיות. מר ש. הלו, אתה שם ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134576
גם עכשיו תאשימו את מר שרון?
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 9:38)
בתשובה לסתם אחד

מיכאל שרון הוא נכס אינטלקטואלי של הפורום ואני קורא לו להישאר כאן ולהמשיך להתנהג באומץ לב נדיר כשלו, למרות מתקפות הפישפשים מהשוליים שמקפידים להישאר בעילום שם מחמת פחדנותם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134583
גם עכשיו תאשימו את מר שרון?
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 9:57)
בתשובה לסתם אחד

מיכאל שרון הוא בכין גדול . תלונותיו החוזרות כאן נמאסו עלינו . כך גם הטפתו לנצרות .
אף אחד בפורום לא בדק ולא ייבדוק את תרומתו של מ.ש. לחקר הפסיכולוגי . לכן מה שנשאר זה תעמולה למען עצמו .
זה נמאס עלינו מזמן .

אריה עירן .
ממש אנונימי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134611
מ.ש. תפלוטת ההונאה, הכזב וההרשעה
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 13:08)
בתשובה לסתם אחד

השיטה של מושחתים, חסרי צלם אנוש, ועבריינים כמו ממסדיים, שהם זן מנוולים גרוע במיוחד - הרשעת קורבנם. התזת ליכלוך סביבו. המושחת תמיד יאשים את קורבן השחיתות בטון חמור, דמוי חוקיות. לוחמי שחיתות כתבו לא מעט על כך.

ברשימה ''הפתיל הזה מעורר תחושת גועל'' מודבקים לש. (שרון מן הסתם, שכל הזמן מוצמדת לו כאן הכפשה ורצח אופי) כמה מילים - שהמכנה המשותף של כולם - שהם דוחים במיוחד (מדובר בשקרים ניתעבים). גם שתי הרשימות אחרי כן, המגינות לכאורה על שרון באופן שקוף בהתחזותו, הם רשימות ''מתוחכמות'' של המכפיש האנונימי, המנסה לייחס לשרון כתיבת דברים אלה, התחזות ירודה לאדם אחר המגן על שרון.

יש לשים לב, שכל זאת הם תפלוטת מילולית של מנוולים, המצאות ''ממזריות'' של מושחתים, המציפים את סביבת קורבנם במלל הזה. לקורבן עצמו אין כלל קשר עם הדברים המותזים סביבו. יש לשים קץ ליחצנו''ת עוולה בשרות השחיתות והרשע וההדרה והגזלנות במקומותינו.

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134613
תישאר שרון!
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 13:20)
בתשובה לסתם אחד

אני הבעתי תמיכה חסרת פשרות בך ובכתיבתך וקראתי לך לא להישבר מול הטרדות חסרי ניקים ופשר. אני מקווה שראית כמה הודעות כאלה ששתלתי בכמה הודעות.

אל תיפול רוחך!

קלקלן תומך שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134616
תישאר שרון!
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 13:56)
בתשובה לסתם אחד

תודה מקרב לב לך, אם זה כך.

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134618
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 14:15)
בתשובה לסתם אחד

אם יצטרף יוסלה למעודדיו של שרון,
הרי תטען המפלצת רבת-הראשים
של היהודים השוביניסטים באתר
שתמיכתו של יוסלה בשרון אינה מוסיפה
לשרון דבר בשל היות יוסלה תועמלן
פלסטיני.

ומי רוצה לקבל תמיכה ועידוד מ'תועמלן
פלסטיני' בימים טרופים אלה, כאשר כל
לוחם לזכויות האזרח הוא 'בוגד', וכל מפגין
נגד הגדר הוא 'מחבל'.

לכן חוסך יוסלה את תמיכתו בשרון לתקופה עתידית אשר
בה ישכנו בארץ יחסי יצירה ושיתוף בין אויבים לשעבר,
במדינה או שתיים אשר יקיימו יחסי שכנות טובים, - מדינה
או שתיים אשר בהן לכל 'שיח ההישרדות' המאיים הנישא
על שיפתותיהם של יהודים מאויימים שרידי הגטו כבר לא יהיה
מקום, וילדינו וילדי ילדינו יעסקו, לא ברצח אזרחים ובפיזור
הפגנות צודקות, אלא ברכישת השכלה לצורך שיפור החיים בעולם
הזה.

פעם, כאשר גילוי של ידידות לא יחשב לחסרון או לחולשה,
ישוב יוסלה לומר מילה טובה לשרון ולהודות לו על שאיכפת לו לאורך
זמן מהחי והצומח ושאר בקטריות המתקיימות בשלולית
הישראלית. פעם אומר תודה, כאשר אלה המקשיבים בשיניים
חורקות ובחיוך אלים כבר לא ישבו ביציע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134619
חזון אחרית הימים: וגר זאב עם צבוע
ע.צופיה (שבת, 27/06/2009 שעה 14:28)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134623
מעניין שאתה תמיד נדבק כמו מגנט לכל הרפש הזה
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 14:44)
בתשובה לסתם אחד

איפה כתוב שהכוונה ב''מר ש.'' היא לשרון ?!

עצם העובדה שאתה ננעל על המטרה הזו היא חומר למחשבה. אמרו חכמינו ''על ראש הגנב בוער הכובע''

http://www.faz.co.il/thread?rep=134448
יהודים! עיזרו חעזרא !!!!
סתם אחד (יום חמישי, 25/06/2009 שעה 15:06)

איש יפה http://www.taayush.org/topics/images/ezra1.jpg באמצע החיים ומעשיו נפלאים שבעתיים.
מקים בתים הרוסים, תוקע סככות בקרקע האמת,
מפריח ריחות של שלום!

http://www.faz.co.il/thread?rep=134626
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 15:01)

1) ראשית מדובר בבני הדת היהודית, הקשורים בהם ובעלי הזיקה אליהם. מושג זה מעורבב עם המושג העמום ''הלאום היהודי''. האחרון הוא מושג עתיק, שכן צאצאי אברהם היו גם בני ברית האלוהים והיו קבוצה אתנית הומוגנית (כשם שהיפנים או הפולנים הם קבוצה אתנית הומוגנית יחסית)- אך היום זה לא כך, אין קשר רב בין בני בית שני והמכונים היום ''יהודים''.

מאידך, אירע כאן תהליך אחר - האנטישמיות ורדיפות יהודים, בפרוש מבדלים אנשים אלה, בתוקף היותם יחודיים, מבחינת רדיפות, שנאה אינסטינקטיבית, המעטה בערכם. וגם מבחינות אחרות - משקלם הגדול של אנשים אלה בארצות מסויימות, בתקשורת, באירגונים קובעי ומשפיעי מדיניות רבים, באירגונים חברתיים מוליכים (הם מימין והן משמאל), בכלכלה, בקולנוע, וגם במדעי החברה, ופחות מזה במדעים ועוד פחות - בטכנולוגיה. למשל: אפילו באירגונים אמריקנים לשימור מורשת השואה הארמנית, או זכויות הכורדים, תמצא במקומות הראשונים בעלי שמות יהודיים מובהקים (מה שאני אומר אינה אנטישמיות, אלא ציון עובדה אמפירית, סטטיסטית).

יוצא שצדק הפילוסוף ז'אן פול סארטר בכתבו לפני 40 שנה: האנטישמיות היא המגדירה מיהו יהודי, מגדירה את היהודי כבעל יחוד. בדומה לאופן שבו אינדיוידואל אינטרוורטי, ירדף על ידי ביריון הכתה וחבורתו, בעזרת מורה צדקתנית ורעה. וגם מפריען הכתה, יבדל אף הוא.

2) מכיוון שקיימת בעייה יהודית, שכבר הרצל טולטל על ידה בזעזוע, במשפט דרייפוס -

הערות:

כקוריוז מעניין, אין כלל הוכחות ברורות שדרייפוס לא היה, מבחינה עובדתית פשוטה, אכן מרגל בתשלום בשרות הביון הגרמני. אך עניינו עורר תופעה חברתית, וזה כבר עניין אחר. אילו לא היה מתעורר גל האנטישמיות, יתכן שדרייפוס היה נמק בכלא שנים רבות.

מרגלת צרפתייה אחרת בשרות הגרמנים אז, השחקנית מאטה הארי, הוצאה להורג מול כיתת יורים. אם דבר דומה היה קורה לדרייפוס, ולא היו מונעים הוצאתו המיידית להורג, בגלל תרומתו כקצין צרפתי, לא היתה כלל מתעוררת פרשת דרייפוס, הרצל היה נישאר עיתונאי בינוני בעיתון אוסטרי, ולא היתה ישראל היום.

_______

מכיוון שכך, פלסתין-א''י הוא מקום סביר מעט יותר להתיישבות טריטוריאלית יהודית, בגלל המטען התרבותי, הדתי וההיסטורי, מקום מעט סביר יותר מאשר ארגנטינה (הברון הירש) או אוגנדה (הרצל, בשלב מסויים).

אך אין הוא מקום סביר מבחינות אחרות, וכבר זיגמונד פרויד היצביע על כך במכתבו לקרן היסוד ב-‏1929: אין זה סביר שהעולם הערבי ישלים עם כך. היהודים, בפנטיות שלהם, עוררו לא מעט את שכניהם נגדם, כתב פרויד.

גם אחד העם ב-‏1890 כתב על בעיית הנישול וההתעמרות בפלשתינאים.

יש כאן בעייה של היתכנות, יש כאן בעייה של נישול. וכך, גורמים ציוניים שונים, מנסים להפיח מוטיבצייה במתיישבים היהודים לעמוד מול כל זאת, הן על ידי מכחישנות, הן על ידי סילוף עובדות היסטוריות, הן על ידי סילוף התנ''ך (שקבע שהיהודים איבדו זכותם על א''י בגלל חטאיהם, ותהיה שיבה ברצון ה' רק אם כולם יהפכו ליהודים שומרי תורה ומצוות, צדיקים גמורים, דבר שלא ארע בישראל החילונית ומוכת השחיתות), והן על ידי ניפוח ממדי האנטישמיות כיום, שאגב, מעשי הטבח של ישראל בעזה ולבנון אחראים לא במעט לגידול שיעורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134632
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 15:48)
בתשובה לסתם אחד

תביא הוכחה שאין קשר בין ''המתקראים היום יהודים'' לבין יהודי בית שני.
(ואל תביא את שלמה זנד כי הוא לא מצליח להוכיח דבר).

http://www.faz.co.il/thread?rep=134635
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 15:54)
בתשובה לסתם אחד

למה לדעתך זה מוזר שיהודים עומדים בראש ארגונים אמריקנים לשימור מורשת השואה הארמנית, או זכויות הכורדים? כיצד זו הוכחה לדעתך שאין עם יהודי אלא רק אמונה דתית יהודית?

נניח שלא היתה מדינת ישראל היום ולא היית שומר ולו מצווה אחת ביהדות ולא מתקרב לנצרות, האם במצב כזה הפולנים היו מקבלים אותך כפולני?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134643
מיכאל שרון: שזנד יצטט אותי ולא ההיפך. הוא בעל חזקה
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 16:58)
בתשובה לסתם אחד

אך ספרו - מלאי אסוסיאציות רופפות ומבולבלות המוצמדות לכעין עובדות (אין הוא בא ממדעי הטבע, ומעולם לא עסק בפילוסופיה, לוגיקה מתקדמת, מתימטיקה או סטטיסטיקה). טענתי לפניו, דבר שונה לגמרי: אין קשר רב בין יהודי בית שני והיהודים היום. זה שונה לגמרי מהטענה: אין כלל קשר.

להלן אחד המקומות בהם כתבתי זאת
אך אין זה משנה דבר, אני חוזר, אין זה משנה דבר.

זנד נופל קורבן לבלבול השרוי כיום בתחום, בלבול הטוען שהלאומיות התחילה בכלל במאה ה-‏19 (ולמעשה, במאה ה-‏18. הערתי), וקודם לכן לא היו עמים. וישראל על כן אינו כלל עם.

למה האיש הזה התבלבל לו (סליחה על הניסוח הלא מכובד - שבענייני וגינוני כבוד יעסקו דלי אינטלקט, ושואפי חזקות וכיבודים שלא פרי תרומה ממשית).

ראשית, מהו עם? כל ההגדרות המודרניות הם פרי בלבול מסויים, אקדמי, בעניין פשוט מאד.

1) נתחיל מעם ישראל: במקורות הנוא מכונה ''עם ה'''. ''עם'' מהיכן מבחינה לשונית? מהמלה עם with

אלה שהם עם with ה', המקובצים ביחד מסביב לברית עם ה'. פשוט, לא?

האם עם ישראל הוא איפוא העם הראשון בהיסטוריה בעל זהות לאומית? גם זה לא. היו עמים אחרים, מצרים, בבלים. אך האם הם היו הומוגניים? אולי כן ואולי לא, ועכשו אומר דבר חשוב: העיסוק בהומוגניות אתנית ותרבותית החל רק בסוף המאה ה-‏18, מצד פילוסופים גרמנים - פיכטה, הגל, הרדר. הם דיברו על פולק Volk (ראה משורש זה המלה ''פולקלור'') הומוגני מבחינת: אתניות, אולי גזע, שפה תרבות. זה העיסוק בשאלת ספציפית מאד: שאלת ההומוגניות האתנית. ולמה דווקא גרמנים?

פשוט. גרמנייה דהיום היתה מחולקת לשבבי יחידות מדיניות עירוניות, נסיכויות. כל אלה, השבבים, מורשת התקופה הפאודלית. מה שקבע בתקופה הפאודלית היו זכויות אציל מסויים, שברשותו עמדו נחלות.

הפילוסופים האלה היו גרמנים, כי הם רצו איחוד, כשגרמנייה היתה מחולקת לשבבים. צרפת לא היתה מחולקת לשבבים, ולכן שם לא נוצרה גישת הפולק וההומוגניות בשרות השאיפה לאיחוד. גם לא אנגליה. לכן -גרמנייה.

אז הם לא הימציאו אז את הלאומיות המודרנית, או את מושג העם, כפי שמתיזים המבולבלים הללו. הם היציבו מושג אחר לחלוטין: הומוגניות. הומוגניות אתנית. למה, כי הם רצו שזה ישמש מנוף לאיחוד.

המושג ''עם'' Nation היה קיים הרבה קודם. וללא זיקה לשאלת ההומוגניות. למשל ''The American Nation''.

המושג הזה היה קיים ביהודית-עיברית עתיקה, ושורשו האתני with . כלומר, ריבוי אנשים ה''הולכים יחד'', היחדוויות.

כך במקרא: ''בך בחרתי מכל העמים''. יש עמים אחרים, יש אימפריות, כולם קבוצות אנשים גדולות שיש להם ''יחדוויות''. togetherness מקובצים. אך אין הם בהכרח הומוגניים אתנית, זה מושג גרמני מהמאה ה-‏18 וה-‏19.

לכן: עם ה' -כאלה המקובצים מסביב לה'. with God. עניין ההומוגניות האתנית הוא עניין מאוחר.

עם ישראל לא ניזקק לאיחוד טריטוריאלי, שכן שמר על מידות שונות של איחוד על-טריטוריאלי, מידות שונות של סולידריות, מידות שונות של נאמנות לעם, וכד'.

שזנד יגיד דברים בשם אומרם. זה שהוא לוקח בסיס רעיוני ראשוני, ומשקיע עבודה להוסיף עוד כמה עובדות במעין מצג של מחקר, זה עניין אחר.

החשוב בכל נושא הוא הקונספט. והבסיס העובדתי הראשוני והתקף הצמוד לו. ולא אלה שאחר כך קוצרים פרות עבודה מקורית של אחרים, תוך הדרתם, דחיקתם לשוליים, ושיסוי בהם של כלבי-אנוש, על מנת שיועסקו בהבלים, בעוד הגנב נהנה מכל הכיבודים והכסף שבעולם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134648
תיקון: ושורשו האטימולוגי (ולא שורשו האתני)
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 17:52)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134656
מיכאל שרון ידיד, טוב שאתה מתנער משלמה זנד
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 19:35)
בתשובה לסתם אחד

כי אם לא היית, אז הייתי מפיל אותך בפח.

אבל מה עניין התנועות הלאומיות של המאה ה-‏18-19 ולעם היהודי? כבר אמרו לך שהעם היהודי הוא עם יוצא דופן לכל אורך ההיסטוריה ואינו מוגדר אחד לאחד לפי הגדרות הלאומיות האירופאית.
תמיד היה עם יהודי ורק בשל קיומו יכלה לצאת ממנו תנועה לאומית.

אין כזה דבר עם הומוגני. גם היהודים בשיא פריחתם בבית ראשון ושני לא היו הומוגניים. מה זה הומוגני? מוטציה גיזענית כלשהי? תמיד היהודים קלטו ופלטו מתוכם אנשים, אבל המחבר המרכזי תמיד נשמר כרוחו וכהוויתו.

אין קשר בין עם לבין with, אבל ניסית משהו נחמד וטוב לדעת. אבל גם אם היהודים הוגדרו כעם לפי With God אז הם עם, כמו שכל עם ראשי להגדיר עצמו כרצונו, ובלבד שזה מצליח לו.

''בך בחרתי מכל העמים'' זו אמירה חזקה לקיומו של עם ישראל, כנגד כל הקישקושים של התיאוריות העכשוויות.

עם ישראל נזקק לטריטוריה לקיום לאומי עצמאי. זוהי עובדה היסטורית, אתה מתווכח איתי בעברית בארץ ישראל. אז מהי הטענה שהוא לא נזקק? היא טענה סתמית ובלתי בדוקה.

לבן בעיניים

http://www.faz.co.il/thread?rep=134661
''מיכאל שרון ידיד'', בעניין עם: עִם (בחיריק)
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:07)
בתשובה לסתם אחד

עִם - בממצאים ארכאולוגיים (מצבת מישע, מטבעות, חרסים, כתובת ניקבת השילוח) אין ניקוד. והכתיב העתיק הוא כתיב חסר. הניקוד על מגילות קלף הוא עניין מאוחר.

הדבר הוליד מושגים ומילים שצמחו ממילים בעלות אותן אותיות, אך עם היגוי שונה. זה קסם צמיחת השפה והתפתחות המושגים של קהילייה לשונית עתיקה מסויימת. והדברים נעשים כאן פשוטים להפליא, והולמים את עקרון ההסבר החסכוני במושגים, האלגנטי והלא מסורבל, בהתאם לעקרון תער אוקאם.

ראה בעניין זה:

עַם הָאָרֶץ - העם הפשוט, המוציא לחמו מן הארץ, החקלאי ההדיוט, בניגוד למעמד הכוהנים ותלמידי החכמים המשכיל.
עַמֵּי אֲרָצוֹת - בורים ועמי-ארצות

אך גם - עִם הָאָרֶץ - קשור לאדמה with the land

זהו מושג כולל יותר מאשר רק אדם הבא מן האדמה - שהרי אז אומרים בעברית עתיקה ''עפר'' (''כי מעפר באת''). מושג זה כולל גם קונוטציות תרבותיות. ''זה מהארץ'', מול זה הכרוך ב''שמיים'' (תלמיד חכם). ''הארץ'' היא ניגוד ל''שמים'' אך לא כך ''עפר''. מכאן בעברית חדישה: אדם ארצי מאד...

עמים - לעיתים משתמשים גם בביטוי גויים ''כי לגוי גדול נתיתיך''

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134666
''מיכאל שרון ידיד'', בעניין עם: עִם (בחיריק)
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:25)
בתשובה לסתם אחד

אינני בטו במוצאו האטימולוגי של המילה עָם, אבל כבר הסברתי לך שגם אם היא באה מ-עִם, כפי שאתה מנסה להביר, אז אין עם זה כל בעיה. להיפך, אתה מאושש את טענתי שעָם ישראל הוא עָם של with אלוהים.

זה כמו הויכוח על השורשים הזהים של דם ==> אדם ===> אדמה שרק מאוששים את הקשר התודעתי, תרבותי ואמוני שאדם בא וחוזר אל האדמה, שהדם הוא המניע של האדם ולכן הוא קדוש במובן שאסור לאדם לשפוך דם אדם. היש לך דברים נשגבים מזה אצל הגויים?

''עָם הארץ'' קשור לאדמה, כי ארץ היא אדמה, ולאו דווקא בגלל ה'עִם', אבל לא איכפת לי גם פרשנות כזאת, כי היא שוב, רק מחזקת את הקשר של היהודים לאדמת ארץ ישראל.

המשמעות של 'גוי' היא עָם. היהודים הם גוי קדוש.

לבן בעיניים

http://www.faz.co.il/thread?rep=134664
אנטישמיות מעוררת פלצות. בושה וחרפה לעם ישראל שאלו הם בניו
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:14)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134634
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 15:50)
בתשובה לסתם אחד

אם היהודים לדעתך לא יהודים אז איך היו בדיוק רדיפות היהודים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134636
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 15:58)
בתשובה לסתם אחד

אפשר להגדיר יהודי בכמה דרכים. בדרך החיוב, בדרך המשמעות, בדרך הייעוד וגם בדרך השלילה. ז'אן פול סרטר הראה את דרך השלילה: הגדרת היהודי כנשוא האנטישמיות. הדוגמה שהבאת, פועלת כנגדך כבומרנג, ושומטת את טיעונך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134637
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 16:04)
בתשובה לסתם אחד

הקוריוז שלך על דרייפוס משולל המציאות. הוכח מעל לכל ספק שדרייפוס לא היה המרגל, אלא הרוזן אסטרהאזי היה המרגל. זה הובהר מעבר לכל ספק לאחר אסטרהאזי נתפס ונחקר וכל ההאשמות על הנתונים שהעביר כאילו דרייפוס היו בתוך החומרים שהעביר אסטרהאזי.

אז מה בדיוק אתה מעלה לנו את מאטה הארי?

מי קבע שהציונות לא היתה נולדת אם היו מוציאים את דרייפוס מיד להורג? הציונות לא צמחה מהרצל, אלא התפתחה כבר מאמצע המאה ה-‏19 בעיקר במזרח אירופה. משפט דרייפוס האיץ בציונות, ושבה את ליבו של הרצל בהצטרף לציונים והפך למנהיגם המדיני.

אל תנסה לבנות ''היסטוריה חדשה'' שתחליף לך את המציאות שקשה לך להתמודד איתה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134650
מיכאל שרון: ''הוכח מעל לכל ספק שדרייפוס לא היה המרגל''. הבלים
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 18:23)
בתשובה לסתם אחד

הבלים. דבר לא הוכח. עם מכתבו של אמיל זולה לעיתון ל'אורור'' ב-‏1899 החלה פרשה ציבורית ענפה עם שתי מחנות. לא הוכח דבר לגבי אסטרהאזי. מוזר גם שבחקירתו של ראש המודיעין החדש פיקאר ב-‏1894 נימצא אצל הניספח הצבאי הגרמני בסל הניירות, מסמך הנושא את שמו של אסטרהאזי. כבר אז גרסו ושרפו מסמכים סודיים. היו ממצאים שבית המשפט קיבל אותם שמדובר בזיוף. אסטרהאזי זוכה אז.

רגע, מה יש לנו כאן? קצין מטה יהודי יחיד, המוקף באנטישמיות קשה של סנובים צרי מצח מהאצולה הצרפתית במטה הכללי.

נראה לך לא סביר, שהוא יגיד, לעזאזל עם החארות האלה, ישנא אותם בכל ליבו, ויתרפק על היריבה, גרמנייה של הקייזר, בה יהודים היו במעמד גבוה בצבא הקיסרי?

זאת ממש כמו שבני טובים באוקספורד של שנות ה-‏30, שנאו את הסנוביזם האנגלי המתנשא של האצולה, וריגלו לטובת בריה''מ. יש לא מעט תעוד וסרטים דוקומנטריים על התקופה.

אז אין כאן כלום לזיכוי דרייפוס, שום מסמך ממשי, ויתכן כי היו שסברו בכל ליבם ואף ידעו ישירות שדרייפוס בגד.

אבל הסערה הציבורית מתעצמת, צרפת החילונית והליברלית במצוקה מול כוחות ראקצייה שחורה, ואז, בגלל raison d'etate בתחילה מקילים בעונשו של דרייפוס ל-‏10 שנות מאסר, ואחר יש זיכוי מלא.

זוהי פרשה ציבורית וחברתית, בא נידחקו מעט לשוליים בשלב מסויים, העדויות ה''משטרתיות'' הישירות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134653
מ.ש. : אילו היה בדל ראייה ממשית כנגד רס''ן אסטרהאזי - היה מורשע
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 18:56)
בתשובה לסתם אחד

בשלב כלשהו. צרפת היא מדינת חוק חילונית וליברלית. אך האיש, שאמנם נהרס עקב הפרשה, חי עד 1923, ומעולם לא הורשע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134654
מ.ש. : אילו היה בדל ראייה ממשית כנגד רס''ן אסטרהאזי - היה מורשע
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 19:28)
בתשובה לסתם אחד

בצרפת היו אנשים שהגנו עליו , מסיבות שלהם .
גם שם היה העתק של אהרון ברק בצד הימני של הפוליטיקה הצרפתית .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134659
מ.ש. : אילו היה בדל ראייה ממשית כנגד רס''ן אסטרהאזי - היה מורשע
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:04)
בתשובה לסתם אחד

מכאן שטענתך הראשונית לגבי אסטרהאזי משוללת יסוד וטענתי היא הנכונה.

לבן בעיניים

http://www.faz.co.il/thread?rep=134657
מיכאל שרון: ''הוכח מעל לכל ספק שדרייפוס לא היה המרגל''. הבלים
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 19:50)
בתשובה לסתם אחד

אתה לא מביא אמת לתיזה שלך ואתה מפתח חשבונות אישיים כשאתה מתעסק הנושאים היסטוריים. למל: אתה שואל למה לא יבגוד דרייפוס כי הוא היה היהודי היחיד במטה הצבא הצרפתי האנטישמי. אתה כבר קובע עמדה פסיכולוגית ומציע לומר שכל יהודי היה בוגד בתנאים האלה, אז למה לא גם דרייפוס. כלומר, אתה לא מתמודד עם העובדות, אלא פונה להפרחת סיסמאות שדופות שיכולות להיקלט היטב במוחם של 'פדופילים' לעניין היהודים.

אני אומר להיפך, יהודים ניסו להתחבר לחברה הלאומית הצרפתית בכל מחיר ושיחקו אותה צרפתים יותר מהצרפתים כדי למצוא חן בעיניהם. היהודים היו הנאמנים ביותר לצרפת, אפילו יותר מהצרפתים. המדינה היתה מעל הדת, והיא היתה מסגרת תומכת ומגינה ליהודים. לכן ההשערה שלך בטלה ובלתי הגיונית, מה גם שהוכח אחרת. שאסטרהאזי היה המרגל.
זה כמו קביעתך ש''בני טובים באוקספורד של שנות ה-‏30'' ריגלו למען בריה''מ? מה בדיוק הקשר?
אבל אם אתה מתעקש על קשר, אז אף אחד מהם לא היה יהודי, לא היה דרייפוס. כולם היו אסטרהאזי!

אסטרהאזי זוכה במשפט מהיר ע''י חבריו ב-‏1898 למרות הגילוי של הקולונל ז'ורז' פיקאר, כי המטה הצרפתי רצה להשתיק הכל ולהפיל את האשמה על היהודי. למה קולונל אנרי שזייף מסמכים כדי להרשיע את דרייפוס התאבד כשזה נחשף באותה שנה? למה אסטרהאזי נאלץ גם הוא לברוח ללונדון ב-‏1989? בגלל שהוא ''זוכה''?

בערוב ימיו העלובים של אסטרהאזי בלונדון הוא הודה שהוא ריגל לגרמנים.

לבן בעיניים

http://www.faz.co.il/thread?rep=134670
מיכאל שרון: לדעתי אין לדעת כאן דבר באופן פסקני
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:37)
בתשובה לסתם אחד

איני אומר שדרייפוס אכן בגד, אך אין להיות כה בטוח שלא בגד. הבאתי כאן מניע אפשרי לבגידה אפשרית כזאת, ואתה הבאת מניע לאי בגידה כזאת. נשמע סביר. אך היו בהיסטוריה אנשים שבגדו בכל זאת, ללא כל קשר למוצא. גם בישראל היו אנשים רמי מעמד שניתפסו בריגול, למשל ישראל בר בתחילת שנות ה-‏60, או מרקוס קלינברג, חוקר בכיר במכון הביולוגי בנס ציונה, אנשים אגב ''טהורים'' למדי מבחינת אישיותם, שהאמינו שמדינה אחרת, עויינת למדי, מייצגת את כל מה שסביבתם המקורנפת לדעתם, בועטת בו. גרמנייה לא היתה אז אוייבת ממשית של צרפת, לא מדינת אויב ממש, אלא מדינה שיש איתה התנגשות מסויימת (על רקע אלזס לורין למשל).

אלא שהתעוררה אז סערה ציבורית ענקית, היצרים התלהטו מאד, הנושא קיבל מימדי ענק של הסתה ויצרים אנטישמיים קשים של ''דמות היהודי כלא נאמן'', מול מגמה ליברלית חזקה אף היא. ויתכן שדרייפוס עצמו, אף אם בגד, נחרד עמוקות מתיבת פנדורה שניפתחה כאן, מהמימדים שכלל לא שיער בהתחלה, מהערך המוסף הענק האנטישמי של כל זה. וחש עצמו (אף אם נניח היה אשם בדבר הספציפי) באותם רגעים ומעמדים דרמטיים - איש טהור וקורבן שווא.

לכן אמרתי: היו תמיד בהיסטוריה בגידות, חלקן אידאולוגיות, חלקן לחלוטין לא טהורות, חלקן בעד בצע כסף בלבד, אך כאן הפרשה הפכה לנקודת מפתח בעניין אחר וענק.

האם אדם שהוא במקרה יהודי חסין מבגידה? מה פתאום? אם לדעתך היהודי אינו מהותית שונה מהודים, סינים, פיליפינים, פורטוגזים או אלבנים, אז איש יהודי יכול לפעמים לבגוד, אפילו למעול (הירשזון) אפילו להיות נוכל - זה שיש אנטישמיות לא הופך כל יהודי לצדיק הדור.

מכל מקום, עקב הנושא הטעון הזה שהתעורר, עקב רגישותו הענקית, עקב המצאת נראטיבים שונים, הן על ידי הליברלים והן על ידי המלוכנים והאנטישמים וכד', האלמנט החקירתי משטרתי הטהור והענייני הוזנח, ואולי לעולם לא נדע מה באמת ארע כאן בפועל.

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134672
מיכאל שרון: אולי קולונל אנרי התאבד מתוך יאוש?..
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 21:13)
בתשובה לסתם אחד

ולא משום שהיה מנוול? מנוולים אינם בהכרח הזן האנושי המתאבד...

אסטרהאזי ''הודה'' לאיזה כתב, לאחר שנידחק לתהומות המצוקה, קבל כסף עבור הודאתו, וכנראה האמין במצוקתו המתמשכת שאם ''יודה באשמתו'' - יניחו לו, ויוכל לחיות חייו מחדש.

מה, וכי אין כבר אנשים ש''מודים'' בכל מיני מצבים קשים, לחצים עם ''כוח פיזי סביר'' ובלעדיו, בכל מיני דברים?

טיבם של אנשים שהם מאמינים שהשתפרות מצבם תלוייה גם בהם, ולעיתים אשליות אלה מזינות את ההודאה.

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=134673
מיכאל שרון: אולי קולונל אנרי התאבד מתוך יאוש?..
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 21:24)
בתשובה לסתם אחד

אי אפשר לבנות את העולם על ''אולי''. אולי היה לו סרטן?
אבל העובדה שהוא התאבד כי תפסו על זיוף והלכו לשפוט אותו. הם זה לא מספיק לך?
אין לי את הפרטים הקטנים אבל בטוח שאם נבדוק בספרות הקיימת תתוודע ליותר נתונים שמחזקים את הסברה הזאת.

אסטרהאזי ''הודה''? לא, אסטרהאזי הודה קודם כל בחקירתו בצרפת לפני המשפט של החברים ואח''כ לאחר שמפקדי הצבא הבינו שאסור לעבור על זה בהעלמת עין, בבריחתו ללונדון.
בפועל לא היה איום צרפתי על אסטרהאזי בלונדון. הודאתו היתה שנים אחר כך כשכל העסק כבר נשכח, ולכן אינך צריך לקשור בין הדברים שניסית לקשור.

לאחר מלחמת העולם הראשונה כשנחשפו מפקדים במודיעין הגרמני לחקירות של בנות הברית, נתגלתה האמת שוב במלואה והסתבר שאסטרהאזי היה הבוגד.

יש לך עוד המצאות ורעיונות בכל זאת כדי להדביק את הבוגדנות דווקא ליהודי דרייפוס?
תספר, אל תשמור את זה בבטן.

לבן בעיניים

http://www.faz.co.il/thread?rep=134675
מיכאל שרון: האמת לרוב מורכבת. למשל קאמי קלודל ופרשת דרייפוס
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 21:41)
בתשובה לסתם אחד

קאמי קלודל היתה פילגשו של הפסל רודן, שעלתה על מאהבה תכופות בפיסול, ועשתה רבות מעבודותיו, כולל ''האדם החושב'' המפורסם, על פי דמותו של בלזק. היא סיימה את חייה בבית חולים לחולי נפש, אחרי שהפסל עתיר הכיבודים ניצל אותה עד כלות, גנב את כל רעיונותיה הפיסוליים, ואחר זרק אותה לכלבים, לעוני וחוסר תוחלת.

בפרשת דרייפוס קאמי קלודל תמכה במחנה אנטי-דרייפוס, בעוד רודן המפורסם, חברו של אמיל זולה, תמך בדרייפוס באופן רועם.

קאמי קלודל, אחותו של פול קלודל.
האם היתה מעין פשיסטית רעה, או אשה יוצרת, רגישה, אנושית, מוכשרת מאד ובעלת לב חם, שהיה לה הרבה לתת בכל תחום, ורודן ניבנה על חשבונה?

האם לא ראתה את ''מצוקתו של דרייפוס''? ואולי ראתה משהו אחר לגמרי כאן, אנשים במרומי החברה, מהוגנים, בעלי כיבודי ענק, נחשבים לגאוני הדור, בעוד הם אנשים מסואבים וצבועים, לעיתים מנוולים? ולא מעטים כאלה, במרום החברה, תמכו בדרייפוס. במחנה הליברלי. זולה אגב הוא סופר משעמם עד מוות, על גבול הגרפומנייה, שעשה קופה על גבי פרשת דרייפוס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134683
אולי, אולי, אולי, אולי ככה לא בונים חומה
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 22:18)
בתשובה לסתם אחד

מה הקשר בין הסיפור הביזארי הזה לבין דרייפוס. לכל היותר אתה יכול לטעון שרק משוגעים האשימו את דרייפוס בבגידה. האין זו הוכחה מספקת לפי שיטתך הבלתי רציונלית?

ועכשיו אתה מתחזה למבין גדול בספרות הצרפתית וקובע ש''זולה אגב הוא סופר משעמם עד מוות, על גבול הגרפומנייה, שעשה קופה על גבי פרשת דרייפוס'', קישקוש כזה פסיכוטי לא שמעתי מעודי !!!!!
אמיל זולא היה אבי הזרם הנטוראליסטי בספרות הצרפתית! ומגדולי מחברי הרומנים בצרפת. בסיפוריו הוא תיאר את מעמד הפועלים הצרפתי וסייע לגיבוש התנועה הסוציאליסטית בצרפת.

אבל אם הוא היה שונא ישראל אז בודאי לא היית מפסיק להלל ולשבח אותו !!!!

אתה אדם מוזר!

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134686
מ.ש. תשמע אתה מצטט מאיזה מקום. ואני - באמת ניסיתי לקרוא אותו
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 22:31)
בתשובה לסתם אחד

ונישברתי. טוב, אולי זה לא אומר כלום, לכן אני מציע לכל קורא כאן לנסות לקרוא ספר של זולה, ומציע אפילו תחרות, כמה עמודים יהיה כל אחד מסוגל לקרוא, לפני שיותש.

אם זה ספרות גדולה, אז מהו בלזק? גריהם גרין, מרגריט יורסנר וספרות באמת גדולה? לדעתי הצנועה ספרות משעממת, אינה יכולה להיות ספרות טובה. תמהני כמה מכותבי הסיכומים למפעלו הספרותי, באמת קראו יותר מ-‏30 עמודים ממנו? יש אנשים שיש להם כשרון מיוחד לשעמם, אולי בזאת גדולתו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134638
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 16:07)
בתשובה לסתם אחד

זיגמונד פרויד ואחד העם לא כתבו על בעיית 'הנישול וההתעמרות בפלסטינים' כי לא היתה בעיה כזאת. אחד העם חשש שעלייה יהודית תעורר התנגדות ערבית. אבל בשביל זה הוא לא ביטל את ציונותו. גם אם יש קשיים עדיין המטרה היתה ברורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134639
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 16:11)
בתשובה לסתם אחד

איזה סילוף עובדות היסטוריות הכניסה הציונות?
על איזה סילוף התנ''ך אתה מדבר? האין הארץ המובטחת הובטחה לעם היהודי בעבור אמונתו הדתית, ואם יעזבנה אז הוא ייפגע ואם יקיימנה אז הוא ייגאל?
עכשיו זה זמן גאולתנו, ועלינו לעבוד את השם ולא דיברי פיגולים ופסלים כמו הנוצרים. עכשיו זה הזמן שאלוהים מעביר את שבות ישראל לישיבת קבע בארץ הקודש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134640
מיכאל שרון: זכויות הלאום היהודי ומינימליזם
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 16:19)
בתשובה לסתם אחד

מי מנפח את ממדי האנטישמיות? תראה לי נפחן אחד!
בינתיים אתה מנפח האשמות שווא, שגם אין ניפוח בממדי האנטישמיות וגם יש ניפוח בגלל מלחמות לבנון ועזה. ואתה סוטר לעצמך הכל בשורה אחת!!!! הישג נדיר !!!!!!!!!!

מי אמר לך שהאנטישמיות עולה ויורדת לפי המלחמות שמנהלת ישראל? מה דעתך שהאנטישמיות בכלל לא קשורה למלחמות ואפילו לא קשורה ממש ליהודים אלא רק למוח המעוות של האנטישמים. לכן, מאורעות שונים משפיעים יותר על הביטויים האנטישמיים, אבל לא בהכרח מגדיל או מקטין את מספרם. האנטישמים קיימים כל עוד יהיו קיימים אנשים חולים מנטלית בעולם, גויים כיהודים - כן; יש אנטישמים יהודים, שכל הזמן ישקרו ויכפישו את היהודים ויאמרו שהם: גנבים, רמאים, מכחישי עובדות היסטוריות, רוצחי ילדים פלסטינים, שאין להם קשר ליהודי בית שני, שהם מעדיפים זיון טוב על אמא חיה, שהכסף מצלצל להם מצויין באוזן (עוד כשהכסף היה בעיקר מטבעות מתכת) וכאלה דיברי הבל וכסילות.

השאלה היא באיזה צד אתה עומד?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134655
מיכאל שרון: אני חותר לדייק ושוקל את דברי
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 19:32)
בתשובה לסתם אחד

המשפט שכתבתי בהקשר שאיזכרת הוא מדוייק ומדוד, וכלל לא סותר את עצמו (וכי לא ראיתי מה שאתה רואה, ועל כן שקלתי את ניסוחי?). כתבתי:

''-- ניפוח ממדי האנטישמיות כיום, שאגב, מעשי הטבח של ישראל בעזה ולבנון אחראים לא במעט לגידול שיעורה''.

הממצא המדווח בעיתונות ובסקרים: האנטישמיות התגברה בארצות כמו אנגליה, צרפת, קנדה ואחרות בעקבות מלחמת לבנון השנייה ומלחמת עזה.

ומציאות החיים כאן: מנפחים באופן מזויע את מימדי האנטישמיות, הרבה מעבר לשיעור זו הממשית (אף שהאחרונה אינה מבוטלת בארצות מסויימות ובתקופות מסויימות) עד כדי יצירת פחד ניכר. יש להבין שהחשש מאנטישמיות, כשהוא מועצם, הינו פחד ממשי. מאידך, המאזכר את נושא האנטישמיות, שזו קונבנצייה שגורה בישראל ואצל יהודים רבים, אינו בהכרח חושש, שכן הנושא ניראה לו ''מורחק'' ולא מוחשי. בבחינת נושא מעניין ובולט לדבר עליו אך לא לחשוש באופן ממשי וקיומי מתוצאותיו (חרדה: חשש ממשהו לא מוגדר. פחד: חשש ממשהו מוגדר היטב, תוך התנהגות של בריחה (במקרה זה - לישראל) או מלחמה במקור הפחד (''הטוב שבגויים -רמוס, קפד ראשו'').

ועל צד מי אני? על צד החשיבה הביקורתית והבוגרת. טוב לחנך אומה לחשיבה בוגרת וביקורתית - זה מגביר את היעילות ופיריון העבודה בין היתר וממזער את השחיתות והעלמות כספי המיסים. אני חושב שאלה הדוגלים ב''תעמולת כזבים, ויצירת מיתוסים שקריים, ''על מנת להפיח מוטיבצייה'', הינם במקרה הטוב מעין גאונים-אידיוטים (ואני חושב על מישהו מסויים, ששמו א.אש_)

http://www.faz.co.il/thread?rep=134658
מיכאל שרון: אני חותר לדייק ושוקל את דברי
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 20:02)
בתשובה לסתם אחד

לא מדובר בגידול במספר האנטישמים אלא רק בתופעות האנטישמיות שאותם עושים האנטישמים בלאו הכי.

האנטישמיות התגברה - ולא מספר האנטישמים גדל!!!!
צריך לדייק.

נטייתם של האנטישמים לאיים על יהודים דווקא בזמן שישראל נאלצת להילחם מלחמות מגן צודקות מעידות רק על נבזיותם. בזה יש להם מודל התנהגות דומה ליהודים האנטי ציונים כאן, שמרימים את קולם כאשר הציונים מרימים את ידם להכות את הערבים הרעים. האם זה אומר שיש יותר יהודים אנטי ציוניים בזמני מלחמות? לא ולא!!!! רק שהמעטים עושים יותר רעש וצילצולים!!!!

לכן אני בכלל לא מופתע שנייר הלקמוס שלך לצדקת מדיניותה של ישראל הוא פתיחת הפה והנפת האגרופים של האנטישמים הנבובים בעולם.
היום ישראל לא מפחדת מאנטישמיות. האנטישמים היום חלשים ולו רק בגלל שיראל חזקה הרבה יותר. גם רוב הציבור באירופה ובאמריקה סולד מאנטישמים (גם אצל אלה שלא תומכים מדינית בישראל). היום יש כוח ליהודי הגולה, גם בסיוע ישראל, להתגונן מול האנטישמים. גם משטרות מדינות המערב מבינות את האיום ומתייחסות אליו ברצינות.

חשיבה בוגרת של האומה היא חשיבה שמזלזלת באנטישמים ומעבירה עליהם פס (כולל, המלצתי, שהמוסד יתחיל לחסל בחשאי אנטישמים בולטים מדי).

העניין של פיריון עבודה, יעילות, שחיתו והעלמת כספים, תעמולת כזבים וכו' אינה קשורה לעניין שבויכוח, אינני מבין מה הקשר ולמה כתבת את זה ולכן גם לא אתייחס.

לבן בעיניים

http://www.faz.co.il/thread?rep=134677
מיכאל שרון, יש לך הרבה שקרים לבנים ואי דיוקים
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 21:50)
בתשובה לסתם אחד

חבל שאתה נשען על חומר לא בדוק, פופוליסטי,שרובו לעוס ע''י תעמולה אנטישמית מסוגים שונים.

אבל בו ואתייחס לרגע אפילו לקביעה חסרת שחר שלך שבה אתה טוען ש-: ''שהיפנים או הפולנים הם קבוצה אתנית הומוגנית יחסית'' ומכאן אתה רוצה לרמוז ולהקיש ש'היהודים הם לא קבוצה הומוגנית יחסית' (לטענתך).
אני צודק?

ובכן, כבר טענתי שהיהודים הם קבוצה אתנית הומוגנית יחסת (יחסית למה? לכן נוח לי הביטוי הזה), ויהודים למרות מיזוגים והתבוללויות הם קבוצה אתנית די מזוהה והומוגנית ביחס לעמים אירופ]אים כמו הצרפתים, הגרמנים, הפולנים וכו'. העם ההונגרי בנוי מכ-‏10 עמים ראשיתיים ופולשניים. הפולנים בנויים מכ-‏20 עמים ראשיתיים, רובם סלאביים (דרך אגב, הפולנים מגדירים את העם שלהם דרך האזרחות הפולנית. מי שאזרח הוא שייך לעם, מי שמהגר ונמחק לא שייך יותר. מה שרוצים כמה שמאלנים אצלנו).
היפנים הם עם עתיק שנבנה על בסיס מספר עמים; הבסיס הראשוני והעתיק של בני הג'ומון הוא מזרם מהגרים מסיביר ומאיי פולינזיה.
אח''כ בני יאהוי פלשו לאיים ממערב והתמזגו עם בני ג'ומון במאה ה-‏4-3 לפנה''ס (יש גירסה קיצונית שטוענת שאלה היו מבני ישראל שנדדו אחר גלות ישראל והגיעו עד ליפן. יש קבוצה יפנית שמטפחת את המיתוס הזה. יאהוי הוא שם קרוב לבני 'יהוה'! ) מאוחר יותר הגיעו גם 'בני איינו' לצפון יפן, כנראה מכיוון סיביר/קוריאה של היום.

לכן טענתך היא מופרחת. העובדה שאתה לא מבדיל בין היפנים לפי פרצופיהם, ואפילו בין היפנים לסינים למשל, אינה מעידה שמוצאם האתני הוא משותף ואחיד.

רק דוגמה לדמגוגיה השרלטנית שלך.

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134687
זוכרות אותך ד'
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 22:47)

הפגנת תמיכה בסרבן הכיבוש ד' מחטיבת כפיר, חייל סדיר שחשף מעשי התעללות באזרחים ביחידתו, תיערך בשבת 4.7 אחרי הצהריים מול כלא 6 בעתלית.

משתתפי הפורום מוזמנים כמובן ללא הבדל מוצא או מפלגה.

דורותי נעור שנוערת, הרצליה
אתר ''זוכרות''

http://www.faz.co.il/thread?rep=134688
חקירת משטרה נגד ''יש גבול''
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 22:51)
בתשובה לסתם אחד

שלושה פעילי ''יש גבול'' - מרדכי זלדון, מיכה רחמן ופרץ קדרון - זומנו בימים אלה לחקירה במשטרת ירושלים. לפי החוקרים, נושא החקירה הוא החשד ל''הסתה להשתמטות משרות בצה''ל'' וכן ''הבטחת הטבות כספיות'' למטרה זו. החקירה צפוייה להימשך בימים הבאים.

חברי ''יש גבול'' קובעים שה''חשדות'' כביכול מופרכים לגמרי. חברי התנועה, לרבות שלושת הנחקרים, כולם השלימו שרות צבאי מלא ואף למעלה מזה. כמו כן, יצויין שהתנועה אינה פוסלת את השירות הצבאי ומעולם לא ''הסיתה להשתמטות'' בכל צורה, אם בפעולותיה או בפירסומיה. התנועה לא מוצאת פסול בהפעלת הצבא למטרות לגיטימיות.
במשך 27 שנות קיומה, עיקר פעולות התנועה מכוונות נגד הכיבוש, ונגד התופעות השליליות המלוות את הפעלת הצבא באכיפת הכיבוש. מכאן שהתנועה נותנת את ברכתה לחיילים בסדיר או במילואים המסרבים למלא מטלות פסולות או לבצע פקודות בלתי חוקיות.

לאור הנ''ל, נראה בעליל שחידוש החקירות נגד התנועה (חקירה דומה שנערכה לפני כ- 20 שנה הסתיימה בלא כלום) נועדה למטרות פוליטיות פסולות, כמסע מכוון לסתימת פיות וניסיון להרתיע מפעילות פוליטית לגטימית. התנועה קוראת למשטרה ולממוניה הפוליטיים לחדול לאלתר ממסע פסול זה

דורותי נעור הנוערת, הרצליה
אתר ''זוכרות''

http://www.faz.co.il/thread?rep=134706
מיכאל שרון: כלל פשוט לעושר עמים ולכוחם
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 2:08)

האומות החזקות וגם העשירות ביותר, הן אומות תוססות בהם יש תרבות של שבירת מיתוסים וביקורת.

האומות המפסידות, העניות, והעריצות, בהם נפוצה הפשיעה הכלכלית, השחיתות, החולשה הצבאית, ותרבות קלי קלוטו של עצלנים מושחתים הנהנים ממשאבי האומה הגוועת - הן אומות בהם מדכאים את הביקורת, ובהם מעצימים מיתוסים שקריים, תוך התפשטות של תרבות שקר ופעפועה לכל רחבי הרקמה החברתית.

ספארטה היתה אומה של רציונליות, ביקורתיות, ויושר. לא היו שם כל מיתוסים.

כך גם מקדונייה, האומה שבהנהגת אלכסנדר הגדול השתלטה על רוב אגן המזרח התיכון. מורו של אלכסנדר הגדול, שהוזמן על ידי אביו פיליפ ללמד את בנו, היה הפילוסוף אריסטו, מגדולי אנשי המחשבה הביקורתית, איש מפוקח, חסר מיתוסים.

רומי בתקופת הרפובליקה היתה מדינה מפוקחת, אמיצה, ביקורתית מאד. ככזאת היא הישיגה עוצמה רבה.

בישראל מטופחת תרבות מיתוסים שקריים, המפארים אנשים כושלים. עדיף בהרבה, כמו בארצות חזקות ומפוקחות, לזרוק את המיתוסים לפח, ואיתם את העושים קופה בעזרתם, ועדיף לבחור אנשים מוצלחים, במקום לפאר סתם-אנשים, או מנהיגים כושלים.

עוד: ארה''ב היא אומה בה יש תרבות ביקורת אדירה.

עוד: בסין אין מיתוסים ברוח בריה''מ. זאת אומה מפוקחת. את המיתוס של מאו טצה טונג - מחולל המהפכה הסינית - אפילו מיתוס מכונן זה נופץ.

אנגליה היתה אימפריה אדירה של עם קטן ששלט על חצי כוכב הלכת הזה, עקב תרבות ביקורתית שהיגיעה לשיאה שם, ועקב היעדר מיתוסים ופיקחון טוטלי.

מכאן: מעצימי תרבות המיתוסים בישראל למען ''חוסן האומה'' אינם טיפשים, והם יודעים זאת. מכאן שהם נוכלים אינטלקטואליים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134707
מיכאל שרון: הערת שוליים: אין הדעת נותנת, אפילו לא לרגע
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 2:24)
בתשובה לסתם אחד

כי אנשים בעלי גישה אטאויסטית הדוגלים באליליות פרועה במובנה הברברי ביותר (כדוגמת א. אש_), המתרפקים על מיתוסי כנעניות, בעל-זבוב ואשתורת וריקודי עירום ליליים בכחנליים יחתרו להשתלט על חיי התרבות כאן. טיבעי שאלה יאלילו אנשים בשר ודם וייצרו סביבם מיתוסים מפארים. והם מסמנים ''אוייבים טיבעיים'' כדוגמתי. ברור שזרקו אנשים מסוגם מעיתון גלובס, ברור שזרקו אנשים מסוגם מספריית ''בית המורה'' לאחר שניתפסו באינטריגנטיות כנגד מנהלה, ועדיין, איני רואה סיבה מדוע לא ישפרו את דרכם, וכתחליף יחתרו כמוכי עווית להרוס אותי כאן בהשמצות שיקריות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134708
מיכאל שרון: חשוב יותר: מה מייחד אלמנטים ביהדות המיליטנטית בישראל
סתם אחד (יום ראשון, 28/06/2009 שעה 3:13)
בתשובה לסתם אחד

מיהודים דתיים בעולם.

בישראל הישתרבבו אלמנטים פגניים, המעורבים בפאשיזם ולעיתים אף בהתרפקות על העוצמה הפגאנית הנאצית (שהיתה מטבע הדברים קצרת ימים, ומנהיגיה והוגיה ניתלו כולם בטריבונל הבינ''ל בנירנברג, 1946), השתרבבו לתוך קהילות דתיות לאומניות. פולחן גאיה, ענת ואשתורת בדמות השתטחות וכריעה לילית אורגיאסטית על אדמות גזל בגדה, בצד ריקודים פרועים של ברנשים בעלי זקן פרע בוואדי סילואן בחצרות מבנים פלשתינאים שהושגו בנוכלות מעורבת בביריונות.

כל זה השתרבב גם לחוגים במערכת הביטחון, ובנוסף למידע שיש לי בנושא, ראיתי לפני איזה זמן במו עיני בחצר מנזר בעין כרם, אשה לא צעירה היוקדת באש אלילית זרה, מנסה להלהיב סיור מודרך של אנשי מערכת הביטחון, במחוות אורגיאסטיים מתלהמים ברוח כוהנת גדולה, תוך דבב הרואי אחוז אקסטאזה דתית אלילית מוזרה ומפחידה.

מכאן ועד לטבח אורגיאסטי בעזה ועד להרס תשתיות מסיבי וקטלנות-מַטְבֵּחַ חסרי פשר בלבנון לא רחוקה הדרך.

בקיצור, בלגן רציני, וברור שכך לא בונים מדינה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=134765
מיכאל שרון: חשוב יותר: מה מייחד אלמנטים ביהדות המיליטנטית בישראל
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 9:44)
בתשובה לסתם אחד

אין מיתוס כנעניות בארץ. המיתוס מת עם מות הכנעניסטית הראשונים. אלה ששרדו את ההזיה נטשו את כנעניותם (ראה: אורי אבנרי) די מוקדם בחייהם.

אין היום כמעט ישראלים שרוקדים לבעל-זבוב ולאשתורת ולצלוב ימ''ש יש''ו. יש מעט הזויים שמחפשים את מזורם הפרטי בהעלאת קטורת לפני קבר של מי שנחשב אצלם, או לטבול בהשפרצת מים ומלח לפני איזה פסל שיש בוהק של יש''ו.
היש אלילות גבוהה מאמונה באל של אבן?

השתלטות מחדש על רכושך שנגזל ע''י הגויים אינה פגאנית, פאשיסטית, נאצית. ההתנגדות לישיבת יהודים בארצם, מכורתם, היא היא הנאציזם בהתגלמותו המכוערת. גם הנאצים בהתחלה רק דיברו סרה במתנחלים היהודים , אח''כ טרינספרו יהודים שישבו על אדמתם באירופה ורק אחר כך כשהעולם שתק, קרץ, הם פנו למלאכת ההשמדה. כך גם היום, אותם הנאצים ומשת''פיהם קוראים לגרש יהודים מביתם. קלי הדעת שלהם מסתפקים כעת בגירוש מ'השטחים הכבושים' אבל כוונתם האמיתית היא גירוש בכלל מארץ ישראל, כולל מגוש דן, ארצו של מיכאל שרון. אבל אותם נאצים מתכננים גם השמדה, ומספיק לשמוע את האוראקל האנטישמי מטהרן חוזר על כך כבר יותר מ-‏4 שנים שוב ושוב, ואוזנין של מיכאל שרון פסו מלשמוע!!!!

צריך כבר מיכאל שרון להבין שאנחנו מדינה ריבונית עם כוח בין הידיים. וחשוב שיהיה לנו כוח גם בין האוזניים. וכל מה שמיכאל שרון חושב עליו זה רק כוח בין הרגליים, הכל מדימיונו של שרון!!!!

על שלושה פישעי עזה לא אסלח, ועל ארבעה פישעי לבנון אכריתם! לא יכול להיות מצב במאה ה-‏21 שגויים רואים כלגיטימי וכנסבל רצח יהודים שיטתי בכל מיני שיטות טרור והיהודים שוב יהיו חסרי הגנה וחסרי זכות להגן עליהם! תשכח מזה! אנחנו לא נמצאים בתרבות של להפנות את הלחי השניה!!!! בשביל זה נתן לנו אלוהים כוח בין האוזניים, אבל גם כוח בין הידיים, להכות התבונה את הפועלים להחריבנו ולהשמידנו!!!! אנחנו היום נמצאים במצב שאנחנו בכלל לא צריכים להתנצל כשאנחנו מגינים על עצמנו בעוצמה ראויה, להיפך, עלינו רק לשבח ולהשתבח!

המוסלמים לא רוצים אותנו כאן בבית שלנו. עלינו מוטלת הבשורה להסביר להם שהם טועים ושהם לא יכולים! ואם הם לא מבינים את זה במילים פשוטות, אז הם ייאלצו להבין את זה במכות נחרצות!!!!

היסטוריון חובב

http://www.faz.co.il/thread?rep=134769
מיכאל שרון: אתה משקר ביודעין. התנועה הכנענית
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 14:20)
בתשובה לסתם אחד

קיימת גם בימין וגם בשמאל. רבים מאד הושפעו ממנה ואימצו אלמנטים ממנה. לאבנרי מעולם לא היה קשר אליה.

להלן סקירה של ''חוקר התרבות'' א. אש_, המקורב לחוגים אלה, ולסופרת טלה בר, אחת מנושאות המסורת האלילית-כנענית הענפה בישראל: ''שובם של עובדי האלילים''. הסקירה כוללת את ההיסטוריה הענפה של הכנעניות בישראל, הן בימין והן בקרב דמויות ידועות במפא''י (שם קודם של מפלגת העבודה), ובחיי התרבות בישראל.

הופתעתי שהמאמר נעלם מאתרו האישי של הכותב הזה עצמו - היה זה מאמר עם תצלומים ותמונות רבות.

להלן רשימה בנושא התנועה הכנענית מלפני יומיים באתר זה, הנושאת את סיגנון כתיבתו ואת בקיאותו של מר אש_ בנושא.
בעבר פירסם הכותב הזה דברים משונים מעט לקורא, כגון: ''אתר הר-הבית אינו אלא מזבלה עתיקה''. ספרו הראשון עסק בספרות הסטאלגים בישראל בשנות ה-‏50 (ספר סטאלגים מוכר מאד בישראל דאז היה ''הייתי כלבתו של הקולונל שולץ'', העוסק באורגיות מיניות פרועות סאדו מזוכיסטית של נאצית בלונדינית במחנה ריכוז עם קציני ס.ס. ועם אסירים חסונים ושריריים)

להלן מאמר בו ציטטתי את מאמרו ''שובם של עובדי האלילים'': יסודות קירבון חברתי בישראל''

http://www.faz.co.il/thread?rep=134770
בקטריה בואשת
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 15:26)
בתשובה לסתם אחד

ההסטוריון החובב לא רק משקר ביודעין בנוגע לתנועה הכנענית בישראל
אלא מוסיף עיוותי מידע והסטוריה ברורים כמעט בכל שורה.

''לטבול בהשפרצת מים ומלח לפני איזה פסל שיש בוהק של יש''ו.''
הכותב מנסה לעלוב בציבור הנוצרי - כן יש גם נוצרים במדינת ישראל
- ואינו מצליח, כי הערות פוגעות מסוג זה מביישות רק את הכותב,
שכותב ונשמע כמי שמייצג היטב את היהודים הבריונים גנבי האדמות
והחמורים ביהודה ושומרון - פורקי עול עמם. מדינתם, ודתם. - יהודים
הם לא.

קל להפוך את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי לסכסוך מוסלמי-יהודי,
אך זה רחוק מהאמת. דווקא שתי המדינות המוסלמיות הגדולות באיזור,
ירדן ומצרים חתמו על הסכמי שלום עם ישראל, ומשמשות גורם ממתן
באיזור. ערב הסעודית שהיא בהחלט מדינה מוסלמית, בה שוכנת הכעבה,
היא היוזמת של התכנית של מדינות ערב לשלום באיזור.

כאשר שומעים את הכותב זועק בהסטריה שטויות ורבעי אמיתות תוך
פניה לרגש לאומי ודתי יהודי כביכול, זה מעלה הרהורים נוגים על גורל
המסורת היהודית העממית - החן שלה והקרבה לאדם ולמקום כאחד.

הכותב 'מצליח' להדגים בכל שורה שכתב את האתוס הכוחני שאינו יהודי
בהגדרתו ומגשים בכך סיוט שכולנו חששנו ממנו כבר עם הקמת המדינה:
הפחד שדווקא היהדות הפסיכוטית-קורבנית שכל הווייתה בסנטימנט הבור
החשוף של הגירסה הפגנית יותר של היהדות תשתלט ותפרוץ דווקא בעת שובע
ובטחון במסגרת המדינה החדשה - כמו בקטריה בואשת שחדרה לנווה המדבר
הקסום שלנו ומשתמשת ברטיבות ובלחות שיצרנו כאן כדי להרקיב
את מפעלנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134783
אני לא יודע אם אתה משקר, מיכאל, אבל אתה בטח מדבר שטויות
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 23:30)
בתשובה לסתם אחד

ההיסטוריון החובב דווקא צודק בכל אשר כתב,
ובודאי שאתה לא מצליח להפריך את טיעוניו.
מי שגנב אדמות בארץ הם ערבים ליהודים
ולא להיפך. פלישה ערבית מתמשכת אינה עילה
להפקיע רכוש היסטורי מוכר ומוכח.

הסכסוך הישראלי - פלסטיני נוצר מתוך הסכסוף
האסלאמי - יהודי שבמהלכו הומצא העם הפלסטיני
כדי לשמש ככידון נגד היהודים. הסכסוך הזה
ניזון בעיקר מאמונת האסלאם שכל המזרח התיכון
הוא אדמה מוסלמית קדושה אחת. הסכסוך הלכאורה
לאומי הוא רק אחת העמדות הפנים שבהם הצליחו
ערביי ארץ ישראל לאחז את מוחם של הבריות,
כולל כמה מבינהם. אבל מנהיגיהם יצאו מעת לעת
לומר לחבר'ה שישכחו מזה שאין עם פלסטיני.

למה אתוס כוחני אינו יהודי? אתה נשארת גלותי.
אתוס מצדה ואתוס המכבים הוא בהחלט אתוס כוחני,
מלחמתי. ארץ ישראל נכבשת בדמים ולא במהלך אחד -
זה נכון להיום וזה היה נכון בזמנו של יהושע
והשופטים, תקופת האמא של הכוחניות.

יהדות כוחנית אינה מבטלת יהדות של חן, חסד ורחמים.
אלה מתקיימים לצידם של אלה, ויהודים חכמים נוהגים
בהם במידת החוכמה הראויה לפי הצורך.
מול המוסלמים יש מקום בזמן הזה לנקוט בכוח.

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134787
סתם אחד (יום שלישי, 30/06/2009 שעה 0:15)
בתשובה לסתם אחד

רב-פרצוף יקר.

לכתוב ההפך ממה שכתבתי
עדיין לא עושה את זה נכון.

תתאמץ קצת יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134815
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 0:01)
בתשובה לסתם אחד

אבל מה לעשות שרב-פרצוף היקר צודק בכל מילה?

לאחר דבריך אין צורך להתאמץ, אתה מגיש את הכדור לבעיטה.

שלויימל'ה

http://www.faz.co.il/thread?rep=134764
מיכאל שרון: כלל פשוט לעושר עמים ולכוחם
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 9:28)
בתשובה לסתם אחד

עושר אינו עדות לתרבות. ראה את סין עוד בטרם היתה עשירה. האם לרחמישית מאוכלוסיית העולם לא היתה תרבות עד שנת 2000 ומשהו? (גם היום סין עשירה רק באליטה שלה, כאשר העמך לא זוכים למנעמי הכלכלה כמו במדינות דמוקרטיות).
האם לעם היהודי לא היו משכילים כשרוב העם היהודי חי בדוחק בגלות? כנראה ששכל זה לא רק כסף, אלא גם גנים טובים, חינוך טוב והתפלפלות בפיקרי תלמוד.

האם בספרטה לא היו מיתוסים? כאן שוב מיכאל שרון טועה בגדול. ועוד איזה מיתוס גדול היה להם, שהכוח משיג הכל, גוף בריא-נפש בריאה.

לישראל יש אמת ויש מיתוסים. למזלנו רוב המיתוסים מחזקים את האמת: הציונות, התנ''ך, המשנה והפירושים, המוח היהודי ממציא לנו פטנטים

פטנטים כמשל
===========

פטנט הוא הבזק של רעיון, טכנולוגיה גיאוניים שממומשים לכלי, מכשיר, פרוצדורה שמשפרת את הקיים בשוק.

היתרון היחסי שלנו נמצא בראש. הפיתוח הישראלי הוא מבין הטובים בעולם בענף הטכנולוגיה, הרפואה ובכל תחום הדורש חדשנות ומקוריות. לא לחינם מגיעות המשכורות הגבוהות למהנדסים הישראלים.
כאשר חברות זרות מעוניינות להקים מרכזי פיתוח בארץ, זה מגיע רק בגלל היכולות הישראליות, ולא בגלל גודל השוק במדינה. האוכלוסיה הישראלית קטנה מידי עבור היצרניות הגדולות, כך שאנו לא ממש נתפסים כשוק יעד אטרקטיבי. עם זאת, יחסית לגודל הטכנולוגיה שלנו, חברות הסטארט אפ הרבות וההישגים שלנו מצליחים לגרום למדינות אירופה וארה''ב להשקיע סכומי כסף לא מבוטלים בהקמת מרכזים דווקא כאן.

מנגד, חברות רבות עדיין מתעקשות להחזיק מפעלי ייצור בארץ למרות עלותם הגבוהה. ישנם ענפים מסוימים בהם חשוב להשאיר את הייצור בארץ. זה נכון לגבי ענפיים בטחוניים, אסטרטגיים, חיוניים (כגון חקלאות, מים וכדומה), אך בענפים רבים זה נראה רע. ההוצאות גבוהות, המשכורות לעובדים נמוכות, ובמקרים רבים הם אף מגלגלים הפסדים בלתי פוסקים ומתוקצבים מהמדינה. עד שבסופו של דבר הם נסגרים והעובדים נותרים ללא פרנסה, ובמקרים רבים גם ללא ידע נרכש שיעזור להם למצוא פרנסה.

האם מיכאל שרון אינו מתפלא שישראל נמצאת בראש המדינות הממציאות, גם כשמודדים זאת באופן יחסי למספר התושבים (ישראל מובילה מזה עשרות שנים) וגם כשמודדים מספרית (ישראל מתחרה בארה''ב צמוד, ולא חשוב שגם בארה''ב יש רוב מרשים ליהודים שם).

זה לא מיתוס, שרון, זו האמת הכואבת לך!

רשם פטנטים

http://www.faz.co.il/thread?rep=134767
[•] מיכאל שרון: ספרטה
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 10:13)
בתשובה לסתם אחד

''האם בספרטה לא היו מיתוסים? כאן שוב מיכאל שרון טועה בגדול. ועוד איזה מיתוס גדול היה להם, *שהכוח משיג הכל*, גוף בריא-נפש בריאה''.

הכותב מדבר ממעמקי מוחו הקודח, שהרי לא קרא על ספרטה (כפי שאני מבין מבורותו), אלא משתמש כאן בדימוי נפוץ הצץ במוחו כשמוזכרת המלה ''ספרטה'', ומוסיף לכך ממוחו הקודח אסוסיאצייה מסויימת (''שהכוח משיג הכל'').
הלקוחה מהווי הישראלי, ונפוצה אצל חוגים של אספסוף משכיל, המדקלמים קונבנציות שגורות, ומיישמים זאת גם במקרים לא מתאימים (מקרה ספרטה).

זרם האסוסיאציות שהציף את מוחו של הכותב הזה ניתן לשיחזור והיה כדלקמן: ספרטה - תרבות הגוף - מקס נורדאו ''יהדות השרירים'' - הימין בישראל: הכוח משיג הכל [שזאת אסוסיאצייה שקושרה לימין הכוחני בישראל, אך אין לה קשר ולו זעיר, לספרטה של המאה ה-‏6 לפני הספירה].

[•]...

ולמה היזכרתי משמעת עצמית? זה הוא ערך מרכזי שהיה בספרטה. חינוך למשמעת עצמית. ולחיים סגפניים משהו המסתפקים במועט. ערך זה הוצב כניגוד לערך האתונאי של החיים הטובים והראויים, חיי המותרות.

ושוב, הכותב התבלבל כאן בין ''מיתוסים'' ובין ''ערכים''.

ערך חשוב אחר בספרטא היה ''אצילות''. ערך אחר היה Virtue - שניתן לתרגמו ל ''המידה הטובה'' -מידות טובות. ערך זה שרר גם בפירנצה ובערים איטלקיות אחרות בתקופת הרינסנס.

ערך אחר היה תרבות הגוף. בספרטה ניבנו גימנזיומים רבים (אולמות התעמלות) ושוכללו בה אומנויות הספורט, כולל ספורט מכשירים.

הערך של ספורט היה מקובל ביוון כולה, על עריה, לא רק בספרטה, וראה לדוגמא המשחקים האולימפיים בין הערים-מדינה היווניות.

מלכי ספרטא מתוארים כ''חכמים'' -בספרטה העריכו את החוכמה, אך זו מגיעה לאיזון נכון על ידי פעילות ספורטיבית ואף אמנויות וחוכמת המלחמה.

ערך אחר חשוב היה ''יושר'' בניגוד לשחיתות שיוחסה לאתונה, וערך משלים היה ''נאמנות''.

והנה, אתם מבינים בעצמכם, שבמדינה כזאת, אין כלל צורך בהפצת מיתוסים ובתרבות שקר, הדגש שם הוא על ''המעשה הנכון'', על מעשים ולא על מלל (כמקובל בישראל). אנשי ספרטה האמיצים, ההגונים ובעלי המשמעת העצמית סלדו מרטוריקה תכסיסנית למיניה, והונאות מילוליות מצד נוכלים אינטלקטואליים ומצד נהנתנים למניהם העושים חארטות מילוליות ומפיצים מיתוסים כיד מוחם העצלן והקודח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134784
[•] מיכאל, אתה פשוט תוקף ומאשר את דבריו של רשם הפטנטים !!!!!!!!!
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 23:34)
בתשובה לסתם אחד

אז מה אתה כועס, מתפוצץ וסונט?

אבישי ר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134779
מיכאל שרון: ארני -שום ימין. אהוד ברק החולירה המטורף
סתם אחד (יום שני, 29/06/2009 שעה 21:00)

והמעונבים החולירות סביבו (כמו סביבת רודן דרום אמריקני), ואלו שמלקלקים ומצפים להטבות. השאר כאן זו התחזות מצד מישהו לימין מטורף. היה בשנת 2000 ויש פריעה מאז הפריימאריז האומללים בעבודה,

כיסויי את הפרימאריס בעבודה, בהם בחסות כמה בעלי הון ואילי תקשורת, ניבחר הדבר הזה על פני עמי איילון וברוורמן והומט אסון איום על מדינת ישראל.
שחר חדש מפציע בישראל.
מאז: טבח עזה. גבור השחיתות. פגיעה איומה בזכויות העובדים. גבור האנטישמיות. ישראל מבודדת בעולם, ניזנחה מצד טורקיה, כרגע צרפת, איטליה. ברק מנסה לקנות עולמו על ידי זה שהוא מציג עצמו כמפייס אובמה.

בונפרטיסט.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134823
מיכאל שרון: מי ניבחר ראשון לאכיפת פגיעה בזכויות עובדים? הלא פטרי
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 10:47)

מי ניבחר ראשון לאכיפת פגיעה בזכויות עובדים? ה''לא פטריוט'' דהיינו ב. מיכאל וסוגו.

בגלל החינמונים והאינטרנט ירדו מכירות ידיעות אחרונות באופן תלול. אין הם מפרסמים את הנתונים על הפסידיהם, אך במקומות שונים בתל אביב (למשל ליד בי''ח איכילוב) מוכרים ידיעות ב-‏2 שקל.אולי הפיטורין זה צעד פופוליסטי פטריוטי שעשוי לזמן מודעות לעיתון בשוק הפירסום המצטמצם.

יש לזכור שכיום אנשים ''בלתי פטריוטיים'' ניתן להפכם בנקל לקורבנות בשביל להתחיל יוזמות ''כלכליות'' חדשות. המגמה היתה קיצוץ משכורות מסיבי לכתבים. במי בוחרים ראשון, מבחינת צעד יוצר אימה ו''משכנע''? בזה שהוא ''לא פטריוטי''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134824
מיכאל שרון: מי ניבחר ראשון לאכיפת פגיעה בזכויות עובדים? הלא פטרי
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 10:52)
בתשובה לסתם אחד

אילו היית ''מעסיק'' אני חושב שאתה לא תקבל לעבודה אצלך מישהו שמקלל אותך . שמספר לאחרים שאתה איש חרא ושמה שאתה עושה זה רע ומזיק לשכנים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134829
פגיעה בזכויות עובדים (למשל עיתונאים ) מצריכה קירבון ואימה
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 12:04)

פגיעה בזכויות עובדים (למשל פועלים ואף עיתונאים) מצריכה קירבון. שהרי מול הדמגוגיה כאן שימו לב לדבר פשוט: למה דווקא בעיתוי הנוכחי? אין כאן סיטואצייה של ''קבלה לעבודה'' אלא של פיטורין.

אלא שהוזלת שכר מצריכה הפיכת אנשים לקורבנות להטיל בעזרת הדבר אימה על האחרים. יוצרים אצל העובד אימה סתומה, הכרוכה באסוסיאצייה: אם לא תוותר על שכרך - אינך פטריוט.

הוזלת שכר נעשית בעזרת הפחדה, הטלת אימה וקירבון.

מאידך הוזלת שכר ותנאי עבודה חרופים אצל עובדים זרים נעשית בהליך קצת שונה - הטלת טרור, מעמד נירדף של ''לא חוקי''. הרדיפות יוצרות תחושות ''לכלוך פנימי''.

במסעות פגיעה בזכויות עובדים יש הליכי קירבון למטרת הטלת אימה וזריעת חרדה אצל העובדים.

אז עולה משקלם בחיי התרבות של ברנשים הקרובים מבחינת נטיותיהם לדתיות מקרבנת, מסוג פאגניות או דת השטן.

מגמות עריצות ושרירותיות כאלה בתרבות ה-new age בכלל ובתקשורת ההמונים בישראל בפרט (עמל וכשרון הופכים לחסרי ערך– חשוב רק אם ''יש לו את זה'' – דהיינו תלות בכללי משחק ובגורמי קידום עלומים, שרירותיים ולא ברורים, כמו בכוכב נולד, באח הגדול ובהשרדות) מגמות אלה התעצמו מאד עם התאצ'ריזם והרייגניזם, ובישראל - מאז רבין, 1992, מעצים הנאו ליברליזם בישראל. והיגיעו לשיאם בתקופת אולמרט וברק יחד עם רוח הפטריוטיזם הלאומני המזוייפת.

שכר העובד בישראל יחסית לעליית יוקר המחייה ירד מאז 1992 באופן תלול. הפגיעה האמיתית בזכויות עובדים יכולה להופיע רק מצד אלה המציגים עצמם כ''בני בריתם''. ואכן בתקופת רבין השנייה כונן חיים רמון את ''הסתדרות העובדים החדשה'' - כשהאיגוד המקצועי הגדול הפך למעשה לאוייב מעמדי של העובדים, תופעה נוסכת יאוש, ההופכת כל מאבק מעמדי מיקצועי אמיתי לחסר ממשות, ומאפשרת רק מאבקים ''פירטיים'' של ''עובדים'' לא תעשיתיים השייכים להגמוניה בישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134833
פגיעה בזכויות עובדים (למשל עיתונאים ) מצריכה קירבון ואימה
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 12:56)
בתשובה לסתם אחד

השמאל בישראל דואג לזכויות העובדים ועוסק בהגנתם רק כאשר זה לא מתנגש עם האגנדה של זכויות אויבינו הפלסטינים .
השמאטל רומס את העובדים או מפנה להם כתף קרה כאשר מעורבת פגיעה פלסטינים .
זה ידוע לי מכלי ראשון , ומדובר באורי אבנרי , בשולמית אלוני , ביאיר צבן , בחנן ארז , בחיים אורון , באלעזר גרנות , אבו וילן ועוד כמה טהורי נשמה .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134841
פגיעה בזכויות עובדים (למשל עיתונאים ) מצריכה קירבון ואימה
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 17:05)
בתשובה לסתם אחד

אולי תפרט קצת, כי אחרת זה נשמע כמו סתם השמצות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134848
פגיעה בזכויות עובדים מצריכה קורבנות בתפקיד מארטיר .
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 17:50)
בתשובה לסתם אחד

אורי אבנרי קידם את רעיונותיו הפלסטינים בעזרת פורנוגרפיה . לא שזה פסול אבל זה מעיד על משהו . הוא היה תמיד נטוע בליברליזם הקפיטליטי (חזירי ?) של צפון תלביב . לפנתרים השחורים סירב לעזור למרות עמדתו של שלום כהן .

שולמית אלוני הוזמנה בשנת 1986 לסייע לעובדים של אתא , מספנות ישראל ובתי יציקה וולקן . היא עזבה את המקום ואת המאבק כאשר שמעה שהמאבק הוא בעד אזרחי ישראל העובדים ולא בעד הערבים מג'נין שעבדו בחיפה .

יאיר צבן , אדם נהדר , אבל הציעו לו לנהל מאבק למען פיני גרוב לכנסת והוא דחה זאת בזילזול .

חנן ארז מקיבוץ הזורע , הקים את העמותה ''ועד 1'' ונעזר בה לקידום מעמדו במפם . כאשר התברר שהעובדים הם ברובם ימניים-נגד הפלסטינים הוא עזב את הנושא .

חיים אורון הוביל את התנגדות מפם להצמדת השכר לעליות המדד בשעות הקשות של אינפלציה דוהרת . בהזדמנות אמר שאם צריך לקפל את דגל המאבק החברתי למען שלום עם הפלסטינים , יש לעשות זאת .

אלעזר גרנות היה לוחם חברתי כמו שאני שוטר תנועה . כשהיה תיקו בכנסת הוא התנגד לשינוי מספר חברי הכנסת מ-‏120 ל-;121 דבר שימנע תיקו . לדבריו ''הגל יעבור'' . ואכן מעמד הכנסת כמו אחרי צונאמי .

אבשלום וילן יחד עם חברו מרמת השופט פעל לבצר את מעמדם של חברי מפם מהקיבוצים אף על פי שהם רק 10% ממצביעי מפם . הציעו לו לפתוח את השורות והוא התנגד .

נשאלת שאלה פשוטה -
מדוע צ'רלי ביטון אינו פרו-פלסטיני ?
מדוע מישל אלמליח אינו פרו-פלסטיני ?
מדוע אני לא פרו-פלסטיני ?
מדוע למרות מעשיה החיוביים של תמר גוז'נסקי אין תמיכה בחד''ש בקרב השכירים ?
מדוע רן כהן נדחק הצידה ?
מדוע בחירת עמיר פרץ ליו''ר מפלגת העבודה הבריח בוחרים ?

השמאל הישראלי , אינו מחמיץ שום הזדמנות לזרוק את מאבק העובדים למען הפלסטינים .

הביטו באילן גילון . איש עם להט חברתי . ברגע הקובע הוא יינטוש את השכירים למען הפלסטינים . נא לשמור את התחזית .

אין לשמאל בישראל תקומה כל עוד ישמשו מאבקי עובדים רק לצורך גיוס מצביעים . בגידה היא סירחון שמגיע רחוק !

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134851
מ.ש. הפעם אני מסכים עם עיקר דבריך
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 18:25)
בתשובה לסתם אחד

שלי יחמוביץ. עדות:

-- אם תיקח את האליטה ותבדוק אותה כנגד כלל הציבור הישראלי, תמצא שהיא מייצגת לא יותר מעשירית מהישראלים. מה שבמדינת ישראל הוא 10% בתקשורת הוא 90% . לכן השליטה של הקבוצה הזו היא מטורפת...

הם שולטים על כל מוקדי הכוח, הם הצמרת הכלכלית, הצמרת האקדמית, הצמרת התיקשורתית...

הדאגה (אצלם) האמיתית היא לאינטרסים מיידיים שלך... או לאינטרסים של קבוצות רחוקות שאתה בעצם לא רואה אותן. הרבה יותר קל להזדהות עם מצוקת הפלשתינאים בשטחים מאשר עם מצוקת השכנה שלך ממול... זה פשוט יותר קל.. זה דורש ממך פחות מחוייבות..

נוצר מצב שאתה הולך ורואה עובדים מנוצלים וזה בסדר שאתה עובר על פניהם כי קבלת את ההכשר שלך מתוקף העובדה שאתה שמאלני ואתה מסתייג מהכיבוש...

ומכיוון שרחצת במקווה הטוהרה הזה של היופי הריגשי והאידאולוגי של השמאל... אין עליך חובה לראות את כל הזוועות שמתרחשות בתוך החברה שלך. קשה לי לאמר את הדברים האלה כי אני מדברת על קבוצה שאני באה ממנה אבל התופעה הזו נפוצה ודומיננטית והיא מאד מאד קשה לי....

http://www.faz.co.il/thread?rep=134854
לא צריך להסכים איתי . אני בועט במי שבא לי .
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 19:00)
בתשובה לסתם אחד

בכל אופן הראיון עם שלי יחימוביץ מענין מאד !
הנה הקישור אליו . עבור כמה מהקוראים .
המצב הוא שבעבודה קשה להתקיים .
בבתי יציקה וולקן היה משפט ''עבוד , עבוד - תהיה פועל . אם לא תעבוד תהייה מנהל'' .

כל השמאל הישראלי שם זין על מעוטי ההכנסה - גם זה ביטוי מכובס !

שכירים עם הכנסה של 5000 שקלים נטו לכל נפש במשפחה או יותר , מתחילים להרגיש ''הרחק מן ההמון הסואן'' . עד ש . . . צריך לממן לימודים ! או ניתוח מחוץ לתור של קופת חולים . או נכה וכדומה .
פתאום מגלים את הצורך בחברה תומכת ואין כזו , כי הם לא בנו כזו !

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134855
מ.ש. עוד מידע חשוב בנושא
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 19:01)
בתשובה לסתם אחד

הצד האפל של הירח
מידע ספציפי בנושא מתוך המאמר:

צר וקשה לי לאמר זאת, אך מקרב שכבה מאיינת זו (שדרת האליטה) עצמה צצים גם מעין לוחמי זכויות אזרח, בלוגיסטים כמו שמאלנים קלי שירשור מילולי ואסוסיאציות חופשיות ומגיני זכויות כביכול של העם המושבק, למטרת הכלת ההתנגדות העממית ותעול הזעם המופנה מצד שכבות עממיות כלפי משביקיהם. זאת לצורך הנצחת המבנה העריץ הקיים.

תכופות תמצא פמיניסטיות מיליטנטיות הנהנות להטיח במעין זעם קדוש דברי תוכחה על שוביניזם גברי (אמנם ''לא-מודע-לעצמו'') ומצ'ואיזם מתחסד בפושעי מלחמה מובהקים, המצויים משום מה בחוגם הקרוב; והנהנים מצידם, אגב, מכל רגע של תוכחה כזאת. פושעי מלחמה גם מצאו התמרקות-לכאורה לאחר פרישתם בחוגי שמאל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134858
מ.ש. עוד מידע חשוב בנושא
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 20:38)
בתשובה לסתם אחד

אתה מכוון אלי ?
אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=134862
מ.ש. מכוון באיזה עניין?
סתם אחד (יום רביעי, 01/07/2009 שעה 21:47)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134872
מ.ש. אם כולם אנטישמים, אז מי יהודי?
סתם אחד (יום חמישי, 02/07/2009 שעה 0:06)
בתשובה לסתם אחד

תשובה: זה שקורא ליהודי אחר אנטישמי, ואומר את זה לפניו. אמממו לך.

רק ליהודי מותר לקרוא ליהודי אחר אנטישמי. אם גוי מכנה יהודי אנטישמי, אז היהודי אומר: תראו מי שמדבר...

אז המשחק הלאומי בישראל, הוא מי יקרא ראשון לשני אנטישמי. זה הולך כך: אני מדבר איתך, בשביל שלא תחשוד מה הולך לקרות, על הדרבי של הפועל פ''ת עם מכבי תל אביב. ואז אני אומר לך: אנטישמי, וגם מוציא לשון. כשאתה מנסה להצטדק, אני מוסיף, עוכר ישראל שכמותך, מצח נחושה. אתה מגמגם עוד משהו רפה, ואז אני נותן לך את מכת המוות: מספיק, אני צועק, די להאשים יהודים בכל הצרות שבעולם, אנטישמי מנוול. נאצי. אתה זוחל הביתה, ואני מלקלק גלידה. מה רע?

http://www.faz.co.il/thread?rep=134901
צבועים, מלך העולם של אבנרי מפקיר את האיראנים וחובר לנשיאם
סתם אחד (יום שישי, 03/07/2009 שעה 7:50)

מקורות אמריקאיים: נמשיך בדיאלוג עם איראן
=====================================

מקורות אמריקאים מסרו ליומון הלונדוני אל-שרק אל-אוסט כי ממשל אובמה עתיד להמשיך במאמציו לפתוח בדיאלוג עם איראן למרות האירועים שהיו בה בעקבות הבחירות. המקורות מסרו שהנשיא אובמה הפגין רצון טוב ותקווה לחידוש היחסים והידוקם כדי לבסס מערכת קשרים תקינה בין שני הממשלים לקידום האינטרסים של שני הצדדים.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 30.6.09

http://www.faz.co.il/thread?rep=134902
וכל זה קרה בדיוק 3 ימים לאחר שאיראן תקפה נחרצות את אובמה וארה''ב
סתם אחד (יום שישי, 03/07/2009 שעה 7:52)
בתשובה לסתם אחד

איראן: התקפות על המערב ועל CNN
------------------------------

בנאום (27.6.09) בפני חברי הרשות השופטת באיראן, הודיע הנשיא אחמדי-נז'אד כי ארצו תביא את ראשי ארה''ב ומדינות אירופה לביה''ד הבינ''ל בשל התערבותם בנעשה באיראן; עורך היומון האיראני כיהאן, חוסין שריעתמדארי, המקורב למנהיג עלי ח'אמנאי, טען ששגרירות בריטניה באיראן היא קן מרגלים ותהה מדוע אין שלטונות איראן סוגרים אותה כפי שנעשה עם השגרירות האמריקאית בטהראן ב-‏1979; בנאום באלג'יר טען יו''ר המג'לס האיראני, עלי לאריג'אני כי רשת ה-CNN שילמה כסף וחילקה טלפונים ניידים לאזרחים איראניים כדי שיבכו מול מצלמותיה וייצרו מצג שווא של לחץ וכפייה באיראן.

כיהאן (איראן), 30.6.09; אילנא (איראן), 29.6.09; איסנא (איראן), 27.6.09

http://www.faz.co.il/thread?rep=134912
גזענות לשמה. תתבייש לך
סתם אחד (יום שישי, 03/07/2009 שעה 13:54)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=134926
מיכאל שרון: אשר לתרבות מיתוסים מול השמצה-אין לתת לחוסר התבונה
סתם אחד (שבת, 04/07/2009 שעה 16:02)

אין לתת לחוסר התבונה להשתלט.

אשר לתרבות היוצרת מחד האללה ומיתוסים של דמויות מסויימות ומאידך משמיצה דמויות אחרות: אין לתת לחוסר התבונה להשתלט.

מה שקובע באמת זה היגיון פרקטי המצורף לחזון, ועקרונות בסיסיים של צדק (אבל בלי פאתוס - המרוקן כל דבר מתוכן), תבונה ואינטליגנצייה אמיתית, ואומץ לא שיטיוני.

ובעיקר - אי קירנוף. ידין למשל היה מקורנף, עם המקטרת המעלה אד מצחין, ודיבר דברים עמומים, חגיגיים, נישגבים, אך חסרי חשיבות מבחינת קיומם של מליונים בישראל.

מה שקובע זה - ריבוי דברים של תבונה אמיתית - למשל דינמיקה של פעולה חכמה, אך לא תיפעוליזם עקר כמקובל בישראל.

צדקתנות, הנפוצה מאד כאן כיום, גם היא לא תחליף לעקרונות צדק.

בקיצור - הקהל רוצה תבונה בהירה ונותנת חיים, פעולה ממשית וטובה באמת, ולא הטימטומיזם השגור כיום, המעורב עם מיתוסים המאלילים אנשים כושלים, ועושים זאת באופן סטראוטיפי, מטומטם, חסר עקרונות תבוניים והערות אינטליגנטיות באמת (אם כבר עושים זאת - אז שיעשו זאת בצורה חכמה, ולא תועמלנים המציפים אותנו בטריבייה) ובראייה חד מימדית.

אנו יצורים תבוניים, כולנו. יש למיליונים צרכים ממשיים. צדק משמעו - לקבל כתמורה לעבודה טובה מה שמגיע על פי תחושות צדק טיבעי, ולא לנשל האחר ממה שיש לו, מקניינו שהושג בדין. ולא ביזת המונים בישראל - רק לאחרונה העלו מיסים ומחירים, ללא כל תמורה למיסים הללו.

אין לתת לחוסר התבונה להשתלט

http://www.faz.co.il/thread?rep=134927
שתו לו , אכלו לו, עשקו לו.
סתם אחד (שבת, 04/07/2009 שעה 16:14)
בתשובה לסתם אחד

כמו כל אדם שאינו אלא כשלון, מיחס מיכאל שרון את כשלונותיו בחיים, את היותו לוזר , לאחרים.
עד מתי נאלץ לקרוא את הגיגיו בהם הוא קושר לעצמו כתרים על גבי כתרים.
אני מנסה כבר שנים למצוא איזה שמץ של שאר רוח בתשפוכת הכתיבה הבלתי נלאית שלו, אולם עד היום לא מצאתי.

המלל המשעמם, אפרורי ויבבני שלו הפך להיות לחוכא ואטלולא ברחבי הפורומים, השתפכויותיו של שרון על איזה משהו כאילו גאוני שאנשים אחרים גזלו לו הפכו להיות ללעג ולקלס.
אולי יקום יום אחד שרון ויתבע לדין את ה''שודדים''?
אולי יפסיק להלאות אותנו בדברי טרחנות ההבל שלו או ואז כולנו נודה לו מקרב לב....

http://www.faz.co.il/thread?rep=134931
מ.ש. מאיפוא זילזולך בעבודה קשה?
סתם אחד (שבת, 04/07/2009 שעה 17:41)
בתשובה לסתם אחד

יש הרגילים על מעט עבודה ופחות מזה - השקעת חשיבה בפתרון בעיות מורכבות - יש הרגילים לקבל על כלום הרבה משאבים ועידוד. מבנה התגמולים כאן בעייתי: מזרימים משאבים לקרובים לצלחת, עושי שרותי תעמולה למיניהם, וסתם אנשים שידעו להתברג, אנשים קונפורמיסטים להפליא - ואכן הם נישפטים על פי מידת הקונפורמיזם שלהם. נכון שמדי פעם יעשו קולות של נון קונפורמיסטים - אבל ידעו בו זמנית להשמיע גם את הקולות ה''נכונים''.

ומאידך, מדירים ועושים צרות לעיתים לאנשים שבאמת עושים דברים בעלי ערך. העילה - אוהו - לא חסרות.

המניע: לתת מפרי עמל אחרים לקרובים לצלחת. וגם קנאה. ובעיקר - התחושה שלפעמים יש הזדמנויות נהדרות לעשות זאת בקלות מדהימה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134932
למשועמם ('שתו לו , אכלו לו, עשקו לו.')
סתם אחד (שבת, 04/07/2009 שעה 18:09)
בתשובה לסתם אחד

נסה לכתוב עבודה מקורית
עם יסודות תקדימיים בכל תחום
אקדמי שהוא ותלמד מהר מאד
שהשיטה הקיימת מעודדת, לא את
פורצי הדרך המקוריים אלא את
הבינוניות על כל צורותיה.

זו הרי משאלה המגשימה את עצמה:
כל דור חדש של סטודנטים לתואר שני
מתחילים ללמד כעדר העבדים של
המוסד בו הם לומדים, כאשר המפתח
לקיומם במסגרת עבדות זו (בין כסטודנטים
ובין כמורים) הוא שמירה על ראש קטן.

יש כאן דינמיקה המייצרת דורות הולכים
ופוחתים בטור גיאומטרי כמעט.
ולא נותר לאדם בעל הרעיונות המקוריים -
היוצר האמיתי - הנקלע למערכת נסוגה
זו אלא לתנות את צרותיו בפומבי.

בכתיבה עצמה עדיין יש מזור - גם כאשר
המגיבים, כדוגמת המגיב האחרון
הם פשוט גסי רוח, ומייצגים גם הם, בגסותם,
את המערכת המאיינת את הרוח והחופש.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.