|
לתת לחזון להוביל, לא לפחדים | |||||
עירית גדרון (יום שישי, 14/03/2003 שעה 17:21) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
העם וסיבותיו | |||
|
|||
אכן, הטפה שלא היתה מביישת את הרב אמנון יצחק או כל מחזיר בתשובה אחר. אוסף של שקרים, דיסאינפורמציה ופריטה על מיתרי הפחד והתקווה ביד אמן. 70% רוצים ללכת בדרך העיוועים של שלום עכשיו? הכותבת מנכסת לעצמה תוצאות סקרים שעונים על שאלות אחרות לחלוטין. ייתכן מאד כי שבעים אחוז מן האזרחים בישראל מוכנים לוויתורים כואבים תמורת שלום אמת, ואף אני בתוכם. אולם שלום אמת אינו דרכה של ''שלום עכשיו''. נהפוך הוא. דרכה של ''שלום עכשיו'' הובילה אותנו למלחמת דמים ולסכנה קיומית אמיתית, שלא לדבר על התמוטטות כלכלית. ולכן הצביעו מרבית האזרחים עבור מי שמתנגד לדרך הזו. שימו לב כי העם לא הצביע כאן בעד שרון דווקא, כי אם נגד השמאל. ואם יש דבר כזה כמו ''דברו של העם'' הרי נאמר בו: ''תודה, הבנו את הרעיון, מיצינו, פחדנו, קברנו, ועכשיו סורו לכם מעל פנינו''. שלום אמת הוא כזה בו תכיר מנהיגות פלשתינית הזוכה לאמון הרוב שבחר בה במדינת ישראל היהודית והציונית, ותסכים לחיות לצידה בשלום ועם גבולות פתוחים תוך שיתוף פעולה כלכלי, תיירותי ובטחוני. רק שכרגע לא נראית לעין מנהיגות כזו ולכן קיומו של שלום כזה הוא עדיין בגדר של חלום ותו לא. מה חושבת הגב' גדרון: שלה ולחבריה בהפגנות פאתטיות יש יכולת להשפיע על המצב? תמימות או טפשות? ישראל היא חלק ממערכת גלובלית שכרגע נמצאת במלחמה ובעיצוב מחדש של המזרח התיכון, ומי שבאמת יקבע הוא הדוד מאמריקה ולא הפגנה כזו או אחרת. הסיסמאות השגורות בפיה: ''די לכיבוש'' גורמות לי להבין כי היא שייכת לאותו צד במפה הפוליטית שהחליט בטיפשותו לאמץ את האינטרסים של אויבינו בזמן מלחמה קיומית קשה, ואף לפעול בעיקשות למען הגשמתן על ידי הפגנות, סרבנות הצפת התקשורת ופרופוגנדה זולה. ובכן, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. | |||
_new_ |
אדוני, טעות בידך | |||
|
|||
מבלי להכנס לויכוח על עמדת שלום עכשיו או אירגונים אחרים דבר אחד אפשר להגיד בבטחון : דרכה של שלום עכשיו לא היתה אף לא יום אחד דרכה של מדינת ישראל. אכן הכלבים נובחים (לא ברור מה הקשר שלהם לעניין) השיירה עוברת. לאן היא נוסעת? אתה יודע? מצד אחד אתה טוען שמה שיקבע או קובע זה האמריקאים ומצד שני אתה מייחס אחריות גבוהה מאד לשלום עכשיו שאף פעם לא היה לה מעמד רשמי והשפעה - אפילו על השלטון בישראל. אז לאן נוסעת השיירה? לאן אתה נוסע? | |||
_new_ |
להפסיק את ההסתה | |||
|
|||
אין כל צורך להפסיק את כל השלושת ''להפסיק'' שלך ביחד. מספיק ל''הפסיק'' אחד ובא שלום על ישראל. 1. להפסיק את השנאה. 2. להפסיק את הכיבוש. 3. להפסיק את הרס מדינת ישראל. אני מציע לך ''להפסיק את השינאה'' קודם. | |||
_new_ |
מה גורם לך לחשוב על הסתה? | |||
|
|||
המאמר לא משגר שום רמזים על שנאה וגם לא מסית. יש בו כן דאגה לדמותה של מדינת ישראל ולשלומה ושלום אזרחיה. | |||
_new_ |
שלום עכשיו או שלום אך-שווא | |||
|
|||
עירית, יש להתפכח מהאשליה שיחתם הסכם שלום בינינו לבין שכנינו בטווח הקרוב. באופן אישי אני יכול לומר שתמכתי באופן מלא בהבנות קמפ-דייוויד מקיץ 2000 ולדעתי המהלך שניסה להוביל אהוד ברק היה מהלך אמיץ ונכון שאמור היה לחזק את מדינת ישראל ולהבטיח את ביטחונה ואיתנותה הכלכלית. תני לי את זה היום עם פרטנר אמיתי וכנה בצד השני ואני לוקח זאת בשתי ידיים וחותם על זה בעיניים עצומות. מאידך, אסור לשכוח שמי שטירפד את המהלך בניבזיות רבה היתה ההנהגה הפלשתינית בראשות הארכי-נוכל יאסר ערפאת. היום ברור לכולם (וגם לנאיבי שכמוני) שאש''פ בראשות ערפאת הונה את מדינת ישראל במשך 7 שנים תמימות תוך מטרה להביא לחיסולה באופן הדרגתי. עדיף לנו שנפסיק להלקות את עצמנו, לשקוע ברחמים עצמיים ולחפש אשמים בצד שלנו כי האשמה אינה מוטלת עלינו. באשר להתנחלויות, אין ספק שרובם יפונו בבוא העת. עם כל הכאב שבדבר נסיגה בעת הזאת, גם אם חלקית, עלולה להזמין צרות ולסבך את המצב עוד יותר. | |||
_new_ |
את תמימה..אני לא בעד שום כיבוש..אבל | |||
|
|||
ברגע-ברגע אני חוזר-שמישהו יחשוב שאנחנו חלשים וניתן לתקוף אותנו- הוא יתקוף. או איך שאמר אתמול בראיון יעקב עמידרור. שגם את לבנון לא צריך לראות בשחור-לבן. ואני מוסיף- משהו ישן- לנו אסור לטעות- אפילו פעם אחת. ולפני שלשים שנה- טעינו בגדול. וכמעט הכל הלך. נ.ב. ואם יעלון אמר שאוסלו היה סוס טרויאני- אז מה-לא צריך בכלל לדבר עם הפלשתינאים.! אז עם מי ? והרי כשאמריקאים יכתיבו לנו- שוב יהיה איזה סוס--! | |||
_new_ |
תנו לחזון להוביל, והשאירו את הפחדים בפח הזבל. | |||
|
|||
תנו לעירית לנאום נאומים, ולשולה לפרוט עלי נבל. תנו ליאסר לערבב מסמרים, ולשאהידים לחפור מחילות, תנו ליום השביעי להפציע עכשיו, תנו לשמש לעלות. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |