אין גבול לחוצפה | |||||
יוסי גורביץ (יום שישי, 23/05/2003 שעה 15:50) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=30244 | |
כולם למדו באותו בית ספר | |
יועזר (יום שישי, 23/05/2003 שעה 17:04) | |
אבל המקצוע הכי נחשב שלהם היה להסתכל לעבר המפקד ולהיות הראשון שינחש מה הוא יאמר. המהירים ביותר קודמו בדרגות ובתפקידים. בעלי המחשבה האחרת בדרך כלל נתקעו בדרך וקידומם עוכב עד כי עזבו את הצבא. אני בטוח שאם תשתדל אז תמצא כמה מהם. (חלקם אפילו בתפקידים נחשקים.) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30245 | |
זה נישמע אולי מוזר | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 23/05/2003 שעה 20:00) | |
אבל הפעם יש הסכמה של כמעט מאה אחוז ביני לבין גורביץ. זה מלמד מה שהוא על דרך הקידום של קצינים בצה''ל. הבעייה שזה נכון כמעט בכל צבא (צה''ל למד מהר מאוד מצבאות אחרים). הליכה בתלם והימנעות מעשיית גלים הם א' ב' של כל מי ששואף להגיע לצמרת. אימרה ידועה בצי של ארה''ב היא ש''הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לקצין, זה להיות צודק במחלוקת עם הממונים עליו''. גם כאן היו אלפי קורבנות מיותרים וקריירות נהרסו בשל היצמדות עיקשת למדיניות מוטעית. לסיום, בנושא של הנסיגה מלבנון אינני בטוח שגורביץ באמת צודק. אינני יודע מספיק. שמעתי דעות לכאן ולכאן מגורמים ומומחים שונים. מה שמפריע לי בכל הנושא הוא שאף פעם, לא בקשר לכניסה, ולא בקשר ליציאה, לא היתקיים שום דיון רציני בנושא שבדק בצורה אובייקטיבית את ההשלכות של החלטה כזאת או אחרת. החלטות התקבלו ובוצעו בצורה שהמילה שערוריה היא מחמאה עבורה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30262 | |
ההחלטה להיכנס היתה של איש אחד..זה ידוע | |
טרה 21 (שבת, 24/05/2003 שעה 11:30) בתשובה לישראל בר-ניר | |
וכך גם ההחלטה לצאת. ומה זה שייך לנושא של אופורטוניזם הקיים בכל מערכת וארגון. ושל חבר מביא חבר. עובדה שבשיטות האלה מדינת ישראל שרדה חמש שש או שבע מלחמות ושתי אינתיפאדות. מה שמצביע על כך שזה בכלל לא קשור ליחסי אנוש התחנפות ויכוחים מסקנות נכונות וצדק. וממול עומד עם מתוסכל מעוצבן ומיואש ומסכון- שחולם לחזור לבתי הכפרים שלו שלא קיימים עוד- מחנך את ילדיו לג'יהד ולכל השאר. נגד זה עמדו ועומדים 'חיילנו האמיצים' האופורטוניסטים מלקקי ו'מכסי תחת' אז מה חדש בזה- כשכל חיילת חתיכה זוכה להערצה כ'כוסית של החטיבה'. גם בזה הם עסוקים חלק מהזמן. זה עוד זכור לי מימיה של ניצה סימון ב- 906. היום היא בת 65 וכגילה גם התופעות האלה- של אלופים שעסוקים לא רק בנשק אלא גם בזינזונים ובליקוקים. אבל מי שלא עושה-גם את זה- לא שוגה. ואגב אף אחד לא הילל את עמירם לוין..פרט לכם--כעת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30266 | |
דבריך הם חסרי שחר | |
ישראל בר-ניר (שבת, 24/05/2003 שעה 19:52) בתשובה לטרה 21 | |
ההחלטה להיכנס התקבלה ע''י כל הממשלה. נכון ש''איש אחד'' דחף יותר מאחרים, אבל הוא בפרוש לא החליט לבד. לגבי ההחלטה לצאת את צודקת. אבל את מחטיאה את המטרה כי הבעיה איננה מי או כמה אנשים החליטו. הבעייה היא איך ההחלטה היתקבלה. איזה דיונים היתנהלו והאם מי שהוא הציג ניתוח רציני של היתפתחויות אפשריות כתוצאה מנקיטה בצעדים כאלה או אחרים. אם, כפי שמתקבל הרושם במבט לאחור, המעורבים בתהליך קבלת ההחלטות נימנעו מלאמר את מה שהיה להם לאמר ללא משוא פנים בשל שיקולי קידום וקריירה אין כל פלא שיצש מה שיצא. לפי מה שהתפרסם, לפחות בדיונים שהיתקיימו בדרג הצבאי (במטכ''ל), היתה תמיכה מלאה של כל הנוכחים במיבצע, במיוחד של ברק שאפילו לחץ להרחיב את היעדים. היחיד שהביע הסתייגויות היה ראש אמן דאז, שגיא, שגם הוא עשה זאת בחצי פה. אם התנהגות האלופים שיקפה את זה שהם פחדו לפתוח את הפה נגד שר הביטחון אז לא מגיע להם להיות אלופים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30248 | |
החונטה | |
איציק - רון (יום שישי, 23/05/2003 שעה 21:55) | |
יוסי, עם קצת פחות קיצוניות ומבט כללי יותר: ראש העיר חיפה היוצא: אלוף מיל' מתמודד עיקרי: אלוף מיל' מנכ''ל העיר: היה גם קצין בכיר. איני זוכר את דרגתו ראש העיר ת''א: גנרל באר שבע: מפקד ח''א לשעבר ועוד לא הגענו לכנסת, לראשות המפלגות, הממשלה... במדינה שלנו הצבא אינו סוף פסוק. הוא רק קרש הקפיצה. כאשר אדם פורש במלוא אונו מתפקיד בכיר בצבא רק טבעי שהוא יחפש את דרכו למעלה. אינני מאשים איש, רק את השיטה. שיטה בה אדם הופך לקצין אחרי חצי שנה, וטס במהירות בתפקידים. מג''דים בני פחות משלושים, מח''טים בני שלושים+, ולפני חמישים כבר אין לאן להתקדם. ובצירוף לשיטה הפוליטית המחפשת את יוצאי הצבא הללו אין להם לאן לזרום פרט לפוליטיקה, ועובדה זו מקרינה כבר אחורה אל שיקוליהם כאנשי צבא. בצבא מקצועי אדם ממלא תפקיד מספר שנים, ומח''ט יכול להיות גם בן 50+. הקידום איטי יותר והקריירה מסתיימת בצבא. איש צבא הוא איש צבא.פוליטיקאי הוא פוליטיקאי. יחד עם זאת לא מקובלות עלי הכפשות בסגנון ''אינו יודע לקרוא''. הוא איש צבא מקצועי ומוכשר, בעל תואר אקדמי. גם בעניין מה אמר או לא אמר - בצבא מקובל להתבטא בתוך המערכת, לא מחוצה לה, ואין לך ולא לאף אחד אחר שלא שירת אתו במטכ''ל שום אינדיקציה לגבי מה אמר בפורומים סגורים ומה לא אמר. ודאי שכאיש צבא ארגוני סרבנים או המטיפים לכך הם מחוץ לתחום. האמת שארגון כמו ארבע אמהות הוא מחוץ לתחום גם עבורי כאזרח. טיעוניו אמוציונליים ולעיתים תבוסתניים להחריד, ואינם תמיד חופפים את המציאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30252 | |
ישראל היא באמת חריגה בתחום הזה | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 23/05/2003 שעה 23:31) בתשובה לאיציק - רון | |
קצב הקידום של מפקדים הוא מהיר מאוד, והזמן בו קצין ממלא תפקיד מסויים הוא לעתים קרובות קצר מכדי להפיק ממנו את המכסימום זה בדיוק ההיפך ממה שנידרש מצבא מיקצועי. בהרבה מקרים כשאדם מגיע לרמה בה הוא שולט בנושא באופן מלא ויכול להתחיל לבצע את תפקידו במלוא היכולת, מעבירים אותו לתפקיד חדש. התופעה של הצפת הדרג הפוליטי באנשי צבא אין לה אח ורע באף אחת ממדינות המערב. אתה לא ניתקל בגנרלים לשעבר במיגזר הפוליטי לא באנגליה לא בצרפת, ולמעט חריג או שניים גם לא בארצות הברית (קולין פאוול, שהגיע לתפקיד הרמטכ''ל, הוא גם חריג בקרב הקצונה האמריקאית מאחר והוא איננו בוגר של אחת מהמיכללות הצבאיות). למיטב ידיעתי זה המצב גם ביתר ארצות מערב אירופה. לארה''ב היו שלושה גנרלים שהגיעו לבית הלבן. שניים מהם, גרנט ואייזנהאואר היו כישלון טוטאלי (בהיסטוריה של ארה''ב, האדמיניסטרציה של גרנט ידועה בתור המושחתת ביותר שהיתה אי פעם). הגנרל השלישי, אנדרו ג'קסון (במחצית המאה ה 19 בערך), תיפקד לא רע, אבל הוא לא היה בדיוק איש צבא מיקצועי. בחינה לעומק של מלוא הספקטרום של הפוליטיקו-גנרלים בישראל, מראה ברור שקריירה צבאית איננה מקנה הכשרה טובה לחיים הפוליטיים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30254 | |
מה פתאום חונטה? | |
אריה פרלמן (שבת, 24/05/2003 שעה 0:27) בתשובה לאיציק - רון | |
עצם העובדה שקצינים בכירים רבים (במיל') מכהנים במשרות בכירות בשלטון - איננה הופכת את ישראל לחונטה. בכירים אלו מודחים ומתפטרים, או מנצחים וזוכים ברוב כמו כל בכיר אחר במערכת הפוליטית. הם לא תפסו את השלטון בכוח ולא החזיקו בו באופן בלתי-חוקי. אם ניצמד למדד האמיתי להגדרת חונטה, שהוא ''החזקת השלטון בכוח ובניגוד לחוק'', גם קבוצת אזרחים תתאים להגדרה הרבה יותר מאשר קצינים לשעבר במערכת דמוקרטית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30260 | |
נכון, מסכים שעסקני ש''ס הרבה יותר מתאימים להנהגה.. | |
טרה 21 (שבת, 24/05/2003 שעה 10:06) בתשובה לאיציק - רון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30250 | |
לגורביץ: נא זכור את השיר''איך הפישפש עלה למעלה'' | |
רפי אשכנזי (יום שישי, 23/05/2003 שעה 23:06) | |
השיר אמנם נכתב על עסקני מפא''י בזמנו{רביעיית מועדון התאטרון סוף שנות הששים} אך הוא נכון גם לצהל, לצערי כמובן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30251 | |
השיר הזה נכתב ספציפית על שימעון פרס | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 23/05/2003 שעה 23:13) בתשובה לרפי אשכנזי | |
כאשר הוא מונה למנכ''ל מישרד הביטחון. אם אינני טועה, המלים היו של חיים חפר. ''גלי צה''ל'', שהיו כפופים למישרד הביטחון, החרימו באופן שיטתי את רביעיית מועדון התיאטרון כתוצאה מהשיר הזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30256 | |
לא קראתי את המאמר, אך האיש לא ממש מצטייר | |
מיכאל מ. שרון (שבת, 24/05/2003 שעה 1:10) | |
כ''חיים לסקוב'', ופניו כנראה כפני הסאוב. זה שהוא יוצא כנגד ברק כיד הימין, רק אומר שהישבן פה מדבר... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=30278 | |
אני לא מסכים עם מסקנתך וישנה סתירה פנימית בדבריך | |
רפי פוריאן (יום ראשון, 25/05/2003 שעה 17:21) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |