פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תענוג לקרוא את גדעון ספירו ב''הארץ''
שמעון מנדס (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 14:15)


מה אומר לכם חברים, הבוקר קראתי את גדעון ספירו ב''הארץ'', ותענוג היה לקרוא אותו. במאמר המתפרסם היום במוסף המאמרים של העתון, תחת הכותרת ''כבר לא ממש שמאל'', תוקף ידידנו גדעון את מפלגת ''מרצ'' על שאינה מתעמתת במצעה עם המציאות כפי שהשמאל האמיתי אמור לעשות. בעיניו של גדעון, המצע של ''מרצ'' עשוי ''פרווה'', לא חלב ולא בשר.

עם כל הזעם שלו על המפלגה, ויש במאמר נקודות מאד שחורות - מבחינתו - ראה זה פלא, גדעון שומר על לשון נקיה ועניינית, כפי שעתונאי המכבד את עצמו צריך לעשות. הוא אינו יוצא בשצף קצף נגד ח''כ יוסי שריד, העומד בראש המפלגה. למרות שהוא מזכיר שם נקודה פאשיסטית במצע ''מרצ'', גדעון אינו משווה את שריד למוסוליני ואינו מטיח בו שמות גנאי כלשהם - כפי שהוא מרבה לעשות אצלנו בפא''צ עם אנשים שדעתם אינה כדעתו. ונשאלת השאלה, האם כותב כך מפאת כבודה של האיצטלה, שאולי לא היתה מרשה לו להשתולל ? או שמא הוא אינו רוצה להתבזות בציבור הרחב,מחשש שהציבור יתייחס אל קולמוסו של גדעון כאל ''עט בזוי''?

טענותיו של גדעון ל''מרצ'', כפי שכבר ציינתי הן ענייניות:
א) בנושא כלכלה מאמצת מרצ במצעה את מה שהיה מקובל על מוסוליני: ''שתוף פעולה בין עובדים ומעסיקים''.

ב) אין במצע מרצ אף לא מלה אחת בגנות הכבוש הישראלי הממושך.

ג) אין אזכור של הכור הגרעיני בדימונה כמוקד זיהום שיש לסוגרו.

ד) אין התייחסות למאגרי נשק ההשמדה ההמוניים, והוא מציין: אטומי ביולוגי וכימי.

ה) מכעיסה את גדעון העובדה שמרצ מתנגדת לכבוש לא בגלל הכבוש ככבוש, אלא בגלל הבעיה הדמוגראפית.

ו) איך בכלל מרשה לעצמה מרצ לתבוע מן הפלשתינאים לוותר על זכות השיבה, ובכך לתבוע בעקיפין מן הפלסטינים לוותר על מה שהושג בשיחות טאבה.

לא אלאה את קוראינו ביתר הנקודות, כי הקו העיקרי של בקורתו של גדעון כבר מובן. מה שלא מובן לגדעון עצמו (ביחס לשיחות טאבה) : כאשר מציעים לך עיסקה, אם אתה דוחה אותה על הסף, אז יש שתי אפשרויות; או שהרווחת מהדחיה, או שהפסדת. בכל מקרה, אין שום חובה על המציע שיחזור על הצעתו הקודמת.

לסייום נחזור לנקודה המרכזית של רשימתי, קראתי את מאמרו של גדעון. אפשר להסכים אתו, ואפשר לדחות את טענותיו. ואני מזמין אותו להביע את השקפותיו אצלנו באותה נחרצות ובאותו סגנון כפי שעשה זאת ב''הארץ''. הנוסח המתלהם והמגדף שהוא משתמש בו אצלנו, מציג אותו באור שהתנא השתמש בו במסכת ''בבא מציעא'': ''אסתרא בלגינא קיש קיש קריא''. חבל.

קישורים:
מאמרו של ספירו בעיתון הארץ

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ותענוג גדול עוד יותר יהיה לקרוא אותו ב''גואה פוסט''
מנשביק (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 18:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מנשביק היקר כמומחה לתקשורת הינדו-פורטוגזית אולי
יורם המזרחי (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 0:39)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעבור לגואה,תראה כוון ותכין רקע לקליטת כותבים הוגים וחושבים מסוגך.בגואה תוכל להמשיך ולהתחבא מאחורי מנשביק , או אולי פשוט תבחר בשם סלזר לזכר אותו צדיק אוהב אדם? אם תצליח לשלוח אותי לגואה אשמח מאד לבקר בקולוניה לשעבר, מפני ששם השמש זורחת כמעט בכל שעות אור החיים נוחים (אם אתה לא הודי ) והאוירה רגועה.במחשבה שניה מנשביק- אולי תצא לגואה כבר היום? ובקיצור : לפני שאתה בא ללעוג אחרים גלה את פרצופך אלא אם כן יש לך סיבה טובה לחשוש מהאור ומהמחיר שאדם משלם תמורת שימוש בשמו התקין?
_new_ הוספת תגובה



מה אתה קופץ עד גואה? אפילו ספירו לא לקח ללב כמוך.
מנשביק (יום שישי, 24/01/2003 שעה 13:10)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכול להיות שדבריה של היחצ''נית האמריקאית ג'יין על פוליטיקאים כבדי בשר עדיין מזמזמים באוזניך ומפריעים לך לקרוא אותי בנחת?
_new_ הוספת תגובה



והתענוג הכי גדול - לא לקרוא אותו בכלל !
ישראלי פזיז (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 7:50)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קישורים:
_new_ הוספת תגובה



סבלנות בעזרת השם גם זה יתממש על פי חוק התורה
ארץ הבצ (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 17:29)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למנדס: ספירו אינו זקוק לכל ההשתלחויות שלו ועל-
רפי אשכנזי (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 18:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--כך כתבתי לא פעם ולא פעמיים בפורום. ספירו ואני חלוקים בהרבה דברים, אך תמיד אמרתי כאן תוך ציקצוק לשון של חלק האנשים, מה שאמרתי לספירו בפורום: אינטלקטואל אמיתי כמוהו,אדם רציני ללא רבב של כיבודים, הזיבולים והגידופים שלו אינם מוסיפים כבוד לטיעוניו.
ספירו הוא אדם רציני ואני נהנה ממנו כבר פלוגתא, רק שישמור על שפה נקיה כמו ב''הארץ'', מי יתן...
_new_ הוספת תגובה



אני שמח למצוא בן ברית, אבל לגופו של עניין
דוד סיון (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 18:57)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו הוא לא היחיד שמשתמש בפורום לפרק תיסכולים במקומות אחרים. היה טוב אילו פסקו הגידופים בכלל כי, כך אני חושב, אין בהם תועלת.

מסתבר שיש לא מעט אנשים שביום יום לא מעיזים להתלהם ולגדף כי הם אנשי תרבות. לעומת זאת הפורום, בין שאר יעודיו, מהווה עבורם דרך לבטא את רגשותיהם המוסתרים בדרך כלל. היה אפילו אחד מהם, תלמיד באקדמיה שהציג את הפורום כתחליף לצינטור.
_new_ הוספת תגובה



אני גם מנחש שבפתילים בהם יש גידופים והתלהמות
דוד סיון (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 19:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש השתתפות יותר גבוהה. גם אלו שהפורום משמש להם כבמה לגידופים והתלהמות וגם עבור אלו שמנסים לשכנע לריסון עצמי.
_new_ הוספת תגובה



אם לזה ייקרא ''אינטלקטואל''
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 21:08)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אזי כמו שנאמר ''לא יהי חלקי עימכם''.
אני גאה להצהיר שאינני רואה את עצמי כ''אינטלקטואל'' ואראה בזאת עלבון אישי אם מי שהוא יתייחס אלי ככזה.
ספירו בהחלט עונה להגדרתו של ג'ורג' אורוול למושג ''אינטלקטואל'':
''יש רעיונות שהם כל כך מטומטמים שצריך להיות אינטלקטואל כדי לקבל אותם''.
באשר לצורת הופעתו של ספירו בעיתון ''הארץ'', כבר קישון כתב על ''השועל בלול התרנגולות''.
זה מראה רק שאפילו לפמפלט כמו ''הארץ'' ישנן נורמות מתחת להן הוא לא יורד.
_new_ הוספת תגובה



אף אחד לא חשד בך שאתה אינטלקטואל
מי שזוכר (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 21:14)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תחמיא לעצמך.
_new_ הוספת תגובה



למה שלא תדבר בשם עצמך?
כחולבן (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 23:50)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה אתה יודע מה כולם חושבים?
אגב, קיבלת פרוקסי מהיורד?
_new_ הוספת תגובה



זי לייבט! פראו בלאו-וויס לייבט !!!! עשן רע כחול לב
יורם המזרחי (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 0:51)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא להאמין היא פה,בחיים,נושמת ושולחת אצבע למקלדת פלא שבפלאים.....פראו בלאו-וויס ממשיכה לדאוג לפרוקסי'ס ולהבטיח שגם היורדים בסדר....
מי שמכיר פרסומות - טלוויזיה צפון-אמריקאיות מכיר, ככל הנראה, פרפרזה על פרנקנשטיין והקטע בו המדען המטורף שולח מכת חשמל וצורח בהתפעלות ''הי איז אלאיי'ב!!!/הוא חי...'' ובכן, בגנון- הפורום לא צריך מדענים ואפילו מטאפור פרנקנשטיין לא כל כך תופס....כי ראו נא את פראו בלאו-וויס המשחררת חשמלון- קטן ומעידה על עצמה......אני בחיים!!!!!
יופי!!!!! כבר התחלתי לדאוג... שלא תעשי לנו את זה כל יום יומיים בלאו-וויס!.... שלחי עוד מעט חשמלונים שלא ישעמם.תמליל תוכלי להעתיק מערוץ שבע או מד''ר סטריינג'לב הנח משם אחד העובר כביסה ומשתמש באחר.
_new_ הוספת תגובה



יורם, אתה טוב גם באידיש? אני מסיר את הכובע.
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 2:55)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תיזהר, אצל גטניו כובע שמסירים אותו במערכה הראשונה,
מנשביק (יום שישי, 24/01/2003 שעה 16:02)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חייבים לאכול אותו בסוף המחזה.
_new_ הוספת תגובה



ועליך נאמר ''מה הוא קופייץ''
כחולבן (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 8:03)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפעם התכוונתי ליורד אחר...

בכל אופן, מרגש ממש לראות את התלכדות התמהונים.

וי גייטס?
_new_ הוספת תגובה



לבלאו-וויס -גאנץ גוט דאנקה,אונד יעצט אכטונג!!!!
יורם המזרחי (יום שישי, 24/01/2003 שעה 1:31)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שפאעכן זי דוייטש פראו בלאו-וייס?! יא? נאיין?!
די נקסטא רכעטס רדיעקלא פרזמלונג : ''דאס איוויגע דנקמאל פיר ידישע שוטץ אבטיילונג ''
קריית ארבע ,צוואי מטר פון דאר ''הייליגע ברוך'' דענקמאל. תריכה תגרום כחלחולת יקרה?!
יורם דער לינקאר (פ'ארעטר!)
_new_ הוספת תגובה



ליורם : תרגם את שאמרת לכחולה לבנה, החמצתי...
רפי אשכנזי (יום שישי, 24/01/2003 שעה 11:27)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דו ביסט איין וואחד ליצן....
כחולבן (יום שישי, 24/01/2003 שעה 12:25)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם עברתי איזה קורס בגרמנית. לפני 3090 שנה בערך.
בכל אופן, ציינתי אתמול שאתה מאוד משעשע אותי ומקווה שתמשיך לעשות כן.
_new_ הוספת תגובה



''אינטלקטואל'' זו מחמאה? אתה באמת זקוק לרחמים
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 2:54)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל עם זיכרון כשלך, סביר להניח שאתה אפילו לא תופס את זה.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, מה רע בלהיות אינטלקטואל?
דוד סיון (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 5:12)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם זה קשור לעובדה שאחרים מגדירים עצמם כאינטלקטאולים? היש כאן משהו שאני לא מבין?
_new_ הוספת תגובה



אלה שמקובל לראותם כ''אינטלקטואלים'' הם סמל הטימטום
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 7:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן בימים אלה זה לא כבוד להחשב לאינטלקטואל.
במרבית המקרים האנשים בהם מדובר הם נבובים, חסרי ידע בסיסי בתחומים אותם הם מיתיימרים להכיר, ושופעים קלישאות חסרות משמעות.
אני מודה שאף פעם לא הבינותי מה בדיוק מיסתתר מאחורי ההגדרה הזאת. האם זה מיתייחס להשכלה? לידע? לכושר חשיבה? ליכולת להפריח הברקות מין המותן?
או שזה אולי רק ביטוי להישתייכות לסקטור הפוליטי ה''נכון''.
_new_ הוספת תגובה



לפי המילון העברי המרוכז של
דוד סיון (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 8:11)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אברהם אבן שושן אינטלקטואל הוא איש רוח.
אינטלקטואליזם הוא הערכת השכל בתורת הכח הרוחני הנעלה ביותר.

זה שיש ''רעים'' המשתמשים בשם תואר זה לא בהכרח אומר שאתה לא אינטלקטואל.
_new_ הוספת תגובה



אני אולי נשמע קטנוני אבל תגדיר לי בבקשה
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 9:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''איש רוח''. הרבה אנשים שאני מכיר מקרוב, המיתיימרים להיות ''אנשי רוח'' אינם בפועל יותר אשר מעושי רוח.
ההגדרה של ''אינטלקטואל'' כ''איש רוח'' היא הגדרה סיבובית.
מה שכתוב במילון אינו משנה. מה שקובע זאת המשמעות שהתגבשה בציבור (החיים יותר חזקים מהתאוריה). המשמעות המקובלת היום של ''אינטלקטואל'' היא שלילית ומורה על אדם שהיסתאב מוסרית. זה לא היה כך בעבר.
_new_ הוספת תגובה



ההגדרה ההיסטורית לאינטלקטואל הנה איש רוח
מי שזוכר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 9:39)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאינו מסתגר במגדל השן האקדמי או הפרופסיונלי שלו אלא מעורב בציבור ונאבק על השקפותיו בנושאים שונים הקשורים לחברה בה הוא חי.
אולי ניתן לקחת כדוגמה מההיסטוריה את אראסמוס או את וולטיר, או מונטיין.

בין הדמויות העכשויות בישראל למשל אפשר לקחת את ליבוביץ, את בשארה, את אמנון רובינשטיין, ויש עוד רבים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



לטובתך נוסיף את ישראל אלדד ואת הפרופסור
מי שזוכר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 9:40)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בן שלמה
_new_ הוספת תגובה



ההיסטוריה כבודה במקומו מונח
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 9:52)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אנחנו מדברים על ימינו.
משמעותן של מילים משתנה עם הזמן, וכמו מונחים אחרים, גם התואר ''אינטלקטואל'' נס ליחו.
על סמך הכרות אישית קרובה ביותר של אחד מהשמות שהזכרת, תאמין לי שאינך יודע כמה אתה מגוחך.
_new_ הוספת תגובה



ראשית לכל - דיברנו על ההגדרה שאותה ביקשת.
מי שזוכר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 9:59)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז תגיד יפה תודה שסיפקתי לך הגדרה.

שנית, אין בהכרח קשר בין יכולתו של האיש לבטא רעיונות ולהלחם עליהם לבין השאלה כמה הוא טוב או נחמד.

גם וגנר היה חרא של בן אדם שכתב מוסיקה אלוהית, אפשר לשמוע את המוסיקה ולהתעלם מהטיפוס.

גם אראסמוס היה אדם מפוקפק, גם מרטין לותר, גם בשארה, ועוד רבים אחרים. אז מה?
אני אינני מכיר אף אחד מהם או מהאחרים שהזכרתי וזה לא מפריע לי לקרוא את מה שהם כותבים ולחשוב על כך.

ואין זה מפחית מחשיבותם ומהשפעתם.
_new_ הוספת תגובה



מה הקשר לכל זה ולמושג ''אינטלקטואל''?
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 10:48)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה יודע מה, תגדיר אתה
מי שזוכר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 11:28)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ונראה.
_new_ הוספת תגובה



אמרתי למעלה (אם תטרח להיתייחס למה שאני אומר)
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 11:56)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאין לי מושג מה זה אינטלקטואל. ושההגדרה מהמילון של ''אינטלקטואל'' כ''איש רוח'' היא הגדרה סיבובית.
הרבה אנשים מתהדרים בתואר הזה. האם זה נותן לזה תוכן? יש לי ספק רב.
אני יכול להגדיר ''סופר'', ''משורר'', ''מוסיקאי'', ''אומן'', ''מדען'' וכיוצא באלה. מי מהם (אולי כולם), הוא ''אינטלקטואל''? אינני יודע.
אולי התשובה לשאלתך היא בבדיחה על רוסיה ששם השוטרים היו מפטרלים בזוגות, אחד שיודע לקרוא ואחד שיודע לכתוב, ואז הוחלט לצרף לכל זוג כזה שוטר שלישי שייפקח עיין על שני ה''אינטלקטואלים''.
_new_ הוספת תגובה



לשטויות האלה אתה קורא הגדרה?
מי שזוכר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 12:11)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה שלא תפתח איזה ספר ותחפש?
_new_ הוספת תגובה



המושג ''אינטלקטואל'' הוא מה שהוא מהחיים
ישראל בר-ניר (יום שישי, 24/01/2003 שעה 6:37)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא איזו שהיא הגדרה מאובנת בסיפרות. איך בדיוק אתה מודד את מידת האינטלקטואליות של אדם?
לפי ''עושר'' השפה כפי שזה בא לידי ביטוי בשפע כינויי גנאי ומילות ניבול פה בהן הוא מתבל את מאמריו (ספירו למשל)?
לפי מיספר הפעמים שהוא חוזר על התואר ''שטויות'' לגבי דברים אותם הוא מיתקשה להבין (מי שיש לו זכרון סלקטיבי למשל)?
לפי מיספר הפעמים שהוא צורח ככרוכיה ''די לכיבוש'' (תושב ממוצע של הגדה השמאלית)?
תעשה לעצמך טובה אם תתחיל להישתמש בחומרה אותה האלוהים יצק לתוך הגולגולת שלך, למטרות להן היא נועדה, במקום למלא אותה בתוכנה שניכתבה בישימון הרעיוני של הגדה השמאלית.
תראה כמה יפה זה יצא לי. אולי בכל זאת מאחורי מסווה הציניות שלי מסתתר איזה אינטלקטואל . . . .
_new_ הוספת תגובה



ישראל, זה פילפול מיותר
דוד סיון (יום שישי, 24/01/2003 שעה 8:31)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רוצה שלא יקראו לך אינטלקטואל אשתדל לעמוד בכך.

אבל מה שחשוב זה עקביות. אם המלון לא חשוב למקרה של דיון במובן אינטלקטואל ורק ''מה שמקובל בציבור'' תגדיר איך מבררים מה מקובל בציבור בצורה אמינה?
_new_ הוספת תגובה



אינטלקטואל, כך נדמה לאחרונה, הוא מי שיודע לחבר
כחולבן (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 8:15)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מילים למשפטים, רצוי ללא לוגיקה או ביסוס, ובלבד שיצלצלו נכון באזניים אירופאיות.

בישראל, רצוי למי שרוצה להחשד באינטלקטואליות לדחוף למלל חסר הפשר שלו, ההזוי משהו, את המילים כיבוש, פאשיזם, גזענות וחוסר מוסר כשהוא מתייחס למולדת. עליו לשלול את העבודה ואת מרצ בשל ציוניות יתר. הליכוד וימינה אינם זכאים להתייחסות כלל.
לעולם עליו לטעון כי הערבים צודקים וליהודים מגיע לחטוף. המוטו שלהם הוא ויתור על נכסים חומריים (לטובת האויב) תמורת ''שלום''. אם הוא רוצה להחשב כאינטלקטואל בעל נשמה יתרה, עליו לציין בפירוש שהוא מבין את היאוש וחוסר התקווה של הרוצחים ההמוניים המתאבדים בקרב יהודים.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק יותר ממה שאתה חושב
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 23/01/2003 שעה 9:27)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי