פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קושיא לחברי הפורום
אריה פרלמן (יום שישי, 10/01/2003 שעה 0:30)


כידוע לכם, בתחילת תשדירי הבחירות השתמש ח''כ מיכאל קליינר, יו''ר תנועת חירות, ב''התקווה'' במהופך, עם מילים ערביות, על-מנת להבהיר לקהל שומעי לקחו מה עלול להיות פה אם לא נתעשת בזמן אל מול הבעיה הדמוגרפית ותהליכי ההקצנה הלאומנית בקרב הערבים בישראל וגו' וגו'.

ובכן, השופט חשין פסל את התשדיר החל מהיום השני.


ישנו אתר אחר שיש לי הכבוד להיות שותף בו, ובו פירסם ידידי ושותפי לעריכה את ה''הימנון'' של קליינר מתשדירי הבחירות, על-מנת לומר כגון: ''הנה-הנה שוב השמאלנים מנסים לסתום לימין את הפיות, אז הא לכם גולשים יקרים את הזמריר להורדה, למען תשמעו את המסר שהאליטות השמאלניות וגו' מנסות למנוע אותו מכם, לתפארת חופש הביטוי, מחנה הימין ומדינת ישראל.''

ובכן, כרגע מתנהל ויכוח קוטבי ביני ובין עמיתי, ידידי וחברי כבוד העורך.

הוא טוען שאין ב''הימנון'' שום בעיה: מדובר בסאטירה טובה ותו לא; הוא דווקא אכן נועד לזעזע וטוב שכך עשה; חשין סתם פיות ללא הצדקה ולכן יש צורך, הכרח וגם תועלת פוליטית בהפצת הזמריר.

לעומת זאת, אני טוען שמדובר בתועבה ובגועל נפש, בביזוי ההימנון היקר לליבי ושאני מקווה כי יקר ללב כולנו, שזהו שימוש זול ונלוז ונחות בסמל ציוני חשוב, חלק מתקומתנו הלאומית.
אני מאוכזב במיוחד מקליינר, המתהדר יומם ולילה בהיותו פטריוט, ציוני, לאומי ואוהב יהודים יותר מכל משפחות האדמה, והנה בא הוא ומוריד את ''התקווה'' לאשפתות המניפולציה הטלויזיונית הזולה. הרי אילו היה עזמי בשארה מבזה את ההימנון מתוך מניעים של שנאה ועויינות כלפי היהודים והציונות - היה קליינר דנן מתרתח ומנופף באדרת הפטריוטיזם הלוחמני שלו. ובכן, ידידים יקרים - ביזוי ההמנון הוא מתועב בעיניי - ואין בנידון זה שום יתרון ל'פטריוט יהודי' על-פני נאצריסט.

אני מודע לכך שישנה סאטירה, גם על דברים רציניים וחשובים ונעלים, אבל כאן לדעתי קליינר עבר לא רק גבול אחד - אלא מאה גבולות.
אינני יודע מה הייתי עושה לו הייתי אני חשין, אך חשין עצמו פסל - כאמור - את התשדיר.

טוב שכך עשה, כי אחרת הייתי הולך אישית לאדון קליינר הנכבד ואומר לו מה דעתי על מה שעשה, והייתי מתקשר לרדיו ומפגין מולו וכותב ומדבר עד שהיה יוצא עשן לבן מבין אוזניו.

מה דעתכם בנידון?

מי צודק, אני או ידידי-עמיתי?

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אם חשין פסל, אז קרוב לודאי שיש להציג את הסטירה  (אחד העם)
  אריה אני נוטה לתמוך בעמדתך אבל  (דוד סיון)
  אריה אני אתך בנושא זה  (שמעון מנדס)
  ''חמור קופץ בראש''  (גדעון ספירו)
  שניכם צודקים. הפתרון לחידה - הינה נקודת המוצא.  (ראובן גרפיט) (2 תגובות בפתיל)
  אריה - אם שאלת, שותפך צודק בעיקרון, אך לא במעשה  (רפי גטניו) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי