פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כריש שחור / טור שבועי
יורם המזרחי (שבת, 25/01/2003 שעה 2:10)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


נזיר שחלם על פרפר או פרפר שחלם על נזיר?
הצבי ישראל (שבת, 25/01/2003 שעה 15:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעניין האנונימיות בפורום, יש לציין שהאינטרנט הוא מדיום אנונימי במהותו. העובדה שמישהו בוחר להציג עצמו כ''ישראל ישראלי'' אין בה כדי להעיד על קיומו של אדם זה באמת יותר מאשר אדם המכנה עצמו ''תפוח אדמה''. כלומר, שם כמו ''יורם מזרחי'', ''גדעון ספירו'' או כל שם אחר אולי יוצר מראית עין של דמות אמיתית, אך לא כך בהכרח. אכן, חוקי המשחק כאן שונים ואנו חיים כעת תרבות בהיווצרותה - תרבות הרשת.
_new_ הוספת תגובה



אכן ההתכתשויות האישיות נמאסו
שמעון מנדס (שבת, 25/01/2003 שעה 18:17)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא כל כך וותיק בפורום, כך שאולי אינני מדייק, מי שהחל בהתכתשויות האישיות הוא ידידנו גדעון ספירו. מה שמכעיס עוד יותר היא העובדה שהוא ירושלמי - ויגידו מה שיגידו משתתפי הפורום האחרים, ירושלמים מהדור שלנו הם זן מיוחד שאינו אחוז מדנים.

לא פעם אני אישית כתבתי, ואף פניתי לגדעון, למרות כל התקפותיו הבוטות עלי, שיחדל מכך. אפשר להסכים עם דעתו של אדם ואפשר שלא, אין צורך להסתער על האדם באופן אישי. (איך נאמר בספר ויקרא: ''הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו כל חטא''). אתה שפר מזלך, ובגלל העובדה שהייתם חברים בצעירותכם, הוא חדל לתקוף אותך באופן אישי. מדוע, איפוא, שלא ינהג אותו הדבר עם חברי פורום אחרים.

אינני מכיר את ישראל ברניר, מסתבר שגדעון מכיר אותו יותר טוב ממני. אבל ראה זה פלא, ישראל בר ניר בחר לכתוב בשיטתו של גדעון, ומיד כל הפורום קפץ עליו. שלא לדבר על גדעון שהסתער עליו בחימה שפוכה. האם רק בגלל שישראל בר ניר העז להשתמש בנשקו? להערכתי, כאשר אדם תוקף אישית את האחר, ולא מתמודד עם דעותיו זה מעיד על כך שטיעוניו שלו אינם חזקים יותר מאלה של בר-הפלוגתא שלו. לצערנו הרב, קמו עכשיו משתתפים אנשי ימין, קיצוניים יותר או פחות, והלכו בעקבותיו של גדעון. אלא שגדעון היה בודד במחנהו, ובמחנה האחר יש יותר, וצעקנותם מזוויעה עד להחריד.

כאשר כתבתי השבוע כי תענוג היה לקרוא את גדעון בעתון ''הארץ'', כולם קפצו עלי. ואם מה שנאמר בין היתר, שהאכסניה שם לא היתה מרשה אחרת, אז חבל מאד שהאכסניה שלנו כאן אינה מטילה הגבלות של סגנון.

--------------------------

לצערי הרב, הליכוד הגיע היום למצב של מפא''י ב- 1977. מפא''י דאז התנהגה ומשלה כאילו אלהים לשלטון בחר אותה. ואם תוסיף על כך את אחיזותיה בכל זרועות הכלכלה, ראשי המפלגה חשו שאין כח בעולם שיזיז אותם מן השלטון. והתוצאה היתה שהשחיתות אז חגגה, והיא חוגגת גם היום.

הטרגדיה שלנו היא, שההנהגה של מפלגת העבודה לפני עשר עד חמש עשרה שנים, לא הכינה קאדר חדש של מנהיגות. וכך יצא שאנשים כמו משה שחל ועוזי ברעם, שהבינו כי דרכם חסומה קמו ועזבו. וכולנו יודעים שמנהיגות יש לבנות. החברה שלנו היא לא אמריקנית, ואצלנו לא יתכן שחוואי בלתי ידוע העוסק בגידול בוטנים, ייבחר להנהיג את העם. תעיד על כך העובדה, שעמרם מצנע - איש ללא-חטא ואדם ללא-חת - שינה כיוונים ועמדות, כי נוכח לדעת שהתיזה שהוא הציג אינה תופשת בצבור. וזה נבע מחוסר נסיון.

אסור לנו להגיע למצב שבו צד אחד במפה הפוליטית יהיה חזק ללא נשוא. כי במצב כזה אנחנו מאבדים את האיזון הפוליטי המרכזי, שהוא המשפיע ביותר על עצם קיומנו.

-----------------------

אשר לך יורם יקירי, אנחנו לא ניתן לך ללכת. כבר היו לך רגעים כאלה של משבר, כאשר גדעון הסתער עליך, ובלחץ משתתפי הפורום חזרת בך. אני מאד מקווה, שתהיה לך חופשה נעימה, ותתכרבל היטב מתחת לשמיכה בקור הגדול, שהמינוס הוא אחיו הקטן. תחמם את הלב ואת הנשמה ושוב אלינו במשנה מרץ.
_new_ הוספת תגובה



יורם- אתה רב תדר וחיוני, האנטי תזה של היצורים הנשמ
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 4:18)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עים כמו טרנזיסטור צרוד-צרחני שיוצר בעזה, אלה פגיעתם קשה לעיתים כמו כלב שוטה ומוכה שחין.

מי אמר שלכל אדם יש תחליף? קנאי אחד אמר..

יש אנשים שבפרוש אין להם תחליף, וחסרונם הופך את העולם לעצוב ודוקרני יותר.

אז הראה נוכחות, לעולם לא לתת למוכי השחין השוטים/פורעים לנצח. אלה מריחים ווקום - ניכנסים, ממש כג'וקים מגודלים שפרקיהם מתחילים לרחוש ולהתנפח בהתרגשות כשהם מריחים קצת היעדר. בא לפעמים לקרוא - ייי, ג'וקים גדולים.

בציפייה לנוכחותך המחודשת.
_new_ הוספת תגובה



כשבעלי הסמכות הם לעלוע - הערך והאיכות הם געגוע
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 9:06)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אין שום שאלה מי זה ספירו מי זה יורם מי זה אתה?
קלייר (שבת, 25/01/2003 שעה 19:25)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי אני ומה שמי?
הצבי ישראל (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 9:58)
בתשובה לקלייר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השימוש בכינוי הוא הומוריסטי-משהו, פרפראזה על קינת דוד לשאול ויהונתן. אם תקישי על הכרטיס האישי שלי תראי את שמי המלא.
_new_ הוספת תגובה



לקלייר, אין לך זכות מוסרית לשאול
שמעון מנדס (יום שני, 27/01/2003 שעה 19:01)
בתשובה לקלייר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי שאני עונה לך באחור, וזאת בגלל התקלה הגדולה
באינטרנט. מבלי לפגוע בך, אומר לך כי אין לך שום
זכות מוסרית לשאול מי אני, כל עוד את עצמך אינך
מזדהה. אחת הנקודות המרכזיות שהעלה יורם במאמרו
האחרון, היא שאנשים אינם מופיעים בשמם המלא.

אי לכך אומר לך זאת: ליורם, גדעון ולי יש שלושה
מכנים משותפים: שלושתנו ירושלמים. שלושתנו אוהבים את המדינה כל אחד בדרכו - והמצב העכשווי מציק לנו.
ואחרון אחרון, שלושתנו אומרים את אשר יש לנו לומר
בשמנו המלא. אני ממליץ לך, איפוא, ללכת בעקבותינו.
_new_ הוספת תגובה



לכותב הטור (הטוב באמת)
נמרוד ברנע (שבת, 25/01/2003 שעה 18:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן יורם, המים עכורים עד מאוד בפא''צ ובארץ כולה. אני סבור שהמצב, בכללותו, על הפנים - ולכן, לא נותר לנו אלא להתבצר בחיינו האישיים, לטפח את האני העצמי. אך אינני יכול, אינני יכול לעמוד ולראות את המדינה הולכת לקרשים. ברור לי שאת הקרב לא אנצח, אך אני חייב להשתתף במלחמה. נבנה גוש חוסם, ונדחה את הקץ.

בנוגע לכותבים האנונימיים - מדובר באחד מחולאי האינטרנט, אנשים שבמציאות לא היו מעיזים לפצות את פיהם, מבקרים, מקללים ומלכלכים את השפה העברית...
רק אצטט את סיר ווינסטון צ'רצ'יל:

It's better to be making news than taking it, to be an actor rather
.than a critic

מה שאני מנסה להגיד, זה שהתגוששויות שיש פה לאחר פירסום מאמר זה או אחר - נותנות במה לכל מיני איוולים, שאין להם היכולת לכתוב מאמר, להגיב בצורה לא אינטליגנטית, לא מנומקת ועוד זכור לי שמשתמש זה או אחר אמר: ''הכל קשקוש'' ומשתמש אחר הגיב? ''באמת? מדוע הכל קשקוש'' וההוא הגיב וסגר את הדיון: ''הכל קשקוש בלבוש''.

בנוגע להתלהמות הימין - אני מסכים איתך במאת האחוזים, ב-‏90% מהמקרים מדובר במשיחים, פאנטים, שלא מחוברים לכל common sense שהוא ואותם אנשים באמת מצדיקים את קריאתה של תיק דיין בבחירות 1999 שמדובר באספסוף, אני זוכר את הסטיקר שאנשיו של נתניהו הפיצו: ''אני אספסוף גאה'' ואת הסטיקר שאחרי הבחירות הפצנו במטה ברק: ''אני סוף סוף גאה'', מי ייתן, ואולי בבחירות האלה נוכל לא להתבייש כפי שהסקרים מראים לנו, וממשלת הימין-דתיים תיפול במהרה, ונלך לבחירות תוך שנה - ובעזרת השם, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית שמרצ-הבחירה הדמוקרטית-שח''ר מקימים, תצרף אליה עוד מפורשי העבודה וחד''ש (תמר גוז'נסקי, בואי אלינו!!!) וניקח את הבחירות הבאות.

אני מבין מדוע היגרת, אך למה לאזור קפוא שכזה? אני לא סובל את הקור הירושלמי ואתה עוד מתחת לאפס....

תחזור במהרה, חבל לאבד את הטור (הטוב באמת!)
_new_ הוספת תגובה



הגאים היחידים פה אלה ההומואים או העוורים למתרחש
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 13:24)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאר מתחלקים למעטים דורסים בצחוק רמשים, ולעדרי הכבשים הנירמסים בהשלמת נאנסים.
_new_ הוספת תגובה



המזרחי - פרישתך תקשה עלי מאד. אנא - השאר עמנו.
ראובן גרפיט (שבת, 25/01/2003 שעה 21:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כשהמשובח נעזב ומתמנה כל זב - יש לברוח מארץ כזב
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 9:11)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מכיוון שאינני יודע האם ומתי מתכוון הכותב להגיב
אריה פרלמן (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 0:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אקח את הסיכון.

קשה להתאפק לנוכח ההשוואה הכל-כך חביבה ''מתנחלי חברון=נאצים'', החביבה על שמאלנינו הקיצוניים.

כואבת ההשוואה במיוחד כאשר היא באה מפי יורם המזרחי, שלא ידוע לי לא כבוגד או אוטו-אנטישמי, לא כטיפש, ואף לא כשמאלן קיצוני.

צר לי מאוד. צר לי מאוד אם ''אין הבדלים רבים'' בין אוכלוסיה קטנה הסובלת מזה שנים מהתעללויות בדמות אבנים, קללות, ירי, רצח, מוות, דם ועוד מוות, וזמן הלוויה, בסערת רגשות וכאב בלתי-נתפס, עושים מעשים שהם מכוערים ושוב מכוערים ושוב: מכוערים.

אין הבדלים רבים בינם לבין קלגסים מפלצתיים שמתנפלים על אנשים שלא רק שלא עשו להם כלום ולא רצחו בהם ולא התנכלו להם ולא שנאו אותם, אלא אף עשו ככל שיכלו על-מנת להיות יותר גרמנים מגרמנים.

אין הבדלים רבים - רק כמה הפכים קטנים.

לא יכול היה האדון המזרחי למצוא דרך יותר טובה להודיע על הפסקה בכתיבתו. וחבל מאוד.

כמובן, שאין בטורו זה של המזרחי שום התלהמות, שום זיהומי-לשון, אף השתלחות ולא שמץ של רשעות.
אין. כולו זך וטהור. רק יורשיו הרוחניים והישירים של ''ולדימיר היטלר'' (כסגנונו של בן-גוריון) הם המתלהמים. ''אנו-אנו הפלמ''ח'' - לעולם יפי הבלורית והטוהר.

אף פעם אינני מצליח להחליט האם זה יותר מרגיז או יותר עלוב. הפעם נראה כי יש כאן שילוב.

ובכל זאת ולמרות הכל, אני רואה לנכון לשבח את כתיבתו המעניינת והמקורית והמועילה (בדרך כלל) של מיודענו יורם המזרחי.

כולי תקווה שיחזור מלא כוחות רעננים וחיוביים מחופשתו.
_new_ הוספת תגובה



מה?
רועי בלום (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 1:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מודה לא הבנתי עד היום את הזקוקים לשמות משונים באינטרנט אולם אני לא מתרעם על כך נהפוך הוא אני מעדיף לשמוע את דעותיו האמיתיות בשם בדוי ולא שקרים לבנים בשם אמיתי.

אני מזמן בחרתי שלא להגיב בשם בדוי כיוון שאני מאמין בדעותי ואף משנה אותם לעיתים גם אם קשה הדבר.

האינטרנט נתן היום את היכולת לומר את בדיוק מה שחושבים , נתן להוציא רגשות ויצרים שלא היו יוצאים בשום מקום אחר, היכן ניתן יהיה לענות לאותו מתלהם שבחיים הגילים מתלהם במוחו אולם מנומס מול שאר העם.

מודה גם כי לא הבנתי את הרגשת הימין הקיצוני המגיע לפורום , פורום שבו לא אחת מתפרסמים מאמרים של אנשי שמאל ידועים ביותר. מספירו ועד אבנרי ואחרים.

האם זה שיש יותר מאילו או מהצד השני שמגיבים אומר דבר על צידקתם? או אי צידקתם, הפורום כמו כל פורום נועד להחליף דעות ופה הוא עושה זאת (וכך רק לטובה) בצורה יפה ואיכותית תוך שמירה על הסדר הטוב והשתדלות שלא לפגוע בדעה, דבר קשה עד מאוד.

מי שרוצה להמשיך לכתוב תחת ניק כזה או אחר תמיד מוזמן ומועדף עלי מאשר אדם שלא יאמר דבר .
_new_ הוספת תגובה



להלן רשימת האנונימיים בדף זה:
כחולבן (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 9:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני
שקד
ארץ הבצ
מי שזוכר
קלייר
אנה
סוריא
רורי
אודי
מנשביק
תלמיד ב''אקדמיה''
ישראלי פזיז
אלי
מה יש כבר לזכור
ניר
יוסי כהן.
_new_ הוספת תגובה



היש ישנו ואין איננו
הצבי ישראל (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 10:01)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי לא יושם מה שכתבתי בתגובתי. אין שום דבר פחות אנונימי ב''כחולבן'' מאשר ב''אריה פרלמן'' למשל. אני מניח שרוב מכריע של הקוראים לא ראה מעודו את תעודת הזהות של אריה פרלמן (לצורך העניין) וידא שלא מדובר בדמות פיקטיבית של אחד, מיכאל שרון, למשל (שאולי הוא דמות פיקטיבית בעצמו?). זה עולם אחר וכללי משחק אחרים.
_new_ הוספת תגובה



יש נוכחות הנשקפת מכל מילה שלה. ויש קירקוש הריק
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 11:35)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נוכחים-נפקדים
הצבי ישראל (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 22:18)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין נוכחות הנשקפת מכל מילה שלה. ישנו מדיום חדש, עם כללים אחרים ויכולות אחרות. יש מי שישפוט אותו ערכית, ויש מי שיבין אותו.
_new_ הוספת תגובה



המבין את המדיום זה זה שמשתלב בו ומקדם אותו
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 23:45)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוך בניית ושכלול שפה חדשה..ואתיקה חדשה..
_new_ הוספת תגובה



אני אשלח את הבן שלי לאייל הקורא, אתה לארץ הצבי
הצבי ישראל (יום שני, 27/01/2003 שעה 11:51)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...ונראה מי יגיע ראשון. (אם מותר לשאול מהגששים את הציטוט הנ''ל)

מיכאל,

להזכירך, עוררת עליך חמתם של לא מעט בשני המחוזות האינטרנטיים בהם נתקלתי בך - גם באייל הקורא, וגם בפורום ארץ הצבי. לצערי אני נאלץ לקבוע שאינך מבין את אופיו של המדיום, את האנונימיות שהוא מספק, ואת כללי המשחק. כמה דוגמאות:
א. חושבים לפני שכותבים ולא כותבים בפרץ אידיוסינקרטי של מחשבות. כלומר, הנוהג להגיב לעצמך לא נושא חן בעיני הקוראים.
ב. הדרך המקובלת להתייחס לביקורת לא עניינית באינטרנט היא להתעלם ממנה, ולא לפתוח פתילי-פתילים של הכפשות הדדיות, שהופכות את המוכפש ללעג ושנינה בעיני הצופים מהצד בעת שהוא מתפתל בניסיונות להכפיש את המבקר חזרה.
ג. השפה באינטרנט היא פשוטה ולא יומרנית. מצד אחד, היא לא פשטנית מדי או שפת רחוב. מצד שני, אין היא שפת מליצה, שפה מדעית, או שפתו של משה שרת (כפי שמדגים אפרים קישון באחד הפיליטונים שלו). מי שחורג לשני הקצוות מאבד את תשומת ליבם של הקוראים, שכן עליהם להפעיל מאמץ מחשבתי רב כדי להבין למה הוא מתכוון, וזאת בניגוד לאופיו התזזיתי של המדיום.

אלו רק מספר דוגמאות. אני כותב, אגב, מרחשי ליבי, ולא כדי לפגוע, כי לא זו כוונתי. צר לי לראות כל פעם מחדש אותך ואחרים (וזו הסיבה שאני כותב את הערותי באופן פומבי ולא בדואל פרטי) נופלים באותם כשלים, וגורמים להדרדרות הדיונים מדיוני תוכן לדיוני אופן.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא התכוונת במקרה לאבא אבן?
מי שזוכר (יום שני, 27/01/2003 שעה 19:31)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דומה, אבל לא
הצבי ישראל (יום שני, 27/01/2003 שעה 19:36)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאפרים קישון יש שני פיליטונים. אחד בו הוא מדגים את האנגלית העשירה של אבא אבן המנוח, ואחר, ידוע פחות, בו הוא מדגים את טהרנות השפה העברית של משה שרת המנוח (למשל, במקום ''כניסה'' ו''יציאה'' יש לומר ''מבוא'' ו''מוצא'').
_new_ הוספת תגובה



אכן זכורתני בזכרונותיו בהם הוא מספר על
מי שזוכר (יום שני, 27/01/2003 שעה 20:15)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקרה מפליץ אותו סיפר לציפורה
_new_ הוספת תגובה



ערן בילינסקי : אין קשר בין ההשמצה למושאה. לפניכם
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 30/01/2003 שעה 11:12)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדגמה מאלפת של השמצה אינטרנטית, כאשר המקשקש לא מתייחס למה שנמצא לפני אפו (המורם למעלה בסנוביזם של שוטים מנופחים?).. אלה כותב סדרות מילים ומשפטים קשקשניים אך מכפישים.

האם מילותיו הם לחלוטין סדרות מקריות של קשקושיאדה? לא בהכרח.

לעיתים השיטה לדעת מה המציאות בתוך הקישקוש הינה להפוך את תוכן הדברים. למשל כשהקשקשן אומר ''שפה נמלצת'' הפוך זאת ל''שפה צלולה, חייה, נושמת שקל מאד לקרוא אותה''.
_new_ הוספת תגובה



אינני יכול עוד
הצבי ישראל (יום חמישי, 30/01/2003 שעה 11:37)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל,

אתה רק חוזר על השגיאות שהצבעתי עליהן בתגובה הקודמת. מישהו פעם אמר לי שאין טעם לנסות ולחנך אנשים שכעברו את גיל 20. אני חוזר בכל פעם על הטעות הזו ומנסה. אני מושך ידי מהמשך הדיון עמך, ואשתדל שלא לדון עמך יותר, שכן אין ברצוני להגרר להשמצות ולהלבין פני זולתי ברבים.

בברכת ''שלום אך לא להתראות'',

ערן בילינסקי
_new_ הוספת תגובה



לחנך לא. לחשוף לתובנות והתפתחות - זה כן.
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 31/01/2003 שעה 2:08)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לכחולה לבנה: אכן בושה גדולה. ראשית כבוד אדם=שמו
רפי אשכנזי (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 20:06)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תואר השם
הצבי ישראל (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 22:13)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבותי, אתם לא מבינים את המדיום האינטרנטי. השם ''רפי אשכנזי'' יכול להיות ממוצא בדיוק כמו ''מיץ פטל'' או ''הצבי ישראל'', שכן אין ממש דרך לוודא מיהו בעל השם. יכול פלוני לפתוח לו תיבת דואר בהוטמייל תחת השם ''moshecohen@hotmail.co.il'' ולכתוב בפורום תחת השם ''משה כהן'' ואף אחד לא יחשוד שמדובר בעצם בפסבדונים. העובדה שאדם מתהדר בשם ש''נשמע'' אותנטי אין בה כדי להעיד על האותנטיות שלו - זו רק מראית עין.
_new_ הוספת תגובה



להצבי ישראל: אתה יהודי חצוף. שמי וכתובתי ידועים-
רפי אשכנזי (יום שני, 27/01/2003 שעה 21:06)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--לכל המעוניין ואיני מתחבא כמוך כמעשה האכברים.
תתבייש לך.
רפי אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



שכנו של פלוני
הצבי ישראל (יום שלישי, 28/01/2003 שעה 23:28)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, אני מוחה על ההעלבה, אבל זה כבר עניינם של אחרים. שנית, כפי שציינתי, אם תלחץ על ''תעודת הזהות'' ליד הכינוי שלי תוכל לראות את שמי.

אבל הנה לך דוגמה. נניח ששכן שלך, שהחליט לכתוב באינטרנט, העדיף לא לכתוב בשמו, מסיבות השמורות עימו, ובוחר לו שם אחר. יכול אותו שכן לבחור את שמך, ולהזדהות כ''רפי אשכנזי'', אולם באי הפורום לא ידעו זאת.

רבותי, אתם עדיין לא מבינים את המדיום. אתם יכולים אולי לנסות לכפות כללים המקובלים עליכם בעולם הלא-וירטואלי, אולם הוירטואליה כבר שני צעדים לפניכם. אני שוקל, לשם העניין שבדבר, להמציא דמות וירטואלית עם שם ''רגיל'', ולהגיב בשמה בפורום, כדי להוכיח את טענתי. המגבלה היחידה שעומדת כעת היא הזמן המועט שיש בידי להקדיש לכך.
_new_ הוספת תגובה



ליורם: אני מושיט לך יד, יחד נעבור את הגועל.----
רפי אשכנזי (יום ראשון, 26/01/2003 שעה 20:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליורם אני מסכים עם כל מה שאמרת על הרגשותיך. אתה לא לבד. אין לנו אלא לחרוק שיניים, כל שרוצים לשמור על פנינה פורומית יפה זאת, ''פא''צ, להתגבר על הגועל ולהמשיך.
אני תובע כבר זמן רב מההנהלה, לאסור השתתפות אנשים שלא תחת שמם האמיתי ולצערי צדקתי יוצאת לאור כל יום מחדש וממשבר למשבר, אך האיוולת נמשכת.
אני מקווה שתישאר עימנו כאן ואני יכול רק להציע לך הצעה לא פרלאמנטרית: ''חרבן עליהם'', על המגדפים ומנבלי הפה.
בהוקרה
רפי אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



פויה מר אשכנזי
מי שזוכר (יום שני, 27/01/2003 שעה 10:13)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה לימדו אותך לדבר ככה?
חת שתיים לך לשטוף את המחשב שלך בליזול
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי