פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הזכות לחופש
רועי בלום (יום ראשון, 21/04/2002 שעה 10:00)


ראשית אני מצהיר כי אין לי שום קשר לעלה ירוק או לכל עסק פוליטי או חבורה הקשורה בסמים. (מלבד חבורות רחוב אלמוניות הרוקדות העירום על גגות תלאביב בקצב התרבוקה ) (:

אולם עולות בראשי שאלות לא פעם בנושא.
בבחירות האחרונות לכנסת כמעט והצליחה המפלגה הזו להכנס לכנסת, למעשה למעלה מ30.000 אנשים בחרו שלא לבחור במפלגות אשר להן מצאים שונים ומגוונים בנושאים רבים וכן ללכת להצביע בעד החופש שלהם. (אם אני זוכר זה היה המשפט שאתו המפלגה רצה.)

השאלה הנשאלת היא עד איפה מותר למדינה להכנס לתוך החופש של האזרח?
האם אדם אשר בוחר למות מעישון ומעשן יום יום שתי ואפילו שלוש קופסאות של סיגריות, הינו אדם בעל זכויות יתר על זה הבוחר למות מסם אחר.

באיזו מידה האדם הפשוט פוגע בחברה ברגע בו הוא משתמש באותם סמים, (אילו שמוגדרים כסמים ואילו שלא, אני במכוון לא מפריד בין הסיגריה והאלכוהול לבין החשיש ושאר החברים) ?

הטענה העיקרית שאותה אני מקבל מעלה ירוק היא אותה זכות לחופש, אותה זכות לעשות כרצונך מבלי שליד השלטון יהיה זכות להפריע לך לחיות כרצונך כל עוד אתה לא פוגע באחר?

במספר מקומות פורסם על ידי האגודה נגד סמים כי אלפי ישראלים משתמשים בסמים קלים המוגדרים כסמים, ידוע לכולנו על אלפים רבים המשתמשים בסמים חוקיים, ויש עוד רבים המשתמשים גם באילו הקשים, ואם כך הדבר הרי שהאדם הפשוט בוחר במודע להשתמש בסמים מבחירתו שלו, ומתוך הכרה בכך שזו זכותו המלאה לעשות כרצונו בעצמו, אולם יושב המחוקק ומחליט כי חומר זה הוא סם , ואילו חומר שני אינו סם, למרות ששניהם סמים, ומול אוכלוסיה אחת הוא פועל בנוקשות תוך כדי מאסרים משפטים ועוד, ואילו מול אוכלוסיה שניה (המעשנים) הוא פועל ברכות מדהימה, כמה פעמים נראה ששוטר או פקח נתן קנס למעשן במקום ציבורי שלפי החוק אסור לעשן בו? האם אותו שוטר לא היה עוצר במקום את אותו אדם שהשתמש בסם באותו מקום מבלי ששניהם הפריעו לאיש?

אינני טוען פה כי הסמים רעים או טובים , אלא כי מדובר באיזו שהיא אפליה אשר פוגעת באלפי אנשים אשר עשו מעשה וכמעט ונכנסו לכנסת ישראל (מה שיצר מצב שבו הכנסת רצתה לחוקק חוק שיחייב לפחות מספר גדול יותר של מנדטים כדי להכנס לכנסת).
אני שואל את עצמי , ואם והיו מצליחים אותם אילו שדוגלים בחופש להכנס לכנסת, האם היו יושבים בקואליציה? האם היו מתייחסים לדרישות של אותם אנשים אשר בחרו בהם ולמעשה בחרו בחופש שלהם.


(נרשם על ידי כבר בעבר בפורום אחר אך עדיין אקטואלי)

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי