פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הקונספירציה של תות אנך אמון
אלי אשד (יום שלישי, 17/12/2002 שעה 19:28)


שוק הספרים באנגלית מוצף בספרים שמתיימרים לגלות את זהותו האמיתית של משה רבנו (לרוב פרעה מצרי כלשהו) את מקומו של ארון הקודש (באחוזה בדרום צרפת) הוכחות לקיומה של יבשת אטלנטיס (באנטרקטיקה) וכו'.

יש סופרים שונים שמתמחים בתחום הזה וכל ספר שלהם ''פותר'' תעלומה היסטורית שאלפי חוקרים הקדישו למחקרה עשרות שנים מחייהם אבל אותם סופרים טוענים שהם אלה שפתרו אותה כאשר הפיתרון לרוב משלב את ישו הנוצרי את המלך ארתור את הטמפלרים , ואת ארון המקדש וחייזרים מכוכב הלכת השלושה עשר בואריאציה זאת או אחרת. כל זה עם הרבה ציטוטים למדניים מכתבי כותבים אחרים בז'אנר (אבל לא של חוקרים רציניים) וגיבוב עצום של פרטים.

לאחרונה יצא ספר נוסף בז'אנר שהוא מעניין במיוחד מאחר שהוא משלב את תולדות הציונות ביחד עם פיתרון התעלומה ההיסטורית הרגיל.

זהו ספר של אנדרו קולינס סופר שעד כה עסק באטלנטיס ובחייזרים של ספר חנוך. בספר החדש שלו הוא עוסק בעוד נושא רגיל פרעה תות אנח אמון, יורשו של הפרעה המונותאיסט אחנאטון (שרבים מזהים אותו כיום עם משה רבנו). לדברי קולינס בקברו של תות אנח אמון התגלה פפירוס ש''חשף'' שבני ישראל שעזבו את מצרים היו למעשה כהנים מצריים וכלל לא מהגרים מכנען כפי שטוען התנ''ך.

למעשה בטענה שבני ישראל לא היו שמיים אלא מצרים אין כאן כל חידוש הכהן המצרי מנטון טען אותו הדבר במאה השלישית לפני הספירה. מה שקולינס מחדש הוא בטענה שהשלטונות הבריטיים והווארד קרטר הארכיאולוג העלימו את קיומו של הפפירוס בקונספירציה מסובכת כדי לא לגרום לתוהו ובוהו במזרח התיכון וכדי לא לפגוע בציונים שכביכול היו נפגעים מגילוי זה. למה כל העניין היה צריך לשנות מבחינת הציונות (שהרי בכל מקרה בני ישראל חיו מאז בכנען במשך אלפי שנים ) סותם המחבר ולא מסביר.

המשמעויות הפוליטיות האנטי ציוניות של הספר (שרוב גילוייו לגבי קרטר והפפירוס הם קישקוש גמור) הם ברורות. נראה שהמסע התעמולה האנטי ציוני שהגיע כבר לתחום חקר התנ''ך ''האקדמאי '' מגיע גם לתחום זה, שעד כה מטרותיו היו מסחריות גרידה ו''חפות'' מפוליטיקה מודרנית.

קישורים:
ספרו של קולינס


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לאלי אשד, שאלה אישית  (בועז אביאני) (3 תגובות בפתיל)
  על מצריותם של משה ושבט לוי.  (ארז לנדוור) (11 תגובות בפתיל)
  משה פוסט-מודרניסטי  (אורי מילשטיין) (2 תגובות בפתיל)
  משה  (מיה) (7 תגובות בפתיל)
  תל אל רומיידה (בחברון) : מיסתורין על גבי מיסתורין.  (מיכאל מ. שרון) (4 תגובות בפתיל)
  תגובה  (DXRD)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי