פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הנואשים לשטחים
מוני מרדכי (יום שישי, 14/02/2003 שעה 0:46)


הנואשים לשטחים


מוני מרדכי



מאמר זה נכתב על ידי מוני מרדכי, מזכ''ל ''שלום עכשיו'', ופורסם ב''מכתבים למערכת'', ב''מעריב'', 11 בפברואר 2003.




לאחרונה פורסמו בתקשורת ידיעות על פקידי הרווחה המפנים מחוסרי דיור לעמותות פרטיות המשכנות באתרי קראוונים בהתנחלויות והמציעות קראוון בן 3 חדרים במחיר של 440 ש''ח בלבד. המדינה מאידך מעניקה סיוע בשכר דירה בסך 500 ש''ח בלבד (סכום שקוצץ בהדרגה בשנה האחרונה). להווה ידוע כי מדובר בסכום זעום ובטל בשישים.

לדעתי אין מדובר בצירוף מקרים אלא במדיניות מכוונת. במקום לסייע לחלשים ולנזקקים, מעבירה המדינה מאות מליוני שקלים לעמותות פרטיות שבאמצעות הסיוע הנ''ל מסבסדות את שכר הדירה לאותם מחוסרי דיור המבקשים קורת גג ונאלצים לשים נפשם בכפם לשם כך. משרד השיכון ורשויות הרווחה מנצלים באופן ציני את מצוקת הדיור של אזרחים תמימים ומשדלים אותם לסכן את חייהם ולהתגורר בשכונות חדשות בפאתי התנחלויות.

על פי חוק הדיור הציבורי ובהתאם להסכם המכירה שעליו חתם שר האוצר מר מאיר שטרית, מתחייבת המדינה להקים קרן לדיור ציבורי מהכספים שהתקבלו כתוצאה מרכישת הדירות הקיימות על ידי דייריהן הנוכחיים, לצורך הגדלת המלאי של דירות ציבוריות. על פי הידוע לי, משרד השיכון לא פעל לבניית ולו יחידת דיור אחת במסגרת הדיור הציבורי. מאידך, משרד השיכון מעביר מאות מיליוני שקלים למחלקה לבנייה כפרית ולעמותות המיישבות מעבר לקו הירוק (תנועת 'אמנה' למשל).

מדובר במדיניות צינית מכוונת, אנטי חברתית ביסודה, העושה שימוש באזרחים קשי יום ונואשים להמשך מדיניות הכיבוש והרחבת ההתנחלויות. במקום למצוא פתרונות דיור הולמים למגזרים החלשים בחברה הישראלית, בוחר משרד השיכון להעביר כספים להתנחלויות ,לפתות את מחוסרי הדיור להתגורר מעבר לקו הירוק, בתנאים מחפירים ובסכנת חיים, וזאת על מנת להשיג מטרות פוליטיות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ממשלות הימין מסכנות את חיי האזרחים  (נמרוד ברנע) (5 תגובות בפתיל)
  כמה גלולות ארגעה.  (אודי) (3 תגובות בפתיל)
  האם אין מתן דיור זול לנזקקים בהתנחלויות אינו  (אברהמי) (7 תגובות בפתיל)
  כמה הרוגים עוד יהיו עד שיקומו 400 אמהות  (מי שזוכר) (37 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי