פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''ניאו פגאניזם '' ב''גשר''
אלי אשד (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 7:24)


לאחרונה פורסם במגזין של הקונגרס היהודי העולמי ''גשר'' מאמר של מנפרד גרסטפלד בשם ''תחיית הטבע והפגאניות - זוית יהודית'' שהוא מכל בחינה המאמר המקיף ביותר שפורסם בעברית על הניאו פגאניזם.

גרסטנפלד סוקר במאמר את הגילויים השונים של הניאו פגאניזם, כמו הערצת הטבע. הוא שם דגש על האנטישמיות הקיימת בקבוצות ניאו פגאניות שונות והנה קטע:

''בתחילת שנות התשעים זיהתה הליגה נגד השמצה בארצות הברית את הקבוצה הניאו פגנית הקטנה ''אודיניזם'' עם ניאו נאציזם . ''גם עם עשויים להיות אודיניסטים שאינם חלק מן התנועה הניאו נאצית או תנועת שנאה אחרת. האודיניזם הוא אפיק פסודו -דתי של התנועה והפעילות הניאו נאצית באמריקה . הניאו נאצים האלה רואים בעבודת אודין ואלים קמאיים אחרים חלק מחזון העליונות הארית''.

האנטישמיות נפוצה הרבה יותר בין ניאו פגאנים רוסים .ויקטור שנירלמן כתב כי ''הניאו פגאניות הרוסית מושרשת למעשה בסגנון ריטורי נאצי והיא מלאה באנטישמיות גלויה וסמויה.רק בשנות התשעים היה המיתוס של הפרה היסטוריה הסלאבית הגדולה משולב באנטישמיות מיליטנטית גלויה ...הופעת היהודים לפי המיתוס הזה היתה קשר של כוחות הרשע שחלמו על שלטון עולמי וניסו להדיח את הארים סלביים שעמדו בדרכם''.
המאמר ממשיך ודן באספקטים שונים של הניאו פגאניזם ודן בהתנגדות היהודית כלפיהם ומכיוון שהוא כותב מנקודת מבט יהודית דישתו היא של דחיה של הפגאניזם גם זה שאינו אנטישמי כמו ויקה.

פה ושם יש שגיאות בולטות כמו זיהוי כת השטן ותנועות אקולוגיות שונות כחלק מהניאו פגאניזם . אבל זה מאמר מקיף ומעניין שאין עוד כמוהו בעברית.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ציד מכשפות חדש, ומציאת אנטישמי תחת כל עץ רענן?  (דינה ביכל-שונרא) (14 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי