פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
Cosi fan tute
ישראל בר-ניר (שבת, 07/12/2002 שעה 22:30)


Cosi fan tute<>



ד''ר ישראל בר-ניר





Cosi fan tute או, בתרגום חופשי, ''כך עושות כולן'' הוא שמה של אופרה שכתב מוצרט. אין בכוונתי לכתוב כאן מאמר על מוסיקה למרות שזה נושא מאוד חביב עלי. אבל הכותרת הזאת היתה הדבר הראשון שעלה במוחי למיקרא גל התגובות על פרשת גינוסר.
ביטוי מרכזי בו אני נתקל בכל התגובות, הוא ''כולם עושים כך'' או ''כולם ידעו'' או ווריאציות אחרות על השטות הזאת.
ובכן אם ''כולם עושים כך'' הוא תרוץ, או סיבה, או הצדקה, האם מי שהוא יכול להסביר לי על מה בדיוק הרשיעו את דרעי?
נעזוב לצורך העיניין את השאלה איך זה שהאליבי הזה הופך להיות טעון מרכזי רק כאשר מדובר באיזה חביב שמאל שסרח. זה נושא למאמר בזכות עצמו.
מה שהיה צריך להטריד את כולנו זו הנורמה שהתפתחה בארצנו לפיה אין שום אמות מידה מוסריות להתנהגותם של אנשים בתפקידי מפתח. אין שום מעצורים, וכל מה שלא נאסר במפורש בחוק הוא בחזקת הפקר, איש הישר בעיניו יעשה. שיטת ה''לאקונה'' חוגגת. הכלל ש''הצדק צריך לא רק להעשות אלא גם להראות'' מיושם רק כאשר מדובר בדרעי.
מהרגע הראשון שפרשת גינוסר התפוצצה אנו עדים למיבצע של הסחת הדעת וטישטוש בין עיקר לטפל. כאילו שמדובר בסה''כ בסיכסוך בין ימין ושמאל או (אם נאמין לגירסתו של רפי גטניו) במאבק כוח פנימי בליכוד. אפילו יורם המיזרחי תורם את חלקו בכך שהוא נאחז בפרשה כדי לנהל מסע צלב פרטי נגד מאיר דגן אתו יש לו כנראה חשבונות עוד מימי השרות בצה''ל.
מדובר כאן בבעיה עקרונית וחמורה ביותר. זה מתחיל מהנושא הכללי של ניהול עסקים עם האוייב בעת מילחמה. זה לא נראה לאף אחד קצת מוזר (בלשון המעטה)? אז מה, תאמרו שישראל לא הכריזה באופן פורמאלי מילחמה על הרשות הפלשתינאית? ובאמת, טכנית שורר מצב של ''שלום'', כי זה מה שכתוב בהסכמי אוסלו שישראל התחייבה לכבדם לדורי דורות עד לקוצו של יוד. אומנם לכמה מאות חללים ישראליים יש דעה אחרת בנושא, אבל קולם לא נישמע וזה גם לא משנה את המצב החוקי. שוב, לאקונה.
במיקרה הנוכחי זה חורג הרבה מעבר לצד העיסקי. מדובר באדם בעל רקע ביטחוני (וכאשר מדובר בלוחמה נגד הטרור, יש הבדל גדול בין שרות בצה''ל, אפילו בדרגה בכירה, לבין שרות בתפקיד בכיר בשב''כ או במוסד) עם מהלכים בחוגים הבכירים ביותר של השילטון בישראל. מי שהוא מאמין לרגע שערפאת בחר את גינוסר כפארטנר אך ורק בשל היותו אשף פיננסי? ואתם באמת רוצים לשכנע אותי שגינוסר בעצמו, עם הרקע הביטחוני שלו, לא ידע שערפאת ''התאהב'' בו לאו דווקא בשל עיניו היפות?
וכאן אני מגיע לעיקר. אין לי כל ספק שלגינוסר לא היתה כל כוונה לעשות מה שהוא שיפגע בביטחונה של ישראל, ושמנקודת מבטו זה היה רק Business. אבל כמה שאתה חושב את עצמך לחכם (''אותי לא עשו באצבע'' הוא הביטוי המקובל), אתה אף פעם לא יכול לדעת מה השני לומד ממה שאתה אומר לו. גם פיסת המידע הכי טריוויאלית יכולה לעזור לאיש מודיעין מיומן לפתור בעיות ע''י צילוב עם מידע אחר שיש לו ואתה לא יודע עליו.
אחד המרגלים הכי יעילים שהיה לברית המועצות בתקופת מילחמת העולם השניה, היה גרמני שברח מארצו עם עלות הנאצים לשילטון וישב בשוויצריה. שם הקוד שלו היה ''לוסי''. הוא כמעט לא יצא מהבית שלו. כל מה שהוא עשה היה לקרוא בקפידה את העיתונות הגרמנית וכל פירסום אחר שהצליח להניח את ידיו עליו. על סמך הודעות נישואין, טקסי סיום מחזור בבתי''ס תיכוניים ואוניברסיטאות וכן בבתי ספר צבאיים למיניהם, הודעות ברכה על קידום בתפקיד ובדרגה של אנשים שונים, ועוד אינפורמציה מהסוג הזה שברובה התפרסמה בגלוי, הוא הצליח לשחזר באופן מדוייק את ההערכות המלאה של הצבא הגרמני בחזית המיזרח על לרמה של גדודים בודדים.
זה לא מישחק, וגם אם מדובר אך ורק בשחיתות כלכלית, גינוסר היה צריך לדעת יותר טוב מכל אחד אחר את המשמעות והחומרה של התנהגותו. התרוץ של הלאקונה יכול אולי לעזור לו בבית המישפט, אבל בפועל זה מעיד על הידרדרות מוסרית ממדרגה ראשונה.
אני בהחלט מסכים שלשמאל אין כאן מונופולין, אבל אין כל ספק שבתחום הזה הוא מהווה רוב מוחץ.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לא ''לוסי''
Doron Arazi (שבת, 07/12/2002 שעה 23:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל, אתה מערבב בין שני אנשים שונים: ''לוסי'' היה כינוי הצופן של רודולף רסלר, סוכן קומוניסטי-סובייטי בשווייץ, שהיו גם היו לו מקורות חשאיים וסוכנים קלאסיים עד שנתפס; וברתולד יקוב, עתונאי שגלה מגרמניה הנאצית והצליח בשנות ה- 30 בעבודת נמלים מדהימה להרכיב תמונה מלאה של הסד''כ
וחימוש הצבא הגרמני על סמך מקורות גלויים. הגסטאפו חשד שהוא מרגל ואירגן את חטיפתו, אך למעשה הוא היה רק פרשן מבריק ועבד רק בשביל העתונות.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שאתה צודק ביחס לכינוי
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 4:31)
בתשובה לDoron Arazi
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני התכוונתי לעיתונאי. תמיד הייתי תחת הרושם שכינויו היה ''לוסי''.
_new_ הוספת תגובה



לדורון -איזכור של איש מעניין האם יש בבליוגרפיה
יורם המזרחי (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 8:34)
בתשובה לDoron Arazi
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש אכן הדהים את המשטרה החשאית הגרמנית ואחרים.יפה שהזכרתה אותו ,לפחות מבחינתי,שכן האיש עשה מלאכה כה טובה עד שהיום ''לומדים ומלמדים'' אותו בקורסי מודיעין שונים.אם יש לך בבליוגרפיחה חדשה הקשורה בו,גם בגרמנית,אשמח לקרוא בה.תודה!
_new_ הוספת תגובה



ליורם
Doron Arazi (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 15:19)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערתי התבססה על הזיכרון בלבד. לגבי ספרות חדשה - לא ידוע לי; אבדוק ואודיעך דבר.
לישראל: טעותך נובעת אולי מכך שגם ''לוסי'' (רסלר) פעל בכיסוי של סוכנות ידיעות עתונאית.
_new_ הוספת תגובה



לדורן תודה מיורם כנל לרפי
יורם המזרחי (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 4:19)
בתשובה לDoron Arazi
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ליורם המיזרחי: רק השבוע הקרינה הטלוויזיה בערוץ- -
רפי אשכנזי (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 18:48)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--ההיסטוריה {כאן בארץ...} פרק שלם על ''לוסי'' והרשת שלו. שבוע קודם הוקרן פרק על ''התזמורת האדומה'' של ''ידידנו טרפר{ הוא דומב}.
ההקרנה נעשתה בסידרה על הריגול שמשודרת כבר זמן מה בין 2030-2140 כמעט כל יום בכבלים ערוץ 34 תבל. תנסה להשיג דרכם, זה תכנית של הבי.בי.סי אם איני טועה.
התכנית מומלצת לכל חובב הסטוריה.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד ישראל. אתה מציג את התופעה הזו
אברהמי (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 0:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בצורה מאוזנת ושקולה.
_new_ הוספת תגובה



ישראל יש אנשים שלדעתי מסוכנים מאחרים
יורם המזרחי (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 8:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חוזר ומציין דעתך שיש לי ''חשבון אישי'' עם מאיר דגן.נניח שהנחתך נכונה ובאמת מדובר על ''חשבון'' הנמשך על פני שנים מאז שרותי בצהל,אך לא כך הוא.התנגדותי לאיש נובעת מהערכה שמדובר באדם מסוכן שתכונותיו עשויות לפגוע בבטחון המדינה ולא להועיל.
לא כל ויכוח או נקיטת עמדה נגד זה או אחר קשורים ''לעשיית חשבונות''...תופעה,כהערכתך, אינה חדשה שכן ''האזרח הישראלי המצוי'' הנשטף יום יום בפרשות שונות ומשונות ולומד על סכסוכים אישיים המשפיעים על התנהגת המדינה כמדינה חונך לחפש בכל פינה ''שערוריות'' (העוזרות כמובן לטשטש אמת) ולבטל בעלי דעה אחרת ''כמי שיש להם חשבונות''.....
את מאיר כהנא למשל- לא הכרתי באופן אישי,למעט ראיון עתונאי קצר אי שם בראשית השתוללותו זה הכל ובכ''ז טענתי ואמרתי לא פעם ובקול רם- שהאיש היה מסוכן -לא היה כאן ''חשבון אישי''....את יוסי שריד,למשל, אני מכיר באופן אישי ומשום כך לא עולה בדעתי ''ללטפו כי יש חשבון אישי''....את רוה''מ, סולטן אסד'אללה שרון- אני מכיר אישית,לא היה ביננו כל סכסוך,להיפך היו זמנים של הסכמה בתחומים מקצועיים בהם אפילו סייעתי לו (כשהיה שר ביטחון טירון) אך אני נחרד בכל פעם שאני נזכר שהוא ראש ממשלת ישראל....הרשימה ארוכה והיא מצוייה אצל כל אחד מאתנו.אז רד מהעץ הזה של ''חשבונות אישיים'' וקבל את דברי כמו שהם ,לשבט או לחסד, אך בלי ירידה לתהום הישראלית הפעורה של ''חשבונות אישיים''
_new_ הוספת תגובה



הבעיה היא שבמיקרה הנידון
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 10:12)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך מסייעים לטשטש את החומרה שבפרשת גינוסר והנורמה שהוא משקף.
באשר לביקורות שלך על דגן ושרון. אינני מכיר את דגן ואינני יודע עליו הרבה. מה שציינתי זה איך הביקורת שלך נראית - זו התרשמות סובייקטיבית שלי.
שרון לדעתי מתפקד כראש ממשלה מעל ומעבר לכל מה שציפו ממנו. אינני חושב שבנסיבות הנוכחיות אפשר היה לעשות הרבה יותר. איך הדברים ייראו בעתיד, ביחוד אחרי שהאמריקאים ייסגרו חשבון עם עיראק זו שאלה שאף אחד לא יכול לתת עליה תשובה היום.
לא נראה לי שניתן למצוא היום בנוף הפוליטי של מדינת ישראל מי שהוא יותר טוב משרון, עם כל ההיסתייגויות שגם לי יש ממנו.
_new_ הוספת תגובה



אך איך שאני מת על הצדקנות הזו של הימנונים....
מי שזוכר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 10:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה הזו ''שכולם'' עושים ככה עולה ''רק כשמדובר באנשי השמאל''...

אם יש טענת שקר צבועה, מתחסדת ועלובה, הרי שדבריו של היורד הנכבד הדוקטור בר ניר מביאות את המיטב שבמיטב.

אני עוד לא ראיתי איש שמאל שסרח ונשאר בתפקידו ובמעמדו. אני לא ראיתי בשמאל תופעת דרעי או תופעת שיטרית, או תופעת יאיר לוי, או תופעת נתניהו.

אני ראיתי אנשים שסולקו מהפוליטיקה כמו דדי צוקר, אנשים ששקעו לתהום הנשיה בביתם כמו אותו יור סוכנות שבטעות קנה רהיטים על חשבון המשרד (ומה קרה לשיטרית באותו עניין?) אני ראיתי אנשי שמאל שטרפו את נפשם בכפם כשאך נחשדו, אני אף ראיתי לא מזמן אשה נפלאה שלא היתה מסוגלת לשאת את הבושה.

ואני רואה בליכוד את אולמרט (''שזוכה'' כבר פעמיים) ואת נתניהו שיצא בעור שיניו מאישומים פליליים, ואת ראש הממשלה שועדת חקירה אמרה את דעתה עליו ועוד אי אלו נכבדים.

אבל הדוקטור בר ניר לא שמע ולא ראה שום דבר.

מה אגיד ומה אדבר...
_new_ הוספת תגובה



הקושאן על פסקי דין שמור לזוכרננים
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 15:16)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שזוכר את מה שהוא רוצה ממשיך לתפור תיקים כיד הדמיון הטובה עליו. מבחינתו - כל מי שנחקר על ידי המשטרה, אשם, גם אם יצא זכאי. היה לנו רק ראש ממשלה אחד שהוכח שעבר על חוקי המדינה. מה שקרה לו היה שהוא נעשה שוב ראש ממשלה. בsmall כמובן. הוא גם יוצא דופן בכך שלעולם הוא ייזכר על ידי בעלי הזיכרון הסלקטיבי כישר באדם.

איש השמאל שטרף את נפשו כשרק הוחשד השיג בכך את המטרה של הפסקת החקירה. במחיר חייו חסך את הבושה שהיתה יכולה ליפול בחלקו לו החקירה היתה נמשכת. אין איש יודע, וגם לא נדע, אבל מי שזוכר את מה שהוא רוצה מביא אותו כמופת ליושר של השמאל, המתאבד ברגע שהוא נחשד. שזה הרבה יותר טוב מאיש ימין הטוען לחפותו, עובר חקירת משטרה ויוצא ממנה נקי.

אבל מה למי שזוכר את מה שהוא רוצה ולמנהל תקין?
_new_ הוספת תגובה



בטח בטח, שמענו עליכם
מי שזוכר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 15:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוסף של צדיקים מקופחים, אחד אחד למד ווניק למהדרין.
_new_ הוספת תגובה



הדיס-אינפורמציה שמורה לימנונים.
ארז לנדוור (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 23:31)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש השמאל שהתאבד (אברהם עופר) זוכה ב30 מתוך 33 סעיפי אישום וסביר שגם היה מזוכה בהם לולא התאבדותו.
ההתאבדות היתה מכיון שלא היה יכול לעמוד ביחס הציבורי (הבלתי מוצדק) כלפיו.

אבל מה לימנים ולעובדות או לתובנות נפשיות?
_new_ הוספת תגובה



מאז חורבן הבית ניתנה הנבואה לשמאלנים.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 23:48)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאברהם עופר התאבד, מפלגתו היתה בשלטון. האם זו הסיבה שאתה חושב שהוא היה מזוכה? קשה להאמין. אפילו בימי האופל של שלטון השמאל אינני מאמין שבית המשפט היה מזכה כך אדם רק משום שאתה מאמין בכך.

לצדיקותו של אברהם עופר נדרש השמאל בימים אלה כדי להציג את האנטי-תזה לימין. בימין הפוליטיקאים נחקרים ולא דבקה בהם אשמה. בשמאל - או שהם אשמים בגלל אשתם, או שהם היו ודאי מזוכים אם לא היו מתאבדים לפני כן, ולעזאזל העובדות.

לא הייתי נכנס לדיון על אברהם עופר, אלמלא היה מוצג כאן כמופת של טוהר. קשה לי להאמין שאדם התאבד בשל חקירה משטרתית כשהוא בטוח בחפותו, אבל אני חייב להודות שזה אפשרי. אך לאנשים כמו מי שזוכר את מה שהוא רוצה או ארז לנדוור, לא עולה על הדעת שאיש שמאל שהואשם, נחקר והתאבד אכן היה אשם. איך יתכן שהוא אשם? רק ימניים אשמים.
_new_ הוספת תגובה



ושוב דיס-אינפורמציה.
ארז לנדוור (יום שני, 09/12/2002 שעה 0:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אמרתי שאברהם עופר או כל איש שמאל אחר הוא בהכרח זכאי, אלא שבמקרה של עופר היה זיכוי ב30 מתוך 33 סעיפי אישום ושסביר מאוד שגם בהם היה מזוכה.

כרגיל, הימין מעוות עובדות ואמירות לצורך טיעוניו המופרכים.
_new_ הוספת תגובה



ההבהרה המתבקשת
יובל רבינוביץ (יום שני, 09/12/2002 שעה 16:41)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני שאלתי, אם לא הבנת, כיצד החלטת שסביר שהוא היה מזוכה בשאר הסעיפים.
אני מסיק שדעתו היתה, כנראה,שונה משלך בנקודה זו. העובדה היא שהוא החליט לשים קץ לחייו.
_new_ הוספת תגובה



יובל - עם כל הכבוד, התאבדותו אינה הוכחה
רפי גטניו (יום שני, 09/12/2002 שעה 16:57)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואינה עדות לא לחפותו, ולא לזכאותו, אלא כנראה לחוסר יכולתו להתמודד עם מצבו באותה נקודת זמן. בדיוק כמו שקפיצתו של אלבין מהחלון במתקן המשטרתי אינה מוכיחה דבר בעניין ההאשמות שהאשימו אותו.
_new_ הוספת תגובה



אברהם עופר - ''הוא זכאי''
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 17:38)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק חבל שלא אמרת זאת לארז לנדוור, שאמר:

איש השמאל שהתאבד (אברהם עופר) זוכה ב30 מתוך 33 סעיפי אישום וסביר שגם היה מזוכה בהם לולא התאבדותו.
ההתאבדות היתה מכיון שלא היה יכול לעמוד ביחס הציבורי (הבלתי מוצדק) כלפיו.

כלומר, כאשר איש שמאל מסיק שהוא זכאי, אינך אומר דבר. כאשר אני אומר שדעתו היתה, כנראה, שונה, היות שהתאבד, אתה פתאום נזכר שאי אפשר לדעת.

אני מסכים. אי אפשר לדעת.
להלן העובדות:
הוא הואשם
הוא התאבד
החקירה הופסקה.
_new_ הוספת תגובה



ומה בקשר ללווינסון?
ישראל בר-ניר (יום שני, 09/12/2002 שעה 0:06)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אצלו זה היה רק ''הבושה אוכלת אותי אבל הפחד הורג אותי''?
_new_ הוספת תגובה



עופר בטרם עת
אברהמי (יום שני, 09/12/2002 שעה 0:51)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ללנדוור: אתה אומר זאת כאחד מרקדני להקת אוסלו?
רפי אשכנזי (יום שני, 09/12/2002 שעה 19:11)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שמעת על ברק? ומה עם ווייצמן?
ישראל בר-ניר (יום שני, 09/12/2002 שעה 0:03)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רובינשטיין החליט לסגור את התיק ''מחוסר הוכחות'' למרות ש''הבעל דבר'' הודה בפומבי בעובדות ואף התרברב מעל מסכי הטלוויזיה ש''לו זה מותר''.
אומנם מנקודת מבטך, כשמדובר באישים מן הימין, כל חשוד הוא בחזקת אשם (אתה לא שונה כאן מהגב' עדנה ארבל), אבל מה לעשות, זיכוי הוא זיכוי גם כשזה ''מחוסר הוכחות''. זה החוק והוא חל גם על אישים מן הימין.
באווירה הקיימת בארץ, כשמדובר באישים מן הימין, אם היועץ המישפטי ו/או הגב' ארבל מוצאים שאין מקום להגשת תביעה (אין לו קייס בלעז), זה לא רק זיכוי, זה ''זיכוי באבוהה''. זה שיואל מרקוס חושב אחרת וממשיך לכתוב ב''הארץ'' כאילו נתניהו הורשע במה שהוא אינו הופך את זה לנכון.
_new_ הוספת תגובה



זהבה גלאון
אברהמי (יום שני, 09/12/2002 שעה 0:49)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ידלין, הסתדרות (המכון להלבנת כספי המפלגה)
אברהמי (יום שני, 09/12/2002 שעה 0:53)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כולם כאן מנפנפים בשמות של מורשעים וזכאים
מי שזוכר (יום שני, 09/12/2002 שעה 8:49)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומסיטים את הדיון מהעיקר, והעיקר הוא כי כאשר איש מהשמאל נחשד או מורשע חבריו מוקיעים אותו ומסלקים אותו בעוד שאם הדבר קורה לאיש ימין כל חבריו נעמדים כחומה בצורה ושרים בקולי קולות ''הוא זכאי הוא זכאי'' או למצער טוענים כי שופכים את דמו.

איפה עזר ויצמן? דדי צוקר ועוד אחרים.
אבל אצל הימנונים מקבלים בשירה ובמחולות גם את מי שנחשד במעורבות ברצח ראש ממשלה בישראל...
_new_ הוספת תגובה



תופעות לא חיוביות צריך לבער
דוד סיון (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 20:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלל לא משנה מה אומרים סיפורי הרקע. גם אם כולם ידעו, אפשר היה לטפל בכך קודם ועוד סיפורים שונים ומשונים, הנושא העיקרי הוא אם יש טעם לפגם במעשי צוות גנוסר. לי כאזרח זה מאד צורם שלגבי שום עמדה בכירה אין תקופת צינון. רמטכ''ל הופך לשר עוד לפני שפשט מדיו (זה בעצם הסיפור עם מופז אבל גם עם ברק והיו כאלו בזמנים יותר מוקדמים של המדינה.

בשורה התחתונה צריך לברר היטב אם ואיזה נזק נגרם על ידי פעילותו של גנוסר וכל אלו שעשו כמוהו. לצערי זה כולל את דרעי גם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי