יחסי ישראל-אמריקה – השאלה הקיומית | |||||
שלמה גזית (שבת, 13/10/2012 שעה 19:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=168838 | |
אתה חירש ועיוור או בז לאנשים שחושבים אחרת . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/10/2012 שעה 6:11) | |
הדבר החשוב ביותר עבור עתיד מדינת ישראל כפי שהיא מוגדרת זה ==================== ילודה רבה של יהודים . ==================== כאשר מובן שזה הדבר בעל החשיבות הגבוהה ביותר אז ============================================== מדיניות ביטחון , חוץ , כלכלה ואופי המשטר צריכים להועיל בקידום יעד זה . ============================================== הבנת זאת - אדון גנרל ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168846 | |
תגובה והשלמה | |
שלמה גזית (יום ראשון, 14/10/2012 שעה 18:17) | |
הטור שהפצתי אתמול עורר בצדק מהומה רבה. במקביל – ניסינו לברר מי עומדים מאחורי הפרסום בארה''ב, פרסום שעמד ביסוד הטור שהפצתי. לא נמצאה הוכחה כי מחקר כזה – אשר הוזמן לפי הפרסום ע''י מרכיבי קהילת המודיעין האמריקאית – אכן קיים, ואם כן – כי זה אכן תוכנו. כתב העת אשר הפיץ הכתבה, ה-,Foreign Policy Journal מוכר ככתב עת דיגיטאלי אשר רבים מחברי המערכת שלו הם ערבים המוכרים בעמדותיהם האנטי ישראליות. להלן לכל המעוניין הלינק לכתבה – ומכאן שמאד אפשרי כי סיפור המחקר איננו אלא מסע השמצה ול''פ אנטי ישראלי. אינני מציע לנו להירגע. אפילו תוכחש ה''נבואה'' של הד''ר קיסינג'ר לפיו תעלם ישראל בעוד עשר שנים מן המפה, אסור לנו להתעלם מן הניתוח ומן הטענות המועלות בדו''ח. איננו יכולים להתעלם מן ההצגה האמורה לשבות את ליבם של אמריקאים רבים אשר נקעה נפשם מן הסכסוך המזרח-תיכוני, מן המעורבות הצבאית האמריקאית באזור, ומן המחיר הכבד של התמיכה הצבאית, הכלכלית והמדינית בישראל. הנושא המרכזי העומד בראש סדר היום של האזרח האמריקאי הוא מצבה הכלכלי של המדינה וירידת מעמדה והשפעתה של ארה''ב בעולם. זהו מצב בו מחפשים תמיד את השעיר לעזאזל על מנת להטיח בו את האשם. ואלו אנו, ניזונים מהסברה ממלכתית כאילו מעמדנו באמריקה יציב ואיתן וכאילו לעולם חוסן. מהי תמונת המצב האמיתית, מהן המגמות בעתיד הנראה לעין וכיצד נערכת ישראל למצב בו עלולה להתרגש עלינו התחזית הקשה אותה חזה הדו''ח. אכן, ההשלכות תהיינה מדאיגות וקשות ואין לנו זמן בלתי מוגבל להיערך לקראתן. אי אפשר ללכת לבחירות הקרובות, בחירות שתקבענה את ההיערכות הלאומית שלנו לארבע השנים הקרובות, מבלי ששאלה מטרידה זו – כיצד משמרים את תמיכת ארה''ב בישראל או כיצד נערכים לקראת אבדן תמיכה זו - לא תעמוד במרכז הדיון הציבורי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168847 | |
תגובה והשלמה | |
ע.צופיה (יום ראשון, 14/10/2012 שעה 19:06) בתשובה לשלמה גזית | |
מצד אחד אתה מפקפק בקיום הדו''ח ובטח ובטח במניעיהם של יוזמיו או מפיצי קיומו. מצד שני אתה מציע לנו לקחת ברצינות דו''ח שספק אם הוא קיים ואם הוא קיים הרי הוא בגדר ל''פ. מר גזית, תהיה רציני או תפסיק לזלזל ברמת שכלנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168857 | |
אין לצפות מגנרל לחשיבה רבה מדי . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/10/2012 שעה 6:29) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168886 | |
לפני שקאתי את תגובתך זאת הספקתי לכתוב את הדברים האלה | |
בצלאל פאר (יום רביעי, 17/10/2012 שעה 22:14) בתשובה לשלמה גזית | |
אני מתפלא על , ראש אמ''ן לשעבר שנופל לפח של התקשורת. המסמך שהוא מצביע עליו לא בטוח שכלל נכתב. הידיעה התפרסמה באתר האנטי ישראלךי שהוא נותן לו לינק ובתקשורת האיראנית. http://www.presstv.ir/detail/2012/09/30/264323/kissi... (שבכלל טוען שמדובר במסמך של סוכנויות המודיעין האמריקאיות). מעניין שידיעה זאת לא פורסמה באף גוף תקשורת או אינטרנט לפני האתר הזה. ואז כל הלבוגים האנטישמים החלו לצטט את הידיעה הזניחה הזאת ונתנו לה רוח חיים, כאילו זאת ידיעה אמינה לשעצמה. בסבירות נמוכה, יתכן שבהחלט הוזמנה עבודה מחקר חיצונית אקדמאית לצורך הערכת מצב ארוכת טווח על המזרח התיכון ע''י ארגון ביון זה או אחר (לא נראה לי שלהזמנת עבודה כזאת יתאגדו כל 16 גופי הביון האמריקאים), אבל העבודה הזאת לא פורסמה פורמלית ולא-פורמלית, אלא רק באתר האינטרנט של ארגון אנטי ישראלי קשה, על סף האנטישמיות. גם לא נראה לי שעבודה מסוג זה תיכתב על ידי או תופץ לכל ארגוני הביון, שחלקם אין להם בכלל קשר לנושא המסמך. שנית, המונחים בכתבה אינם כלל בשימוש אצל גופי מחקר אקדמאים רציניים ובודאי שלא בשימוש ארגוני הביון, כי הביטויים בו טעונים בפוליטיקה קשה ומטעה האופיינית למסמכי תעמולה. מעבר לכך יש שימוש נלוז בעובדות ובנתונים, ובחלקם נפלו טעויות והתגלו שקרים ומניפולציות. לי נראה שמדובר בספין תעמולתי מבית מדרשם של האנשים החברים באתר/ארגון שפירסם את המסמך או בבעלי עניין דומה, ולא במשהוא אמיתי. יותר מכך, הביטויים המופיעים בפתיח ובסיכום העבודה הזאת מבטאים את הדיעות של ארגוני שמאל וימין אנטי ציוניים ואנטישמיים, כמו: ''ישראל לא תוכל לעמוד בגלי האהדה הפרו-פלסטיניים המציפים את אמריקה לאור ה''אביב הערבי'', ההתעוררות האסלאמית וצמיחתה של הרפובליקה האסלאמית של איראן''; ''למנהיגי ארה''ב נמאס מהנוקשות והפנאטיות הישראליים'', מה צריך יותר מזה כדי להבחין ששום מוסד אקדמאי מכובד לא יתבטא במטבעות לשון מהסוג הזה?! כשראיתי את שמם של פרנקלין לאמב, אנטישמי ידוע, בעל קשרים עסקיים עם עולם הפשע והטרור במזרח התיכון, שבסיסו בביירות ו-קווין בארט (Kevin James Barrett), חבר הפאנל המדעי שחקר את אירועי 911 (SPINE - ועדה עצמאית מטעם עצמה לחקירת אירועי 911 בעיניים ביקרותיות) שהתאסלם ו- Press TV, וגורמים איראניים וערביים אחרים מככבים בהפצת הידיעה הזאת, מיד נפל לי האסימון. לעומת זאת, באביב האחרון התפרסמה ידיעה שקהילת המודיעין האמריקאית המליצה בפני אובמה להעביר את לב העניין הלאומי של אמריקה לנושאי המזרח הרחוק, כי האזור הזה הולך להיות האזור המסוכן ביותר בעולם בשנים הקרובות לאור המיחות המתפחת ממדיניותה האגרסיבית של סין להתשלט על מים בינ''ל ומים טריטוריאלים של מדינות באזור במטרה לשים את ידה על עתודות הנפט והגז. http://www.globalresearch.ca/dangerous-crossroads-am... . בהחלט סביר שארה''ב נערכת להתמודד מול ההתפתחויות הצפויות ולהעביר את הדגש לאזור הזה, אבל כל זאת בלי לזנוח את ישראל. לכאורה ישראל הנשארת באזור, תצטרך למלא תפקידים נוספים, כדי להשלים את הפערים שיווצרו עם העברת כוחות אמריקאיים למזרח הרחוק. לפיכך צפוי שמעמדה של ישראל בוושינגטון דווקא יתחזק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168891 | |
אף גוף תקשורת? | |
דוד סיון (יום חמישי, 18/10/2012 שעה 5:14) בתשובה לבצלאל פאר | |
1. דבר ''הדו''ח'' פורסם 3 ימים קודם באתר של news1 (http://www.news1.co.il/Archive/001-D-311292-00.html) שהסתמך על גלובס. גלובס כנראה הספיקו להוריד את הידיעה. 2. מעניין היכן בדיוק כתבת את הדברים לפני שקראת את התיקון של גזית? 3. התחזית שלך טעונה בפוליטיקה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168916 | |
אף גוף תקשורת? | |
בצלאל פאר (יום חמישי, 18/10/2012 שעה 10:48) בתשובה לדוד סיון | |
1. נדמה לי ש-28 באוגוסט (Foreign Policy Journal) מקדים קמעא את ה-10 באוקטובר, כמו שגם 30 בספטמבר (PressTV) מקדים, אם כי בקמצנות קמעא את הפירסום שלך ב-10 באוקטובר ב-News1/גלובס ........ אז מה בדיוק הבעיה? 2. כתבתי את הדברים במחשב שלי והבעעתי בהם הם דעתי המקצועית קמעא ..... 3. התחזית שלי פוליטית בדיוק כמו שלך, ולא פוליטית בדיוק כמו ששלך היא לא פוליטית ..... השאלה אם יש ביכולתך גם לנהל ויכוח ראוי וענייני ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168921 | |
אף גוף תקשורת? | |
דוד סיון (יום חמישי, 18/10/2012 שעה 11:16) בתשובה לבצלאל פאר | |
1. כתבת: ''מעניין שידיעה זאת לא פורסמה באף גוף תקשורת או אינטרנט לפני האתר הזה''. 2. כתבתי למחשב שלי לא מתקבל כאסמכתא. 3. הבעיה שלך היא שאתה מתלונן על תחזיות של אחרים שהן פוליטיות אבל מיד ניגש וכותב תחזית הסובלת מאותן הבעיות. -- הנסיון להטיל עלי את התיק גם הוא חסר ביסוס, כי לא הצגתי כאן שום תחזית. -- על הרקע הזה השאלה היא אם לאחר שאתה מפיל את עצמך לבורות יש סיבה לנהל איתך ויכוח חוץ מאשר על גישתך. . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168923 | |
אף גוף תקשורת? | |
בצלאל פאר (יום חמישי, 18/10/2012 שעה 11:24) בתשובה לדוד סיון | |
1. אכן צדקתי, העניין פורסם לראשונה כפי שכתבתי ב-(Foreign Policy Journal. 2. עניתי המדוייק לשאלתך. 3. הבעיה שלך שאינך יודע לעשות הפרדה בין עובדות לעניין ופרשנות לעניין. אני יודע שזה טיבעי אצלך ולכן בלתי ניתן להתווכח איתך. דוגמה לבלבול הדעת שלך היא הערתך שאני ''מפיל את עצמי לבורות''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168928 | |
אף גוף תקשורת? | |
דוד סיון (יום חמישי, 18/10/2012 שעה 12:00) בתשובה לבצלאל פאר | |
2. מענה מדוייק לשאלה שלא נשאלה לא רלוונטי. 3. הבעיה שלך שגישתך היא מתחכמת ולא ממש עניינית. לכן כל שנותר זה להראות ולהאיר את גישתך ואת הסתירות שהיא מלאה בהן - המלכודות והבורות שאליהם אתה מפיל את עצמך. אלה עובדות מאד ענייניות ומתארות נכון את גישתך. כבר התרגלתי שבמקום לנסות לצאת מהסבך אתה מנסה להכניס לסבך שלך את מבקריך. זה לא יצלח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168953 | |
אף גוף תקשורת? | |
בצלאל פאר (יום חמישי, 18/10/2012 שעה 23:46) בתשובה לדוד סיון | |
1. לפחות כאן הבנת שטעית ........... 2. השבתי במדוייק שלאלה שהעלאת.... אולי התכוונת לדבר אחר, אבל לא דייקת בשאלתך.... 3. אני הצגתי עובדות ופרשנות לעובדות. אני דייקתי בעובדות ואני די מדייק בפרשנות. אני מכיר את החבורה ב-FPJ ואפילו היה לי ויכוח עם אחד מאנשיה ביום עיון שהם ערכו בוושינגטון. הקשרים בתוכם ובינם לבין גורמים אסלאמיים ידועים ומוצגים לראווה במרחב האינטרנטי. הם אנשים קיצונים והזויים לחלוטין על גבול ההיפר-קונספירטיבי. מאחר שאני מכיר אותם, את כוונותיהם ואת מעשיהם ולאור העובדות שהבאתי, המסקנה שהגעתי אליה נכונה ויציבה. מבחינתי אתה יכול להישאר כלוא הקונכיה שלך ועדיין לחשוב שאתה צודק. אבל אתה לא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168962 | |
אף גוף תקשורת? | |
דוד סיון (יום שישי, 19/10/2012 שעה 4:43) בתשובה לבצלאל פאר | |
2. ההתפארות שלך, ''כתבתי את הדברים במחשב שלי והבעעתי בהם הם דעתי...'', שווה בערך כמו ''אמרתי לעצמי'' - כלום! 3. אתה אכן מתקשה להודות שתלונתך על תחזיות עמוסות פוליטיקה הן דבר שעשית בעצמך. -- חוכמולוגיה לא תציל מהעובדה הזאת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168977 | |
אף גוף תקשורת? | |
בצלאל פאר (יום ראשון, 21/10/2012 שעה 10:07) בתשובה לדוד סיון | |
אתה סתם מתעקש לא להיות רלוונטי בתשובות הקרש שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168988 | |
הכתיבה שלך, פאר, כבר מזמן לא עניינית!!! | |
דוד סיון (יום ראשון, 21/10/2012 שעה 12:14) בתשובה לבצלאל פאר | |
בצלאל פאר מתקשה להודות בטעויות ובכשלונות. בצלאל פאר מתקשה על השמצות שכתב... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168990 | |
הכתיבה שלך, פאר, כבר מזמן לא עניינית!!! | |
בצלאל פאר (יום ראשון, 21/10/2012 שעה 17:38) בתשובה לדוד סיון | |
אתה שוב טועה בהבחנותיך, סיון. מה יהיה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168994 | |
הכתיבה שלך, פאר, כבר מזמן לא עניינית!!! | |
דוד סיון (יום ראשון, 21/10/2012 שעה 18:21) בתשובה לבצלאל פאר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169005 | |
הכתיבה שלך, פאר, כבר מזמן לא עניינית!!! | |
גלעד היפתחי (יום שני, 22/10/2012 שעה 19:44) בתשובה לדוד סיון | |
סיון, אתה לא יודע להפסיד בכבוד ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169011 | |
אתה, היפתחי, כרגיל לא ענייני!!! | |
דוד סיון (יום שלישי, 23/10/2012 שעה 5:19) בתשובה לגלעד היפתחי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169016 | |
אתה, היפתחי, כרגיל לא ענייני!!! | |
בצלאל פאר (יום שלישי, 23/10/2012 שעה 12:39) בתשובה לדוד סיון | |
דוד, אפילו כשאתה אומר שאתה טועה אתה לא מוכן להודות שאתה טועה ......... בברכה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169018 | |
אתה, פאר, כרגיל עוסק בחוכמולוגיה לא עניינית!!! | |
דוד סיון (יום שלישי, 23/10/2012 שעה 13:05) בתשובה לבצלאל פאר | |
טעית אבל במקום להודות בטעות או פשוט לשתוק אתה מנסה להדביק את הטעויות שלך על אחרים. למעשה אתה ממשיך לעסוק בהשמצות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169187 | |
אתה, פאר, כרגיל עוסק בחוכמולוגיה לא עניינית!!! | |
בצלאל פאר (שבת, 03/11/2012 שעה 12:07) בתשובה לדוד סיון | |
היכן בדיוק טעיתי? כשדיברתי אמת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169205 | |
אתה, פאר, כרגיל עוסק בחוכמולוגיה לא עניינית!!! | |
דוד סיון (שבת, 03/11/2012 שעה 18:44) בתשובה לבצלאל פאר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=169006 | |
תגובה והשלמה | |
גלעד היפתחי (יום שני, 22/10/2012 שעה 19:55) בתשובה לשלמה גזית | |
נו, מר גזית. ואת זה לא יכולת למצוא לבדך באינטרנט כמו שעשו כאלה שלא היו ראשי אמ\\'ן? איך זה תמיד יוצא שאתם מפתיעים את עצמכם בלי לדעת את האוייב? איך אפשר לסמוך על מי שבונה לנו תיאוריות של קיום ישראל והתמודדות על האוייבים שרק רוצים להשמיד אותנו, כשהוא מתפאר בתוכנית שמממשת כמה דרישות התוכניותיהם נגדנו? ישראל היא נכס אסטרטגי לארה\\'ב וכולם יודעים את זה. אם זה לא היה כך הם לא היו נמצאים בקשרים הדקים איתנו, אל מול מזרח תיכון שדרש מהם להתרחק מישראל. ככל שהנפט מאבד מעתידו, כך קישרי ארה\\'ב - ישראל מתחזקים. מערכת היחסים אינם של מעצה-מדינת בננות, אלא של שתי שותפות שוות מעמד בין מעצמה עולמית (נמוגה לאט?) ומדינה טמפרמנטית שצריכה להילחם על חייה. המחבר בין שתי המדינות האלה הוא קודם כל האינטרסים, אחר כל הידע והכוח שיש לכל אחת ובסוף גם הערכים. הערכים הם מנוע בסיסי חי וקיים ולא ישתנה, אלא אם המוסלמים יהפכו רוב באמריקה. האינטרסים יתחזקו ככל שישראל תוכל לתרוםיותר הידע טכנולוגי-מדעי, מידע מודיעיני, יתרון ופיתוח כלי מלחמה וצבא. בעניינים הלאה יש לישראל הרבה מה לתרום לאמריקה, ולא רק אמריקה לישראל. לכן מי שקנה הלוקש ההזוי שנכתב במסמך אנונימי ש\\'נחשף\\' לקבוצה אנטישמית באמריקה ועוד להתייחס למסמך הזה ברצינות עושה רושם שלא מבין במודיעין !!!!! חבל ששלמה גזית נפל שדוד לחפצי ליבו !!!!!!! | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |