פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אין דבר הגיוני יותר מן הטירוף
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 21/08/2003 שעה 12:15)


אין דבר הגיוני יותר מן הטירוף


אריה פרלמן



איך זוחל נחש שיכור? – ישר;

אם אדם נורמלי משתגע – הוא נהיה משוגע; ואם אדם משוגע משתגע? – הוא נהיה נורמלי...

מינוס כפול מינוס – שווה פלוס; טירוף כפול טירוף = שיא השפיות...



בשנתיים האחרונות אנו עדים להתנהלותו של תיאטרון אבסורד – שאילולא היה מתנהל על אדמתנו ועל חשבון דמנו – היינו עשויים להיות משועשעים ביותר:

ממשלת ימין ציונית – עושה כל שביכולתה על-מנת לברוח מלב-ליבה של ארץ-ישראל;

רבי-מחבלים מתועבים במיוחד – מסתובבים אחר-כבוד בלשכתו של ראש ממשלת ישראל ומסתופפים כדבר של יום-ביומו עם שר הביטחון; שר החוץ וקציני צה''ל בכירים;

''אחריות ביטחונית למניעת טרור'' על ערי יש''ע הערביות – מועברת שוב ושוב לידי אדריכלי הטרור עצמם – על-מנת להתעלף שוב ושוב מרוב תדהמה כאשר הם אינם מונעים טרור – ואף מעודדים אותו בחדווה;

''מדינה פלשתינאית'' ממערב לירדן הפכה להיות מטרת-חייו של ראש מחנה הימין בישראל (ר''ל) – על אף התנגדותם1 של כל ראשי המערב; על אפם ועל חמתם של כל שליטי מדינות ערב; של ירדן במיוחד, ושל רוצחי אש''ף בפרט.2

ה''תהליך'' הקדוש – שם חיבה ל''תהליך השלום'' – כבר מזמן שינה את יעדו מתהליך שנועד להביא להפסקת טבח ביהודים – למטרה בפני עצמה – שטבח ביהודים רק מעכב קמעא את מימושה.



לכאורה מדובר כאן בהתנהלות חולנית לחלוטין – ואכן במאמר נפרד (''מדוע הימין מתנהג כמו השמאל'') – דנתי בהיבטים הפתולוגיים של מדיניות ממשלות ישראל האחרונות. ואולם – בתוך הטירוף ישנו היגיון ברור:

ממשלת ישראל – ובעיקר העומד בראשה – חרטה על דגלה – כיעד מרכזי ונכסף – את הקמתה של ''מדינה פלשתינאית'' בגבולות 1949. האשם הראשי הוא ראש הממשלה; האשמים הבאים אחריו הם תומכיו בממשלה; והאשמים הבאים אחריהם – גם אם ברמת אשמה פחותה – הם מתנגדיו בתוך הממשלה. איש לא יכול לומר ''עיניי לא ראו וידיי לא שפכו את הדם הזה''.

מדוע הלהט ל''מדינה פלשתינאית''?

שאלה מצויינת – אבל לא רלבנטית כרגע.

העובדות מדברות בעד עצמן.



בדרך להקמתה של ''מדינה פלשתינאית'' – עומדים שני מכשולים עיקריים: אש''ף והציבור היהודי בישראל. הפעם הציבור היהודי הוא על הכוונת.

הציבור היהודי בישראל – עדיין סובל משרידי מחלה ממארת שנקראת ''שפיות'', והוא לא מוכן לקבל כל כך בקלות מסירת חבלי מולדת ומאחזים אסטרטגיים לכנופיה רצחנית שהוכיחה את נאמנותה לדרך הדמים שוב ושוב ושוב.

הציבור היהודי בישראל סובל גם בעיות קשות בקיבה – הרגלי אכילה לא נכונים ככל הנראה – והוא מתקשה לעכל אחווה ושיתוף פעולה בין שרי ממשלה יהודים לבין רוצחי יהודים – על רקע ועל גבי גופות יהודים הולכות ומצטברות.

הציבור היהודי בישראל לוקה גם בשיירי קדחת שנקראת בשפה מקצועית ''כבוד לאומי'' – ובלשון עממית: ''לא לצאת פראייר'' – והוא לא מסוגל לקלוט מדוע יש לתת היד לא רק תמורת כלום – אלא גם תמורת נשיכות קטלניות באצבעות היד.

לפיכך – מתוך חשש מפני דעת קהל – נתקל מפעם לפעם ראש ממשלת ישראל בקשיים בדרך אל היעד הנכסף. אחרי ככלות הכל – בדמוקרטיה אין ברירה אלא להתחשב – ולו גם לכאורה ולו גם באופן זמני ביותר – בדעת הקהל של אנשים קטנוניים, נבערים, צרי-מוחין ומוגבלים בשכלם – שלא מבינים את הזיקה הקוסמית שבין רוצח לשר-ביטחון; שבין הפסקת אש למוות; שבין טרוריסט לבין מניעת טרור; שבין כזבנים מועדים לקיום הבטחות; שבין פייסנות רקובה לכושר הרתעה.

אחרי ככלות הכל – חלק ניכר מהיהודים בישראל עוד לא התבגרו – ועוד לא הבינו ש''טוב למות בעד השלום''. אז צריך להסביר להם. לאט לאט.


הדבר האחרון שמעניין את ראש ממשלת ישראל הוא חייהם של יהודים בארץ-ישראל. הדבר מעניין אותו כקליפת השום, ונוגע לו כשלג דאשתקד. לא איכפת לו גם אם כל היהודים כולם יירצחו בפיגוע אחד גדול, או יישרפו בבת אחת בהצגה אחת של ''נתן החכם''. העיקר שתקום ''מדינה פלשתינאית''.

אחרי ככלות הכל – דוכן המנצחים של פרס נובל לשלום הוא גבוה, והטיפוס אליו הוא קשה. על כן, זקוק אריאל שרון לאמצעי הגבהה מלאכותיים. גופותיהם של כמה אלפי או עשרות אלפי יהודים – זהו מכשיר יעיל ויציב הרבה יותר מאשר ''סולם גנבים''.



  1. מעטים יגידו זאת בגלוי – אבל איש באירופה או בצפון-אמריקה לא מתייחס ברצינות לכך שכנופיית טרור ופשע זו תצלח לניהול מדינה, לא כל שכן שמדינה כזאת תביא איזו שהיא תועלת למישהו. בכל אופן, אף אחד במערב (מלבד כמה אוהבי-ישראל כרוניים) לא יעשה מעצמו חוכא ואיטלולא על-ידי התייצבות ימינה מראש ממשלת ישראל.
  2. המחשבה כאילו אש''ף מעוניין בהקמת ''מדינה פלשתינאית'' עצמאית – בגבולות כלשהן – היא מהתלה אכזרית, צינית במיוחד, אך יש להודות – גם מבריקה. על כך במאמר נפרד.








חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בסוף אני אתייאש מהאתר הזה...
אלעד (יום חמישי, 21/08/2003 שעה 19:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב דיסאינפורמציה קולוסלית, המייחסת לרה''מ מעמד של חסר חוט שדרה הרודף אחרי ההמון, וסוג של דמגוגיה של אדם שאומר ''הרוב מאמין במה שאני מאמין''.
_new_ הוספת תגובה



אל ייאוש אלעד
אריה פרלמן (יום חמישי, 21/08/2003 שעה 21:22)
בתשובה לאלעד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תמיד יכול להתחמם מזיו אורם של אורי אבנרי וגדעון ספירו.

על איזו דיסאינפורמציה אתה מדבר?
_new_ הוספת תגובה



אריה, הפעם פיספת קצת
נסים ישעיהו (יום שישי, 22/08/2003 שעה 0:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא ישארו יהודים, במה ישלם ראש הממשלה עבור המדינה הנכספת שלו? אז לא יתכן שלא איכפת לו שיירצחו כולם, חשוב שיישאר איזה פיתוי לרוצחים.

חיי יהודים כבר מזמן איבדו את ערכם המוחלט והיו למחיר; מחיר ה-''שלום'' שכבר לא מזכירים אותו והוא ז''ל גם דה יורה, אבל באופן כללי חיינו עודם מטבע בו פורעים את מחיר שגיונותיהם של המתיימרים להנהיגנו; אז אם לא יישארו יהודים וכו'.

שבת שלום ומבורך, והעיקר שיהיה טוב ליהודים,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



אי-שפיות סהרורית במחנה הימין אם כבר
נמרוד ברנע (יום שישי, 22/08/2003 שעה 3:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שלא ברור לי פרלמן היקר,
איך כל הרציחות ללא משפט, הכתרים, העובדה שלא נותנים למנהיג העם הפלשתינאי לזוז ממקום למקום, מניעת מזון ותרופות מאוכלוסיה אזרחית והטלת פצצה של טון על שכונת מגורים בעזה מתיישבת עם העובדה שלא איכפת לשרון מזה שרוצחים יהודים, שכל היהודים ימותו בפיגוע אחד גדול וכל שאר דברי ההבל שכתבתי. הרי הוא מנסה לעשות בדיוק מה שאתה רוצה שהוא יעשה - להרוס את תשתיות הטרור הפיזיות.

אבל לא, שום דבר לא מרצה את אנשי הימין הלאומני.
הם, כמו שאמר השר פורז דומים מאוד לחמאס - שניהם רוצים את ישראל השלמה ולא מוכנים לוותר על אף חלקיק ממנה, גם לא במחיר חיי אדם.
כנראה שידרש עוד הרבה מאוד דם שישפך על כמה רגבי אדמה בשביל שתבין שאדם קודם לאדמה.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה בעד חיסול החמאס/ימין?
סוחר נדל''ן (יום שישי, 22/08/2003 שעה 7:37)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או נגד?

(טיעון דקדנטי כזה לא שמעתי כבר זמן רב ........ שישה שבועות).
_new_ הוספת תגובה



אז אתה בעד חיסול החמאס/ימין?
רפי אשכנזי (שבת, 23/08/2003 שעה 9:39)
בתשובה לסוחר נדל''ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לסוחר הנדל''ן:
הברקת השבת, בהקשר למאמר החזק של אריה.
אכן מבחינה דידאקטית תפסת את ''השור'' בקרניו. חשוב ש''המחנה השפוי'' יבין את מהלך המחשבה הנובע מאמירותין
בנושאים אחרים אבל דומים נוסח ''גם לנו יש רוצחים'' כי היה ברוך גולדשטיין ועוד נבלים שוטים בודדים פה ושם.

שום כיכר ושום פוסטר עוד לא הודפס ושום כיכרות לא קראו ע''ש אותם נבלים, אך הסימטריה קיימת וכך נובעת בטבעיות האמירה של החכם פורז ''קיצוניים משני הצדדים''.
_new_ הוספת תגובה



אי-שפיות סהרורית במחנה הימין אם כבר
אריה פרלמן (שבת, 23/08/2003 שעה 18:27)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אנסה להסביר לך, נמרוד ברנע....

אתה מכיר את הסיפור על נפוליאון, שכבש איזה כפר - ופעמוני הכנסיה לא צילצלו לכבודו?

אז הוא קרא לראשי הכפר, הוא רותח מזעם וכולם רועדים מפחד, כינס אותם וציווה עליהם: ''בעוד 24 שעות אתם מביאים לי רשימה מנומקת של כל הסיבות מדוע לא צילצלו פעמוני הכנסיה לכבודי!!!''

כעבור 24 שעות מגיעים ראשי הכפר עם רשימה ארוכה עד הריצפה - וראש הכפר מקריא:

כבוד הקיסר ירום הודו - סיבה מס' 1:

אין לנו פעמונים.

סיבה מס 2...

מה זה כבר חשוב...

*

אז אני אנסה להתחיל ולהסביר לך מה הבעיה:

בעיה מס' 1:

ראשי אירגון הטרור הגדול ביותר בעולם (מלבד אל-קאעידה), שהם יאסר ערפאת, אבו-עבאס, נביל שעת' יאסר עבד-ראבו, מוחמד דחלאן, תאופיק טיראווי ועוד ועוד - לא רק חיים וקיימים, לא רק בטוחים ומוגנים, לא רק חופשיים לממן, לארגן ולהוציא לפועל פיגועים רצחניים - אלא הם גם זוכים לכבוד ויקר מטעם העולם כולו ומטעם ממשלת ישראל, ומתייחסים אליהם כאילו היו שר המדע של הולנד ושרת האוצר של שבדיה.

בעיה מס' 2:

כשתיפתר הראשונה - נדון בה...
_new_ הוספת תגובה



אריה - נשבר כבר מטיעוני ההבלים הללו
נמרוד ברנע (יום ראשון, 24/08/2003 שעה 0:55)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער להודיע לך אבל אותם ''ראשי אירגון הטרור הגדול בעולם'' (אתה נראה לי חבר יותר טוב של ערפאת מאורי אבנרי, כי לפי ההיגיון המעוות שלך - אם הוא טרוריסט הוא יאהב 'מחמאות' מסוג זה) הם נבחרי ציבור פלשתינאים, שנבחרו בבחירות דמוקרטיות בפיקוח בינלאומי בראשות נשיא ארה''ב לשעבר קרטר.
יתרה על כך, הבחירות שהיו אמורות להיערך בתאריך כלשהו לאחר תחילת אינתיפדאת אל-אקצה לא התקיימו בגלל שממשלת ישראל שראש הממשלה אז היה אותו אחד שבנה את רוב ההתנחלויות לא הרשה להן להתקיים ובעצם מנע מתהליך דמוקרטי לקרות, הרי אם אתה רוצה להאשים מישהו בכך שערפאת הוא נשיא הרש''פ אז תאשים את מפלגתך - שלקחה חלק באותה ממשלה נתעבת שתיזכר לדראון עולם כממשלה שדפקה את המסמר האחרון בציונות ותוביל את כולנו למדינה דו-לאומית, ועוד לא התחלתי לדבר מה היא עשתה בתחום הכלכלי-חברתי...
אבל בוא לא נברח מהדיון ונשאר עניינים, כל האישים הללו הם נבחרי ציבור שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. מי אתה שתערער על היסודות הדמוקרטים הללו? מי אתה שתשים את הגבול לדמוקרטיה?
כמו כן אני ממליץ לך לחזור ולקרוא בספרי ההיסטוריה בפרק על מלחמת העולם הראשונה (והשנייה) תחת המושג ''הזכות להגדרה עצמית''. תמצא זאת גם ב-‏11 הנקודות של ווילסון, וגם באמנה האלטנטית שנחתמה ע''י רוזוולט וצ'רצ'יל שאותו אנשי הימין הסהרורי מרבים לצטט כה רבות.
בכל מקרה, אתה כנראה גם לא יודע לכבד החלטות דמוקרטיות שהתקבלו בתוך מדינת ישראל, שבה לא רק שאתה לוקח חלק פאסיבי בכך ששירתת בצבאה, שילמת את מיסיה והלכת להצביע - אלא אפילו את חבר פעיל (ולפי היכרותי הווירטואלית עמך אני אף מניח שפעיל מאוד). הרי הכנסת ה-‏13 הורידה את אש''ף מרשימת ארגוני הטרור, ולא רק זאת - אלא חתמה בהסכם אוסלו (שאושר בכנסת ישראל) שהיא מכירה ברשות הפלשתינאית כיישות הפוליטית הפלשתינאית שיש לקיים עימה מגעים, ולא רק זאת - אלא באש''ף כמנהיג הפלשתינאים הלגיטימי היחיד. אז כנראה שהמינוח דמוקרטיה לא מסתדר כ''כ עם טיעוניך (אני אפילו זוכר שכתבת פעם ש'דמוקרטיה לא הכל...' או משהו בסגנוןו).

בנוסף לכך ידידי המוזיקלי, הרשה לי לספר לך קצת על הסכם לונדון. הסכם שבעצם היה מבטל את כל הצורך במדינה פלשתינאית, והיה ממש את חלומם הרטוב של אנשי הימין הקיצוני - ''ירדן היא המדינה הפלשתינאית''. אבל לא, שרי הליכוד ועוד כמה גורמי ימין טירפדו את ההצעה בטענה כי ''ארץ ישראל השלמה שלנו, ואסור לוותר על אף חלק ממנה.'' אז הנה לך אריה, קיבלת את כל א''י בשבילך, לשימושך ואתה יכול להינות מכל רגבי האדמה הרבים בה - אבל בתמורה לכך תצטרך להתייחס לידידיך הרבים ברשות הפלשתינאית כאל שרים אירופאים...
ועל זה נאמר בגאון:
כל הכבוד ל''מחנה הלאומי'' ! תודה בגין, תודה ז'בוטינסקי
_new_ הוספת תגובה



ברנע - אתה מרבה לטעון טיעונים ללא
סוחר נדל''ן (יום ראשון, 24/08/2003 שעה 18:35)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסיס, בדיקה ואימות. העיקר הריקמה הדקה שמסביב לטיעוניך הנותרים ללא רגליים על קרקע מוצקה.

1) ''אתה נראה לי חבר יותר טוב של ערפאת מאורי אבנרי, כי לפי ההיגיון המעוות שלך - אם הוא טרוריסט הוא יאהב 'מחמאות' מסוג זה'' ---- נו באמת, איפה שכחת את הלוגיקה?

2) ''הבחירות שהיו אמורות להיערך בתאריך כלשהו לאחר תחילת אינתיפדאת אל-אקצה לא התקיימו בגלל שממשלת ישראל שראש הממשלה אז היה אותו אחד שבנה את רוב ההתנחלויות לא הרשה להן להתקיים ובעצם מנע מתהליך דמוקרטי לקרות... '' ---- מזה ''בתאריך כלשהו לאחר תחילת האינתיפאדה?'' הם גם נלחמים בנו וגם מאשימים אותנו באי יכולת לקיים בחירות תחת אש?

3) ''הרי אם אתה רוצה להאשים מישהו בכך שערפאת הוא נשיא הרש''פ אז תאשים את מפלגתך - שלקחה חלק באותה ממשלה נתעבת שתיזכר לדראון עולם כממשלה שדפקה את המסמר האחרון בציונות ותוביל את כולנו למדינה דו-לאומית, ועוד לא התחלתי לדבר מה היא עשתה בתחום הכלכלי-חברתי...'' ------
הכיצד אתה מתדרדר בתגובותיך כל אימת שאין לך טיעונים כבדי משקל ומחוברי מציאות. האם ממשלת שרון הכתירה את ערפאת והביאהו הלום? או שלום .... עכשיו שנקטה ממשלת רבין? המסמר נדפק כבר במחשכי 1993.

4) ''נבחרי ציבור שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. מי אתה שתערער על היסודות הדמוקרטים הללו? מי אתה שתשים את הגבול לדמוקרטיה?'' ---------
אם ישראל היתה ''דמוקרטיה'' כמו ה''דמוקרטיה'' של הרש''פ, אז לצערי ויכוחים כמו אלה שלנו לא היו יכולים להתקיים.

5) גם אם הרש''פ היא דמוקרטיה (מה שהיא לא, אבל לי זה בכלל לא משנה) היא צריכה להיות מדינה הבנויה על יסודות נורמטיביות של שלטון מרכזי, אכיפת חוקים, פיתוח תשתיות וסביבה, תעסוקה לכל, שיפור החינוך וכו'.
את אלו אנחנו לא רואים ברש''פ. נהפוך הוא - הכל הפוך.

6) ''הזכות להגדרה עצמית'' אינה מוצר כלבויניקי שכל אחד יכול לעבור ולקנות ברצונו. ע''פ כל קריטריון, תופעה דומה לתופעה ה''פלסטינית'' באירופה לא היתה עוברת את סף ההכרה בזכות להגדרה עצמית. באירופה יש כמה עממים שדורשים עצמאות בעצימות כזו או אחרת, אבל הם מדוכאים מזה עשרות ומאות שנים ולא מקבלים זכויות לאום עצמאיות. בכל העולם ישנם אלפי עממים שנאבקים ומפגעים, אבל אף אחד לא מכיר בזכותם להגדרה עצמית. הזכות להגדרה עצמית צריכה להיבחן בקונטקסט אקטואלי של רלוונטיות. ולכן הרבה עמים נידחים ומושתקים. רק במקרה המיוחד והיוצא מהכלל שלנו, אומות העולם שמחו לשתף פעולה עם הנלחמים ביהודים לבטל את מדינתם. המשימה תושג ע''י שליח. לאחר ששליח אחר חוסל ע''י היהודים.

7) גם אם נניח שיש לפלסטינים זכות להגדרה עצמית, אז שיגדירו אותה אצלם ולא אצלי. ארץ ישראל היא מדינתו של העם היהודי ולא של אף כובש חיצוני.

8) אז אם הסכם אוסלו הגדיר את הרשות הפלסטינית ''כישות פוליטית שיש לקיים עימה מגעים - ואש''פ הוא המנהיג הפלסטיני הלגיטימי היחיד'' --- אז מה? טעיתם וצריכים לתקן. אי אפשר לעשות שלום עם רשות חתרנית התוקעת מקלות בגלגלי השלום והמתכוונת לבטל את מדינת היהודים.

9) ''הסכם לונדון'' עוד קשקוש בלא ביסוס. לא היה כל הסכם ואפילו על הטיוטה פרס עוד התווכח עם חוסיין. וחוץ מזה, בהסכם זה חוסיין היה צריך לקבל את רוב יהודה ושומרון. וכל זאת ללא שום הסכמה של הפלסטינים שלא היו יושבים בשקט. הפתרון נתון בידינו ולא בידי כובשים זרים.

10) אז הגעת שוב בפתלתולי התעמולה הלא רלוונטית עד בגין וז'בוטיסקי? איפה הזנחת את צ'ייקובסקי?

הפיתרון הנכון הוא הקמת מדינה פלסטינית בירדן.
_new_ הוספת תגובה



נמרוד היקר: אין צורך לחזור על טעון מופרך
אריה פרלמן (יום שלישי, 26/08/2003 שעה 8:01)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עשר פעמים ברציפות.

1) בבחירות ה''דמוקרטיות'' שנערכו ביש''ע - ערפאת קבע את רשימות המועמדים. עובדה זו כבר שוללת את היותן ''דמוקרטיות''.

2) הכנסת לא הוציאה את אש''ף מרשימת אירגוני הטרור - אלא הסירה את האיסור על מגעים עם אנשי אש''ף. יחי ההבדל הגדול.

מלבד זאת - אש''ף נשאר עד היום אירגון טרור ופשע על סמך החלטת ממשלת בגין על פי הפקודה למניעת טרור - והחלטה זו, שדי היה בהצבעת ממשלה בשביל לשנות אותה - נותרה על כנה עד היום.
רבין המנוח שקל לבטל אותה - אבל לא ביטל, והיא הנותנת.

3) הסכם לונדון לא השאיר את ארץ-ישראל המערבית בידינו - אלא מסר את רוב יש''ע לשלטון ירדן.
הסכם זה נעשה על סמך ההנחה היסודית (שהוכחה כנכונה) ש''מדינה פלשתינאית'' עצמאית היא מתכון לעירעור היציבות באזור - ובמיוחד שלטון אש''ף, שהוא אסון כל האסונות.

4) אם אתה שותף להנחת היסוד הזאת - הבה נדבר על הסכם לונדון...
_new_ הוספת תגובה



אי-שפיות סהרורית במחנה השמאל
סוחר נדל''ן (שבת, 23/08/2003 שעה 20:45)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

* כל ה''רציחות'' הן ע''פ דין - זכות הקורבן להתגונן על עצמו. רק אני לא שמעתי באף בית דין שלחיסול ממוקד קוראים ''רצח'', להוציא במסמכי השטאנץ של השמאל.

* מנהיג העם הפלסטיני או העם שמנהיגו הוא ערפאת, פשוט מילא ידיו בדם ועדיין ממשיך לעשות זאת. רק מדיניות תמהונית של מדינה הזויה מאפשרת לאותו מנהיג להמשיך לדחלל מאיזושהי גומחה ברמאללה. כבר מזמן היינו צריכים לחסלו, במסגרת מלחמה כוללת להחרבת כל הרש''פ.

* אף אחד לא מנע מזון ותרופות מאוכלוסיה אזרחית, להוציא את הפלסטינים עצמם. ישראל לא חלמה להציב מחסומים ולהטיל סגרים, לולא התנהגות הפלסטינים שניצלו את תנועת האזרחים למלחמה בצה''ל ולהתאבדות במחוזות היהודים.
אינני רואה אף מדינה אחרת שהיתה נוהגת אחרת.

* ישראל לא משתמשת בפצצות של 1 טון. מסוקי הקרב לא נושאים פצצות מסוג זה. ובפעם היחידה שמטוס אפ-‏16 עשה זאת, זה בוצע בפצצה מדוללת.

ואל תדבר על משמעות ריצוי אנשי הימין, כי אתה לא מייצג אותם, זולת אולי במשחקי הדמייה בארגון ''שלום'' כלשהוא. אבל זה עדיין לא מכשיר אותך למשימה.

ה''ימין'' דומה ''לחמאס'' כמו שפרס דומה לערפאת. שניהם רוצים תהליך שלום ולא שלום. שניהם רוצים את המשך התהליך במקביל לטרור. שניהם רוצים נסיגה לקו 67 ואח''כ נראה איך אפשר לעשות שלום. שניהם זקנים, שניהם חולמים ושניהם אוהבים את הבת שלהם.

חוץ מזה מזג האויר כאן דומה לזה שברמאללה ועזה.

בזה סיכמתי את תיזת הדימיון המדהים בין הימין לחמאס ובין השמאל לטרור.
_new_ הוספת תגובה



אי-שפיות סהרורית במחנה .......?
דוד סיון (שבת, 23/08/2003 שעה 21:22)
בתשובה לסוחר נדל''ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה? כי אומרים לך מה שלא מוצא חן או נכון בעיניך?

אתה מוחה על שימוש ''בשלטים'' ותגיות אבל עושה זאת כל הזמן. אתה לא מרוצה שמדברים על ''...ריצוי אנשי ימין, כי אתה לא מייצג אותם...'' אבל בעצמך מייצר תגיות.

לא עדיף להישאר עינייני?
_new_ הוספת תגובה



אי-שפיות סהרורית במחנה .......?
סוחר נדל''ן (שבת, 23/08/2003 שעה 22:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אני רואה שגם אתה נפלת למלכודת דבית ברנע :-)
_new_ הוספת תגובה



אי-שפיות סהרורית במחנה .......?
אליצור סגל (שבת, 23/08/2003 שעה 22:28)
בתשובה לסוחר נדל''ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
דוד סיון רק העיר כפי שהוא העיר לעיתם קרובות שהדבקת תויות מאפינת את כולנו למרבית הצער. בענין זה אין טובים או רעים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק מאד .......
דוד סיון (שבת, 23/08/2003 שעה 22:51)
בתשובה לסוחר נדל''ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא אוהב תיוג ושלטים ללא ביסוס (כך משתמע מתגובתך הקודמת) ובתגובה משתמש באותה שיטה בעצמך. אם הערה בהקשר הזה (על חוסר עיקביות) היא נפילה במלכודת (שאתה או אחר מציב) אז אני נופל בה הרבה מאד פעמים (וזה הפיתיון המיושן שעושה זאת הכי טוב). כי אני אולי מאמין בהדברות...........

אם המטרה שלך לשכנע את המשכונעים הרי שהשיטה שלך עובדת ואפילו משעשעת - אותם. אם המטרה שלך לשכנע את האחרים שכר יוצא בהפסדך.

אחרים החושבים כמוך נוהגים אחרת בהתבטאויותיהם כאן בפורום. מעניין למה?
_new_ הוספת תגובה



הפרד ומשול
סוחר נדל''ן (שבת, 23/08/2003 שעה 23:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז עכשיו אתה נדחק לפינת הניגוח ביני לבין יתר אנשי הימין?

מעניין מה יהיה נסיונך הנוסף.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי