פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קץ למעגל האלימות - רק במהלך בינלאומי
גרשון בסקין (יום ראשון, 30/03/2003 שעה 22:37)


רק מהלך בינלאומי יכול לשים


קץ למעגל האלימות והנקמה

ד''ר גרשון בסקין





דבריו של ד''ר גרשון בסקין, המנהל המשותף הישראלי של המרכז ישראל/פלסטין למחקר ולמידע (IPCRI), בהפגנה השבועית של ''שלום עכשיו'' שהתקיימה בכיכר פריז, בשכנות בית ראש הממשלה בירושלים, במוצאי שבת ה- 15 במארס 2003, במחאה על המעשים שלא יעשו, המתרבים מדי יום תחת שרביטו של שרון וממשלתו הימנית קיצונית; נגד קביעת עובדות בשטח - באיזור ירושלים, בית לחם, ברחבי הגדה ובעזה, עובדות שימנעו כל הסדר מדיני בעתיד ושינציחו את הכיבוש ואת האלימות!


בתקופה האחרונה אנחנו עדים להסלמה גואה ברמת האלימות. הריגתם האומללה של שני המאבטחים ביום חמישי 13 במארס ממחישה יותר מכול את האצבע הקלה והמהירה מדי על ההדק של חיילי צה''ל - אילו שני הבחורים, קורבנות האלימות, היו ערבים חפים מפשע לא היה איש במערכת השלטון ובמערכת התקשורת מרים גבה ושואל אם איבדנו משהו מעצמנו, מערכינו, מדמותנו. מעגל האלימות נמשך ונמשך ללא כל סימן לסיומו בקרוב.

עד לפיצוץ האוטובוס בחיפה בתחילת החודש שבו נרצחו 17 ישראלים דיברו בישראל על רגיעה יחסית - אך על איזו רגיעה דיברו? רק בחודש פברואר נהרגו יותר מ- 70 פלסטינים. במאמר המערכת בעיתון ''הארץ'' נכתב ''מבין 72 הפלסטינים שנהרגו בעזה ובגדה המערבית בפברואר, 25 היו אזרחים לא חמושים כולל 3 ילדים מתחת לגיל 10. במחנה הפליטים אל בורג' היו בין המתים אישה הרה ושני נערים. באותה תקופה אנשי חמאס והגיהאד לא הפסיקו אפילו ליום אחד את ניסיונותיהם להרוג בנו אך למרבה המזל הם לא הגיעו ליעדם.

רק לאחרונה אנחנו שומעים קולות של כתבי השטחים שמדברים על הקשר בין אלימות ישראל נגד פלסטינים לבין האלימות של הפלסטינים נגד ישראלים. מתחילת האינתיפאדה אני מדבר על מעגל הנקמה כמניע העיקרי של המשך האלימות ואפילו כמקור העיקרי שלה. לאחר חיסולו של מנהיג החמאס אברהים מקדמה לפני שבוע אמר עבד אל עזיז רנטיסי: ''אנחנו - החמאס - ננהג על פי האמרה התנ''כית - עין תחת עין. בסכסוך הישראלי-פלסטיני של היום גם החמאס וגם אנחנו שואפים להגיע ל- 100 עיניים תחת כל עין.

אבל השימוש המופרז של ישראל בכוח משיג את המטרה ההפוכה מזו שמתכוננים להשיג. אני תוהה איפה כל החכמים שלנו במטכ''ל? איך זה שלא נשמעת ביקורת בדרגים הגבוהים של צה''ל נגד שפיכות הדמים הבלתי נגמרת? אכן ישנה ביקורת, אך היא מופנית עדיין נגד אלו המבקשים לרסן את השימוש בכוח או נגד אלו המביעים ספק כי יש פתרון של כוח. ישנם רבים בין אלופינו שעדיין מאמינים כי את הפלסטינים אפשר להכניע - אפשר להביס את רצונם להשתחרר מהכיבוש שלנו.

שלא יבינו לא נכון אותם חכמים - התמיכה הפלסטינית בכינון חוקה ותמיכתם בהחלשת כוחו של ערפאת ובמינוי ראש הממשלה המיועד אבו מאזן, התגנדות העולה בקרב הפלסטינים להמשך החימוש של האינתיפאדה אינם באים מתוך תחושה של חולשה או פחד מהמשך הכיבוש. הציבור הפלסטיני מוכן לשלם אף מחיר גבוה יותר. אבל ככל שהמחיר שהם משלמים עולה, ויש יותר הרוגים אצלם, הכעס שלהם גובר והנכונות שלהם לסבול מתחזקת. הסולידאריות החברתית של החברה הפלסטינית הולכת ומתחזקת עם כל קורבן נוסף - מי בעם היהודי לא מבין זאת?

כיום ישראל מנהלת כיבוש דה-לוקס בשטחים - כבשנו מחדש כל עיר, עיירה, וכפר, אך אין לנו כל אחריות לרווחתם של האזרחים שם. אנחנו לא מספקים חינוך, בריאות, סעד, מזון, לא כלום. לשם כך יש כביכול רשות פלסטינית. אך יש לא מעט פלסטינים, במיוחד בקרב האינטלקטואלים שמתריסים בפני מנהיגיהם - החזירו את המפתחות לישראל. אם ישראל רוצה להיות כובשת - אזי שהיא תהיה אחראית לכל הכיבוש. ישנם גם קולות באירופה המביעים התנגדות להמשיך לממן את הרשות הפלסטינית, מכיוון שהם רואים בכך מימון לסבסוד הכיבוש הישראלי.

ואמריקה הולכת למלחמה מיותרת הרסנית ויקרה. ואיפה הקול המתנגד היהודי - נדם הקול הזה. אחרי המלחמה שכנראה תהיה מהירה, כל האזור שלנו ישלם את המחיר של הניצחון האמריקני. תבוסת עיראק תשתקף בעולם הערבי כהשפלת האומה הערבית. התגובה שם תהיה למצוא נחמה בחיבוק החם של האסלאם הפונדמנטליסטי. המלחמה האמריקנית נגד הטרור רק תגביר את הטרור כאן באזור שלנו. הטירוף יהיה המנצח ואנחנו כולנו נשלם את המחיר של נשיא אמריקני יהיר ומסוכן. וכאן אין התנגדות. כאן יש עידוד - ישראל רוצה מלחמה. מה קרה לאמרה מתהילים - בקש שלום ורודפיו? אני סבור כי מלחמת אמריקה בעיראק לא תטיב עמנו.

ברור לכול כי נדרש כאן שינוי דרסטי מהמשך הקיים - ישנם כאלו שחושבים שאחרי עיראק הכול ישתנה. האופטימיים בקרבנו חושבים כי אחרי הניצחון האמריקני בעיראק, הנשיא בוש יפנה את תשומת לבו אלינו וילחץ על שרון ועל ערפאת לאמץ את מפת הדרכים ולהיכנס לתלם של תהליך שלום חדש. אני לא קונה. אין כל סימן שהממשל האמריקני מעוניין ללחוץ על ישראל ולאלץ את שרון לקבל תכנית הכוללת הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בעלת ריבונות אמיתית כלשהיא. בוש לא ילחץ על שרון אלא ההיפך.

מה שנדרש כאן ומיד הוא לחץ בינלאומי על ארה''ב להוביל מהלך בינלאומי לקבלת סמכות ניהולית זמנית על השטחים הפלסטינים על מנת לאלץ את ישראל לסגת נסיגה מלאה משם. שלטון בינלאומי זמני המקבל על עצמו אחריות ביטחונית שם. שלטון בינלאומי שעובד עם הרשות הפלסטינית שתנהל את השטחים מבחינה אזרחית כאשר היא משתקמת ועוברת תהליכים של הקמת משטר דמוקרטי שאחרי כינונו ינהל מו''מ עם מדינת ישראל על כינון יחסי שלום. נכונות בינלאומית להיכנס לשטחים במקום ישראל, שתבטיח כי תקום מדינה פלסטינית יכולה לענות על הדרישות ועל הצרכים הן של העם הפלסטיני והן של מרבית העם בישראל. זוהי הדרך המהירה ביותר לסיים את הכיבוש, לשים קץ להרג, לטרור ולרצח וכך להציל את מדינת ישראל ואת הפלסטינים מעצמם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תודה לגרשון בסקין על המאמר המצוין
אנה (יום שני, 31/03/2003 שעה 1:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמקשיב לקולות אחרים מלבד המקהלה המדקלמת בעיקשות את המהומי השילטון הכוחני של שרון ושות', יודע כי בשטחים מתנהל כיבוש אכזרי ומדכא שלא מותיר כל תקווה לפלסטינאים, ורק מלכד אותם יותר ויותר בשנאתם לנו, מדינת היהודים; מי שקורא הארץ יכול לעיין בדיווחים הקשים המגיעים משם וללמוד על המתרחש שם. אבל הרצון לעצום עיניים, של ''הרוב הדומם'', חזק כפי הנראה מן המציאות המשתוללת בשטחים. ואין סוף לזוועה ולמצעד האיוולת של הגנרלים נטולי המוח והמצפון, שיושבים ומלחשים באוזנו של רב החובל שרון, עוד ''בוגר סיירת'' שרוט-מוח. ''בוגי'' או שמא היה זה ''מופז'', שנצמדים ל''אסטרטגיה'' המשונה שכותרתה ''צריבה תודעתית'', או שמא ''תודעה צרובה'', משקפים בדבריהם ובאטימותם את שמתרחש כנראה בתודעתם הכהוייה ואולי גם בנפשם במין פרוייקציה שהפכה למייצג שינאה לאומי. גנרלים אלה, כמו רב החובל, לכודים בחשיבה מקצועית שחינכה אותם כי לכוח יתרון על המוח; עם לקח כזה, מה פלא שהם מחפשים הכרעה שאופיה הוא ''צריבה תודעתית''. אלה גנרלים שמחפשים מן הסתם חיי נצח: כבעלי השפעה היסטורית המשנה את אופיו של האיזור לדורות הבאים; להכנס לספרי ההיסטוריה כ''מצביאים מכריעי הקונפליקט הבלתי פתור הנורא ורב השנים''; ''פותרי החידה הגדולה'', עושי ''הדבר הנכון''; אלה שברוב גדולתם יהיו בעלי ההשפעה החזקה והמיטיבה ביותר על ''המצב'' וישנו אותו לעד. ובועד הם בוערים ביהירותם הכוחנית הם שוכחים כי המסגרת והנוף - ''נוף ילדותם'' - זה שגדלו בו והתבגרו בתוכו, משפיע עליהם אלף מונים יותר ממה שהם על המציאות; הם צפים על פני הנהר הגועש כקני קש, נגררים לדיאלקטיקה אלימה חסרת תוחלת. ההיסטוריה תשפוט אותם כעוד רפסודה קטנה שנחספה בזרם המוטרף של ימים אלה ותו לא; בסך הכל הם משקפים את הבילבול - אבל בינתיים קובעים גורלות. ובעצם לא עושים דבר כדי לפרום את הקשר שהסתבך ולו פתרון פשוט אחד - לצאת. ומיד.

מצורף לינק למאמר של דורון רוזנבלום

קישורים:
רוזנבלום: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
_new_ הוספת תגובה



עד שאנשים כבסקין לא יסבירו האנטיפאדות של לפני 67
דוד שרמן (יום שני, 31/03/2003 שעה 11:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז איזה טעם יש בכלל להתיחס אליהם?
ולהזכיר לכלם, האינטיפאדה הכי גדולה היתה ב- 1936. זה היה לפני ''הכבוש הנוראי'' של 67 ואף לפני 48'!
באינטיפאדה ההיא, יחסית לגדל האוכלוסיה היהודית, נרצחו פי אז 9! יותר יהודים בזמן דומה.
בכלל, האינטיפאדות האלה והרציחות נמשכות מראשית המאה הקודמת.
אז למה לקשקש? ''גם'' ד''ר-ים יודעים לקשקש.
_new_ הוספת תגובה



גבלס: ''אם חוזרים על שקר מספיק פעמים, בסוף יאמינו''
דוד שרמן (יום שני, 31/03/2003 שעה 11:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שני תארים תאומים [*]
אודי (יום שני, 31/03/2003 שעה 11:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל יום שחולף הולכת ומתחזקת אצלי הדעה שככל והשכלתו של האדם רחבה יותר כך מאבד הוא את אחיזתו במציאות כשהוא נישא על גלי הערצה עצמית ואגו מנופח מבלי יכולת פשוטה ובריאה לראות נכוחה את המובן מאליו. אכן הכסילים לא מתים לעולם,הם גם לא מתחלפים,רק נוספים להם מידי פעם עוד כמה.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק אודי שמבחינת אחיזה במציאות אתה עולה
מי שזוכר (יום שני, 31/03/2003 שעה 14:21)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על כולם.
טוב שהזכרת לנו.
_new_ הוספת תגובה



נחיתתו הרכה של אדם במערבולת המציאות אינה פועל ישיר
ישראל חריש (יום שני, 31/03/2003 שעה 14:59)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של השכלתו, אם כי השכלה נותנת לאדם כלים מדודים לבדיקת אותה מציאות. נותנת - בתנאי שהאדם לוקח. וכנראה שלא כולם לוקחים. זה אומנם תנאי הכרחי, אבל בכלל לא בלעדי.

אך מעבר לכל השכלה נדרשת מידה של COMMON SENSE ולב מבין, וכאן בודאי אנחנו רואים הרבה אנשי אקדמיה הלוקים באותו ''העדר'' המשהוא הנוסף.
_new_ הוספת תגובה



כמה שג'ורג' אורוול צדק
ישראל בר-ניר (יום שני, 31/03/2003 שעה 21:46)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקביעתו שיש רעיונות שהם כל כך מטומטמים שצריך להיות אינטלקטואל כדי להאמין בהם.
_new_ הוספת תגובה



שתי גדות לו לירדן, זו שלנו וזו גם כן.
אודי (יום שני, 31/03/2003 שעה 11:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ארבע גדות לחידקל ולפרת
ארץ המוסטפא (יום שני, 31/03/2003 שעה 13:33)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את בוש ושרון נגרש בבת אחת
_new_ הוספת תגובה



מהדברים המאוסים: כשמתיונים כבסקין מצטטים את התנ''ך
דוד שרמן (יום שני, 31/03/2003 שעה 11:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה היה אחד מהדברים שהיו מאוסים עלי וגרמו לתעובי מאז ומעולם: שמאלנים ושאר המתיונים, שונאי מורשת היהדות, מקורות היהדות, הדת והדתיים, תופסים להם פסוק מהתנ''ך שלרגע נראה להם מתאים ומצטטים אותו.
זה מעיד על אנשים חסרי עמוד שדרה רוחני ועמוד שדרה אינטלקטואלי.
מדוע למשל הם אף פעם לא מצטטים את מאו, מאבותיהם הרוחניים שאמר: ''הצדק בוקע מקנה הרובה''?
_new_ הוספת תגובה



אין צורך להתרגש יותר מדי.
אודי (יום שני, 31/03/2003 שעה 12:31)
בתשובה לדוד שרמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סופם של השמאלנים/מתיוונים/ערב רב הולך וקרב. כתוב שבאחרית הימים הם יצאו בגלוי למלחמה בבורא עולם וחוד החנית שלהם היא כנראה מפלגת שינוי. מה שיקרה עתה הוא שהמפד'ל תפרוש (כנראה) בקרוב מהממשלה ומפלגת העבודה תתצטרף, כך יקוים עוד אחד מהסימנים שנתנו חז'ל המעידים על גאולת עם ישראל - ''מלכות תיהפך למינות'' ובתרגום חופשי - הממשלה תהפוך למקום כפירה. עם קצת סבלנות והרבה אמונה נזכה בע'ה לראות בהעלמותה של ממשלת הזדון והרשע.
_new_ הוספת תגובה



שיהודים צאצאיהם של הפרושים מצטטים את התנך
ארץ המוסטפא (יום שני, 31/03/2003 שעה 12:32)
בתשובה לדוד שרמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא בהחלט נראה כמו הצרות שלהם
_new_ הוספת תגובה



כשאתה צודק אז אתה צודק
מי שזוכר (יום שני, 31/03/2003 שעה 14:18)
בתשובה לדוד שרמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פאה''ץ ? לא! אמור מעתה ''ככר פריזיאן''.
ישראלי פזיז (יום שני, 31/03/2003 שעה 11:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גישה דפיטיסטית עתיקה שנוסתה בימי החשמונאים
שמעון מנדס (יום שני, 31/03/2003 שעה 12:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומסתבר, שהצעתך ללחץ ''רומאי'' מודרני, אז לא עזרה.

אשר לשימוש בכח, אנחנו בכלל לא משתמשים בכח, כפי
שאויביך מכירים. האמן לי אילו פעלנו נגדם בנשק שלהם
ובאותם שיטות ''לחימה'' שלהם - היינו מזמן מסיימים את
המלחמה. אבל מה לעשות שאנחנו בנויים ועשויים אחרת
מהם. אנחנו לא נפוצץ להם אוטובוס במרכז שכם; וגם לא
נעיף באוויר בית-קפה הומה במרכז רמאללה. לכן המלחמה
נמשכת, כי אתה לא רצוי כאן במרחב הזה.

לפני הרבה שנים ראיין רפיק חלבי, ערבי זקן שידע
לדבר עברית ויידיש בצורה שוטפת. מסתבר שהזקן, בצעירותו עבד אצל בעל משק יהודי ליד פתח-תקוה.
בסיום הראיון שאל רפיק חלבי את הזקן (גם אז דובר
על לחץ של ארה''ב) : האם באמת אי אפשר להגיע להסכם
ללא מ ת ו ו כ י ם, והזקן ענה כהאי לישנא: כאשר
שכנים רוצים להגיע להסכמה ביניהם, הם לא צריכים אף
אחד. הם ממחליטים לשבת יחד ולגמור ענין.

הבינות את זה דוקטור ?
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שפיצוץ בתי קפה זה יותר טוב
מי שזוכר (יום שני, 31/03/2003 שעה 14:25)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהפצצה ממטוסים?
מה ההבדל בין רצח נשים וילדים באמצעות פצצות ופגזים לבין רצח כזה באמצעות מתאבד?
למה אתה סבור שזה היה עוזר?
האם זה הכניע אותנו, אם לא למה שזה יכניע אותם?
_new_ הוספת תגובה



למנדס: היצלת את הפתיל. האיש לא מבין שהקריאה-
רפי אשכנזי (יום שלישי, 01/04/2003 שעה 18:42)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--להתערבות חיצונית היא ויתור על העצמאות המדינית של מדינת היהודים. כל הקוראים להתערבות זאת, להבדיל מגישור כמו שקלינטון ניסה, למעשה מפקירים את המדינה בידי אחרים ותולים באלו גם את הגנתם.
ה''ה משלום עכשיו מיצג דעה הרווחת בין רבים ממחנה זה ובראשם השר לשעבר בן עמי הקורא להתערבות בגלוי.
האנשים האלו רוצים שגברת גונס מארקנסאו, תשלח את בנה שיחפש מחבלים בגדה ובעזה בעוד הם וחבריהם ישנים במיטותיהם שינה עריבה. בצעד זה חזרנו פאזה שלמה ברברס לגלות, בה היהודי חי ונשם מידם של אחרים.
לא מקרה הוא שדעות אלו נפוצות בקרב אילו שהתיאשו מעצמאות יהודית, לאחר שבנו מבנה אידאולוגי מופרך על יחסים בין עמים שכנים.
ממש עצוב לי, היות ודעות אילו מתקיימות בקרב אותו ציבור משכיל חרוץ חכם ותורם למדינה. חבל.
_new_ הוספת תגובה



[*] כמה אי דיוקים קטנים
איציק - רון (יום שני, 31/03/2003 שעה 13:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסר ביטוי לא ראוי. המערכת]

כמה אי דיוקים קטנים:
1. מעגל הנקמה: אין כאן מעגל נקמה. יש צבא המסכל פיגועי טרור נגד אזרחי מדינתו, ובמידה ויפסיק לסכל תהייה רמת הפיגועים והקורבנות בלתי נסבלת. ומן הצד השני ישנם טרוריסטים שפלים המסתתרים מאחורי אזרחים בני עמם, וגורמים לכך שאלו ישלמו בחייהם על הסתרתם מאונס. כך או כך אין כאן שום ''מעגל נקמה''. ישראל אינה נוקמת כי אם מסכלת.
2. נכונות לסבול: לפלשתינים נמאס, והם עקרונית שבורים, רעבים ומוכנים לעשות הכל כדי לצאת מן הסטטוס של בני ערובה בידי ארגוני המחבלים שהמלכנו על ראשם. החברה הפלשתינית איה מפגינה חוסן ולכידות כי אם סימני שבירה, ויעיד על כך המספר העצום של משתפי פעולה עם ישראל.
3. אמריקה הולכת למלחמה מיותרת הרסנית ויקרה: מלחמת המגן שלנו נגד סדאם חזק ובעל נשק גרעיני בעוד שש שנים כשירגיש חזק מספיק כדי להתערב למען הפלשתינאים שהוא התומך העיקרי שלהם בין מדינות ערב תהייה הרסנית ויקרה פי כמה, רק שהפעם עבורנו. ומי שלא מבין זאת טומן ראשו בחול.
4. לחץ בינלאומי על ישראל??? לא הספיק לך המנדט הבריטי? או אולי החסות שקיבלנו כאזרחי גרמניה במחצית הראשונה של המאה העשרים? או זו של מזרח אירופה?
הגולה, ידידי, שולטת בך, וכמיהתך להתערבות בינלאומית הופכת אותך ליהודי קטן של הפריץ.
יבושם לך.
_new_ הוספת תגובה



כמה תיקונים קטנים.
אודי (יום שני, 31/03/2003 שעה 20:09)
בתשובה לאיציק - רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) לא חשוב כמה פעמים נטען שישראל נאלצת להגן על אזרחיה ושגם לפני שחרור השטחים היו לנו התקפות טירור,יש אטומי מוח ולב שלעולם לא יקבלו את האמת.2)לפלשתינים אולי נמאס מההנהגה המושחתת של ערפאת ויש משתפי פעולה עם ישראל אולם לא מתוך אהבת ישראל הם עושים זאת ולא אחד ממפעילי המשתפי'ם האלה קיבל מהם סכין בגב. 3) לארה'ב לא היתה שום עילה מוצדקת לצאת למלחמה נגד עיראק (לא שיש לי משהו נגד זה) אולם את ההחלטות אם לצאת למלחמה או האם להענות להחלטות האו'ם לאפשר לפקחים לבדוק ללא צנזורה לא מחליטים בוש וסדאם ויש מי שמכוון את המהלכים. 4) לחץ בינלאומי על ישראל יהיה ועוד איך.הדרישות שארה'ב והאו'ם יגישו לישראל תהיינה בלתי אפשריות ולא יתקבלו על ידינו וכך ''ניזכה'' לכוח רב לאומי שיעלה ל''רגל'' לישראל ולא לשם ביקור נימוסין. 5) הגולה אכן שולטת בכופרים והרצון להדמות לגויים הביא את האסונות הגדולים ביותר על עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



ומנם כתוב יפה אבל לא בהכרח מעיד על נכונות הניתוח
ישראל חריש (יום שני, 31/03/2003 שעה 14:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלוגי של המשבר הישראלי פלסטיני. אין לדבר כאן על מעגל האלימות, כאילו אלימותם המוכוונת מראש והמיועד להשיג מטרות לאומיות של הפלסטינים לסלק את היהודים במלחמה ובכח מארץ ישראל דומה לאלימות המרוסנת של ישראל המופעלת לסיכול האלימות הפלסטינית.

ישראל אל החלה באלימות ביום בהיר אחד, וגם אין האלימות שלה מוכוונת להשמדתו של עם שלם, אלא שהיא מופעלת המינון נמוך המותאם למידת האלימות המופעלת נגדה.

אם נבחן את כל מרכיבי האלימות של שני הצדדים נראה שבעוד האלימות הפלסטינית היא אלימות של ברירה (שהרי יכלו להמשיך בשיחות השלום, לא לחדש פיגועים ולהשיג את מטרותיהם הפוליטיות - במלואן או בחלקן הגדול) הרי שהאלימות הישראלית היא אלימות של אין ברירה - הבאה להגן על אוכלוסיה אזרחית מבעד לשיטנה של מרבית החברה הערבית הפלסטינית נגדה.

רק זה לבדו מעמיד את הפלסטינים על במת הנאשמים. אבל גם אם ניכנס פנימה ונבדוק את מאפייני האלימות של כל אחד מהצדדים נראה שבעוד הפלסטינים רואים באלימות ובטרור דרך פעולה אסטרטגית להשיג מטרות מדיניות שנבצר מהם להשיג בשיחות ובונים סביב זה הצדקה פוליטית, מדינית, דתית, סוציולוגית ומשפטית --- הרי שמאפייני האלימות הישראלית מנותבת בחריץ צר, קפדני ושקול כנגד מוקדי הכוח של הטרור ובתנאי שהם עוסקים בגילגול פיגוע (התניה על התניה). מדיניותה של ישראל נתמכת ע''י מדינות העולם הדמוקרטי ומעוגנת בחוקים בינ''ל ובאמנת האו''ם.

מכאן שכל התיזה הניבנית בנאום שלמעלה מתחמקת מהאמת ובכך היא נופלת לבור שחור של אילוזיה ותיקווה ולא מתמודדת עם מציאות עגומה של אוייב אכזר וקיצון הרוצה בשיחרורה של ארץ ישראל היא פלסטין בעיניו בכל מחיר.
_new_ הוספת תגובה



בשביל מה להרבות:שיסבירו האינטיפדות והטרור שלפני 67
דוד שרמן (יום שני, 31/03/2003 שעה 21:21)
בתשובה לישראל חריש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמאלן, מתיון כל שהוא, דפיטיסט וסתם מלקק תחת של גויים - עד שלא יסבירו יחס הערבים ליהודים בא''י ב- 50 השנה שקדמו ל''כבוש הנוראי'' ב-‏67' ואף לפני 48', ןאיך זה מתישב עם טעונם שהכל באשמת ''הכבוש הנוראי'', אין מה להמשיך הלאה או לדון בכל דבר אחר אתו, כי זה מראה שאין עם מי לדבר.
_new_ הוספת תגובה



לשרמן - אין שום קשר ...
אודי (יום שלישי, 01/04/2003 שעה 8:44)
בתשובה לדוד שרמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...בין טיעוניהם של השמאלנים לבין ההגיון, הדבר היחיד שמניע אותם היא השינאה לכל מה שמריח ממנו יהדות ולעולם הם לא יודו שהם טעו. קח לדוגמא את אחיזתם הנואשת בהסכם/אסון אוסלו ואת הצדקתם האוטומטית של בני בריתם הפלשתינים בכל סכסוך עם ישראל ותבין שמדובר פה במחלת נפש חשוכת מרפא.
_new_ הוספת תגובה



קריאה נרגשת אל אחי המתנחלים
ארץ המוסטפא (יום שלישי, 01/04/2003 שעה 7:51)
בתשובה לישראל חריש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל שולחן המודיעין העיראקי הגיעה מפת הדרכים של בוש
ומיכיון שאויבו של אויבי הוא ידידי והאדם הוא חברו הטוב של הכלב
אנו קוראים לכם לבוא ולהצטרף אל הלחימה של העם העיראקי באימפריאליסט האמריקאי האכזר
הסעות יאורגנו דרך סוריה
אם הפולש האמריקאי לא יעצר על גדות הפרת והחידקל
הוא גם יגיע אל פלסטין ויעשה כמעשה הבריטים ויקים מדינה פלסטינאית שלישית ביהודה שומרון וחבל עזה.

ראו הוזהרתם
_new_ הוספת תגובה



אזהרתך נקלטה, נופתה ותוייקה
ישראל חריש (יום רביעי, 02/04/2003 שעה 0:38)
בתשובה לארץ המוסטפא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי