פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שמאל טיפש ושמאל שטני
סטיבן פלאוט (יום שישי, 13/12/2002 שעה 0:01)


[*] 12.2.2003 הערת המערכת: המאמר הזה הועלה לפורום על ידי מר אבנר בן-בסט. בהמשך נודע לנו שזהו תרגום של מאמרו של פרופ. סטיבן פלאוט. הקישור למאמר המקורי מצורף להלן. מר בן-בסט לא ענה לשאלות הבהרה בנושא.

פרופ. פלאוט הסכים להותיר על כנו את המאמר המתורגם ואת הדיון שהתפתח. אנו מודים לו על כך.
מערכת פורום ארץ הצבי.


שמאל טיפש ושמאל שטני


פרופ. סטיבן פלאוט






בלתי ניתן להבין פוליטיקה בימינו מבלי שנדע שקיימים שני סוגי שמאל. אני מציע שנקרא לשמאל האחד ''שמאל טיפש'' ולאחר ''שמאל שטני''. אבל כל אחד יכול להגדיר זאת ככל שיחליט וישכנע.

שני ''השמאל'' שונים ביותר האחד מהשני, על אף שהם פועלים ביחד. ה''שמאלנים השטניים'' הם, למעשה, די מתוחכמים ומנצלים את טיפשותם של ה''שמאלנים הטיפשים''. לא קיים סוג ''שמאלנים'' שלישי.

במשך הזמן איבד ה''שמאל הטיפש'' מחבריו; חלק מהם החכימו, למדו את המציאות ועברו לימין. חלק אחר נצרב ונשרף והצטרף ל''שמאלנים השטניים''. הדבר מצביע על כוחו של השטן בקרב קבוצת ה''שמאלנים השטניים''.

ההפגנות האנטי אמריקאיות והאנטי ישראליות (יהודיות) שראינו באירופה אורגנו על ידי הקבוצות שמאל שטניות. אבל הרבה ''שמאלנים טיפשים'' נפלו בפח והצטרפו כאילו כפאם שד.

גם השמאל הטיפש וגם השמאל השטני מפגינים נגד ארה''ב, בעד צדאם חוסיין, בעד השמדת ישראל ולמען הטרור הפלסטיני.

כל אחד פועל ממטרותיו שלו:

השמאלנים הטיפשים חושבים באמת שאם ארה''ב תעזוב את עיראק לנפשה, צדאם ימנע מלפתח נשק להשמדה המונית. ואילו השמאלנים השטניים תומכים בעיראק בדיוק משום שהם יודעים שצדאם הולך לפתח נשק גרעיני להשמדה המונית-וגם מתכוון להשתמש בו.

השמאלנים הטיפשים הם אנטי אמריקאים ואנטי ישראלים, משום שהם חושבים שאנשים באמריקה ובישראל נמצאים תחת דיכוי, עוני והתעמרות שלטונית. השמאלנים הטיפשים שונאים את אמריקה משום שהם חושבים שאמריקה תומכת בכל הרוע שבעולם, ומעודדת משטרים מדכאים ברחבי תבל. השמאלנים השטניים, לעומת זאת, שונאים את אמריקה משום שאמריקה עומדת בדרכו של הרוע העולמי, נלחמת בדיכוי וברשעות ורוצה לפגוע במשטרים שטניים. אנשי השטן רוצים לחבל בכוונות ארה''ב, ולמנוע תהליך זה.

השמאל הטיפש מגנה את הקפיטליזם והגלובליזציה ותומך בקומוניזם ובסוציאליזם, כי הם באמת מאמינים שהקפיטליזם מדכא אנשים והופכם לעניים, לעומת שלטון סוציאליסטי הגורם לפריחתם הכלכלית ולאושרם הרוחני של מאמיניו. השמאל השטני, לעומת זאת, מבטל את הקפיטליזם מן היסוד, מגנה אותו ותומך בקומוניזם, רק בגלל שהוא יודע שהאמת היא בדיוק הפוכה.

השמאלנים הטיפשים לא יודעים שסוציאליזם יוצר גולאגים ומחנות עבודה. השמאלנים השטניים יודעים בדיוק את העובדה הזו וחושבים שהם יתפסו שם תפקידי ניהול ושמירה.

השמאלנים הטיפשים רוצים מדינה פלסטינית, כי הם חושבים שמדינה כזו תוכל להתקיים לצד ישראל ותבקש רק שלום. השמאלנים השטניים רוצים מדינה פלסטינית בדיוק מסיבה זו - להשמיד את מדינת ישראל. בסיס להפעלת כוחות ערביים להמשך הריסת המפעל הציוני באמצעות טרור וטיהור אתני.

השמאלנים הטיפשים חושבים שישראל לא מתייחסת יפה לערבים. הם אפילו בתמימותם לא יודעים כיצד מדינות ערב מתייחסות לאזרחיהן עצמם. השמאלנים השטניים יודעים שישראל מתייחסת היטב לערבים, תחת עול המשימות הלאומיות ומצבי הקצה הרגישים והם גם יודעים שמדינות ערב מדכאות את ערבייהן. אבל הם רוצים שישראל תתפורר ותושמד, לא משום שישראל היא מדינה ''לא צודקת'', אלא משום שהם סתם שונאים יהודים.

השמאלנים הטיפשים מתנגדים לצבא הגנה לישראל ולפעולתו במלחמה בטרור הערבי משום שהם חושבים שטרור הוא כלי לגיטימי בידי עם 'נרדף' ושאפשר גם להפסיקו כדי לקיים דיאלוג ולחדש שיחות מדיניות. יש אפילו שטוענים שאפשר להילחם בטרור ובמקביל לדבר איתו. השמאלנים השטניים מתנגדים לפעולות צה''ל הבאות לדכא טרור ערבי משום שהם תומכים בטרור נגד יהודים.

השמאלנים הטיפשים משוכנעים שרוב הערבים רוצים ומחפשים שלום, שהם מתונים והגונים ושיש להם טיעונים לגיטימיים כנגד ישראל והמערב. השמאלנים השטניים תומכים בתוקפנות ובטרור הערבים בדיוק בגלל שהם יודעים שכל יסודות ההתקפה הם רעים ואינם לגיטימיים.

השמאלנים הטיפשים חושבים שמנהיגי הפלסטינים והלאומנים הערבים הם מתקדמים וליברלים. השמאלנים השטניים תומכים באותם אנשים בדיוק מפני שהם יודעים שהם פאשיסטים.

השמאלנים הטיפשים נמצאים תחת רושם שקיימים חופש ונאורות בעולם הערבי. השמאלנים השטניים תומכים במשטרים ערביים בדיוק מפני שלא קיים חופש זה ושכל מחוייבותם היא לרצוח יהודים ולהרוס את ישראל.

השמאל הטיפש חושב שהמערב לא צריך לקיים מעקב, בדיקה וביקורת אחר נוסעים ערבים כי הם אנשים הגונים ונאמנים למדינותיהן החדשות במערב. השמאלנים השטניים מתנגדים לביקורת כזו משום שהם מעוניינים בעוד בן לאדנים.

השמאלנים הטיפשים חושבים שההתנחלויות הישראליות הן מכשול לשלום. השמאלנים השטניים רוצים את פינוי המתנחלים או רציחתם כי הם מכשול להקמת מדינת טרור פלסטינית שתפעל להשמדתה של מדינת ישראל.

השמאלנים הטיפשים חושבים שהסכסוך במזרח התיכון הוא מסביב לזכויות אדם. השמאלנים השטניים, לעומת זאת, יודעים שהסכסוך הוא כדי לשלול מיהודים זכויות אדם.

השמאלנים הטיפשים חושבים שהסכסוך במזרח התיכון הוא על אדמה וגבולות. השמאלנים השטניים יודעים שהסכסוך הוא על קיומה של ישראל.

השמאלנים הטיפשים חושבים שישראל היא מדינת אפרטהייד. השמאלנים השטניים רוצים את התפרקותה של ישראל כדי להשליט שלטון אפרטהייד כנגד היהודים שיורשו להישאר (לאלה שיש מסמכים מ- 1921 ואחורה) ולא מוסלמים אחרים.

השמאלנים הטיפשים מאמינים שהסוציאליזם עובד. השמאלנים השטניים רוצים סוציאליזם כדי להרוס את המדינה.

השמאלנים הטיפשים חושבים שהם נגד גזענות. רצון השמאלנים השטניים הוא להנהיג ע''פ שיטתם את הגזענות והאנטישמיות בעולם.

השמאלנים הטיפשים חושבים שציונות היא צורת גזענות. השמאלנים השטניים תומכים באנטי-ציונות בדיוק מהסיבה שהם רוצים מסווה לאנטישמיות שלהם.

השמאלנים הטיפשים דואגים לומר שוב ושוב שהם בעד שיוויון. השמאלנים השטניים אוהבים כוח כשלעצמו, כדי שיוכלו לדכא אחרים.

השמאלנים הטיפשים תומכים בקבוצות מרקסיסטיות בכל העולם מתוך אמונה שאלה קבוצות פלורליסטיות ולא אלימות. השמאלנים השטניים תומכים בהם בדיוק משום שהם יודעים שהמרקסיזם תומך באלימות ובטוטליטריות.

השמאלנים הטיפשים חושבים שחיות צריכות לקבל יחס הומני. השמאלנים השטניים חושבים שבני אדם צריכים לבל יחס חייתי.

הסוציאליסטים הטיפשים רוצים סוציאליזם מתוך הנחה שלא יצטרכו לעבוד ובכך יזכו ליותר חברים.

הסוציאליסטים השטניים רוצים סוציאליזם כדי כדי להעביד את חבריהם בעבודות דחק ועבודות כפויות. ואם לא יעבדו, אז יקבלו כדור בראש.





קישורים:
מאמרו המקורי של פרופ. פלאוט

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אבנר אני מקווה שתוכל להתייחס לזה  (נמרוד ברנע) (8 תגובות בפתיל)
  איזה משורר. אין מה לומר, פואמה מפעימה ונהדרת.  (ארז לנדוור)
  יצירה ''מפוארת'' המעידה על כותבה יותר מאשר הנושא  (רפי גטניו) (8 תגובות בפתיל)
  אבנר, לפי ההגדרות של אורי אבנרי  (ישראל בר-ניר) (3 תגובות בפתיל)
  אבנר: אני שמאל טיפש שגם רוצה להישאר טיפש, אם אלו  (אלכסנדר מאן) (10 תגובות בפתיל)
  אבנר, זו רשימה מעולה המסבירה הרבה מן המתרחש  (אברהמי) (8 תגובות בפתיל)
  נו, עכשיו שהכל כל כך ברור אני הולך לאכול  (מי שזוכר) (21 תגובות בפתיל)
  יש מעט מאוד שמאלנים טיפשים  (אריה פרלמן) (4 תגובות בפתיל)
  לא בהכרח טיפש או שטני. לפעמים טועה, לעתים תועה.  (יובל רבינוביץ) (54 תגובות בפתיל)
  על שטניות וטפשות ימנית ושמאלנית  (אורי מילשטיין) (31 תגובות בפתיל)
  שיכנעת אותי - עברתי לימין  (בועז) (3 תגובות בפתיל)
  ימין אדיוט ימין רע וימין גזען  (ארץ הבצ) (10 תגובות בפתיל)
  אין כמו ימין אמין  (ארץ הבצ)
  (ללא כותרת)  (כובע קש)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי