פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ג'ורג' בוש הטקסני והתרבות העברית
אלי אשד (יום שלישי, 18/03/2003 שעה 10:46)


ביום זה שבו אמורה ככל הנראה להתחיל מלחמה שעליה הכריז ג'ורג' בוש הבן, כמה מחשבות אישיות :
ג'ורג בוש יוצר תדמית של מישהו שנחוש בדעתו לחסל את האוייב סאדאם חוסיין ויהי מה ולמרות ההתנגדות של כל ''יפי הנפש הבטלנים '' של צרפת ורוסיה ואלפי מפגינים וכו'.
עם תדמית זאת של בוש אני אישית מרגיש בבית , זאת בדיוק התדמית של כל הגיבורים האמריקנים שאני ואלפי ישראלים אחרים גדלו עליהם , ואלה היו ברובם המוחלט, בני ארצו של בוש , טקסנים . גיבורים אמריקניים בני ארצות אחרות ( אפילו קליפורניה או ניו יורק ) , היו נדירים מאוד .
בישראל היו בני טקסס כאלה פופולאריים מאוד בין שנות החמישים ועד שנות השבעים. אלה היו ביל קרטר ה''טקסס רנג'ר '', שרדף עד חורמה את הפושעים המנוולים לאורך כל ערבות טקסס ולפעמים אפילו מעבר לגבולות המדינה השכנה קנזס למרות מחאות הקנזאסים המושחתים יפי הנפש.
כזה היה רינגו האקדוחן השקט שבא ממקום בלתי ידוע כדי להשליט סדר וצדק בעיירה ולחסל את הרודן מנהיג הכנופיה המשופם לפני שהיה נעלם אל מעבר לשקיעה .
כזה היה גיבור מערבוני הקומיקס טקס וילר ( שהיה גיבור של סידרה איטלקית דווקא אבל למי היה איכפת ) שנקרא על שם טקסס ''ארץ הגברים ''. את ההיסטוריה האמריקנית אני למדתי לראשונה מסדרת קומיקס ( איטלקית גם היא ) בשם ''תולדות המערב הפרוע '' שתיארה פחות או יותר בעיקר את תולדות טקסס ובניה , שהוצגו כאמריקנים האידיאליים שעומדים על שלהם ועל ערכיהם גם כנגד התנגדות יפי נפש אידיאליסטים שמוצגים כמי שטועים פעם אחרי פעם בהגנתם על היריב (אינדיאנים ומקסיקנים שפלים ) וניצלים פעם אחרי פעם בידי הגיבור אציל הנפש פאט מק דונלד הטקסני האולטימטיבי .
כך שגו'רג' בוש האיש מוצאו אופיו והתנהגותו מובנים ומוכרים לי היטב , אני גדלתי עליהם במאות סיפורי הרפתקאות .
ומן הסתם כך גם הוא.
גם סדאם חוסיין אגב גדל על סיפורי הרפתקאות לא כל כך שונים, אלה של הגיבור השומרי גילגמש , והשליט הכורדי בן תכרית צאלאח א-דין.
ההתמודדות בינהם תהיה מעניינת

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ואתה באמת חושב שבוש  (מיה)
  מלחמה טובה למי? ''shark''  (שחר בלום)
  ומה עם לאקי לוק, אלי?  (אריה פרלמן) (4 תגובות בפתיל)
  אכן כן  (נמרוד ברנע) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי