פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5585

המאהב של ארץ-ישראל
אורי אבנרי (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 7:00)


המאהב של ארץ-ישראל

אורי אבנרי



למחרת מלחמת ששת-הימים בא אלי למערכת עמוס קינן, מזועזע עד היסוד. כחייל היה עד-ראייה לגירוש התושבים מכפרי לטרון. גברים, נשים, זקנים וילדים נשלחו בחום הלוהט של חודש יוני במסע רגלי לעבר רמאללה. זה הזכיר לו את מראות השואה.

ביקשתי ממנו לשבת ולחבר מייד דו''ח על מה שראה. מיהרתי לכנסת (הייתי אז ח''כ) ומסרתי את הדו''ח לראש-הממשלה, לוי אשכול, ולכמה שרים, ביניהם מנחם בגין, ויקטור שם-טוב ועוד. אבל זה היה מאוחר מדי – הכפרים כבר נמחקו מעל פני-האדמה, ובמקומם קם לימים, לדיראון עולם, ''פארק קנדה''. (דו''ח של עד-ראייה אחר, לעומת זאת, על החרבת העיר קלקיליה נשא פרי. אחרי שמסרתי את הדו''ח לשרים, הופסקה פעולת-ההריסה והעיר שוקמה.)

הדו''ח של קינן הוא מסמך אנושי ומסמך ספרותי. הוא מעיד על כותבו, שהלך השבוע לעולמו. עמוס קינן היה איש-מוסר.

במרכז הווייתו עמדה ארץ-ישראל. זה היה המוקד של השקפת-עולמו, של יצירתו ושל מעשיו. לא אהסס לומר: הוא היה המאהב של ארץ-ישראל.

בנעוריו היה שייך זמן-מה לקבוצת ה''כנענים'', והוא קיבל כמה מרעיונותיה. אבל הוא הסיק מהם מסקנות הפוכות מאלה של מייסדיה, יונתן רטוש וחבריו: אלה שללו את קיום הלאומיות הערבית, וגם את קיום העם הערבי הפלסטיני, ואילו קינן היה, כמוני, חדור באמונה שעתיד ישראל קשור בעתיד פלסטין, מפני שהארץ המשותפת מצווה לנו שותפות של שני העמים.

(הערה אישית: כאשר אדם מספיד מישהו, הוא תמיד מזכיר גם את עצמו, ומעורר לא אחת הרמת גבה. אבל לי זה נראה בלתי-נמנע: המספיד מדבר על המוספד כפי שהכיר אותו, ואישיות המוספד משתקפת בראי חוויותיו של המספיד. ועם הקוראים הסליחה.)

היכרתי אותו במלחמת 1948. באחד מחופשותיי הקצרות בתל-אביב ביקרתי אצל ידידי, הסופר מידד שיף, ופגשתי אצלו חייל צעיר (צעיר ממני בארבע שנים טובות) שהיה גם הוא בחופשה.

הוא נולד בארץ והיה חבר תנועת-הנוער השמאלית ''השומר הצעיר'', שתורתה האידיאליסטית-מוסרית בוודאי תרמה לעיצוב אופיו. כמו צעירים שמאליים לא-מעטים באותם הימים הצטרף ללח''י, שדגל אז באוריינטציה על ברית המועצות. עם הקמת המדינה גויסו אנשי לח''י לצה''ל החדש.

עוד לפני כן השתתף בפעולת-הזוועה של אצ''ל ולח''י בדיר-יאסין. זה היווה כתם, והוא טען תמיד שהטבח לא היה יזום, או שלא היה כלל. לדבריו, מפקד הפעולה נהרג וכך אבדה השליטה בלוחמים. הוא עצמו נפצע, לדבריו, בראשית הפעולה, ולא ראה מה קרה בה. לא השתכנעתי.

גילינו שיש לנו השקפות דומות על עתיד המדינה שזה עתה קמה. שנינו האמנו שיצרנו בארץ לא רק מדינה חדשה, אלא גם אומה חדשה – אומה עברית, שאינה סתם חלק מהפזורה היהודית, אלא דבר חדש לגמרי, בעלת תרבות חדשה ואופי חדש. מכיוון שהאומה הזאת היא בת הארץ, אין היא שייכת לאירופה או לאמריקה, אלא למרחב שהארץ היא חלק ממנו, וכל עמי המרחב הזה הם בעלי-בריתנו הטבעיים.

מתוך השקפה זו התנגדנו ב-‏1956 למלחמת סיני, שבה שירתה ישראל שתי ממשלות קולוניאליות עכורות, הצרפתית והבריטית. עוד במהלך המלחמה קמה קבוצה שהחליטה להתוות למדינה דרך אחרת. קראנו לה ''הפעולה השמית'', ומלבד קינן ואני היו חברים בה נתן ילין-מור, מנהיג הלח''י לשעבר, בועז עברון ועוד רבים וטובים. תוך שנה פירסמנו מסמך בשם ''המנשר העברי'' בן יותר ממאה סעיפים, שהציע גישה מהפכנית חדשה כמעט לכל בעיות המדינה. עיקרה: אנחנו אומה חדשה בת הארץ. לצד מדינת-ישראל צריכה לקום מדינת פלסטין, ושתי המדינות צריכות להקים פדרציה, שיכולה לכלול גם את ירדן. אזרחי-ישראל הערביים יהיו שותפים מלאים במרקם המדינה, שבה תהיה הפרדה מוחלטת בין הדת והמדינה.

מכיוון שבאותה עת נמצאו השטחים הפלסטיניים תחת כיבוש ירדני (בגדה) ומצרי (ברצועה), רצינו שמדינת-ישראל תספק לפלסטינים כסף, נשק ותחנת-שידור, כדי לאפשר להם להתקומם ולהשתחרר.

מיד אחרי מלחמת ששת-הימים ב-‏1967 הקימה אותה הקבוצה גוף בשם ''פדרציה ישראל-פלסטין'', שגם בו מילא קינן תפקיד. הטפנו להקמתה המיידית של מדינת פלסטין בכל השטחים הפלסטיניים שכבשנו זה עתה, ולכך שתקום פדרציה בין מדינות ישראל ופלסטין. רבים שהתנגדו לכך אז יודעים היום שזה היה הרעיון הנכון ברגע הנכון.

ב-‏1974, כאשר יצרתי את המגעים הראשונים של ישראלי ''ציוני'' עם הנהגת אש''ף, ניסיתי, בתיאום איתה, להקים במדינה גוף ציבורי שינהל איתה מגעים רשמיים. התקיימו כמה וכמה ישיבות, התנהלו ויכוחים על גבי ויכוחים ושום דבר לא יצא מזה. אז החלטנו לתפוס את השור בקרניו: פרסמנו קריאה להקמת אירגון למען שלום ישראלי פלסטיני. הקריאה נשאה שלוש חתימות: עמוס קינן, יוסי אמיתי ואני. (קינן היה אז בצרפת, אך לפני נסיעתו ייפה את כוחי לשים את חתימתו תחת כל מסמך שאמצא לנכון.) קריאה זו גרמה להקמת ''המועצה הישראלית למען שלום ישראלי-פלסטיני'', שעל מנשר-הייסוד שלה חתמו מאה אישים, וביניהם האלוף מתי פלד, אליהו אלישר (נשיא העדה הספרדית), לובה אליאב, דויד שחם, אלכס מסיס, אמנון זיכרוני ומאיר פעיל.

באותם הימים גם פלירטט איתנו אריאל שרון. זה היה אחרי מלחמת-הגנרלים של יום-הכיפורים ואחרי שפרש מהליכוד שהקים. הוא רצה למשוך אליו את עמוס קינן, אותי, ונדמה לי שגם את יוסי שריד. לעמוס ערך תערוכת-ציורים פרטית בביתו ברחובות. ממני ביקש לסדר לו פגישה עם יאסר ערפאת. הרעיון שלו היה להקים מפלגה חדשה, ש''תמשוך את מיטב הכוחות משמאל ומימין''. עמוס נתן למפלגה הזאת את שם בתו הבכורה, שלומציון. אבל שרון הקים בסופו של דבר מפלגה ימנית, וכאשר נכשל בבחירות 1977 חזר לליכוד.

הצד הפוליטי, עם כל חשיבותו, היה רק אחד הצדדים הרבים של קינן, שהיה סטיריקן, סופר, משורר, צייר, פסל, גנן, בשלן ומי יודע מה עוד, איש-הרנסאנס ממש. אך לכל הצדדים היה מכנה משותף אחד: ארץ-ישראל.

על גג ביתו טיפח פינה ובה עשרות זנים של שיחי תבלין, שנתנו טעם וניחוחות לתבשילים, שבהם התגאה מאוד. כסופר וכמשורר תרם תרומה חשובה ליצירת השפה העברית החדשה – שפה צברית, מקומית, פשוטה, מדויקת, רחוקה משפת המישנה ומשפתו של ש''י עגנון, שגם צעירים כמו משה שמיר הצטעצעו בה. קינן כתב את כתבותיו, ספריו ומחזותיו בעברית מדוברת, אך תקנית.

כוכבו דרך לראשונה כבעל הטור ההיתולי ''עוזי ושות''' ב''הארץ'', שאותו עיצב בנימין תמוז. הוא היה מסוגל לבטא אמיתות עמוקות בסאטירה נוקבת בת כמה שורות. כמה מהקטעים האלה הם נכסי-צאן-ברזל של הקלאסיקה העברית.

ביולי 1952 פרסם שר-התחבורה הדתי, דויד צבי פנקס, תקנות שאסרו למעשה את הנסיעה בשבת. רבים מאיתנו התגייסו למאבק בכפייה הדתית, ערכנו הפגנות בהשתתפות עוזי אורנן ואהרון אמיר. אך קינן הרחיק לכת: הוא שם פצצה ליד דלת דירתו של פנקס. הוא נאסר במקום, הועמד למשפט, שתק שתיקה עיקשת ויצא זכאי מחוסר הוכחות.

כשבא אליו המפקד המתוחכם של משטרת תל-אביב, יהודה פראג, והציע לו לדבר כגבר אל גבר, אמר לו קינן, בקול שקט ורגוע: ''מזג-האוויר היום יפה מאוד.''

בעקבות פרשה זו נאלץ לפרוש מ''הארץ'', ואני קיבלתי אותו בזרועות פתוחות ב''העולם הזה''. הוא תרם לנו כמה מן הקטעים החשובים ביותר שהתפרסמו אצלנו, מהם נבואיים ממש.

לבקשתו, שלחנו אותו לצרפת. שם התערה במהרה בחוגי העילית האינטלקטואלית וחי עם כריסטיאן רושפור, סופרת צרפתית צעירה שכתבה עליו את הרומן הראשון שלה, ''מנוחת הלוחם'', שהפך לסרט עם בריז'יט בארדו. שם גם התאהב בצעירה ישראלית שבאה לביקור בפאריס והתארחה במרתף-הפחם שלו, והתחתן איתה. נורית גרץ, שהייתה ההיפך הגמור ממנו, הייתה, לדעתי, האדם היחידי בעולם שהיה מסוגל לחיות איתו במשך עשרות שנים.

כשבאתי בפעם הראשונה לצרפת, סידר לי קינן פגישה עם ז'ן-פול סארטר, שהתלהב מהרעיונות שלנו על יחסי ישראל-פלסטין. בזיכרוני חרוטות המלים שאמר לי: ''מיסיה, אתה מוריד אבן מלבי. אינני יכול להסכים למדיניותה של ממשלת ישראל, אבל אני גם לא רוצה לבקר אותה, שמא אמצא את עצמי במחנה אחד עם האנטישמים, שנואי-נפשי. כשאתה בא מישראל ומציע דרך חדשה לישראל, אני שמח.''

אחר-כך הלכנו, קינן ואני, להשתתף בהפגנת-ענק נגד המלחמה הצרפתית באלג'יריה, והשוטרים הצרפתיים הרביצו לשנינו בלי אבחנה.

קינן היה איש ריב ומדון, נוח לכעוס ולתקוף. הייתה לו נטייה לקום דווקא על אוהביו. ''יש רק דרך אחת שלא לריב אתך,'' אמרתי לו פעם, ''להיות איתך ברוגז ולא לדבר איתך.''

בפעם האחרונה רבנו כאשר קרא ''גוש שלום'' להחרים את מוצרי ההתנחלויות. קינן סירב להצטרף, כפי הנראה מפני שכללנו בו גם את ההתנחלויות של רמת-הגולן. ''על יינות הגולן אני לא מוותר,'' טען ספק בצחוק, ספק ברצינות. אבל הוא שנא את ההתנחלויות – לא רק מפני שהן באו לסכל את השלום עם הפלסטינים, אלא גם מפני שהן סימלו בעיניו את ההתכערות הכללית של הארץ. פעם סיפר לי שכאשר הביט מחלון מטוס למטה תפס פתאום ש''מדינת ישראל הרסה את ארץ-ישראל.''

בספרה הכאילו-ביוגראפי על עמוס, ''על דעת עצמו'', מספרת נורית גרץ על ילדותו הקשה, ועל אביו שהיה מאושפז בבית-חולים לחולי-נפש. אני חושד שבכל ימי חייו ליווה אותו הפחד הכמוס שמא יירש את המחלה. אולי זה מסביר גם את התקפות השתייה שלו. למזלו הייתה לו אם בלתי-רגילה: גברת לווין, אישה נמוכת-קומה, תקיפה ונחושה, שגידלה אותו ואת שני אחיו לבדה.

הפעמים היחידות שבהן ראיתי את פניו מתרככות היו כאשר הביט בנורית ובשתי בנותיו, שלומציון ורונה. סלחתי לו את כל הפגיעות והתקפות-הזעם, מפני שכישרונו וכוח-היצירה שלו נראו לי הרבה יותר חשובים.

הוא נעלם מן הנוף כבר לפני כמה שנים, כאשר לקה באלצהיימר. למעשה נמוג יחד עם התרבות, שהוא היה אחד מיוצריה.

התרבות העברית, שנולדה בראשית שנות ה-‏40, מתה בשנות ה-‏60. האבידות העצומות של דורנו במלחמת 1948 והעלייה העצומה ששטפה את המדינה בשנותיה הראשונות גרמו לגסיסת התרבות הזאת ולהחלפתה בתרבות הישראלית הקיימת כעת.

עם פטירתו של עמוס קינן מת אחד מאחרוני התרבות העברית ההיא.







http://www.faz.co.il/thread?rep=136810
מ.ש. אין היום תרבות ישראלית
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 7:46)

''התרבות העברית, שנולדה בראשית שנות ה-‏40, מתה בשנות ה-‏60. האבידות העצומות של דורנו במלחמת 1948 והעלייה העצומה ששטפה את המדינה בשנותיה הראשונות גרמו לגסיסת התרבות הזאת ולהחלפתה בתרבות הישראלית הקיימת כעת''.

אין היום תרבות ישראלית אלא קליקות כעורות הנישענות על משרדי פירסום. ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה אין תרבות, ולכן אין כל חוכמה, אין כל נימוס וערכי כבוד האדם, אלא קיימים חיפזון, אגרסיביות, התבהמות, ונטיות קבוצתיות מרושעות. זו תופעה מדהימה, שחובה לחקור אותה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136839
מה אתה אומר מ. שרון ?
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:27)
בתשובה לסתם אחד

אתה הוא בא כוחה של התרבות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136812
עמוס קינן - מאהב ולא בעל .
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 8:43)

מאהב הוא שגלן ולא יותר .
בעל הוא בן הזוג החוקי . הוא האב . הוא השותף . הוא המשענת . לאשתו ולילדיו .
רק מאהב יהיה שווה נפש לכך שאהובתו נשגלת באברו של אחר . רק מאהב ארץ ישראל יהיה שווה נפש למאמצי הערבים לנכסה לעצמם . אבנרי בהשוואה לקינן אפילו לא חושק בארץ ישראל . תמונת הראי המדינית של קינן הייתה נעמי שמר , אשר אהבה גם כן את נופי ארץ ישראל . האם מישהו שמע על הספדו של אבנרי למשוררת זו ? להזכירכם , אבנרי הציע בעבר ששירה ''ירושלים של זהב'' יהיה הימנון מדינת ישראל !

אצל חלקים מסויימים של העם היהודי נחלש הרצון להיות עם יהודי .אצל אורי אבנרי ועמוס קינן זה נעשה אידיאולוגיה .
לא רוצים הגבלות על חופש האדם , חופש הקניין , חופש הביטוי , חופש הפולחן . לא רוצים התקפות אנטישמיות , פוגרומים ואפליה .
מאות שנים עושות משהו לעם . לעמוס קינן אבד הרצון למדינה בלי גויים .
קהילות יהודיות נרדפו בכל הפזורות . יהודים הוגלו או התנצרו כמו בספרד . ברחו מזרחה או התנצרו כמו בגרמניה . יהודים הושמדו כמו באושביץ .
סוף-סוף יהודים הקימו מדינה . מה קורה בה ? דפוס ההתנהגות הגלותי חוזר . שוב נשמעים קולות לא להכעיס את השכנים . ''אנחנו רוצים שלום'' רק שנוכל לחיות בשקט . אבל בינתיים מאבדים זהות יהודית מדור לדור .ועמוס קינן כמו גם אבנרי איבדו את הזהות היהודית . עמוס קינן אהב את ארץ ישראל ולא את עם ישראל . כך גם אורי אבנרי שמעולם לא אהב את עם ישראל .
עם ישראל אוהב את ארץ ישראל .
העבר מלמד שהעם היהודי העדיף לבנות את מדינתו בארצו ולא באוגנדה או ארגנטינה . יחד עם זה גלוי וידוע שחלק גדול מאד מהעם שלנו מעדיף את חיי הגלות , חיים כמיעוט בקרב גויים אחרים . ההשקפות המדיניות של אבנרי ושל עמוס קינן הן בריחה מהרצון להקים מדינה עצמאית לעם היהודי .
עמוס קינן ואבנרי אהבו את הנוף הריק של ארץ ישראל ולא את עם ישראל החוזר לארץ ישראל .
רק התכנסות גדולה של יהודים יכולה לשמר את העם היהודי . זה אומר - הרבה יהודים יחד . זה אומר הרבה יהודים על הרבה קרקע .
מגמה לאומית כזו בהכרח מביאה התנגדות של האחרים , ובמקרה נוכחי - פלסטינים , ערב-רב שחי בארץ ישראל . אי אפשר לקיים עם יהודי גדול בלי מדינה יהודית גדולה ואת זה אי אפשר להשיג ולקיים בלי סילוק הערב-רבים רצוי בהסכמה אך כמעט בלי ברירה בלחימה .
לעמוס קינן נולדו שתי בנות , מן הבחינה האוכלוסייתית שתי בנות אלה משמרות את גודל העם . אבנרי ערירי . מהבחינה האוכלוסייתית הוא ואשתו רחל מפחיתים את גודל העם .
עמוס קינן ואבנרי לא תרמו דבר לשיקום הנזק הנורא שגרמו הנאצים לעם היהודי . הם תמצית שתי הדורות שבוזבזו . הדבר היחיד שאבנרי וקינן עשו כל חייהם זו דאגה לזכויות אוכלוסיה ערבית שמנתה 1.300.000 נפש וכיום מונה 8.000.000 נפש , אוכלוסיה עוינת שרצתה לחסל אותנו ונכשלה . אין שום הבדל בין ההשקפה שלהם לבין התאבדות לאומית .
לא יקום ולא יהיה . ונגיד כולנו ובהתמדה – לא . לא .לא .

אריה עירן .
לא מדינה פלסטינית . לא חזרת פליטים . לא אבנרי . לא קינן . לא !לא !לא !

http://www.faz.co.il/thread?rep=136813
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 10:50)
בתשובה לסתם אחד

אני חושב שאם לאריה עירן יש את החוצפה להאשים את אורי אבנרי ועמוס קינן ש''לא תרמו דבר לשיקום הנזק הנורא שגרמו הנאצים לעם היהודי,'' הרי מן הראוי שיעיד עירן על היקף משפחתו שלו ומספר הצאצאים שהעמיד. זה לא חכמה להעלות האשמות מסוג זה ללא גילוי נאות של מי שמעלה אותן, ביחוד כאשר הנושא הנדון הוא הדוגמא האישית. עירן למעשה מאשים את אבנרי וקינן על שכביכול לא נתנו דוגמא אישית בנושא זה. והעלאת האשמה מסוג זה מחייבת שמי שמעלה אותה יראה שהוא עצמו אכן נתן דוגמא בנושא כפי שהוא דורש מאחרים. העלאת האשמות מסוג זה הנוגעות לנתינת דוגמא אישית פותחות את הדלת לבדיקת הדוגמא האישית
של מי שהעלה את ההאשמות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136824
לא מדובר בדוגמא אישית .
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:03)
בתשובה לסתם אחד

מדובר במעשי האדם עצמו לעצמו . אבנרי כל ימיו עסק והטיף למען מדינה לפלסטינים . דאגתו לסיבלם וענותם . זה נעשה כאשר העם היהודי יצא קטוע ומצולק קשות מהשואה . דאגתו לעם הפלסטיני הייתה מרכז עשייתו הפוליטית . זה מעשה שלא הותיר אצלו גרם של חמלה לעם שהוא שייך אליו .
אם אחי היה מטפל בכלב פצוע ולא מטפל בילדיו הייתי קורא לו נבל שבנבלים .
אין לבוא בטענות לאבנרי שנעשה נכה בשרות המדינה הצעירה שלנו , אך העובדות עומדות בעינן . הוא ערירי .
עמוס קינן שונה במידת מה . עמדותיו כמו של אבנרי ודאגתו אף היא לפלסטינים . אך באופן אישי שתי בנותיו הן הדור המחליף אותו ואת אישתו .

אני לא דוגמא ולא אתן דוגמא לבלוגר בלתי מזוהה . אדם שאינו מנהל דיון לצורך ליבון אלא כל עיסוקו למצוא נקודות תורפה ולתקוף אותן .

מה שישאר מהדיון המתמשך הזה הוא אחד .
האם פלוני הוא בעד המשך קיומו הפיזי של העם היהודי ?
כאשר התשובה שלילית או נעדרת בן השיח פסול בעיני .
כאשר התשובה חיובית יש מקום לברר מה התנאים שמאפשרים זאת .
כל השאר באתר הזה וגם בכמה אחרים הוא הבל והסחת דעת .

אריה עירן .
קיומו המתמשך של עם ישראל הוא היעד היחיד .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136840
אתה טועה אריה עירן, מדובר בהחלט בדוגמה אישית
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:30)
בתשובה לסתם אחד

אם נניח שלך אין ילדים או לחילופין יש לך רק שניים כי אז אינך יכול לבוא בשם הדמוגרפיה היהודית ולצווח על כולם. אתה צריך להראות שאתה עומד בדרישות שאתה תוחם לאחרים. אחרת כל תקיפותיה הן לריק.... אונניה......

http://www.faz.co.il/thread?rep=136870
אריה עירן לא טועה , דוגמה אישית לא רלוונטית .
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 5:32)
בתשובה לסתם אחד

במכוניות מותקנת חגורת בטיחות .
היא מצילה חיים בחלק מהתאונות .
האם לא תחגור אותה בנסיעה אם אני לא אחגור אותה ?

אני קובע בנחרצות שלצורך קיומו של העם היהודי נחוץ ללדת יותר מהילודה היום . האם הדוגמא האישית שלי קובעת או מעשי הכלל ?

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136873
אם לא רלוונטי אז...
דוד סיון (יום שני, 10/08/2009 שעה 6:10)
בתשובה לסתם אחד

אם אתה משתמש בדוגמא אישית של אורי אבנרי הרי שיש משמעות לדוגמא האישית שלך. אם אין משמעות (או חשיבות) לדוגמא האישית שלך הרי שאין משמעות (או חשיבות) לדוגמא האישית של אבנרי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136877
אם לא רלוונטי אז...
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 6:45)
בתשובה לדוד סיון

אורי אבנרי ועמוס קינן אינם דוגמא אישית ולא טענתי זאת . הג'נטלמן המסתתר התחיל עם הטיעון הזה כלפי .

לאורי אבנרי ולעמוס קינן ועוד אנשים כמו יוסי שריד , יוסי בילין , חיים אורון , זהבה גלאון , ועוד כמה אחרים יש מדיניות . הדיון הוא על המדיניות .
לליצמן , דרעי , אלי ישי , פורוש ואחרים יש מדיניות אחרת . הדיון הוא על המדיניות .

השמצת חרדים על ריבוי ילדיהם היהודים הוא דבר נפוץ במקומותינו . זו הבעת דיעה מדינית בדרך של ביקורת בלשון משמיצה .
גם טיעונים על חוסר נאמנות למדינה ולציונות של מי שאינם מתגייסים לצבא ורק ''הורגים עצמם באהלה של תורה'' הם בתחום ההשמצה הנובעת מטיפשות וחוסר שיקול דעת .

לכן
אני טוען טענה מדינית כלפי אבנרי ושותפיו לדיעה .
השלום כשלעצמו אינו מטרה אלא כלי אפשרי לקיום מתמשך של העם היהודי .
המלחמה עצמה אינה מטרה אלא כלי אפשרי לקיום מתמשך של העם היהודי .
הילודה היא כלי אפשרי לקיום מתמשך של העם היהודי .

כל אחת מהעמדות המדיניות הללו ניתנת לבחינה .
הבחינה היא לפי הטיעון ולא לפי מעשיו של הטוען .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136879
דבר והיפוכו
דוד סיון (יום שני, 10/08/2009 שעה 7:12)
בתשובה לסתם אחד

יש לך טענה, לא מוכחת, שילודה היא 'אבן החכמים' של עם ישראל. על הרקע הזה כבר חודשים שאתה לא מפסיק לעסוק במספר ילדיו של אורי אבנרי; לעיתים קרובות בתגובה למאמר השבועי של אבנרי אתה מחדש מעלה את מספר ילדיו בהודעותיך. השבוע הוספת את מספר ילדיו של עמוס קינן ז''ל (http://www.faz.co.il/thread?rep=136812): ''לעמוס קינן נולדו שתי בנות, מן הבחינה האוכלוסייתית שתי בנות אלה משמרות את גודל העם. אבנרי עריריי. מהבחינה האוכלוסייתית הוא ואשתו רחל מפחיתים את גודל העם''.

אין לזה פרשנות אחרת אלא עיסוק בתרומתם האישית, דוגמאות אישיות, לעניין 'אבן החכמים' שלך. לכן האמירה ''... לא טענתי זאת...'' פשוט אינה נכונה. אם בהקשר הזה ''הבחינה היא לפי הטיעון ולא לפי מעשיו של הטוען'' (תגובה 136877), אז הגיע הזמן שתניח לדוגמאות האישיות האלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136899
מה זה ''אבן החכמים'' ?
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:03)
בתשובה לדוד סיון

אני טוען שהדבר המרכזי להמשך קיומו של עם הוא מאזן ילודה חיובי . כלומר יותר ילודה מתמותה . לא חשוב אם זה נעשה בימי מלחמה או בימי שלום .
הנתון המצער של אבנרי הוא עובדה . גם הכתיבה הבלתי פוסקת שלו בעד זכויות הפלסטינים היא עובדה . כנ''ל קינן . אבנרי כתב ''הוא היה המאהב של ארץ-ישראל'' וגם כתב '' הביט בנורית ובשתי בנותיו, שלומציון ורונה....'' בשני אלה פתח את הדלת לשני הנושאים . בענין המאהב , הוא היה מאהב של נופי ישראל ללא יהודים . בענין בנותיו הוא היה באיזון , לא מוסיף ולא גורע .
אבנרי אינו יכול לשנות את העובדות , אך הוא יכול להשמיע טענות וגם לשמוע . הוא בחר לנהל מסע בעד מדינה פלסטינית ובעד החזרת פליטים ערבים וכיעד הוא בחר ''שלום עם הערבים'' . זו בחירה מודעת וזה דבר בר שינוי .
מול עמדתו זו שאני דוחה עם יד אחת בלבד , ניצבת נהעמדה שלי , שתמציתה ''נחוץ גידול אוכלוסין יהודי לשם המשך קיום העם היהודי'' .

האם יש לך עמדה בנושא ?

האם יש לאבנרי עמדה בנושא ?

היכן טיעונים ?

אריה עירן .
ארץ ישראל לילדי בני ישראל .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136906
דבר והיפוכו
דוד סיון (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:30)
בתשובה לסתם אחד

העלית ואינך מפסיק להעלות את המסקנות הלא מוכחות
(שלא לומר מופרכות) שלך וגם את הטענה שאורי אבנרי
לא חי לפי המסקנות האלה. זו בדיוק התעסקות בדוגמא
אישית. הצירוף של עמוס קינן כדוגמא הוא רק חיזוק
של המגמה הזאת אצלך.

לכן המשפט הבא מדבריך אינו נכון: ''אורי אבנרי
ועמוס קינן אינם דוגמא אישית ולא טענתי זאת''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136882
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 7:59)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן תוקף את אורי אבנרי מזה כשנתיים בשל מעמדו המשפחתי.

עירן מביא את אבנרי כדוגמא למי שלא עשה את שצריך יהודי לעשות להשלמת
נזקי השואה.

זה אומר שעירן מפעיל קנה מידה מסוים מאד של מספר הילדים על אורי אבנרי
ועכשיו גם על עמוס קינן שלו 'רק' שתי בנות.

אך עד היום עירן מסרב להפעיל את קנה המידה שהוא מפעיל על אורי אבנרי ועל
עמוס קינן על עצמו. וזה לא צודק. כי כאן הדרישה להפעלת אותו הקריטריון
גם על זה שמפעיל אותו על אחרים היא לגיטימית והכרחית.

דומה הדבר לקצין בצנחנים שמסתתר בעת קרב בבסיס היציאה במקום לצאת
בראש חייליו. עירן פשוט אינו מוכן שהאמת האישית שלו תצא לאור,
כי אז ידעו כולם שהוא צבוע ושקרן, כי מאחרים הוא דורש את אשר בעצמו אינו
מקיים.

ובנושא התרומה לשרות הבטחוני בישראל קיימת אותה הבעיה עם עירן.
עירן מאשים את אבנרי וקינן בבגידה באינטרסים של ישראל. אך שניהם תרמו
רבות למדינה בשרותם הצבאי וראוי היה שעירן ימסור עדות בדבר שרותו
הצבאי (שלפי כל הסימנים לא היה ולא נברא) כאשר הוא מאשים אחרים
בבגידה במדינה.

אך הוא כבר נסוג בפחד ממה שאמר קודם, ודוד סיון נותן לו כיוון איך לצאת
מזה. אך דוד היקר, על השמצות כאלה כפי שכיוון עירן כלפי אבנרי וקינן
לא מספיק לומר למשמיץ: ''אז הגיע הזמן שתניח לדוגמאות האישיות האלה,''
כי לא מדובר כאן בילד קטן ששבר חלון, אלא באדם מבוגר, בריון אלים אשר
כתב באתר שאתה אחד מעורכיו השמצות שנופלות בקטגוריה של לשון הרע
והוצאת דיבה, והקצת 'נו נו נו' אינו התרופה הפעם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136901
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:11)
בתשובה לסתם אחד

לקיום המתמשך של העם היהודי נחוץ מאזן ילודה חיובי . המאזן כעת הוא 13.2 מיליון יהודים בעולם לעומת 17 מיליון בשנת 1939 .
אך גם התמונה הכללית חשובה .
כיום חיים בעולם 6.7 מיליארד בני אדם ובשנת 1939 חיו 2 מיליארד בני אדם .

הטיעון למאזן ילודה יהודי חיובי הוא טיעון מדיני חזק יותר ונכון יותר מהטיעון של אבנרי למען מדינה פלסטינית .

ולכן אני אומר וכותב FALASTIN DELENDA EST . תחוסל פלסטין .

מי שסבור שדעתי שגויה שיוכיח את עמדתו או יסתור את עמדתי .

אריה עירן .
בטרנספר זה ייגמר !

http://www.faz.co.il/thread?rep=136904
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:20)
בתשובה לסתם אחד

אני חוזר וטוען שעירן מתחמק מלקחת אחריות על מה שכתב.

את אבנרי וקינן האשים שלא 'השלימו את החסר',
ועל שכביכול בגדו באינטרסים של מדינת ישראל.

אך עירן בעצמו מסרב לתת פרטים על האופן בו הוא עצמו 'השלים את החסר'
בנושא הילודה, או כיצד שירת את המדינה ברמה הבטחונית.

ובעצם המנעותו מלספר לנו על האופן בו הוא נותן דוגמא בנושאי הילודה
והבטחון, עירן נותן דוגמא שלילית בשני אופנים:
א. הוא נמנע מלהפעיל במקרה הפרטי שלו את אותם הקריטריונים
שהפעיל כדי לבקר ולהשמיץ קשות את עמוס קינן ז''ל ואת אורי אבנרי יבדל לחיים
ארוכים.
ב. עצם הסתתרותו של עירן מאחורי הטיעון שאין מקום לחשיפת פרטי חייו
כי לא מדובר בדוגמא אישית, מעוררת גיחוך קל, כטענה של פחדן, אשר
אינו מסוגל ליישם את קני המידה שהוא מפעיל על אחרים על עצמו ועוד מנסה
להסתיר עובדה זו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136815
[•]
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 11:02)
בתשובה לסתם אחד

[• אריה עירן או כל משתתף אחר בפורום אינו נושא לדיון.]

החוצפה שיש לאריה עירן להאשים את אבנרי וקינן בבגידה באינטרס הישראלי והיהודי, כאשר שניהם תרמו כלוחמים במלחמת השחרור. [•]... מזה מספר שנים עוסק עירן בהשמצה גסה ולא מובססת של אנשים כדוגמת אורי אבנרי וכעת עמוס קינן ז''ל, על דברים שכביכול לא עשו או כביכול כן עשו או עושים. הגיע הזמן שהמשמיץ בעל הפה המלוכלך באופן קבוע [•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=136825
שרות צבאי אינו קנה מידה
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:13)
בתשובה לסתם אחד

שירות צבאי אינו קנה מידה לשיכות לעם ישראל ולא לסיוע לקיומו של העם .
אילו היה זה כך אז בואו נקים לגיון זרים . ישרתו בצבא ויהפכו ליהודים ?
ואם מדובר בעיסקי צבא , אז יש כמה וכמה אנשי צבא שתרמו יותר משני הג'נטלמנים המוזכרים .
לא נלך רחוק , אפשר לקחת את יצחק רבין אבל יש בי מידה של איפוק . אזי אזכיר רמטכלים אחדים . ברק , מופז , יעלון הם שלושה רמטכלים שמצויים בשלוש מפלגות חשובות . שלושתם נחשבים עלפי קריטריון התרומה של הבלוגר האלמוני לתורמים גדולים יותר מאשר אבנרי או קינן .

ולכן אני אומר ללא רתיעה
תרומתם לבטחון המדינה אינה תרומה מכרעת . אף אחד מהם לא פעל כאיש ציבור להגדלת האוכלוסיה היהודית . זה הקריטריון העליון העולה בחשיבותו על ההכרעות הצבאיות !

אריה עירן .
הניצחון הוא במספרים !

http://www.faz.co.il/thread?rep=136822
עמוס קינן - מאהב ולא בעל .
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 17:38)
בתשובה לסתם אחד

הם התעייפו מלהיות יהודים
גם בעבורם זה לגיטימי
להתנצר

http://www.faz.co.il/thread?rep=136851
מ.ש. אפשר לשמור על זהות עיברית-יהודית ולהיות נוצרי
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 20:45)
בתשובה לסתם אחד

ישראלים רבים נעשים בודהיסטים אחרי אשרם בפונה. אז הם לא יהודים-ישראלים? הנצרות אינה יותר ארץ ישראלית מהבאגוואד גיטה או פטאנג'אלי? מייסדיה נושאים שמות לא ממש הדומים לשם ''קרישנאמורטי'' כמו שאול התרסי, יעקב, ישוע, יוחנן, מתי, מרים, והיא נקראת על שם העיר נצרת ולא על שם איזה מחוז בתת היבשת ההודית. הארכיבישוף של פאריס, יהודי שעבר העצמה נוצרית, ז'אן מארי לוסטיז'ה, ביקש שיקראו קדיש על קברו. לא מעטים, הם היהודים שעברו העצמה נוצרית-קתולית, והימשיכו לראות עצמם יהודים

http://www.faz.co.il/thread?rep=136925
יהודי ונוצרי זה כמו לערבב אש וקרח
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 11:08)
בתשובה לסתם אחד

העובדה שאתה מנסה לחזק את אמונתך ע''י הכנסת כבשי הבודהיזם, הבאגוואד גיטה, הפטאנג'אלי, ז'אן מארי לוסטיז'ה למשוואה מוכיחה שאין לך קייס אמיתי.

העובדה שהתנצרת ואתה מתעקש להיחשב בעיני עצמך כיהודי אינה משנה את העובדה הזאת.

יחד עם זאת אינני מתפלא שעמדותיך המדיניות השונאות את ישראל והיהדות ואתה בהחלט יכול להיחשב כדומה לכמה יהודים שהתנצרו או לצאצאי מתנצרים שהיו מגדולי האנטישמים בתרבות המערב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136930
מ.ש. מה לא נכון במה שכתבתי כאן?
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 15:11)
בתשובה לסתם אחד

ענייני - באמת. איני מקורנף ואיני גם משמיץ אישית בשקרים. זה הכל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136816
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 11:14)

אריה עירן משמיץ:

''סוף-סוף יהודים הקימו מדינה . מה קורה בה ? דפוס ההתנהגות הגלותי חוזר . שוב נשמעים קולות לא להכעיס את השכנים . ''אנחנו רוצים שלום'' רק שנוכל לחיות בשקט . אבל בינתיים מאבדים זהות יהודית מדור לדור .ועמוס קינן כמו גם אבנרי איבדו את הזהות היהודית . עמוס קינן אהב את ארץ ישראל ולא את עם ישראל . כך גם אורי אבנרי שמעולם לא אהב את עם ישראל .''

ראשית,
מה תרם אריה עירן למדינה? בוודאי פחות מעמוס קינן ואורי אבנרי.

שנית,
את דפוס ההתנהגות הגלותי מייצג יותר מכל אריה עירן. אך הוא הולך רחוק יותר:
אצלו אין את הרפיסות הפוליטית שהתחייבה מחיי הגלות היהודים, אצלו יש
הזדהות מוחלטת עם התוקפן הנאצי, אחרת לא היה מאמץ לעצמו את הדפוסים
הפוליטיים של הפאשיזם, ואת הביטויים הגזעניים המובהקים בהטפתו לטרנספר
ולחיסול של הפלסטינים תושבי ארץ ישראל.

שלישית,
עמוס קינן ואורי אבנרי שמרו ושומרים על הגחלת, - על מה שהדור שנולד במדינה
הצעירה למד לזהות כ'ישראליות' החדשה וכהמשך לחיי העם היהודי. אריה עירן
שמעז להשמיץ אנשים יקרים אלה שתרמו כה רבות (עם תעודות) לחיי התרבות
והפוליטיקה הישראליים, הוא זה המייצג את הישראלי הלא מוסרי בעליל שעיצב
את דמותו שלו לפי הקווים המנחים של גדולי הצוררים בהסטוריה, מתוך חוסר
אונים בולט וקנאה בכוחם. הרי אין לעירן את הכלים אפילו להפוך למנהיג פועלים
בינוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136826
[•] אם לא תרמתי דבר , אז אין לי זכות ביטוי ?
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:30)
בתשובה לסתם אחד

כן אדוני . אני מקבל בהבנה את המציאות הקרויה אבולוציה .
[•]...
מה שנשאר לך זה להתלונן על אופיי הפשיסטי . לטעון שתרמתי פחות מאבנרי וקינן , כאילו זה קריטריון להבעת דיעה בארץ הזו . לקרוא לי לא-מוסרי-בעליל כשאינך יודע מוסר מה הוא . להגיד שאבנרי וקינן תרמו לתרבות הישראלית , דבר שאינו שייך כלל להמשך הקיום היהודי . אינני שומר מצוות אך יש כאלה גם באתר הזה והם אולי תרמו לתרבות היהודית יותר משני הג'נטלמנים המוזכרים .
שיא בלתי הגיוני הוא הטיעון ''הוא זה המייצג את הישראלי הלא מוסרי בעליל שעיצב את דמותו שלו לפי הקווים המנחים של גדולי הצוררים בהסטוריה'' טיעון זה משמעו ''אם אכלת בשר כבש אתה זאב טורף , שהרי זאבים טורפים כבשים'' . ''אם אכלת חסה , אתה פרה'' . ח ח ח ח

ולכן , אדון בלוגר בלתי מזוהה
העם היהודי חייב להגדיל את מספר צאצאיו בלי זה העם יעלם .
זו דרכו של העולם .
לצורך זה חיוני לסלק את הערבים מארץ ישראל ולהגדיל את שטח מדינת ישראל כשהיא ריקה מזרים בכלל ומערבים בפרט .

אתה יכול כמובן להשתמש בכינויים כלפי אבל כינויי גנאי אינם משנים עובדות ואינם מהווים טיעונים .

אריה עירן .
מחזיק בטיעון האבולוציוני .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136831
[•]
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:55)
בתשובה לסתם אחד

האופן בו אריה עירן משתמש באתר 'ארץ הצבי' כדי להפיץ
עמדות גזעניות מובהקות מוכר במדינות אחדות כיום כעברה
על חוק המדינה.

[•]...

לכנות את אריה עירן 'פשיסט' אינו בגדר תקיפה או השמצה, כי עמדותיו
הפוליטיות-חברתיות מוגדרות לפי כל של מילון מונחים פוליטיים כעמדות
פשיסטיות מובהקות.

לכנות את אריה עירן 'גזען' אינו בגדר השמצה, היות ועמדותיו כלפי בני
מיעוטים או עמים אחרים הן גזעניות מובהקות לפי כל הגדרה מילונית.

למעשה דברי הביקורת המושמעים ביחס לעירן באתר על ידי עבדכם
מכוונים בעיקר לעמדותיו הפוליטיות והחברתיות. הנגיעה לאישיותו של עירן
עולה רק כאשר הוא מאשים אחרים בנתינת דוגמא אישית שלילית ובגידה
המדינה ובעם, [•]...
מגילוי נאות של הדוגמא האישית שהוא נותן או לא נותן בעצמו.

עירן הוא לא רק [•]... הוא
משתמש בפורום כבריקדה בפני ביקורת וחשיפה. וכשוביניסט פעיל כבר הראה
עירן כיצד מהמחסה הנוח של אתר 'ארץ הצבי' זרק השמצות קשות נגד
ענבל בר-און כאשר חשב בטעות שהיא בתו של השר בר-און. עד היום לא מצא
עירן לנכון להתנצל בפניה על התנהגותו.

ועכשיו הוא מתחיל להשמיץ את עמוס קינן. [•]... כאשר יש לך כלב נשכן ואלים, אתה שם לו מחסום, - זה החוק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136871
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 5:43)
בתשובה לסתם אחד

אם אני עובר על חוק כלשהו יש להעמיד אותי לדין .

טענתי לריבוי ילודה יהודית תואם את הציווי הראשון בתורה ''פרו ורבו'' . לך תגיד לשומרי המצוות שהם פושעים .
.
.
.
.
העמדות המדיניות שלי נובעות באופן ישיר והגיוני מההבנה של תהליך האבולוציה . לך ותדרוש להעמיד לדין את דרווין .

אתה וכמה אחרים , בלתי הגיוני בעליל . אם לדעתך אני שוגה בענין האבולוציוני , אתה מוזמן לסתור את טענותי וזו לא פעם ראשונה שאני מאתגר בנושא הזה .
שתיקתך מראה אחד משניים או שאתה לא מתמצא בנושא או שאתה מסכים איתי בשתיקה !

אריה עירן .
בעד קיום מתמשך של העם היהודי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136888
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:19)
בתשובה לסתם אחד

אתה משתמש בהגנה שהאתר מאפשר בנוגע להערות 'לגופו של כותב' כדי
להשמיץ אדם שתרם רבות למדינה ולתרבותה עוד לפני שתמה השנה מפטירתו.
אתה כותב שהאיש לא תרם את חלקו בנוגע להשלמת החסר, כי רק שתי בנות
העמיד.

החוצפה אפילו להעלות אמירה כזאת על הכתב ועוד בצורת האשמה
עוברת על חוקי לשון הרע והוצאת דיבה הישראליים, והדבר נבדק.

ההשתוללות של עירן כלפי אנשים שהכיר במקרה או כלל לא, או אנשים שאיתרע
מזלם וחצו את המסלול האלים שלו, אין לה תקדימים רבים גם באינטרנט.
כך השתלח עירן בענבל בר-און, ובציפי ליבני. וכך הוא משתלח בכל הזדמנות
באורי אבנרי ומשפחתו תוך ניצול ההכרות שהיתה לו עם אורי אבנרי בתקופה
שעירן הועסק בעולם הזה.

הדגם של ההשתוללות של עירן מזכיר דפוסי התנהגות פסיכופטיים - חוסר
הגבולות, זיהוי כל איום, קטן ככל שיהיה, כאיום על הקיום, ותגובה אלימה
לכל מפגש בנסיבות חברתיות מקובלות (כגון שיחה בנושאים פוליטיים-חברתיים).

אך מה שחורה לי זו העמידה מהצד של בעלי האתר שמשום מה רואים בהשמצות
של אריה עירן משהו שזכות הדיבור החופשי אמורה לאפשר, וזו טעות גסה. גם
הביטויים הגזעניים שעירן משתמש בהם כדרך קבע (''את פלסטין יש לחסל',
או ''הערבים רוצחים'') אינם ראויים ל'נו נו נו' של העורכים אלא למחיקה, כי
השמעת ביטויים גזעניים מובהקים באתר ציבורי מהווה פגיעה בציבור שלם,
במקרה הזה, בכל ערביי ישראל ובאוכלוסיה הפלסטינית של יהודה שומרון ועזה.
עד שלא ימצא פתרון בצורת הסכם קבע של מעמדם של הפלסטינים, הם תחת
חסות ישראלית, ומכך נגזרת האחריות המשפטית של ממשלת ישראל לשמירה
על זכויותיהם הפוליטיות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136928
ע.צופיה (יום שני, 10/08/2009 שעה 14:10)
בתשובה לסתם אחד

כאשר אתה תפסיק לנצל את האתר לשם הפצת תעמולה פלשתינאית רוויית שנאה ליהודים ולישראלים, אולי מישהו ישקול ''לרסן'' גם את ''הצד שכנגד''.
בינתיים אתה מפיץ ללא בושה תעמולת-משמטה ושיטנה כלפי מדינת ישראל שנותנת לך את האפשרות לעשות זאת במסגרת חופש הדיבור.
אדונך הפלשתינאים לא יאפשרו לאריה עירן חופש כזה בפורומים שבשליטתם.
לכן, מין הראוי שתשים סייג לביקורת השיטנה שלך כלפי אחרים,אתה הרבה יותר גרוע מהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136940
עמוס קינן הוא מתנקש -רוצח בפוטנציה
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 18:42)
בתשובה לסתם אחד

שלא ניתפש
מה החגיגה סביבו?
נכון שהוא ניסה לרצוח יהודי דתי
שר בממשלת ישראל
וזה לא כל כך נחשב
הוא פושע
ועושים ממנו אלילי תרבות
מפוצלים לכל עבר כמו ממטרה
תרבות של מי, של מי?

עירן שם את הדברים במקומם הנכון
אני מקווה שהוא לא מסכן בזה את חייו
אצל השמאל הדפקטיבי מאוד
קשה לדעת

http://www.faz.co.il/thread?rep=136951
עמוס קינן הוא מתנקש -רוצח בפוטנציה
אריק פורסטר (יום שני, 10/08/2009 שעה 22:50)
בתשובה לסתם אחד

יש לזכור שקינן לא הודה שהשתתף בפיצוץ עד שחל חוק ההתיישנות על המעשה, שנים רבות לאחר מכן. את המעשה יש להוקיע, כמו שיש להוקיע את האמנזיה כביכול ש''פגעה'' בזכרונו לאחר טבח דיר יאסין, בו השתתף. אלו שני פרקים במסכת חיים ארוכה ופורה, וההיסטוריה תחליט כיצד להעריך את מפעלו. גם את רבין אין שופטים על מעשיו בקשר להחלטת הירי על אלטלנה, או את ז'בוטינסקי על מגעיו עם הנאצים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137534
מרדכי אליהו הוא טרוריסט ורוצח בפוטנציה
עמיש (שבת, 22/08/2009 שעה 23:10)
בתשובה לסתם אחד

שגם הורשע בבית משפט.
ובכל זאת הוא משמש כרב של כל מני חרדלניקים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137544
מרדכי אליהו הוא טרוריסט ורוצח בפוטנציה
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 5:15)
בתשובה לעמיש

על מה הוא הורשע?

http://www.faz.co.il/thread?rep=137567
מרדכי אליהו הוא טרוריסט ורוצח בפוטנציה
עמיש (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 13:04)
בתשובה לדוד סיון

הוא היה במחתרת צריפין

http://www.faz.co.il/thread?rep=136845
אם לא תרמתי דבר , אז אין לי זכות ביטוי ?
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:50)
בתשובה לסתם אחד

עירן הוא גבר גבר בטריה של זרעים, יש לו חמישים ילדים כולם יהודים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136817
[•]
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 11:25)

המאמר של אבנרי מורכב ורגיש, - הספד במלוא מובן המילה. ובא אריה עירן,
ומשמיץ ללא רסן לא רק את עמוס קינן ז''ל אלא גם את אבנרי המספיד אותו.
האם אין גבול לגסות הרוח של אריה עירן? האם אין מקום לנדות בריונים כמוהו,
המשמיצים גיבורי תרבות שזה עתה מתו, מקרב הבריות? באיזה מין מקום אנו חיים
כאשר בריונים גסים כדוגמת אריה עירן מקללים יהודים, הומואים, נשים, ערבים,
פלסטינים וכל מי שאינו מוצא חן בעיניהם? יש מדינות שחוקקו עם התמוטטות
המשטר הנאצי חוקים האוסרים על השמעת ביטויים גזעניים. בישראל חוקים מסוג
זה לא נחקקו עד כמה שאני יודע. [•]... אך יכול להיות שאם החגיגה של הביטויים הגזעניים
וההשמצות האישיות ללא מענה או הגבלה ימשיכו, יחלו משתתפים נוספים להדיר
רגליהם מהאתר, ועורכיו יוכלו לנהל שיחות עם ספינר, אריה עירן, והחוכם מציון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136823
[•]
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 17:50)
בתשובה לסתם אחד

אנשים כמו יוסלה
[•]...
ואינם יכולים להסכין עם השקט שירד
על הרצועה
אשקלון, אשדוד, שדרות
ובאר שבע
מסיתים את העולם
לחקור את ''רצח העם'' שנעשה
שם
במבצע עופרת יצוקה הקדוש
שחיסל את הרוצחים
ואת הקאסמים
ואת שפיכות הדם -
ימשיכו להתפלל
להמשך שפיכות הדם
גם בפורום הזה
ולהעליל עלילות
על מדינת ישראל
ועל יהודיה
ידברו על לגיטימיות,
מדינת כל אזרחיה,
והתנצרות לגיטימית
בשם המוסר האירופאי הנעלה
של רוצחי החמס
וחוזר חלילה
חס וחלילה

http://www.faz.co.il/thread?rep=136829
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:39)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=136843
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:38)
בתשובה לדוד סיון

סיוון אחינו
אני סבור שלהתנצר
זה לא לגיטימי
כלומר, זו לא שאלה של חוק
אלא של קיום יהודי.
ולכן אני בלתי נלאה בענין הזה.
אם זה קיא לחזור על זה
הרי אני שב אל זה
אבל זה קיא שלך - לא שלי
כי אתה הוא זה
שטוען שזה לגיטימי -
להתנצר

http://www.faz.co.il/thread?rep=136874
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שני, 10/08/2009 שעה 6:26)
בתשובה לסתם אחד

לאוסף השקרים והדמגוגיה
שלך אין קשר ליהדות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136828
אבנרי רגיש לדברים הלא נכונים !
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:37)
בתשובה לסתם אחד

עמוס קינן כבר שנים שאינו כותב . אבל עמדותיו מוכרות גם לי . עודני זוכר איך כתב ''דם זורם בגשר דמיה'' בשנת 1967 .
באוושביץ הדם עלה באש המשרפות . דם יהודי במקרה . אבל מה זה חשוב . . . . לקינן ואבנרי הדם הערבי חשוב יותר .
נדמה לי שמדיניות ניהול האתר אינה נושא לדיון . אבל האיום ''יחלו משתתפים נוספים להדיר רגליהם מהאתר'' הוא בדיחה שוולטייר היה מגיב עליה במשפט המפורסם .

אריה עירן .
אני כאן עבור העם היהודי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136848
ייבנה המקדש. הידרתי רגלי מהאתר והנה אני שוב כאן
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 20:07)
בתשובה לסתם אחד

יש לי קטעים לא רגילים על סחר בפילים בנתיב העובר מקינשסה דרך חארטום (בדרך - העברה ברפסודות בימת ויקטוריה) לקירקסי אירופה הגדולים. בדרך אפשר לעשות קופה. הידעתם שפיל זו חיה ממושמעת וחביבה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136820
זה הפך להיות פורום של השמצות...
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 14:41)

יותר מזה קשה למצוא...

http://www.faz.co.il/thread?rep=136827
[•]
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:36)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן שוב מתחמק מהעיקר:

כאשר הוא מאשים את אבנרי וקינן בבגידה באינטרסים החיוניים של עמם,
ומעמיד אותם למשפט כמי שמהווים דוגמא אישית שלילית,

עליו להיות מוכן להסביר כיצד הוא עצמו נותן דוגמא אישית.
אחרת הפוסל במומו פוסל, ונאה דורש אך לא נאה מקיים.

עירן עד היום לא הסביר לנו כיצד הוא מקיים את מצוות הפרו ורבו
אותה הוא מנפנף מעל לראשינו כמו תרנגול כפרות מזה מספר שנים.

כמו כן לא הסביר עירן עד היום איזה תפקידים מילא בשרות הבטחון
של המדינה.

זה קל להשמיץ את קינן ואבנרי שאכן שירתו במלחמת העצמאות
ותרמו רבות לתרבות הישראלית ולפוליטיקה המקומית. אך כאשר מאשימים
את השניים בנתינת דוגמא אישית שלילית, חובה על המאשים להסביר
את תרומתו שלו לבטחון למדינה ולילודה.

אך עירן מפחד מחשיפה מסוג זה, וזה מובן, כי הרי לדרוש מאחרים
זה קל, ולהשמיץ אחרים שכן תרמו, גם זה קל. אך לעשות בעצמו הרי לא
עשה. אז מאיזה מקום בדיוק הוא מאשים אחרים? בנושא של דוגמא אישית
אין הגנה על המאשים בפני חשיפה אישית, היות וההאשמה בנושא זה
נוגעת להסטוריה האישית של המאשים. מעצם העלאת ההאשמה של נתינת
דוגמא אישית שלילית, המאשים חושף עצמו לצורך לתת בעצמו דוגמא אישית.
אי אפשר לטעון בענין הדוגמא האישית של מישהו אחר, מבלי להיות נכון
להיחשף בנושא זה.

המשמיץ הקבוע בענייני אבנרי הוא אריה עירן. אין הוא מגיב לנושאים עליהם
אבנרי כותב, אלא הוא משתמש בהכרותו עם אבנרי לפני שנים כמנוף להשמצות
אישיות. [•]...

עד עכשיו לא שמענו מעירן, התוקף את אבנרי על שלא העמיד צאצאים,
ומשמיץ את קינן ז''ל על שהעמיד 'רק' שתי בנות. לעירן זה לא מספיק.
מהיכן יש לאיש הזה את החוצפה להשמיץ את קינן שזה עתה נקבר, ועוד על
כך שיש לו 'רק' שתי בנות. [•]...

אם עירן מרגיש חופשי לקלל אנשים יקרים שתרמו כה רבות למדינה,
מן הראוי שיסביר לנו כיצד שירת את המדינה ומה היו התפקידים שמילא
בצבא. לפי התגובות של עירן לנושא זה עד עתה, אני חושד ששוחרר מתפקיד
צבאי בשל אי כשרות.

אם עירן מרגיש שיש לו הזכות להאשים את קינן שלא נתן דוגמא אישית
חיובית בחייו, והעמיד 'רק שני' צאצאים. מן הראוי שיגלה לנו עירן איזו מין
דוגמא אישית נתן הוא בנושא זה וכמה צאצאים העמיד. לפי תגובותיו של
עירן בנושא זה עד היום, ואם לשפוט לפי האובססיה שלו לנושא, אני חושד
שכלל אין לו ילדים משלו, ושכל ה'bravura והמלים הגבוהות בנושא הילודה
נועדו עבור אנשים אחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136830
אם תחשוף את זהותך תקבל תשובות .
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 18:40)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=136832
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:00)
בתשובה לסתם אחד

תירוצים והתחמקויות. אתה פחדן כנראה. זה קל להשמיץ את עמוס קינן מהמחסה
המוגן של אתר ארץ הצבי. אך לספר לנו כל הדוגמא האישית שאתה נותן אינך מעז.
אתה הרי יודע שכאשר האמת תצא לאור בנוגע לשרות הצבאי שלך טענותיך בנוגע
ל'בוגדנות' כביכול של אבנרי וקינן ייראו מגוכחות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136833
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:09)
בתשובה לסתם אחד

תירוצים והתחמקויות. אתה מפחד כנראה מהתוצאות. זה קל להשמיץ את עמוס
קינן מהמחסה המוגן של אתר ארץ הצבי. אך לספר לנו על הדוגמא האישית שאתה
נותן אינך מעז. אתה הרי יודע שכאשר האמת תצא לאור בנוגע לשרות הצבאי שלך
טענותיך בנוגע ל'בוגדנות' כביכול של אבנרי וקינן ייראו מגוכחות.

כבר בהתנהגותך בעניין הדוגמא האישית שלך עצמך, אתה מראה הססנות
שמסגירה חולשה. חולשה האופיינית למי שמחפש את הכוח בכוחנות הפוליטית
שבנויה על שלילת הזכויות הפוליטיות של אחרים. רק מי שהיה כל חייו קורבן
התעללות הופך להיות בריון אלים כלפי אחרים. גם זו דוגמא אישית, -אך אין
היא חיובית כלל וכלל.

עד עתה עמדותיך בנושאים השונים בהם אנו דנים באתר, מסגירות חולשה
פנימית, חוסר אונים, הדחקה של אמות מידה מצפוניות, וכוחנות אלימה המופנית
כמובן כלפי האחר. וכמובן המאפיינים הנלווים של חוסר גמישות נפשי וסמנטי
והיעדר מוחלט של חוש הומור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136844
למה צריך לתת דוגמה אישית?
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:45)
בתשובה לסתם אחד

הרי עירן לא עומד פה לבחירה
הוא מעלה ענין לדיון
הוא לא מעלה את עצמו לדיון
האם כל הציונים היו צריכים לגדל זקן
רק משום שהרצל גידל?
או לעמוד על המרפסת?
או לא למול את ילדיהם?
האם כל מי שעונה לסיוון
כי זה ל א לגיטימי להתנצר
חייב להיות עו''ד?
האם זו בכלל שאלה של חוקה ומשפט
או של קיום יהודי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136867
למה צריך לתת דוגמה אישית?
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 4:24)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן העמיד את עצמו ואת הביוגרפיה שלו למבחן
ברגע שכתב:

''עמוס קינן ואבנרי לא תרמו דבר לשיקום הנזק הנורא שגרמו הנאצים לעם היהודי . הם תמצית שתי הדורות שבוזבזו . הדבר היחיד שאבנרי וקינן עשו כל חייהם זו דאגה לזכויות אוכלוסיה ערבית שמנתה 1.300.000 נפש וכיום מונה 8.000.000 נפש , אוכלוסיה עוינת שרצתה לחסל אותנו ונכשלה . אין שום הבדל בין ההשקפה שלהם לבין התאבדות לאומית .''

כי הרי בפיסקה שלמעלה אין עירן דן בעמדותיהם הפוליטיות של אבנרי וקינן
אלא טוען שבעצם אבנרי וקינן תורמים ל''התאבדות לאומית'' ולא ''תרמו דבר לשיקום
הנזק הנורא שגרמו הנאצים לעם היהודי.''

עירן חורג כאן מטענות ענייניות הנוגעות לעמדות אבנרי וקינן ומשמיץ את
אורח חייהם באופן גס וחודרני. וכאשר הטענה נוגעת לגופם של המכותבים,
במקרה הזה אבנרי וקינן, אין מנוס מלדרוש מאריה עירן שיראה שהוא עצמו
עומד בדרישות שהוא דורש מאבנרי וקינן.

אפילו אם יש לעירן חמישה ילדים נחמדים -שני בנים ושלוש בנות - ואם
שירת בצנחנים כמגיסט, גם אז אופן פנייתו לקינן זכרונו לברכה ולאבנרי יבדל
לחיים ארוכים הוא בזוי ומבזה. אך אז לפחות הוא עומד, כמי שתוקף את הנ''ל
באותם נושאים, ומאשימם בבגידה בישראל וביהדות, בזכות העמידה שלו
בקריטריונים אותם הוא מציב מזה מספר שנים כקני המידה ל'תרומה'
לחיי המדינה והלאום. וחוץ מזה כמובן הסגנון שקורא לכל מי שאינו שותף
לתכנית הגרנדיוזית של עירן 'בוגד' הוא בפני עצמו תופעה חולנית.

הגיע הזמן לגילוי הנאות. יבוא עירן ויאמר בפה מלא: אין לי לצערי ילדים (או רק
אחד או שניים) בשל נסיבות שלא היתה לי שליטה עליהן. וגם בצבא לא שירתי.
ואז לפחות נראה פן אנושי וכן של מי שעד עכשיו הציג עצמו כיודע כל, כמטיף
בשער, שמוסריותו עומדת בספק בשל קריאתו לביצוע פשעים נגד האדם, אך
מעולם לא לקח אחריות על התנהגותו האלימה כלפי משתתפים אחרים באתר
(ראה מקרה ענבל בר-און, או התקיפה המילולית של עירן על ציפי ליבני, שלרוע
מזלה דרכה הצטלבה פעם לפני שנים עם הנתיב האלים של עירן).

ולאריה עירן:
אם אתה טוען שאבנרי וקינן אינם עומדים בקריטריונים שלך לילודה ולשרות
למדינה, עליך להראות באיזה אופן אתה עצמך עומד בקריטריונים האלה. 

http://www.faz.co.il/thread?rep=136883
למה צריך לתת דוגמה אישית?
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:04)
בתשובה לסתם אחד

יוסלאך
אתה עדין ממשיך לעוות ולהתעוות
אתה מנסה לצטט את עירן
אבל מפליג משם למחוזות חפץ
פלסתינים.
אתה הרי כותב בשם עירן
כי מה שאבנרי וקינן עשו כל ימי חייהם
זו הדאגה לפלסטינים
להם ולא ליהודים
ולכן לא מדובר עדין על ילודה
אם כי בהחלט ניתן לחשוב
שאם הם דאגו כל ימי חייהם
לפלסטינים
יש להניח שהרבו לבקר בכפרים שלהם
כדי להוליד להם ילדים,
לא לעם היהודי...
למה עירן צריך לשמש באופן אישי דוגמה?
האם השיטה הפוליטית המשוערת של אבנרי
ושל קינן
היא גם השיטה שלך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136903
לא מדובר בקריטריונים אישיים .
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:18)
בתשובה לסתם אחד

אבנרי בעד שלום עם הערבים ובעד מדינה פלסטינית .
למה ?
את מי ואת מה זה משרת ?

אני בעד ילודה יהודית גדולה .
כי הושמד שליש מהעם היהודי .
זה משרת את המשך קיום העם היהודי .

אתה לא מדבר לנושא ורק רוצה את נתוני האישיים . תשכח מזה !

אריה עירן .
למרות תקיפה אישית כותב לנושא .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136907
לא מדובר בקריטריונים אישיים .
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:31)
בתשובה לסתם אחד

לא מדובר בקריטריונים אישיים. מדובר באופן הפעלה שוויוני של אותם קריטריונים
לגבי אנשים שונים.

אם הפעלת את הקריטריון של התרומה ל'השלמת החסר' לגבי אורי אבנרי
ועמוס קינן, עליך להפעיל את אותו הקריטריון גם לגביך. אחרת עצם הפעלת
הקריטריון באופן חד צדדי היא בגדר אקט של פחדנות ואי-יושר, שלא לומר
פעולה לא מוסרית בעליל.

התקיפה עליך איננה אישית במובן שאתה מנסה לתת לביטוי 'תקיפה אישית'.
הדרישה להצגת מספר ילדיך וסוג השרות הצבאי בו הועסקת הפכה להכרחית
ברגע שהעמדת את הדרישות האלה בפני אורי אבנרי ועמוס קינן. שניהם שרתו
והקריבו בצבא עבור המדינה. אך בכל זאת קראת להם בוגדים. בעניין הילודה
'הגדלת' לעשות כאשר נזפת בקינן ז''ל על שהעמיד רק שתי בנות לתפארת.

כל זה מחייב שתראה לנו כיצד הפעלת אותם הקריטריונים, של הילודה ושל
השרות למדינה, פועלת במקרה הפרטי שלך.

כאמור,
דוגמא אישית
לא דורשים.

- דוגמא אישית
נותנים.

תן דוגמא אישית, אריה
ואולי ניקח אותך שוב
ברצינות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136875
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שני, 10/08/2009 שעה 6:33)
בתשובה לסתם אחד

לעיסוק המתרחב שלך בשקרים ובדמגוגיה הגדל
והולך לא היה, אין קשר ליהדות או לקיום
היהודי. אפילו זנות היא עיסוק יותר מכובד
מהדמגוגיה הנבזית שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136884
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:05)
בתשובה לדוד סיון

נו, באמת
סיוון
לא נמאס לך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136887
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:19)
בתשובה לסתם אחד

אפילו זנות היא עיסוק יותר מכובד
מהדמגוגיה הנבזית שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136872
קל למצוא אותי . אני גר בחיפה ושמי אריה עירן .
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 5:46)
בתשובה לסתם אחד

מי אתה ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136847
[•]
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:52)
בתשובה לסתם אחד

איך אתה מעז להשמיץ את עירן שהעמיד חמישים ולדות ועוד ידו נטויה, הוא בעל בעמו ואפילו בועל בשעות הפנאי.

העיקר למען הצלת העם היהודי!

http://www.faz.co.il/thread?rep=136865
[•]
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 4:05)
בתשובה לסתם אחד

נראה לי שהמרשם של עירן להצלחה הוא
לא ולדות ולא שרות צבאי. הרי עמדותיו בענייני
בטחון מזכירות לי תמיד את דיעותיו של השין
גימל בבית נבאללה, אשר בילה את שנות השרות
הצבאי שלו בביקתה של מטר על מטר בכניסה לבסיס
הובלה עם קרבין ישן ביד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136885
[•]
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:10)
בתשובה לסתם אחד

שין גימל
אתה יודע מה היו עמדותיו
כי ניצבת בעמדת שמירה סמוכה
אבל אנחנו לא היינו שם
אז אולי תרחיב ותפרט

http://www.faz.co.il/thread?rep=136894
[•]
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:48)
בתשובה לסתם אחד

האם לא הגיע הזמן שנדע איזו דוגמא אישית אתה נתת כל השנים?

כל שאנו יודעים עליך בשעה זו זה שאתה אוהב להשמיץ אנשים שתרמו רבות
למדינת ישראל.

יהיה מעניין לדעת האם יש לך יותר משתי בנות? הרי את קינן ז''ל אתה מאשים
שלא תרם להשלמת החסר שנוצר בשואה. האיש מת, ואתה תוקף ומעליב את זכרו
ואת משפחתו?

כמה ילדים יש לך אריה עירן. טענת פעמים אין ספור שאתה הגבר. לא נראה לי.
סתם עוד מישהו שמסתתר מאחורי המקלדת. רצית דוגמא אישית? דוגמא אישית
צריך לתת, לא לדרוש.

כך גם בנושא המוסר בכלל.
בתשובה לשאלה על המוסר שלך, ענית בזמנו ש''הערבים רוצחים'',
אך הרי כלל לא שאלנו אותך על המוסר של ה'ערבים'. שאלנו אותך מהו
המוסר שלך.

וכך גם בענין הדוגמא האישית (שגם היא קשורה לנושא המוסרי):
דוגמא אישית לא דורשים אלא נותנים.

באיזה אופן נותן אריה עירן דוגמא אישית (חוץ מהגידופים וההשמצות שהוא
מפזר בגסות רבה בשנים האחרונות באתר)?
האם יש לו ילדים כלל?
האם שרת בצבא?
כיצד, אם בכלל תרם למדינה
ול'השלמת החסר בשואה'?

אם אין לו תשובה, או שהוא מפחד להשמיעה,
אז אולי ייטב אם יפסיק לדרוש את הדברים
האלה מאחרים. הגיע הזמן לסתום את הג'ורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136905
אמר כותב אלמוני ''הגיע הזמן לסתום את הג'ורה''
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:28)
בתשובה לסתם אחד

אינני יודע איך מודדים תרומה למדינה . לכן אי אפשר לערוך השוואות בין פלוני לאלמוני .
אני יכול רק לחוות דיעה . אבנרי וקינן לחמו במלחמת הקוממיות . זה יפה אך רחוק ממספיק .
שני האנשים הללו עסקו עשרות שנים בתעמולה עיתונאית למען הפלסטינים .
תעמולה זו מוחקת כל תרומה אחרת שלהם למען המדינה .

ואם הגענו ל ''סתימת הג'ורה'' אז הגיע הזמן שתסתום את הג'ורה שלך .

אריה עירן .
פוסל את מדיניות השלום המאלנית .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136909
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 9:38)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן כותב:

''אבנרי וקינן לחמו במלחמת הקוממיות . זה יפה אך רחוק ממספיק .''

לכן נדרש מעירן הגילוי הנאות כיצד הפעיל את קנה המידה
הזה של שרות למדינה על עצמו. באיזה מלחמה השתתף אריה
עירן?

לפי התחמקויותיו עד עכשיו, לא שירת עירן כלל בצבא,
והחשש שעובדה זו תצא לאור, מדיר שינה מעיניו.
כי הרי אם, לפי עירן, עבור אבנרי ההשתתפות במלחמת השחרור
כאחד מ'שועלי שמשון' אינה מספיקה כתרומה למדינה,

מה יגיד איזוב הקיר עירן שאולי עבר מהשער בבקו''ם ישר
לקב''ן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136835
אם עמוס קינן היה באמת מאהבה של ארץ ישראל
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:15)

למה הוא לא תקע את יתדו בחורים החמים של גב ההר ביהודה ושומרון?

משהו פה לא מסתדר !!!!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=136836
אז עמוס קינן היה גם טרוריסט ......
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:19)
בתשובה לסתם אחד

ששם פצצה ליד דלת דירתו של השר הדתי פנקס. ככה סתם לרצוח?!!!!

ובשבילו זה היה ''מזג-האוויר היום יפה מאוד.'' ??!!!

טיפוסי להם !

http://www.faz.co.il/thread?rep=136837
טוב,מה אתה רוצה? עם אבא חולה נפש
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:22)
בתשובה לסתם אחד

יצא גם עמוס שתיין קשה, ועכשיו אני מבין את פליטותיו הפוליטיות !!!

ויפה שעה אחת קודם !!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=136838
אז מה אתה אומר? שהתרבות העברית
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 19:25)
בתשובה לסתם אחד

שחיה לפי אבנרי בים שנות ה-‏40 ל-‏60 היתה התרבות של אבנרי וקינן ולא של כל הישראלים?

אתה לא חושב שאבנרי לוקה במחלת הגניבה הספרותית?
מה עוד שהוא מחשיב את עצמו לאיש תרבות !!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=136849
מ.ש. קניתי פעם בגלריה ביפו אקווארל של עמוס קינן.
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 20:31)
בתשובה לסתם אחד

מלא שימחת חיים: משהו הנראה כחוף אכזיב, גבר כמעט עירום עם תרבוש אדום ובגד ים קצר אדום שרוע על החוף, מרים כוס יין אדום. שמאלו מרימות איתו כוסית יין צהוב או לבן 2 נשים צעירות, בעלות שער גולש, אחת שחומה מאד. השנייה בעלת שער גולש בלונדיני-צהוב. ברקע מעין מבנה ערבי, דומה לחוף אכזיב. יש גם שלושה אבטיחים גדולים שעל אחד מניחה אחת הנשים את ידה השנייה. יש גם כלי קיבול ארוך וצר מעט דמוי פינג'ן, בצבע אדום, למים קרים (כמוהו רואים בירושלים המזרחית). הדמויות דקות, חטובות, ומזכירות מעט דמויות על כדים יווניים עתיקים.

זו תמונה במסורת שקינן ראה כים תיכונית, והיטיף לה (כמוני, מאז שנות ה-‏70).
קניתי ב-‏1982, הצבעים, בפרט כחול הים, דהו. אפשר לעשות רסטורציה סבירה של אקווארל?

איזה מחיר משיגים אקווארלים של עמוס קינן? מזכיר מעט את סגנונו של לובין.

מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=136850
קצת פרספקטיבה אמיתית על קינן
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 20:43)

ועל השמאל ההזוי והמטורף שלנו


http://www.faz.co.il/thread?rep=136853
קצת פרספקטיבה אמיתית על קינן
סתם אחד (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 21:01)
בתשובה לסתם אחד

נכון יותר להגיד שזהו מכתב אהבה שכתב גלילי לזכרו של עמוס קינן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136876
גלילי אינו דוגמה טובה ליושר ויושרה!
דוד סיון (יום שני, 10/08/2009 שעה 6:37)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=136854
קינן, עירן וריבוי טבעי נמוך
אריק פורסטר (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 21:29)

קינן ואבנרי יודעים שאפילו הייתה לעם ישראל בעברו משימה אלוהית כלשהי, משימה זו מוצתה והסתיימה כשנתן העם את התנ''ך לאנושות. העם במתכונתו הנוכחית אינו מסוגל לתת דבר לאנושות, פרט לסוחרי סמים ונשק, סוחרי זונות ושיפוצניקים.

היכן נמצא עמנו היום? בטבלת המוסר (הידועה יותר כטבלת השחיתות) אנחנו מוצבים בין קזחסטן וסיירה-ליאון. בטבלת הלימודים אנו מחככים כתף עם הרפובליקה המרכז-אפריקאית. כשהעולם מוקיע את התעללותנו הנמשכת בפלשתינאים, יש לנו תשובה מהמוכן: מי שמתלונן הוא ללא ספק אנטישמי.

ותמיד אנו טופחים לעצמנו על הגב ואומרים: ראו כמה יהודים נמצאים ברשימת מקבלי פרס נובל. אבל רוב אלה שמופיעים ברשימה ינקו על ברכי התרבות האירופאית או האמריקאית, ורבים מאלה שעדיין בחיים מסרבים לבקר בארץ.

הבעיה היא שעל כל נביא זעם כקינן או אבנרי, מלאה הארץ בעירנים למיניהם שמוחם ריק אך חלציהם מלאים, והם מוכנים למלא את המדינה בהשרצותיהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136856
קינן, עירן וריבוי טבעי נמוך
ע.צופיה (יום ראשון, 09/08/2009 שעה 23:07)
בתשובה לאריק פורסטר

על אותו משקל אתה יכול להגיד: ראו כמה אמריקאים זכו בפרסי נובל, אך רוב אלה שמופיעים ברשימה ינקו על ברכי תרבות יהודית.
שטחיות אינה תכונה שמתגאים בה!

http://www.faz.co.il/thread?rep=136858
קינן, עירן וריבוי טבעי נמוך
אריק פורסטר (יום שני, 10/08/2009 שעה 0:06)
בתשובה לע.צופיה

''ינקו על ברכי תרבות יהודית''? לא תמצא ברשימת האמריקאים יותר משניים-שלושה שמתאימים להגדרה זו. רובם יהודים חילוניים ללא זיקה ליהדות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136859
קינן, עירן וריבוי טבעי נמוך
ע.צופיה (יום שני, 10/08/2009 שעה 0:16)
בתשובה לאריק פורסטר

יהודים חילוניים אינם יהודים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136862
מ.ש. קראתי פעם השערה, שגדולי המדענים, אנשי הרוח
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 1:28)
בתשובה לע.צופיה

והממציאים היהודים, הם אנשים שמרדו ביהדותם. יותר נכון, התגברו עליה. יש משהו לעיתים חונק ומאד סמכותי ועתיר נוהגים ותקנות מאובנים כאן, מעין ביות-יתר over domestication כאשר כל דבר ועניין חייב להיות מתוחם עד הסוף, ואילו גדולי היהודים היו אנשים חוצי גבולות. למשל, דוגמא אופיינית, הבמאי סטיבן שפילברג, ביקר בארץ בכפר נחום, מקום מקודש לנצרות בו שהה ולימד ישוע תקופה מסויימת. ועדיין, אין הם מתכחשים או שונאים את יהדותם, אלא פשוט חוצי גבולות, מתוך רוח תוססת, לא מבוייתת un domestucated . כמעט אף יוצר יהודי גדול באמת לא היה איש שומר דת, ולרבים מהם היתה זיקה לקוטב הביקורתי האחר שצמח מתוך היהדות תוך ניגוד לה (הבלטת החסד, ההתחדשות) והכוונה לנצרות.

אין לקונן על כך, הבריאה מתקדמת לעיתים מתוך ניגודים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136866
מ.ש. קראתי פעם השערה, שגדולי המדענים, אנשי הרוח
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 4:08)
בתשובה לסתם אחד

גאונות אינה נוצרת בתוך העדר. ממה שנמצא בעדר אפשר ליצור רק חלב ובשר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136878
מ.ש. קראתי פעם השערה, שגדולי המדענים, אנשי הרוח
ע.צופיה (יום שני, 10/08/2009 שעה 6:50)
בתשובה לסתם אחד

אז קראת.
גם אני ביקרתי בכפר נחום, אז אני פורץ דרך או גאון?

http://www.faz.co.il/thread?rep=136950
מ.שרון, אתה ממש מקשקש שטויות
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 22:15)
בתשובה לסתם אחד

מהיכן אתה מקריץ את הבחנותיך המנותקות?
זה כאילו אתה טוען שכדי להיות ממציא / איש רוח יהודי גדול אתה חייב להתנתק מהיהדות ולהיצמד לישו.
אבל אתה מצייר מציאות רחוקה מהאמת ולכל היותר מתאימה רק לך אישית (אלא שאתה אפילו לא ממציא קטן! ובודאי לא איש רוח!).

גילגמש

http://www.faz.co.il/thread?rep=136952
מ.ש. קראתי פעם השערה, שגדולי המדענים, אנשי הרוח
יועזר (יום שני, 10/08/2009 שעה 23:15)
בתשובה לסתם אחד

ואם מישהו כתב שטות, אז אתה צריך לאמץ אותה?
מה הקשר בין שמירת מצוות לבין היות היהודי גדול? האם לא היה עגנון סופר דגול? ומנדלסון, האם לא היה שומר מצוות? וליבוביץ'? וישראל אומן? ורבי נחמן? ותקצר היריעה ממספר היהודים שומרי המצוות שמחדשים היו.
שוב ושנה פרקך. והעיקר, סור מרע ועשה טוב.
למען הגילוי הנאות: אני יהודי חילוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136889
[•] קינן, עירן וריבוי טבעי נמוך
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:21)
בתשובה לאריק פורסטר

יש ביהדות הלכה
[•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=136947
[•] קינן, עירן וריבוי טבעי נמוך
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 20:17)
בתשובה לסתם אחד

אמת. יש ביהדות הלכה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136880
מה שמותר ליופיטר.....כמה הרהורים
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 7:22)

אשתו של עמוס קינן מספרת בביוגרפיה שהיא כתבה על בעלה את הסיפור הבא:

אביו של קינן הושם בבית משוגעים. למה? כי איים שירצח את בן גוריון. הוא הושם במחלקה הסגורה לצמיתות. יום אחד הצליח לברוח ובא הביתה. אך מיד נשלחו לוכדים שהחזירוהו לבית המשוגעים משם לא יצא עד יום מותו.

כך ייעשה לאיש שאיים על סטאלין. סליחה, על בן גוריון.

ואי אפשר שלא להשוות את מקרה אבא של עמוס קינן עם מקרה של אשה שרצחה ב-‏1959 את בת השכנים, ילדה בשם דליה, וזרקה את גופתה לירקון (הסיפור הוזכר בתקשורת בהקשר למקרה הילדה רוז שנזרקה לירקון).

גם את הרוצחת שמו בבית משוגעים. אלא מה? אחרי מספר שנים היא שוחררה כי הפסיכיאטר קבע שהיא כבר לא מסוכנת לציבור.

ולמה לא - האם איימה, חלילה, על ראש ממשלה?
בסך הכל רצחה ילדה.

עמוס קינן כבר למד, הוא כבר לא ניסה לרצוח את דוד בן גוריון, את יופיטר, ממפא''י את בסך הכל את שר הדתות מהמפד''ל הגרורה הנצחית של מפא''י-.
כמובן שלא אושפז בשום בית משוגעים, למען האמת, אפילו לא הועמד ודין- הרי בסך הכל ניסה לחסל סתם איזה דתי, את העז, לא נורא.
עמוס קינן זוכה אצל אבנרי לציון - המאהב של ארץ ישראל, האם כם יגאל עמיר,שכנראה אוהב את ארץ ישראל אף הוא יזכה לציון הזה?

כששמאלן, מסית לרצח חרדים, דתיים, או מתנחלים בריש גלי,
זה חופש ביטוי- כשחייל טפשון כותב באיזה פורום נידח דברי שטות נגד ההומואים מייד , סערה מוסרית בשמאל, מעצר מתוקשר, מאמרי מערכת נסערים ומה לא.

כשחייל מיכאל שוורצמן, מאבד את עינו מידי פורעים אנשי שמאל, דממה דקה בתקשורת, תארו לכם מה היה קורה אם נער מתנחל היה פוגע בעינו של שוטר? כולם זוכרים מה קרה כשנזרקו על השוטרים כמה כוסות קמח בפינוי גוש קטיף, הקמח הפך לתמיסה כימית רעילה , התקשורת חגגה.
תארו לכם איזה סופרלטיבים היו מודבקים לאסף גולדרינג שרצח את ביתו היחידה אם היה חרדי?
הכינוי היחיד שהודבק לו היה היה - ''נורמטיבי''
אפילו רצח שני ההומואים - זכה מייד בתקשורת להיות אייטם כמו רצח רבין לפחות, רק שאצל רבין מייד מצאו את הרוצח, תימני חובש כיפה....
אצל ההומואים עדיין לא נמצא הרוצח וכבר, יודעים מי הרוצחים, הדתיים, החרדים, המתנחלים, הרב עובדיה...
והעצרת בכיכר, כשהכריחו את כולם בכל הערוצים להסתכל על מושב הליצים הזה - ממש עצרת רבין,תכף ומיד זה כבר מוכנס לתכנית הלימודים...
ובסך הכל מדובר ברצח מזויע שארע במועדון ממש ממש מפוקפק שם צדו הומואים מתבגרים בשר טרי , נערים בני 14-15 תוך התחזות ל''אחים בוגרים תומכים ''...אולי ביצע את הרצח ''חבר קהילה'' פגוע?אולי מחבל ערבי? אולי נער ערבי שנוצל מינית והחליט לנקום?
אבל אל חשש , אף אחד לא יתנצל, חבר הכנסת ניצן הורוביץ לא ילך לרב עובדיה לבקש סליחה אם יתברר כי את הרצח ביצע כנקמה, נער ערבי שנוצל מינית על ידי הומואים בוגרים....
ובמגילת איכה נאמר- ''עבדים משלו בנו''...
ובבוא היום, ויגיעו מים עד נפש, אין כל ספק, שהמדכאים העלובים, נתמכי הקרו החדשה לישראל, אנשי שלום עכשו, שתיל, נשים בשחור, תעיוש, תקשורת, מרצ ושות יאלצו לשלם על עוולותיהם נגד העם היהודי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136892
הכל תירוצים
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:31)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן קורא לאבנרי
ולקינן בוגדים ומאשים אותם
בנתינת דוגמא שלילית,

אך עירן הרי מפחד להפעיל
את הקריטריון שהוא מפעיל בהשמצות שכתב על
אורי אבנרי וקינן, על עצמו.

אבל אין זה לגיטימי להשמיץ את אבנרי וקינן
על שאינם נותנים דוגמא אישית,
ובאותה העת להתחמק כמוג לב
מהבאת הנתונים האישיים של הכותב
אשר לפיהם נוכל להתרשם האם אכן הוא
גם מקיים את מה שהוא דורש במדרשיו.

[..]

http://www.faz.co.il/thread?rep=136896
לאיש החוקן.
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 8:51)
בתשובה לסתם אחד

דווקא עירן מזהה את עצמו בניגוד אליך .
כנראה שהמאמרים האלה מפעילים אצלך בלוטות תסכול מסויימות , הגורמות לך להגיב בצורה דוחה אותך ויפה שכך שהרי כך מתגלה פרצופך האמיתי..
בכל אופו יפה שלא הזכרת את הפרשותך , את החוקן בו אתה משתמש וממליץ לאחרים , ואת תסכולך.
וכדי לעשות לך טוב על הנשמה אני יענקלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136922
עוד כמה מלים על המאהב שכל השמאל
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 10:52)

התאהב בו

http://www.faz.co.il/thread?rep=136932
סתם אחד (יום שני, 10/08/2009 שעה 16:48)

אז קינן שם פצצה אצל שר בממשלה?
גיבור תרבות של ממש.
אבנרי לא שם פצצה? למה?
אין אדם ראוי? א קליינע בומבה. נישט מער.
במטה של הרשלה מת פרעוש אחד ומאות פראושים באו להלוויה.
במועדון הומואים מצאו את מותם צווי פייגאלך . איזו עצרת עשו למענם. אפילו רבין השתתף. וכמה נעים שבמשך 45 דקות היה שידור ישיר של עירוע הזבל בשלוש הטלוויזיות של ישראל הבלתי שפויה. הרוצח הסמולני של הילדה בת ה3 רצה לבוא אבל החארות מהשבס לא נתנו לו. גם הצחפתי שזרק את הבת שלו לקישון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136954
[•] משעמם
סתם אחד (יום שלישי, 11/08/2009 שעה 5:39)

לאבנרי רק מיתר אחד בכינורו . פלסטינים . חברו קינן מת . חבל אך זו דרכו של עולם . כך גם משה מחובר , אורי דייוויס ו[•]...יהודים אחרים . [•]... המקום התוסס בו מתנהלים הדיונים האמיתיים .

אריה עירן .
המים שמבקעים את הסלע .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136955
[•]
סתם אחד (יום שלישי, 11/08/2009 שעה 6:33)

אריה עירן כתב:

''לעמוס קינן נולדו שתי בנות , מן הבחינה האוכלוסייתית שתי בנות אלה משמרות
את גודל העם . אבנרי ערירי . מהבחינה האוכלוסייתית הוא ואשתו רחל מפחיתים
את גודל העם .''

מבלי להכנס לעניין ההשמצה הגסה שדברים אלה מהווים (את זה נותיר לבתי
המשפט), ההאשמה הכרוכה בדברים בנוגע לאי מתן דוגמא אישית, מחייבת את
מי שהעלה אותה - אריה עירן - להציג בפומבי את מצבו המשפחתי.

[•]...

ככל הנראה עירן פוחד שאם יוודע שלו אין כלל ילדים (או 'רק' שניים, חס וחלילה)
אז תכניותיו הילדותיות, סליחה הילודתיות, יראו עוד יותר מופרכות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=136960
[•]
סתם אחד (יום שלישי, 11/08/2009 שעה 16:52)
בתשובה לסתם אחד

אומלל שכמותך .
עדין לא הזדהית ולא סיפרת מי אתה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=136962
סתם אחד (יום שלישי, 11/08/2009 שעה 17:08)

אורי אבנרי שופך לכאן מאמר בכל שבוע .
אני מעריך שהוא כתב יותר מ-‏2000 מאמרים בזכות מדינה פלסטינית ובזכות שלום עם הפלסטינים .
רק דבר אחד הוא לא עשה . מתן הסבר על הצורך היהודי במדיניות שהוא מציע !

למה אנחנו היהודים צריכים לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית ?
איזה אינטרס יש ליהודים במעשה זה ?
מהוא לדעת אבנרי האינטרס היהודי ?

אני מבין שאבנרי אינו עונה לפניות אליו ובמיוחד לא מגיב להתקפות עליו .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=137256
[•]
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 3:06)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן תוקף רק את מי שהוא בטוח שלא יגיב.

את אורי אבנרי הוא תוקף בעניין הדוגמא האישית שלפי דעתו אורי אבנרי לא
נתן בנושא הילודה.

לבד מהחוצפה שלא תיאמן שיש לעירן לערב את אבנרי בנושא הזה,
הרי מתחייב מאופן העלאת הדברים שאריה עירן
- איש מוסר והגיון לפי עדותו שלו - יבהיר את מעמדו המשפחתי
ויראה בעצמו שהוא מקיים את מה שהוא דורש מאורי אבנרי.

אך כבר פנינו לעירן בנושא זה פעמים רבות,
ומשום מה הוא מסרב. את אבנרי האשים באי-נתינת דוגמא אישית
בנושא הילודה, וחזר על האשמה זו גם בנוגע לעמוס קינן. ואת שניהם
האשים בבגידה באינטרס הלאומי של ישראל.

וזה מחייב את עירן להסביר לנו איזה תפקידים מילא במערכת הבטחון
של מדינת ישראל, כי אחרת שוב נוצר הרושם שהוא דורש מאחרים נתינת
דוגמא אישית שהוא עצמו אינו עומד בה.

אך היות ועירן לא ענה לעניין גם בנושא זה,
אין מנוס מלהגיע למסקנה שאינו נוהג עמנו
ביושר. ובכל מקרה הסבירות שיש לו מה להסתיר
בשני התחומים (הבטחוני והרבייתי) גבוהה.

ואין מנוס מלהגיע למסקנה שאריה עירן פחדן.

וההוכחה הברורה ביותר לכך שעירן פחדן היא העובדה
שתקף בשני נושאים אלה את עמוס קינן שכבר איננו בחיים
והסיכוי שיתן לאריה עירן מענה ההולם את האידיוטיות של הכותב
קטן מאד, ואת אורי אבנרי, אשר פי עדותו של עירן עצמו:

''אני מבין שאבנרי אינו עונה לפניות אליו ובמיוחד לא מגיב להתקפות עליו .''

וזה רק מראה את החכמה הרטורית והציבורית של עירן.
הוא תוקף רק את אלה שהוא בטוח שלא יוכלו לענות לו.
כמו שאמרתי,
פחדן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137259
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 5:25)
בתשובה לסתם אחד

שוב כותב יוסלה ובלשון רבים מלכותי . ח ח ח ח ח
אין לצפות לדוגמא אישית מאבנרי או קינן או יוסלה .
כמו שאמר פעם ברטראנד ראסל
- העובדה שאני מלמד גיאומטריה אינה אומרת שעלי להיות סרגל -
אורי אבנרי חשוך ילדים זו עובדה ולא דוגמא .
אין לי שום דרישה כלפיו במישור זה .
לעמוס קינן 2 בנות זו עובדה שציין אבנרי במאמרו
משפתח את הדלת רשאי כל אחד לעבור בה .

אכן אבנרי וקינן לחמו כחילים למען מדינת ישראל ,
כך גם משה דיין ויצחק רבין ורבים רבים אחרים .
עדין פעילותם הפוליטית של אבנרי , קינן , רבין ואחרים הסבה נזק רב לישראל . אבנרי וקינן פעלו במשך עשרות שנים נגד האינטרסים של מדינת ישראל . אבנרי ממשיך בזה גם היום . לפיך ולא בשל שרותם הצבאי ההגדרה ''בוגדים באינטרס הלאומי של ישראל'' נאה להם .

ובאשר להיותי פחדן - כן אני פחדן אבל עושה מה שביכולתי להתגבר .

ולשטות של יוסיניו שלנו בקשר להיעדר תשובות מצד המותקפים
אבנרי כותב כאן כל שבוע . ביכולתו לענות . משלא ענה - זו בחירתו .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=137275
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 7:54)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן כתב:

''לעמוס קינן נולדו שתי בנות , מן הבחינה האוכלוסייתית שתי בנות אלה משמרות את גודל העם . אבנרי ערירי . מהבחינה האוכלוסייתית הוא ואשתו רחל מפחיתים את גודל העם . עמוס קינן ואבנרי לא תרמו דבר לשיקום הנזק הנורא שגרמו הנאצים לעם היהודי . הם תמצית שתי הדורות שבוזבזו . הדבר היחיד שאבנרי וקינן עשו כל חייהם זו דאגה לזכויות אוכלוסיה ערבית שמנתה 1.300.000 נפש וכיום מונה 8.000.000 נפש , אוכלוסיה עוינת שרצתה לחסל אותנו ונכשלה . אין שום הבדל בין ההשקפה שלהם לבין התאבדות לאומית .''

מהקטע המצוטט ברור שעירן מחטט בפרטי חייהם האישיים של אבנרי וקינן
ומאשימם לא רק בנתינת דוגמא שלילית אלא גם בבגידה באינטרס הלאומי. והוא
מוסיף בתגובתו הנוכחית:

''אבנרי וקינן פעלו במשך עשרות שנים נגד האינטרסים של מדינת ישראל .''

[..]

באותו האופן גם הרושם שאריה עירן הוא פחדן התוקף רק את מי שהוא
בטוח שלא יענה לו (עמוס קינן המת או אבנרי שאינו נוהג לענות) הולך
ומתחזק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137289
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 8:31)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן האשים את אבנרי ואת קינן בנתינת דוגמא שלילית
בנושא הילודה ובנושא הבטחון.
[..]

זה קל להאשים את אבנרי וקינן, שניהם לוחמי מלחמת השחרור,
בבגידה במדינה, ממקום המסתור של עירן באתר.

[..]

http://www.faz.co.il/thread?rep=137282
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 8:10)
בתשובה לסתם אחד

האם קינן עמוס
אינו המתנקש הטירוריסט הזה?
מדוע השמאל
עם נתן זך ועמוס עוז
עושים אותו לענק אייקוני תרבותי
של עם ישראל?
האם זו תכנית של כוכב נולד
של מדינת טינופת
כפי שאומר נתן זך?
האם הוא מתכוון גם ליוסלה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=137291
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 8:37)
בתשובה לסתם אחד

אנחנו הרי לא לגמרי סתומים בשמאל,
וכבר הבנו שמספינר ואריה עירן אי אפשר
לצפות להבנה מינימלית בענייני תרבות
וחברה. אצלם הכל שחור לבן, וגם אז קשה להבין
על מה הם מדברים כי עגלת הטיעון אצלם תמיד
רתומה לפני הסוסים.

לכן יכולים טווידלם וטווידלדי לשבת בשקט
ולעיין במפעל החיים של קינן ז''ל ואבנרי ייבדל
לחיים ארוכים. אולי ילמדו משהו.

ובאשר לכתיבה: יעזור לאריה עירן לקרוא את 'בשדות
פלשת', זה יעזור לו אולי בכתיבת ספרו המובטח, שלא
נכתב עדיין וכנראה גם לא יתפרסם. צריך כשרון כדי
לכתוב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137292
יוסלה בתרבות
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 8:40)
בתשובה לסתם אחד

אז הבנתי אותך נכון
אתה מסכים עם נתן זך
וכולל את עצמך
במדינת הטינופת
שלו

http://www.faz.co.il/thread?rep=137294
יוסלה תרבותי
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 8:41)
בתשובה לסתם אחד

טינופת היא תרבות מסויימת
יוסלה
אבל לא צריך להגזים
עד כדי כך
קח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137302
לידיעתך
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 17:47)
בתשובה לסתם אחד

בשדות פלשת
הצד השני של המטבע
צלב הקרס

שכתב אבנרי הם חלק מהספריה שלי .

זה שאתה לא מבין מעיד על מוגבלותך . אפילו חשבון באחוזים אינך מסוגל לעשות , כפי שנוכחנו לפני שבועות אחדים .

תכניס לך לראש דבר פשוט
אוכלוסיה שמספר הנפטרים בה גדול ממספר הנולדים היא אוכלוסיה פוחתת .

אריה עירן .
האמת תמיד פשוטה מאד .

http://www.faz.co.il/thread?rep=137311
זה טוב שהאוכלוסיה פוחתת. יהיו יותר פיצויים לשלם
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 19:42)
בתשובה לסתם אחד

מצד אנשים בחלק הבוזז (להלן: המשיבים), לחלק הניבזז, כלומר לאלה שיתבעו (להלן: התובעים).

http://www.faz.co.il/thread?rep=137313
מפעל החיים של קינן ואבנרי...
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 20:41)
בתשובה לסתם אחד

כמו דן בן אמוץ , גמדים קטנים וחסרי ערך ממשי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137317
סתם אחד (יום ראשון, 16/08/2009 שעה 21:01)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן האשים את אבנרי וקינן בבגידה באינטרס הלאומי ובנתינת דוגמא אישית
שלילית.

לכן מתבקש שעירן יבהיר באיזה אופן הוא עצמו עומד בקריטריונים האלה:
[..]

להתקיף אנשים כדוגמת אבנרי וקינן אשר תרמו והקריבו למען המדינה
באופן האישי שבו עירן חוזר ותוקף זה מעשה של פחדן שאינו מוכן להפעיל
את אמות המידה בהן הוא מודד אחרים לגבי עצמו.

כאשר הנושא, כפי שעירן מציג אותו, הוא באיזה אופן תרם כל אחד מאיתנו
לילודה ולבטחון, ועירן מביא את פרטי חייהם האישיים של אבנרי וקינן, זה
לגיטימי לדרוש מעירן שיספר על עצמו ויביא את פרטי חייו כדוגמא. נאה
דורש ונאה מקיים. זה לא אישי, זה ענייני. וזה לא לגופו של הכותב, אלא
לתוכן עמדתו בנושא. אתה חוזר ומספר לנו על שתי הבנות של קינן, ומחלק לו
ציונים, - [..]

אתה טוען שאבנרי וקינן פועלים נגד בטחון המדינה, - [..]
אינך יכול לבקר ישראליים אחרים על מצבם המשפחתי מתי שמתחשק לך
ולסרב לדווח על מצב המשפחה שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137339
לא יכול ?
סתם אחד (יום שני, 17/08/2009 שעה 6:15)
בתשובה לסתם אחד

הנה .
יכול .

לצערי אבנרי ערירי .

לקינן רק 2 בנות . חבל .

אריה עירן .
חורץ לשון ואצבע אמה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=137345
סתם אחד (יום שני, 17/08/2009 שעה 7:16)
בתשובה לסתם אחד

ובכן אריה,
עזרת לי להראות
שאינך מקיים את מה שאתה
דורש מאחרים,

והוכחת
שאתה פחדן.

על מה אתה
חורץ לשון
לא ברור בדיוק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137346
סתם אחד (יום שני, 17/08/2009 שעה 7:49)
בתשובה לסתם אחד

מאחר ודעתך עלי חשובה כקליפת השום , ממש לא מענין מה שאתה כותב .
אני מסתפק בחוג הרחב של אנשים שמכירים אותי .

ומאחר ואתה טרוד מאד בשרותי הצבאי , אומר לך שאת כרטיס האשראי שלי לא צילמו ולא מכרו . גם נשק שהיה ברשותי לא נגנב ואפילו במחנה מטכ''ל לא הייתי . גם לא קיימתי ''קשרי עבודה ומסחר'' עם פושעים ערבים או זונות יהודיות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=137347
סתם אחד (יום שני, 17/08/2009 שעה 8:19)
בתשובה לסתם אחד

זה לא משנה את העובדה
שאתה פחדן, שמאשים אחרים
בנתינת דוגמא שלילית ובגידה
כאשר הוא עצמו לא עומד
בקריטריונים.

והמסקנה שהינך פחדן,
כלל איננה בגדר 'דעתי האישית'.
זו מסקנה שכל מי שקרא את
השמצותיך על קינן ואבנרי ולאחר
מכן היה עד לסרובך להשפט
לפי אותם קני מדה יכול להגיע אליה.

זה אפילו לא עניין אישי.
אתה פשוט הפכת לדוגמא של
מישהו שדורש מאחרים את מה
שאיננו מקיים בעצמו, ואף מוג
לב מדי מכדי להודות בכך בפומבי.

אתה כרגיל חושב שאתה הוא נושא הדיון.
אך זה לא המקרה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137350
סתם אחד (יום שני, 17/08/2009 שעה 17:57)
בתשובה לסתם אחד

אתה [..] שאי אפשר להיפטר ממנה ! כל עיסוקך בפורום הוא התקפות בלתי פוסקות עלי . כבר זכיתי להיקרא אצלך פחדן , גזען , פשיסט , שקרן ועוד שכבר אינני זוכר . בכל הזמן הזה אתה לא חושף את זהותך . [..] דעתי עליך אבל אתה [..]

http://www.faz.co.il/thread?rep=137352
סתם אחד (יום שני, 17/08/2009 שעה 21:20)
בתשובה לסתם אחד

זה אכן לא נעים לזכות לכינויים כאלה ואחרים,
אך הרווחת כל כינוי וכינוי באמצעות הדברים שכתבת.

עמדותיך הפוליטיות חברתיות
מכילות את האלמנטים המוכרים
בספרות ההסטורית של המצע הפשיסטי.
וזה הופך אותך לפשיסט. אם עמדותיך היו
דמוקרטיות הייתי מכנה אותך 'דמוקרט'.

עמדותיך בנוגע לאוכלוסיה הפלסטינית
בארץ ישראל בהיותן גדושות בביטויים
הקוראים לשלילת הזכויות הפוליטיות
של אוכלוסיה זו בשל היותה פלסטינית
או 'ערבית' כלשונך הן עמדות גזעניות
מובהקות. ולכן הכינוי 'גזען' במקומו.

ולאחרונה תקפת את אורי אבנרי ועמוס קינן
על שהם נותנים דוגמא אישית שלילית ובוגדים
באינטרס של המדינה, ובאותה העת סרבת
להפעיל את אותו הקריטריון על עצמך ולחשוף
את הפרטים הנוגעים לדוגמא האישית שהינך
אמור לתת בתור מי שתוקף אחרים בנושא זה.
והתנהגות זו מזכה אותך בכינוי 'פחדן', כי
הוכחת שמפחד אתה ממה שיצא לאור כתוצאה
מהפעלת הקריטריונים שאתה עצמך מציג עבור
אחרים, על עצמך.

אינך יכול להפעיל כוחנות פוליטית על אחרים
תוך שלילת זכויותיהם, ושלא יקראו לך 'פשיסט',

ואינך יכול לגדף בכינויים גזעניים ציבור שלם,
ושלא יקראו לך 'גזען',

ואינך יכול להתחמק מחשיפת פרטי חייך האישיים
והמשפחתיים כאשר הינך חושף ומאשים אחרים שכלל
אינם משתתפים בשיחה, מבלי שיקראו לך 'פחדן'.

הבעיה המרכזית אצלך היא שאינך לוקח אחריות
על דברים שאתה כותב. אתה מטיף לשלילת הזכויות הפוליטיות
של אחרים, אך מיילל ובוכה כאשר מגדירים את שיטתך
באופן מדויק העונה להגדרת הגזענות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137353
עוד גוש דביק וריחני של הפלשתינאי
ע.צופיה (יום שני, 17/08/2009 שעה 21:29)
בתשובה לסתם אחד

אלוף הצביעות מטיף לאחרים,
איכס!

http://www.faz.co.il/thread?rep=137355
סתם אחד (יום שני, 17/08/2009 שעה 22:25)
בתשובה לע.צופיה

תגובתו של צופיה פשוט אינה עניינית.

טען עירן שמכנים אותו בכינויים פוגעים,
והסברתי לו מדוע כל אחד משמות התואר
עליהם הוא מלין מתארים באופן מדויק
את הדברים שכתב ואת העמדות בהן נקט.

בא צופיה, ומדגים כיצד לגדף ללא כל
טעם. סגנון המזכיר הפרשות ולא חילופי
דברים בין משתתפי פורום.

צופיה כועס על שכיניתי אותו בעבר
'הקונפורמיסט'. אך גם עליו לקחת אחריות
על עמדותיו ודבריו: הרי צופיה הראה לנו שוב
ושוב בכל הזדמנות, שעמדותיו המוסריות-חברתיות
והפוליטיות נעות כמו השבשבת הנעה ברוח.

על אלה המתלוננים על שזכו לכינויי חיבה
כאלה ואחרים להאשים רק את עצמם. אך לקיחת
אחריות על מעשים ודברים אינה הצד החזק
של עירן וצופיה. יורים ובוכים: צוהלים למראה
הגופות המרוסקות של ילדי עזה ונשותיה במאות,
קוראים לפעולות נקם נוספות נגד אוכלוסיה אזרחית,
אך נחרדים כאשר ניתן שם או כינוי לעמדתם המבעיתה.

עירן בכלל מדחיק את הפעולה המצפונית הנורמלית.
אך לצופיה עדיין נשקפת תקווה. הוא סתם חסר מצפן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137358
עוד יציאה של יוסוף בפורום.
ע.צופיה (יום שלישי, 18/08/2009 שעה 4:59)
בתשובה לסתם אחד

אני דוקא הראתי לחברה שאתה קורא לי ''קונפורמיסט'' והם טפחו לי על הגב.זו מחמאה מפלשתינאי.
כמו-כן יותר ויותר אנשים גאים על פעולת עופרת יצוקה ותוצאותיה. כנראה ש-‏1200 זה מספר מספיק דיו להפסקת ירי הקסאמים והכנסת השפנים למחילות.
אגב, חסן השפן כבר יצא?
לגבי עירן, תראה, אתה גוש די דביק בכדי להדביק לבן אדם שמות ואחר כך להתלונן כי הוא נעלב מ''השמות''.
הבעיה של אריה עירן שהוא לא קלט כמה אתה דביק וריחני. כאשר הוא יקלוט הוא יפסיק להתייחס ,כי מי בכלל מתיחס לגושים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137359
סתם אחד (יום שלישי, 18/08/2009 שעה 5:46)
בתשובה לסתם אחד

מי אמר שלא נעים ?
מוחך המוגבל לרוע לא מבין
בכלל לא מפריע לי שאני נחשב גזען
גם לא שאני נחשב פשיסט
אפילו לא שיש החושבים שאני פחדן
כי אני מסכים עם הכינויים הללו .
מה שאתה לא תופס זה שני דברים
שאתה עצמך פחדן , גזען ופשיסט
שמחבא באופן השפל ביותר
והדבר השני הוא
שאינך מראה שאני טועה בדברי הגזענים והפשיסטיים
וכל כתיבתך היא אישית נגדי ונגד תכונות שאתה רואה בי .
גישה זו בכתיבתך אין בה שום סיכוי
שאשיב לך בפרטים עלי . אפילו שמי מלידה פריהאוף משמש לך כלי ניגוח
לא שמפריע לי , כי שמי הוא .
השימוש החוזר הוא רק סימפטום נוסף במחלתך חשוכת המרפא .

על כן
אמשיך להכעיס אותך עד שתתפקע בכעס .
אבנרי ערירי
קינן ואבנרי בוגדים באינטרס הלאומי היהודי
ערבי טוב הוא ערבי מת
את פלסטין יש לחסל
כמה טוב שנהרגו 1400 ערבושים בעזה , חבל שלא יותר
אחמד , פעמיים קפה . . .
רצוי לטרנספר את הפלסטינים
ואם לא
אז נאכבא .

http://www.faz.co.il/thread?rep=137366
סתם אחד (יום שלישי, 18/08/2009 שעה 9:25)
בתשובה לסתם אחד

זה היה משעשע,
אילו זה לא היה
כה עצוב.

אריה עירן כותב:

''בכלל לא מפריע לי שאני נחשב גזען
גם לא שאני נחשב פשיסט
אפילו לא שיש החושבים שאני פחדן
כי אני מסכים עם הכינויים הללו .
מה שאתה לא תופס זה שני דברים
שאתה עצמך פחדן , גזען ופשיסט
שמחבא באופן השפל ביותר''

אפילו אם ניקח רק את הפסקה
המוזרה שלמעלה, נראה

שמצד אחד ''כלל לא מפריע'' לעירן
שהוא ידוע כ'גזען', 'פשיסט' ו'פחדן',

אך מיד, באותה פסקה, הוא פונה
ומשתמש באותם שלושה שמות תואר
בנימה ובפאתוס אשר באופן ברור
מכוונים לפגוע (''שאתה עצמך פחדן,
גזען ופשיסט'').

אז תחליט אריה,

או שכלל לא מפריע לך שבשל עמדותיך
אתה ידוע כגזען ופשיסט, ובשל התנהגותך,
כפחדן,

או שלביטויים אלה יש משמעות עבורך,
היות והינך משתמש בהם בלהט רב
כדי לפגוע בכותב.

אך יוסלה אינו גזען, כפי שכולם יודעים,
וגם פאשיסט אינו לפי עמדותיו הפוליטיות
והחברתיות. יוסלה גם אינו ''מתחבא באופן
השפל ביותר'' כפי שאתה טוען. נהפוך הוא:
יוסלה כותב תמיד בשמו ורק בשמו, בניגוד
לאריה עירן שמנסה לפחות (הניקוד מפריע לו)
לכתוב תחת שמות אחרים.

אז תחליט, אריה,
או שיש לשמות התואר הנ''ל משמעות, ואז
הפוזה של האיש העשוי טפלון מזוייפת,

או שלביטויים יש משמעות, כפי שהשימוש שאתה
עושה בהם כדי לפגוע באחרים מראה,
ואז יצאת לא רק 'גזען', 'פשיסט', ו'פחדן',
אלא גם 'צבוע' ו'שקרן'.

אתה מבין, יקירי,
בסוג הזה של שיחה, זה שמאמין שלבן-שיחו
אין זכויות (כפי שאתה גורס), התוקפן (זה אתה)
רק הולך ומסתבך, ככל שהדיון ממשיך.

היתרון שיש דווקא לי בשיחה עמך,
הוא שאיני שואף לחסל או לבטל את זכויותיך
הפוליטיות, ובשל כך אני נוטה להתרכז בשיחה
עצמה ובנושאי השיחה, והביקורת שלי את
דבריך, את עמדותיך, ואת התנהגותך (כאשר עולה
נושא הדוגמא האישית), בדרך כלל עניינית.

אך לך יש ככל הנראה קושי גדול בריכוז. אתה כביכול
עוסק ברעיונות גדולים, אך מרוב הצורך שלך להשמע
ולקבל תגובה אוהדת אתה מחסל את בני השיחה שלך:

הרי בנושא הפוליטי-מדיני, הפלסטינים הם בני השיחה
שלך. אך אותם אתה שואף לחסל - ''ואת פלסטין יש לחסל''.

ובנושאים אחרים, בני שיחך המזדמנים, כפי שקורה בנושא
הילודה, הם עוברי אורח תמימים כאורי אבנרי ועמוס קינן
אשר להם אתה עושה 'פגע וברח', או סתם משתתפים
כמוני אשר מגיבים בצורה די מנומסת לדברי ההבל הגזעניים
שאתה מעלה על הכתב.

הבעיה שלך אינה עבדך יוסלה,

''אתה [..] שאי אפשר להיפטר ממנה ! כל עיסוקך בפורום הוא התקפות בלתי פוסקות עלי . כבר זכיתי להיקרא אצלך פחדן , גזען , פשיסט , שקרן ועוד שכבר אינני זוכר . בכל הזמן הזה אתה לא חושף את זהותך . [..] דעתי עליך אבל אתה [..]''

הבעיה שלך גם אינם הפלסטינים,

''ערבי טוב הוא ערבי מת
את פלסטין יש לחסל
כמה טוב שנהרגו 1400 ערבושים בעזה , חבל שלא יותר
אחמד , פעמיים קפה . . .
רצוי לטרנספר את הפלסטינים
ואם לא
אז נאכבא .''

הבעיה שלך היא אריה עירן.

והפורום, שהפך בשנים האחרונות לשדה
המרעה שלך, או יותר נכון לשדה ההשתוללויות
המילוליות שלך, הוא מעין מראה בה משתקפת
האישיות של הכותב.

אני למשל למדתי על עצמי מהכתיבה בפורום
שיש לי נטיה לאלימות מסוימת, אשר גם כאשר
היא עוברת סובלימציה ומופנית רק כלפי משתתפים
המחזיקים בדיעות גזעניות, עדיין אינה מוצדקת
ברמה העקרונית.

אך אני מתרשם שאריה עירן לא למד דבר מעצם
השתתפותו באתר. אמנם סגנון הפרוזה שלו השתפר מעט
בשנתיים האחרונות, אך במקום ללמוד שליטה בכתיבה
ושליטה עצמית, הפכו דבריו בפורום לפראיים יותר ויותר,
וכך גם התנהגותו.

זה הרי ילדותי לכתוב שלא איכפת לך להקרא 'גזען', 'פשיסט'
או 'פחדן'. משמעות הביטויים האלה הרי ברורה לכולנו, והרי
אתה בעצמך משתמש בהם באותה הפיסקה כמילות גנאי.

ומה שמוזר, ואולי פרדוקסלי בכל השתלשלות העניינים הזו,
היא העובדה שנושא כל הברבורים האלה אינו אריה עירן האיש,
ואין כאן אמירות לגופו של הכותב, אלא בעיקר הנושא כאן הוא
דבריו, עמדותיו והתנהגותו של אריה עירן.

זה שהדברים, האמירות, העמדות וההתנהגות (כאשר דנים
בנתינת דוגמא אישית) אכן משקפים את אופיו של המשתתף,
זהו תוצר לוואי, אך לא העיקר.

בן שיחך, אריה,
או 'יריבך' לדיון הפוליטי,
הוא החלק המשלים אותך,
ולא, כפי שאני מתרשם שאתה
מרגיש, זה הקם עליך להורגך.

הרגע בו אנחנו 'מצליחים' לחסל
היריב חיסול סופי, הוא במקרים
רבים הרגע בו חדלנו מלהתקיים.

הנאצים דיברו על פתרון סופי,
ובכך הותירו לעולם את התרבות
הגרמנית המפותחת של זמנם ככלי
ריק, ואת לקח השואה. אתה מדבר במונחים מדעיים על חיסולה של יישות
פלסטינית בישראל, ומכנה את הרוגי הטבח שערכו חיילי צה''ל בעזה ''ערבושים''.
ובאותה נשימה אתה מתכנן את שיקומו של העם היהודי (השלמת החסר) לאחר
השואה. ביד אחת אתה מחסל את היהדות ובשניה אתה מנסה לדובבה כמו
פרנקשטיין שכולו חלקי בשר שנבזזו מקברי תמימים. הרי לכל המתבונן מהצד
נראה שמשהו לא בסדר כאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=137368
שטויות
סתם אחד (יום שלישי, 18/08/2009 שעה 10:38)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=136975
אריה - אם כבר, אז תן אותה כמו שצריך: ''כי שקט הוא רפש''
סתם אחד (יום שלישי, 11/08/2009 שעה 23:27)

תגר –
על כל מעצו ומיצר,
אם תעל או תרד
בלהב המרד
שא אש להצית – אין דבר!
כי שקט הוא רפש
הפקר דם ונפש
למען ההוד הנסתר.

ביצוע השיר ''בית''ר''

http://www.faz.co.il/thread?rep=136978
עברי - גם בן עוני - בן שר
סתם אחד (יום שלישי, 11/08/2009 שעה 23:59)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=137002
ועוד עמדות ומחלוקות בישראל שלנו
סתם אחד (יום רביעי, 12/08/2009 שעה 7:48)
בתשובה לסתם אחד

עליונות האשכנזים
האשכנזים בוגדים שמאלנים
אבי ביטר - הכוזרים


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.