פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מחנה השלום אמנם פועל אך קולו לא נשמע
חגית עופרן (יום שני, 21/04/2003 שעה 22:04)


מחנה השלום אמנם פועל אך קולו לא נשמע

חגית עופרן




דברי הקדמה של חגית עופרן, מפעילי ''שלום עכשיו'', לפאנל של אנשי אקדמיה ורוח, אשר נערך בכנס רעיוני לתומכי ופעילי התנועה, ביום שישי ה-‏14 במארס 2003, ומטרתו ניתוח המצב הפוליטי כפי שהשתקף במערכת הבחירות האחרונה וחשיבה משותפת על צעדיה העתידיים של שלום עכשיו.
שורשי הבלבול והשיתוק של חלקים רחבים במחנה השלום מצויים מצד אחד בחוסר תשומת לב מספקת למשמעות של קביעת עובדות בשטח על ידי המתנחלים בחסות ממשלות ישראל השונות לאורך כל תהליך אוסלו, והחוסר בהכנת הציבור לוויתורים הנדרשים להשגת שלום, ומצד שני בהתעלמות מהיאוש ההולך וגובר בקרב האוכלוסיה הפלסטינית. על רקע זה, היו שראו בהתפרצות האינתיפאדה השנייה בגידה מצד הפלסטינים והסיקו את המסקנה שאין פרטנר לשלום.

בפתיחה לכנס זה, שהוא ניסיון לחשבון נפש ומציאת דרכים לפעולה, אני בחרתי להביא לפניכם סקירה סובייקטיבית של השתלשלות העניינים מאז פרוץ האינתיפאדה, שהחלה עם עלייתו של שרון להר הבית. זוהי תקופה שמאופיינת בהדרדרות קשה במצב, התקהות חושים והחלשות קול השמאל עד להדממתו כמעט. אני מחלקת את התהליך שעבר על מחנה השלום במשך האינתיפאדה לשלושה שלבים:

שלב ראשון - ספטמבר 2000 עד פברואר 2001

בשלב זה - שהחל ב- 28 בספטמבר 2000 עם ביקור שרון בהר הבית והסתיים בפברואר 2001 - עוד היה ברק בשלטון. לאחר ביקור שרון בהר הבית החלו הפגנות המוניות בשטחים שדוכאו בכוחניות קיצונית: ירי על מפגינים, אחר כך טנקים, אחר כך מסוקים, אחר כך מטוסים, אחר כך ''חיסולים ממוקדים''. בתקופה זו החל ירי של פלסטינים בשטחים נגד מתנחלים, ירי על גילה. היו מהומות בקרב ערביי ישראל - אירועי אוקטובר - שדוכאו אף הם בברוטליות וגבו קורבנות. ומסביב לכל אלה נוצרה בהלה בציבור הישראלי.

למרות האלימות ששררה בשטח היו לא מעט ניסיונות מדיניים להשגת הפסקת אש, ושיאם בפסגת שארם א-שייח. בנוסף נמשך התהליך המדיני עם הגשת תכנית קלינטון בדצמבר ועם שיחות טאבה. נציין כי לא היו עדיין פיגועי התאבדות המוניים, שהחלו רק אחרי בחירת שרון, אולם הירי והפחד הפילו את ברק.

פעילות השמאל - השמאל באותה התקופה מוכה הלם. פעילות רבה הוקדשה להתקרבות לערביי ישראל לאחר אירועי אוקטובר.

שלב שני - שנה ראשונה של ממשלת האחדות עד מבצע חומת מגן

השלב השני מתחיל עם הקמת ממשלת אחדות לאומית בראשות שרון בפברואר 2001 ומסתיים כשנה לאחר מכן. בתקופה זו נשמרה מראית עין של המשך תהליך מדיני: קשה להאמין, אבל עמרי שרון היה במפגש עם ערפאת (!) ופרס הכין תכניות עם אבו-עלא - אך בפועל זה לא היה יותר מגרירת רגליים מדינית.

היתה פעילות בינלאומית ענפה באיזור, האמריקאים (של לפני ה-‏11 בספטמבר 2001) השקיעו הרבה מרץ וזמן כאן: תכנית טנט, שליחות זיני וועדת מיטשל. מול ניסיונות אלה דורש שרון 7 ימי שקט והאלימות ההדדית מונעת כל הפסקת אש. אחרי הפיגוע בדולפינריום ביוני 2001 מוכרזת הפסקת אש חד צדדית מצד ישראל ונמשכים המאמצים המדיניים לכאורה מול הרשות הפלסטינית.

פעילות השמאל - בן עמי וברק מתראיינים בעיתונות ואומרים ש''ערפאת לא פרטנר'' ובציבור מתקבלת המנטרה שאומרת: ''ברק-נתן-הכל-והפלסטינים-ענו-באינתיפאדה''.

על רקע השתתפות מפלגת העבודה בממשלת שרון והמחסור באופוזיציה לוחמת, מקים מחנה השלום את קואליציית השלום; בדצמבר 2001 נוסד גם ה-Peoples Peace Campaign בשיתוף עם סרי נוסייבה. הקואליציה פעלה באינטנסיביות: ב- 4 באוגוסט 2001 אורגנה הפגנה בתל אביב, בה השתתפו אלפים. נעשה מאמץ גדול להוכיח כי יש פרטנר לשלום: מתקיימים מפגשים עם פלסטינים ומתפרסמות תמונות משותפות; מפרסמות הצהרות משותפות ישראליות-פלסטיניות.

באותה תקופה מתחיל וויכוח בתוך השמאל סביב לקולות הקוראים לנסיגה חד צדדית. גם נעשה קשה יותר להיפגש עם הפלסטינים.

השלב השלישי - מבצע חומת מגן ואילך

השלב השלישי, מתחיל במארס-אפריל 2002 עם הפיגוע המחריד בליל הסדר בנתניה ובעקבותיו מבצע חומת מגן (שמהווה אולי קו פרשת מים), ונמשך עד היום. נמשכת הדה-לגיטימציה של הפרטנר: ערפאת מסוגר; ברגותי נעצר; נתפסת אוניית קארין A הנושאת מטען רב של חומרי לחימה בדרכה לעזה ו''מוכח'' הקשר בין ראשי הרשות הפלסטינית לבין הטרור; צה''ל נלחם ברשות הפלסטינית והורס את תשתיתה; צה''ל מבצע חיסולים רבים; מתחילה בניית הגדר בקו התפר; גובר הלחץ על תושבי ירושלים המזרחית עם בניית חומה והקמת מחסומים; מתנחלים מתנכלים לפלסטינים המוסקים זיתים; נמשכים פיגועי התאבדות רבים.

בתחילת מבצע חומת מגן מקבלת הליגה הערבית את היוזמה הסעודית המציעה שלום והכרה בישראל על ידי ארצות ערב תמורת פתרון לסכסוך עם הפלסטינים. ממשלת ישראל דוחה את היוזמה.

פעילות השמאל - קולו של השמאל בתקופה זו הולך ודועך, אך יחד עם זאת מתקיימות פעילויות רבות. עשרות הפגנות ומשמרות מחאה תכופות בנוכחות מאות אנשים ברחבי הארץ: נגד ממשלת האחדות, נגד קליינר וניסיונותיו לעלות להר הבית, מול ביתו של פואד, מול משרד הביטחון, ליד בית ראש הממשלה בירושלים ועוד; הפגנת ענק בתל אביב ב-‏11 במאי 2002 בהשתתפות עשרות אלפים; הסרבנים מצליחים לעורר התלהבות מסויימת במחנה; מתבצעת פעילות הומניטרית רבה המצליחה לעורר את דעת הקהל - נגד ההתנכלויות במסיק הזיתים ונושאים אחרים; מאורגנים מפגשי אמנים ותערוכות; מתקיימים מפגשים מדיניים של קואליציית השלום, אבל נהיה קשה עד בלתי-אפשרי כמעט להיפגש, וקול המפגשים עם הפלסטינים דועך; מאורגנים סיורים בהתנחלויות שמשיגים התנגדות ציבורית למאחזים הבלתי חוקיים; מוגשים דוחות על המתרחש בשטחים.

למרות פעילות ענפה זו קול השמאל לא נשמע, ונוצר קונסנזוס בציבור הרחב לתמיכה בשרון ולחוסר אמון במשא ומתן.

אנחנו כעת במארס 2003, אחרי תבוסה חסרת תקדים של השמאל בבחירות. העדר של אופוזיציה ברמה הפרלמנטרית וקולו של הרחוב ההולך ונחלש כתוצאה מתחושת חוסר אונים יוצרים ומחזקים כשלעצמם תחושה זו. אנו עדים לדעיכה מוחלטת של קואליציית השלום. כמו כן, יש דה-לגיטימציה קיצונית של ערפאת וכבר כמעט איש אינו מנסה לדבר על פרטנר.

בינתיים ממשיך המעגל המטורף: פיגועים המוניים, טילים ורקטות, פיגועי ירי; ומנגד חיסולים, ירי טנקים, הריסת בתים (מאות רבות של בתים כבר נהרסו), ירי מסוקים, וירי מטוסים. והתרגלנו.

המצב הכלכלי התדרדר, האבטלה בשיאה, והתרגלנו.

השבוע [ראשית מארס 2003] פירסמו הפלסטינים שמאז ראשית האינתיפאדה נהרגו 2940(!) פלסטינים ונפצעו 44,000(!); ואנו מפגינים קהות חושים - גם כלפי הפגיעות בפלסטינים אך גם כלפי הפיגועים אצלנו. התרגלנו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אוסף של שקרים. כזאבין, יא איבני, כזאבין כולהום
איציק - רון (יום שני, 21/04/2003 שעה 22:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השקר הראשון מתחיל בצמד המילים הפותחות: ''מחנה השלום''. ומה זה אומר, מחנה השלום? שמי שלא משתייך אליו הוא במחנה המלחמה? סרבן שלום? אינו חפץ בשלום? מחרחר מלחמה?
''מחנה השלום'' היה כינויה של ברית המועצות בימי חרושצ'וב, ודיה לחכימא.
השקר השני: קשירת פרוץ המאורעות לביקור שרון. הפלשתינים עצמם, וביניהם ברגותי בחקירתו, הודו כי האלימות שפרצה תוכננה זמן רב מראש. הפרות ההסכמים והברחות הנשק נמשכו מאז תחילת אוסלו, ומנהיגי השמאל עצמו עיניים והעלימו את המידע הזה מן הציבור.
השקר השלישי: סיכולים ממוקדים נגד מפגינים אזרחיים - שקר וכזב. סיכול ממוקד כשמו כן הוא: הריגת מחבל בתהליך הוצאת פיגוע או פיגועים אל הפועל.
השקר הרביעי: פיגועים המוניים החלו רק לאחר בחירת שרון: ובכן, פיגועים המוניים היו כבר בתקופת רבין עליו השלום.
השקר החמישי:הכותבת טוענת: ''מוכח'' הקשר, במרכאות, בין ראשי הרשות הפלסטינית לבין הטרור. במרכאות כאילו המדובר בשקר. הקשר הזה הוכח הן בחקירות של אנשי רשות בכירים, והן במסמכים שנתפסו בזמן חומת מגן. כיום יודעים גם האמריקנים כי קיים קשר ישיר בין ערפאת לטרור ומסרבים לקיים איתו כל קשר בשל כך.
השקר השישי:הליגה הערבית מקבלת את היוזמה הסעודית וישראל מסרבת: היוזמה הסעודית מעולם לא הוצעה לישראל. היא פורסמה בעיתון אמריקאי, ויוזמיה חזרו בהם מן הסעיפים ה''נועזים'' בעת כינוס הליגה הערבית, ושבו ודרשו את זכות השיבה. ישראל, מצידה, מעולם לא דחתה יוזמה זו על הסף.
וכמובן שימו לב למשוואה הבאה:
''מתנחלים מתנכלים לפלסטינים המוסקים זיתים; נמשכים פיגועי התאבדות רבים. ''
כאילו הסיבה לפיגועי ההתאבדות היא התנהגות המתנחלים. מעשה ותגובה מובנת בעקבותיו...

השמאל ממשיך לשקר.
_new_ הוספת תגובה



כפי שנאמר בעבר על אנשי ''העבודה והשלום''
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 5:09)
בתשובה לאיציק - רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רואים עבודה אומרים שלום''. על העבודה הם כבר מזמן שכחו וכל מה שנותר להם זה לדבר על השלום.
_new_ הוספת תגובה



דברי חגית עופרן הם ביטוי להלם בו נמצאים אשי מחנה-
רפי אשכנזי (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 23:55)
בתשובה לאיציק - רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-המכונים ''מחנה השלום'', כאילו כל מי שלא חושב כמוה הוא איש מלחמה ומדון. אנשים אלו החוסים באיצטלה של אקדמיה, מדאיגים במיוחד בבידוד שכפו על עצמם מול המציאות הקשה בה נמצאים כולנו. במקום להיות פתוחים לרעיונות והלכי רוח אחרים משלהם, הן בצידנו והן מהצד השני- הערבי, פתיחות המתחייבת מהיותם אנשי אקדמיה, מסתגרת החבורה בתוך עצמה ונכנסת ל''הלם'' מול האיבה הערבית. הלם זה הסותר את כל שהאמינו בו הן בעבר והן בהווה, גורם להם לחפש אשמים דווקא בצידנו לאחר שראש ממשלתנו ברק, למעשה הציע לערבים ''בכל'' ממה שהיה יכול. ההאשמה בעליית אריק שרון לרחבת המיסגדים, אפילו הערבים כבר לא טוענים שהיתה הקאטאליזטור למילחמה.
עצוב לי לראות את חגית וחבריה מתחפרים בעמדותיהם הבלתי רלבנטיות , אולי הזמן יעשה את שלו...
_new_ הוספת תגובה



ישראל יצחקי שר על יפו..
טרה 011 (יום רביעי, 23/04/2003 שעה 11:09)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו שלהם- זו גם כן. וזכות השיבה היא גם אליה. האם אפשר יהיה לסלוח על ההתנחלות ביפו-במסגרת קיבוץ הגלויות!. ואכן ישנן שכונות ערביות ביפו. ולהבדיל ישנה שכונה יהודית בחברון. אני אישית לא הייתי גר שם- אבל היחס והיחסים שם וכאן..להבדיל והכל יחסי.
וזו כל התורה על רגל אחת.
_new_ הוספת תגובה



צריך להיות חולה-נפש כדי להלין...
שמעון מנדס (יום רביעי, 23/04/2003 שעה 11:34)
בתשובה לאיציק - רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על כך שבמלחמה המתנהלת בין עמך לבין עם אחר, מספר
האבדות של האוייב הוא גדול יותר ממספר האבדות של
עמך.

זוהי מלחמב לכל דבר ועיקר. במלחמה יש אבדות. האוייב
שאת כל כך מזדהה אתו נושא האבדות מעניין אותו כקליפת השום, ואם נדייק יותר מעניין אותו רק לצרכי
טלביזיה. הפלסטינים חשבו/חושבים שע''י הבאת ההרג שלהם לאקרני הטלביזיה הם יזכו בדעת קהל אוהדת. בכך
אין ספק שהם הצליחו - עובדה את מבכה אותם ואוהדת
אותם. נצחון פירוס.

בצורה צינית אוסיף. המצרים אבדו כחמשת אלפים הרוגים
בכל מלחמה אתנו, שנמשכה שבוע עד שבועיים. סאדאת
ראה בזה דלול אוכלוסין - הוא הרי הכריז שהוא מוכן
להקריב מליון חיילים לשחרר את סיני. אז מספר ההרוגים הפלסטינים במשך שנתיים - לא כל כך נורא. כך
סבור עראפת, מי אנו שנחלוק עליו.
_new_ הוספת תגובה



רק רוצה להעיר שזו לא מלחמה-מלחמה היתה בעיראק.
טרה 011 (יום רביעי, 23/04/2003 שעה 18:53)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם זה בעדיפות עצומה של צד אחד. מה שהפלשתינאים מנהלים נגדנו זה טרור לשמו. בזמן המנדט ניהלו ארגוני המחתרת מלחמת טרור נגד הבריטים- ובשלב מסויים היו להם 100 אלף חיילים כאן. אבל לא קראו לזה מלחמה בשום שלב או זמן.עוד הבדל הוא שהבריטים לא גרשו מכאן- אלא מנעו את הכניסה. בעיה אחרת בהשוואה שמותר לעשותה משום שסביבת העימות דומה- היא שלישוב היתה מטרה שעיקרה היתה עליה חפשית ומדינה עברית. הפלשתינאים רוצים מדינה ערבית אבל את זכות השיבה הם רוצים למדינה העברית ולא הערבית.
הסוף יהיה שהתהליך שרוצים ב'שלום עכשיו' יהיה להלי''ך. ''הם לא..''
ןכן הלאה.
_new_ הוספת תגובה



''מחנה השלום'' - קוים לדמותו
יובל רבינוביץ (יום שני, 21/04/2003 שעה 23:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'מחנה השלום' הוא פיקציה ניוספיקית כמו 'סיכול ממוקד', 'דמוקרטיה עממית', 'תנועה חברתית', 'אנרגיה חיובית', 'מורשת רבין' ועוד כהנה וכהנה.

הבה נבחן את מאפייני אותו מחנה:

העובדה שהוא מגדיר את עצמו כמחנה ובוחר להוציא את עצמו מהכלל היתה יכולה לזכותו בתואר 'מחנה הבדלנות'.

רוב המשתייכים למחנה הזה תומכים בטרנספר של יהודים מיהודה, שומרון ועזה לחלקים אחרים בארץ ישראל המערבית. מחנה הטרנספר.

חלקים גדולים במחנה הזה אינם מגדירים את עצמם כציונים. רק מעטים, אמנם, מגדירים את עצמם כאנטי ציונים. יש גם א-ציונים, פוסט ציונים, ואם נפשפש נמצא אולי מטא-ציונים ופארא-ציונים, כמו גם ציונים. הציונות, ללא ספק, אינה משהו המאחד אותם. מחנה הלא-ציונים.

חלקים גדולים מהמחנה הזה התבטאו בזכות סרבני השירות הצבאי. מחנה הסרבנים.

רבים במחנה התבטאו בזכות מרדכי וענונו, שהורשע בעבירה של בגידה. האם נקרא להם מחנה שוללי פסיקות בית המשפט? אני מתנגד לקרוא להם מחנה הבוגדים. זה יהיה נכון בערך כמו להאשים את הימין בפאשיזם. למרבה הצער רבים מהם אינם נרתעים מהאשמות כוזבות כאלה.

אנשי המחנה הזה היו הראשונים שנפגשו עם אנשי אש''ף בניגוד לחוק הישראלי. כשעלו לשלטון הם שינו את החוק, ולא מיצו את הדין עם אלה שעברו עליו קודם לכן. מחנה העבריינים.

המחנה הזה תומך גם בנסיגה ובהתקפלות. מחנה הנסיגה וההתקפלות. הוא תומך בהיענות לכל גחמות אויבינו. מחנה הכניעה.

אז מדוע מחנה השלום? אולי משום שהם קידמו את השלום? הבעיה היא שאינני מצליח למצוא אף מקרה שבו קודם בזכותם השלום בעולם או באיזור.

מה מקדם את השלום?

קודם כל השמדת מה שמאיים על שלום העולם. הדוגמא הקלאסית היא השמדת הכור האטומי באוסיראק. כיום כבר אין כמעט חולקים על כך שכור גרעיני בידיו של סדאם חוסיין אינו בדיוק מה שהעולם היה זקוק לו. מי שהיה מעורב בכך הוא איש שלום אמיתי: בראש פירמידת ההחלטה עמד מנחם בגין. בתחתית סולם הביצוע היה אילן רמון. אין זה מקרי שמנחם בגין גם חתם חוזה שלום עם מצרים. חוזה שיש בו פגמים, אך גם ראשוניות ומעוף. אינני זוכר מלה טובה מצד המחנה האמור ונציגיו בפא''צ על העניין ההוא.

עוד מקדם שלום הוא מחאה לא אלימה. דוגמא: ראש האופוזיציה, אריאל שרון, עולה להר הבית.

כשעמרי שרון, נציגו של ראש הממשלה, נפגש עם ערפאת, קוראת לכך הכותבת 'מראית עין של המשך תהליך מדיני', וזאת למרות ששרון סירב להיענות לדרישת אנשי מפלגתו לחזור בו מהתמיכה העקרונית בהקמת מדינה פלשתינאית. לעומת זאת, כאשר אורי אבנרי (שטרח לציין כאן בשאט נפש את השפעת היהודים בממשל האמריקאי) נפגש עם ערפאת תוך כדי לחימת ישראל באש''ף, אני מניח שזה קידם, לדעתה, את השלום באיזה שהוא אופן.

הכותבת מתלוננת על כך שהשמאל מבולבל. ודאי שהוא מבולבל. קוראים לו לתמוך בבגידה, בטרנספר, בדה-לגיטימציה של מחאה לא אלימה, בהתנגדות לצעדים המקדמים את שלום העולם ועוד כהנה וכהנה, אבל שיחשוב שהוא מקדם את השלום. איך לא יהיה מבולבל?
_new_ הוספת תגובה



עיקר שכחת
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 5:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחנה השלום עתר לבג''ץ שיאסור על שרון לקיים מגעים עם ערפאת. זו ההוכחה בהא' הידיעה ל''כוונות השלום'' שלהם.

זה בדיוק כמו ספירו ו''הזדהותו'' עם המדוכאים.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מצויין יובל!
אריה פרלמן (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 12:00)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרשה לי רק להוסיף:

ל''ניו-ספיק'' יש תחליף נאה בעברית: ''שיחדש = שיח + חדש''.

לשימושך הנאות.
_new_ הוספת תגובה



מבטאים כ''סיחדש'' או ''שיחדש'' (כמו הש' בשקל)?
ניר (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 13:24)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''סיחדש''. ואף פעם לא אהבתי את התרגום הזה.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 16:57)
בתשובה לניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ליובל: מאמר מצויין ואפילו עדין מול הפאטאלוגיה...
רפי אשכנזי (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 23:44)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כן, כן... אבל למה לשקר, למה?!
אריה פרלמן (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 11:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''פיגועי ההתאבדות ההמוניים התחילו רק אחרי שנבחר שרון''. זהו השקר.

להלן האמת:

27/10/2000: ''פיגוע התאבדות על אופניים במוצב צה''ל [חייל אחד פצוע]'';

07/11/2000: ''כוחות הביטחון: מחבל מתאבד היה בסירה שהתפוצצה ליד חופי עזה'';

23/11/2000: שני הרוגים ו- 61 פצועים בפיגוע מכונית תופת (לא התאבדות) בחדרה.

22/12/2000: ''שלושה פצועים בפיגוע התאבדות ליד היישוב מחולה שבבקעה'';

02/01/2001: ''30 פצועים, בהם אחד קשה, ככל הנראה המחבל המתאבד - זהו סיכומו של הפיגוע, בו הובלה מכונית תופת ללב העיר נתניה'';

כל הנתונים לוקחים מ''מעריב''.
_new_ הוספת תגובה



למה לשקר? כי ללא השקר השמאל אינו שמאל ראוי לשמו
מנשביק (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 16:01)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, לבקש מהשמאל לא לשקר זה כמו לבקש מהעקרב לא לנשוך.
ולבקש ממנשביק לא להביא קישורים (שמת לב שמזמן לא התלוננו פה על הקישורים שלי?) זה כמו לבקש מהאביב לא להביא את פסח.

קישורים:
הימין משלים עם שקרי השמאל: http://www.manhigut.org/hebrew/articles/gofen10.html
שקר הלחץ האמריקני על ישראל: http://www.manhigut.org/hebrew/articles/rotenberg2.h...
מקורבי פרס מוסרים....: http://www.gamla.org.il/article/2001/oct/y1.htm
_new_ הוספת תגובה



''לא כל שמאלן שכתב פעם ספר או שניים הוא איש רוח''
מנשביק (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 14:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לפעמים הוא סתם טכנאי כתיבה''.

זכויות יוצרים: ''מונכון'' - מילון ערוץ 7 לעברית המשודרת.

קישורים:
מונכון - מילון ערוץ 7 לעברית משודרת: http://www.tora.us.fm/tm/wikuxim/milim_a7.html#3
_new_ הוספת תגובה



LEצערי כל מה שקראתי כאן ידוע לכל יודע לקרוא.
טרה 011 (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 19:52)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכל מי ששומע רדיו ופרשנים במכלול הערוצים. ולא שיש לי פתרון למצב. והגברת הנכבדה-חגית- לא הפנימה את הצעותיו של אהוד ברק לעראפת- שנדחו.
כשחבריו- של עראפת להנהגה- טוענים שזו היה הונאה ולא כוונה רצינית. אהוד טען שזו היתה בדיוק הכוונה -לחשוף ולהראות את כוונותיהם של הפלשתינאים.
ואסיים בדברי המלכה נור אלמנתו ממוצא לבנוני של המלך השכן-שעוד הספיק לעשות שלום- שהבינה ששנת 48 היא שנת הפורענות של הפלשתינאים. והיא לא ממוצא פלשתינאי.
ומי שחושב כמו גברת 'השלום' שהכל הוא בעיה של מו''מ או התנהגות של ישראל או שלהם- אינו מבין
שהבעיה הרבה יותר עמוקה מקו זה או אחר.
_new_ הוספת תגובה



זה שישראל מצויה במשבר כלכלי-נכון.
טרה 011 (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 20:08)
בתשובה לטרה 011
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר כל תקופה של צמיחה והתפתחות באה נסיגה ועמידה במקום. גם בעבר היו משברים אבל החידוש הוא שהפעם זה נקשר למצב הבטחוני וליחסים העגומים ועצובים עם השכנים. זה שלממשלה חסר כסף- זה משום שהניהול של הממשל היה חסר תושיה. ואת זה יכול היה לראות כל מי שצפה על התנהלותו החסרת מעוף של שר האוצר הקודם.
אז הבה נראה מי יעשה שר האוצר הנוכחי. הכסף אגב אינו חסר הוא משולם להמון אנשים שלא שווים את המשכורת. ואצלם מצוי הכסף.
[למשל קו הביוב שנפרץ ביפו- האחראית לנושא- רק ]קודמה..כמו במחזה סטירי. ועוד יש לה החוצפה..להסביר.
_new_ הוספת תגובה



כשתזהי את 'מחנה השלום' בצד שלהם-תודיעי לנו.
טרה 011 (יום שלישי, 22/04/2003 שעה 22:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הכיבוש.
אביאסף סגל (יום רביעי, 23/04/2003 שעה 9:38)
בתשובה לטרה 011
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטרמינולוגיה של מחנה השמאל, התעדכנה לאחרונה

במילה שאינה אלא תרגום ערבי ישיר למצבה של פלסטין.

''הכיבוש.''

עד לאחרונה, הבוץ השמאלי, הותז בדרך כלל, לכוון

ההתנחלויות, ש''ס, דתיים, ביבי, ליכוד, פואד,

שרון, ימנים, תלמידי ישיבות, חרדים, ג'ורג' בוש.

לאחרונה, משחשו התעמלנים, כי למעשה הם כוללים

בהתקפותיהם את רוב התושבים היהודים בישראל ,

מעדיפים להשתמש במלה ''כיבוש.''

למעשה המילה כיבוש, היתה בשמוש התעמולה הערבית,

משנת 1948, מצבה של פלסטין תואר ב-''כבושה'' גם

בגבולות שלפני שנת 67 וגם בגבולות שאחרי שנת 67 .

שאל כל ילד ערבי ,ויענך כי הכיבוש מתייחס גם לחיפה,

יפו, צפת, רמלה, טבריה, באר שבע, אשקלון וכ'ד.

''פלסטין הכבושה, האדמה הכבושה, הארץ הכבושה, הכובש

הציוני ''.

טרמינולוגיות ערביות לתיאור המצב בו שרויה ארץ

ישראל , הכבושה בידי האויב הציוני, =הכובש.

ככל שמתחוור לשמאל, כי יכולתו , צומצמה, מר''צ הפכה

להיות מפלגה לא חשובה, ורק''ח מפלגה ערבית פלסטינאית

מאמצים דוברי השמאל את המוטיבים הערבים פלסטינאים.

ואם לפני חצי שנה בלבד, המצב הכלכלי היה בגלל ש''ס,

והבטחון הרעוע היה בגלל ההתנחלויות, הרי שכיום,

הכל בגלל ה כ י ב ו ש.

ולפעמים אני תוהה, מדוע השמאל, בחר במילה כיבוש

להגדרת הרוע המוחלט, שהרי מעשה הכיבוש מבוצע גם ע''י

השמאל,רבים מהשמאלנים מתגוררים בשטחי 48 הכבושים

פלסטין שדודה, לא רק ע''י מתנחלים ודתיים אלא גם ע''י

יחידים מהאגף השמאלי .

ובכלל ע''י שימוש במילה כיבוש, מוציאים אנשי חבורת

השמאל את עצמם מכלל ישראל שהרי הם מבליטים בזה את

היותם מחוץ למחנה היהודי, גם במובן הדתי, מסורתי,

מפני שכיבוש הארץ הינה מצוות עשה שאין לחלוק עליה,

מצוות יישוב הארץ מורכבת משני חלקים, מצווה כללית

ומצווה פרטית. המצווה הכללית מוטלת על כלל ישראל,

ועניינה: כיבוש הארץ ויישובה על ידי עם ישראל.

והמצווה הפרטית מחייבת כל יחיד ויחיד מישראל לגור

בארץ. ואם נעסוק בחלק הראשון, היינו במצווה

המוטלת על כלל האומה, לכבוש את הארץ, לשלוט בה

ולהתיישב בה. וכך כתב הרמב''ן (השמטות לספר המצוות

מצווה ד') : ''נצטווינו לרשת את הארץ אשר נתן הא-ל

יתעלה לאבותינו לאברהם יצחק וליעקב, ולא נעזבנה ביד

זולתנו מן האומות או לשממה, וזהו שנאמר (במדבר לג,

נג) : והורשתם את הארץ וישבתם בה, כי לכם נתתי את

הארץ לרשת אותה. והתנחלתם את הארץ, אשר נשבעתי

לאבותיכם.

אמנם, רוב הציבור היהודי כאן, אינו דתי, ומילוי

מצוות כיבוש הארץ, שממילא, מבוצע על ידו לא בראש

מעיניו, אך רוב הצבור מודע לצורך ביישוב הארץ

ע''י השימוש במילה כיבוש, הולכים השמאלנים, והופכים

בריש גלי, לקבוצה, התומכת בטרמינולוגיה באויב,

ובכך, מחזקים את מתנגדיהם המסווגים אותם כמשתפ''ים

עם האויב הערבי.
_new_ הוספת תגובה



על דברי ההסבר למה -ככה, אומרים או שמצליחים,
טרה 011 (יום רביעי, 23/04/2003 שעה 11:13)
בתשובה לאביאסף סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שמסבירים. כל הויכוחים האלה מיותרים. סיסמת הקיבוץ גלויות שהתממשה מתקיימת גם עתה. זהו החטא הקדמון של מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מאידך החטא הקדמון הזה-הוא תמצית קיומנו.
טרה 011 (שבת, 26/04/2003 שעה 16:57)
בתשובה לטרה 011
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הסמאלנים הם האויב הפלשטנים הם משת''פים
ארץ הבצ (יום חמישי, 24/04/2003 שעה 16:10)
בתשובה לאביאסף סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאביאסף: קולך כקול אבוד במדבר אין מה לעשות איתם
רפי אשכנזי (שבת, 26/04/2003 שעה 2:40)
בתשובה לאביאסף סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי