פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמרטוט אדום / טור שבועי
גדעון ספירו (יום שני, 10/03/2003 שעה 16:59)


סמרטוט אדום - טור שבועי


גדעון ספירו






בין שני פושעים
מרבית הפרשנים הצבאיים והמדיניים של התקשורת הממוסדת, מפמפמים אותנו מזה חודשים על המלחמה ש''תפתח מחר'', מחרתיים'', ''בעוד שבוע'', ''בעוד שבועיים'', ''בסוף ינואר'', ''לכל המאוחר בתחילת פברואר'', ''המועד האחרון הוא 15 בפברואר'', ''עתה ברור כי המלחמה תחל בסוף פברואר'', ''לכל המאוחר בתחילת מרץ'', ''כפי שנימסר מאישיות בכירה הכוחות האמריקנים ינועו במחצית מרץ''. עכשיו מדברים על ה- 18 במרץ ''כתאריך אחרון''.
כל דחייה כזו מלווה בישראל בדאגה קשה שמא לא תהיה מלחמה, על כן מקפידים שרי הממשלה ואלופי הצבא ''להרגיע'' אותנו, בבחינת, חבר'ה, אל תדאגו, המלחמה בוא תבוא, אמריקה בשרות ישראל.
כפי שהדברים נראים בעת כתיבת שורות אלו, כלה ונחרצה עם ארה''ב לפתוח במלחמה, בין שיהיה אישור ממועצת הביטחון ובין שלא.
עמדתי נגד המלחמה באה לידי ביטוי בטור זה יותר מפעם אחת. האימרה כי אנו יודעים כיצד מלחמה נפתחת, אבל לא יודעים כיצד תתפתח ותסיים, מוכרת לעייפה, אבל היא נכונה.
אם הדברים לא יתפתחו על פי התסריט האמריקני שתוכנן במשרדים הממוזגים, קיימת סכנה להסתבכות שסופה הטרגי עלולה להביא אותנו למימוש התחזית המשיחית (לה שותפים שלוש הדתות) של מלחמת גוג ומגוג שבה נושמד כולנו.

אשר על כן, אם אין מנוס מהמלחמה, דווקא מתנגד מלחמה כמוני, מקווה כי התחזיות האופטימיות של מתכנניה יתגשמו, כלומר, שזו תהיה מלמה קצרה, שקרבנותיה יהיו מינימליים, שצבא עיראק יתמוטט (כפי שצופה הרמטכ''ל העיראקי ממלחמת המפרץ הראשונה שערק בינתיים למערב), שהדיקטטור סדאם יימלט או ייתפש, והכיבוש האמריקני יצליח לשמור על עיראק מאוחדת, בלי מלחמת אזרחים, ולהעביר את השלטון להנהגה פחות עריצה. (ואם גם יצליחו להטמיע שם ערכים של דמוקרטיה מערבית כמו בחירות, עיתונות חופשית, שוויון מעמד האשה וכו', בניגוד לכל התחזיות של מביני דבר, הרי שאצטרך לבלוע את כובעי).
וכאלטרנטיבה, שתתממש התחזית האופטימית מהכיוון השני, שהצבא האמריקני ייתקל בהתנגדות עזה שלא צפה, וכתוצאה מכך יחליטו האמריקנים לא להסתבך במלחמת ויטנאם שנייה ויחזירו את כל הארמדה חזרה הביתה.
בעיניי העימות בין סדאם לדבליו בוש הוא מאבק בין שני רשעים, ואני מקווה שבסופו של דבר שניהם יובסו מבלי לגרום לאנושות נזקים בלתי הפיכים.




ציונות אכזרית
פעולת ההתאבדות באוטובוס בחיפה שקטלה את חייהם של 16 בני אדם היא הוכחה כי פעולות הדיכוי האכזריות של צבא הכיבוש הישראלי, לא מצליחות לכבות את אש המרי הפלסטיני. בתקשורת הישראלית ציטטו דוברי ממשל שאמרו כי הפעולה באה ''אחרי חודשיים של שקט''. זהו חלק מתמליל שפת הכיבוש. על איזה שקט מדובר? באותם חודשיים הרגו כוחות הכיבוש הישראלי קרוב למאה פלסטינים, ביניהם ילדים רבים, אשה בהריון ולא מעט זקנים, באחת, אוכלוסיה אזרחית לא לוחמת. כלל וכלל לא היה שקט. פעולות הרצח הישראליות הניבו בסופו של דבר את פעולת ההתאבדות. אז נכון שהכיבוש והדיכוי האכזריים מקשים על ההתארגנות המחודשת של ההתנגדות הפלסטינית. אבל בסופו של יום מצליח הטרור הנגדי להערים על הטרור הישראלי עם כל הטנקים, המטוסים, המחסומים והסיורים, ומשאיר כאן שובלי דם.
פעולת ההתאבדות בחיפה, היא מחיר ששרון מוכן לשלם. ''אחת לחודשיים''? לא נורא. זהו בעיניו ''שקט ניסבל'', מחיר שראוי לשלמו תמורת שמירת ההתנחלויות.

התנקשות בחייו של ד''ר איברהים מקאדמה, ממנהיגי החמאס ברצועת עזה, וההתנקשות בחייהם של הרב אלי הורוביץ ורעייתו דינה, תושבי התנחלות קרית ארבע ומראשי המתנחלים, דווחו באותו יום בעיתונות, לעתים באותו עמוד, או בעמודים עוקבים, תוך שימוש בתמלילים שונים. לפי העיתונות הישראלית ד''ר מקאדמה ''חוסל בירי מסוקי צה'ל'' ואילו בני הזוג הורוביץ ''נרצחו בידי טרוריסטים פלסטינים''.
בעוד ד''ר מקאדמה הוא ''טרוריסט'' הרב הורוביץ ורעייתו הם ''אזרחים חפים מפשע''.
אז הבה נעשה מעט סדר, נמרק את שפת הכיבוש ונחזיר למלים את משמעותן.
ד''ר מקאדמה, שבימים כתיקונם הוא חלק מתנועה שניתן לראות בה מעין מקבילה פלסטינית לש''ס, האגודה או חרד''לי המפד''ל, רוצה לומר, תנועה שרוצה להשליט על עמה את חוקי ההלכה הדתית, הופך בעקבות הכיבוש הישראל ללוחם שיחרור, השואף קודם כל לשחרר את עמו מהכיבוש הישראלי. במלים אחרות, שרון, איתם יעלון, לפיד ורבני ההתנחלויות, בהתעקשותם להמשיך את הכיבוש, מקנים למקאדמה את הילת לוחם השיחרור.
הרב הורוביץ ורעייתו רחוקים להיות ''אזרחים חפים מפשע''. בהיותם מתנחלים אידיאולוגים, הם חלק מתשתית הטרור הישראלי בשטחים הכבושים ושותפים לפשע מלחמה. הם ראו במשטר האפרטהייד בהתנחלויות שליחות דתית. הם היו חלק מהחמאס היהודי.
אמור מעתה: הקולוניאליזם הישראלי התנקש בלוחם שיחרור והגרילה הפלסטינית התנקשה בטרוריסטים ישראלים.
האם פרוש הדבר שזו הדרך הראוייה בעיניי? לא. כי אני מתנגד לעונש מוות, ולכן אסור היה על פי השקפתי להרוג את בני הזוג הורוביץ ואת ד''ר מקאדמה.

אז מה לעשות? כדי למנוע את הקזת הדם הזו, צריך פשוט להתפנות מהשטחים הכבושים ולהחזיר את כל המתנחלים לישראל. לבני הזוג הורוביץ היתה גם אופציה של חזרה לארה''ב ממנה הגיעו. הנה לנו הפן האכזרי של הציונות, שמביאה לישראל יהודים מארה''ב, ששם היו אזרחים שומרי חוק, והופכת אותם לטרורסיטים ופושעי מלחמה המפרים את החוק הבינלאומי.
דרך אגב, יש עוד דרך למנוע את הקטל בהתנחלויות. לפתוח אותן לפלסטינים. אילו התנחלויות קרית ארבע, אריאל, מעלה אדומים, בית אל, גבעון ונצרים היו פתוחות למגורי פלסטינים מחברון, משכם, מג'נין , מעזה ומרפיח בבחינת כל הרוצה לגור עימנו בין בשכירות ובין ברכישת דירה יבוא ללא הבדל דת גזע מין ולאום ככתוב במגילת העצמאות, הסיפור היה נראה אחרת.
אילו אמרו המתנחלים, כל הארץ מהים עד המדבר היא שלנו ושלהם, וערינו כפרינו פתוחים לכולם, שרק יבואו וישלמו את המשכנתות, וכל ארץ ישראל-פלסטין הינה יחידה אחת שבה כולנו אזרחים שווי זכויות, אזיי הורוביץ ומקאדמה ורבים אחרים היו עדיין בחיים, אוליי אפילו בני ברית פוליטיים. ואילו אני, כאדם חילוני שמאלי הייתי נאבק בהם יחד עם בני ברית פלסטינים, חילונים ושמאליים אף הם.
הנסיגה לגבולות 1967 והקמת שתי מדינות, אינה האופציה היחידה, יש עוד אופציה, של מדינה דמוקרטית אחת לכולם. בין כך ובין כך, הכיבוש והאפרטהייד הם כיום הזיהום היוצר את שפיכות הדמים ואותם יש לעקור.




ברכות לבניזרי - ברוך הבא בצל קורתנו
בעקבות דחיקתה של ש''ס לאופוזיציה התייחס השר לשעבר וח''כ שלמה בניזרי בראיון עיתונאי לראש הממשלה שרון ואמר ''כל מה שהאשימו אותו בסברה ושתילה, היום, אחרי שאני מכיר אותו שנתיים - הכל מתאים לאיש, הכל מתלבש עליו'' ובהמשך הופיעה גם הפנינה: ''אריק שרון יש לו שני פרצופים: אחד של טלה תמים ואחד של חזיר''. (לקוח ממוסף הארץ 7.3.2003)
עתה מכיר גם בניזרי בכך ששרון הוא פושע מלחמה, ויש לקוות כי יתייחס בחיוב לתביעה להעמיד ''את החזיר'' לדין.
ברוך הבא בצל קורתנו. רק בשביל זה היה ראוי להעביר את ש''ס לאופוזיציה.




איפה הם אמני ישראל?
המחאה נגד המלחמה שדבליו בוש מתכנן בעיראק, הוציאה לרחובות ערי ארה''ב מאות אלפי מפגינים. בין המוחים היו וישנם כמה מהאמנים הידועים והפופולריים ביותר. הנה מספר שמות: ברברה סטרייסנד, מדונה, שון פן, סוזן סרנדון, ג'ורג' קלוני, אד אסנר, ג'יין פונדה, אוליבר סטון, מרטין שין, מריסה טומיי. אמנים אלה עומדים עתה מול גל עכור של שטנה ימנית שמבקשת לחדש את ימי המקרתיזם. אבל האמנים האלה לא נסוגים. הם ממשיכים במחאתם.
ובישראל? האם שמעתם על אמנים ידועי שם שיצאו נגד המלחמה? אם ישנם, ואני לא ידעתי, נא להשכילני. אני מתרשם כי לשונם של מרביתם תקועה עמוק בעכוזיו של המימסד.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חמא''ס על הש''ס
הצבי ישראל (יום שני, 10/03/2003 שעה 17:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההשוואה בין חמא''ס לש''ס חסרה עניין מרכזי ביותר - לש''ס (או לאגודה, אבל ש''ס מתחרז יותר יפה) אין זרוע צבאית, והיא בינתיים לא הרגה אף אחד. חמא''ס - כן, והרבה.
_new_ הוספת תגובה



דם הוא דם חביבי ולא משנה של מי איזה צד וכמה.
סוריא (יום שני, 10/03/2003 שעה 18:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם אומן זה או אחר לא גרם לי לשנות את דעתי, אלא ללעג , כי מדובר בפירסומת לקידומו האישי, וברור ובמידה ותיפתח המילחמה והלואי ולא, הראשונים שישלשלו כסף לחשבונות הבנק, אחריה, בעיצומה יהיו הם,( מכיכובם בסרטים אודות המלחמה, שירים, ועוד,, ) כמו כן כשם שיש רשעים
לדעתך ביוזמי המלחמה ושאר השחקנים הראשיים,שכחתה לציין את הרשע הגרמני שלא מחמת, חס ושלום שחלילה ימות אזרח עיראקי ע''י פצצה דאגתו .אלא לכיס הכלכלי של

גרמניה רבתי כפי שנאמר ''הישנה כושי עורו ונמר חבורבורותיו '', בכיביכול גרמניה פתאום ארץ אנטי מלחמתית ? גרמניה נשארה אותה גרמניה .גרמניה בין אחת הארצות המובילות ביצור נשק, והצרכן לדבר ובגדול הוא העיראקי שכנינו הרחוק, בנושא בן עזרי הפלא ופלא ממתי אתה לוקח ברצינות דבריהם של פולטיקאים?
_new_ הוספת תגובה



חמש קושיות
אברהמי (יום שני, 10/03/2003 שעה 19:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. היכן אמרו פרשננו / אלופינו שהמלחמה ''היא של אמריקה בשירות ישראל''?

לא היה ולא נברא, זולת דמיון שרוצה לראות כך. המלחמה היא אינטרס אמריקאי, מערבי-דמוקרטי ולכן גם ישראלי. אבל ישראל היא רכיב חשוב או חיוני וכמובן שאיננה הנושא. מכאן, בראיה שלאחר המלחמה, אין לתוצאותיה כל השפעה או תנאי, לשלילה או לחיוב, על תהליך השלום שעשוי להתחדש בהמשך.

2. הספקולציה בדבר מועד מתוכנן או אפשרי למלחמה היתה העוגנת העובדות, שחלקן כנראה חמקו מבין עיניך. הכיצד קובע אתה שצה''ל או בכירים בממשלה לא יודעים דבר?

כדרכה של מלחמה מועד פתיחתה היא אופציה של התכנסות מספר תנאי פתיחה חיוניים (שגם הם יכולים להשתנות מעת לעת). ובחודשיים האחרונים עבר משקל הסיבות, מסיבות צבאיות מובנות של הערכות הצבא האמריקאי כנדרש לשיקולים והשפעות של המדיניות הגלובלית הדינמית והלוחצת עך ארה''ב. ורק אומר שני דברים בקשר למועד,
א. גם בוש לא היה סגור על מועד סופי בחודשים האחרונים והוא דחה את תאריך היעד (שגם הוא לא סופי) לפחות פעמיים.
ב. גם כעת מועד הפתיחה אינו סופי ויתכנו שינויים בו, ע''פ ההתפתחויות המדיניות וההתפתחויות בזירה. וגם אם בוש קבע שזה יהיה ב- 17 או ב- 18 לחודש, אין זה אומר שזה יהיה התאריך בערבה של מלחמה.

3. סופה של כל מלחמה מי ישורנה, שהיא לעולם אינה כראשיתה. האם מישהו טען אחרת?

4. אין שום סיבה לחרדתך למלחמה גלובלית, גוג ומגוג עדיין ישנים. הכיצד מנסה אתה להפיל עלינו אימים?

5. תקוותך הדחוקה לאופיה של המלחמה היא למעשה תוכניתה של ארה''ב פחות או יותר. עקרונות המלחמה המתוכננת, כפי שפורסם ברבים הן:
א. תקיפת יעדים צבאיים וביטחוניים במטרה למוטט את הכוח העירקי. תחילת התקיפה תהיה מנגד והפעלת כוחות מיוחדים, כדי להרוס ככל הניתן את הכח העירקי בטרם יפלוש הצבא האמריקאי לבגדד. עריקי הצבא העירקי יצטרפו לכח המשחרר במאבק נגד שרידי הרודנות הסדאמית (הנשענת בעיקר על משמר הרפובליקה, המשמרות המיוחדים וכוחות המנגנונים המסכלים).
ב. תפיסת ועצירת החונטה השלטת של הבעת' וגרורותיה וייצוב שלטון צבאי זמני ומקומי עד שייראה אופק למאבק המזויין.
ג. הגדרת כללי שלטון חדשים בעירק ויצירת תהליך דמוקרטי לבחירת הנהגה חדשה ומוסכמת שתוביל את עירק לדרך חדשה. יש לקוות שהיא אכן תהיה דמוקרטית ושתהליך זה ישפיע על יתר מדינות ערב.

כמובן שכל שלושת העקרונות הכללים האלה אינם מובטחים מראש ובודאי שלא במלואם והאירועים השוטפים ישפיעו על מימושם.

*************************

ציונות אכזרית

המלחמה רק באמצע הדרך. אף אחד לא הבטיח חלומות ורודים. צריך להמשיך את המלחמה בטרור במרץ ולהרחיבה ליעדים ערכיים יותר, כמו ההנהגה של החמאס ושל הג'יהאד האסלאמי. ברור לכולם שגם הנהגת הפתח תהנה מגישה זו, גם אם הם יקפידו לטעון אחרת.
ישראל חייבת להמשיך ו''לרוח'' את הרוצחים בפועל ובפוטנציה, כי אין דרך אחרת. וזה כמובן מהלך מן המוסריים ביותר.
הטרור יכול להערים פה ושם, אבל בסופה של הדרך
הוא ייצא שדוד ומובס. אין תכלית לאידיאולוגיית הרצח של הטרור הפלסטיני, אין תקומה למדיניות הטיהור האתנית של קיצוני האסלאם.

ד''ר מקאדמה

יש הבדל בין הד''ר לבין הזוג הורוביץ הי''ד. הראשון רוצח נתעב והשניים צדיקים גמורים. וגם אם תאמר שההתנחלות היא ''פשע נגד האנושות'' לשיטתך, הרי שבכל מקרה אין גזר דינה רצח.

אפרטהייד היא מדיניות ההפלייה הפלסטינית כלפי אנשים שאינם ממוצא אתני הדומה לשלהם.

בניזרי

קצת לא מפתיע שאתה נזקק לבניזרי כדי לאשש את שאיפתך העזה לראות את שרון על דוכן הנאשמים. לכן
אין פלא שאתה מרחיק עדותך עד בניזרי. אז תשאיר אתה אותו בצל קורתך, ושתסבלו ביחד.

אני דווקא רואה את זה אחרת. בניזרי פסול לעדות, קודם כל שאם חשב כך על שרון כל השנים מדוע ישב עימו בקואליצייה. האם אתה סומך באמת על עדותו של ברנש מסוג זה? (כנראה שכן כי אתה חושב שהוא משרת את עניינך).

בניזרי אמר זאת רק כדי לשפוך לכלוך שווא על שרון משום שחש עצמו נפגע ממנו.

אמני ישראל

כל השמאל הישראלי כשל. וכנראה גם אתה שמשלים עם המלחמה. 1500 אספסופי שמאל זה לעג לרש. למה כי תיטפל לאומנים דווקא?
_new_ הוספת תגובה



לגדעון - יש ואתה צודק.
אודי (יום שני, 10/03/2003 שעה 20:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על הקטע - ''בין שני פושעים'' אנני מתווכח,מה שצודק-צודק. בקטע -''ציונות אכזרית'' קצת התבלבלת בין הדמויות הפועלות, אכן הציונות ומיסדיה הם התגלמות האכזריות,אכזריות מרושעת כנגד בני עמם. הרצל הכופר והמתבולל וחבר מרעיו הוליכו את עם ישראל שולל בקראם להקמת מדינה ליהודים כאשר בעצם תכננו להקים מדינה ללא יהודים. הרצל וממשיכי דרכו הם הגורם הישיר לכך שעם ישראל דוהר אל עברי פי פחת ורק זכותם של היהודים שומרי המצוות תגן עליו לבל יכחד.דרך אגב,במלחמת גוג ומגוג (שאכן קרבה והולכת) לא נושמד כולנו ואני משאיר לדמיונך מי יושמד ומי ישרוד.לעניין אומני ישראל - לא העלת בדעתך שהם אינם מגיבים משום שאולי הם חושבים שדברי בלע כשלך רחוקים מן המציאות ומהאמת?
_new_ הוספת תגובה



לגבי ''אומנינו'', שוב מסתבר שהפוסל במומו פוסל
ישראלי פזיז (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 14:26)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה שמטיפים נגד ה''עלוקות'' (הדתיים) המוצצות את תקציבי המדינה הם עלוקות לא קטנות בעצמם מסתבר. נראה שמכח עמל כפיהם הם לא יכולים להתפרנס (פלא פלאים). אולי היה ראוי שהם יעשו חשבון נפש לגבי החומרים שהם יוצרים שלא משרתים ולא אהודים במיוחד על העם היושב בציון (בהמעטה).
_new_ הוספת תגובה



העולם הוא עגול והסמרטוט הוא אדום
אריה פרלמן (יום שני, 10/03/2003 שעה 23:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''בין שני פושעים''.

אני שותף מלא למיאוס שחש גדעון ספירו מההגזמות הגרוטסקיות בדבר הימורי התאריך למלחמה. אבל כאן מסתיימת פחות או יותר השותפות. אני לא ''מתנגד מלחמה'' - וגם לא ''תומך מלחמה''. אך בין עיראק חמושה, מסוכנת ואכזרית בשלטון סדאם חוסיין - אני מעדיף עיראק בלתי-חמושה, מרוסנת ובחסות גנרל טומי פרנקס (''המלך'' - עד להודעה חדשה).

באופן פרדוקסלי - המחלוקת ביני ושכמותי לבין ספירו ודומיו איננה כה תהומית כפי שניתן לחשוב. שני הצדדים מעדיפים תמיד דרכי שלום על דרכי מלחמה - אך כן מצדדים - עקרונית - באפשרות שייווצרו תנאים שיהפכו את המלחמה לאמצעי עדיף על השלום.
אצל ספירו ישנה תמיכה עקרונית במלחמות כגון מלחמת האזרחים בספרד (נגד הפאשיסטים) או ב''מלחמה אנטי-פאשיסטית'' לשם טבח המוני במתנחלים וב''עוזריהם'' - ואילו אצלי ישנה תמיכה עקרונית במלחמות מגן כגון העצמאות וששת-הימים, או במלחמות למען שלום העולם כמו נגד עיראק.

יחי ההבדל הקטן.

מבחינת התחזית המעשית - אני דווקא אופטימי יותר לגבי סיכויי ההצלחה במלחמה הקרבה והולכת.

''ציונות אכזרית''

שני אזרחים חפים מפשע נרצחו באכזריות חייתית על-ידי מחבלים בני-עוולה מאירגון הטרור האיסלאמי חמאס, ואילו ''דוקטור'' איבראהים מקאדמה - אחד מגדולי המחבלים והפושעים של החמאס - חוסל בעזה - ובכך ללא ספק נחסכו חיי אדם רבים.

כל מכבסת מילים לא תשנה עובדות יסוד מוסריות אלה - ועל אחת כמה וכמה לא התפלפלות לגליסטית מעין-תלמודית - שהופכת יהודים שחיים בחברון ל''פושעים''.

בניזרי

הזעם, העלבון והחימה מדברים מפיו של בניזרי. על כך נאמר: ''אין אדם נתפס בשעת צערו''.

האמנים.

אני דווקא חש סיפוק לנוכח שתיקתם של האמנים במקרה זה. אז הם נמנעים מלצדד ברודן אכזרי וצמא-דם - שטבח בעשרות אלפי בני-אדם ורצח עשרות במו-ידיו.
נו...
גם כן חיסרון גדול.

בעיניי זה דווקא יתרון.
_new_ הוספת תגובה



סמרטוט נישאר סמרטוט
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 9:51)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין זה משנה כלל מה ציבעו.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, ביידיש יש פתגם כל כך מתבקש
שמעון מנדס (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 18:41)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל בוא נשאיר את הדף נקי. תרצה באופן פרטי אמסור לך אותו.
_new_ הוספת תגובה



אנא שלח לי אותו
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 19:23)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדוא''ל שלי. ליתר ביטחון צרף תרגום כי אינני דובר אידיש (הורי מוצאם ממערב אירופה, ובבית אף פעם לא דיברו אידיש)
_new_ הוספת תגובה



אריה, העיקר הוא שניתוח האופי שלך לגבי שניכם
שמעון מנדס (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 18:47)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כל כך קולע. מה שמאפיין את מחנה השמאל הקיצוני
הוא, שהם רואים רק מה שאנו עושים (בתגובה), וכנגד
זה הם לא רואים בכלל, מה שהפלסטינים עושים.
.
_new_ הוספת תגובה



האומנים שקולם ערב, בהכרח חושבים, וטובים, ויפים
השחף (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 0:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההיתלות של ספירו באומנים המפגינים בארה''ב נגד המלחמה בסאדאם הצובר יכולות להשמדה המונית, מעלה אצלי את התחושה שאלוהים חילק את העולם לשניים. אלו שזכו בכל. יופי, חוכמה, קול ערב ומוסר עילאי, וכל השאר.
אנחנו פשוטי העם, לא תואר לנו ולא הדר, קולנו חורקני, ושיכלנו גם הוא לא משהו. מוסר וצדק ו''שמש העמים'' לא בבית ספרינו.

פר אלוהים, אתה לא פר
_new_ הוספת תגובה



בעניין האמנים, לפחות אחד, מר טופז, שם ז_ן תרתי משמ
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 12:28)
בתשובה להשחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע על מכונת המלחמה המשומנת היטב של כוחות האימפריאליזם הכובש... (ראה הפתיל של אלי אשד).
_new_ הוספת תגובה



מיכאל, תגובותיך מעוררות בי תחושת קבס חזקה
מרדכי צימרמן (יום רביעי, 12/03/2003 שעה 9:25)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא מתן התבטאויותיך בפורום.
_new_ הוספת תגובה



פלשטין כבר חולקה ע''י הבריטים לכן יש למצות את מהלך
ישראלי פזיז (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 14:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החלוקה הכואבת ולשלוח את הפלשטינים (מכל א''י המערבית לירדן) לארצם הריבונית מכח החלטת משרד המושבות הבריטי. מהלך זה מוסרי ומוצדק יודר מתביעותיו של השמאל הסהרורי לחלוקות נוספות של הארץ עד חדלון הריבונות היהודית. זאת נובעת מהסיבה הפשוטה שלפני מלחמת ששת הימים ה''התנחלויות'' נגדם הפגינו ספירו ודומיו היו בגליל (זוכר את כרמיאל), חיפה, לוד ויפו. ייתכן והפתרון יהיה בסוף בכיבושה של ארץ ישראל המזרחית ואז ''יעדכנו'' שונאי היהודים גם את דרישות הנסיגה.

בנוגע למלחמה נגד סדאם אני רוצה לשאול את ספירו במה שפר גורלו של סדאם מגורלו של מילושביץ. האם הוא יותר מוסרי? מדוע מתחו ספירו וחבריו האידיאולוגיים בקורת על ארה''ב כאשר היא לא בדיוק ששה להכנס למלחמה בסרביה ואילו כעת זה הפוך?
_new_ הוספת תגובה



פליטה מוקדמת
גדעון ספירו (יום רביעי, 12/03/2003 שעה 1:14)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הישראלי הפזיז, כדרכם של פזיזים סובל מפליטה מוקדמת, רוצה לומר, היד פולטת באמצעות המקלדת מלים המצטרפים למשפטים ללא בקרבה מוחית ראויה, ואז יוצאים שקרים והבלים. כך הפליט (מהשורש הפליץ) הפזיז את המשפט: ''מדוע מתחו ספירו וחבריו האידיאולוגיים ביקורת על ארה'ב כאשר לא ששה להיכנס למלחמה בסרביה ואילו כעת זה הפוך?''

התשובה: ספירו וחבריו האידיאולוגיים מתחו ביקורת חריפה על ארה''ב וארצות נאטו בגין ההפצצות על סרביה, כך שכעת זה לא להיפך.
ספירו וחבריו האידיאולוגיים סברו אז בדיוק כמו היום שניתן היה לטפל במילושוביץ (וכיום בסדאם) בצורה לא פחות יעילה בלי שימוש בהפצצות.
אם אתה לא יודע, תשאל.
_new_ הוספת תגובה



ספירו למה לא אמרת שאתה צריך רופא? יש טובים בפורום
ישראלי פזיז (יום חמישי, 13/03/2003 שעה 12:05)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיסקרטיות מובטחת.

לגביך ולגבי חבריך יאמר שבדקתי ולא מצאתי שהתפשטת בכדי למחות על ההפצצות בסרביה או לצורך הענין בסומליה (מובטח שהטראומה מאקט זה שלך היה עוצר את ההפגזה). מלבד זאת אתה מטיף ותומך בנקיטת אמצעים אלימים כנגד ארצי ומשתף פעולה עם רוצחי עמי. כך שאתה עדין נחשב לפצפיסט מאוד סלקטיבי בעיני.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי