פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תגובות בטן
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 07/01/2003 שעה 23:28)


תגובות בטן


ד''ר ישראל בר-ניר






הפיגוע האחרון בתחנה המרכזית בתל אביב גרר בעיקבותיו גל של תגובות ברחבי העולם. להלן תגובת בטן של אמריקאי בשם ג'יימס לילקס בה נתקלתי במיקרה באינטרנט. אינני יודע מי הוא וגם אינני יודע אם הוא יהודי. הרי קטעים ממה שהוא כותב:

''מאה פצועים אתמול בת''א. זה מזכיר לי את הכלל של סטאלין: מותו של אחד זו טרגדיה, מותם של מיליון זו סטטיסטיקה. גם מספרים יותר קטנים קשה לדמיין. האם אני יכול למנות מאה מכרים? סביר להניח שאם אשב ואעבור על רשימת כל קרובי, כל שכני במגורי הסטודנטים, וכן כל אלה שאתם עבדתי בחופשת הקייץ, אצליח למנות מאה. אני מדמיין לעצמי את כולם שוכבים בשורה ברחוב עם מסמרים תקועים בגופותיהם ורסיסי זכוכית בעיניהם . . . וכולם נכללים במילה האחת 'פצועים', כאילו מדובר בסתם תאונה מיקרית.''

''כשבחדשות אומרים שהיו 20 הרוגים (זה נכתב כנראה לפני שהתפרסם המיניין הסופי של הניפגעים, י. ב.), ומוסיפים 'כולל מבצעי הפיגוע', בא לי לזרוק את כוס הקפה על מסך הטלוויזיה. הרי הדיווח הנכון צריך היה להיות 'שמונה עשר נרצחו בידי שני מחבלים מתאבדים' ולא לערבב רוצחים עם קורבנותיהם!''
(במאמר מוסגר, דיווח על הארוע ברוחו של ספירו היה קרוב לוודאי מנוסח כך: 'שני פלשתינאים נרצחו בעת ביצוע משימת הרג שהביאה למותם של שמונה עשר יהודים').

ובהמשך:

''עשרים הרוגים זה מספר אותו ניתן לדמיין. אני מסכם את רשימת קרובי וידידי המיידיים ומדמיין לעצמי שכולם אינם עוד. תגובתי? . . . . מעתה לא איכפת לי כהוא זה מה קורה למי שמארגן התקפות כאלה, לתרבות המתירה אותן, המאשרת אותן, מגינה עליהן, תומכת בהן, מספקת להן מקום מיקלט, מהללת ומשבחת אותן, קוראת לרחובות בשמות מבצעיהן. די! אינני מוכן לשמוע יותר את המילה 'אבל' מפיו של אף אפולוגטיקאי של אש''ף/פתח/אל אקצה/חאמאס/חיזבולה. אינני מוכן יותר לשמוע את הביטוי 'מעגל האלימות' מחוץ לקונטקסט של קטטת רחוב.''

''אינני חפץ ברעתם של אנשים אלה. אבל התור של האנשים מהם איכפת לי עכשיו הוא ארוך מאוד. כל האפולוגטיקאים ייתכבדו ויילכו לסוף התור, אחרי מאה הפצועים אותם אינני מכיר, אחרי 20 ההרוגים אותם לא הכרתי, וכשיגיע תורם אצביע על 3000 ההרוגים מניו יורק ואשלח אותם לסוף התור גם שם''.

את המאמר המלא באנגלית ניתן למצוא בקישור הראשון

ולשם ''איזון'', זווית ראיה שונה על אותו ארוע. כך זה מתואר מהפרספקטיבה של אתר החדשות הערבי Arabicnews.com: (קישור מס' 2)

''שני פלשתינאים ביצעו אתמול שתי משימות ליד תחנת אוטובוסים במרכז תל אביב, בהן נהרגו עשרים ושלושה מיתנחלים ישראליים וניפצעו שמונים נוספים, שיבעה מהם המצב קריטי''.

לא נותר לי מה להוסיף.
סביר להניח שספירו ירגיש הזדהות נפשית עם האחרונים.




קישורים:
המאמר המלא באנגלית
זווית ראיה שונה על אותו ארוע


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


על מצח הישראלי כתוב לנו טמבל?
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 0:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מענינת ההגדרה הנרצחים התל-אביבים כמתנחלים.
במילים אחרות. הפלשתינאים רואים את כולנו מתנחלים, כולל החברה הטובים משנקין, לידיעת השמאל הקיצוני המקווה שעברם יציל אותם מלהב הפיגיון הפלשתינאי בעת הכיבוש.
במפות הפלשתינאיות פלשתין מכסה את כל שטחי ארץ ישראל.
הכתובת על הקיר ברורה אז מה כאן לא ברור. בסיפרו של רונן ברגמן והרשות נתונה, אפשר לקרוא על מסמכים בחתימת ערפאת המפקח אישית על המתאבדים.
אז מה לא ברור כאן? איפה כתוב שעל מצח היהודי מצוייה כתובית ''הטמבל''?
פירוש רש''י לא מספיק?
מציאות אכזרית גם היא לא עושה עליהם רושם?

''שלום עושים הם אוייבים'' ''ובשביל טנגו מספיק אחד''. ועוד רגע יגיע חמורו של משיח, ושלום על ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מסתבר שגם אם לא כתוב, אנחנו מתנהגים כאילו כתוב
אחד העם (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 0:14)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרבה במערב חושבים אותנו לטמבלים, ולא בגלל האיורים של דוש ז''ל, אלה בגלל שכל מדינה מערבית, דמוקרטית ומתוקנת כבר היתה נוקטת צעדים מאסיביים וחדים לחיסול הטרור. אנחנו ממשיכים להתנהג כיהודי הגלותי, שמסתכל אחורה לבדוק אולי יש מישהו שמעשים אלה לא מוצאים חן בעיניו.

יחד עם זאת, ישנם הרבה במערב ששונאים אותו, משמיצים אותנו וכותבים עלינו דברי סרה וקלון.
_new_ הוספת תגובה



העולם המערבי בז לנו הפלשתינאים מתים מצחוק
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 0:30)
בתשובה לאחד העם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להערתי 90 אחוז מהמתים הפלשתינאים מתו בכלל מצחוק. כשהם שומעים את הישראלים מדברים על שלום ועל צדק. ועל גר זאב עם כבש, רק נישב ליד השולחן.
הם יורקים עלינו ואנחנו בטוחים שזה סתם גשם. הם יורים, ואנחנו יודעים שזה לא בכוונה, וחוץ מזה יש להם זכות לרצוח לנו את הילדים, כי גולשטיין, וכי הרגנו להם את א-דורה, וכי הם תחת כיבוש, וכי הישראלי המטומטם מבין. נאור יעני.
יכול להיות שהאגדה על היהודי החכם היא סתם ברווז עיתונאי?
_new_ הוספת תגובה



היות היהודים עם חכם זו אגדה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 0:55)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובניגוד למה שהרצל אמר, גם אם תירצו זו לא תחדל להיות אגדה.
_new_ הוספת תגובה



הרצל מתהפך בקיברו - הוא בטח מצטער על הניסוי הכושל
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 1:04)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תרצו הרי זאת אגדה.
_new_ הוספת תגובה



אם ישראל היה עם חכם, אז בודאי שהיינו כיום
אחד העם (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 8:29)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כגודלם של הסינים או האירופאים.
לאחר חורבן בית המקדש השני היהודים מנו 4 מיליון, כמינין העמים תחת שלטון רומי. בשל סגירותם והתרחקותם מחיי הגויים, כת יהודית מיסטית ועובדת אליל נחלצה מתוכה והמירה את כל העולם הרומי לנצרות, שראתה כאחד ממצוות היסוד שלה את הצורך הקמאי להילחם באותם יהודים אחיהם, שבזו להם בראשיתם.

סגירות זו הקלה על האנטישמים של כל הדורות לקטול ולהמיר את דת היהודים בחרב או בשלמונים, עד שהיגענו למצבנו הנוכחי.
_new_ הוספת תגובה



לא ראוי לנו מבוגרים שנילמד מילדים?
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 9:13)
בתשובה לאחד העם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם אמרנו לא עוד. והיום אנחנו חוזרים על אותה תבנית שגויה קודם מלחמת העולם השניה.
חלק לא מבוטל מהאינטלגנציה היהודית קודם השואה, דחו בחרון אף כל נסיון של יהודים הזויים דוגמת ז'בוטינסקי להתריע על הבאות.
אניטלגנציה יהודית נאורה, דוגמת גוש שלום של אורי אבנרי, או שלום עכשיו של עכשיו, טענו שהיטלר דוקה איש רודף שלום. וכך גם חשב צ'מברליין באותו הסכם מינכן אומלל.
לצ'כים זה עלה במדינה, בלית ברירה מבחינתם. לאירופה במלחמה עולמית עקובה מדם, ולנו היהודים בשישה מליון.

והיום למרות המחיר הכבד שלא לדבר על הממצאים שאין עליהם מחלוקת, פתולוגיה אנושית המתעלמת מלקח ההסטוריה, חוזרת על עצמה.

ראשי שמאל בישראל חוזרים על המנטרה ''אין כל דרך אחרת פרט לחזרה לשולחן הדיונים''. ונניח לרגע שהחלומות באספמיה התממשו, וערפאת יחתום. סאו וות? כאילו שאי פעם גליון נייר הצליח לעצור שרשראות טנקים, או למנוע מתאבדים.

ואח''כ יספרו לנו שהיהודים אור לגויים.

אני כל ערב לפני השינה מספר לילדים שלי סיפורי אגדות, שירדמו בכיף. והם לא פעם מחזירים לי ב''אבא אל תעבוד עלינו''.

אגדות זה יפה. אבל המציאות חיה לה במנותק מסיפורי אנדרסן או האחים גרים.

לא ראוי לנו מבוגרים שנלמד מהילדים?
_new_ הוספת תגובה



או, הנה סופסוף מישהו שיוכל לספר לנו מי היו אותם
מי שזוכר (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 9:29)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים שאמרו שהיטלר הוא בחור טוב.

כבר מזמן שאלתי את השאלה והנה הופיע איזה אינטליגנט חדש בפורום.

ספר לנו נחום מי היו אותם יהודים.
נראה לי נושא מעניין ביותר.
_new_ הוספת תגובה



אני מניח שיש לך קשר אל אורי אבנרי. תשאל אותו.
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 9:59)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא צריך ללכת רחוק.
מספיק שמסתכלים בראי. בהווה.
בשביל פרס ביילין ושאר החברים הטובים, עאפאת חסיד אומות העולם, ובעצם אנחנו הישראלים אשמים. כובשי ארץ לא לנו, מטמאים אדמות הקדושות לפלשתינאים מני אז. עוד מימי אברהם ואח''כ יהושע.
ואלוהים הרי הבטיח לישמאל לרשת את הארץ הזאת. לו ולזרעו עד עולם.

ותשכח מאלוהים.
על מתאבדים ברחובות ישראל שמעת?
אתה במקרה יודע מי שלח אותם?
זה לא במקרה האיש עם האקדח השפתיים הרוטטות והמראה השבלולי שחתם איתנו על שלום על מדשאות הבית הלבן וגם נשא נאום מרגש באוסלו עם קבלת הפרס היוקרטי ביחד עם פרס ורבין.
ויכול להיות כמובן שכל אותם אלפי מסמכים שהתגלו במוקטעה אינם אלא קונספרציה צה''לית. לא כך?
וגם קארין אי לא היה אלא הפקתה מלחמתית של מנחם גולן.

ויש להוסיף שערפאת נוהג לקיים את דיברתו, לכולם. לישראלים, לעולם התמים, ולבני עמו הגוועים ברעב.
והחשבון הסודי של ערפאת שהניב עד כה כתשעה מיליארד ש''ח נועד בעצם לגמילות חסדים בלבד. ולא נתנו שום קומיסיון מתחת לשולחן לאחדים מחברי ממשלתו של פרס שהסכימו להעביר את אותם מילארדים ספורים בהסתר. ואח''כ יש לשאול תחת איזה אינטרס שמעון פרס פועל? ומי חיבר את גינוסר לראשיד. ועוד כל מיני שאלות חסרות טעם ותוחלת.

ואגב. למי שזוכר. אני לא זוכר שקיבלתי התיחסות של ממש. פרט לתמיהה.

יכול להיות שאנחנו רואים רק את מה שרוצים לראות? אתה זוכר את המשל על לוח השח המופיע למעלה במעלה האשכול?

מאותו לוח שח ניתן להפיק שתי תמונות הפוכות. תלוי רק את מה מסתירים.
והערה לסיום.
הנוכלים עובדים על הסאקר המצוי להשגת רווח כספי.
מדוע שישראלי מצוי יעבוד על עצמו?
למען איזו מטרה? שלום? כמו פעם?

כמה פעמים צריך לעבוד עלי כדי שאני האוויל המצוי אבין?
_new_ הוספת תגובה



סליחה מר שחף אבל זו סתם ערימת קשקושים
מי שזוכר (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 12:48)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרת דבר חשוב ונוראי, אמרת שהיו יהודים שחשבו שהיטלר הוא בסדר, אבקשך להביא לכאן עובדות התומכות בדבריך אלה.

אחר כך נתפנה לאבנרי ולשאר הנושאים המטרידים האחרים.

אם אין לך עובדות אז תתנצל, זה לא כואב.
_new_ הוספת תגובה



למי שזוכר ורוצה להשכיח. נאור הנוקט בלשון ה''נפוח''
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 14:01)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה ידידי או שאתה רוצה להיות חלק מהשיח התרבותי כאן ואז אני מציע לך לותר על השפה האישית הנקוטה תדירות על ידך ''נפוח'' ושאר מיני ירקות. או שתשאר כאן לבד. עם כמה שהשפה הולמת אותם. שהרי אתה לא לבד.

ואתה יודע. או שיש תשובה של ממש. ואז כשאין משתמשים בטכניקות חלופיות. לא בדיוק מעוררות התפעלות, אבל מה אני מבין? ולא שיש לי משהוא כנגד סאטירה נוקבת או קמצוץ של ציניות עצמית טובה. יש לא מעטים כאן המשתבחים בהם.

ולעצם העניין.
הפניתי אותך לאורי אבנרי ולא בכדי. אני מציע לך לברר איתו את מקורות תפיסתו בעבר את התנועה הנאצית והיטלר בראשה. ואם תועיל בטובך לעבור מעט על ספרי הסטוריה והספרים המתעדים את התקופה תגלה שההתנהגות אז לא היתה שונה מזאת הנהוגה כאן ע''י כמה מטובי בנינו, הנאורים.
אני הצעתי לך להסתכל בראי. לא פשוט? יש לך בודאי אחד בבית.

למה שלא תבחן את עצמך כמו את הדברים העולים בפיות אבנרי, וספירו, ושאר אנשי הרוח אינטלקטואלים ישרי הדרך באשר הם. כל זאת לנוכח הטרור המשתולל בארץ יהודה מזה שנתיים ומשהו.
אז מי כאן הטוב ומי הרעים, בעיני ספירו וחבריו? ואין צורך לפרט. אפשר להפנות את המעוניין לאשכולות רבים באתר זה. לא צריך ללכת רחוק.

בהזדמנות זאת אני לא ראיתי התיחסות של ממש לשאר השאלות שהעליתי? זה מקרי?
רמזתי לך על משל לוח השח. ואתה יוק. תקוע כמו מחט על תקליט ואניל שרוט באותו טרק מעגלי מסוחרר.

אני מאחל לך שכל חייך תהיה תמיד צודק. עיניין חשוב לכל מי שרוצה להתקע לעולמים באותה תפיסה מקובעת.

ותודה על תשומת הלב.
_new_ הוספת תגובה



אני לא נאור ולא בטיח. תביא דוגמה למה שאמרת!
מי שזוכר (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 14:11)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה דבר חשוב מכדי לעבור עליו לסדר היום עם סיפורים על אורי אבנרי וערפאת.

ואם אין לך דוגמה אז תגיד שאין לך ואז אולי אני אואיל בטובי לסלוח לך על השטות הזו.
_new_ הוספת תגובה



אופס. טעות. מגיעה התנצלות למי שזוכר.
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 14:22)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למי שזוכר.
הפניה אישית ''נפוח'' לא היתה שלך ואני חייב לך התנצלות.
אתה כולו השתמשת בלשון ''ערימת קשקושים'' וזה נכון. אני אכן מלא בהם עד למעלה מראשי. מעצם השתיכותי לחבורת המצח הנמוך.

טוב עוד משהו לשאוף אליו. אל הנאורים.
השתייכות לליגה קוסמופוליטית המטיילת לה פרנג'י ברחבי העולם מהפגנה לאפגנה מכנס לכנס, מדרבן שבדרום אפריקה אל כנס מביני הטרור באשר הוא, ממומנים בידי מקורות עלומים מתקבלים בהערכה רבה ע''י האנטישמי המצוי, חובב הערפאת באשר הוא. ולא חסרים.

ובאשר לשאר. אני תמה האם יש איזה בדל סיכוי שאזכה לאיזה התיחסות ממשית לשאלות שהעלתי, שישכילו אותנו המדיינים במשהו.

אני אופטימי סתם?
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתפתל ולהתגלץ' כמו איזה הרינג בצלחת
מי שזוכר (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 16:45)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתייחס במלוא הרצינות לטענה שלך כי היו יהודים שהיתה להם דעה טובה על היטלר ואתה, במקום להשיב ולהוכיח את דבריך, ממשיך להתמרמר כמו ילד קטן.

איך אתה רוצה שניקח אותך ברצינות לנוכח ההתחמקויות המבישות הללו?
_new_ הוספת תגובה



למי שזוכר, ולמי שלא רוצה לדעת
נחום שחף (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 17:31)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאור הרפליקציה היצירתית בשאלותיך רשמתי את הכתוב והעתקתי אותו באמצעות קאט אנד פייסט.

לבקשתך להלן האיזכורים באשר לאורי אבנרי ואחרים כתומכי משטרו של היטלר.
פתח בבקשה את סיפרו של שלום כהן שותפו של אורי אבנרי למפלגת השלום בכנסת. אני לא זוכר כרגע את שם הספר אבל תמצא אותו בבית אריאלה. ותעיין גם בסיפרו של שוקי פורת ''שלח ועט בידו''.

אני מקוה שעניתי לך באופן הולם על שאלותיך.

ושוב תודה על תשומת הלב
_new_ הוספת תגובה



מר שחף הנכבד, אתה אינך עונה לשאלה
מי שזוכר (יום חמישי, 09/01/2003 שעה 11:12)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהודעתך המקורית עליה הגבתי כתבת:
''אינטליגנציה יהודית נאורה כדוגמת אורי אבנרי...טענו שהיטלר דוקא איש רודף שלום''

לפני שאתה מריץ אותי לבית אריאלה לקרוא את הגיגיו של שלום כהן, אנא הבא בפני דוגמה של אינטליגנציה יהודית נאורה שטענה כי היטלר רודף שלום.

או שכאמור תתנצל על השטות הזו.

ואגב, אני קראתי את ספרו של אורי אבנרי על הרייך השלישי ועל היטלר ולא מצאתי דברים מסוג זה.
אם תוכל להביא ציטוט ישיר משם המעיד על כך, אודה לך מאד.

הדבר הנכון לגבי אבנרי הוא כי היתה לו הערכה רבה לשיטות התעמולה של גבלס, וכל איש מקצוע יגיד לך זאת גם אם הוא כהניסט או בולשביק מסוג אחר.
_new_ הוספת תגובה



חן על החבור בין גבלס ואבנרי. תבורך. קראת את רבין?
נחום שחף (יום חמישי, 09/01/2003 שעה 13:23)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גבלס ואבנרי
תודה על האינפורמציה המרתקת המחברת בין גבלס ואבנרי. תבורך. יש ברכה בעמלי.
ואכן אתה צודק אבנרי אכן משכתב את שיטת גבלס. שניהם תאומים סיאמים פועלים נגד היהודים. גבלס לפחות פעל נגד האחר לא נגד עצמו. אבנרי כמו מתאבד שיעי פועל נגד המדינה שלו.

הקבלה יפה – הנאצים שנאו את האחר - גוש שלום את עצמנו.

חסידים שוטים
קיבלת גם מעט חומר להתעסק איתו על יהודים שהעריצו את פעילותו של היטלר.
נתן גפן הוסיף לך משהו על ליאו בק מהאינטליגנציה היהודית בגרמניה, שאמר מילים מפורשות על פעילותו ''הברוכה'' של היטלר.

כמו כמה מתוכנו דוגמת אורי אבנרי המעריצים את עפר רגליו של ערפאת. - כאן ועכשיו

ההיסטוריה לעולם חוזרת והטיפשות בתוכה.

הפניתי אותך לשני ספרים המתארים את פועלו של אורי אבנרי כולל התייחסותו לתנועה ההיטלראית.
אחד מהם היה שותפו של אורי אבנרי בכנסת.
הזמנתי אותך לעיין בהם אבל אתה במנטרה של תקליט חורק בורח. ועוד מעיז פנים.

ראוי אני חושב שנמשיך את ההידיינות, ניתן לאנשים עם אינטגריטי ללמוד מעט על פניכם האמיתיות.
אותה תמונה בדיוק ניבטת בהתייחסות שלכם לנושא רבין. ואתה רק דוגמא אחת קטנה מאפיינת.

רבין
והחומר על רבין אני מבין הכה אותך בהלם, שום התייחסות?

תעתועי מחשבה
אתה זוכר את משל ערוגות לוח השח? באמצעות הסתרה ''הולמת'' ניתן להפוך את התמונה משחור ללבן ומלבן לשחור. הבעיה שלא פעם נוטלים את המברשת וצובעים. יוצרים אילוסטרציה וירטואלית המצוירת כאמיתית במקום שאין דבר. פרט לתעתועי מחשבה.

לקח הדורות
ומי שלא מוכן ללמוד, להודות בטעות, יישאר תקוע בתוך החשכה.
כל אחד ודרכו בחיים.
לבריאות.
_new_ הוספת תגובה



אני אנסה להיות מנומס אתך אדוני הנכבד
מי שזוכר (יום חמישי, 09/01/2003 שעה 14:10)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכתבת זה אוסף של שטויות.

אבל אני מוכן לקבל את התנצלותך על השטות שכתבת, אם כי לא אחכה לנצח.
_new_ הוספת תגובה



אם המנצח במאבק ייקבע על פי גובה הגופות לצידו
דינה ביכל-שונרא (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 1:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באינתיפדה האחרונה יש ערימה גבוהה יותר של פלשתינאים מתים מאשר של ישראלים מתים.
_new_ הוספת תגובה



מה זה בעצם משנה למצב הקיים , מה זה ספירת מלאי?
סוריא (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 1:50)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דין מת פה או שם דין כולם כאחד מוות . בסרטים מתים מיתות משונות, בישראל ובפלשתין ישמו זאת למציאות. והשלום הולך pifen.
_new_ הוספת תגובה



את ספירת הגופות העלה ישראל במאמרו
דינה ביכל-שונרא (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 3:16)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא ציטט מישהו שניסה לדמיין לעצמו 20 מחבריו הקרובים ובני משפחתו מתים, כפי שמתו 20 (ולמעשה, יותר מעשרים) אנשים בפיגוע הכפול בתל-אביב. האיש המצוטט אמר שבתמורה להרג של 20 ממקורביו הוא היה מוכן למחוק את התרבות והעם של מי ששלח את המרצחים.

יש עם כך בעיה, משום שגם הפלשתינאים ספגו קורבנות בהיקפים כאלה ולמעשה, תגובתם היא בדיוק זה: ניסיון לפוצץ ולמחוק את התרבות והעם של מי ששלח *אליהם* את המרצחים.

לדעתי, גישה זו אינה יעילה.
_new_ הוספת תגובה



באמת, את צריכה לשאול את הגרמנים בדבר פתרון סופי
אחד העם (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 8:31)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגישה יעילה ולספר זאת לערפאת.
_new_ הוספת תגובה



האם לדעתך ישראל עמדה במלחמה מול פלשתין במקרה זה?
דינה ביכל-שונרא (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 18:33)
בתשובה לאחד העם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איכשהו, זה נראה לי אחרת.
_new_ הוספת תגובה



מתי תלמדו שאנו במלחמה מ- 48 ולפני-'' במלחמה אין צדק.
סוריא (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 22:12)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אין משנה כרגע מי על מי ולמה, צריך לנסות ולהרגיע כמו ילדים שמתקוטטים נכון כזה הוא הפרצוף של הישראלים, ערביי ישראל, הפלשתנאים. ולחתור קודם כל להסכם כל שהוא להפסקת המלחמה או תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבא שלי לימד אותי בין דיבורים למעשים המרחק רב, וכרגע נכון בשטח הכל דיבורים, תחלס? גדר הפרדה נראת לי כדרך נכונה אור ירוק אולי עם כאב הבטן ואי הסכמת צד זה או אחר מוכרחים תחלס בשטח כצעד ראשון,
_new_ הוספת תגובה



לישראל: מכיר המקור הערבי באנגלית בד''כ תעמולה
יורם המזרחי (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 1:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים אני משתמש בידיעות שלהם, קורא כל יום. אין אצלם משהו חדש ומחדש בתחום העימות הישראלי פלסתינאי. המקור הוא ביטוי תעמולתי ערבי, וככזה אין לצפות ממנו ליותר מדי כנות ודיווח אמת במלואו. אפשר להגיב כי יש להם משיבון ודו''אל. מעבר לזה לא להתרגש.

את מאמרך קראתי בעניין רב ולצד מה שאיני מקבל יש בו הרבה אמת עובדתית, לפחות ברמה העוברית. תודה, יורם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי