פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ראש הממשלה הטוב ביותר
נסים ישעיהו (יום רביעי, 08/01/2003 שעה 3:44)


ראש הממשלה הטוב ביותר


נסים ישעיהו





הערת אזהרה: כל הבא בהמשך מבוסס על זיכרון אישי בלבד.

לקראת הבחירות הקרבות ובאות מעניין לבדוק את מצעם וביצועיהם של ראשי הממשלה האחרונים ולנסות לצפות את העתיד לאור (או לחושך) ניסיון העבר ונתחיל מהסוף:

''רק שרון יביא שלום'' זעקו שלטים מכל עבר ודבקיות על מכוניות של חסידי המצביא הנערץ; ואכן, בימי ראש הממשלה שרון אמרנו שלום ולא להתראות ליהודים במספר גדול מזה שצברו שני קודמיו גם יחד.

''יש לי ביטחון בשלום של שרון'' זעקה סיסמה אחרת כנ''ל. ואמנם היום כולנו בטוחים שעל ביטחון אישי אין מה לדבר בכלל; זה משהו שלא שייך ליהודים בארץ ישראל, לפחות לא כל עוד שרון חותר לשלום.

נסתפק בכך לגבי הנ''ל.

לפניו היה ראש ממשלה מבריק אשר הבטיח ''שקיפות מלאה'' וקיים; הכל היה כל כך שקוף, כמו האוויר בפרוץ השמש מבין ענני הגשם. עד היום לא מצליחים למצוא את העמותות השקופות וגם לא את הבריונים שהפעילו טרור נגד פעילי הליכוד; הם כולם שקופים ולכן בלתי נראים.

גם המצביעים של אדיסו מסאלה נעלמו בשקיפות המלאה של אותו ראש ממשלה מבריק. הם והפתקים שלהם נמוגו אל תוך השקיפות הברוכה.

ולא שכחנו את הזקנה ממסדרון בית החולים בנהריה, גם היא לקתה בשקיפות ולא נראתה עוד.

לפניו היה אחד שעליו הבטיחו כי הוא ''טוב ליהודים''; ''לזכותו'' ייאמר שהצליח לחשוף את כל הכיעור והרקב הפנימי שפשה במערכות הפוליטיקה והתקשורת; כולם שנאו אותו והוא החזיר להם בניסיונות ריצוי שהשניאו אותו עוד יותר.

לפניו היה אחד שהכריז בנאום הניצחון שלו: ''אני אקבע, אני אנהיג, אני אנווט''; בסוף נגרר אחרי מי שהוא עצמו הגדיר ''הפודל של פרס'' ופעל בדיוק הפוך מכל מה שהבטיח.

ומה צפוי בהמשך?


ראש הממשלה הבא, בלי להמר על זהותו, יהיה גרוע מכל קודמיו. בתהליך המתחולל כאן באחת עשרה השנים האחרונות, כולם נגררים אחרי המאורעות ואלה, ככה זה בטבע, מדהירים אותנו לקראת חורבן.

אם זה יהיה שרון, הוא יממש את מה שלא העז בקדנציה זו כי כבר לא יחשוב על קדנציה נוספת.

מצנע יביא לממשלה את התנהלותו החיפנית ואם לשפוט על פי חשדות לכאורה, עלולה השחיתות להפוך לנורמה מוכרת ומקובלת; לא לדאוג, היא תהיה שקופה ו(לפחות בתקשורת) אף אחד לא יראה אותה.

יש גם סיכוי לטומי? לא נורא; הוא כבר מחזיק את הלפיד אשר יבעיר את האש הפנימית לכדי פילוגים של ממש, שלא לומר יותר מזה.

פינת הסיפור


שח לי ידיד: אני ממשפחה של ניצולי שואה ואני לא יכול להאמין בא-להים שהרשה לדבר כזה לקרות; מילא מבוגרים, אפשר לטעון כל מיני טענות; אבל ילדים, מיליוני ילדים...

למה אתה מאשים את א-להים במה שאנשים עשו? שאלתי.

מה, הוא לא יכול היה לעצור את זה? אז איזה מן א-להים זה?!

יכול היה, ודאי שיכול היה. אבל בוא תגיד לי רגע, אתה מכיר את המערכת, היית עם שרון על הזחלם במלחמת יום כיפור ועם ברק בהזדמנויות שונות כשהיה רמטכ''ל, לאן אנחנו הולכים עכשיו?

לאחר מחשבה ממושכת ענה 'אתה צודק, גם עכשיו הולכים לשואה'.

ומה דעתך, שאלתי, אנחנו יכולים עדיין לעצור את התהליך, למנוע שואה?

ודאי שיכולים, ענה לי.

והזדמנויות לעצור, יש לנו? בטח שיש, ענה.

אבל לא עוצרים.

ואם זה יקרה, חלילה, אם יימשך תהליך האסון, הדור הבא, מי שיישארו, ישאלו שוב למה א-להים עשה את זה?

לא יודע מה להגיד לך.

אז אני אגיד לך: א-להים נתן לאדם בחירה חופשית והכתיב כללי התנהגות ברורים. מכאן ואילך כל מה שקורה או לא קורה, תלוי באדם ולא בבורא. הוא יכול הכל, אבל הוא הכתיב לעצמו גבולות והודיע לנו עליהם; פה הוא מתערב ושם לא. למה? ככה הוא החליט ואנחנו אמורים לדעת, כי הוא הודיע לנו, איפה כן והיכן לא.

את השואה אי אפשר להבין בשכל אנושי וגם לא את מה שקורה אצלנו בעשור האחרון. מי שפוקח עיניים רואה בבירור את התערבות ההשגחה העליונה לטובתנו ואת ההזדמנויות החוזרות ונשנות שנותנים לנו מלמעלה לעצור את האסון המתמשך ומתעצם מיום ליום. רק שאנחנו מעדיפים לעצום את העיניים או להביט לכיוונים אחרים.

אז כדאי שנדע שבבחירות הקרבות ובאות אנחנו לא באמת בוחרים; לכל היותר אנחנו מצביעים באופן דמוקרטי על גווני התפאורה אשר תקשט את בימת החידלון של מדינת ישראל. גם לזה יש חשיבות מסוימת ועל כן יתכן שאפילו אני אשתתף בהצבעה; רק שבינתיים זה לא בטוח כי עוד לא מצאתי בין המפלגות המתמודדות מי שאפשר לסמוך עליו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ב- 1948 המצב היה יותר קשה  (אביאסף סגל) (4 תגובות בפתיל)
  לניסים: כרוניקה של התדרדרות. גם בתקופת השואה  (מיכאל מ. שרון) (2 תגובות בפתיל)
  מעניין לראות את היאוש והתבוסתנות של אנשי הימין  (מי שזוכר) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי