פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_1460

יום הולדת לטלית של תכלת
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום רביעי, 18/06/2003 שעה 3:01)


יום הולדת לטלית

נסים ישעיהו





אמנם הרשימה הראשונה פורסמה בתאריך 29.05.02 אבל פרשת השבוע היא אותה פרשה ועל כן השבוע חל יום ההולדת של הטור ומבחינתו, החלה עבורו שנה חדשה בפא''צ.

החלטתי לעשות חשבון נפש, סיכום ביניים, לקראת יום ההולדת והנה לפניכם התוצאות:

כמה דברים ניסיתי לברר לעצמי עם עצמי:
  1. מדוע אני מתעקש לכתוב כל שבוע ולא מוותר (הטור הזה לא נעדר אף שבוע) גם כאשר, אובייקטיבית, יש קשיים?
  2. בשביל מה כותבים, מה מנסים להשיג באמצעות הכתיבה?
  3. האם טור זה שונה מטורים אחרים, ואם כן –במה? הרי יש עוד הרבה כותבים ברמה טובה ויותר, בנושא של פרשת השבוע.
  4. ואם אכן טור זה שונה ממאמרים אחרים, האם זה מצדיק את העבודה? הרי לעתים קרובות אינו נחתם בטרם תקף כאב ראש את כותבו, אז אפשר לוותר לפעמים – לא?
  5. בשביל מה בכלל חשבון נפש? למה להוסיף כאבי ראש, אין מספיק גם בלי זה?
אז אם נתחיל מהסוף, חשבון נפש דרוש כדי שלא נקפא על השמרים או ננוח על זרי הדפנה, נטייה שהיא מאד אופיינית לאדם. הוא דרוש גם כדי לוודא שלא נתנו פול גז בניוטרל וגם כדי לוודא שלא התחלנו לטחון מים; לראות אם אנחנו מצליחים להעיר את עצמנו מדי פעם למחשבה חדשה ולא ממשיכים לישון וחולמים במקום לחשוב.

הכתיבה הנה, קודם כל, צורך של הכותב; צורך, לאו דווקא רצון. הצורך נובע מהחלטה מודעת לחתור קדימה בהעמקת המודעות ובמציאת משמעות לחיים בעולם הזה. דבר זה אינו יכול להיעשות כבדרך אגב, ללא השקעה מודעת ועקבית בנושא. אז אם יש קשיים אובייקטיביים או סובייקטיביים, מתגברים וממשיכים הלאה; לא מוותרים.

ואם כבר כותבים ויש כמה אנשים שמבקשים לקרוא מה שנכתב, אדרבה; זה עוד מוסיף למחויבות וגם לעניין שבכתיבה.

טור זה שונה מטורים אחרים בכך שלא הכותב ניצב במרכז וגם לא דעותיו; כל שהוא מנסה לעשות זה לברר מהי דעת התורה בכל עניין שעל הפרק. בכל הצניעות המתחייבת אומר כי קצת קשה למצוא מאמרים מן הסוג הזה. בתורה אפשר למצוא הכל ולכן ייתכנו דעות קוטביות כאשר שני הצדדים מסתמכים, לכאורה, על התורה; אבל במציאות, קשה להפריד בין נטיות אישיות לבין מה שמוצאים בתורה ובפועל – בדרך כלל מוצאים בתורה מה שמאשר לנו את השקפת העולם שלנו ואת נטיותינו הטבעיות. טור זה נזהר מאד מהליכה בדרך זו ובכך הוא, חריג במידה מסוימת.

הטלית היא בגד שיהודי לובש וממילא היא חיצונית לאדם, אבל הטור שלה מתעקש לבחון דווקא את הפנימיות ואינו מסתפק במה שנראה על פני המעטפת החיצונית; תוצאותיה של התבוננות כזאת, הנן קשות לעיכול בדרך כלל באשר הקוראים (ולפעמים גם הכותב) מתקשים להשלים עם המסקנות לפועל הנובעות מן ההתבוננות הזאת. ורק לדוגמא, לפני כשנתיים וחצי – לקראת הבחירות בין שרון לברק פרסמתי מאמר והנה קטע מתוכו:

לחיות עם הזמן – כפשוטו.

כשנודע תאריך הבחירות (וסליחה שאינני שם מירכאות על מלה זו), פניתי לעיין בשיעורי החת''ת של ימים אלו. לחיות עם הזמן, כבר אמרנו?
ברשותכם, ספור קצר ממין העניין: לפני למעלה משנה התקשר אלי ידיד יקר וביקש להתייעץ; לא בטלפון. קבענו ליום א' הקרוב וסיפר כי יש לו הזדמנות להחליף עבודה. נראה לו כדאי אבל יש חששות. שאלתי: הרעיון שלך? אמר שהציעו לו ומחר צריך להשיב סופית אם הוא מסכים לחתום על חוזה העבודה. אמרתי לו, לך על זה. חתום ובע''ה יהיה בסדר. כעבור זמן שאל אותי איך ידעת להגיד בביטחון כזה? עניתי שזה היה ביום א' לפרשת ''לך לך''. ולענייננו, שלושה ימים לאחר שקוראים בתורה את ספור יציאת מצרים על ידי משה בפרשת 'בוא אל פרעה' – צריכים לבחור; לי הבחירה פשוטה וברורה. ועוד:
ביום א' –(לפרשת בשלח) קוראים על עמוד אש ועמוד ענן ותחילת המרדף של המצרים אחרי בני ישראל.
ביום ב' –המצרים סמוכים עד כדי איום מיידי ובני ישראל בלחץ. הם צועקים אל ה' וצועקים על משה. משה מרגיע את העם ומבטיח: ''ה' ילחם לכם ואתם תחרישון''.
ביום ג' –ה' אומר למשה לא זמן תפילות עכשיו, ...דבר אל בני ישראל ויסעו... אל הגאולה השלמה תוך התעלמות מן המצרים הרודפים ומן הים החוסם. בני ישראל (אנחנו) קופצים אל תוך הים. זה נבקע לפניהם (לפנינו) ועוברים יבשים לצד השני. המצרים נכנסים לים ו...
ביום ד' –תוצאות האמת כבר ידועות. פרעה וכל חילו טבעו בים ו''אז ישיר משה ובני ישראל...'' בלשון עתיד. הכוונה לשבוע הבא.

תגידו מה שתגידו. אבל מול המציאות הדמיונית בה אנו חיים לאחרונה כאשר למלחמת השמד נגדנו אנחנו(!!!) קוראים תהליך שלום; כאשר כל ההבדל בין המועמדים מסתכם בשאלה באיזה קצב ימשיכו את התהליך האסוני; כאשר כבר ברור כי הכוון הנוכחי הוא חד–סטרי ואין עוד כל תקווה להצלה בדרך הטבע, התסריט שמציירות לנו פרשיות השבוע הוא היחיד שמעודד.
אז שתהיה לכולנו בחירה טובה.


בדיבור הייתי מפורש הרבה יותר וטענתי כי הנזק שיביא שרון עולה עשרות מונים על זה שעלול להביא ברק; זכיתי אז להמון ביקורת וללחצים כבדים להימנע מפרסום עמדתי בעניין אבל הגישה שלי לא השתנתה כי לא היה מדובר בדעה שלי מול דעה של מישהו אחר אלא במסקנות שהסקתי מהתבוננות בתורה.

נדמה שיש התחלה של התפכחות אצל אלה שתקפו אותי אז אבל הדרך עודנה ארוכה. עדיין שוגים באשליה כי ניתן לחולל את השינוי הנדרש בתוך המערכת הקיימת, מה שעל פי התורה ברור לי לחלוטין כי לא ייתכן.

ברור לחלוטין כי דרך ההצלה היחידה עוברת דרך בניית מסגרת שלטונית חלופית חדשה לגמרי, בלי כל שריד מן המערכת הקיימת. זה נשמע דמיוני, אני יודע, אבל זה כבר קרה לבולשביזם האירופאי וזה יקרה לבולשביזם הארץ ישראלי.

ועד אז, נמשיך לכתוב ולפרסם ונתפלל שה' יעזור והדברים יפעלו את פעולתם בי ובקוראים, ויסייעו להביא את כולנו למודעות הנכונה עד לשלב בו כבר לא יהיה צורך במאמר שבועי כי כולם יידעו את ה' למקטנם ועד גדולם, כדבר הנביא ירמיהו.

ושיהיה רק טוב ליהודים.

תנועת 'אור ישראל'.








http://www.faz.co.il/thread?rep=31610
גזענות מסוכנת במסווה של ''דברי תורה''
אברהם (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 0:33)

ראשית המציאתם לכם את האל האתנוצנטרי הזה, אחר כך אתם מפרשים את ה''תורה'' שנכתבה לפני אלפי שנים בידי בני אדם , כמקור ''אלוהי'' לכל תועבה אפשרית , לגזענות , לשנאת זרים, לשנאת אחים, להפרת החוק, למלחמה בדמוקרטיה, וחלילה , לחורבן נוסף של מדינת היהודים.
לך לך ישעיהו מאיתנו , לך לך עם דברי החלקלקות הנחזים להיות דברי נועם , עם תורתו של הגזען והמסית המתיימר להיות איש רוח בישראל - ה''רב'' גינצבורג.

אכן מלאה שנה ל''טלית שכולה תכלת'' , בקצב בו נטרפת דעתם של אנשיך, בעוד שנה תהיה זו טלית ספוגה בדם,
דמם של אלה שימותו לשווא על מזבח הגשמת הרעיונות המשיחיים שלכם , והתורה בפירושה הקנאי והקיצוני שלכם.
על השנה הזו נאמר: תכלה שנה וקללותיה

http://www.faz.co.il/thread?rep=31611
ביזוי קודשי ישראל במסווה של יום הולדת
יהודי (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 1:48)


http://www.faz.co.il/thread?rep=31613
דברים שבאמת נוגעים. ישר כוח, ומפעלך מבורך.
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 4:04)


http://www.faz.co.il/thread?rep=31617
שתי הערות בשולי דבריך
דוד סיון (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 8:20)

1. נכון הכתיבה היא צורך של הכותב.
2.הטור שלך לא שונה מטורים אחרים. הטענה שלך שדעת תורה היא מרכז המאמרים מתקבלת. אבל גם בטורים/פתילים שלי עומדת במרכז עמדת התורה הכלכלית ולא עמדתי האישית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31620
ההשוואה התייחסה אך ורק למאמרים באותו נושא
נסים ישעיהו (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 10:20)
בתשובה לדוד סיון

במאמרים שלך אכן ניכרת העובדה שהכותב מתייחס אל הרעיון כאל עיקר ואינו שם עצמו במרכז.

כלכלה אינו תחום ההתמחות שלי אבל לאור הנ''ל אני מניח שלמאמריך יש ערך עצמי שאינו תלוי במידת הפירסום שלך כאדם או אף בהיקף התפוצה של המאמרים עצמם. לפחות כך אני מרגיש לגביהם.

בכלכלה כמו בכל תחום יש שהכותב שם את עצמו במרכז ומאמריו יוטו בהתאם לדעותיו המוקדמות; ערכם של מאמרים כאלה אינו רב אבל לא תמיד קל לזהות אותם; צריכים להיות מומחים בתחום או להתאמן הרבה בשביל זה.

כאן בפא''צ יש כותבים רבים שהם טובים מאד מזוית מבחן זו ויש גם אחרים.

ההתקפות המופנות אלי אישית, בלי שום קשר למה שאני כותב וגם למה ולמי שאני באמת, יכולות ללמד על המניע לכתיבת רשימת יום הולדת זו; נחלי השפכים המוטחים בי, ויש דוגמא גם בפתיל זה, נועדו אני מניח לרפות את ידי; קרה לא אחת שהרגשתי רע עם זה אבל אין בדעתי לשנות את דרכי או את (חוסר) התייחסותי אליהם.

אפשר לומר שכל עוד מגדפים אותי על מה שאני לא, פירסום המאמר הנו חיוני ביותר; כשיפסיקו לגדף, כבר לא יהיה צורך במאמר שבועי, ככתוב בסוף רשימת יום ההולדת.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31645
ומשנתו הכלכלית של באבלה (ב' ראשונה בצירה) - גם
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 20:25)
בתשובה לדוד סיון

בבאלה מעמיד במרכז הדברים את המשנה הכלכלית מדינית:

למשל: ''השוורצע חייעס האלה, הפלסתינאים, הרסו את מקור פרנסתו של באבלה''.

אצלנו הדולר מתנהג בלי כבוד לאומי, ואצלם..

אלטלנה והחור בגרוש - מי נתן את ההוראה?

קישורים:
כמו קינג: http://www.haayal.co.il/thread.php3?rep=66587
המניפסט הכלכלי-מדיני של באבלה: http://www.haayal.co.il/thread.php3?rep=54319
דוס איז א משיגינע מדינה -: http://www.haayal.co.il/thread.php3?rep=66232

http://www.faz.co.il/thread?rep=31652
נרקו-טרוריזם, כלכלת הרשע וג'יהד הסמים הגלובאלי
מיכאל מ.שרון (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 22:23)
בתשובה למיכאל מ. שרון

כן, גם המימד הכלכלי חשוב להבנת הג'יהאד כלפינו.

יש היבט השחיקה הכלכלית נוכח פרעות הפלסתינאים - הריסתו הכלכלית של באבלה ורבים אחרים - ''איך אוב נישט א -קויח, פרנוסה גיגאנגען צו דרעכט''

ויש - ההיבט הכלכלי הכלל-עולמי של הטרור והג'יהד.

קישורים:
נרקו-טרוריזם: הג'יהד והסמים: http://www.google.co.il/search?q=cache:pxK2iGmREicJ:...
פילסתין בילדנא, אל-יהוד כילבנא...: http://www.faz.co.il/thread?rep=31647

http://www.faz.co.il/thread?rep=31668
מי זה באבלה ? נשמע כמו שם של שד
יפעת (יום שישי, 20/06/2003 שעה 10:33)
בתשובה למיכאל מ.שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=31691
אוי א ברוך. גם לא גרין קארד וגם איזו פועה פואה..פה
באבלה (יום שישי, 20/06/2003 שעה 15:14)
בתשובה ליפעת

...לא יפה..

קצת לב על באבלה מה נתן נשמה שלו בשביל שבחורות יוכלו ככה לדבר, בלי שאיזה ערבי יעשה להם ''שק קמח''.

נו טוב, מיידאלע, מה לעשות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31719
תודה למפרש היהדות וההלכה נסים ישעיהו
רגיס (שבת, 21/06/2003 שעה 1:34)
בתשובה לבאבלה

בשעתו סברתי שאין צורך לקרוא את ספרו של היטלר ''מיין קאמפף'' (''מלחמתי'') כדי לדחות את תורתו. הדברים שקראתי על הספר ועל המשטר, הספיקו. עד שהגעתי למחלקה להיסטוריה גרמנית באוניברסיטה, ושם, במהלך הלימודים, החלטתי לכתוב עבודה על ספרו של היטלר. לא היתה ברירה, הייתי חייב לקרוא אותו.
לאחר שקראתי בו, השתנתה דעתי, והגעתי למסקנה, כי ככל שידעתי על הספר ועל המשטר, זה לא היה מספיק, והספר הוסיף לי תשתית חשובה להבנת המשטר ושורשיו.

משהו דומה קרה לי בעקבות טורו השבועי של מר נסים ישעיהו. סברתי כי אין צורך להטריח עצמי בניבכי ''דברי תורה'' בכל הקשור למחלוקות הפוליטית בישראל. די לי לשמוע את ראשי המתנחלים ו''פסקי ההלכה'' של רבניהם, על מנת להגיע למסקנה כי יש לנו עניין עם חבורה גזענית.
עד שניקלעתי לאתר ארץ הצבי וניתקלתי בטורו של ישעיהו. אני קורא בו מדי שבוע, מדפיס ושומר את הטור, משום שהוא מסייע לי להבין את שורשיה הגזעניים והברוטליים של הדת היהודית. טורו השבועי של ישעיהו, עם כל המובאות שהוא מאיר בהם את עיני הקוראים, עזרו לי לחזק את היסודות השמאליים בעמדותיי הפוליטיות לפיהם הדת היהודית היא דת של דם ואדמה, דת של מוות ולא תורת חיים.
טורו של ישעיהו צייד אותי בחומר רב בויכוחים עם סטודנטים מהימין ומגוש אמונים הלומדים באוניברסיטה, ואני נעזר לעתים קרובות בישעיהו כדי להוכיח ליריבי כי הדת היהודית כפי שבאה לידי ביטוי אצל המתנחלים בשטחי הגדה והרצועה ספוגה בהרואיקה של המלחמה והמוות ובהתנשאת גזענית כלפיי ''הגויים'' ו''עמלק''.
על כך נתונה לו תודתי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=31735
שמע רגיס - פרנץ פנון, חבר של רג'יס דברה, פסיכיאטר
באבלה (שבת, 21/06/2003 שעה 6:14)
בתשובה לרגיס

אלג'יראי, קבע בספרו ''החלכאים עלי אדמות'' כי השחיטה העקובה מדם של הקולוניאליסטים היא הדרך לטהר את הנשמה המוצמתת של המדוכא מהכובד המצמית ומהזדהות/הפנמת ערכיו של המדכא. אני מכיר את המאטריה הזאת הרבה מאד שנים, עוד מראשית הווצרות אתוס ה''מוות המטהר'' ב- 1969 במצרים, ומלפני כן.

ביהדות המוות לא ''מטהר'' ולא בטיח - אולי קצת הפרעות מאויבים ברוח המאה ה- 10 לפני הספירה.

איפוא אתה רואה ''הרואיקת מוות'' אצל ישעיהו?

ציטוטים, ידידי, ציטוטים, לא איזו אסוסיאציה רחוקה.

בכבוד, בכל זאת לא בכל יום פוגשים רוולוציונר וותיק -

מיכאל

http://www.faz.co.il/thread?rep=31991
שמע רגיס - פרנץ פנון, חבר של רג'יס דברה, פסיכיאטר
אשר דהישי (יום חמישי, 26/06/2003 שעה 13:48)
בתשובה לבאבלה

*ברור לחלוטין כי דרך ההצלה היחידה עוברת דרך בניית מסגרת שלטונית חלופית חדשה לגמרי, בלי כל שריד מן המערכת הקיימת. זה נשמע דמיוני, אני יודע, אבל זה כבר קרה לבולשביזם האירופאי וזה יקרה לבולשביזם הארץ ישראלי.*

תרגום לעברית מדוברת

תשחטו את הבולשביקים השמאלנים אחרת לא תנצלו ביום הגאולה

http://www.faz.co.il/thread?rep=31992
שמע רגיס - פרנץ פנון, חבר של רג'יס דברה, פסיכיאטר
אשר דהישי (יום חמישי, 26/06/2003 שעה 13:51)
בתשובה לאשר דהישי

תלית של תכלת התולת כופרים זה שם יותר טוב


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.