פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כריש שחור / טור שבועי
יורם המזרחי (יום שישי, 29/11/2002 שעה 19:26)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


טור מהנה
נמרוד ברנע (שבת, 30/11/2002 שעה 1:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל יורם, אני שלא הייתי שותף לחגיגת האיחוד האמריקאי-צ'רקסי בראשותך, וקראתי שוב את סיפורי ירושלים של פעם נהנה לקרוא מפרי מקלדתך כמה שיותר.
אני באמת ממליץ לך (ולכולם) על השיר
Sunday, Bloody Sunday
של להקת US
שעוסק באותו יום ראשון ארור.
השיר מרגש, מעולה מבחינה מוזיקלית, ומעלה דיבורים שוחרי שלום משני הצדדים, בגירסאת הלייב של השיר ניתן לשמוע את הסולן מדבר רעה על האמריקאים ממוצא אירי שבאים אליו ומדברים על הזוהר של המהפכה, כשהם לא ראו את כל הדם שיש כתוצאה ממנה...
_new_ הוספת תגובה



נמרוד: השיר בסרט,לקראת הסוף עם כתוביות החתימה
יורם המזרחי (שבת, 30/11/2002 שעה 4:28)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ליורם המזרחי: אתה מתחיל להדאיג אותי: מבלי ---
רפי אשכנזי (שבת, 30/11/2002 שעה 10:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--להרגיש אתה נכנס לפוזה האופיינית הנוחה הנעימה והמובילה בתקשורת העולמית -
ש''לבעוט בישראל זה תמיד טוב''.
שים לב אתה במדרון חלקלק שיהיה לך קשה לצאת מימנו.
מבלי לשים לב, ושלא בכוונה , אתה בטח יודע שאין הבדל בין לבעוט בישראל ללבעוט ביהודים כי גם זה תמיד ''הולך טוב''.
אתה צריך ברגע זה להחליט ולקחת כיוון: הלנו אתה אם לצרינו, ואין כאן מרכז. מותר לך לבקר ועיני לא צרה בביקורת, אך השאלה מה נקודת המוצא של המבקר.
כל עוד המבקר הוא חלק מבשרנו וחלק מהחוויה הישראלית
אף שלפעמים הוא אפילו גר בניכר מסיבותיו שתהיינה כל שהן, דבריו לגיטימיים והם חלק מהתזמורת הכללית של דעות המנוגנת בארץ. יש לנו כאן הרבה מגדעון לוי, עמירה הס, ולהבדיל פייגלינים למיניהם, הם כולם שלנו וחלק מאיתנו. ישנו רגע שלהערכתי אתה נמצא מילימטר ממנו שאתה מוריד את המיים על העבר, שוכח הכל והופך למי שהיה כאן ואינו שייך יותר לכאן והוא עכשיו
''ממש'' קנדי או בעל זהות כל שהי אחרת מכובדת ככל שתהיה. אני כותב לך זאת מדאגה עמוקה על אחד מבניה היותר רציניים שהארץ מוכת הבצורת שלנו גידלה והעלתה מקירבה.
בכבוד בהערכה ובדאגה
רפי אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



ליורם המזרחי: נפלא, מדוייק וקולע אך לא עד כאב
מיכאל מ. שרון (שבת, 30/11/2002 שעה 11:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא בבחינת הנאה צרופה. אכן, חזותית, אריק שרון מזכיר דמות קיסר רומאי בשערו הבהיר, עובי בשרו וקיפלי גומות עיניו הקטנות משהו, כפי שהיא מוצגת למשל בסרטים איטלקיים, ואף בסטיריקון של פרדריקו פליני, והדבר עלה בדעתי וכנראה בדעת רבים לא פעם, אך העיטור עם זר דפנה בכתיבתך ''קיסר'' אותו באופן רשמי ומיוצב במילון דימויינו.

כמכור לשירי עם ובלדות, ושירי Irish charm בפרט, הרי שתאור הופעתו של ג'והן מקרדמונד (כתבתי נכון?) מעורר תאבון מחודש. ראיתי שבתל-אביב נפתחו 2 פאבים אירים ובאמת יהיה טוב לבקר. בינתיים אני שותה בירה גיניס במקומות מזדמנים.

שמעתי בחדשות של 11 בבוקר כי יש חדשות טובות: תנובת הזיתים השנה היא הגבוהה בארץ אי פעם, והופקו גם כ- 1000 טון שמן זיתים. בקנדה מעונינים?
_new_ הוספת תגובה



בעניין ''מורונים'' היתה לפני זמן מה איזו שערוריה
מיכאל מ. שרון (שבת, 30/11/2002 שעה 11:42)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במסעדה סינית-תאילנדית כאשר זוג סיים את ארוחתו והגבר קרא בחלל המסעדה בקול רועם: ''וויטר, ד-ביל פליז'', וספג מכות נאמנות מהמלצר הפיליפיני שכנראה גם הבין את הניב העממי, והיה בעל גאוות עובד או לגם יי''ש קודם לכן..
_new_ הוספת תגובה



שלום לך יורם בארץ הרחוקה והקרה
אבנר בן בסט (שבת, 30/11/2002 שעה 13:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים הקור מחמם את הלבבות. הלוואי שהיינו יכולים לנסות זאת ולו פעם אחת במזרח התיכון.

ולגבי הקיסר והחלקלק נראה לי שאי אפשר לייחס הרבה לריב שהתלקח ביניהם ושנרגע, לפחות כלפי חוץ, לאחר ההכרעה בבחירות הפנימיות. שניהם חותרים פחות או יותר לכיוון מדיני אחד, שהוא התפשרות מרחיקת לכת עם הפלסטינים. אך בעוד ששניהם, האחד מקיים והשני רק מצהיר, לא יתחילו את התהליך כל עוד הצד הפלסטיני לא זנח את הטרור (והחליף את ההנהגה הותיקה, או לפחות את הסמל שלה - ערפאת), הרי שהצד השני, בעל הזקן, דוגל חזרה לשיחות תחת אש (ואש תחת שיחות), בהנחה שהמוני הרוגים לא משפיעים ולא ישפיעו על השיחות ועל יעדן.

למצביעי הליכוד לא חשוב מי מהשניים יעמוד בראשם, וההינמעות הגדולה מההתייצבות בקלפי (בסדר גודל של כ-‏50%) מעידה על כך. הגישה הממלכתית והאחראית הכריעה - לא מדיחים ראש ממשלה מכהן ובושאי שיש לו תמיכה ציבורית גדולה מחוץ לאוכלוסיית מתפקדי הליכוד. פשוט, לא מחליפים נהג בזמן נסיעה, גם אם מי מהמצביעים חושב שהוא טעה בדרכו. ההחלפה, רק משום ביצועה בפועל, יכולה להכשיל את כל הנסיעה ..... מחדש להגה השילטון.

___________________________________

אירלנד + שטחים ?

כל שטח כבוש דומה לשטח כבוש. אנחנו משתמשים אפילו באותן מילים. אבל זה רק לכאורה, ולצורך יציאה מהתמודדות מעמיקה עם המפריד והשונה. כי כל כיבוש שונה מכיבוש, כי כל המציאות שונה בזמן ובמקום. הרקע ההיסטורי, הכוחות הפועלים, מטרות הצדדים וכו' - הכל שונה.

מעבר לצדדים הטכניים והכותרתיים, רבוץ תהום גדול של שוני וייחודיות לכל תופעה היסטורית של כיבוש.

ואסיים קצת בסרקאזם ואומר, שכמו שצה''ל לא צריך לחקור את עצמו כי צה''ל ''תמיד אשם'' כך הבריטים לא צריכים לחקור את עצמם כי הם ''תמיד צודקים''.

וחג שמח לך ולבני משפחתך.
_new_ הוספת תגובה



חג שמח יורם. תמיד רשימותיך מעניינות
כהן אפרים (שבת, 30/11/2002 שעה 13:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומרתקות. אתה נדרש בהחלט להרבות בהן.
_new_ הוספת תגובה



למברכים ולמבקרים -תודה ושבוע טוב!
יורם המזרחי (שבת, 30/11/2002 שעה 20:18)
בתשובה לכהן אפרים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ליורם המזרחי
אריה פרלמן (שבת, 30/11/2002 שעה 15:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נהניתי לקרוא את רשימתך.

* אתה משווה בין תקרית דיפלומטית, שבה יועצת של ראש מדינה אחת, מכנה ראש מדינה אחרת ''מפגר'' - לבין התנצחויות פוליטיות בתוך אותה מדינה ואותה מערכת פוליטית.

אין הנידון דומה לראיה.

אולי אנחנו התרגלנו לכך שראש הממשלה והשרים שלנו (ולא משנה מאיזו מפלגה: גם פרס צוייר במדי קצין אס-אס על שער עיתון מצרי) - מקוללים ומושפלים כמעט יום-יום מעל דפי העיתונים הרשמיים והממלכתיים בהחלט של ירדן ומצרים, שתי מדינות שיש לנו איתן ''חוזה שלום''.

אולי התרגלנו - אבל זה לא אומר שאנו נוהגים בשפיות.

* תמוהה גם ההשוואה המרומזת שאתה עורך בין הטרור האירי לבין הטרור הערבי.

ראשית כל, מבחינת היעדים, ישנם הבדלים של שמים וארץ: האירים מעולם לא הכריזו ולא הצהירו שהם מעוניינים בהשמדת האנגלים; בכיבוש לונדון; בהחרבת בריטניה - אלא בסילוקה מצפון-אירלנד בלבד.

שנית, עד כמה שידוע לי, האיי-אר-איי ממעט, יחסית, בטבח באזרחים אנגליים חפים מפשע;

שלישית, הטרור האירי, מתבסס - לפחות בחלקו - על מה שאני מכנה: ''טרור אבירי'', דהיינו: אזהרה מראש על הטמנת פצצה, על-מנת למנוע אבידות בנפש. והיו דברים מעולם.
_new_ הוספת תגובה



טרור הוא טרור הוא טרור
יורם המזרחי (שבת, 30/11/2002 שעה 20:28)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטרור ''האבירי'' עליו אתה מדבר קטל מספר גדול מאד של אזרחים אנגלים באנגליה עצמה, החל מעוברי אורח וכלה בצרכני חנויות כל-בו או למשל ''פרשים יצוגיים'' מיחידת טקסי ארמון בקינגהם (אלה נטבחו על סוסיהם) ועוד ועוד ובוודאי שקטל הרבה מאד אירים, ללא כל אזהרה וללא הצדקה. הטרור האירי עוסק למשל בהתלהבות רבה ''בנייקפינג'' שפרושו שימוש במקדח לניקוב ברכיים וקרסוליים, בצליבת קרבנות (ארע רק בשבוע שעבר!)בהבערת מוסדות ועוד ועוד ועוד.... אכן, הנושא שונה מזה של הפלסתינאים אך הרצחנות דומה ולפעמים אפילו עולה עליה....כך גם תגובות הצבא והמשטרה ולפעמים... מעשי לינטש שההמון ביצע בחיילים. אם תטרח לבדוק מעט מתולדות המלחמה האירית באנגלים ומאבק הקתולים בפרוטסטנטים בצפון תמצא מי למד ממי ואיך שתי התנועות השפיעו ועודן משפיעות זו על זו....''טרור אבירי''.... אין דבר כזה. נכון, אפשר לטעון לצרכי התגוננות שהאצ''ל למשל ''הזהיר'' את הבריטים לפנות את מלון המלך- דוד, הוא גם ''הזהיר'' את האנגלים לא להוציא להורג לוחמים שנשבו ובאותה מדה, בלי להסס תלה שני סמלים בריטים, בני ערובה חסרי ישע ועוד מיקש את גוויותיהם..... לכן פרלמן ידידי,גם כשלא כל כך נעים להכיר בכך טרור הוא טרור הוא טרור.....
_new_ הוספת תגובה



יורם המזרחי, אתה מתרגש לחינם
אריה פרלמן (שבת, 30/11/2002 שעה 23:11)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תקרא שוב את מה שכתבתי, תראה שהתבטאתי בזהירות.

לא טענתי שהאיי-אר-איי מעולם לא פגע באזרחים, או שתמיד הזהיר מראש.

טענתי שהוא השתמש גם בשיטות של אזהרה - לא רק. עד כמה שזכור לי, דווקא היו מקרים שבהם המשטרה הבריטית פינתה מקומות הומים מאדם בזמן - עקב אזהרה - ובכך חסכה עשרות הרוגים ופצועים.

בוודאי שמקרים אלה אינם כל המקרים. רק ציינתי שהם קיימים.

תאר לעצמך את התסריט הבא, לפיו אירגון טרור מודיע ב-‏100% מהמקרים היכן הוא הטמין פצצה ומתי תתפוצץ.

זה מה שיוצר את ההבדל בין פגיעה בנפש לבין פגיעה ברכוש.

כמה אנשים היו נהרגים, לדעתך, בקמפוס הר הצופים או במסעדת מצא - אילו היה מנהל המשמרת מקבל הודעה 10 דקות מראש? 5 דקות מראש?

כמיטב דימיונך.

טרור הוא טרור הוא טרור - ובכך אתה כמובן צודק.
אבל אפילו אתה מודה (ואין בכך גילוי מסעיר) - שהנושאים אינם אותם נושאים.

בוודאי שישנו הבדל עצום בין אירגון שמטרתו הוא השמדת עם, או לפחות טיהור אתני, לבין אירגון לאומי שמסוכסך עם מעצמה זרה על שליטה בחבל ארץ מוגדר.
_new_ הוספת תגובה



מיצנע אדם חסר אחריות.
אליצור סגל (שבת, 30/11/2002 שעה 19:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כבר כתבתי פה בפורום שבבתי הזיקוק נמצא מיכל אמוניה המכיל עשרת אלפים טון אמוניה. אבא שלי בתוקף תפקידו בזמנו כיועץ לעניני אב''כ של פיקוד עורף צפון כתב דו''ח על המיכל הזה. לפני כשנה דו''ח זה כולו פורסם בחדשות ערוץ 2 כולל הדגשת הנקדות הרגישות וכולל החתימה של אבא שלי בסוף (אני לא מבין בשביל מה יש צנזורה במדינה הזו אם דברים כאלו מתפרסמים!).

תמצית המסמך היא שבמקרה של ביקוע מוחלט של המיכל יהיו מאה אלף קורבנות תוך השעתיים הראשונות ולא תהיה אפשרות להגיש עזרה כי בי''ח רמב''ם שהוא בי''ח המרכזי עבור כל אזור הצפון ימחק.

מאז הוגשו מספר דוחות המשך על ידי פרופסורים כמו אבא שלי שמילאו את התפקיד הזה לאחריו - מספיק להעיר את ההערה הבאה - אילו מישהו היה בונה גגון בלתי חוקי הוא היה זוכה מעמרם מיצנע ליחס יותר רציני מאשר המיכל הזה שאין לו בכלל אשורי בניה.

אם מיצנע בתקופת כהונתו כראש עירית חיפה לא טיפל בבעיה שעלולה למחוק כהרף עין את חיפה איך הוא יטפל בבעיות של מדינת ישראל?

אני משער שתשובתו לשאלה הזו תהיה - מי שרצח את רבין ישו וארלוזורוב לא ילמד אותנו מה זה דמוקרטיה.
אבל מי שדואג לעתיד ילדיו מוטב שיתרחק מהאדם חסר האחריות הזה כמה שהוא רק יכול!
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור, למצנע יש אחריות. למפלגת העבודה בלבד.
מנשביק (יום ראשון, 01/12/2002 שעה 15:38)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בגיליון האחרון של ''נתיב'', כותבת ג'יין קסטנר,
מנשביק (יום ראשון, 01/12/2002 שעה 14:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמנקודת מבט צפון-אמריקנית, לא שרון ולא בן-אליעזר יכולים היו לזכות בניצחון אלקטורלי. כאשת יחסי ציבור העוסקת בקידום פוליטיקאים, היא מסבירה שבעיני האדם מן השורה, אדם שאינו יכול לשלוט בתיאבונו ובממדי גופו לא יוכל לשלוט במדינתו. נכון או לא נכון - המאמר בהחלט מעניין.
_new_ הוספת תגובה



צ'רציל שלט במזלג וגם חורשצו'ב ועוד...אין תיזה
יורם המזרחי (יום שני, 02/12/2002 שעה 6:37)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ג'יין מדברת על דימוי, לא על אישיות - אין אנטי-תזה
מנשביק (יום שני, 02/12/2002 שעה 11:41)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחברת המאמר אינה מביעה דעה אם הדימוי של בעלי בשר כמי שאינם שולטים בחייהם הוא נכון או מוטעה. היא רק טוענת שבתקופתנו זהו הדימוי הפופולרי שלהם ולכן אין לשרון או לבן-אליעזר מה לחפש בדעת הקהל האמריקנית. ואכן, בתקופתם של צ'רצ'יל וחרושצ'וב, לבעלי הבשר מהזן הפוליטי היה רייטינג קצת יותר גבוה, ונראה שבמדינות מסוימות במזרח עדיין יש להם דימוי של עוצמה ומנהיגות.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי