פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קשה להם לשמור על שקט
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 13/08/2003 שעה 11:07)


קשה להם לשמור על שקט


גדעון ספירו




העניין הזה של הפסקת אש, עולה לממשלת שרון ולצבא הכיבוש הישראלי בייסורי תופת. אינני מדבר על מחוות של רצון טוב, על הקלות של ממש לאוכלוסייה הפלסטינית הסובלת מגזירות הכיבוש. זה מעבר להשגתם. אני מתכוון לסתם שמירה על שקט והימנעות מפרובוקציות – ניכר שהדבר קשה להם כקריעת ים סוף.
36 שנות כיבוש ו-‏55 שנות מצב חרום ומלחמות, צרבו בגנים של הממשל וצמרת הצבא את יסוד ההתגרות.

יש שקט בגבול לבנון? זה לא יכול להיות. או אז יוזמת ישראל פעולת רצח נגד פעיל חיזבאללה בביירות, מפוצצת את מכוניתו ומחכה לתגמול של החיזבאללה. וזו אכן מגיעה בדמות ירי פגז נגד מטוסים על העיירה המנומנמת שלומי, והנער דדון משלם בחייו. זה בדיוק מה שממשלת ישראל צריכה: להעמיד פנים שהיא קורבן של ''טרור החיזבאללה'' ולצווח בכל העולם: ''תחזיקו אותי, אני תכף משתגעת''. מיד מתגייסות גננות העולם ומתחננות לפני המשוגע האזורי, שמא ''רק הפעם'' יעשה מאמץ לא להבעיר את האזור. ושרון עושה להם טובה, ''רק הפעם''.

מי שפועל מאז הנסיגה מלבנון כפרובוקטור שכונתי היא ממשלת ישראל עם הטיסות המיותרות שחודרות לתחום הריבונות האווירית של לבנון. פרובוקציות אלו משחררות את הבלמים הרופפים של החיזבאללה ומהוות את ההצדקה לירי תותחים נגד מטוסים.

לטיסות האלה אין הצדקה, זולת הפרובוקציה, מעין הוצאת אצבע משולשת לחיזבאללה ולממשלת לבנון במטרה להוכיח ''מי כאן בעל הבית''. מי שהיה קצין מודיעין של צבא הפלישה הישראלי בלבנון, אמר בעקבות הירי לעבר שלומי באחד מערוצי החדשות בטלוויזיה, כי לטיסות אלה אין כל ערך מודיעיני, הן לא מביאות גרם אינפורמציה, והן נטו התגרות.

אותם דברים אמורים למתרחש בשטחים הכבושים. יש ''הודנה''. הפלסטינים שומרים עליה. החמאס הוכיח כי הוא ארגון ממושמע, אפילו דובר ממשלת ישראל ומערכת הביטחון, העיתונאי מטעם אהוד יערי, לא יכול היה להימנע מלחלק לחמאס שבחים על ציות אנשי השטח לראשי הארגון בכל הקשור לנצירת האש.

זה משגע את שרון ויעלון. אז מה עושים? יוזמים פעולה צבאית בשכם שתוצאתה הריגת שני פעילי חמאס, וכתוספת יוקר נהרג גם חייל צבא הכיבוש הישראלי משייטת 13.

שרון ויעלון יודעים מהעבר, כי פעולה נגד החמאס לא נשארת ללא תגובה. שעה שתיכננו את הפעולה בשכם, ידעו שרון ויעלון, כי תבוא תגובה, כי ההודנה עלולה להתמוטט, ובכל זאת עשו את הפעולה.

והתגובה אכן הגיעה. לא אחת, אלא שתיים. הראשונה בתוך הקו הירוק, שאותה יש לגנות באופן מיוחד משום שהיא פוגעת באוכלוסייה אזרחית בתחומי מדינת ישראל, והשנייה בשטחים הכבושים, שכלפיה מגלים בעולם הבנה רבה יותר כי היא מכוונת נגד תשתית הטרור הישראלי. החייל והמתנחל שנהרג בפיגוע בשטחים, מדגיש נקודה זו.

לאחר שהתגובה של החמאס בוצעה כמובטח על ידי ראשי התנועה, תגובה צנועה ב''ה לפי תוצאותיה אם משווים אותה לפעולות התאבדות עם עשרות הרוגים,
זועקים שרון, יעלון וחבר משרתיהם, ''אויה לנו, הטרור הפלסטיני שוב מכה בנו, אנחנו לא נבליג''. ושוב באות הגננות מוושינגטון ועד לונדון ובריסל, ומבקשות משרון, ''אנא, עשה חסד, תתאפק'' ושרון גוזר עוד קופון.

''תשתית הטרור'', אלו צמד מילות המנטרה שראשי ישראל ממלמלים בכל הזדמנות. אין ספק, החמאס, הג'יהאד, חללי אל אקצה, ניצי הפתח ועוד ארגונים כאלה ודומים להם, מהווים תשתית טרור מאיימת. אבל זו תשתית של טרור נגדי שקמה כמשקל נגד לתשתית הטרור הישראלי בדמות צבא הכיבוש וההתנחלויות, שבלי עקירתם, לא ייעקר גם הטרור הנגדי.

ראשי הממשל והצבא הישראלי טוענים כי בחסות ההודנה, משקמים ארגוני ההתנגדות הפלסטינים את יכולת הלחימה ואמצעי החימוש שלהם. זו טענה נכונה. וכי מישהו חשב אחרת? גם צבא הכיבוש הישראלי וההתנחלויות המהווים כאמור את תשתית הטרור הישראלי, עוסקים אף הם בשיפור עמדות ובשיקום נזקים.

ההודנה, כך אני חושש, במקום להיות מסדרון לשלום, תהיה באמת הפסקת אש זמנית בה כל הצדדים עוסקים בהתכוננות לשלב המאבק הבא. ההודנה תיכשל משום שישראל אינה מוכנה לשלם את מחיר השלום, בין שהוא יושג באמצעות נסיגה לגבולת 1967 והקמת מדינה פלסטינית, ובין שיושג באמצעות הקמת מדינה חדשה, דמוקרטית וחילונית יש לקוות, שתכלול את הישראלים והפלסטינים בתחומי פלסטין-א''י השלמה, בה יוכלו המתנחלים להישאר בבית אל ותושבי מחנות הפליטים בגדה וברצועה יוכלו להתיישב בגליל או בעמק, בהרי יהודה ואזור הנגב, באחת - מדינה פתוחה לכולם.

ישראל רוצה להמשיך את הכיבוש והאפרטהייד, את שוד אדמות הפלסטינים וגניבת מימיהם, בריכות שחייה בהתנחלויות ומצוקת מים בכפרים הפלסטינים. על כן בונה ישראל חומת הפרדה, שהופכת את ישראל ליצור מבחיל המשלב את גרמניה המזרחית שבנתה אף היא חומה, ודרום אפריקה של האפרטהייד. זה לא יעבוד וזה יפול בסופו של דבר כפי שנפלו מזרח גרמניה ומדינת האפרטהייד בדרום אפריקה. המאבק הפלסטיני נגד הכיבוש יימשך, גם אם יגבר עוד יותר כובד ידו של פרעה הישראלי.

תקוותה של ישראל כי אבו מאזן ודחלאן יהיו מהדורה פלסטינית של המשת''פ הלבנוני גנרל לאחד, שהם יעשו עבור שרון את העבודה ויפרקו את כל ארגוני ההתנגדות מנישקם, דינה להיכשל כפי שראשי הישוב היהודי בזמן המנדט הבריטי ניכשלו בחיסול האצ''ל והלח''י. גם אם תפרוץ מלחמת אזרחים פלסטינית, היא לא תשרת את ישראל. אבו מאזן ודחלאן במקרה זה יעופו מתפקידם בדיוק כמו שהנשיא טיילור סולק מליבריה והגנרל לאחד מלבנון.

על משקל הסיסמא של אחד מיצרני המזון ש''חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל'', ניתן לומר כי שלום עושים עם נציגים אותנטיים של האויב או לא עושים בכלל.


פולחן המת


מאבקם של הורי החייל דניאל הילר נגד הפתולוג הממשלתי פרופסור יהודה היס, הוא גם הרואי, גם טרגי וגם מסמל את הפיכתה של ישראל למדינה של פולחן מתים.

הוריו של החייל דניאל הילר, שנהרג לפני כשנתיים בעת שרותו הצבאי, לא היו מוכנים לקבל את פסק דינו של הפתולוג, שקבע לאחר נתיחת הגופה, כי הוא התאבד ביריה בראשו.

ההורים נקטו בשורה של צעדי מחאה לא קונבנציונלים, עד להוצאת ארונו של בנם מהקבר והצבתו בסלון ביתם.
הורי החייל לא האמינו לפרופסור היס, ודרשו נתיחה נוספת של הגופה על ידי פתולוג מוסכם מחו''ל. רשויות הצבא הלכו לקראת ההורים והסכימו לממן הבאת פתולוג מדנמרק, פרופ' יורגן תומסון.

הנתיחה שביצע הפתולוג הדני לא הביאה מזור ליסורי משפחת הילר. הוא לא סתר את מימצאי הפתולוג הישראלי באשר לנסיבות מותו של החייל, אבל הוא גילה כי הגופה לא ניתפרה כיאות וכי אברים הוצאו ממנה. כך הוסט כל הויכוח למה שקרוי ''כבוד המת''. לצידה של משפחת הילר עומד ארגון המשפחות השכולות, שרבים מחבריו טוענים אף הם כי מגופי יקיריהם שנהרגו בשרות הצבאי הוצאו חלקי גוף.

אילו היה הדבר תלוי בי, הייתי מחוקק חוק שמתיר לפתולוגים לנתח גופות ולהשתמש באברים לצרכי מחקר ללא רשות המשפחות, ביודעי כי בלי מחקר רפואי שהפתולוגיה מהווה בו חולייה מרכזית, אנחנו החיים ניסבול, כי יימנעו מאיתנו פירות המחקר המדעי שמסייע לבריאותנו.

במדינה כמו ישראל שהחיים בה כה זולים, שהממשלה והצבא מוכנים להפקיר חיי עשרות אלפי תושבים, החל ממלחמות מיותרות שגובות קורבנות שווא של צעירים בתחילת חייהם וכלה באפאתיה לאלפי הנספים בתאונות דרכים, הופך פולחן המת לסוגיה מרכזית. אין פלא שבמציאות זו הופכים החרדים מארגון זק''א לגיבורי תרבות והעומד בראשו מחובק כיקיר האומה המדליק משואה ביום העצמאות.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תגיד לי גדעון, אתה מדבר ברצינות על הפסקת אש?
סוחר נדל''ן (יום רביעי, 13/08/2003 שעה 11:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא.... כי אם תגיד כן, אז אני אצחק לדברי חכמתך העמוקים ||http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/Emoticons/emo...||
_new_ הוספת תגובה



מניח הנחות, על ההנחות מניח הנחות
כחולבן (יום רביעי, 13/08/2003 שעה 13:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נוספות, הופך את ההנחות הראשונות לעובדות, מניח הנחות נוספות, ומסיק מסקנה חד משמעית.
כל הכבוד.
_new_ הוספת תגובה



.... טוב שאתה לא מחוקק ...
הסוחר מונציה (יום רביעי, 13/08/2003 שעה 14:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהרבה סיבות ... לא רק זו שאתה רומז עליה כבעל נטיה לשדוד חלקי גופות .... .
_new_ הוספת תגובה



לא יפה
עובר ושוא (יום רביעי, 13/08/2003 שעה 15:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שאני מסכים לשאר המאמר אבל מתוך כל הרון בן-ישים והאלון בן-דודים שמסתובבים במדיה שלנו, לקרוא דווקא לאהוד יערי עיתונאי-מטעם, זה כבר ממש לא לעניין.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שחטיפת חיילים....
יניב ויסמן (יום שישי, 15/08/2003 שעה 9:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ירי על מוצבי צה''ל בהר דב וכן הלאה, הם סתם שמועות...היתכן שקרו דברים מעין אלו? אולי גם רצח יהודים ליד קיבוץ מצובה הוא עדיין בדייה?

השמאל הרדיקלי לא מוכן להבין שהוא לא מוסרי בעיקר משום שאין הוא מוכן להכיר באינסטינקט הבסיסי ביותר של האדם...וזוהי חוסר מוסריות ממדרגה ראשונה.
_new_ הוספת תגובה



גם אלה שאינם מקבלים גישתך, עשויים להעריך
זו גם כן (שבת, 16/08/2003 שעה 7:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמדובר במאמר מופת חזק וחריף במיוחד.
_new_ הוספת תגובה



עשויים - היא מילה רבת משקל
סוחר נדל''ן (שבת, 16/08/2003 שעה 9:39)
בתשובה לזו גם כן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסר העמוק שהבעת.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי