פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האנטישמיות - סכנה קיומית למדינת היהודים
יניב וייסמן (יום רביעי, 20/08/2003 שעה 12:00)


האנטישמיות - סכנה קיומית למדינת היהודים

יניב וייסמן




''האנטישמיות הגיעה למימדי איום קיומי למדינת ישראל'' כך התבטא השר לענייני תפוצות, חברה וירושלים, נתן שרנסקי, בכנס נציגי ארגונים יהודים בעולם, שהתקיים בירושלים, בתאריך 30.06.03. המגמה האנטישמית בעולם כיום מונהגת בידי ארגוני שמאל רדיקלי, אשר חיפשו למצוא לאחר נפילת החומות בשנת 1991, אמצעי ביטוי לאידיאולוגיה האנטישמית שלהם. ארגונים פרו-ערבים, בשם 'זכויות האזרח' ו'זכויות האדם' וגם אחוות הערבים המוסלמים. האנטישמיות אינה עוד התקפה על פעולות יהודים או ישראלים, אלא, על עצם זכותה של המדינה להתקיים, וזכותו של העם היהודי לבטא את שאיפותיו הלאומיות.

בתאריך ה-‏11 בספטמבר 2001 פגעו רוצחים בלב האומה האמריקנית, מה שהיה נדמה כאירוע הטראומטי ביותר שילווה דורות אמריקנים, יצר למעשה גם, קרע חברתי עמוק, בין יהודים ללא יהודים בארה''ב. הטענות שבגלל היהודים הותקפה אמריקה, הפכו לא רק לשיחות היום, אלא, להסבר המשכנע ביותר. בגלל היהודים אמריקה סובלת מטרור, נאמר ועוד נאמר, שהדבר מאלץ אותה להוציא כספים רבים על ביטחון ואבטחה ואף פוגע באורח החיים האמריקני.

אמנם, מוסלמים נרדפו בשל הזיהוי של התוקפים כמוסלמים ושולחם עוסאמה בן לאדן, אך היהודים נתפסו כאשמים היות והם במלחמה נגד הערבים וארה''ב תומכת בישראל. נוסף על כך, הוצתה שמועה כאש בשדה קוצים והדבר הגיע לתימרות אש בעולם המוסלמי כי המוסד עומד מאחורי הפיגוע הנורא הזה, כדי לגרום לאמריקה הנשלטת על ידי יהודים, להילחם במוסלמים.

האנטישמיות כמו כן, הרימה את ראשה בכל אירופה. שוב, בטיעונים כי היהודים מבצעים פשעים נגד הערבים ביש''ע. את התמיכה לפעולות אנטי-יהודיות קיבלו ארגונים רבים אנטי-יהודים, מהאקדמיה המערבית אירופית, מהפוליטיקאים, מאנשי דת, פעילי זכויות אדם, תנועות לקידום השלום בעולם, מהאו''ם, קרנות צדקה, ארגוני טרור בחסות תנועות צדקה ו...מישראלים; פעילותה של תנועת גוש שלום באירופה ובארה''ב, בה הם שוטחים האשמות כלפי ממשלות ישראל, וקריאה לעשיית צדק לפלשתינים.

סגנון שיחה הנושא את השמדתה של ישראל כמדינה יהודית למען עשיית צדק לפלשתינים, הפך לדבר מקובל ברחובות הערים הראשיות באירופה. בבריסל, פריז, לונדון, אמסטרדם ועוד, הסועדים בבתי הקפה בין כוס לעוגיה, ממלמלים על היהודים האשמים בצרות העולם.1

להלן מספר ממצאים מדאיגים, אשר הם כקצה הקרחון בים השנאה הגואה: 23% מהאיטלקים לא סובלים יהודים, כך מתברר מסקר שערך העיתון האיטלקי '''קוריירה דלה סרה''. במהלך 2001 חלה עליה תלולה בשנאה ליהודים, באיטליה, לעומת שנת 2000. ב-‏2001 השיבו 23% ממשתתפי הסקר, כי ''היהודים אינם סימפטיים ואינם משרים אמון''. 75% ענו, כי ליהודים יש מנטליות ואורח חיים שונה מיתר בני העם האיטלקי; 44% סבורים שהיהודים צריכים להפסיק להציג עצמם כקורבנות השואה; 62% משוכנעים שליהודים יש יחס מיוחד לכסף.

ב-‏5.2.02 פורסם כי מטיף מוסלמי, עבדאללה אל פייסל, שייח' פייסל, בן 38, קורא לרצוח יהודים בבריטניה. האיש מופיע בבתי ספר במנצ'סטר, בברמינגהם, בקובנטרי ובמיידנהד, כמו כן מופיע בהופעות שבועיות בפני קהל של מוסלמים מבוגרים בצפון לונדון, ומחלק למאזיניו, קלטות עם תמצית תורתו, תמורת שתי ליש''ט לקלטת. באחת הקלטות, המכונה ''אין שלום עם יהודים, הוא מכנה את היהודים ''יהודים מלוכלכים'', ''מושחתים מיסודם'' , ''רמאים מטבעם'', ''אין ברירה אלא לשנוא יהודים, להכות בהם, ולהרוג בהם''. חבר פרלמנט מטעם הלייבור, אנדרו דיסמור, קרא להפעיל לחץ על משרד הפנים והסקוטלנד יארד, כדי שיטפלו בתופעת המסיתים המוסלמים.

גורמים פרו-פלשתיניים מובילים קמפיין להחרמת תוצרת ההתנחלויות, למדינות שונות.2 בלונדון הורדו מוצרים מהמדפים, בנורבגיה נקראו התושבים להחרים את כל מוצרי ישראל. האיגוד הפלשתיני-קנדי מפיץ חומר פרסומי בקולומביה הבריטית, בו הוא קורא להחרמתם של מוצרים מהתנחלויות, כולל רשימת של מוצרים להחרמה, וביניהם יינות ''רמת הגולן'' ו''ירדן'' המיוצרים בקצרין, חלבה ''אחווה'', ומוצרי ''בייגל את בייגל'' שמפעליהם נמצאים באזור התעשייה ברקן. מספר רשתות שיווק גדולות באירופה שוקלות להוריד ממדפיהן מוצרים מהתנחלויות. רשת ריהוט גדולה בשבדיה, הפסיקה את ההתקשרות עם מפעל רהיטים ישראלי הממוקם בהתנחלות. המכס האיטלקי הטיל מגבלות על הייבוא מישראל, כדי לוודא שאינו כולל תוצרת ההתנחלויות. פעילות דיפלומטית נמרצת של ישראל, הביאה לביטול המגבלות האיטלקיים. קיימת פעילות גוברת של גופים אנטי-ישראליים המנסים לנצל את הויכוח של ישראל עם האיחוד האירופי, בשאלת הייצוא מההתנחלויות, כדי לנסות להוריד ולהחרים מוצרים ישראלים.

בצרפת האנטישמיות מרקיעה לשחקים. מדובר על עלייה תלולה של למעלה מ-‏50% במקרי האלימות נגד יהודים. החל בשרפת בתי כנסת, כיתות לימוד, ניתוץ קברים בבתי קברות יהודים ועד ניאוץ, הסתה וגידופים נגד יהודים.

מי שמוביל את האנטישמיות הוא העולם הערבי אשר מדבר בבוקר נגד האלימות המופעלת כלפי היהודים, היות והאיסלם אוסרת על אלימות נגד בני הדתות המאמינות באלוהים, וכל זאת במבטא אוקספורדי, ובערב קורא בערבית רהוטה להשמדתם של יהודים ומדינת ישראל. כאשר גם מובאות הוכחות לדברי הסתה אלו, מיד מדברים על ההפרדה בין הישראלים ובין היהודים ומצדיקים זאת, כאשר משווים את פעולות היהודים ביש''ע למעשים נאציים. הסדרה ששודרה במימון ממשלת מצרים, 'פרש בלי סוס', היא דוגמה להשתוללות האנטישמית והגזענית, כמו גם הפשיזם בהתגלמותו, בעולם הערבי.

המערב המגבה את האנטישמיות במסווה של תנועות לזכויות האזרח, הן מהמפה השמאלית של הפוליטיקה המערבית, בעיקר אירופית, והן מהצד הימני הגזעני. אלו דואגים לשלומם של ערבים ואלו דואגים לשמירת הגזע הלאומי. לסיכומו של עניין כולם שונאים יהודים.

המקרה הבולט ביותר להשתתפותם הפעילה של גופים רדיקליים מערביים הוא של פעילי השמאל מהתנועה, לסולידריות בינלאומית, ISM, אשר כבר בסעיף הראשון של התנועה נכתב כי הארגון, ''תומך במאבק המזוין של העם הפלשתיני נגד הכיבוש''. הווה אומר, עזרה ותמיכה לארגוני הטרור לבצע פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים. פעילי הארגון משמשים כבלשים ומרגלים גם יחד ומזהירים מחבלים מארגוני טרור שונים לגבי פעילותו של צה''ל. הדבר מתבטא בהעמדת עמדות תצפית, מעקב ורישום פעולות חיילים, הפרעה לחיילי צה''ל במילוי תפקידם במחסומים ועוד. אגב, לאחר ניסיונות של מערכות הביטחון בארץ לאתר את אנשי השמאל הרדיקליים מבעוד מועד הגעתם ארצה, ניסו אלה להסתנן לקבוצת 'תגלית' שהיא פרוייקט הבאת יהודים צעירים מקהילות ברחבי העולם.

הגרעין הגזעני של הערבים-המוסלמים, קיים עוד מימי הד'ימים. נקודת ההשקה בין אידיאולוגיה גזענית מערבית, לבין אידיאולוגיה מוסלמית, מתקיימת בקו הסופי של המטרה; דת או גזע עליון. ההכחשה המוסלמית בין היותם אנטישמיים, לבין פועלם הוא לא יותר מהעמדת פנים.

אחת הדוגמאות לאנטישמיות אשר נפוצה כל כך בעולם המוסלמי, לאו דווקא הערבי, לאו דווקא כזה אשר נמצא בעימות ישיר עם מדינת ישראל או עם יהודי העולם, היא הדוגמה לסיפורו של העיתונאי דניאל פרל, אשר נרצח.

ברנאר אנרי לוי, הפילוסוף הצרפתי, הרצה בכנס אשר התקיים בארץ בחודש מאי, 2003. הרצאתו נגעה לעניין רציחתו של פרל. לדבריו, כשנפגש עם מנהיגה החדש של אפגניסטן, קרזאי, הגיע בדיוק מכתב אל הנשיא. הוא קרא אותו והחוויר. נמסר במכתב כי פרל נרצח. בדרכו חזרה לצרפת, עבר בפקיסטן, שם גילה כי מחלקים את קלטות העינויים שהעבירו שוביו של פרל. בקלטת מתוארת גם הוצאתו להורג. לפני מותו אמר פרל כי ''יש רחוב על שם סבא שלי בעיר בישראל שנקראת בני-ברק'', והוסיף ''אני יהודי''. לדברי משפחתו הוא למעשה הודה לא רק בקשר הישראלי-יהודי שלו, אלא, בהשתתפות של הבנייה הנפלאה הזו, מדינת היהודים. הקלטות פורסמו בכל המסגדים בעולם.

העובדה כי אין שום מפגש בין יהודים לפקיסטניים ולא מתקיים שום קשר חברתי שכזה, ובכל זאת מתקיימת לה שנאה אנטישמית נוראה נגד היהודים, מבטלת את הטענה כי הקונפליקט בין העולם הערבי למדינת היהודים הוא המעורר את האנטישמיות.

המאבק בין מדינת ישראל לעולם הערבי-מוסלמי אם כן, הוא משחק סכום אפס. על כך ניתן ללמוד מפי ההתבטאות של מנהיג איראני אשר אמר כי, פצצה אחת הנוחתת על ישראל משמידה אותה, לעומת איראן הגדולה אשר כדי להשמידה יש צורך בעשרה פצצות. ההבדל בין גודלה של ישראל לבין איראן, לא רק מבחינה גיאוגרפית, כי אם גודל האיום הנשקף ממדינה דתית זו, אשר רואה בג'יהאד צו מוסרי, בדמות החיזבאללה ודומיו, מהווה סכנה קיומית ברורה למדינת היהודים.

אך חמור מכך שבעתיים הוא פועלם של מנהיגים יהודים, ישראלים ולא ישראלים, אשר מסתירים מידע, מבקשים להגן, לעשות עסקים עם מי שמחזק את הפן האנטישמי. אחד המקרים הידועים לכל בר דעת בישראל הוא המקרה הנוכחי, בו ישראל מול הרשות הפלשתינית, בראשותו של ערפאת ושליחו אבו מאזן – מחמוד עבאס, מקיימת דיונים מדיניים אשר בסופם מדובר על הקמתה של מדינת טרור נגד יהודים.

אבו מאזן נחשב בעיני ממשלת ישראל, ארה''ב, רוסיה והאיחוד האירופי, כאדם 'מתון'. מסמכים אשר התגלו במהלך מבצע 'חומת מגן', מוכיחים כי אבו מאזן שלט ועמד בראש הכוחות המזויינים. המודיעין הישראלי הגיש לבדיקת אמינות את המסמכים למודיעין הבריטי והוא אישר אותם כאותנטיים.

אבו מאזן המחזיק ב'תיק ישראל' באש''ף, מחזיק גם בתואר ד''ר. ד''ר להכחשת השואה והעלאת התזה כי השואה נופחה לממדים דימיוניים על ידי הציוניים, לשם תעמולה ציונית. לדבריו המספר שישה מיליון המציין את כמות הנרצחים היהודים, בו נוקבת מדינת ישראל והיהודים בעולם, גבוה מעל ל'מחקריו' בעשרות מונים. בהמשך לאותה הכחשת השואה, מוכר אבו מאזן את ספריו ברחבי שומרון, יהודה ועזה. ספרו הפך לרב מכר. אגב, ההוראה שיצאה מלשכת ראש הממשלה לארגונים היהודים אשר ביקשו למחות נגד הפצת ספרו של המכחיש, הייתה, שלא למתוח ביקורת נגד אבו מאזן בנושא. ואכן, קול דממה בעולם היהודי.

נדבך נוסף בפרק האנטישמי של העולם הערבי-מוסלמי, הוא החוקה הפלשתינית המפורסמת, זו אשר אמורה לכונן מדינה פלשתינית דמוקרטית, אשר מחוייבת לליברליזם ופלורליזם, זכויות אזרח וכדומה.

החוקה הפלשתינית כאמור, נכתבה על ידי אבו עלא', ונוסחה בצורה אשר מבהירה בצורה הברורה ביותר כי אין מקום ליהודים במדינה הדמוקרטית של פלשתין. הדת הנוצרית נזכרת שם, אך הדת היהודית וזכויות יהודים בחוקה, הוכנסו תחת 'דתות מונותיאיסטיות אחרות'. סעיף אחר מדבר על השריעה' אשר תהווה את הקודקס החוקתי של המדינה; לפיכך אין מקום גם לדת הנוצרית, היות והשריעה' מבטלת את קיומן של דתות אחרות.

כל זאת, למרות ההתחייבות בין אש''ף לבין ממשלת העבודה-מרצ, בין ממשלת הליכוד-מפד''ל ובין ממשלת הליכוד-עבודה, והליכוד-האיחוד הלאומי-שינוי, אשר בכולם קיימת מחויבות לשמירה על בטחונה של ישראל. כל אלו ואחרים, למרות מעורבות בינלאומית חסרת תקדים בתולדות המדינה, בהנהגת אלו המכונים 'המחנה הלאומי'. 1200 נרצחים כבר לא מוכיחים להנהגה הישראלית אחרת.




  1. עיתון הארץ, 8-8-03, מוסף השבת, כתבה מאת ארי שביט, ראיין פעילי שמאל רדיקלי, ישראלים, התומכים בהפיכתה של מדינת ישראל למדינה דמוקרטית של כל אזרחיה. ההדגשה היא, ''תשכחו מהציונות''.

    ח''כ אחמד טיבי העלה מאמר בו הוא קורא לכינונה של מדינה אחת מהים ועד הירדן, שאינה יהודית.

  2. מדי שבוע מתפרסמת מודעה בעיתון הארץ, במהדורה המודפסת, אשר קוראת להחרמת מוצרים מההתנחלויות.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מה בין כותרת לתוכן?  (ערן בילינסקי) (24 תגובות בפתיל)
  אנטישמיות וסכנה קיומית  (דוד סיון) (12 תגובות בפתיל)
  ליניב: מאמר יוצא מהכלל ואמית!  (רפי אשכנזי) (31 תגובות בפתיל)
  רק כדי שתבינו על מה אני כותב  (יניב ויסמן) (4 תגובות בפתיל)
  ושוב אני מוצא חיזוק ומקווה...  (יניב ויסמן)
  ושוב אני מוצא חיזוק ומקווה...  (יניב ויסמן) (4 תגובות בפתיל)
  אנטישמיות  (דב שטיין)
  הלקאה עצמית חוזרת ונשנית-  (איל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי