פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7110

גינתר גראס ומרדכי ואנונו
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 03/10/2012 שעה 20:00)


גינתר גראס ומרדכי ואנונו

גדעון ספירו



הסופר הגרמני חתן פרס נובל גינתר גראס, הרגיז הרבה ישראלים לפני מספר חודשים כאשר פירסם את השיר ''דברים שצריכים להיאמר'' ושם הוא מציין שישראל בעלת חימוש גרעיני מהווה סכנה לשלום העולם. הוא מתח ביקורת על ממשלת גרמניה המספקת צוללות לישראל המסוגלות לשאת טילים גרעיניים. בישראל, כרגיל במקרים כאלו, קמה מקהלה בניצוחם של שרי ממשלת ישראל הימנית ובני בריתם בתקשורת, הכתובה והאלקטרונית, שהאשימה אותו באנטישמיות. שר הפנים אלי ישי, גזען והומופוב, גילה ''פטריוטיות'' שאופיינית למפלטם של נבלים והכריז על גינתר גראס כ''אישיות בלתי רצויה'' ואסר על בואו לישראל. בניגוד לשר הפנים ושאר התומכים בחימושה הגרעיני של ישראל, קידמו שוחרי שלום ומתנגדי הנשק הגרעיני את השיר בברכה ושמחו על שסופר בעל מוניטין הוא בן ברית במאבק נגד נשק גרעיני.

בדצמבר 2010 הייתי בגרמניה אורח הטקס השנתי של הענקת מדליית קרל פון אוסייצקי לזכויות אדם מטעם האגודה הבינלאומית לזכויות האדם שמושבה בברלין, טקס שמרדכי ואנונו היה אמור להיות בו משום שהוא נבחר לחתן הפרס. גינתר גראס היה בעבר גם הוא חתן הפרס. ואנונו נעדר מהטקס משום שממשלת ישראל אסרה עליו לצאת, וכך הפך הטקס לכנס מחאה על ההגבלות שמוטלות על ואנונו, הפוגעות בזכויות אדם בסיסיות. נמניתי עם הדוברים שכללו את כלת פרס נובל לשלום מריד מגווייר, פרופסור גדי אלגזי ויו''ר האגודה פרופסור פאני- מיכאלה רייזין. בעקבות פרסום השיר ''דברים שצריכים להיאמר'' שלחתי לסופר את דברי בכנס קרל פון אוסייצקי שהוקדשו לנושא הגרעיני ולדמותו של מרדכי ואנונו, בצרוף ברכות על השיר. (דברי בכנס פורסמו בשעתו בטורי). סברתי כי ראוי שגינתר גראס ידע שיש ישראלים שתומכים בעמדותיו ונפשם נקעה מהשימוש המניפולטיבי שעושה הממשלה בשואה ובהדבקת תוויות של אנטישמיות, בתקווה לסתום את פיות המבקרים את מדיניותה של ממשלת ישראל.

גינתר גראס, לשמחתי, לא נכנע לטרור הישראלי להשתיקו והוא הוכיח כי גם בגיל 86 הוא חי ובועט. בימים אלה הוא שוב איתגר את הקונסנסוס הישראלי עם פרסומו של שיר המהלל ומעלה על נס את מרדכי ואנונו. לדידו של גראס ואנונו הוא גיבור וצדיק ''רק גיבורים כאלה נדרשים בעולם, הממלמל דיבורי שלום בזמן תכנון השמד'' הוא כותב בשירו החדש. הוא עורך הקבלה בין ואנונו לבין יוסף מספר בראשית, שהושלך על ידי אחיו לבור (''צדיק נאמן לארצו''). גראס קורא לחשיפת סודות צבאיים במדינות שבהן מיוצר נשק להשמדה המונית, ועל כך אני יכול לומר רק בראבו גינתר. השיר ייכלל בספר חדש של גראס שיוצא לאור בימים אלו לקראת יריד הספרים הבינלאומי בפרנקפורט, שהוא הגדול בעולם. כמו במקרה הקודם כך גם הפעם, רוב העם בישראל יתנגד לגראס ומיעוט המחויב לזכויות אדם, יתמוך בו. אני נמנה עם המיעוט.
מרדכי ואנונו מאד מעריך את המחווה של גראס. זה כבוד גדול להיות בליגה הבכירה הזו, אבל מה שמעסיק אותו עתה הוא דבר מאד פרקטי: ''יכריז שר הפנים עלי כפרסונה נון גרטה (בתרגום, אישיות בלתי רצויה), כפי שהכריז על גינתר גראס, ויאפשר לי לעזוב את הארץ''. כך ואנונו.

דברי השבח שגראס מעטיר על ואנונו גרמו לי קורת רוח. ברוחם הם דומים לדברים שכתבתי ולא הוסיפו לי ידידים. הנה מילות הסיום למאמרי ''ממשלת ישראל מודיעה'' שהתפרסם בספר ''ואנונו והפצצה'' בהוצאת ''הוועד הישראלי למען מרדכי ואנונו ולמען מזרח תיכון חופשי מנשק אטומי, ביולוגי וכימי'' 1998 (עורכים: גיורא נוימן ואהוד עין גיל, עיצוב גרפי: אביבה עין גיל), שמונה שנים לפני שחרורו מהכלא:

וכך כתבתי:
שמו של מרדכי ואנונו ככל שהוא דחוי כיום על ידי מדינת ישראל, ייחרת באותיות זהב בהיסטוריה האנושית כאחד הלוחמים החשובים נגד נשק גרעיני. אם נצליח למנוע שואה גרעינית, אזי לאחר שמסוממי פצצת האטום הישראלית יתפוגגו לתוך החור השחור של היקום, יסופר סיפורו של מרדכי ואנונו מדור לדור כסמל של הקרבה ונחישות למען עולם שפוי ובריא וחופשי מנשק השמדה המונית. אני מאמין כי אם מדינת ישראל תשרוד את ההזיות הגרעיניות של שליטיה, ותצליח לעבור לעידן של חירות והומניזם, היא תעניק, גם אם באיחור, את פרס ישראל למרדכי ואנונו.

במה זכה?

גלעד שליט, החייל שישב בשבי החמאס בעזה חמש שנים, הפך לאישיות מבוקשת עם שחרורו. לא רק בישראל, גם מחוצה לה. ביטוי לכך מצאנו בהזמנה של קבוצת הכדורגל ברצלונה, להיות נוכח במשחק עם ריאל מדריד, הקלסיקו, כפי שמכונה המפגש בין שתי הקבוצות הטובות בספרד. איך מגיעה ברצלונה, הנחשבת כיום כקבוצת הכדורגל הטובה בעולם, לרעיון להזמין חייל ישראלי למשחק? התשובה פשוטה: המאבק למען שחרורו הקיף את כדור הארץ, והשם גלעד שליט הפך לידוע בארצות רבות. תוסיפו לזה יהודים טובים בני המקום בעלי קשרים לקבוצה והעניין סגור.

בישראל ראו בשליט חייל שנחטף ואילו אני סברתי שיש לראות בו חייל שנשבה, שהרי רק אם הוא שבוי הוא גם בעל זכויות, כמו ביקורים תקופתיים של הצלב האדום. ממשלת החמאס לא עמדה בדרישות החוק הבינלאומי, (גם לא ממשלת ישראל) אבל לשמחתנו שמרה עליו בחיים, גם בימי מבצע עופרת יצוקה שהצטיין באורגיה של הרג והרס. שמירתו בחיים אפשרה את הסכם חילופי השבויים.

הזמנתו של גלעד שליט למשחק החשוב עוררה זעם במחנה הפלסטיני. מי זה השליט הזה שעושים לו כזה כבוד? מדובר בחייל ישראלי שישב עם הטנק שלו בגבול רצועת עזה, היחידה שלו ירתה פגזים על ישובים אזרחיים ברצועה שגרמו להרג אזרחים חפים מפשע והרס רכוש. כך הטעון הפלסטיני. אנשי ברצלונה קיבלו מבול של מחאות, נכנסו לפאניקה ומיהרו להזמין, למען האיזון, את מוחמד א-סרסק, שוער נבחרת הכדורגל של פלסטין, שלא מכבר שוחרר ממעצר מנהלי לאחר שביתת רעב. אלא שזה הפתיע והשיב בסירוב. הוא אינו מוכן להיות ביחד עם החייל גלעד שליט, שהרי אין סימטריה בין כובש ונכבש. הוא ישמח לממש את ההזמנה מבלי ששליט ישב באצטדיון.

ואכן, דומני שכל הפסטיבל סביב שליט יצא מתחומי הטעם הטוב והסבירות. כולנו שמחנו עם חזרתו הביתה, טוב שחזר בריא ושלם, אבל מכאן ועד ההזמנה לברצלונה ופגישה עם נשיא צרפת וכיוצא באלה דברים, זו לטעמי חריגה מקנה מידה מתקבל על הדעת. השוער הפלסטיני צודק: מדובר בצבא כיבוש, הרודה בעם אחר, מקפיד על קיום משטר אפרטהייד, ובחייל שמשרת בצבא הזה ומוכן למלא את פקודותיו גם מעבר לקו הירוק. לא כבוד גדול. יש אלפי פלסטינים הכלואים בבתי סוהר בישראל (בניגוד לחוק הבינלאומי) בגין פעילותם הפוליטית נגד הכיבוש, שאיש מהם לא זוכה לאפס קצהו מהתמיכה הבינלאומית ממנה נהנה החייל מצבא השיטור הישראלי. אילו אני בעל השפעה בברצלונה, הייתי מבטל את ההזמנה בתוספת מסר: די לכיבוש ולדיכוי, שחררו את האסירים הפוליטיים, הגיעה העת להקים סוף סוף מדינה דמוקרטית. אתם לא וילה בג'ונגל, אתם כיום חלק מהג'ונגל. 45 שנים זה די והותר. נשמח להזמין ישראלים עם בוא השלום.


ליצן אטומי

עם תום נאומו של נתניהו באו''ם באו אליו מלחכי הפנכה והחמיאו על הנאום המצוין והפליגו במחמאות על גימיק המצגת. גם חלק לא קטן מהעיתונאים בשלושת ערוצי הטלביזיה שהעבירו את הנאום בשידור ישיר לא חסכו במחמאות. שליטתו של נתניהו באנגלית מוליכה לעתים שולל, ויש אנשים שמוקסמים מהעטיפה ולא שמים לב לתוכן.

עם חלוף הימים קיבלה הופעתו של נתניהו את מקומה הנכון. זה היה נאום של ליצן אטומי שניסה באמצעות ציור פרימיטיבי של פצצה להציב קו אדום לגרעין האיראני, והתברר כי הציור והסבריו של נתניהו סבלו משגיאות קשות. אני משער שאובמה, אם צפה בנאום, קיבל עור ברווז מפוזת המורה של נתניהו המתייחס אל שומעיו משל היו ילדים קשי הבנה. הוא כבר סבל פעם אחת בשידור חי מהנטייה של נתניהו להרצות כמורה מול תלמידו את כל ההיסטוריה היהודית מאז בריאת העולם ועד היום. אני משער שאובמה הודה לאל הטוב שהוא בוושינגטון ולא בבנין האו''ם בניו יורק, שם היה מתקשה להתחמק מפגישה עם נתניהו.

נתניהו לא הסתפק במצגת האינפנטילית והשגויה, גם נאומו היה רצוף שקרים והעמדות פנים. הוא הציג את ישראל כמעוז של דמוקרטיה, שוויון, חופש אקדמי, סובלנות ועוד, מול משטר איראני חשוך הנשלט על ידי פונדמנטליזם דתי. מה שאמר על איראן, הוא כמובן נכון, אבל האם דייק באשר לישראל?

הוא זייף קשות בהצגת ישראל כמופת דמוקרטי. הוא לא סיפר למאזיניו על הכיבוש ושלילת חירויות וזכויות אדם ממיליוני העם הפלסטיני; הוא לא סיפר על מפעל ההתנחלויות הבלתי חוקי, שבנוי על שוד קרקעות פלסטיניות; הוא לא סיפר על שריפת מסגדים ומריחת כתובות נאצה על כנסיות ומנזרים; הוא לא סיפר על שלילת חופש הפולחן מרוב בני העם הפלסטיני שאינם רשאים להיכנס למסגד אל אקצה בירושלים; הוא לא סיפר על אפלייתם לרעה של אזרחי ישראל הערבים; הוא לא סיפר שישראל הפכה למעצמת עינויים המייצאת את שיטותיה לכמה מהגרועים שבמשטרי העריצות; הוא לא סיפר על רדיפה אלימה של יהודים למען ישוע; הוא לא סיפר על כוחו הגובר של הפונדמנטליזם הדתי יהודי המיוצג גם בממשלתו; הוא לא סיפר על היחס המחפיר לפליטים ומבקשי מקלט; הוא לא סיפר על התחזקות הגזענות והאיסלמופוביה בישראל שבאות לידי ביטוי במספר מקרי לינץ' בהם היכו יהודים כמעט עד מוות צעירים פלסטינים; הוא לא סיפר על השחיקה שממשלתו יוזמת בחופש האקדמי לאור המאמץ הממשלתי לסגור את המחלקה לממשל באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע משום שחלק מהמרצים הם אנשי שמאל שמבקרים את מדיניותה של ישראל; הוא לא סיפר שישראל היא בעלת חימוש גרעיני, ביולוגי וכימי ובכך מעודדת מרוץ חימוש של נשק השמדה המונית; הוא מרבה להשתמש בשואה אבל לא סיפר כי למעלה משליש מניצולי השואה החיים בישראל סובלים מתנאי מצוקה קשים, מתגוררים בעוני מנוון, אף כי הממשלה קיבלה על חשבונם מיליונים, שבמקום לנתבם לניצולים הלכו למקומות אחרים, למשל ההתנחלויות; הוא לא סיפר כי 50 אחוזים מהנוער הישראלי סבורים שיש לשלול את זכות הבחירה מהאזרחים הערבים; הוא לא סיפר שבישראל יהודי או יהודיה לא יכולים להינשא לבן/בת זוג לא יהודי; הוא לא סיפר שבישראל קיים הפער הגדול ביותר בין עשירים לעניים במדינות ה-OECD; הוא לא סיפר שבישראל אי אפשר למנות שופט מבלי שהתקבל אישור מהשב''כ; הוא לא סיפר שבנמל התעופה של ישראל קיימת הפרדה בין יהודים לערבים. בעוד הערבים עוברים בדיקות משפילות, היהודים עוברים בדיקה שטחית של מספר שאלות; הוא לא סיפר שהמדינה מתפרקת מחובותיה כלפי האזרחים ומפריטה עצמה לדעת; הוא לא סיפר כי קרקעות של הקק''ל אסורות במכירה ללא יהודים בכלל ולערבים בפרט; הוא לא סיפר כי בימים אלה ממש שודדת המדינה בסיוע המשטרה את קרקעות הבדואים עליהן ישבו מאות שנים והורסת את בתיהם ומוסרת את הקרקעות ליהודים. הממשלה לא מסתפקת בגירוש הבדואים מאדמתם שהתרחש מיד עם קום המדינה.

ישראל היא דמוקרטיה נכה. לפלסטינים בשטחים הכבושים אין זכויות כלל; במדינת ישראל בתחומי הקו הירוק יש לאזרחים הערבים מעט יותר זכויות, ואילו היהודים הם בעלי הזכויות הרבות ביותר, אם כי גם שם יש תת קבוצות, כמו למשל היהודים האתיופים אשר סובלים מגזענות של יהודים לבנים. גם את זה הוא לא סיפר.
נכון. בישראל בתחומי הקו הירוק המצב יותר טוב מאשר באיראן, אבל ישראל של נתניהו סוגרת לאט לאט את הפערים. במדינת המתנחלים בשטחים הכבושים העריצות דומה מהיבטים רבים לזו השוררת באיראן. שם שולטים האייתולות ובמדינת המתנחלים שולטים האייתולות הקרויים גם ''רבני ישע''.

נתניהו דחה את המועד הקריטי לפעולה צבאית מסתיו 2012 לאביב קיץ 2013. עד אז ימשיך נתניהו לעשות כל מאמץ לגרור את ארה''ב למלחמה באיראן. עד כה אובמה סירב. נתניהו משגר נכונות לפעול לבד אם ארה''ב תעמוד בסירובה.
צריך להיות אוויל או חולה בשיגעון גדלות, כדי שמדינה בת 7 מיליון אזרחים המתגוררים בשטח קטן תכריז מלחמה על איראן המונה כ-‏80 מיליון אזרחים ומשתרעת על שטח שגדול משטחן של אנגליה, גרמניה וצרפת יחד, ומצוידת בטילים היכולים להגיע לכל מקום בישראל.
וכמו קאטו הזקן אני חוזר על הפיתרון שימנע שואה גרעינית: פירוז המזרח התיכון מנשק אב''כ (אטומי ביולוגי וכימי). כאשר לאף אחד אין את הנשק, סכנת השימוש בו לא קיימת.







http://www.faz.co.il/thread?rep=168692
שח-מט
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 20:11)

מר ספירו משחק תמיד שח-מט עם עצמו ובאורח פלא תמיד מנצח

צריך כניראה לשנות את המישחק (השחקנים לא רוצים לצאת מהמגרש)

http://www.faz.co.il/thread?rep=168701
שח-מט
ע.צופיה (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 9:07)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

אצלנו קוראים לזה פינגפונג כיס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168703
פינגפונג כיס
(יום חמישי, 04/10/2012 שעה 10:19)
בתשובה לע.צופיה

הוא מתכוון לשחק בבצים שלנו?
(אצלו הביצים הפכו לחביטות לוהטות)

http://www.faz.co.il/thread?rep=168706
פינגפונג כיס
ע.צופיה (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 15:23)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

אנחנו הפראיירים שלו.
מהאחרונים שעדיין קוראים את דבריו ולעיתים גם מתייחסים אליהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168698
כל אחד מהדברים שאתה נגד קיומם
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 6:18)

לו היתגשם הוא צעד לכוון מות העם היהודי .
חלקם צעדים קטנים וחלקם צעדים גדולים .

הרגשות שאתה מפגין הם בלתי רציונאליים באופן מובהק .
המעט שהראית בדיון קודם מעידים עד כמה אתה טועה .
לכן
אתה אולי הומניסט גדול , אבל בפרקטיקה אתה רוצח עם בפוטנציה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168700
ממתי אנטישמי ובוגד הם גבורים? רק אצל ספירו
ע.צופיה (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 9:06)

וכל מילה נוספת מיותרת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168702
לא רק אצל ספירו
דוד סיון (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 9:33)
בתשובה לע.צופיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=168753
לא רק אצל ספירו
בצלאל פאר (שבת, 06/10/2012 שעה 22:17)
בתשובה לדוד סיון

ועוד אצל 10 כמוהו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168775
זכרון קצר וסלקטיבי
דוד סיון (יום שני, 08/10/2012 שעה 0:04)
בתשובה לבצלאל פאר

חבל שהזכרון שלך קצר וסלקטיבי - רק מי שמבקר את מדינת ישרא מזכירים את היותו חלק מהמשטר הנאצי (אפילו אם חלקו היה זוטר מאד והוא עצמו צעיר מאד).

מדינת ישראל קיימה יחסים עם משטר שבכירים בו היו עם עבר נאצי הרבה יותר כבד ומשמעותי מגינתר גראס ולא שמענו אותך מתלונן על כך. וכעת אתה יוצר רושם שאינך זוכר. כמה עצוב!

ברשימה הזאת ישנם, בין השאר, הנס גלובקה שהיה בין מנסחי חוקי נירנברג, קאנצלר קורט קיזינגר שהצטרף למפלגה הנאצית בשנת 1933, גרהרד שרדר (עוזר בכיר לאדנואר) ואני מניח שאםתחפש בכנות תמצא עוד רבים וגם בארצות אחרות שממשלות ישראל מקיימות יחסים איתן.

הסלקטיביות שמשתמעת מדבריך היא מעין הדגשה של הגישה ''תלוי מי נראה לי נאצי... אם הוא תומך בנו אז לא נורא...''

http://www.faz.co.il/thread?rep=168955
זכרון קצר וסלקטיבי
בצלאל פאר (יום שישי, 19/10/2012 שעה 0:35)
בתשובה לדוד סיון

נאצי שלא מבקר את ישראל לא נחשף בתקשורתנו. המבקר, נחשף ונתון לביקורת נגדית.

מדינת ישראל יכולה לקיים קשרים עם מי שהיא צריכה, רוצה או חייבת. זה אינו נוגע להיותו של גראס נאצי. לא יצרתץי שום דבר ממה שאתה טוען, אלא רק אתה יוצר את זה לעצמך.

הסלקטיבות שלך ממש לא לעניין והיא מחטיאה.

הנושא הוא גינתר גראס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168968
זכרון קצר וסלקטיבי
דוד סיון (יום שישי, 19/10/2012 שעה 6:41)
בתשובה לבצלאל פאר

''לא נחשף'' הוא טיעון לא רלוונטי. הרי עובדתית טענתי נכון שיש אצלנו (במיוחד בפורום הזה) נטיה חזקה להזכיר את עברם הנאצי של מבקרי ישראל ולהתעלם מאחרים שעברם הנאצי הרבה יותר משמעותי.

עובדתית טענתי נכון שנוטים אצלנו בפורום להתעלם מעברם הנאצי של מדינאים שביקרו בארץ. למשל ד''ר גרהרד שרדר בשנת 1971.

המשפט השני מציג את התירוץ שלא משנה את העובדות.

הנושא הוא עברם הנאצי של אנשים הקשורים במשהו לישראל.

החוכמולוגיה לא תדביק עלי את הסלקטיביות שלך. זו רק עוד שיטה להתחמק מלהודות בטעות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=169186
זכרון קצר וסלקטיבי
בצלאל פאר (שבת, 03/11/2012 שעה 12:06)
בתשובה לדוד סיון

הנטיה להזכיר את עברם הנאצי של מבקרי ישראל מובנת ונכונה. אבל הנטיה לנקות את הנאצים מעברם לצרכיו הפרטיים של ספירו, בהחלט שאינה מובנת, בלשון המעטה. בעיקר כשספירו טורח כמעט בכל פוסט שבועי שלו לעשות השוואה בין ישראל לבין גרמניה הנאצית, בין אם ישירות ובין אם בעקיפין (כשלעיתים הוא מבין שהוא חרג מהנורמה וטורח לציין שישראל עדיין לא הגיע למקומה של גרמניה הנאצית). אז מי שחוגג הודנה שבועית על הסרחון הזה שלא יקטר כשהסרחון הזה מתעופף לכיוונו דווקא.

הפורום לא מתעלם מביקורו של הנאצי שרדר בישראל, כי למיטב זכרוני לא נדרשנו לדסקס את העניין הזה.

יתר טיעוניך ילדותיים ובלתי ראויים להתייחסות רציני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=169206
ההודעה שלך, פאר, עוד כתיבה חוכמולוגית מיותרת!!!
דוד סיון (שבת, 03/11/2012 שעה 18:47)
בתשובה לבצלאל פאר


http://www.faz.co.il/thread?rep=168707
גדעון ספירו משקר ? לא . בכלל לא .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 19:25)

כשאני קורא את ספירו ואחרים אני מזכר שוב ושוב בעובדה פשוטה .
מי שמביט עם שחר מזרחה רואה את השמש מתרוממת ומתרחקת מהאופק .
לאחר שעות שבמהלכן היא משנה את מקומה בשדה הראיה של הצופה ,
רואים אותה יורדת לכוון האופק המערבי ואחר , נעלמת .
השמש מקיפה את הארץ .זו אמת עובדתית - זה מה שרואים .

כשמביטים במתרחש בנקודות החיכוך בין חילי צהל הכובשים לבין הפלסטינים הכבושים , רואים עובדות .
אלה זורקים אבנים , אלה יורים , כאן מעצרים ושם מחאה צעקנית או בכינית , לפי הענין .
אלה עובדות , רואים את העובדות .

עןובדות שהן אינן האמת .
קופרניקוס , גיורדאני וגלילאו , אחר כך קפלר ועוד ועוד הראו כי האמת שונה ממה שרואים .
למרות מה שרואים לא השמש מקיפה את הארץ אלא הארץ מקיפה את השמש .
זו האמת .

גדעון ספירו והקרובים לדיעתיו דומים למי שצופה בשמש . הם רואים את ''הכיבוש'' .
ולא זה המצב האמיתי !
כמו השופטים של גלילאו שסירבו להביט בטלסקופ של גלילאו
כך ספירו והאחרים מסרבים לראות את המצב האמיתי .

את גלילאו זוכרים . מישהו זוכר את השופטים של גלילאו ?

נכתב בהשראת הסרט - חמש מצלמות שבורות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168708
פרשנות בעייתית
דוד סיון (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 19:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

א. תיקון טעות: אני מעריך שהתכוונת ל''גורדנו ברונו''.

ב. הבעיה שלך היא מי רואה את המצב האמיתי? מי בסיפור הזה הוא גליליאו ומי מייצג את שופטיו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=168710
פרשנות בעייתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/10/2012 שעה 6:31)
בתשובה לדוד סיון

א - אתה צודק . טעות סופר .
ב - אתה צודק .
את הכיבוש כולם רואים . כך גם את זריחת השמש .
את ההיסטוריה של הסיכסוך הרבה פחות .
ובעיקר קשה לראות את הגישה הבסיסית הערבית/מוסלמית לפיהה
ארץ ישראל היא ''ארד-אל-סלאם'' .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168755
פרשנות בעייתית
בצלאל פאר (שבת, 06/10/2012 שעה 22:53)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

לא ''ארד אל-אסלאם'' כי אם ''דאהר אל-אסלאם'' _בית האסלאם או מרחב האסלאם), שהם שיטחי הכיבוש והשליטה של המוסלמים מאז תחילת קיומם. לצורך זה ''דאהר אל-אסלאם'' כולל את ספרד ופורטגל, דרום צרפת, יוון, יוגוסלביה עד שערי וינה. מה שהמוסלמים לקחו בכוח, יוחזר אליהם הכוח. בתוך כך ארץ ישראל שהתקדשה אצל המוסלמים בשל היותה קדושה ליהודים, היא בשליטת הוקף, בשליטת האחראי על הקדש הנכסים של האסלאם.החל מהמאה ה-‏13 נחשבה ירושלים ועוד מקומות קדושים בארץ לשטח בשליטת הוקף ויותר מאוחר הוקף התרחב לכל ארץ ישראל על שתי גדותיה.

אל מול ה''דאהר אל-אסלאם'' יש למוסלמים את ה''דאהר אל חרב'', שהוא מרחב המלחמה, המרחב שאיננו ה''דהאר אל-אסלאם'', בו גרים הכופרים, הלא מאמינים במוחמד, ושאחירתם להיכבש ע''י המאמינים (המוסלמים)ולאסלם את כל העולם בחרב או מרצון, כדי להכשיר את חזרתו של האימאם ה-‏12, המשיח לפי האמונה באסלאם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168756
דרך אגב, בעניין האימאם ה-‏12
בצלאל פאר (שבת, 06/10/2012 שעה 22:57)
בתשובה לבצלאל פאר

כבר נאמר לא אחת שאחמדיניג'אד מחשיב את עצמו לאימאם ה-‏12, למהאדי, שהוא אמור להתגלות בסופו של דבר כמי שיגאל את המוסלמים ויוביל אותם לנֶצח (אבל לדעתי בכלל לא לנַצֵח). את זה אני מזכיר בהקשר של חתירת איראן להגיע לנשק גרעיני, והשיקולים שיכולים להנחות מנהיגים איראנים בהמשך להשתמש בנשק הזה או בחומר רדיואקטיבי שיימסר לגורם שלישי שלילי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168770
גדעון ספירו משקר ? לא . בכלל לא .
גדעון ספירו (יום ראשון, 07/10/2012 שעה 17:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

קשה לי להגיב על הערות המפלגה הקטנה וגו', משום שהדברים בעיקרם נכונים זולת הסיפא לפיו יו''ר המפלגה כבר יודע מי מאיתנו ייזכר כגלילאו ומי כשופטיו. אינני יודע מה צופן בחובו העתיד, את התשובה לשאלה אינני יודע, אולי ילדיי או נכדותיי. יחד עם זאת, כפי שנהוג לומר, לאחר שקראתי את קורות חייו של גלילאו כמי שפקפק באמתות השלטון ונהג בניגוד למוסכמות החברתיות, סיכויי טובים יותר. כאמור זו הערכה בלבד ולא ניבוי העתיד. גם לחסידי האפרטהייד שבשעתו היו בטוחים בעתידם וצדקתם, לקח זמן לשנות דיסקט. יש כאלה שעד היום מקווים להחזיר את הגלגל לאחור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168771
גדעון ספירו משקר ? לא . בכלל לא .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 07/10/2012 שעה 17:59)
בתשובה לגדעון ספירו

אל תתגא יותר מדי .
לא רק אתה מחוץ למימסד - גם אני .
אם תפגוש את אורי אבנרי , שאל אותו . הוא אכל ממני מרורים .

לגבי העתיד - נו ברור . גם לי אין כדור בדולח .
מה שיש לי ויש גם לך אך מתעלם מהיידע הזה הוא
הייחס של ערביי ארץ ישראל להתיישבות החוזרת של היהודים כאן .
וגם הייחס המוסלמי לשטחים שהיו בשליטתם .
כמוכן הטוטאליות שבקוראן כלפי הכופרים .

אלה הם החומרים מהם בנויה התמונה ההליו-צנטרית המלאה .

ועוד דבר קטן - אפרטהייד .
זה פסול בקרב חסידי הנאורות .
אבל הנאורות עצמה נכונה רק ב-‏90% או משהוא דומה .
מבחינה פילוסופית זה נקרא - תיאוריה שיקרית .

כדאי שתזכור ותפנים
מלחמות למרות שהן רבות נזק ונפגעים ולמרות שהרבה מהמתחילים הפסידו
בכל זאת היא עיסוק מועיל ומצליח .
אלמלא היה זה נכון כבר מזמן היו חדלים מהמלחמות .

אריה עירן

http://www.faz.co.il/thread?rep=168752
מה לעשות, גינתר גראס הוא אנטישמי-לייט
בצלאל פאר (שבת, 06/10/2012 שעה 22:11)

כבר דיסקסנו את העניין הזה כאן בעבר. אם גינתר היה חושב באמת שהגרעין הישראלי הוא סכנה לעולם (למה הוא בדיוק מתכוון? שאנחנו, כנאצי כמוהו, מתכוונים להשמיד את כל העולם? הוא מריח אותנו בריח שלו) הוא בודאי היה צריך לומר שגם הגרעין האיראני הוא סכנה לעולם, כי לאיראנים יש עבר של ייצוא טרור ב-‏33 השנים האחרונות, לעומת זאת ישראל לא איימה אף פעם בהפעלת הגרעין שלה (גם לא ביום השלישי של מלחמת יוה''כ).

כוחות אפלים השתלטו על זכרו של קרל פון אוסייצקי והזנו אותו. לא בטוח כלל שקרל פון אוסייצקי היה רווה נחת מהענקת פרס על שמו לבריון נאצי כמו גינתר גראס. בטוח שאם הוא היה חי הוא היה כועס ומקבל שבץ ומת. ואנונו נעדר מהטקס משום בישראל הוא נקבע כפושע ועליו לרצות את עונשו. החוק הישראלי הוא חוק ראוי והומני, יש בישראל זכות לבקר את בית המפשט כבכל מדינה דמוקרטי, אז אנא,תן לנו למצות עם ואנונו את עונשו עד תום. מרייד מגווייר, גדי אלגזי ופאני- מיכאלה רייזין הם לא My cup of tea, משמע, הם חוליגנים שמאלניים שחושבים שרק ליהודים אין זכות לקיים מדינה נורמלית שיודעת גם להפעיל כוח נגד אוייביה, שמותר לה להילחם להגנת חייה גם אם בטעות לעיתים נורה כדור נגד אזרח אוייב, כמו גם שמותר לישראל להעניש את אזרחיה המרגלים נגדה. לזכותה של ישראל יצויין שישנן מדינות שקוטלות מרגלים כְּאוֹי וֵויי נוּנוּ. גראס הוא נפולת של נמושות של האינטלקטואלים הגרמנים שבנערותם העריצו את רוצח ההמונים היטלר, ואת שהם בנו בנערותם הם לא הכחישו ולא שכחו – המוטו שלהם נותר 'לזכור וגם לרצוח'. כדי להיות עדיין מקובל גם בחוגי השמאל האנטישמי של אירופה לא יכול גראס לצערו לבטא את דיעותיו בחופשיות, אבל מה שצץ ''משיריו'' (הירודים ברמתם השירית, לפי מומחים גרמניים) מדגדג את האמת שהוא מסתיר – הוא שונא ישראל אדוק, הוא מייחל לגרעין איראני, והוא היה בין המבסוטים ביותר בעולם אילו לאיראן היתה פצצה והיא היתה מפתיעה ומפילה אותה על תל אביב. בינתיים יכול האוכל גראס האין-טלקטואלי הזה להיות אנטישמי בחסות האנטי-ישראליות המגינה עליו (טענת האנטישמים האלה היא תמיד: ''מה? כבר אסור לנו לבקר את ישראל? ממתי אנטי-ישראליות היא אנטישמיות?''. לצערי התמימות, או ההיתממות, לא הורגת אותם – ראו את השתבחות השתפכות ספירו על ואנונו בסיום הקטע על ואנונו).

לצערי, אנשים כמו ספירו שבתמימותם הם חושבים שהם עושים את הדבר הנכון, אולי בגלל הכיבודים, גם אם הם מועטים ודלים, הנילווים למעמדם, הם עלה התאנה של אנטישמים מסוג הגינתר גראס. תמיד היו יהודים אלה ששיחקו לידי האנטישמים גם אם לא התכוונו לכך, אבל חמור מזה, היו יהודים ששיחקו בכוונה לידי האנטישמים ושיתפו איתם פעולה כדי לזכות בכיבושים בזמן רגיעה ולזכות להגנתם בזמן אסון ומלחמה. אבל תמיד האנטישמים בגדו ביהודונים האלה, ולא הפרידו בינם לבין עמך היהודים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168774
מה לעשות, גינתר גראס הוא אנטישמי-לייט
גדעון ספירו (יום ראשון, 07/10/2012 שעה 23:46)
בתשובה לבצלאל פאר

מאמציו של בצלאל פאר לכתוב על אותם נושאים הכלולים בטורי, אך מזווית ראייה ורודה שאכנה אותה גרסת משרד התיירות, הכל כאן תקין ונפלא, ראויה להערכה. אינני מגיב שהרי הדברים כתובים בטורי, ואין טעם לחזור עליהם שנית. הקוראים יקראו את שתי הגרסות וישפטו.

רק הערה קטנה: לכנות את גינתר גראס אנטישמי זה בערך תקף כמו לכנות את היטלר או גבלס או גרינג או אייכמן אוהבי יהודים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168956
מה לעשות, גינתר גראס הוא אנטישמי-לייט
בצלאל פאר (יום שישי, 19/10/2012 שעה 0:48)
בתשובה לגדעון ספירו

מה זאת אומרת ''מאמציו של בצלאל פאר לכתוב על אותם נושאים הכלולים בטורי''? לא הייתי צריך להתאמץ. הרי משיב לך ומפרש אותך לפי דרכי. כמובן שאינך מגיב לעניין שהרי היית חייב לבתמודד עם כשלים בתפיסת עולמך. ואז אולי גם אתה היית מצטרף ל''משרד התיירות'' ונוטש בחדווה את משרד התעמולה.

יש לך כשל לוגי ודיכוטומי (דיכוטומיה משוללת) בהשוואה חסרת השחר. שהרי גינתר גראס היה והינו אנטישמי, ואילו היטלר, גבלס וגרינג היו אנטישמים ואינם עוד. בקרוב גם גינתר יילך בדרך כל בשר ויצטרף לבחוריו הבכירים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168754
לעניין גלעד שליט
בצלאל פאר (שבת, 06/10/2012 שעה 22:40)

שליט אינו חייל שנשבה אלא חייל שנחטף. ע''פ הדין הבינ''ל המונח ''שבוי'', ''שבוי מלחמה'', חל רק על חיילים שנשבו ע''י צבא האוייב המדינתי, ע''פ חוקי המלחמה ואמנות ג'נבה. כשארגון טרור, גם אם הוא שולט על מרחב גיאוגרפי שאינו מוכר כמדינה ע''י האו''ם והחוק הבינ''ל (למשל ''ממשלת החמאס''), הוא שחוטף את החייל מדובר ב'חייל חטוף'' ע''פ כל דין. הניסיון של ספירו למוסס את המונחים המשפטיים האלה לא מוסיף לדיון.

התערבות האו''ם בניסיון לחלץ את שליט או לבקר אצלו אינו היה על בסיס החוקתי של האו''ם אלא במסגרת מעמדו של האו''ם בפוליטיקה הבינ''ל, ויכולתו לנסות להפיג סכסוכים. החמאס לא מחוייב לחוקים בינ''ל והארגון גם מכריז על כך באופן ''חיובי'' (הם פשוט מודיעים שאצלם תקפים רק חוקי אסלאם) ובאופן שלילי שמטרתם היא להשמיד את ישראל. גם הנחתו של ספירו ש''ממשלת החמאס'' היא הדומיננטים בשטח ושהיא הובילה את מדיניות עזה בעניין שליט, היא מטעית. את שליט חטף אחמד אל-ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של החמאס שמידר את הנהגת החמאס לעניין מיקומו של גלעד שליט. אל-ג'עברי היה הסמכות היחידה שאיתה אפשר היה לסגור עניין.

מה איכפת לך שקבוצת כדורגל רוצה להזמין את שליט? מה זאת אומרת ''מי זה שליט?'', למה? מי זה ספירו?
האם ספירו שאל את עצמו למה הם הזמינו לפני שנה את אבו מאזן? אותו אחד מכחיש שואה ומייצר את סיפור השואה הפלסטינית במקום, אותו אחד שקבע עם ערפאת את ''תורת השלבים'' ב-‏1974 שמנהלת אותו ואת הפלסטינים עד היום, די בהצלחה, ומרחיקה את השלום.זה אותו אחד שיצא ב-‏3 לאווים (לא חוזרים לשיחות בלי ויתור מקדים של ישראל ונסיגה לגבולות 67', לא חוזרים לשיחות בלי שישראל מקבלת בלאנקו את עקרון ''זכות השיבה'', לא חוזרים לשיחות אם ישראל לא מודיעה לפני שהיא מוותר על דרישתה שהפלסטינים יכירו בזכות ( ב ז כ ו ת ) קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי), כדי לא לחזור לשולחן השיחות עם ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168758
עדיף ליצן אטומי לפני וגיבור אטומי אחר כך
בצלאל פאר (יום ראשון, 07/10/2012 שעה 0:31)

מאשר גיבור בפקה-פקה לפני ושבר כלי נרצע אחר כך.

יכולים המתרוננים לומר את מה שהם רוצים על נתניהו, אבל דבר הם לא יוכלו לטעון: - שנתניהו לא הזהיר את האיראנים, את מנהיגי העולם, את אזרחי העולם, שאם הם לא מתגייסים עכשיו לעצירת הטרוך האיראני, לא תיוותר ברירה אלא לתקוף ולהשמיד להם את הגרעינים, בין אם זה ישראל לבד, ארה''ב לבד או קואליציה של מדינות. כל היתר הם קישקושים זולים שבאים לפגוע בישראל, אבל למעשה הם בסוף יפגעו באיראנים, שיתפתו להיכנע ךתעמולת העולזים ולהמשיך בהעשרת האורניום.
אם כך יש לומר, שעל מצפונם עשל מזלזלי הנאום תרבץ עננת התקיפה שתעכיר את שמי איראן.

הציור של נתניהו לא היה ''ציור פרימיטיבי'' ולא ''אינפנטילי'', אלא הגדיר בדיוק את המדיניות הישראלית של ה''קו האדום'' ברמה שגם האיראנים וגם ספירו יבינו. כנראה שגם ספירו לא הבין בדיוק את מה שהאיראנים הבינו היטב.

נתניהו אמר דיברי אמת בנאומו. ישראל כמעוז של דמוקרטיה במרחב אסלאמי קיצוני טוטליטרי ומקדש את המלחמה עלך השלום, ישראל היא מופת של חופש ושוויון, חופש אקדמי, סובלנות וקידמה. לעומת זאת המשטר האיראני הוא חשוך, פונדמנטליסטי ורודה באזרחיו.

הכיבוש אינו סותר את הדמוקרטיה. למדינה דמוקרטית הנלחמת על חייה מותר לכבוש ולהחזיר בכיבוש, בעיקר אם הם ''שטחים שבמחלוקת'', או שטחים שלישראל יש תביעה לכולם או לחלקם. הוא זייף קשות בהצגת ישראל כמופת דמוקרטי. ישראל לא שוללת את חירויות וזכויות האדם ממיליוני העם הפלסטיני, אלא מגבילה אותם ביחס ישר לאלימות והטרור שהם מיימרים, לפי עקרונות אמנת ג'נבה (למרות שאמנת ג'נבה חלה רק על סכסוכים בין מדינות, ולא בין מדינה וארגוני טרור, או קבוצת אנשים הטוענת לזכויות לאום).

מאחר ששטחי יו''ש הם שטחים שנכבשו מכובש, ומאחר שליהודים יש תביעה לשטחים האלה גם קבוצת לאום וגם כפרטים (שהרי ישנם נכסים, שטחים, בתים שהיו בבעלות יהודים לפני קום המדינה והכיבוש הערבי) הרי שהבעלות על הקרקעות צריכה להיפתר בהליכים משפטיים ו/או מדיניים. תביעות פרטיות נעשות בבתי משפט, והחלטות מדיניות בידי הממשלה.לכשיחזרו הפלסטינים לשיחות, נצטרך להגיע איתם להסכמה לגבי היקף הנסיגה הישראלית מיו''ש. עד אז ראוי שיראל תפעל לפי האינטרסים שלה ולפי החוק, כפי שהיא אכן עושה.

אינני מכיר במונח ''התנחלות לא חוקית'', במידה והממשלה אישרה אותה. היכן שממשלות ישראל אישרו הקמת התנחלויות, הללו כשרות לפי כל דין. לישראל יש זכות להתיר הקמת התנחלויות ב'אדמות המדינה' שהן כ-‏95% מאדמות יו''ש ובאדמות פרטיות שנרכשו מבעליהן החוקיים כדין.

העניינים שספירו טוען שנתניהו ''לא ציין בנאומו'' הם עניינים לא רלוונטיים למסר שאמור היה נתניהו להעביר באו''ם. אם ספירו היה נותן לנתניהו לנאום 3 ימים רצוף באו''ם, אני מאמין שנתניהו היה מגיע גם לעניין שריפת המסגדים ומאיר את עיניו הכהות מראות של ספירו. את מסגד חסן בק בגבול יפו-תל אביב תקפו מולסמים. את המסגד בטבא זנגריה תקפו בדואים שהיו מסוכסכים עם בדואים בישוב (והם גם ידעו לקשקש כתובת בעברית על הקיר כדי להרחיק עדות). יהודים שתוקפים ערבים הם בודדים שבבודדים ולא מיצגים את הממשלה, דרכה או את הציבור בכלל. לעומת זאת השנאה, הטינה, האלימות והטרור הפלסטינים הם תוצר מכוון של ההנהגות הפלסטיניות, חינוך מחלב האב לשנוא ולרצוח יהודים. חברה ערבית שלמה מתגייסת לייצר טרור אנטישמי, לא רק בפצצות אלא גם במלל. ולצערי ספירו חי עם זה טוב, תוך הסטת מבטו לשולי ולשיקרי.

התייחסות לתעמולה השיקרית של ספירו

ישראל לא שוללת עליית מוסלמים להר בהית, אלא רק כאשר מתגבשת אלימות משל העולים להר הבית. זותה וחובתה של המדינה להגן גם על יהודים; ישראל היא לא 'מעצמת עינויים' אלא להיפך, התקנון המשפטי אוסר על עינויים גם אם המחבל מוגדר כ''פצצה מתקתקת''. אם משווים זאת למנהג האמריקאים או הרוסים, אז מרתפי השב''כ הם 'הילטון'. ואם משווים זאת למה שקורא אצל הכנופיות הפלסטיניות, אז שוד ושבר - שם שבויים נאנסים, שוברים את עצמותיהם ונרצחים. לכן טרוריסטים משוחררים לא חוששים ליפול שוב לידי השב''כ. הם יודעים את האמת שספירו נמנע ממנה, כי זה נוח לו.
המדינה לא רודפת אחרי מאמיני ישוע, אבל אוסרים עליהם לפעול מול יהודים להמיר את דתם. לגיטימי באבוהה. חוקים דומים קיימים במספר מדינות דמוקרטיות. אזרחים ערביים לא מופלים - דווקא ישנה השתלבות גדולה יותר של ערבים במשק הישראלי. יותר מ-‏30% מהרופאים בישראל והסטדנטים בטכניון הם ערבים. משרדי ממשלה מריינים משרות ממשלתיות לערבים בעיקר באזורי מגוריהם. יותר ערבים מוסלמים מתגייסים לצה''ל, ובשנים האחרונות התגייסו אפילו 3 נשים ערביות. יחד עם זאת צריך לזכור שעדיין קיימת בעיה יסודית שהערבים הם אלה שנלחמים נגד ישראל אבל חלקם הם גם אזרחיה, וזה מצב שיוצר בעיות, מתיחות וכו'. מדינת ישראל מצליחה לעקוף בעיות פוליטיות חמות, ולקרב את האוכלוסיה הערבית שואפת השלום לעשייה במדינה.

היחס של ישראל למהגרי העבודה הוא נכון וראוי. ישראל היא לא לשכת העבודה של אסיה ואפריקה. אנחנו בשלבים אחרונים של הקמת הגדר בגבול סיני, וכבר עכשיו ירדה כמות הפורצים את הגבול שלא כחוק. לגבי ה-‏90 אלף שכבר נכנסו, המדינה גיבשה מדיניות החזרה טובה שמימושה ייארך זמן רב, כי מדובר בבני אדם קשי יום.

הישראלים אינם לוקים בגזענות. המקרים הנדירים של התנפלות יהודים על ערבים רק מראים שאין שנאה יוקדת בלב היהודים. אבל להיפך קיים גם קיים. ואני שוב חוזר, השנאה הערבית ליהודית היא מלמעלה - מההנהגה הדתית והמדינית, מההורים, מהמורים. לא כך בישראל!!!! מכאן שמופעי שנאה נדירים אלה הם רק תוצאה של כשלון החינוך מול אותם בודדים, ומעידים שיתר החברה ספגה את ערכי המתינות ואי האלימות. חברות אחרות, נוצריות ובטח מוסלמיות, במצבה של ישראל היו מייצרות שנאה קולקטיבית נגד האוייב.

היוזמה לסגור את מחלקת הרפש לממשל באוניברסיטת בן גוריון לא היתה כלל יוזמה ממשלתית, אלא של אוניברסיטת באר שבע המדובה בכמה פוליטיקאים. התביעה לסגירת המחלקה לא היתה, כאמירתו של ספירו, ''משום שחלק מהמרצים הם אנשי שמאל שמבקרים את מדיניותה של ישראל'', אלא משום שני טעמים: האחד, שהמרצים האלה מעבירים קורסים אידיאולוגיים מגמתיים שאינם עומדים בקריטריונים האקדמאים, ובשל עמדותיהם הפוליטיות הם לא מציגים חומרים על המציאות הציונית במדינה.

נתניהו לא סיפר שישראל היא בעלת חימוש גרעיני, ביולוגי וכימי כי המדיניות הישראלית היא לא להתייחס לעניין הזה כלל. במידה ויש לישראל נשק גרעיני אז הוא לא הסיבה לשום מרוץ חימוש, אלא רק התירוץ. לפי התיזה שיש לישראל נשק גרעיני, אז מדינות ערב היו צריכיות לרוץ לפצצה כבר בשנות ה-‏60. אבל הן היו אז רגועות וגם היום.

נתניהו לא מרבה להשתמש בשואה מעבר לנדרש. שהרי גם אסור להתעלם מהיותה, שזה כבר פשע. בנאומו האחרון באו''ם נתניהו לא הזכיר את השואה נדמה לי יותר מפעם אחת ובמילה אחת שמשפט שתיאר את ההיסטוריה של העם היהודי. סביר וראוי. ממשלת נתניהו היא הממשלה הראשונה ששיפרה את הסיוע לניצולי שואה. הממשלה לא קיבלה על חשבונם מיליונים.... ממשלת נתניהו לא קיבלה על חשבון ניצולי השואה אפילו לא שקל לרפואה. עוד דמגוגיה מבית מדרשו של ספירו. אבל להמ לא, כשהאחרים לא יודעים?
סקרים של נוער ישראלי משתנים כמו אופנה והם לא מייצגים את הממשלה. הפער הגדול בין עשירים לעניים הוא השני לאחר ארה''ב, והוא תוצר של התפרקות המשק ההסתדרותי ומדיניות העדפת מפא''י את אנשי עסקיה. אישורים ביטחוניים ניתנים ע''י השב''כ, כמו שזה נעשה במדינות המערב (ע''י גופים בטחוניים המואמנים לזה). בנמל התעופה של ישראל לא קיימת הפרדה בין יהודים לערבים. בטיסתי האחרונה לחו''ל לפני כחודש עמדתי ביחד עם נוסעים ערבים גם בהלוך וגם בחזור. לא היתה בדיקה חריגה לערבים האלה, והגענו לדיוטי-פרי בחות או יותר יחדיו. הבדיקה של הנוסעים נעשית לפי קריטריונים מקצועיים. סביר שהיותו של הנוסע ערבי דורשת תשומת לב רבה יותר, אבל לא בגלל מי שהאדם הוא באופן פרטי, אלא משום שבד''כ אלה שמוציאים פיגועים הם מבני השבטים הערביים. המדינה לא מתפרקת מחובותיה כלפי האזרחים ואפילו לא מפריטה עצמה לדעת. ממשלת נתניהו הנוכחית לא הפריטה שןם חברה ממשלתית נדמה לי; קרקעות של הקק''ל הן קרקעות שנרכשו ע''י הסוכנות היהודית; המדינה מפנה את הבדואים מקרקעות שהשתלטו עליהן בשנים האחרונות. הטענה כאילו הקרקעות שייכות לבדואים מאות שנים היא שקר נלוז, חסר סימוכין וחסר הגיון.

ישראל היא דמוקרטיה נאורה ויציבה. אחת ההוכחות שישראל היא דמוקרטיה נאורה וחזקה היא העובדה שספירו פועל בנחישות להכפיש את שמה של ישראל הואו מוגן ע''י הדמוקרטיה אותה הוא מכפיש. מה יותר חזק מזה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=168759
ויפה שעה אחת קודם ......
בצלאל פאר (יום ראשון, 07/10/2012 שעה 0:34)
בתשובה לבצלאל פאר

מדיניות נתניהו כלפי הגרעין האיראני

נתניהו לא דחה את המועד הקריטי לפעולה צבאית מסתיו 2012 לאביב קיץ 2013 (דרך אדב, המועד נדחה לאביב 2013 משום שבזמן שנתניהו היה באו''ם ומעט לפניו, גורם כלשהוא הצליח שוב לבצע פעולת סיכול מוצלחת, שהרחיקה את מועד הגמר לאביב). זאת עוד אי הבנה של ספירו שמטעה אותו מלהתייחס לאמת. המועד - אביב 2013 - הוא מועד שהאיראנים יכולים לממש בו את חלום אילו ימשיכו לפעול בלי כל מעצור. נתניהו הודיע שמדיניות ישראל היא למנוע מהאיראנים לעבור את ''הקו האדום'' (נדמה לי שגם את ההסבר למהו ה''קו האדום'', רבים לא הבינו, מלבד האיראנים וכמה פרשנים נבונים). מתי יתקרבו האיראנים ל''קו האדום''? זה תלוי בכמה גורמים - א. המדיניות עליה יחליטו האיראנים. יותר לחת כלכלי יכול לעצור או להאט את התקדמות האיראנים, אבל מנגד יכולה דווקא להאיץ אותה, כדי שאיראן תוכל לכאורה לאיים, ולדרוש שיפסיקו את העצומים מאחר שהם בלאו הכי לא השיגו את יעדם. ב.הסיכולים שכוח חיצוני יפעיל נגד המאמץ האיראני ומידת הצלחתם של הסיכולים.

אכן נתניהו היה מעדיף שכל פעולה נגד איראן תהיה סהסכמת ארה''ב או בהשתתפותה. מאחר שהשתתפותה לא מובטחת, בעיקר בהנהגתו של אובמה, הרי שיראל רוצה שארה''ב תהיה שותפה למאצים לעצור את איראן לפני, כדי למנוע את הצורך שישראל תתקוף. בעניין זה ישנן אי הסמות בין ארה''ב לישראל. ישראל רוצה להגדיר את ה''קו האדום'' הטכני, הברור, שאיתו אפשר לקבוע שהגיע זמן תקיפה. אבל אובמה מעדיך להישאר מעורפל באמריקה ש''ארה''ב לא תיתן לאיראן להתגרען''. בלי הצבת נקודת ביקורת מדוייקת, ההגדרה הזאת דינה להישחק במאורעות התקופה, ואפשר שארה''ב תפספס את ההזדמנות האחרונה להשמיד לאיראנים את הגרעינים, כמו שהיא שפיספסה מול הודו (כאן לא נעשו מאמצים מדיניים לעצירתם), פקיסטאן וצפון קוריאה.

אני שולל את השתלחותו של ספירו בנתניהו ובכל אותם שתומכים במדיניותו נגד הגרעין האיראני, כשספירו קוע קביעה אווילית והזוייה ש''צריך להיות אוויל או חולה בשיגעון גדלות, כדי שמדינה בת 7 מיליון אזרחים המתגוררים בשטח קטן תכריז מלחמה על איראן המונה כ-‏80 מיליון אזרחים ומשתרעת על שטח שגדול משטחן של אנגליה, גרמניה וצרפת יחד, ומצוידת בטילים היכולים להגיע לכל מקום בישראל'' - מה הקשר בין גודלה של המדינה במטראז' ובאוכלוסין לבין יכולתה של ישראל להשמיד כליל את המתקנים הגרעיניים של איראן? מה זה חשוב אם בהראן יש 4 מיליון נפש או 7 מילין נפש, אם התוקף צריך להטיל 6 טילים על מבנה של 100X100 מ'? מה זה חשוב כמה תושבים גרים בישראל אם יש לנו את 100 הטייסים שיטיסו 100 מטוסים בכל תקיפה? (את המספרים המצאתי כדי לא לרמוז כלל על פרופילי המבצעים האפשריים).
קאטו הזקן של ימנו היה חוזר ואומר ''tandem Iran ero tentatio'' (וסילחו לי על הלאטינית שלי שלמדתי לפני הרבה שנים).


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.