פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חדשות רעות: סארס תהיה יותר אכזרית מאיידס
חדשות (יום רביעי, 23/04/2003 שעה 21:39)


לא מזמן פורסמה תחזית שמחלת הסארס תהפוך למגפה עולמית חמורה ואכזרית יותר מהאיידס. התחזית היא של ד''ר פטריק דיקסון שמכיר היטב את מחלת האיידס ואת דרכי הטיפול בה. לפי דבריו אם לא נטפל בבעיה נכון הנזקים בחיי אדם יעלו בהרבה על נזקי האיידס.

עד עכשיו דיברו/כתבו באמצעי התקשורת על הנזקים הכלכליים של המגפה המתפתחת.כעת יש כבר תחזיות כלליות מאד על היקפי הנזקים בחיי אדם.

קישורים:
המאמר ב-iwomen


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הכל בגלל הכיבוש
אריה פרלמן (יום חמישי, 24/04/2003 שעה 0:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראו איך העולם סובל ממחלות בגלל נוכחותם החמסנית של כוחות ''צבא הכיבוש לישראל'' באדמה הערבית הקדושה.

למה זה בגלל הכיבוש?

פשוט מאוד, איך לא ידעתם?

הרי המחלה התפתחה לראשונה באסיה, והאגדה מספרת על מוסטפא ח'אלד איברהים מכפר קטן בשומרון, שעקב הכיבוש הנורא החליט לעקור לאסיה על-מנת למצוא שם את מזלו, ושם - כאשר ביקש לחצות נחל קטן ברגליו היחפות (שהרי נעליו הוחרמו על-ידי קלגסים ציוניים על-מנת לעשות מהם מזל''ט-עור משתחלף שייטמע בשטח), וברגע שהניח את רגלו תקף אותו דג מדבר מסוג הקסאקוקוס-בי (שהוא תוצר אבולוציוני מדור ב' של דג בעל שישה סנפירים עשויים שערות-קוקוס מכל צד).

מהרגע שהותקף מוסטפא גיבורנו - נדבק במחלה המסתורית, והרופא שטיפל בו גם כן, ואישתו ובניו של הרופא, ומכאן ועד למגיפה עולמית - הדרך קצרה.
_new_ הוספת תגובה



שכחת לציין את חלקן של ההתנחלויות במרעין
ישראלי פזיז (יום חמישי, 24/04/2003 שעה 15:18)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוד הזיתים הפלשטיניות מנע מהם פרנסה והכריח אותם לנדוד למזרח הרחוק יחד עם החיידקים שהפיצו בקרבם המתנחלים (וגם זאת כי אזל החומר הרדיו אקטיבי אותו נהגו לרסס על הפלשטינים המסכנים).

להד''ם
_new_ הוספת תגובה



תיזהרו! מישהו עוד יקרא את שכתבתם ויחבר על זה
אברהמי (שבת, 26/04/2003 שעה 12:48)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הפרוטוקולים של זקני ציון 2. ואז זה יהפוך ל''עובדה'' היסטורית.
_new_ הוספת תגובה



הסארס היא מגיפה כלל עולמית בשל דרך הפצתה
אברהמי (שבת, 26/04/2003 שעה 12:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפשוטה - דרך כלי הנשימה, ומכאן שהרבה יותר בני אדם יהיו חשופים לה, גם ללא כל מודעות של אפשרות להידבק בה. באיידס זה כמובן שונה, וחשופים לו רק קבוצות מסויימות המפרות ביודעין את הוראות הבטיחות.

מעבר לזה, עד כה מספר המתים מקרב אלא שחטפו את המחלה מגיע ל- 4 - 5 אחוז, אחוז סביר ומגפות עונתיות כשפעת לדוגמה (דומה לאחוז התמותה של השפעת של 1918-1919, אז מתו מיליונים). מכאו שמאפייני המחלה והתמותה מהסארס הם בזמן קצר, לעומת התמותה מהאיידס.
_new_ הוספת תגובה



חבל שצ'ארלס דארווין אינו בחיים...
אודי (יום ראשון, 27/04/2003 שעה 11:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...הייתי מעוניין לשמוע ממנו היכן התחבא וירוס הסארס עד עכשיו ואם הוא היה קיים בתקופה שבה עבר האדם טראנספר מקוף לאדם ואם כן,מדוע לא תקף אותנו בזמן שהיינו הכי רגישים למחלות, קרי - בתקופה שאיבדנו את הזנב.
_new_ הוספת תגובה



הזמנה לדו-קרב
הצבי ישראל (יום ראשון, 27/04/2003 שעה 23:16)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן, הצג נא לנו אודי, את ההסבר האבולוציוני לשאלה היכן התחבא וירוס הSARS עד עכשיו. אני מנחש שזו תהיה הזדמנות מצויינת להראות שאין לך מושג וחצי מושג באבולוציה.
_new_ הוספת תגובה



הענות לדו קרב.
אודי (יום שני, 28/04/2003 שעה 20:58)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וירוס הסארס אינו בעצם מי שחושבים שהוא. פעם,לפני מיליארדי שנים הוא היה דינוזאור,לא גדול במיוחד בערך 72.5 מטר אורך ושלוש קומות גובה. יום אחד הוא החליט שהוא לא רוצה לאכול יותר דנונה של שטראוס וכעונש כלאו אותו הוריו בתוך צנצנת מלפפונים חמוצים שם נשאר המסכן בערך כ- 350 מיליון שנים עד שהצטמק והגיע לגודלו הנוכחי.אמא דינוזאורית,שלא ראתה כלום בתוך הצנצנת,חשבה שהקטנצ'יק הצליח איך שהוא להתחמק ולצאת,פתחה את המכסה כדי לקחת מלפפון ואז חמק ויצא סארס הקטן שוב לעולם. בעודו מסתובב ונהנה מהחופש שזכה לו,ראה לפתע יצורים שלא היו קיימים לפני 350 מיליון שנה. הוא שמע את הדינוזאורים קוראים להם בשם קופים,עד מהרה הוא התיידד עמם והם גילו לו שהם הכלאה של ג'ירפה ונמלה ומשמשים כחיות שעשועים לדינוזאורים. לאחר כ- 100 מיליון שנה נמאס לדינוזאורים מהיצורים הפרימיטיבים האלה וע'י טכניקת הכלאה מיוחדת עם חרגול מצוי הם בראו יצורים חדשים,יותר מתוחכמים,וקראו להם בשם - בני אדם. סארס הקטן לא הצליח להסתדר איתם והחליט שיום אחד הוא ינקום בהם את נקמתו. ההמשך ידוע.
_new_ הוספת תגובה



יש נביא בפורומו!
הצבי ישראל (יום שני, 28/04/2003 שעה 22:10)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן צדק יובל. לפי תגובתך אינך מבין דבר וחצי דבר באבולוציה או גנטיקה. הנה הסבר: וירוס, כמו הוירוס הגורם לדלקת הריאות למשל, יכול לעבור שינוי בחומר הגנטי שלו, למשל עקב השפעת קרינת השמש או כל גל אלקטרומגנטי אחר, או פשוט ''טעות'' בשיכפול החומר הגנטי שלו כאשר הוא משכפל עצמו בתוך תא מארח. שינוי שכזה עלול לגרום למערכות ההגנה של הגוף שלא לזהות את הוירוס החדש ולא לייצר נוגדנים כנגדו או לחילופין הוירוס יכול, עקב המוטציה, לפתח עמידות נגד מנגנוני ההגנה של הגוף, כמו למשל הוירוס הגורם לתסמונת הכשל החיסוני (ששינוי שעבר איפשר לו להתארח אצל בני-אדם ולא רק אצל שימפנזים).
_new_ הוספת תגובה



הצבי ישראל על במותיך חלל.
אודי (יום שלישי, 29/04/2003 שעה 11:32)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום מר אבולוציה. אתם חייבים כל פעם להוכיח מחדש שאין קשר בין השכלה לחוכמה ובינה? גם מים משנים את צורתם לאדים עקב חום מסויים,גם עץ נשרף באש וגם וירוסים משתנים עקב תנאים מסויימים,אז מה? מה זה מוכיח? לכל חומר או יצור בעולם יש תכונות מסוימות המשתנות עקב תנאים כאלה או אחרים. אינך עוסק בעיקר - מי יצר כל זאת ונטע בהם את התכונות האלה? ענה לי במחילה מכבודך- מהיכן התחיל תהליך בריאתו של האדם ואיזה שלבים הוא עבר,אחד לאחד, עד ימינו אלה? אם תצליח לענות אני אדאג שתכנס לספר השיאים של גינס כאדם החילוני הראשון שהצליח לפענח את סוד הבריאה.
_new_ הוספת תגובה



למי אכפת?
הצבי ישראל (יום שלישי, 29/04/2003 שעה 12:34)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של מר אודי. ראשית, שמי ערן בילינסקי (כמו שניתן לראות בקלות במידע המשתמש שלי, כך שאני מוצא את הכינוי ''מר אבולוציה'' קנטרני ומעליב). שנית, מה הקשר לשאלה ''מי יצר''? בתגובתך המקורית שאלת כיצד מסבירה תורת האבולוציה את הופעתו של וירוס הSARS, ביקשתי ממך לתת את ההסבר האבולוציוני, להבנתך, של התפתחות הוירוס ונעניתי באגדה משעשעת אך לא רלוונטית, ואז הבאתי את ההסבר האבולוציוני. ההסבר שלי עסק אך ורק בשאלת השינויים הגנטיים שעברו כנראה על הוירוס הגורם לדלקת ריאות, והנה, לא טענת כי ההסבר שלי שגוי אלא הסטת את הדיון לשאלה אחרת שאיני מתכוון להיכנס אליה שכן היא נטחנה כבר עד דק וכדי לא לאבד את המיקוד בדיון זה - העובדה שאינך מבין בעצם מה אומרת תורת האבולוציה.

אשמח לתשובה ישירה - האם ההסבר הנקודתי שנתתי לגבי וירוס הSARS נראה סביר בעיניך? האם אתה חולק על נקודות ספציפיות בו? אנא, פרט ככל האפשר.
_new_ הוספת תגובה



לערן בילינסקי - תרגיל בהתחמקות אלגנטית.
אודי (יום שלישי, 29/04/2003 שעה 21:56)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, מי שמתחמק מתשובות לשאלות ישירות הם אותם סומכי שולחנם של המדענים שלא ענו (ואתה בתוכם) על אף שאלה ששאלתי,והאמת שאני יכול להבין זאת משום שפשוט אין להם תשובה. הנה לקט קטן מדברי מדענים בעלי שם עולמי שאומרים את האמת מבלי לחשוש לפגיעה באגו שלהם. מקס פלנק (זוכה פרס נובל בפיזיקה)-''לא תיתכן סתירה אמיתית בין דת ומדע מפני שהם משלימים זה את זה.כל אדם רציני ומעמיק נוכח לדעת שהיסוד הדתי שבאופיו מחייב הכרה וטיפוח כדי שכל כוחות רוח האדם יפעלו יחד באיזון והרמוניה...''. פרנסיס קריק (זוכה פרס נובל על גילוי מבנה הדנ'א)- ''אדם ישר,המצויד בכל הידע המדעי הקיים היום,יוכל רק לקבוע שמוצא החיים נראה במובן מסויים כנס. כה רבים התנאים הצריכים להתקיים כדי שיווצרו חיים, עד כי אין מנוס מכאן והוכחה מדעית שהעולם נברא ע'י בורא רוחני בעל כוחות שמפעיל את העולם כולו''. פרופ' יהושע לדרברג (חתן פרס נובל בביולוגיה מאונ' רוקפלר ניו יורק)- ''עד כה שום ממציא אינו סותר את האמונה בבורא עולם''. יוהנס קפלר (מתמטיקאי,פיזיקאי ואסטרונום גרמני,מייסד האסטרונומיה המודרנית)- ''מודה אני לך הבורא והאדון שנתת לי להינות ממה שבראת וששמחתני במעשה ידיך. ראה,הנה סיימתי את מפעל יעודי תוך שימוש בשיעור הכוחות שהענקת לי, גיליתי לבני האדם את תפארת מעשיך-כאשר תוכל בינתי המוגבלת לתפוס מאי-סופיותם''. CAROLA BAUMGARD,JOHANNES KEPLER LIFE AND LATTERS.1951.P.133. פרופ' אלווין רדקובסקי (איש מדע דגול אשר המציא את הכור האטומי בצוללת הגרעינית האמריקנית)-''אין הכשרה טובה יותר למדען מלימוד התלמוד.הגישה של חכמי התלמוד היא מאוד מדעית,הם השתמשו בעקרונות מדעיים של חשיבה ופתרון בעיות...'' בעיתון ''מעריב'' כ'ג תשרי תשל'ג. עכשיו,אנני מכיר אישית את האנשים האלה ויתכן מאוד שהם אנשי מערות פרימיטביים ופאנטים שכדי להתחמק מחיפוש האמת הם פנו לתיאוריות מופרכות שלא יאלצו אותם להפעיל את התאים האפורים שבמוחם,אולם משום מה לא ניראה לי שזה המצב. מה דעתך?
_new_ הוספת תגובה



התחמקות לא אלגנטית
הצבי ישראל (יום רביעי, 30/04/2003 שעה 0:24)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דעתי היא שאתה שוב ביצעת התחמקות, לא אלגנטית, מלענות לשאלתי. לנוחותך מצורף קישור לתחילת הדיון, ולשאלתי האחרונה. אתה מוזמן לענות לשאלתי (ואני שאלתי ראשון, או ליתר דיוק, עניתי לשאלתך ''היכן היה דרווין'' בהקשר לוירוס הגורם לSARS), ואז אענה לשאלתותיך.

קישורים:
תשובתי לשאלתך המקורית והזמנתך להוכיח ידיעותיך באבולוציה: תגובה 29381
ההסבר האבולוציוני שנתתי להופעת וירוס הSARS: תגובה 29402
בקשתי הנשנית להשגות מצדך על ההסבר, שנענתה בהתחמקות: תגובה 29411
_new_ הוספת תגובה



הצבי ישראל - תשובה עם כפית.
אודי (יום רביעי, 30/04/2003 שעה 12:33)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקב'ה חנן את האדם (בין יתר הדברים) גם בבינה. הבינה היא התכונה המאפשרת לאדם להבין דבר מתוך דבר,להוציא מתוך נושא מסויים את העיקר ולהשליך את הטפל. לצערי אני נזקק פעם אחר פעם לחזור על דברי משום שאצל רוב בני האדם התכונה הזו היא הפוכה, כלומר - משליכים את העיקר ומתמקדים בטפל. אשר על כן אחזור על תשובתי בעיניין החיידקים (וזה תופס גם לגבי כל דבר ביקום כולו). כל חומר מתנהג בהתאם לתכונות שניטעו בו. אין צורך להיות מדען כדי להבין זאת ואין היכרח לדעת את מרכיביו של כל חומר וחומר, די להבין את העיקרון. אם חומר מסויים (בצורת חיידק,פיל,מים או וודקה) מגיב לקרינה אלקטרו-מגנטית או לקרניים של צבי הרי זה משום שתכונה זו ניטעה בו ע'י בוראו, קאפיש? מקווה שנחה דעתך מתשובתי. מה עם תשובות לשאלותי? ועוד שאלה קטנה - ידוע לך מה ההסתברות שתא חי אחד יווצר בתהליך אבולוציוני מיקרי? ואיך נוצרו אותם מרכיבים שהתא מכיל? אודה לך על תשובה לגופם של דברים ולא לגופו של השואל.
_new_ הוספת תגובה



מתקדמים! (באבולוציה?)
הצבי ישראל (יום רביעי, 30/04/2003 שעה 14:28)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה, שמחתי לקבל את תגובתך, רק רציתי לוודא משהו, וסלח לי שאני איטי, אנא, נהג איתי בסבלנות. כשאתה כותב ''כל חומר מתנהג בהתאם לתכונות שניטעו בו. אין צורך להיות מדען כדי להבין זאת ואין היכרח לדעת את מרכיביו של כל חומר וחומר, די להבין את העיקרון. אם חומר מסויים (בצורת חיידק,פיל,מים או וודקה) מגיב לקרינה אלקטרו-מגנטית או לקרניים של צבי הרי זה משום שתכונה זו ניטעה בו ע'י בוראו'' אתה בעצם מסכים שתהליך אבולוציוני (שנדחה בינתיים את השאלה מי טבע אותו בחומר הביולוגי) הוא הסבר לגיטימי וסביר? כלומר, ייתכן ובורא עולם, לשיטתך, טבע בטבע מנגנון אבולוציוני שמאפשר הופעתם של מינים חדשים ממינים קיימים בתהליך שכולל שינויים בחומר הגנטי של אותם מינים?
_new_ הוספת תגובה



הצבי ישראל - נושא האבולוציה או...
אודי (יום רביעי, 30/04/2003 שעה 21:46)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...כפי שהוא מכונה גם תהליך הברירה הטיבעית וכן הגנטיקה הם נושאים גדולים ומורכבים לכן כדי לחסוך ממני ומהפורום הרבה זמן ומקום אני מפנה אותך להכנס דרך ה'קישורים' באתר זה ל'תרבות ואקטואליה' ושם להכנס לאתר ''הידברות'' שם תמצא חומר רב וממצה על נושאים אלה (ועוד רבים אחרים) כשהם מובאים מפי גדולי המדענים בעולם בכל התחומים הרלוונטים.אנני חושב שיוותרו לך שאלות נוספות לאחר מכן.
_new_ הוספת תגובה



שוב התחמקות?
הצבי ישראל (יום רביעי, 30/04/2003 שעה 21:51)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, אבולוציה זה נושא גדול ומורכב, אבל השאלה שלי היא שאלה פשוטה: האם, לשיטתך, ייתכן והבורא נטע בברואיו את התכונה שהחומר הגנטי שלהם יכול להשתנות (בעת שיכפולו בתא למשל) ועל ידי כך יווצרו מינים חדשים? אינני מבקש הרבה, רק תשובה פשוטה. האם ייתכן והבורא , לשיטתך, הטמין מנגנון אבולוציוני בברואיו?
_new_ הוספת תגובה



כל ברוא...
אודי (יום רביעי, 30/04/2003 שעה 22:23)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...בין אם הוא חי,צומח או דומם,נברא ע'י בורא עולם ומימלא כל אשר בו ניטע בו ע'י הבורא. אנא קבל את עצתי והכנס לאתר שמסרתי לך ותעשיר את ידיעותיך, אלא אם כן אתה חושש לגלות דברים הסותרים את השקפת עולמך ואולי גם תגלה שיש לך נשמה והיא עתידה יום אחד ל'הפגש' עם בוראה.
_new_ הוספת תגובה



אכזבה מרה
הצבי ישראל (יום רביעי, 30/04/2003 שעה 22:45)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התאכזבתי, אודי, מהתחמקותך מתשובה ישירה. נו מילא, אולי בפעם הבאה.
_new_ הוספת תגובה



לא כולם עברו טרנספר בין הקוף לאדם
ארץ הבצ (יום שני, 28/04/2003 שעה 12:27)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה נשארו קופים
_new_ הוספת תגובה



תשובה
יובל רבינוביץ (יום שני, 28/04/2003 שעה 18:21)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שעל פי אמונתך וירוס הסארס עלה לתיבת נוח עם אשתו, כשאחיו הוירוסים טבעו במבול. היכן, לדעתך, הוא הסתתר עד כה?

האבולוציה נותנת תשובה לשאלה כיצד נוצר מין חדש של וירוסים. מהיכן הם מגיעים על פי הספרים שלך, שלא מודעים לכך שכדור הארץ הוא עגול, שיש יצורים קטנים מכדי לראותם ושהארץ מקיפה את השמש?

וכבר דנו בכך בעבר: כשאתה תוקף, נסה לא לחשוף עד כמה אתה בור: על פי תורת האבולוציה האדם לא התפתח מהקוף, בדיוק כפי שעל פי היהדות, לא באמת מכינים מצות מדם של נוצרים.
_new_ הוספת תגובה



ד'ר יובל הנכבד - במקום לתקוף ולהעליב...
אודי (יום שני, 28/04/2003 שעה 21:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...אתה מוכן להתמודדות רצינית בדבר שאלת בריאת העולם? לפני מס' חודשים הבאתי כאן ציטטות מראיון שערך הפרופ' צבי ינאי בטלויזיה עם פרופסורים מהשורה הראשונה בארץ לפיסיקה מולקולרית וגנטיקה והם לא ידעו לתת הסבר ראציונלי לבריאת היקום ופלאי בריאת האדם,גם סטיבן הוקינג נתקע אי שם בין המפץ הגדול והקוונטים,אבל בכל זאת אשמח לשמוע מכבודו על משנתו בדבר הווצרות החומר הראשוני והאבולוציה שיצרה את העולם כפי שאנו מכירים.
_new_ הוספת תגובה



לאוגי חמודי,
גדעון ספירו (יום שלישי, 29/04/2003 שעה 1:58)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדע הוא מסע מתמיד של חיפושים וחיבוטים וגילויים. דברים שלא ידענו שלשום נודעו אתמול ומה שלא ידענו אתמול אנו יודעים היום ומה שעדיין איננו יודעים היום נדע מחר.
העובדה שיש אנשי מדע שטרם מצאו תשובה לכל רזי בריאת העולם, היא הוכחה לדבר אחד, שעוד לא הכל ידוע לנו. אי ידיעה זו, שכאמור ממדיה מצטמצמים מיום ליום, אינה משנה כהוא זה את העובדה, שהאל שאתה מדבר בשמו, לא ברא את העולם, לא קיים, הוא המצאה של בני אדם שבבורותם או חוסר ידיעתם בזמנם, תלו את כל מה שנראה בעיניהם בלתי מובן, באיזה אל כל יכול שיצרו. בכך פתרו עצמם מלחפש אחר האמת. במופלא ממך אל תחקור, אמרו, וסגרו עניין.
למזלנו היו בכל דור ודור כאלו שלא התקפלו מול עובדי האלוהים והאלילים, וחקרו במופלא מהם, וכל חקירה כזו הנחילה לנו עוד פיסת מידע.
_new_ הוספת תגובה



לגדעון היקר - תוספת מכובדת למדענים הגאונים של..
אודי (יום שלישי, 29/04/2003 שעה 11:15)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפורום. לידיעתך, כל יום שעובר מגלה למדענים עד כמה אין הם יודעים דבר וחצי דבר. התיאוריות חוזרות ומשתנות חדשים לבקרים והאגו המנופח מסרב להודות - אין לנו מושג איך הכל התחיל. אין לי דבר נגד המדע,נהפוך הוא,לולא הטכנולוגיות שלו איך היינו זוכים לקרוא את כל דברי ההחוכמה הנכתבים בפורום הזה? איך היינו יודעים שבכל הצרות של העולם אשמים היהודים? איך היו הגיגיו מלאי האינטליגנציה של גדעון ספירו איש האשכולות מגיעים לכל דיכפין? עד עתה לא קבלתי תשובה הגיונית מאף ''גאון'' בפורום הזה איך נוצר העולם חוץ מגיבובי שטויות ונסיונות הכפשה ופגיעה אישית במי ששואל ומעמיד אותם בבורותם. מי יודע, אולי תבוא הישועה ממר ספירו,איש העולם הנאור?
_new_ הוספת תגובה



תשובות קיבלת למכביר
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 01/05/2003 שעה 3:04)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בפתילים הקודמים.

אבל צדיק באמונתו יחיה, כנראה. טחו עיניך מראות, ואתה ממשיך עם כל ההבלים של מלחמת גוג ומגוג.

נתחיל בזה: האם הארץ היא כדורית? אם כן - איפה בתורה זה כתוב? מדוע בכל סיפור בריאת העולם נשכח העניין הפעוט ההוא, שאי אפשר לראותו אם אתה חי לפני 5,000 שנה ואינך מתמטיקאי?

מסקנה: סיפור בריאת העולם הוא ניסיון פתטי להסביר את שהאדם אינו מבין.
_new_ הוספת תגובה



לד'ר יובל רבינוביץ - אגב, ד'ר למה?
אודי (יום חמישי, 01/05/2003 שעה 21:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל היקר, ברור לי לחלוטין ששום טיעון, שום הסבר ושום ציטוט מהתורה,גמרא,תלמוד...לא ישכנע את אלה ששמו להם למטרה שלא להשתכנע,גם מההסברים הכי הגיוניים. ובכל זאת אצטט לך מהזוהר הקדוש (ויקרא דף י,א) אשר נכתב לפני כאלפיים! שנה כאשר הזוהר אומר שהדברים מצוטטים מספר אשר נכתב עוד קודם לכן(!) ע'י רב המנונא סבא :''כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב-כלומר העולם ותושביו,מתגלגל ככדור) אלין לתתא ואלין לעילא (אלה למטה ואלה למעלה) וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא,כפום כל אתר ואתר,וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא (וכל אלה הבריות-המתגוררים בחלקים שונים של הכדור-שונים בחזותם-בצבעם,בקלסתר פניהם וכד' מחמת שינוי האויר של כל מקום ומקום-אולם עומדים הם כשאר בני האדם) ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין,חשיך לאלין,לאלין יממא,ולאלין לליא (כאשר אור לאלה,חושך לאלה,לאלה יום ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא,ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא.(ויש מקום בעולם שהיום בו ארוך ולא ימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו' וכו'. לא אלאה אותך בדברים אולם נדמה לי שהמסר מובן - אפילו לאנשי ההשכלה.
_new_ הוספת תגובה



לרפואה, ונחזור לענייננו.
יובל רבינוביץ (יום שישי, 02/05/2003 שעה 17:07)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני 2233 שנים קבע אראטוסתנס שכדור הארץ הוא עגול, חישב את היקפו ואת מרחקם של השמש והירח מכדור הארץ. הוא עשה זאת בעזרת חוקי הגיאומטריה ולא בעזרת חוקי התורה. היות שהמתמטיקה היא נצחית, להבדיל מהתורה, כל באי עולם השתכנעו לבסוף. אפילו ספר הזוהר, כ- 300 שנים לאחר מכן.

מאמינים קובעים את גילו של ספר הזוהר ל- 1900 שנים בערך, למרות שיש הערכות שהוא נכתב על ידי משה דה-לאון, שנפטר לפני כ- 700 שנה. ראה גם ב-http://psychclassics.yorku.ca/Baldwin/Dictionary/def...

קישורים:
הסברת החישוב: http://math.rice.edu/~ddonovan/Lessons/eratos.html
עוד על אודות אראטוסתנס: http://www-gap.dcs.st-and.ac.uk/~history/Mathematici...
דעת חז''ל על אודות כדור הארץ: http://www.daatemet.org.il/daathalacha/he_astronomy....
_new_ הוספת תגובה



הזהר
דוד2000 (יום שלישי, 29/06/2004 שעה 21:11)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.
גם אם נאמר שהרב משה כתב את הזהר הוא חי בערך לפני 480 שנה
איך הוא יכל לדעת את הפרטים הבאים:

''כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו -

מתגלגל בעיגול ככדור)

איך הוא ידע שהכדור מסתובב.

אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור,

ואלה למעלה)

איך הוא ידע שיש אנשים בצד השני של הכדור.?

וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין

בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של

הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו´, - מחמת שינוי מזג האויר,

כפי מזג האויר של כל מקום ומקום.

אולם עומדים הם כשאר בני אדם).

איך הוא ידע על כוח המשיכה?.

ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין.

לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה)

ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום

בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו´.

ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט
דהכי כתיב (שכך כתוב) אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך! (תהילים קלט)

ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתא (וסוד זה נמסר לבעלי החכמה - חכמת התורה)

וכו´.''
איך לפני 480 ידע שיש בקוטב מצב שיש אור תמיד והלילה יהיה מועט.?
ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט
לא רק בחציו העליון מתגוררים בני אדם, אלא גם בחציו התחתון.
ג. גם בני האדם שבמחצית הכדור התחתון קיימים ועומדים (כלומר רגליהם דורכות

על אדמת הכדור) כשאר בני האדם שבמחצית העליונה. כח המשיכה.
ד. על אף הדמיון והשוויון בצורת בני האדם ובמצבם שבשני חלקי הכדור, חזות

פניהם, צבעם, וכדו´ שונים ממקום למקום (כושים, אדומי העור, צהובי העור וכו´).
ו. בחלק מן העולם, כאשר לאלה יום לאלה לילה, וכשלאלה לילה לאלה יום.
ז. ויש מקום בעולם שמואר תקופה ארוכה וחשוך זמן קצר.
*
חכמי תורת ישראל היו מודעים לעובדה שהמידע שבידם איננו ידוע לאנשי המדע

דאז, ואף אמור להיות תמוה ומוזר בעיניהם. בסוף דברי הזוהר הנ''ל חז''ל מגדירים

מידע זה בשם סוד.

חכמינו ז''ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר

להם, לבעלי חכמת התורה. (''ורזא'' דא ''איתמסר'' למאריהון דחכמתא). כלומר מקור

המידע אינו טבעי, אלא תורני.

חכמינו ז''ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר

להם, לבעלי חכמת התורה. (''ורזא'' דא ''איתמסר'' למאריהון דחכמתא). כלומר מקור

המידע אינו טבעי, אלא תורני.

כוח המשיכה לא היה ידוע אז. לכן הוא ידע שיש אנשים בצד השני של כדור הארץ

ולא ידע שהם עומדים על רגליהם.
מציאות הזוהר אינה מעיקרי האמונה.
הסבורים שהזוהר היה קיים סבורי שהוא היה בגדר סוד ותורה שבע''פ לכן אין מה

לשאול את השאלה למה לא השתמשו בו בפומבי לפני גילויו.
על קדמות הזהר
_new_ הוספת תגובה



הזהר
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 29/06/2004 שעה 22:45)
בתשובה לדוד2000
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל, שום דבר מהכתוב שם אינו משהו שלא היה ידוע לאנושות בזמן שנכתב. כפי שאמרתי, אראטוסתנס כבר כתב את זה הרבה לפני שנכתב ספר הזוהר, גם אם נקבל את הדעה שהספר הוא בן 1900 שנה. אם נתייחס לתזה שלך, לפיה ספר הזוהר הוא בן 480 שנה, הרי שהעניין היה ידוע כבר למעלה מ-‏1700 שנה בזמן שספר הזוהר נכתב.

כעת - לשאר עניינים שהתייחסת אליהם:

אתה אומר שאם מאן דהוא אומר שבני האדם עומדים, הוא יודע על כוח המשיכה. זה שקול לטיעון שאם מישהו מספר על כך שהשמש יוצרת אור וחום, הוא גילה את כוח ההיתוך המימני. בסך הכל יש כאן תיאור של תופעה. אין ניסיון להסבירה.

על חילופי היום והלילה לא צריך גאונות מיוחדת כדי להסיק שהשמש היא מקור האור, והיא לא מאירה את כל חלקי הכדור בו זמנית. בכל אופן - הידע הזה היה נחלת העולם כבר 1700 שנה בתקופה שעליה אתה מדבר.

> ''ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט''.
אין מקום כזה. בקטבים יש חצי שנה אור וחצי שנה חושך. ככל שמתקרבים לחוג הקוטב מבלי לחצותו, מגיעים קרוב יותר למצב שבו יש תקופות מעבר שבהם השמש זורחת זמן מועט מאד מהיממה ובכל השאר יש חושך. חצי שנה לאחר מכן המצב הפוך, השמש זורחת כמעט כל היום עם זמן חושך קצרצר. לא בדיוק מה שמתואר בציטוט שאתה מביא.

> ''חכמי תורת ישראל היו מודעים לעובדה שהמידע שבידם איננו ידוע לאנשי המדע דאז''.
נו, מילא. הם פיגרו בערך ב-‏1700 שנה אחרי הידע המדעי, ועוד ניסו לשמור את ה''תגליות'' שלהם בסוד. אגב, מדוע יש לשמור זאת בסוד? מה יקרה אם הכל ידעו שהארץ היא כדור?
_new_ הוספת תגובה



הזהר
דוד2000 (יום שלישי, 29/06/2004 שעה 21:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה כבר מהפסוק באיוב: ''תולה ארץ על בלימה'', תראה שידעו הקדמונים שהארץ באויר ללא משען, ולא משטח מוצק שעליו הרקיע כמו שחשבו חכמי הגוים. וכ''ה בזוהר המפורסם בויקרא ח''ג דף י' ע''א לפי תרגום הסולם: כי כל הישוב מתגלגל בעיגול ככדור, אלו למטה ואלו למעלה וכו' וע''כ יש מקום בישוב שבעת שמאיר לאלו שבצד זה של הכדור, הוא חושך לאלו אשר בצד זה של הכדור, ונמצא שלאלו יום ולאלו לילה''. ושהעולם עגול מצוי ברמב''ם והרבה ראשונים, אך הזוהר גם חידש שכדור הארץ מסתובב סביב צירו, וזה שגורם ליום ולילה, ולא מה ש''רץ'' השמש ממזרח למערב [ואף שהמומחים מביאים מאיינשטיין שמבחינה מדעית ע''פ היחסיות א''א להגדיר אם השמש סובב לארץ או הפוך, עכ''ז הגדיר הזוהר את מה שנראה יותר ע''פ חוש בעת החדשה!]. וכבר הבאנו שם מהאינצ' עברית כרך ד' עמ' 819 שמתפעל מ''פיסקה מפליאה'' זו של הזוהר שהקדימה את קופרניקוס במאות שנים! ואף שהיתה השערה של אריסטארכוס היווני באמצע זמן בית שני שהשמש במרכז העולם, הרי אף אחד לא קיבל שיטה זו, ופתולימיאוס שהיה 500 שנה אחריו ונחשב לאחרון האסטרונומים היוונים הגדולים, סבר בפשטות שהארץ במרכז. ועוד: לא מוזכר בשמו מה שכותב הזוהר שהארץ סובב על צירו! מה עושה אחר כמה שנות מחשבה היאך ''להתמודד'' עם זוהר מופלא זה? כותב, לא פחות ולא יותר, שהזוהר התכוון לסודות תורה ולא כפשוטו!!... כי ה''מחזירים בתשובה'' משתמשים ב''תירוץ'' שכזה להסביר כל מיני דברים בענייני רקיע, אז גם בזוהר הזה ''חייבים'' להסביר כך. וכמה בורות צריך בשביל טענה זו, כי בענייני הרקיע ותכונותיו ומידותיו כבר כתב הרמב''ן בבראשית א' ח' בעקבות חז''ל שלפי פשט הכתובים השמים והרקיע ששם הם השמים בעולמות היותר עליונים, שהם גדולים ועצומים לאין ערוך מהעולם הגשמי, וזה כתב עוד לפני שהיו ה''מרצים של ערכים'' שיגידו זאת כדי ''שלא יסתור'' את המימצאים המדעיים, כי בזמן הרמב''ן לא היו את התיאוריות המדעיות של ימינו, ובכל זאת ביאר הרמב''ן שענייני הרקיע רומזים לסודות העליונים [והדברים פשוטים שהעולם הגלוי לנו הוא אפס קצהו של העולמות הנסתרים ה''אזוטריים'' והערטילאיים המצויים במימד אחר של המציאות, כפי שכבר מכיר המדע החדש בעולמות אלה, מהקצת שהם משיגים בהם, ואפילו באוניברסיטאות לומדים ''פאראפסיכולוגיה'' ודרכי קישור לעולמות אלה שתמיד ידעו עליהם קדמונינו. א''כ ודאי שבורא העולם כותב בתורתו על עולמות אלה. אך כשם שעולמות אלה מוסתרים מהחושים, וצריך דרכים אחרות להתקשר איתם, דרכים יותר ישירות ממה שתופסים החושים את מה שהם מסוגלים לתפוס רק בצורה חיצונית. כך רמז הבורא בתורתו עליהם בצורה מוסתרת, וצריך הדרכה היאך להגיע אליהם. וכל עוסק בתורה כראוי מרגיש בנשמתו בכוחות הרוחניים שמעבר לעולם החושים, וככל שמגביר כוח נשמתו על כוח גופו הוא יותר מרגיש בכוחות אלו, עד שהצדיקים הגדולים מצויים בעולמות אלו תדיר ע''י ''עליות נשמה'' וכדו', כידוע אצל הרבה צדיקים אפילו של ימינו. ומהקדמונים כגון אליהו הנביא ורבי יהושע בן לוי נכנסו חי עם גופם המזוכך לעולמות אלה, וכל שומר שבת כראוי ומתייגע בתורה או בנעילה ביו''כ וכדו' חש בנפשו קדושת אותם העולמות תדיר! וזה עיקר תפקידנו בעולם לזכך עצמנו להיות שייכים לעולמות אלה במקום לעולם הגשם! אך מה יבין נכה-נפש עיוור וחרש בשפעת האור ונעימו?ת זימרת אלה העולמות...]. ועי' מלבי''ם פר' בראשית גבי רקיע היאך מבאר בטוטו''ד ענין הרקיע גם לפי מה שיודע המדע בימינו על האטמוספירה, וכלל ידוע שהמציאות הרוחנית מקבילה לגשמית, א''כ דברי התורה בענין מכוונים לשניהם! אך הגמ' תדבר לפעמים כנגד הפן הגשמי, ופעמים כנגד הרוחני ופעמים כנגד שניהם, ולא כתבו הדברים בשביל תיסכולי המרופשים שצועקים ''תוכיח'' אלא גילו לנו את עומק המציאות לפי השגתם בפנימיותה הרוחנית כגשמית. אך באשר לזוהר המופלא [ש''מאיים'' המשיג שם שעוד יכתוב על דרך כתיבת הזוהר, וכוונתו לטענת המשכילים שר' משה די ליאון המציאו, וכבר הוכיחו הקדמונים שהראשונים מזכירים דברים מהזוהר בשם ''מדרש ארץ ישראל'' ושעיקרו מהרשב''י עם תוספות מאוחרות של אמוראים, ואכמ''ל במה שדשו בו רבים, ועוד חזון למועד, רק דע שגם ר' משה די ליאון היה מאות שנים קודם לזמן בו ''חידש'' קופרניקוס בענין מבנה כדור הארץ...] הרי הוא כותב על אנשים היאך עומדים ישר והפוך, והיאך יש אור לזה וחושך לזה, וניכר בעליל פשוטם של הדברים, שלא כדברי חז''ל על הרקיע וגרמי השמים הרומזים על העולמות העליונים או על סודות ההויה. ועי' סוף מבוא של הרד''ל לפרקי דר''א המביא פי' מהרמח''ל ופי' מהגר''א לבאר דעת חכמי ישראל לפי פנימיות הדברים. עי' באדרת אליהו פ' בראשית-חידושי הגר''א פסח' צ''ד ע''ב על מה שאמרו חכמים שגלגל קבוע ומזלות חוזרים, שמקשה: ''זה המאמר יפלא מאוד בעיני העם היאך אמרו חכמי ישראל דבר המנגד החוש, אם הגלגלים קבועים מעולם היה השמש והירח מהלכם שוה''. וע''ע שם חדושי הגר''א חגיגה י''ב ע''א: ''ודאי הגלגלים חוזרים, כי שמם מוכיח עליהם כו'''. ועי' בב' מקומות אלה מה הסביר בעומק דברי חז''ל הקדושים. ועי' מענה מאמר 4 בהרחבה עוד מקורות, והיאך חכמי ישראל היו היחידים לקבל החכמה במסורת, כולל הרבה מ''חוכמת המציאות החמרית'', וחכמי או''ה למדו חכמתם מישראל, ועי' רמ' קדוה''ח י''ז כ''ד שהיו לחכמי ישראל ספרים בעניינים אלה בזמן הנביאים. ועי' עוד במענה ל מאמר הראשון בענין הכינים את דרכי חז''ל בהביאם דברים הנראים בענייני מדע, מהרמב''ם ובנו ומהמהר''ל והרמח''ל והגר''א, ועי' היטב בשפתי חיים לגר''ח פרידלנדר מועדים ב' עמ' קמ''ג-ק''ס בבהירות ובהרחבה. באשר לשאר מקורות של חז''ל שידעו מהארץ שהיא ככדור, עי' פדר''א ג' ורד''ל, והירושלמי ע''ז ריש פ''ג [וחתימת הירושלמי קדמה לשל הבבלי במאות שנים!] שמביאו התוס' בע''ז מ''א ע''א ד''ה ככדור, במדב''ר פי''ג. ועי' באה''ג למהר''ל עמ' ק''ל-קל''ב. ועי' ביאור הגמ' חגיגה י''ב על ''אידי ואידי חד שיעורא הוא'' [מהארץ לרקיע ומסוף העולם לסופו] ע''ד פשט ביפ''ת ברא' פ''ח, ובפי' ר''א מזרחי דבר' ד' ל''ה, ועי''ש מש''כ גור אריה למהר''ל באריכות גם ע''פ טבע וגם ע''פ סוד!! ו המשיג ביאר בירושלמי שכוונתו שהעולם כדור ומונח בתוך הים כקערה של מים, וזו בורות מדהימה, שהרי הוא מובא בתור הסבר לאיסור צלם שיש בידו כדור, והכוונה לכדור כפשוטו, ומש''כ שם ''ראה כל העולם ככדור ואת הים כקערה'', ומבאר תוס': ים אוקינוס שמקיף את העולם, הכוונה שכל היבשות מוקפות ע''י הים, ופשוט.
מענה לדעת אמת.
בס''ד.
גם אם נאמר שהרב משה כתב את הזהר הוא חי בערך לפני 480 שנה
איך הוא יכל לדעת את הפרטים הבאים:

''כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו -

מתגלגל בעיגול ככדור)

איך הוא ידע שהכדור מסתובב.

אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור,

ואלה למעלה)

איך הוא ידע שיש אנשים בצד השני של הכדור.?

וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין

בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של

הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו´, - מחמת שינוי מזג האויר,

כפי מזג האויר של כל מקום ומקום.

אולם עומדים הם כשאר בני אדם).

איך הוא ידע על כוח המשיכה?.

ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין.

לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה)

ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום

בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו´.

ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט
דהכי כתיב (שכך כתוב) אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך! (תהילים קלט)

ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתא (וסוד זה נמסר לבעלי החכמה - חכמת התורה)

וכו´.''
איך לפני 480 ידע שיש בקוטב מצב שיש אור תמיד והלילה יהיה מועט.?
ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט
לא רק בחציו העליון מתגוררים בני אדם, אלא גם בחציו התחתון.
ג. גם בני האדם שבמחצית הכדור התחתון קיימים ועומדים (כלומר רגליהם דורכות

על אדמת הכדור) כשאר בני האדם שבמחצית העליונה. כח המשיכה.
ד. על אף הדמיון והשוויון בצורת בני האדם ובמצבם שבשני חלקי הכדור, חזות

פניהם, צבעם, וכדו´ שונים ממקום למקום (כושים, אדומי העור, צהובי העור וכו´).
ו. בחלק מן העולם, כאשר לאלה יום לאלה לילה, וכשלאלה לילה לאלה יום.
ז. ויש מקום בעולם שמואר תקופה ארוכה וחשוך זמן קצר.
*
חכמי תורת ישראל היו מודעים לעובדה שהמידע שבידם איננו ידוע לאנשי המדע

דאז, ואף אמור להיות תמוה ומוזר בעיניהם. בסוף דברי הזוהר הנ''ל חז''ל מגדירים

מידע זה בשם סוד.

חכמינו ז''ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר

להם, לבעלי חכמת התורה. (''ורזא'' דא ''איתמסר'' למאריהון דחכמתא). כלומר מקור

המידע אינו טבעי, אלא תורני.

חכמינו ז''ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר

להם, לבעלי חכמת התורה. (''ורזא'' דא ''איתמסר'' למאריהון דחכמתא). כלומר מקור

המידע אינו טבעי, אלא תורני.

כוח המשיכה לא היה ידוע אז. לכן הוא ידע שיש אנשים בצד השני של כדור הארץ

ולא ידע שהם עומדים על רגליהם.
על קדמות הזהר
_new_ הוספת תגובה



הזהר
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 29/06/2004 שעה 23:30)
בתשובה לדוד2000
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''תולה ארץ על בלימה'' הוא תיאור נאמן של המציאות?
הארץ היא כדור המסתובב בחלל סביב עצמו ומקיף את השמש. כל המערכת הזו נעה בתנועה הסיבובית של הגלקסיה סביב עצמה. מה תלוי כאן?

> ''והדברים פשוטים שהעולם הגלוי לנו הוא אפס קצהו של העולמות הנסתרים ה''אזוטריים'' והערטילאיים המצויים במימד אחר של המציאות, כפי שכבר מכיר המדע החדש בעולמות אלה, מהקצת שהם משיגים בהם, ואפילו באוניברסיטאות לומדים ''פאראפסיכולוגיה'' ודרכי קישור לעולמות אלה שתמיד ידעו עליהם קדמונינו.''
''המדע החדש'' (מה זה?) ''מכיר'' ב''עולמות נסתרים''?
דוד, מכובדי, הפאראפסיכולוגיה אינה מדע. היא קישקוש המנצל מזה מאות שנים את השילוב של בורות הבריות וכמיהתן לכוח עליון. אם אתה רוצה לשים בשורה אחת את התורה, ספר הזוהר והפאראפסיכולוגיה, אני מוכן לסייע לך בכך. אני לא בטוח שזה משרת את מטרתך. בכל אופן חלק מהפאראפסיכולוגים הם רמאים, וחלק פתאים. המזיגה ביניהם היא, להערכתי, חצי-חצי. אני מניח שהיחסים המספריים בין רמאים ופתאים בקרב הדתיים הם שונים, אבל יתכן שאני טועה.

> ''מה שאמרו חכמים שגלגל קבוע ומזלות חוזרים, שמקשה: ''זה המאמר יפלא מאוד בעיני העם היאך אמרו חכמי ישראל דבר המנגד החוש, אם הגלגלים קבועים מעולם היה השמש והירח מהלכם שוה''.''
לא כל כך הבנתי ממה אתה מתפעל שם. אכן קבעו חלק מחז''ל שהכוכבים קבועים בגלגלים מסתובבים. כיום אנחנו יודעים שאין זה נכון.

וליתר פירוט על דעותיהם של קדמונינו על העולם המקיף אותנו, אני ממליץ לעיין בקישור שכבר נתתי בעבר: http://www.daatemet.org.il/daathalacha/he_astronomy....
_new_ הוספת תגובה



הזהר
דוד (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 21:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

תשובות לדעת אמת מהרב דב שטיין.
על טעויות
מענה מלא לכל הפוקרים

תשובות לדעת אמת מהרב יעקב סגל.''

תוכן המסמך המוצג בפניך לא נכתב ע''י בעל האתר.
בעל האתר חושב שמן הראוי היה להתנסח בצורה עדינה
יותר ולהתייחס רק לגופן של טענות.
המסמך נכתב על ידי יהודי יקר שכאב את השקר הגדול והמכוון
של אנשי 'דעת אמת' ועל כן התבטא בחריפות.
אנא, התייחס אך ורק לתשובות העניניות המובאות כאן
ולא לחריפות ולכינוים שאף אם אנשי 'דעת אמת' ראוים להם,
מן הראוי היה שלא לכתבם.
תודה.
השפן והארנבת

מהכינים, תולעים ועכברים

על חז''ל מארס ציפורני הדורס
שאלה 4 על חז''ל מהריון הנחשים והחיות

שאלה 5 כביכול על חז''ל ממבנה הלב, ובאמת על שיטה בראשונים ושיטה באחרונים
שאלה 6 כביכול על חז''ל ממבנה שלושת הקנים, ובאמת על שיטה בראשונים
על חז''ל ור''ת ממבנה הרקיע ואורך היום

הזמן המדויק בין מולד למולד של הירח

תשובות לדעת אמת של הרב נויגרשל
_new_ הוספת תגובה



הזהר
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 22:37)
בתשובה לדוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאן הפניה ל-‏12 מאמרים מפורטים. אין לי ספק שהם ראויים להיקרא. בכל אופן, הייתי מודה לך אם במקום להציע לי לקרוא את כל אלה, אולי נמשיך בדיון הענייני וננתח את הטענות אחת לאחת.

אני כתבתי לעיל מספר טענות קונקרטיות ואודה לך אם תתייחס אליהן.
_new_ הוספת תגובה



תשובות לדעת אמת
דוד1000 (יום ראשון, 18/05/2008 שעה 14:55)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובות ל''דעת אמת'' מהרב דב שטיין.
_new_ הוספת תגובה



היאך אמרו חכמי ישראל דבר המנגד
דוד1000 (יום ראשון, 18/05/2008 שעה 14:34)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

תשובות בקישורים הללו.

_new_ הוספת תגובה



ועדיין לא קבלתי אף תשובה על שאלותיי אלא...
אודי (יום חמישי, 01/05/2003 שעה 21:10)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...רק תשובות שקבלתי תשובות.
_new_ הוספת תגובה



תשובות בענייני אבולוציה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 02/05/2003 שעה 18:06)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעניין האבולוציה, להלן מספר קישורים להודעות שנרשמו בפורום הזה.

קישורים:
ברירה טבעית: כיצד פועלת האבולוציה?: תגובה 1584
האם אנו מאמינים שמוצא האדם הוא מהקוף?: תגובה 3433
על אבולוציה מול תורה.: תגובה 1495
_new_ הוספת תגובה



מה?????? האדם לא בא מהקוף????????????
אודי (שבת, 03/05/2003 שעה 21:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אני המום לגמרי. אמנם רווח לי מאוד אולם בכל זאת אני המום. יובל, אין בדעתי לשכנע אותך,או כל אחד אחר, לחזור בתשובה,זה בלתי אפשרי ואני מקבל שכל אדם רשאי להחזיק באמונה הניראת לו. אמנם לא קיבלתי תשובות איך ניברא התא הראשון ומהן מחשבות,רצונות ורגשות,מהם חיים בכלל ומה התועלת שמצאה הברירה הטבעית ביצירתם אולם אנני מצפה לתשובה ונשאיר זאת לאמונתו של כל אחד ואחד. שיהיה לך יום טוב ולכל עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מה?? מצות לא אופים מדם של נוצרים???
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 0:08)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשון אחר, אם אתה מנסה להימנע מהוכחת בורות, זה לא מצליח לך.

לכל היותר הצלחת להוכיח שאתה לא מאמין בתאוריה שאין לך מושג מה היא אומרת. אין לכך שום משמעות, פרט לכך שאתה מצליח להוציא שם רע לכל המאמינים באשר הם.

מישהו עוד עלול לחשוב שהם אטומים כמוך לרעיונות חדשים.
_new_ הוספת תגובה



ובכל זאת ד'ר יובל - מה עם תשובות לגופן של שאלות?
אודי (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 14:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שאל שאלות מפורשות ואגיב.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 19:37)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה זה יובל, מלחמת התשה?
אודי (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 21:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן שוב (בפעם האלף ואחת) - מהו החומר הראשוני ואיך נוצר? איך נוצר התא החי הראשון? מהן מחשבה,רגש,בינה...? האם כל בעלי החיים נוצרו בצורתם העכשווית והאם כל מיליוני סוגי בעלי החיים נוצרו באותה תקופה או בתקופות שונות? ושאלה אחרונה (לבינתיים)-איך נוצרו כל בעלי החיים זוגות זוגות? ועוד שאלה קטנטנה - איך מרפאים נזלת?
_new_ הוספת תגובה



שום מלחמה. הנה התשובות.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 21:40)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על היווצרות החומר הראשוני ראה בקישור שלמטה.

איך נוצר התא החי הראשון?
התאוריה המקובלת היא שבהתחלה נוצרו מספר מולקולות אורגניות פשוטות, שמה שהבדיל בינן לבין החומר הדומם שממנו נוצרו הוא תכונתן להשתכפל. המבנה שלהן הוא כזה שכאשר יש די חומר סביבן, הוא נוצר בשרשראות התואמות את המבנה שלהן. עם הזמן הלכה ועלתה דרגת המורכבות שלהן. לא ידוע מהו השלב שבו נכללה בהן גם התכונה של היווצרות קרום סביבן, מצב שבו הן היו יכולות להיקרא 'תא'. בכל אופן - בהתחלה נוצרו מבנים פשוטים, שהלכו ונעשו מורכבים עם הזמן.

מהן מחשבה, רגש, בינה?
אינני בטוח שהבנתי את השאלה. מקומם של הרגשות הוא במוח. נראה לי שיש פעילות חשמלית שיוצרת איפיונים לכל אחד מהנ''ל, אבל זה לא בדיוק התחום שלי.

האם כל בעלי החיים נוצרו בצורתם העכשווית?
ודאי שלא. הדבר צריך להיות ברור מתשובותי לעניין היווצרות התא החי הראשון.

איך נוצרו כל בעלי החיים זוגות-זוגות?
הם לא. יש בעלי חיים רבים שאינם זוגות זוגות, החל מהאמבה, דרך החיידק וכלה בחילזון (דומני שהחילזון שונה בכך שיש לו אברי רביה משני סוגים, להבדיל מבעלי חיים פשוטים יותר שהוזכרו, בהם אין רביה מינית כלל). כאשר מגיעים לרמת מורכבות מסויימת מופיעה הזוגיות, כלומר: קיימת יכולת של בעלי חיים לערבב חומר גנטי ביניהם, כדי ליצור תכונות מגוונות של הדור הבא. כצפוי, כמו כל תכונה אחרת, גם היא הולכת ונעשית סגולית עם העליה בסולם האבולוציוני. קיימים דגים היכולים לשנות את מינם בהתאם ליחס המספרי בין זכרים ונקבות. קיימים חרקים שבהם אין צורך בהפריה כדי ליצור חרקים אחרים, אך הפריה מעשירה את תכונותיהם, לדוגמא: נמלים פועלות הן כאלה הבוקעות מביצים לא מופרות, בניגוד למלכות נמלים. בבעלי חיים פשוטים המפגש בין תאי המין של הזכר והנקבה הוא מקרי. בעלי חיים מורכבים מחפשים זה את זו כדי להיפגש.

איך מרפאים נזלת?
לא יודע. חשבתי שזה כתוב בתורה.

קישורים:
על היווצרות החומר הראשוני: תגובה 29501
_new_ הוספת תגובה



מר רבינוביץ - אנא אל תקח זאת כדבר ...
אודי (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 22:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...אישי אבל אם לסכם את דבריך במשפט אחד - אינך יודע דבר וחצי דבר על בריאת העולם,הפלא שבחיים והסדר המאורגן להפליא המקיף את כל היקום. אתה מסתמך על ''תיאוריות'' מדעיות שהמדענים בעצמם מודים שהם קודם כל 'המציאו' אותם ואחר כך מנסים ל''הלביש'' עליהם נוסחאות ובמידה שזה לא מצליח-פשוט ממציאים תיאוריה אחרת. בנוסף לכך אין למדע מושג ונגיעה בדברים שאינם ניתנים לבחינה במעבדה כך שמובנת לי תשובתך בעיניין הרגשות והמחשבות. אתה מתאר לי דפוסי התנהגות של יצורים שונים שאינם אומרים דבר על דרך בריאתם, לומר שאורגניזמים ומולקולות ש''הסתובבו'' בחלל לאחר המפץ הגדול התלכדו בצורה מסתורית ויצרו תא חי, זה ממש לא רציני ואפילו פוגע באינטליגנציה. אני מקווה שאתה רופא קצת יותר טוב ממה שאתה 'מדען'.
_new_ הוספת תגובה



צריך גם לדעת להעליב
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 22:48)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אודי, אם אתה לא מצליח להעלות טיעון מבלי לנסות להעליב את בן השיח שלך, אתה לא חייב להישאר בפורום. יש מקומות רבים באינטרנט שבהם אתה רשאי למכור את מרכולתך הקלוקלת.

כל תאוריה הומצאה בידי בני האדם, משום שאין אלוהים. גם התאוריה שיש אלוהים ושהוא ברא את העולם הומצאה על ידי בני אדם.

מה עוד?
'למדע אין מושג ונגיעה בדברים שאינם ניתנים לבחינה במעבדה'.
טוב, זוהי סתם בורות. את המתמטיקה, למשל, לא ניתן לבחון במעבדה, ואינשטיין פיתח את תורת היחסות עשרות שנים לפני שהגיע האישור הניסויי שלה.

אורגניזמים לא הסתובבו בחלל, ובשום מקום לא כתבתי זאת. סתם עוד אחת מההזיות שלך. לעומת זאת - התנאים שהיו קיימים על פני כדור הארץ לפני היות החיים חוקו במעבדה ואכן נוצרו שם מולקולות אורגאניות. לשון אחר: האדם ברא חיים. מי שעשה זאת היה סטודנט בשם סטנלי מילר לפני 50 שנה, בשנת 1953. הוא נטל תערובת של מתאן, אמוניה, מים ומימן, והעביר דרכה ניצוצות בתוך כלי זכוכית. בתוך שבוע ימים נוצרו שם חומצות אמיניות, שהן אבני הבניין של החלבונים.

אתה אומר שזה פוגע באינטליגנציה שלך? יכול להיות. כנראה שצריך לשמור מכל משמר על מה שנותר ממנה.
_new_ הוספת תגובה



הסקרנות הורגת אותי - מה בדיוק עושה...
אודי (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 23:16)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...היום היצור החי שסטנלי מילר ברא לפני חמישים שנה? יש לו ילדים ואולי גם נכדים? מה איתו באמת? והאם אתה נוהג ל'סלק' גם את החולים שלך שאינך מסוגל להתמודד עם מחלתם?
_new_ הוספת תגובה



ובזאת הוכחתי את טיעוני
יובל רבינוביץ (יום שני, 05/05/2003 שעה 5:23)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשכל מה שנשאר לך לעשות זה לגדף, אין שום סיבה להמשיך בדיון, מה גם שברור לכל ידו של מי היתה על העליונה.
_new_ הוספת תגובה



ליובל - נוח לך לחיות באשליות ? שיערב לך.
אודי (יום שני, 05/05/2003 שעה 9:58)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שהוכחת זה שכמו כל המדענים שניסית לצטט אין לך ולהם מושג איך נברא העולם,איך נוצרו חיים ובעיקר אינך מבין מה אתה עושה בעולם הזה. אם לדעתך מטרתו של האדם זה לעבוד כדי לאכול ולאכול כדי לעבוד,שיערב לך. ההתחמקויות שלך מהאמת לא ישנו דבר ובסופו של דבר תתצטרך להתעמת איתה בשלב זה או אחר.אמנם תצטרך להפטר תחילה מן האגו אולם זה לא נורא כל כך משום שמימלא הוא הגורם הישיר לכל תחלואי העולם. בעניין הנצחון והיד העליונה ( אוף,שוב האגו מתנפח) אני מניח שמי שחושב כמוך בוודאי יסכים איתך. יום טוב לך ולכל עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



גם לך אין מושג קל שבקלים איך נברא העולם
דוד סיון (יום שני, 05/05/2003 שעה 22:49)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך להקריא לי את התנ''ך לשם כך.

יש לך תורה שהמציא מישהו והיא עדין בגדר המצאה.
_new_ הוספת תגובה



לדוד סיון - דוקא כן צריך להקריא לך...
אודי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 9:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...את התנ'ך ועוד עם כל הפרושים האפשריים משום שעושה רושם שכשלמדת בבי'ס העדפת אולי לשחק תופסת בחוץ בזמן שעורי התנ'ך (ואם למדת בבי'ס חילוני סביר להניח שהמורים שלך לתנ'ך הבינו בו בערך כמו חמור במרק ירקות). שאלה קטנה לי אליך - איך ידע ''ממציא'' התורה (מלפני למעלה מ- 3300 שנה) שלא ימצא בכל העולם יותר מ- 4 בעלי חיים שיש להם רק אחד מסימני הטהרה של הבהמות,דהיינו-או מעלה גרה או מפריס פרסה? או, שלא ימצא בכל הימים והאוקיאנוסים דג שתהיה לו קשקשת ולא יהיה לו סנפיר? היש בימינו אלה איזשהו חוקר/מדען שיהיה מוכן לערוב לכך? מי יכול להבטיח דברים כאלה אם לא מי שברא כל אלה? בבקשה, רק תשובה אינטליגנטית.
_new_ הוספת תגובה



סביר שאתה ומוריך לא מבינים
דוד סיון (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 11:12)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שחמור לא מבין במרק ירקות כך גם אתם לא מבינים על העולם בו אנו חיים.

השמצות שלך לא אומרות שאתה יודע.
_new_ הוספת תגובה



בגדי המלך החדשים.
אודי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 12:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבים מידידיי שהכירו אותי כחילוני מתהולל מתעניינים מה גרם למפנה בהשקפת עולמי. למתעניינים במיוחד אני מציג את השאלה - ''אתם מאמינים בבורא עולם?'' רובם ככולם עונים בחיוב. ''אז מדוע אינכם שומרים מצוות?'' אני מקשה, והתשובה הידועה והמוכרת היא בדרך כלל- ''כי אנו חיים בחברה חילונית וחוששים מתגובתה'' ואני מציע להם לנהוג כאותו ילד בספור על בגדי המלך החדשים- '' איזרו עוז,קומו ותצעקו בקול גדול - המלך הוא עירום,הכל שקר והבל הבלים'' ולא חשוב מה החבר'ה יחשבו, כשהאמת איתך אין לך ממה לחשוש.
_new_ הוספת תגובה



לכן אין בי בושה להגיד שאתה ''עירום'' ריק
דוד סיון (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 18:31)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך מה להציע ולכן אתה מתנשא ומשתחצן ובדרך כלל מתחמק מלהשיב על ידי הצגת שאלה/שאלות. אנשים שבאמת יודעים ..... הם יותר צנועים (ענוים) ומכבדי הזולת ולכן הם מכובדים בעיניו גם אם הוא לא שותה את דבריהם בצמא.

אצלך הכל אחרת. אתה לא צנוע, אתה שחצן ואתה יודע לפזר כותרות ללא תכלית. אין לי תאבון/מניע לנסות ללמוד ממך.

אתה מזכיר לי את המלך הלא חכם בסיפור בגדי המלך החדשים.
_new_ הוספת תגובה



תודה דוד, גם אני אוהב אותך.
אודי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 20:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בגדי אודי החדשים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 10:36)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה בוחרים חבריך החילונים לא למלא את עצותיך ולומר לך שזה בגלל תגובת החברה.

היות שאתה נוהג לגדף את מי שלא משתכנע ממך, די ברור מדוע הם אומרים לך זאת. נראה שהם מכירים אותך טוב מאיתנו.
_new_ הוספת תגובה



ליובל - מאחל לך הרבה בריאות ואושר.
אודי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 20:57)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאודי: שאלת הבהרה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 20:11)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נניח שאוכיח שיש יותר מארבעה בעלי חיים שיש להם רק אחד מסימני הטהרה של הבהמות
או שאמצא דג עם קשקשת ללא סנפיר
האם תודה שהתורה נכתבה על ידי בני אדם ולכן משקפת בהכרח רק את הידע שהיה אז לכותביה?
_new_ הוספת תגובה



כן.
אודי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 20:58)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מצויין, אז הנה שיחרורך מעול מצוות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 22:18)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, אז במיוחד עבורך חיפשתי ומצאתי דג עם קשקשת ללא סנפיר. כדי לראותו לחץ על הקישור הראשון שלמטה.
ואם אתה רוצה תשובה מלאה היכן טעו חז''ל, הכשירו את הטמא והטמיאו את הכשר, עיין בקישור השני שלמטה.

וחוץ מזה ברוך בואך. אני מבין שכעת השתחררת סוף סוף מכבלי התורה, ובאת בקהילת החילונים. נותר רק לקבוע מועד לארוחת פיגולים שבה נחגוג את שיחרורך מעול מצוות.

קישורים:
דג עם קשקשת ללא סנפיר: http://www.daatemet.org.il/daathalacha/indiafish.jpg
ידיעת החכמים בסימני הדגים: http://www.daatemet.org.il/daathalacha/he_fish.html
_new_ הוספת תגובה



ליובל - תודה על ההזמנה לארוחה, אבל - לא תודה.
אודי (יום חמישי, 08/05/2003 שעה 20:43)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית לא אכלתי פיגולים גם בחילוניותי ושנית אני מעדיף תמיד ארוחת דגים (כשרים). אני חייב לציין שעניין הדגים היה מאז ומתמיד הנקודה שבה ניסו כל מכחישי התורה ל'הפיל אותה בפח',שמעתי פעם הרצאה בקשר לכך ואני אנסה לאתר אותה בכתובים או על גבי קלטת ואשיבך תשובה. בכל מקרה כפי שכתבתי כבר בעבר, אני לא מאמין שיש בורא לעולם - אני יודע שיש. אני 'רואה' אותו כל יום בכל אשר אפנה. יש הרואים במיליארדי הפריטים המרכיבים את עולמנו שאריות של פצוץ גדול, אני רואה בהם כוונת מכוון -''מה רבו מעשיך השם-כולם בחוכמה עשית''. תם ולא נשלם.
_new_ הוספת תגובה



לא הבנתי את תשובתך. שמא תאיר את עיני?
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 08/05/2003 שעה 23:42)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה תמצות הדיאלוג המתחיל בקישור המצורף.

יובל: נניח שאמצא דג עם קשקשת ללא סנפיר, האם תודה שהתורה נכתבה על ידי בני אדם?
אודי: כן.
יובל: הנה דג עם קשקשת ללא סנפיר.
אודי: דגים זה לא פייר. אני יודע שיש בורא לעולם.

בקיצור, לא הצלחתי להבין את מה שאתה אומר. אולי תנסה שוב?

קישורים:
תגובה 29695
_new_ הוספת תגובה



ככה זה כשלא רוצים להבין.
אודי (שבת, 10/05/2003 שעה 22:23)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מצפה ממני שארוץ לגלח את הזקן ואוריד את הכיפה רק בגלל תמונה של איזה דג המתפרסמת באתר מפוקפק שכל תכליתו להכפיש את התורה. הנה דוגמא למה שכתב אחד מגדולי המדענים בישראל הפרופסור דורון אורבך - ראש המחלקה לכימיה באונ' בר אילן, על האתר ''דעת אמת'' : ''בס'ד, עבור אנשי/מפיצי קונטרס ,דעת אמת'',יצא לי לקרוא מס' לא מבוטל מהקונטרסים שאתם מפיצים,כפרופ' לכימיה המנהל אחת מקבוצות המחקר הגדולות בארץ הנמצא בחזית המדע המודרני,אני מניח שאני מכיר את חוקי הטבע ומשמעותם לא פחות מכם. כמו כן אני יהודי שומר תורה ומצוות...כך שאני רואה עצמי מבין בתורה וגם במדע,אני מוכרח לומר שמאחרי הקונטרסים שאתם מפיצים מבצבצים רשעות, תסכול והרבה יצרים רעים.לכל מה שאתם כותבים יש מטרה להרע ולקלקל....''. וכן הלאה וכו הלאה. אם תרצה לקרוא את המאמר במלואו תכנס לאתר ''שופר'' ותהנה.
_new_ הוספת תגובה



אז שינית את דעתך?
יובל רבינוביץ (שבת, 10/05/2003 שעה 23:01)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב, עיקרי הדיון:
יובל: אם אמצא דג עם קשקשת ללא סנפיר, האם תודה שהתורה נכתבה על ידי בני אדם?
אודי: כן.
יובל: הנה דג עם קשקשת ללא סנפיר.
אודי: והנה פרופסור לכימיה, חובש כיפה.

אבל לא עסקנו בטהרת הפרופסורים, אלא דנו בבהמות ודגים. יתכן שהפרופסור לכימיה הוא כשר ויתכן שלא. חז''ל לא דנו בסימני הפרופסורים.
_new_ הוספת תגובה



באותה מידת אמינות של תמונת הדג...
אודי (יום ראשון, 11/05/2003 שעה 9:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...אני יכול להמציא לך תמונת רופא בעל אוזני חמור וזנב של בבון כשמצורפת להם כתבה ''אמינה'' של ''מדען'' בכיר המתאר את פלאי האבולוציה ב- 121 ולך שבור את הראש לשלול זאת. בכל מקרה, לי אין סכוי לפגוש את הדג בעולם הבא,מה שאין אתה יכול לומר בבטחה לגבי בורא עולם. שיהיה לך יום טוב וכשר.
_new_ הוספת תגובה



זה בסדר, הפסקתי לצפות ממך למשהו.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 11/05/2003 שעה 20:37)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמונת האלוהים שאתה מצייר אינה מאד שונה ממה שאתה מתאר.
שיהיה לך כל טוב.
_new_ הוספת תגובה



הדינוזאורים...
יאיר חרוץ (יום שלישי, 27/12/2005 שעה 22:50)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול להגיד לך שלדעתי לפי כתבי המדרש לגבי הנפילים הדינוזאורים היו בכלל תרנגולות ענקיות או הכלאות שהם עשו בחיות שונות... קדימה, בן אדם בגובה 20 מטר, מה אתה רוצה שהוא יאכל? זה הסבר טוב לדעתי לגבי קיומם של דינוזאורים לפי הדת... אדם גדול? גם הכלב, הדינוזאור והעגבנייה בגינה שלו יהיו כאלו!
_new_ הוספת תגובה



מה זה מדע?
איתי (יום שני, 05/05/2003 שעה 18:44)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל אתה טועה דווקא, ואודי צודק בכך שלמדע אין ידע על דברים שלא ניתן לבדוק במעבדה. מה זה אומר? שאת תורת היחסות לא ניתן לכנות תאוריה מדעית אם לא היה ניתן לבדוק אותה במעבדה. העובדה שאיינשטיין פיתח אותה הרבה לפני שיכלו לבדוק אותה לא מוכיחה שזו לא תאוריה מדעית. מתמתיקה לעומת זאת היא לא מדע, הייתי מתאר אותה יותר כמשהו נפרד, שאינו מדע ואינו אמנות. או אולי המדע של ההגיון האנושי. כשאודי אומר מדע, הוא כמובן מתכוון למדעי הטבע. בנושאים של בינה, מחשבה, רגשות וכו' רק לאחרונה מתחיל המדע לגרד את פני השטח והמושג של מודעות הוא מסתורין אחד גדול, ואם זה אינו המצב, אנא תקן אותי.
_new_ הוספת תגובה



מנפלאות המדע.
אודי (יום שני, 05/05/2003 שעה 21:26)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדע,מופלא ככל שיהיה,מסתמך רק על היש, הוא אינו יודע איך נוצר ואין לו שום תיאוריה רצינית בעניין, וגם עם היש הוא עושה מידי פעם טעויות. הנה דוגמא לאחת ה'פאשלות' של המדע - באחת ממערות הנטיפים באיטליה (שהדעה הרווחת בין המדענים היתה שהנטיפים שבה נוצרו במשך מאות אלפי שנים) בנו לפני מס' עשרות שנים גשרים כדי להקל על מעבר המבקרים בתוך מבוכי המערה. לפני מס' שנים נפלה מצלמתו של אחד המבקרים מתחת לאחד הגשרים הללו וכשהתכופף להרימה גילה להפתעתו שנוצרו נטיפים זעירים הצמודים לתחתית הגשר. הוא הפנה את תשומת לבם של האחראים במקום ואלה הזמינו מדענים לבדוק אותם. מחישובים שהם עשו ביחס לגודל הנטיפים שנוצרו רק מאז שנבנו הגשרים הם הגיעו למסקנה ששאר הנטיפים במערה גילם נע בין 4000 ל- 5000 שנה. הרי לך המדע במיטבו, ויש עוד הרבה דוגמאות מהסוג הזה,כמו למשל קביעת גילו של הפחם,אולם זו כבר סוגיה נפרדת.
_new_ הוספת תגובה



בלי קשר...
איתי (יום שני, 05/05/2003 שעה 22:45)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אודי, האם אתה יהודה דוכן?
_new_ הוספת תגובה



לפני שאני עונה - מי כבודו?
אודי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 9:31)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כבודו כבודי
איתי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 13:32)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשמע - אתה לא חייב לענות, ובטח שלא להתנות את זה בכך שאני אחשוף את שם משפחתי (את שמי הפרטי אתה יכול לנחש). פשוט מכיוון שההודעות שלך ושל אותו יהודה דוכן דומות גם בתוכן וגם בצורה, אני מנחש שאודי זה שם חיבה ליהודה. זה הכל.
_new_ הוספת תגובה



היכן ניתן לקרוא את מאמריו של יהודה דוכן?
אודי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 16:18)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז אתה לא הוא?
איתי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 18:15)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קישורים למעט מדבריו. שים לב שיש עוד המון, פשוט חפש בפורום. אולי אתם קרובים?

קישורים:
1: דיון 108
2: דיון 360
3: דיון 110
_new_ הוספת תגובה



יש לציין שאתה בעל הבחנה דקה.
אודי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 21:03)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אהה
איתי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 23:20)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתם מאותה אסכולה, הדברים שאתה כותב כמעט זהים לחלוטין לאילו שהוא כתב לפני שנה. ימין קיצוני, החזרה בתשובה, נבואות אפוקליפטיות זהות (הערבים ישלטו 9 חודשים וכד'). גם הסגנון דומה, הכותרות המתחילות בשלוש סימני נקודה, המילים עם
ה ר ו ו ח י ם, פיסקאות ארוכות וכו'. מאיפה קיבלתם את זה? גם אני יכול?
_new_ הוספת תגובה



למעשה ישבנו יחד במעשיהו.
אודי (יום חמישי, 08/05/2003 שעה 20:19)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז בגלל שאני ישבתי בנווה תרצה,
איתי (יום שישי, 09/05/2003 שעה 13:57)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא קיבלתי את הכשרון. חבל.
_new_ הוספת תגובה



לאודי, בעניין מערת הנטיפים האיטלקית
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 10:24)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיפור הפנטסטי הזה נשמע לי כמו עוד אגדה אורבנית, אבל אני מוכן לשמור על ראש פתוח. אינני מבין הרבה בנטיפים, אבל סביר בעיני שקל לחשב את גילם על פי קצב גדילתם. לא שגיל העולם חושב על פיהם. פחמן- 14, לעומת זאת, הוא שיטה מקובלת לחישוב גילם של עצמים.

אגב, פעם פגשתי גיאולוג חובש כיפה. כשהתעניינתי איך יכול אדם להאמין שהעולם נוצר לפני פחות מ- 6,000 שנה ובו בזמן לחקור שכבות המתוארכות לזמנים קדומים בהרבה, אמר לי שלדעתו העולם נוצר כבר כשהוא עתיק.

האם תוכל להפנות אותי למקורות בדבר מערת הנטיפים האיטלקית?
_new_ הוספת תגובה



ליובל - בעניין מערת הנטיפים...
אודי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 21:29)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...אני אנסה לאתר את המאמר שקראתי וברצון אמסור לך פרטים עליו. אותו גיאולוג חובש כיפה נתן לך את התשובה המדויקת לעניין ההסבר על גילו של העולם.נניח לרגע (אנני מבקש ממך להאמין-רק להניח) שיש בורא לעולם והוא כל יכול, מה הבעיה עבורו לברוא את העולם כפי שהוא? בזוהר הקדוש כתוב שהקב'ה ברא את העולם בציביונו. עוד נקודה למחשבה - הקב'ה ברא את העצים ביום השלישי ואת האדם ביום השישי,איך יתכן שכבר לאחר שלושה ימים יכולים העצים לגדול ולתת פרי? איך יכול אדם בין יומו לנגוס בתפוח אלא אם כן הוא נברא כבר כאדם בוגר? אם נשווה את בריאת העולם למשחק מחשב,מה הבעיה ל'מתכנת' ליצור מהלכים מתוחכמים ככל שיחפוץ? כמו למשל שפעולה מסויימת תגרור אחריה תגובה לאחר זמן רב וזה יראה כאילו ואין קשר ביניהם? כתבת פעם שזו שטות לחשוב שהאדם נוצר מעפר- למה הוא הופך לאחר מותו?
_new_ הוספת תגובה



מהו מדע ומהי תאוריה מדעית?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 11:17)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיאוריה מדעית, על פי קרל פופר, ניתנת להפרכה. לא ניתן לחשוב על שום ניסוי שישלול את קיומו של אלוהים ולכן ההצהרה שיש אלוהים אינה מדעית.
התפשטות היקום היא תאוריה מדעית, משום שאם נמצא ביקום גלקסיות המתקרבות זו לזו, יוכיח הדבר שהתאוריה אינה נכונה.

כלומר: המדע מסתמך על תצפיות והיגיון. חלק מהתצפיות נעשות במעבדה בתנאים מלאכותיים. חלק נעשות בטבע ללא מגע יד אדם. יש מקרי ביניים.
_new_ הוספת תגובה



ליובל - לא ניתן ....
אודי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 21:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...להבין ואפילו לדמיין את מציאות הבורא. אין אפשרות ל'בדוק' אותו מתחת למיקרוסקופ והוא אינו זקוק לשום ''הצהרה מדעית'',הוא מעל לטבע. עם כל הכבוד למדענים אני חושב שאתה מיחס להם חשיבות יתרה, אין שום בעיה לחשב חישובים שונים בקשר להתנהגות חומרים קיימים,השאלה היא-מי ברא אותם ומי גורם להם להתנהג כפי שהם מתנהגים, ואם תגיד לי שאלה חוקי הטבע אשאל אותך מי קבע את אותם חוקים. המדע אמנם מסתמך על תצפיות והיגיון ולכן הוא כל כך מוגבל ואינו מסוגל לבדוק מה שלא ניתן לצפות ואינו נתפס בהגיון.
_new_ הוספת תגובה



אודי, וגם לי יש מספר שאלות
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 21:41)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. איך נוצר אלוהים?
2. האם אתה מסכים שכדור הארץ מקיף את השמש? אם כן, כיצד הסתדר כדור הארץ בשלושת הימים הראשונים לבריאה, עד שסןף סוף נבראה השמש?
3. האם נכון לומר שהשמש היא מקור האור של כדור הארץ? אם כן, מהיכן הגיע האור של היום הראשון לבריאה? אם הוא הגיע ממקור אחר, מתי כיבו אותו ומדוע אין הדבר מצויין בספר בראשית?
4. מדוע לא מוזכר בפרק א' בספר בראשית שמדובר בעולם בעל צורה כדורית?
5. האם אתה מסכים שיש כוכבים שאיננו מסוגלים לראות? איך זה מסתדר עם הנאמר שהכוכבים נבראו כדי להאיר בלילה על הארץ?
6. האם אתה חושב שחוקי הטבע השתנו מאז בריאת העולם ועד היום?
_new_ הוספת תגובה



יובל היקר - ראשית,גילוי מרעיש...
אודי (יום ראשון, 04/05/2003 שעה 23:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...ואגלה לך אותו בסוד- אנני יודע כל דבר, אנני יודע למשל איך המנוע במכוניתי מפעיל את הגלגלים ובכל זאת זה לא מפריע לי לנהוג להנאתי. גם אם אלמד תורה 24 שעות ביממה במשך 500 שנה לא אצליח לכסות את כל הגלום בה אולם זה לא מפריע לי לנהוג לפי מצוותיה. מרגע שגיליתי שלא יתכן קיומו של העולם ללא בורא,אין זה מפריע לי שאנני יודע איך ולמה הוא ברא כל דבר. דומה הדבר לאדם שרצה להגיע למקום מרוחק שרק מורה דרך מנוסה מכיר את הדרך לשם. הוא חקר ושאל עד שהגיע למורה דרך שעל דעת כולם היה מהימן ומנוסה מאוד,מאותו רגע הוא הניח לו להובילו למקום חפצו מבלי לשאול אותו כל רגע מדוע הוא פונה שמאלה או ימינה.עצם הידיעה והבטחון שהמדריך יודע את הדרך הספיקה לו כדי לסמוך עליו ולהניח לו להובילו. אני מאמין שאתה מבין את הנמשל. לשאלתך ''איך נוצר הקב'ה'' - בורא עולם היה,הווה ויהיה לנצח ולא יכול שיהיה לו בורא/יוצר. מה פירוש? ניתן להסביר זאת בצורה לוגית. כל ברוא נברא ע'י מי שקדם לו,נלך אחורה עד לברוא הראשון ונגיע לבורא שברא את כל הברואים. לבורא הזה לא יכול להיות בורא משום שאז הוא עצמו היה ברוא ולא יתכן שיהיו רק ברואים ללא בורא. קשה לעכל? לא נורא,צריך רק להכיר בעובדה שמוחנו מוגבל ואין אנו מסוגלים להבין כל דבר וביחוד מה שמעבר לחמשת החושים שלנו.בעניין שאלותיך האחרות (שאלות טובות) יש צורך בסמינר שלם כדי לענות עליהן משום שצריך ללמוד גמרא ותלמוד והזוהר הקדוש כדי להבין ולו חלק קטן ממעשה הבריאה. טענתי בעבר ואני טוען כעת שלא ניתן לקפוץ למים עמוקים לפני שלומדים לשחות במים רדודים. עצתי לך,לך לסמינר (יש סמינרים לאקדמאים) שם תקבל תשובות לכל שאלותיך מפי מרצים אקדמאים ואולי תשובותיהם יניחו את דעתך ויפתחו את דעתך לאפיקים שלא חשבת.
_new_ הוספת תגובה



לשון אחר: אין לך תשובות. מדוע אינני מופתע?
יובל רבינוביץ (יום שני, 05/05/2003 שעה 5:19)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דמגוגיה לא תעזור כאן.
אודי (יום שני, 05/05/2003 שעה 10:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שניסיתי להסביר לך (ואתה מתעקש לא להבין) זה שראשית אין אדם חייב להבין כל דבר בכדי לדעת שהוא קיים. שנית,לתורה (שבכתב ושבע'פ) יש תשובות לכל דבר ביקום משום שעל פי התורה הוא נברא וצריך רק מעט יכולת והרבה רצון כדי להבין במה מדובר. שלישית,מי שדבק בטפל לעולם לא יגיע לעיקר.רביעית,בדבר אחד אתה צודק- חבל על הזמן של שנינו, כשהפקק סגור-לא ניתן למלא את הבקבוק.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה סוגר את הבקבוק שלך לפני שהוא מלא?
דוד סיון (יום שני, 05/05/2003 שעה 22:58)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה נוהג כך כי מישהו הבטיח לך שיש אלוהים בצורה משכנעת?

ובכן יש לי חדשות בשבילך זה לא משכנע עבורי ואני מחפש את התשובות היותר אמינות בעיני. בדרך כלל אלוהים או שלוחיו לא כל כך רלוונטיים בעיני.
_new_ הוספת תגובה



למר סיון - ראשית,זכותו של כל אדם...
אודי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 10:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...להאמין כרצונו. יש סיבות רבות להאמין/לדעת שיש בורא לעולם ואחת מהן היא שאין כל ראיה/הוכחה אחרת שתתקבל על השכל הישר. מי שנכנס לעומקה של תורה בלי דעות קדומות וללא חשש ממה שהוא עשוי לגלות בה,ימצא מיד שאין כל אפשרות שהיא נכתבה בידי אדם. אנני טוען שכל מי שילמד תורה יגיע בהכרח לאותן המסקנות אולם כל אדם מחוייב לחקור ללא לאות על מנת לנסות ולגלות את האמת על עצם קיומו ותכליתו בזמן הקצר שהוא חי בעולם. ל'בזבז' את החיים על דברי הבל, שהיום הם ברשותך ומחר אינם,זה העוול הכי גדול שאדם יכול לעשות לעצמו ולמשפחתו. את האמת אי אפשר להעלים,אפשר להתעלם ולהתכחש לה אולם אי אפשר להעלימה. אשרי האיש שמוצאה בזמן.
_new_ הוספת תגובה



אמרת אדם רשאי להאמין כרצונו
דוד סיון (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 11:15)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך למה שתנסה לקבוע עבורנו מה צריך לחקור ולבקש.
אין לי שום צורך שתטיף לי מוסר על מה צריך להיות סדר היום שלי.
_new_ הוספת תגובה



לדוד - לא מתאים לך לכניס דברים לפי אחרים.
אודי (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 16:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מניין שאבת את הרעיון שאני מנסה לקבוע למישהו מה לעשות ואיך לנהוג? המילה 'מייעץ' יותר קרובה לאמת,לא כן? יום טוב וחג עצמאות(האמנם?)שמח.
_new_ הוספת תגובה



אם כך עליך להיות צנוע מספיק
דוד סיון (יום שלישי, 06/05/2003 שעה 18:36)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יועץ צנוע ממתין בסבלנות עד שפונים אליו ותוך כדי כך מפגין ידע אמיתי.
_new_ הוספת תגובה



בעניין הצניעות אני מקבל את הערתך, בעניין...
אודי (יום רביעי, 07/05/2003 שעה 21:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...ההמתנה-לא כל כך.
_new_ הוספת תגובה



תשובות לעניין היווצרות העולם
יובל רבינוביץ (יום שישי, 02/05/2003 שעה 18:07)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל גילוי נאות: אינני פיזיקאי. הידע שלי בנושא הוא רק מה שפורסם בספרות הפופולרית. אני מניח שמדען שעיסוקו בכך יוכל להרחיב ואולי גם למצוא אי דיוקים בהסבר שלי.

התאוריות הפיזיקליות הנפוצות יותר לעניין היווצרות העולם מתבססות על הנחת יסוד אחת: חוקי הטבע לא השתנו מאז שנוצר העולם ועד ימינו. חוקי שימור מסה/אנרגיה, חישובי מהירויות וכוחות - יכולים להתבסס על חוקי הפיזיקה דהיום. אם הנחת היסוד הזו אינה נכונה, כנראה שהתאוריה נופלת.[*]

היות שקיימת תצפית חד משמעית שכל הגלקסיות ביקום מתרחקות זו מזו (דבר הגורם להסטת אורכי הגל שלהן לכיוון האדום), ניתן למצוא נקודת זמן שבה הן היו מרוכזות בנקודה אחת ביקום. איננו יודעים מה היה 'לפני כן', ואני חושד שהשאלה היא חסרת משמעות, משום שאין שום מהלך זמן שעובר על יקום המכיל נקודת מסה אחת.

בכל אופן, המחשבה היא שבאותה נקודת מסה חל 'מפץ גדול', כלומר: שיחרור של אנרגיה שגרמה לכל החלקים להתרחק זה מזה. בתחילה חלקיקים אלמנטריים, ולאחר שחלו אי סדירויות בחומר וירידה בהומוגניות שלו, נוצרו גם אטומים, כוחות בין אטומיים, כוחות גרוויטציה ועוד. בד בבד חלה גם התקררות של החומר והתגבשות הכוכבים.

מאיפה הגיעה האנרגיה שפוצצה את כל העסק? כנראה מאותו מקום שאתה חושב שאלוהים נוצר בו.

עברתי שוב על פרק א' בספר בראשית. מתברר שהמדענים ואני טועים לחלוטין. הכוכבים הם בכלל לא מסות ענק. הם נקודות שאלוהים ברא ביום הרביעי (יום לאחר שברא את ממלכת הצומח) כדי לעזור לירח להאיר בלילה (המדענים החשוכים עדיין מאמינים שהירח מחזיר את אור השמש ושאין לו אור עצמי משלו).

-----------------------------------------------------

[*] בכל אופן, היא נראית לי אמינה יותר מאשר הנחת יסוד שיש אלוהים ושהוא נתן את התורה למשה על הר סיני.
_new_ הוספת תגובה



רחמנים בני רחמנים
ערן בילינסקי (הצבי ישראל לשעבר) (יום חמישי, 26/06/2003 שעה 21:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מצב העניינים הנוכחי, כנראה שהתחזית התבדתה, וה-SARS נבלמה.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות, והתקשורת היא כמו התקשורת.
יובל רבינוביץ (יום שישי, 27/06/2003 שעה 18:21)
בתשובה לערן בילינסקי (הצבי ישראל לשעבר)
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היה דיקסון אומר שרוב הסיכויים ש-SARS תתמתן ותהפוך למגיפה עונתית רגילה - האם היה זוכה להיות מצוטט בארץ ישראל הרחוקה?

יש בעיה של ציבור הצמא למידע מעניין, עיתונות הרוצה לתת לו זאת ומציאות אפורה. מזכיר קצת את השביט 'קוהוטק' שזכה בשנת 1987 ליחסי ציבור מרשימים, במיוחד מצד מדענים שציפו לשביט בהיר במיוחד. בסופו של דבר הוא היה הרבה יותר עמום מהצפוי, דבר שנחזה גם הוא על ידי לא מעט מדענים, שלא זכו לציטוטים בעיתונות.

SARS הרגה אנשים, וסיכנה במיוחד את הצוות הרפואי. האם היא חדשה או שונה מאשר בעבר? קצת קשה לדעת, משום שהקריטריונים על פיהם נקבעה תחלואה ב-SARS הם גמישים מדי. השנה הבהלה התעוררה בסוף החורף, ובישראל לא נמצאו חולים. על פי אותם קריטריונים ממש יכולתי לאבחן מקרי SARS בחורף שעבר, אולם אז המחלה לא היתה קיימת. גם זיהוי הוירוס עדיין אינו מוחלט. נראה שברוב המקרים המדווחים היה וירוס ה-Corona הגורם לתחלואה. היות שבעבר לא נבדקו נוגדנים לוירוס זה, לא ברור אם זוהי התפרצותו הראשונה.

יתכן שהדבר ייבדק. יש לנו כיום כלים לזהות וירוסים גם בחולים שנפטרו לפני שנים. מדובר בעבודה קשה, אך אפשרית. בכל שנה נפטרים אנשים מ'סיבוכי שפעת'. המהלך דומה להפליא ל-SARS, ומעניין יהיה לראות את הקריטריונים למחלה בשנה הבאה. אחד מהקריטריונים של משרד הבריאות הישראלי לקביעת חשד ל-SARS היה הימצאותו של האדם לפני כן באחד האיזורים האנדמיים למחלה. מובן שלשלטונות הבריאות בהונג-קונג, סין או קנדה לא היתה הפריבילגיה הזו, וכל חולה שפעת שהסתבך נעשה חשוד. יתכן בהחלט ש-SARS נמצאת איתנו שנים, והשנה זכתה לספין באדיבות ארגון הבריאות העולמי.

אבל זו חצי צרה. כאן לפחות מדובר בבהלה ממחלה קטלנית. לעתים מעוררים שלטונות הבריאות בהלה לא מוצדקת, ומובן שאמצעי התקשורת ששים לשתף פעולה. דוגמאות הן שפעת החזירים בארה''ב של שנת 1976 וקדחת הנילוס המערבי בישראל 2002. אלה הן שתי מחלות המתקשות מאד לגרום נזק למי שחולה בהן, אך הספין שהתעורר היה כאילו אנו שמים את נפשנו בכפנו בכל פעם שאנחנו שואפים אוויר. בארה''ב חיסנו בזמנו 40,000,000 אמריקאים, כנראה לשווא. עדיין מתנהלים ויכוחים אם החיסון גרם לשיתוקים והרג אנשים או שהתופעות שנצפו היו מקריות, אבל אין כמעט ספק שהוא היה מיותר. שפעת החזירים התגלתה כמחלה לא מסוכנת.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי