פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_59

אמבולנסים בשטחים
מיץ פטל (יום רביעי, 27/03/2002 שעה 14:11)


היום מפרסם ''הארץ'' ידיעה על אמבולנס של הסהר האדום הפלסטינאי שנעצר במחסום צה''ל ובתוכו אמל''ח. בעבר פורסם פעמים רבות על עיכוב אמבלונסים פלסטינאים במחסומי צה''ל, על ירי צה''ל לעברם ועל פגיעה בחולים ובאנשי צוות רפואי כתוצאה מכך.

עלתה בדעתי האפשרות לצוות על כל אמבולנס פלסטינאי בשטחים איש חיל-רפואה של צה''ל. הדבר יאפשר מתן מעבר חופשי ומהיר לאמבולנסים אלה במחסומים.

קישורים:
הדיווח ב''הארץ''





http://www.faz.co.il/thread?rep=480
פתרון סביר יותר בעיני
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 28/03/2002 שעה 1:45)

מיץ, כבר שוחחנו על כך ב-ICQ. אני מציין זאת לטובת הקוראים, משום שאני בטוח שאינך זקוק לתזכורת.

ובכן, כפי שהגיבו לך גם במגזין האייל הקורא עצמו, אני חושש לבטחונם של אנשי הצבא שיתפקדו בתוך אמבולנס כזה. אינני חושב שיש תקדים לשיתוף פעולה כזה בין כוחות צבאיים הנמצאים משני צידי המתרס, והיה יכול להיות מעניין מאד לראות מצב כזה במלחמה אחרת, של מישהו אחר.

להכניס חייל ישראלי בודד לתוך אוכלוסיה פלשתינאית עויינת הוא הימור שאינני מוכן לקחת כיום, גם אם לדעתך דעת הקהל העולמית כנגד פגיעה בו תהיה אלמנט מספיק מרתיע.

הצעתי בעבר דבר פשוט בהרבה: כל אמבולנס המגיע למחסום יתוחקר באשר ליעד שלו, שחייב להיות בית חולים. אמבולנס כזה ייבדק באופן שטחי כדי לוודא שאין בו כוח לוחם גדול, ומאותו רגע ילווה על ידי רכב צבאי בעל כוח לחימה הולם (נראה לי ש- 3-4 חיילים יספיקו לצורך העניין) עד להגעתו ליעד.

במקום ימתין צוות רפואי שיקבל הודעה מראש על הגעת החולה, והחבירה תהיה תחת עינו הפקוחה של הכוח הישראלי. לאחר תום החבירה ילווה הרכב את האמבולנס בחזרה למחסום.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.