פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חסמב''ה כחבורת הומואים
אלי אשד (שבת, 14/12/2002 שעה 22:56)


יצחק לאור פירסם ב''הארץ'' מאמר על ספר של שפרה האפרתי שמתיימר להיות ''הספר האחרון'' של סידרת חסמב''ה , שבו אנו למדים שאחד מחברי חסמב''ה היה הומו ואחרת רוצחת סדרתית נימפומנית.

נגד הספר הוגשה תביעה בידי יורשיו של יגאל מוסינזון שכרגע נמצאת בבירור בבית המשפט ולתוצאותיה יהיו השלכות גדולות על שאלת זכויות הסופרים על דמויות שיצרו.

לאור בכל אופן סובלני מאוד בעניין ומביע את תמיהתו על חוסר הסובלנות שיש כלפי ''פרודיות''. תמהני האם האיש שהיה מוכן להכות מבקר ספרותי על שלעג ליצירתו (''השיעמום שהיא מעוררת חזק יותר אפילו מהגועל'') היה סובלני כל כך אם היו עושים פרודיות דומות ליצירתו שלו?

בכל אופן, אני אישית, אם כי אינני מחבב בלשון המעטה את הספר של האפרתי, (כן, קראתי אותו) ואת הרעיון שמאחוריו, סימפטי עכשיו יותר למחברת.

לאחרונה ראיתי הצגה מעניינת מאוד שחיברה ושהוצגה בתיאטרון קריאה ב''צוותא''. ההצגה עסקה בנושא הסיפור התנכי ''בת יפתח'' שהוצאה להורג בידי אביה ומזוית מאוד לא שיגרתית . נהניתי מאוד ומצאתי אותה בהחלט ראוייה להצגה. וכך חשבה גם מרצה לתיאטרון שישבה לידי. אלא שלאחר ההצגה היא נגשה למחברת ולאחר שגמרה לשבח את ההצגה חיוותה את דעתה שקשה להאמין שמישהו מהתיאטראות הממוסדים היום יעלה הצגה כזאת.

חבל.

קישורים:
יצחק לאור על חסמבה ושפרה


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לפחות תספר מי זה מי?  (רועי בלום) (5 תגובות בפתיל)
  האם את הכל סובל הנייר? לפחות בזמני יצאו ספרים  (מיכאל מ. שרון) (2 תגובות בפתיל)
  אפרים קישון התייחס למחזמר ''הבהמה'' השוטח את  (מיכאל מ. שרון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי