פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
העבריות היא עתיד היהדות
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 7:00)


כותב ירון לונדון במאמר חשוב היום ב''ידיעות'' : '' היהדות מובסת בשוק האידיאות המנומנם . הדוכן שלה לא מושך קונים אולי בגלל הצלחתה היתרה . התרבות המערבית הטמיעה את עיקריה ולגבי אדם מודרני לא נותר בה יחוד ... הסיכוי שהעם היהודי יאזור את חלציו הקפואים, יתרבה ויעלה לישראל בהמוניו, אינו בסיס לחשיבה על העתיד.

העתיד הוא בעבריות, היורשת החיה של היהדות . משענותיה של העבריות הן ישראל , הלשון העברית והזיכרון ההיסטורי של היהודים . אוכלוסייתה העברית של ישראל גדלה, אבל לא במהירות מספקת לקיום הרוב היהודי כאן . 27% מתושבי המדינה אינם יהודים ... בעוד שלושה דורות יהיו היהודים מיעוט בארצם ...

מה עושים ? מתכנסים לטריטוריה שיש בה רוב עברי גדול וקולטים המוני מהגרים לא יהודיים שיטמעו אל תוך העבריות בין אם יתגיירו כדת ובין אם יתגיירו בפועל ... מובן שהיטמעותם של עולים יהודיים קלה יותר אבל עברית אינה קומבינציה של גנים אלא תרבות. תרבותה של אומה חדשה נוצרת על ידי מוסדות החברה לכן קבעה הציונות המאורגנת כי העברית היא שפתם של העברים והקימה מוסדות חינוך ותרבות במחשבה תחילה לפעמים בכפיה. כור ההיתוך המשוקץ צריך לחזור לפעולה אבל מעתה לא כדי להפוך יהודים בני גלות לצברים זקופי קומה אלא כדי להטמיע לא יהודים לתוך העבריות''.
עד כאן ירון לונדון.

אני כמובן מסכים עם כל מילה, והערה . ישאלו אותי מן הסתם בשביל מה צריך בכלל להקים אומה חדשה או לשמר אומה קיימת, הרי מספיק שאדם יסע ללונדון או לקנדה ויחיה שם חיים טובים ללא מחשבות על אומה, תרבות וכו'.

תשובתי היא : מסיבות פרקטיות לחלוטין ומתוך חשיבה לטווח ארוך. העולם שאנחנו נמצאים בו נמצא בהליכי שינוי גדולים שחלקם קשורים למצב האקולוגיה והתחממות כדור הארץ. אלה שישרדו לזמן הארוך ביותר יהיו אלה שימצאו בקבוצות / עמים בעלות תודעה חזקה ולטווח ארוך .

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לאלי אשד - שוב ושוב...[*]  (אודי) (11 תגובות בפתיל)
  מכיון שאנו חיים  (מיה)
  אלי, יש פתרון נוסף ופשוט יותר  (יובל לבון) (6 תגובות בפתיל)
  יחי הדרוויניזם הכנעני!  (מנשביק) (28 תגובות בפתיל)
  גם את הזהות אתה רוצה לקחת, לא רק אדמות?  (דינה ביכל-שונרא) (15 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי