חמור כחול-לבן / טור שבועי | |||||
אריה פרלמן (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 13:18) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=29973 | |
סכנה לארץ ישראל! חושו אחים חושו [*] | |
מי שזוכר (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 13:47) | |
[* מהודעה זו הוסר ביטוי לא ראוי. המערכת] פרלמן מוריד הילוך ומתחיל להתעסק במוסיקה. ומי ישמור לנו על חברון עיר האבות? ישר כח אריה, אני מצפה למאמר על להקת הצלליות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29974 | |
סכנה למסגד אל אקצה | |
אליצור סגל (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 14:30) בתשובה למי שזוכר | |
לק''י אריה פרלמן מתכנן להקים מחדש את בית המקדש ולהאזין לשירת הלויים. נפגשים בהר הבית. אני אגב לוי. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29982 | |
אליצור, גם אני לוי, אבל אישה, האם יש לי מקום שם? | |
אניקה (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 18:54) בתשובה לאליצור סגל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29988 | |
יש עזרת נשים. | |
אליצור סגל (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 23:35) בתשובה לאניקה | |
לק''י יש עזרת נשים במקדש. התזמורת של בית המקדש נחלקת לשני חלקים - מקהלה המורכבת מלויים העומדים על הדוכן ושרים. ומתשעים ושלושה כלי נגינה המלוים אותם. בכלי הנגינה האלה יכולים לנגן גם ישראלים - אז אולי אפשר לדבר גם על נשים. את הקולות הגבוהים, הסופרנו, ספקו למקהלה ילדים לויים שמעדו על הרצפה ליד הדוכן לרגליהם של הלויים המבוגרים. על כל המקהלה כולה ניצח כהן. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29992 | |
מדבריך הבנתי שלמרות שאני לוי, עובדת היותי אישה | |
אניקה (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 0:10) בתשובה לאליצור סגל | |
דומיננטית יותר ולכן מקומי אינו בין הלוויים, לכל היותר אוכל להיות בין שאר ישראל שבחלק התזמורת. לא ברור לי אם גם בכלל ישראל שבתזמורת יש עזרת נשים. לשנינו בוודאי ברור שלא תמצא אותי ואת שכמותי (ואיננו מעטות) בנסיבות כאלה במעמד הזה. האם זה משנה לכם? האם אתה מקדישים לנושא זה מחשבה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29993 | |
אל תדאגי גברת, כשיהיה בית מקדש, יהיה רפורמות | |
ניר (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 1:07) בתשובה לאניקה | |
יהיו רביזיות, יהיה בסדר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30000 | |
קרבן יולדת | |
אליצור סגל (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 11:43) בתשובה לאניקה | |
לק''י אישה שילדה מביאה קרבן יולדת, גבר שנולד לו לא מביא כלום. חשבת פעם על הנושא הזה? לוי גם אינו יכול לעבוד במקום כהן. כהן אינו יכול לעבוד במקום לוי. ישראל אינו יכול לעשות לא עבודה של לויים ולא עבודה של כהנים. בקיצור לכל אחד תפקיד אחר. ניר צודק יהיו רביזיות - אבל אינני חושב שהן בכיון הזה. רק מה? לשם כך תשב סנהדרין בלשכת הגזית- בסמכותם באמת יהיה לעשות שינויים. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30001 | |
מצטערת אליצור, כדי להגיב אני זקוקה להסבר מה זה | |
אניקה (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 13:16) בתשובה לאליצור סגל | |
קורבן יולדת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30002 | |
קרבן יולדת | |
אליצור סגל (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 13:28) בתשובה לאניקה | |
לק''י אישה שילדה צריכה להביא קרבן הנקרא קורבן יולדת. קרבן זה כולל שני תורים או שני בני יונה. אחד מוקרב לחטאת ואחד לעולה. בדרך כלל נהוג לקרוא לקרבן הזה ''קן''. יש מסכת שנקראת מסכת קינים שעוסקת בבעיות המיוחדות לקרבן הזה. קרבן זה מובא בתום ארבעים יום מלידת זכר או בתום שמונים יום מלידת נקבה. לאחר הלידה האישה טמאה טומאת לידה. במקרה של לידת זכר שבוע ובמקרה של לידת נקבה שבועיים. אחר כך באים ימי טוהר - במקרה של לידת זכר לשלושים ושלושה יום ובמקרה של לידת נקבה יש שישים וששה ימי טהרה. בתום תקופה זו האישה מביאה קרבן. בזמנם הנשים נמנעו מקיום יחסי מין עם בעליהן עד הבאת הקרבן הזה למרות שמצד הדין הדבר מותר. נוהג זה נשאר עדיין בין האתיופים והקראים - אצלנו לעומת זאת הפוסקים שללו אותו. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30004 | |
תודה על ההסבר | |
אניקה (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 19:04) בתשובה לאליצור סגל | |
קראתי ואתה בטח מבין שיש לי בעיה עם זה. אני חוזרת על שאלותי הקודמות: לאור העובדה שאיננו מעטות (למעשה, לפי ההסבר קיימת גם אפליה בין גברים שאינה נובעת מהכשרתם, אלא בשל היוולדם לקבוצה מסוימת. זה מזכיר לי את שיטת הקסטות הנהוגה בהודו)האם זה משנה לכם שלא נוכל להיות במעמד כזה, או להצטרף לדעותיכם? האם הקדשתם זמן למחשבה כיצד לפתור בעיה זו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30019 | |
אניקה, על פי ההלכה לגבר אסור להביט באישה מזמרת | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:47) בתשובה לאניקה | |
או רוקדת. נקודה. אין פה בכלל עניין לויכוח. בחג העמצאות ראש עיריית ירושלים הזמני, שהוא איש חרדי, השתתף בחלוקת פרס ישראל. מדי פעם עלתה לבמה זמרת ושרה. על ראש העיר מוטלת החובה להמתין כדי להמשיך ולחלק, יחד עם ראש הממשלה ולימון לבינת וכו', את הפרסים לזוכים. ועלתה בנו תהייה: מה עושה ראש עיריית ירושלים בזמן שהגברת מזמרת. הרי זה אסור לפי ההלכה. מעניין מה היה הפיתרון שמצאו עבורו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30017 | |
אליצור. אתה מערבב בין ההלכה לבין המקרא | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:40) בתשובה לאליצור סגל | |
בכל מקרה - גם אלה וגם אלה ראו באישה אזרח סוג ב'. לא יעזור אפילו אלוהים בעניין הזה). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30016 | |
ואיך שלמה הידרדר וחטא בעבודה זרה אתה לא מספר. למה? | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:37) בתשובה לאליצור סגל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30014 | |
אליצור. בשביל מה אתה צריך את בית המקדש | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:32) בתשובה לאליצור סגל | |
הרי לפי המקרא אין שוב חשיבות זולת רוח הקודש. השכינה. היא שורה בכל מקום. אפשר להתפלל בכל מקום. אנחנו נבראנו בצלם ולכן החיים חשובים מן המתים על פי היהדות. כל עניין בית המקדש הוא פולחן פאגני במלוא מובן המילה. עבודת אלילים פשוטו כמשמעו. הרס מוחלט של היהדות. יותר מזה: המקרא רחש את הבוז הגדול ביותר למצרים. הם היו בעיניו היו התועבה הגדולה ביותר. ומה אפיין את המצרים יותר מכל? פולחן המתים! והנה, אתם המתנחלים עושים בדיוק כשם שהמצרים עשו: פולחן מתים על כל גווניו. הרצון בהקמת בית המקדש השני הוא המשך של זרם פאגני זה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30028 | |
אנה, אילו הייתי רוצה לענות לך בצורה עוקצנית | |
אליצור סגל (יום שישי, 16/05/2003 שעה 11:25) בתשובה לאנה | |
לק''י אנה, אילו הייתי רוצה, הייתי יכול לענות לך בצורה עוקצנית. אבל, אני מתרשם שאת שמכונת לשאול ענינית. אם כן תשובה ענינית תקח זמן ומאמץ - אז בבקשה שתהיה לך קצת סבלנות ואשתדל להתיחס לשאלותיך בעתיד בצורה העניינית ביותר אליצור. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30033 | |
אליצור אני לא צינית | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 16:09) בתשובה לאליצור סגל | |
בעצם אני אף פעם לא צינית, לפעמים קצת סארקסטית. זה לא אותו דבר. בעניין המקרא אין לי לא מזה ולא מזה. אני אוהבת את סיפורי המקרא ואת ספר התנך מאוד מאוד. סבלנות יש לי מפה ועד הודעה חדשה ... חיוך ..(שמתי לב שאסור לחייך בפורום הפוליטי הקשוח הזה, משום מה..) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29983 | |
בתיקונים קלים... | |
איציק - רון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 21:09) | |
הגיטרה של המאה השמונה עשרה היתה שונה מאד מן הגיטרה של ימינו, הן בגודלה והן בטכניקת הנגינה שלה. הגיטרה של ימינו נסמכת במידה רבה על הגיטרה שבנה הלוטייה אנטוניו טורס לידידו טארגה, ואשר היתה שילוב בין הגיטרה המוכרת בטרקליני המאה התשע עשרה ובין זו ש''הסתובבה'' אצל הצוענים נגני הפלמנקו. ויואלה - זהו למעשה אחד מסוגי הלאוטה. אולם הספרדים, עקב ההיסטוריה עקובת הדם במאבקם עם הערבים סירבו לכנות את הכלי במילה שמקורה בערבית ולכן כינו אותו ''ויולה של היד'' - ויואלה דה מאנו. הסקירה מרשימה ומעוררת עניין. תודה לך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29989 | |
תודה איציק | |
אריה פרלמן (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 23:38) בתשובה לאיציק - רון | |
לא אמרתי שהגיטרה של המאה ה- 18 זהה לגיטרה המודרנית. דיברתי על סוף המאה ה- 18. הבדל של בערך 90 שנה. הויואלה (דה מאנו, כפי שאמרת נכונה) דומה מאוד לגיטרה, מכל הבחינות, גם בצליל וגם בכיוונון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29985 | |
תגידו חברים - חוץ מפוליטיקה אין לכם כלום בראש? | |
רמינ (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 21:39) | |
בא אריה פרלמן ונותן לנו סקירה מרתק.על נושא מעניין. מבחינתי הוא מעלה הילוך ולא מוריד הילוך. ואתם באים עם הערות פוליטיות שנועדו סתם להרגיז. ועל זה כבר אמר פילוסוף אחד: מי שאין לו מה להגיד, מוטב שישתוק... כל הכבוד אריה, מאיפה הידע הזה? אתה מוזיקאי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29991 | |
שני דברים, רמינ | |
אריה פרלמן (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 23:47) בתשובה לרמינ | |
וראשית: תודה. 1) אני אמור להיות מוסיקאי, אבל אני לא מעז לכנות את עצמי כך. 2) מי שמעיר הערות פוליטיות זה לא ''אנשים'', אלא אחד. שים לב מי פתח בכך ומי רק נגרר, ואני בטוח שלצערו. לגופו של עניין, אם נהנית - באתי על שכרי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29998 | |
אריה, תודה - נהניתי מכל מילה | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 6:27) בתשובה לאריה פרלמן | |
לצערנו ישנם כאלה שמרגישים שהם ''לא עשו את היומית'' אם לא ניסו ללכלך בצורה כזאת או אחרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30010 | |
חן חן לך ישראל וגם לרפי | |
אריה פרלמן (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 22:50) בתשובה לישראל בר-ניר | |
טוב לדעת שיש לרק מי שזוכר - אלא גם את מי שקורא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30022 | |
אויש, למה אתם כל כך חסרי חוש הומור? | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:57) בתשובה לישראל בר-ניר | |
בר ניר, כל הערה של הומור כלפיך או כלפי חבריך אתה מפרש ''כהתנכלות לימין''. ממש לא לעניין.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=29999 | |
בגלל הפוליטיקה אין להם שום דבר בראש | |
ארץ הבצ (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 11:00) בתשובה לרמינ | |
אני מעריץ של ואגנר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30038 | |
לא נכון, ארץ.. יש לי בראש גם חתולים ועכשיו למשל | |
אניקה (שבת, 17/05/2003 שעה 0:03) בתשובה לארץ הבצ | |
אני עונה לך ושומעת גם מוסיקה. לא ואגנר, אני לא כל כך תרבותית (ולא אכפת לי אם הוא מוחרם או לא) סתם שירים שאני אוהבת שהורדתי למחשב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30015 | |
רמינ, צריך להיות מוסיקאי כדי לאהוב ולדעת מוסיקה? | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:36) בתשובה לרמינ | |
עצם השאלות שאתה שואל את פרלמן מעידות שאתה מוצא את הידע שלו במוסיקה כעניין יוצא דופן ו''לא רגיל''. זה לא מצחיק? .. שלא לומר מגוחך.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30021 | |
אנה, מה את מתנפלת עליו, מסכן... | |
אריה פרלמן (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:56) בתשובה לאנה | |
הוא במקרה צודק... השאלה ששאל היא הגיונית ומתבקשת. אם מישהו מגלה בקיאות מעמיקה בנושא מסויים - סביר להניח (אם כי לא מחוייב המציאות, אני מסכים) - שזהו מקצועו או תלמודו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30023 | |
אני לא מתנפלת עליו .. חיוך | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:59) בתשובה לאריה פרלמן | |
''הפליאה'' שבדבריו הייתה מצחיקה בעיני | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30005 | |
לפרלמן:נהניתי מכל מילה, ממש מרענן! | |
רפי אשכנזי (יום חמישי, 15/05/2003 שעה 21:38) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30013 | |
אגב. פרלמן בעניין ההבדלים בין הכלים של אז לבין | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:27) | |
הכלים של היום יש זרם שנקרא ''אותנטי''. אתה אוהב? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30018 | |
אני אוהב מאוד | |
אריה פרלמן (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:44) בתשובה לאנה | |
הזרם האותנטי מביא אלינו - עד כמה שניתן - תחליף להקלטה אמיתית של המוסיקה של אז, כפי שנשמעה ובוצעה אז. הבעיה היא שזה קשה מאוד לביצוע. גם הפסנתר של מוצרט לא היה זהה כלל וכלל לפסנתר של ברהמס. אני יכול לומר שאני בעד אותנטיות כשאפשר - ובעד עיבודים כשצריך. אם אזדקק שוב להשוואה עם עולם הספרות, אוכל לומר כך: ראוי ורצוי שכל תושבי כדור הארץ יוכלו לקרוא את ''דון קיחוטה'' של סרוונטס בספרדית; אבל במידה שהדבר איננו אפשרי או איננו מעשי - בהחלט לגיטימי ורצוי לתרגם (בתנאי שהתרגום טוב). כך גם במוסיקה. זכיתי פה ושם לנגן בגיטרה יצירות של באך, שנכתבו במקורן לכינור או ללאוטה, ואפילו פרלוד של גרשווין שנכתב במקור לפסנתר. האם אני יכול ללמוד את שלושת הכלים הללו בחיי הקצרים? זאת התשובה לשאלה, כמדומני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30020 | |
פרלמן, ממש התרשמתי | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:53) בתשובה לאריה פרלמן | |
אם אתה יכול לנגן את באך בגיטרה אתה ברמה יחסית גבוהה לחובב. או שאולי אתה יותר מחובב. הזרם האותנטי התגלה לי רק לאחרונה. יש לי דיסק של שתי השלישיות של שוברט הנהדרות 90 100 בסגנון האותנטי ואני אוהבת מאוד את הצליל אגב. מוזרה לי ההשואה שעשית בין תרגום לזרם האותנטי אבל הבנתי את הכוונה.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30024 | |
ההשוואה מתבקשת | |
אריה פרלמן (יום שישי, 16/05/2003 שעה 1:59) בתשובה לאנה | |
הזהות בין עיבוד לתרגום היא גדולה מאוד, הייתי אף אומר: הקבלה מלאה. כמי שעסק בשני הדברים גם יחד - אני יכול להעיד על כך. אני יכול לנגן יצירות של באך בגיטרה, אם כי לא את הקשות באמת... ''לפי הספר'' - אני אמור להיות מקצוען, אם כי מעולם לא הגעתי לוירטואוזיות של ממש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30025 | |
לא הבנתי עדיין | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 2:17) בתשובה לאריה פרלמן | |
אם זה המקצוע שלך או לא. פתאום אתה נורא סודי... אבל זה עניין פרטי. אני מבינה את ההקבלה שאתה עושה. אבל למילים יש עבודה אחרת על הקהל. המילים לא מקבילות בעיני לתווים מפני הספר אינו מתווך כמו יצירה מוסיקלית (עד כמה שיצירה יכולה בכלל להקרא *לא מתווכת* משום שכל יצירה מתווכת הלכה למעשה). אני יכולה להקביל בין מחזה לבין פרטיטורה. אבל קשה מאוד להקביל בין ספר לבין פרטיטורה. התרגום עצמו מתווך; הוא מתווך בין קהל הקוראים לבין הספר, תיווך שאי אפשר להמנע ממנו אם אנחנו רוצים לקרוא ספרים שנכתבו בשפות אחרות. ואילו הפרטיטורה נוצרה במיוחד עבור המנצח, שהוא המתווך האולטימטיבי בין היצירה לבין הקהל. שזה אומר למשל שהמקום לפרשנות ואפילו לשינויים הוא עצום. בעוד שהתרגום הוא הכרח בל יגונה או ליתר דיוק הכרח בלתי נמנע, אבל לא מחוייב המציאות, בהגדרה. ספר בהגדרה - מגיע ישירות לקורא. התיווך שבו מובנה, אינהרנטי, אימננטי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30026 | |
כדי לדייק | |
אנה (יום שישי, 16/05/2003 שעה 2:24) בתשובה לאנה | |
פרטיטורה נכתבת לנגנים כשם שמחזה נכתב לשחקנים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30031 | |
ומהן, לשיטתך הקשות באמת?(פרט לשאקון המפורסם... | |
איציק - רון (יום שישי, 16/05/2003 שעה 15:06) בתשובה לאריה פרלמן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30044 | |
הקשות באמת? | |
אריה פרלמן (שבת, 17/05/2003 שעה 10:10) בתשובה לאיציק - רון | |
הפוגה בסול מינור לכינור, חלק מהסוויטות ללאוטה, ועוד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30032 | |
כל הכבוד אריה | |
נמרוד פינסקי (יום שישי, 16/05/2003 שעה 15:41) | |
אריה, בהתחלה הייתי די בהלם. השתוקקתי כתמיד לקרוא את הטור השבועי, על התנועה האיסלאמית, או אולי על אוסלו ב' ועתידו השחור, או אולי הבנת סוף סוף שביבי טועה. אך לא. יצאת בטור אמיץ בלב הפורום הפוליטי על נושא החביב מאוד על שנינו-מוסיקה, ועוד קלאסית. הציניים פה העלו בי חיוך קל אך דווקא הרציניים חיממו לי את הלב. ברכות ממני, סקירה מרתקת-לקרוא וללמוד. נושא חשוב. בהבנה עמוקה, נמרוד פינסקי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30046 | |
תודה רבה נמרוד | |
אריה פרלמן (שבת, 17/05/2003 שעה 10:11) בתשובה לנמרוד פינסקי | |
אני מקווה שגם בעתיד אוכל לעמוד בציפיותיך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=80593 | |
תגובה | |
ליאור (יום שישי, 14/07/2006 שעה 18:14) | |
מאמר מגניב ומחדש - שוברט גיטריסט הא!!! | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |